Özcan E. G. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Yıldırım I., Özcanhan M. H., Birant K. U., Öztürk Ö., et al.
TÜBİTAK Projesi, 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı, 2024 - 2025
Değişen dünyaya bireylerin aktif bir şekilde uyum sağlaması beklentisi
doğrultusunda literatürde 21. Yüzyıl becerileri ifadesi ortaya çıkmıştır. Gerek
Milli Eğitim Bakanlığı gerekse TÜBİTAK Başkanlığı vizyon belgelerinin amaçlar
kısmında, öğrencilerin 21. Yüzyıl becerilerini kazanırken bir yandan da
disiplinler arası olan FeTeMM alanında da gelişme sağlaması gereklilik olarak
yer almaktadır.
Bu projedeki amacımız 21. Yüzyıl becerileri ile donatılmış bilimle dolu
atölyelerimiz aracılığıyla öğrencilerle buluşmaktır. Bu bağlamda öncelikli
hedef kitlemiz olan 4-18 yaş grubu öğrenciler başta olmak üzere velilere ve
öğretmenlere bilimsel, sosyal ve kültürel etkinliklerle 21. Yüzyıl becerilerini
kazanmada destek olmak; her koşulda çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış
ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı
ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmektir.
Proje; 20-22 Şubat 2025 tarihlerinde İzmir’de, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi’nde gerçekleştirilmiştir.
TUBİTAK bilim ve teknoloji arasındaki etkileşimin, etkinlikler yoluyla
kavratılmasını amaçlamakla birlikte; projede çağın gereksinimlerini karşılayan,
bilimsel ve teknolojik gelişmeleri gözeten, öğrencilerimize yaparak yaşayarak
öğrenme ve yeteneklerini keşfetme fırsatı sağlayan; yaratıcılıklarını
destekleyen bilimle eğlencenin harmanlanmış olduğu bir etkinlik programı içermiştir.
Projede; Matematik, Fen bilimleri, Teknoloji, Modelleme, Resim, Müzik,
Eğitim Bilimleri gibi birçok alanda atölye faaliyetleri bulunmakla beraber
kültürümüzün evrensel, milli ve manevi değerleri de gözetilmiştir. Bu anlamda
genel halka yönelik tiyatro, dans ve müzik gösterilerine şenlik boyunca
yerleşkenin bahçe alanlarında ve konferans salonunda yer verilmiştir.
Proje 3 günlük atölye, konser, gözlem ve sergilerden oluşan bir
şenlik programından ve şenliğin bir hafta sonrasına kadar süren konuşmacılık
etkinliklerinden oluşmaktadır. Proje etkinliklerinin ölçme değerlendirmesi şenliğin etkililiğine dair genel algılarını ölçmeye yarayan soruların katılımcılara yönetilmesiyle gerçekleştirilecektir. öğrencilere
ve öğretmenlere ve velilere yönelik ayrı sorular uygulanacaktır. Ölçümler, projenin ölçme
değerlendirme uzmanı tarafından istatistiki analize tabi tutularak
değerlendirilecektir. Proje sonuç raporunda ve yaygınlaştırma aşamasındaki
bildirili kongre katılımında sunulacaktır.