Prof. Dr. ESRA BUKOVA GÜZEL


Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği


Yayınlardaki İsimler: Bukova-Guezel Esin, Bukova-Guzel Esra, Güzel Esra Bukova, Güzel E. B., BUKOVA GÜZEL ESRA

E-posta: esra.bukova[at]deu.edu.tr
Diğer E-posta: esra.bukova[at]gmail.com
Web: https://avesis.deu.edu.tr/esra.bukova

Metrikler

Yayın

246

Yayın (WoS)

25

Yayın (Scopus)

33

Atıf (WoS)

77

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

161

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

2527

H-İndeks (Scholar)

28

Atıf (TrDizin)

170

H-İndeks (TrDizin)

7

Atıf (Sobiad)

2202

H-İndeks (Sobiad)

17

Atıf (Diğer Toplam)

427

Proje

21

Tez Danışmanlığı

16

Açık Erişim

25
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Tez Dosyaları

Eğitim Bilgileri

2002 - 2006

2002 - 2006

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1999 - 2002

1999 - 2002

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1995 - 1999

1995 - 1999

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2006

2006

Doktora

Öğrencilerin limit kavramını algılamasında ve diğer kavramların ilişkilendirilmesinde karşılaştıkları güçlükleri ortadan kaldıracak yeni bir program geliştirme

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr)

2002

2002

Yüksek Lisans

Öğrencilerin sayı kavramını algılamasında karşılaştıkları güçlüklerin belirlenmesi üzerine bir inceleme

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2012 - 2017

2012 - 2017

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2010 - 2012

2010 - 2012

Yrd. Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2007 - 2010

2007 - 2010

Öğretim Görevlisi Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2001 - 2007

2001 - 2007

Araştırma Görevlisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - 2023

2020 - 2023

Dekan

Dokuz Eylül Üniversitesi

2019 - 2023

2019 - 2023

Dekan

Dokuz Eylül Üniversitesi

2018 - 2021

2018 - 2021

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Dokuz Eylül Üniversitesi

2019 - 2020

2019 - 2020

Enstitü Müdürü

Dokuz Eylül Üniversitesi

2011 - 2012

2011 - 2012

Bölüm Başkan Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (96)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (18)
ESCI (8)
Scopus (30)
TRDizin (50)
Diğer Yayınlar (25)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Kavram Öğretimi Amacıyla Tasarlanan Matematiksel Modelleme Etkinliğindeki Potansiyel Bilişsel Yükler

ÖZALTUN ÇELİK A., KOCA B. S., BUKOVA GÜZEL E.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.804, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Problemi Tasarlama Süreçlerindeki Matematiksel Yaratıcılıkları

KOCA B. S., ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.805-806, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. İstatistik Öğretimlerinin Planlanması ve Öğretim Sürecine Yönelik Öğretmen Görüşleri

ÖZMEN Z. M., BAKİ A., GÜVEN B., TOPAN B., BUKOVA GÜZEL E., GÜRBÜZ R., et al.

ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. Sustainable Education: Past Reality and Future Projection

Çirkin E., Eriş E. D., Kurt Gümüş G., Bukova Güzel E.

Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Sempozyumu UEBAS 2023, İzmir, Türkiye, 24 - 25 Mart 2023, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

5. AN EVALUATION OF STATISTICS LESSONS AT SECONDARY SCHOOL WITH REGARD TO GAISE REPORT-II.

Özmen Z. M., Baki A., Güven B., Topan B., BUKOVA GÜZEL E., Gürbüz R.

46th Annual Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, PME 2023, Haifa, İsrail, 16 - 21 Temmuz 2022, cilt.1, ss.303, (Tam Metin Bildiri) identifier

2022

2022

6. Teacher Perspectives and Mathematical Knowledge for Teaching

KARAGÖZ AKAR G., BUKOVA GÜZEL E., ÖZALTUN ÇELİK A., KULA ÜNVER S., Turan N.

Twelfth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME12), İtalya, 02 Şubat 2022, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretmenliği Mesleğini Tercih Etme Nedenleri

ELÇİ A. N., ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

IV. Uluslararası Eğitimde Stratejik Araştırmalar Kongresi ISRC 2018 Antalya, Antalya, Türkiye, 07 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. Teacher Perspectives and Mathematical Knowledge for Teaching

KARAGÖZ AKAR G., BUKOVA GÜZEL E., ÖZALTUN ÇELİK A., KULA ÜNVER S., Turan N.

12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, İtalya, 02 Şubat 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

9. Matematik Öğretmeni Adaylarının Klinik Mülakat Yapma Deneyimleri ve Öz Değerlendirmeleri

Özgür Z., Kula Ünver S., Bukova Güzel E.

5th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

10. WEB 2.0 ARAÇLARI İLE FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE İNOVATİF ÖLÇME

BUKOVA GÜZEL E., Kızılışık Sambur Ö., ÖZCAN E. G.

5th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, Antalya, Türkiye, 29 - 30 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

11. Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Uygulamalarını Gerçekleştirmelerinde Modelleme Uygulamaları Rehberi'nin Etkisi

Tekin Dede A., Özer A. Ö., Bukova Güzel E.

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Kongresi - 4, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

14. Ortaokul öğrencilerinin çemberin çapı ile çevresi arasındaki ilişkiyi anlama sürecindeki zihinsel eylemleri

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

15. Matematik eğitiminde öğretmen yetiştirmede yeni bir model

KARAGÖZ AKAR G., BUKOVA GÜZEL E., ÖZEL S., ÖZALTUN ÇELİK A., KULA ÜNVER S., TURAN N.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

16. İkinci dereceden fonksiyonlara ilişkin öğrenci anlamalarının gelişimini gösteren model

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

17. Matematik Ders Planı Çerçevesinin Öğretmen Adaylarının Ders Planı Hazırlama Becerilerine Etkisi

ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

18. Matematik Öğretmen Adaylarının Ders Planı Hazırlama ve Değerlendirme Becerilerinin Desteklenmesi

ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

20. Lise Öğrencilerinin Fonksiyonu Kavrayışları ve Fonksiyona Yönelik Kurdukları İlişkiler: Bir Fenomenografik Araştırma

ALTIKARDEŞ E., DİNÇKAN E., BUKOVA GÜZEL E.

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

21. Beklenmeyen Olaylar Bilgisinin Kodları ve Alt Kodları: Gülbin’in Öğretimi

KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

22. Lise matematik öğretmeni adaylarının kavramsal analizleri

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

23. Matematik Eğitimi Araştırmalarında Üstbiliş: Bir Metasentez Çalışması

OKYAY E., KUŞCU KILINÇ S., KILINÇ M. Y., ÜNVER K., BUKOVA GÜZEL E.

1st International Science, Education, Art Technology Symposium, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

24. Öğrenci güçlük ve yanılgıları ile başa çıkma yolları: Sonsuz limit örneği

KULA ÜNVER S., ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

26. Birinci sınıf matematik öğretmeni adaylarının kavramların farklı gösterimlerine ilişkin düşünceleri

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

27. Matematik Ders Planlarının İncelenmesi İçin Bir Çerçeve Önerisi

ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

28. Prospective Secondary Mathematics Teachers’ Development of Core- Practices During Methods Courses: Affordances of Quantitative Reasoning

KARAGÖZ AKAR G., BUKOVA GÜZEL E., ÖZEL S.

(CERME11) Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 6 - 10 Şubat 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

29. Mathematical knowledge for teaching of a prospective teacher having progressive incorporation perspective

BUKOVA GÜZEL E., KARAGÖZ AKAR G., ÖZALTUN ÇELİK A., KULA ÜNVER S., Turan N.

(CERME11) Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 6 - 10 Şubat 2019, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

31. BİR MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYININ MATEMATİKSEL MODELLEME ETKİNLİĞİ UYGULMASINA İLİŞKİN DENEYİMLERİ

ELÇİ A. N., BUKOVA GÜZEL E.

IV. ULUSLARARASI STRATEJİK ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 7 - 11 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

32. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adayları Kavramsal Anlamayı Nasıl Ele Alıyorlar?

ÖZALTUN ÇELİK A., ELÇİ A. N., BUKOVA GÜZEL E.

IV. Uluslararası Stratejik Arastirmalar Kongresi ISRC 2018 Antalya, Antalya, Türkiye, 7 - 11 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

36. Parabolün ötelenmesine ilişkin öğrencilerin zihinsel eylemleri: Parabolik uçuş etkinliği

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

37. Analiz dersinde argümantasyon ve argümantasyonu destekleyici öğretmen eylemleri

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’, Türkiye, 04 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

38. Plandan Uygulamaya: Öğretmen Adaylarının Alan Öğretimi Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi

ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.179, (Özet Bildiri)

2018

2018

39. Constructing axes of symmetry and vertex for quadratic functions through quantitative reasoning

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

42nd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

40. Generalizing the ideas regarding translation of a parabola bu a mathematical modeling activity

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

42nd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

41. Matematik Öğretmeni Adaylarının Açık Uçlu Problem Kurma Yaklaşımları

KULA ÜNVER S., ÖZGÜR Z., BUKOVA GÜZEL E.

VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.308, (Özet Bildiri)

2018

2018

42. Sınıf İçi Bir Modelleme Uygulamasından Yansımalar

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

43. Öğretmen Adaylarının Gözünden Öğretilmesi Zor Olan Matematik Konuları, Nedenleri ve Üstesinden Gelme Yolları

KULA ÜNVER S., ÖZGÜR Z., BUKOVA GÜZEL E.

VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.309, (Özet Bildiri)

2018

2018

44. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenci Bilgisini Destekleyici Bir Yöntem Olarak Klinik Mülakat

ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.

VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.300, (Özet Bildiri)

2017

2017

47. Matematik Öğretmeni Adaylarının Olası Öğrenci Sorusunun Üstesinden Gelme Yolları

Kula Ünver S., Bukova Güzel E.

1st INTERNATIONAL EDUCATION RESEARCH AND TEACHER EDUCATION CONGRESS, Uşak, Türkiye, 14 - 16 Eylül 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

48. Stratejini Belirle, Oyunda İlerle! (Çalıştay)

EV ÇİMEN E., ELÇİ A. N., BUKOVA GÜZEL E.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu 3 (TÜRKBİLMAT 3), Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

49. Development of Students Modelling Competencies While Working on Modeling Tasks

ÖZER A. Ö., BUKOVA GÜZEL E.

International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

50. Designing out-of-class modeling Implementations and Its Example

ÖZER A. Ö., BUKOVA GÜZEL E.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

51. Onuncu sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden fonksiyonlara ilişkin kavramsal anlamaları

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

52. İkinci dereceden fonksiyonlara ilişkin bir öğretim dizisi tasarımı

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

53. Matematik öğretmenlerinin farklı düşünceleri tetikleme yaklaşımlarının gelişimi

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

54. Bir matematik öğretmeni adayının türev etkinliğinde gerçekleştirdiği zihinsel eylemler

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

55. Doğrusal fonksiyonlardan ikinci dereceden fonksiyonlara geçişte öğrenci anlamaları: El Castilo

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

56. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Eski Türk Oyunlarından Mangalanın Erişilebilir Materyallerle Hazırlanmasına İlişkin Görüşleri

ELÇİ A. N., EV ÇİMEN E., BUKOVA GÜZEL E.

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2017), Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

59. Onuncu sınıf öğrencilerinin doğrusal fonksiyona ilişkin düşünceleri

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

60. How To Design An Application Including Problem Posing Tasks Based On Mathematical Modelling

ÖZER A. Ö., BUKOVA GÜZEL E.

40th Annual Conference Of The International Group For The Psychology Of Mathematics Education (PME 40), 3 - 07 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

61. Mathematical Modelling Activity For In And Out Of Classroom The Walking Track

ÖZER A. Ö., BUKOVA GÜZEL E.

40th Annual Conference Of The International Group For The Psychology Of Mathematics Education (PME 40, 3 - 07 Ağustos 2016

2016

2016

62. HYPOTHETICAL LEARNING TRAJECTORY RELATED TO QUADRATIC FUNCTIONS

ÖZALTUN A., BUKOVA GÜZEL E.

13th International Congress on Mathematical Education, 24 - 31 Temmuz 2016

2016

2016

64. Hypothetical learning trajectory related to quadratic functions

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

13th International Congress on Mathematical Education, 24 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

66. How to Integrate Mathematical Modelling into Mathematics Courses A Guide Suggestion

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

13rd International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2006

2006

67. The Effects of Students Mathematical Thinking on Constructing and Interpreting of Mathematical Models

BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N., ALKAN H.

International Workshop on Research in Secondary and Tertiary Mathematics Education Ankara, Ankara, Türkiye, 7 - 11 Temmuz 2006, (Özet Bildiri)

2006

2006

68. Mathematical Activities Which Are Suitable For Learning Styles

ELÇİ A. N., BUKOVA GÜZEL E., ALKAN H.

International Workshop on Research in Secondary and Tertiary Mathematics Education Ankara, Ankara, Türkiye, 7 - 11 Temmuz 2006, (Özet Bildiri)

2016

2016

69. Umay'ın Limit Öğretimindeki Örnek Seçimi ve Kullanımı

Kula Ünver S., Bukova Güzel E.

3rd. International Conference on New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

70. Matematik Öğretmeni Adaylarını Öğrencilerinin Düşüncelerini Sorgulatmaya İten Tetikleyiciler

Kula Ünver S., Bukova Güzel E.

3rd. International Conference on New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

76. Bir matematik öğretmeninin öğrencilerini matematiksel düşünmeye teşvik etme yaklaşımları

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

78. Matematik öğretmenlerinin öğrenci düşüncesi bilgileri bağlamında soru sorma yaklaşımları

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

79. Matematik Öğretmenleri Modellemeye Dayalı Ders Planı Hazırlarken Nelere Dikkat Ediyorlar?

TEKİN DEDE A., HIDIROĞLU Ç. N., ÖZALTUN ÇELİK A., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N.

2. Türk Bilgisayar ve Matematik EğitimiSempozyumu (TÜRKBİLMAT-2), Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

80. Development of a lesson plan for teaching radical expressions through lesson study

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

81. Reflection of a teacher's knowledge of student thinking on teaching trigonometrical ratios in a right angled triangle

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

82. Development of a lesson plan for teaching radical expressions through lesson study

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology. April, 23-26, Antalya, TR., 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

83. Reflection of a teacher s knowledge of student thinking on teaching trigonometrical ratios in a right angled triangle

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

86. Matematiksel Modelleme Yeterliklerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Rubrik Geliştirme Çalışması

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

88. Mathematics teachers knowledge of student thinking and its reflections on their instruction

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

6th International Conference on Education and New Learning Technologies, EDULEARN14, 7 - 09 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

89. MATHEMATICS TEACHERS' KNOWLEDGE OF STUDENT THINKING AND ITS REFLECTIONS ON THEIR INSTRUCTION

Ozaltun A., BUKOVA GÜZEL E.

6th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN), Barcelona, İspanya, 7 - 09 Temmuz 2014, ss.138-148, (Tam Metin Bildiri) identifier

2013

2013

91. Prensipler ve Bileşenler Bağlamında Matematik Öğretmenlerinin Tasarladıkları Model Oluşturma Etkinlikleri

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

92. Matematik ve Matematik Öğretimi Bilgisi Işığında Dörtlü Bilgi Modelinin Beklenmeyen Olaylar Birimi

KULA S., BUKOVA GÜZEL E.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

93. Birinci ve Beşinci Sınıf Matematik Öğretmeni Adaylarının Limit Kavramına Yönelik Ders Tasarımları

KULA S., ÖZALTUN A., BUKOVA GÜZEL E.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

94. Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Sürecinde Kullandıkları Gösterim Şekilleri

ÖZALTUN A., HIDIROĞLU Ç. N., KULA S., BUKOVA GÜZEL E.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik EğitimiSempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

103. Matematik Öğretmen Adaylarının Soru Sormayı Etkili Kullanma Durumları: Limit Örneği

KULA S., BUKOVA GÜZEL E.

X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

106. Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

20.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

107. Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Dili Kullanımlarının Öğretimlerine Yansımaları

KULA S., BUKOVA GÜZEL E.

20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

109. Determining the Views of Mathematics Student Teachers Related to Mathematical Modeling

Tekin Dede A., Kula S., Hıdıroğlu Ç. N., Bukova Güzel E., Uğurel I.

35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.509, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

110. The Analysis of The Designed Eşme Carpet Problem’s Solutions Through 7-Stage Mathematical Modelling Process

HIDIROĞLU Ç. N., TEKİN DEDE A., KULA S., BUKOVA GÜZEL E.

The 35th Conference of the International Group for the Psychology of MathematicsEducation, 10 - 15 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

111. A STUDENT TEACHER'S CHOICE OF EXAMPLES IN TEACHING PROBABILITY

KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E., TEKİN DEDE A., Hidiroglu C. N.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.469, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

112. THE ANALYSIS OF PROSPECTIVE TEACHERS' THOUGHT PROCESSES IN THE MATHEMATICAL MODELLING THROUGH A DESIGNED FERMI PROBLEM

Hidiroglu C. N., TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.315, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

113. EXAMINING MODEL ELICITING ACTIVITIES DEVELOPED BY PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS

TEKİN DEDE A., Hidiroglu C. N., BUKOVA GÜZEL E.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.401, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

114. EXAMINING MATHEMATICS STUDENT TEACHERS' REPRESENTATIONS: THE CASE OF LIMIT CONCEPT

KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.342, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

117. Öğrencilerin Modellemede Bireysel ve Birlikte Çalışarak Ortaya Koydukları Yaklaşımlar ve Düşünme Süreçleri

HIDIROĞLU Ç. N., TEKİN A., BUKOVA GÜZEL E.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

2010

2010

119. Bir Eğitim Seminerinden İzlenimler Matematiksel Öğrenme Etkinlikleri ve Uygulanması

UĞUREL I., BUKOVA GÜZEL E., KULA S.

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

120. The review of undergraduate courses aimed at developing subject matter knowledge by mathematics student teachers

BUKOVA GÜZEL E., UĞUREL I., Ozgur Z., KULA ÜNVER S.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2233-2238, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

121. Sufficiency of undergraduate education in developing mathematical pedagogical content knowledge: Student teachers' views

BUKOVA GÜZEL E., KULA ÜNVER S., UĞUREL I., Ozgur Z.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2222-2226, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

124. Matematik Öğretmen Adaylarının Alan ve Alan Öğretimi Bilgilerinin İncelenmesi: Katı Cisimler Örneği

BUKOVA GÜZEL E., KULA S.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

125. Reflections of Mathematics Student Teachers’ Pedagogical Content Knowledge on Lesson Plan and Preparing Activities

BUKOVA GÜZEL E., KULA S.

The 5th International Balkan Education and Science Congress, 1 - 03 Ekim 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

126. Probleme Dayalı Öğrenmenin İstatistik Eğitiminde Örneklendirilmesi

KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E., CANTÜRK GÜNHAN B., ÖZGÜR Z.

I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

127. Probleme Dayalı Öğrenmenin İstatistik Eğitiminde Örneklendirilmesi

KULA S., BUKOVA GÜZEL E., CANTÜRK GÜNHAN B., Özgür Z.

I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)

2006

2006

128. Matematik Öğretmenlerinin Kazandığı Nitelikler ve Uygulamaya Yansımaları

ALKAN H., BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N.

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Ankara, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

129. Ülkemiz Matematik Öğretmen Adaylarının Profilinin Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Uygunluğu

BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N., ALKAN H.

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Ankara, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

130. Çok Yönlü Etkinlik Yaklaşımları ile Matematiksel Kavram Oluşturma

BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N., ALKAN H.

VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Ankara, Ankara, Türkiye, 7 - 09 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

131. Matematik öğretmen adaylarının eğitimi ve mesleki gelişimlerine yönelik değerlendirmeler

BUKOVA GÜZEL E., ÖZGÜR Z.

1. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006

2006

2006

132. Matematik öğretmen yeterliliklerinin belirlenmesi

BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N., ALKAN H.

III. Uluslararası Öğretmen Yetiştirme Sempozyumu, 4 - 05 Mayıs 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

133. Yapılandırmacı Öğrenme Ortamında Fonksiyon Kavramının Öğrenilmesine Yönelik Etkinlikler

BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N., ALKAN H.

Eğitimde Çağdaş Yönelimler-III: Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları Sempozyumu İzmir, İzmir, Türkiye, 29 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri)

2006

2006

134. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımına Uygun Çalışma Yaprakları

ELÇİ A. N., BUKOVA GÜZEL E., ALKAN H.

Eğitimde Çağdaş Yönelimler-III: Yapılandırmacılık ve Eğitime Yansımaları Sempozyumu İzmir, İzmir, Türkiye, 29 Nisan 2006, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Designing Adaptive Learning Space by Integrating Technology to a Sustainable Classroom

Hotar N., Baran B., Tokuç A., Bukova Güzel E., Akdoğan F. S., Karagöz E., et al.

Adaptive Learning Technologies for Higher Education, Tran Minh Tung, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.126-163, 2024 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

2. Matematik eğitimi açısından matematiksel modelleme nedir ve ne değildir?

DOĞAN M. F., ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

Matematiksel modelleme: Teoriden uygulamaya bütünsel bakış, Esra Bukova Güzel, Muhammed Fatih Doğan, Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem Akademi, ss.3-17, 2021

2021

2021

3. Matematiksel modellemenin sınıf içi uygulamaları

ÖZALTUN ÇELİK A., DOĞAN M. F., BUKOVA GÜZEL E.

Matematiksel modelleme: Teoriden Uygulamaya bütünsel bakış, Esra Bukova Güzel, Muhammed Fatih Doğan, Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem Akademi, ss.187-200, 2021

2020

2020

4. Kavram oluşturma sürecinde matematiksel modelleme etkinlikleri

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları, Yüksel DEDE, Muhammed Fatih DOĞAN, Fatma ASLAN-TUTAK, Editör, Pegem Akademi, ss.291-315, 2020

2019

2019

5. İlkokulda Matematiksel Modelleme: Kavramlar ve Uygulamalar

Bukova Güzel E., Elçi A. N.

Matematik Öğretiminin Temelleri İlkokul, Kamuran Tarım,Güney Hacıömeroğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.263-282, 2019

2019

2019

6. Matematiksel modelleme ve ortaokul uygulamaları

BUKOVA GÜZEL E., ÖZALTUN ÇELİK A.

Matematik öğretiminin temelleri ortaokul, Güney Hacıömeroğlu Kamuran Tarım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.375-392, 2019

2019

2019

7. İlkokulda Matematiksel Modelleme: Kavramlar Ve Uygulamaları

BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N.

Matematik Öğretiminin Temelleri İlkokul, Kamuran Tarım, Güney Hacıömeroğlu, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.263-282, 2019

2019

2019

8. Üstel değişimlere kavramsal bir bakış

ÖZALTUN ÇELİK A., BUKOVA GÜZEL E.

Matematik öğretiminin temelleri ortaokul, Güney Hacıömeroğlu, Kamuran Tarım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.347-362, 2019

2016

2016

11. Matematik Öğretimi İçin Dörtlü Bilgi Modeli

BUKOVA GÜZEL E., KULA ÜNVER S.

Matematik Eğitiminde Teoriler, BİNGÖLBALİ Erhan, ARSLAN Selahattin, ZEMBAT İsmail Özgür, Editör, Pegem Akademi, ss.721-746, 2016

2016

2016

12. Karma Yöntemler

DEDE Y., ERDOĞAN İ., ERCAN H., BİLİCAN YURTERİ F. I., BURSAL M., MANDACI ŞAHİN S., et al.

Araştırma Deseni Nitel, Nicel ve Karma Yöntem Yaklaşımları, S.B. Demir, Editör, Eğiten Kitap, ss.215-240, 2016

Desteklenen Projeler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Etkin Eğitim Süreçlerinde Sürdürülebilir Meta Sınıf Model

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

BARAN B. (Yürütücü), APTİK S. N., KARAGÖZ E., BOZDAĞ Ö., TOKUÇ A., GÜNEY L. Ö., et al.

2024 - 2025

2024 - 2025

21. Yüzyıl Becerileri Işığında Bilime YolculukSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

(Proje Özeti)
Özcan E. G. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Yıldırım I., Özcanhan M. H., Birant K. U., Öztürk Ö., et al.

2024 - 2025

2024 - 2025

Fen Bilimleri Öğretiminde Dijital Dönüşüm Teknolojilerinin EntegrasyonuSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

(Proje Özeti)
Özcan E. G. (Yürütücü), Karadeniz E., Şendur G., Bukova Güzel E., Birant K. U., Özcanhan M. H., et al.

2021 - 2022

2021 - 2022

Web 2.0 Araçları İle Fen Bilimleri Ve Matematik Öğretiminde İnovatif Ölçme

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Creative Commons License
Özcan E. G. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Şendur G., Akbay L., Yiğit Koyunkaya M., Ünal Çoban G., et al.

2018 - 2020

2018 - 2020

Sorgulama Tabanlı Analiz Öğretimindeki Argümantasyon Sürecini Destekleyen Öğretmen ve Öğrenci Söylemleri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Tekin Dede A. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Özer A. Ö.

2018 - 2018

2018 - 2018

Farklı Çocuklara Farklı Matematik

TÜBİTAK Projesi

BUKOVA GÜZEL E.

2009 - 2010

2009 - 2010

Matematik Öğretmen Adaylarının Dörtlü Bilgi Modeli İle Alan ve Alan Öğretimi Bilgilerinin İncelenmesi: Limit Örneği

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

BUKOVA GÜZEL E. (Yürütücü)

Ödüller

Aralık 2010

Aralık 2010

Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 75

h-indeksi (WOS): 4