21. Yüzyıl Becerileri Işığında Bilime Yolculuk


Özcan E. G., Bukova Güzel E., Yıldırım İ.

TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Mayıs 2024
  • Bitiş Tarihi: Mayıs 2025

Proje Özeti

Değişen dünyaya bireylerin aktif bir şekilde uyum sağlaması beklentisi doğrultusunda literatürde 21. Yüzyıl becerileri ifadesi ortaya çıkmıştır. Gerek Milli Eğitim Bakanlığı gerekse TÜBİTAK Başkanlığı vizyon belgelerinin amaçlar kısmında, öğrencilerin 21. Yüzyıl becerilerini kazanırken bir yandan da disiplinler arası olan FeTeMM alanında da gelişme sağlaması gereklilik olarak yer almaktadır. 

Bu projedeki amacımız 21. Yüzyıl becerileri ile donatılmış bilimle dolu atölyelerimiz aracılığıyla öğrencilerle buluşmaktır. Bu bağlamda öncelikli hedef kitlemiz olan 4-18 yaş grubu öğrenciler başta olmak üzere velilere ve öğretmenlere bilimsel, sosyal ve kültürel etkinliklerle 21. Yüzyıl becerilerini kazanmada destek olmak; her koşulda çağın ve geleceğin becerileriyle donanmış ve bu donanımı insanlık hayrına sarf edebilen, bilime sevdalı, kültüre meraklı ve duyarlı, nitelikli, ahlaklı bireyler yetiştirmektir.

Proje; 10-12 Ekim 2024 tarihlerinde İzmir’de, Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi’nde gerçekleştirilecektir.

TUBİTAK bilim ve teknoloji arasındaki etkileşimin, etkinlikler yoluyla kavratılmasını amaçlamakla birlikte; projede çağın gereksinimlerini karşılayan, bilimsel ve teknolojik gelişmeleri gözeten, öğrencilerimize yaparak yaşayarak öğrenme ve yeteneklerini keşfetme fırsatı sağlayan; yaratıcılıklarını destekleyen bilimle eğlencenin harmanlanmış olduğu bir etkinlik programı planlamaktayız.

Projede; Matematik, Fen bilimleri, Teknoloji, Modelleme, Resim, Müzik, Eğitim Bilimleri gibi birçok alanda atölye faaliyetleri bulunmakla beraber kültürümüzün evrensel, milli ve manevi değerleri de gözetilmiştir. Bu anlamda genel halka yönelik tiyatro, dans ve müzik gösterilerine şenlik boyunca yerleşkenin bahçe alanlarında ve konferans salonunda yer verilmiştir.

Projemiz 3 günlük atölye, konser, gözlem ve sergilerden oluşan bir şenlik programından ve şenliğin bir hafta öncesinde başlayacak konuşmacılık etkinliklerinden oluşmaktadır. Proje etkinliklerinin ölçme değerlendirmesi iki yolla yapılacaktır. Biri, katılımcıların katıldıkları etkinlik özelinde, diğeri ise şenliğin etkililiğine dair genel algılarını ölçmeye yarayan soruların yönetilmesiyle gerçekleştirilecektir. Etkinlik özelinde ölçüm için öğrencilere ve öğretmenlere yönelik ayrı sorular uygulanacaktır. Genel değerlendirme ise tüm katılımcılara ortak bir ölçek kullanılacaktır. Ölçümler, projenin ölçme değerlendirme uzmanı tarafından istatistiki analize tabi tutularak değerlendirilecektir. Proje sonuç raporunda ve yaygınlaştırma aşamasındaki bildirili kongre katılımında sunulacaktır.