Özcan E. G., Bukova Güzel E., Yıldırım İ.
TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025
Değişen dünyaya bireylerin aktif bir şekilde uyum sağlaması beklentisi
doğrultusunda literatürde 21. Yüzyıl becerileri ifadesi ortaya çıkmıştır. Gerek
Milli Eğitim Bakanlığı gerekse TÜBİTAK Başkanlığı vizyon belgelerinin amaçlar
kısmında, öğrencilerin 21. Yüzyıl becerilerini kazanırken bir yandan da
disiplinler arası olan FeTeMM alanında da gelişme sağlaması gereklilik olarak
yer almaktadır.
Bu projedeki amacımız 21. Yüzyıl becerileri ile donatılmış bilimle dolu
atölyelerimiz aracılığıyla öğrencilerle buluşmaktır. Bu bağlamda öncelikli
hedef kitlemiz olan 4-18 yaş grubu öğrenciler başta olmak üzere velilere ve
öğretmenlere bilimsel, sosyal ve kültürel etkinliklerle 21. Yüzyıl becerilerini
kazanmada destek olmak; her koşulda çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış
ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı
ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmektir.
Proje; 10-12 Ekim 2024 tarihlerinde İzmir’de, Dokuz Eylül Üniversitesi,
Buca Eğitim Fakültesi’nde gerçekleştirilecektir.
TUBİTAK bilim ve teknoloji arasındaki etkileşimin, etkinlikler yoluyla
kavratılmasını amaçlamakla birlikte; projede çağın gereksinimlerini karşılayan,
bilimsel ve teknolojik gelişmeleri gözeten, öğrencilerimize yaparak yaşayarak
öğrenme ve yeteneklerini keşfetme fırsatı sağlayan; yaratıcılıklarını
destekleyen bilimle eğlencenin harmanlanmış olduğu bir etkinlik programı
planlamaktayız.
Projede; Matematik, Fen bilimleri, Teknoloji, Modelleme, Resim, Müzik,
Eğitim Bilimleri gibi birçok alanda atölye faaliyetleri bulunmakla beraber
kültürümüzün evrensel, milli ve manevi değerleri de gözetilmiştir. Bu anlamda
genel halka yönelik tiyatro, dans ve müzik gösterilerine şenlik boyunca
yerleşkenin bahçe alanlarında ve konferans salonunda yer verilmiştir.
Projemiz 3 günlük atölye, konser, gözlem ve sergilerden oluşan bir
şenlik programından ve şenliğin bir hafta öncesinde başlayacak konuşmacılık
etkinliklerinden oluşmaktadır. Proje etkinliklerinin ölçme değerlendirmesi iki
yolla yapılacaktır. Biri, katılımcıların katıldıkları etkinlik özelinde, diğeri
ise şenliğin etkililiğine dair genel algılarını ölçmeye yarayan soruların
yönetilmesiyle gerçekleştirilecektir. Etkinlik özelinde ölçüm için öğrencilere
ve öğretmenlere yönelik ayrı sorular uygulanacaktır. Genel değerlendirme ise
tüm katılımcılara ortak bir ölçek kullanılacaktır. Ölçümler, projenin ölçme
değerlendirme uzmanı tarafından istatistiki analize tabi tutularak
değerlendirilecektir. Proje sonuç raporunda ve yaygınlaştırma aşamasındaki
bildirili kongre katılımında sunulacaktır.