Fen Bilimleri Öğretiminde Dijital Dönüşüm Teknolojilerinin Entegrasyonu


Özcan E. G. (Yürütücü), Karadeniz E., Şendur G., Bukova Güzel E., Birant K. U., Özcanhan M. H., et al.

TÜBİTAK Projesi, 2024 - 2025

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Mayıs 2024
  • Bitiş Tarihi: Mayıs 2025

Proje Özeti

Bu proje, dijital dönüşüm teknolojilerini başarılı bir şekilde fen öğretimine entegre etmeyi amaçlayarak, katılımcılara yenilikçi öğretim materyalleri geliştirmeleri için beceriler kazandırmayı, fen bilimleri öğrenimini öğrenciler için daha etkili hale getirmeyi amaçlamaktadır.


Projenin temel hedef kitlesi, liselerde görev yapan Fizik, Kimya ve Biyoloji öğretmenleridir. Bu öğretmenler, proje kapsamındaki eğitimler aracılığıyla, teknolojinin eğitim süreçlerine entegrasyonunu, teknoloji kullanım becerileri ile sınıf yönetimi yeterlikleri arasındaki ilişkiyi, fen eğitimindeki öğrenme zorluklarını, eğitsel oyun ve oyunlaştırmayı, dijital ders materyali geliştirmeyi ve uygulamayı, 2D ve 3D grafik motorları ile oyun etkileşimli uygulama tasarımını, VR kullanımını, nesnelerin internetini, akıllı sistemleri ve temel düzeyde yapay zekayı öğreneceklerdir.


Projenin yöntemi, katılımcılara interaktif atölyeler, uygulama aşamaları, seminerler ve pratik deneyimler sunarak aktif öğrenmeyi teşvik etmektedir. Proje sonunda, öğretmenler, öğrencilere daha etkili bir şekilde ulaşabilmek için dijital teknolojileri başarıyla kullanabilme becerisi kazanacaklar ve bu teknolojileri fen eğitimine etkili bir şekilde entegre etme konusunda bilgi sahibi olacaklardır.


Ege Bölgesindeki 8 ilden dörder kişi olarak toplam 32 öğretmen katılımcı olacaktır. Her ilden her branştan 1’er kişi yer alacak, 4. Kişi başvuru durumuna göre, toplamda proje katılımcılarının sayısı 11,11,10 kişi (toplamda 32) olacak şekilde düzenlenecektir.


Katılımcılar Torbalı İHAL bina ve yemekhane ve yurt hizmet alımıyla proje eğitimlerini 6 gece 7 gün olacak şekilde alacaklardır. Projede eğitmen olarak yer alan ölçme değerlendirme bölümü öğretim üyesi, diğer eğitmenlerin proje tasarım sürecinde sunduğu kazanımlara göre bir kazanım değerlendirme testi hazırlamıştır. Bu test proje öncesinde ve sonrasında katılımcılara uygulanacaktır. Böylece projenin etki ve verim karşılaştırmaları yapılabilecektir.


Katılımcı öğretmenlerin proje sonrasında kendi sınıflarında dijital materyaller hazırlayarak ve kullanarak öğrencilerine dijital eğitim teknolojilerine entegre edilmiş dersler sunması istenecek ve raporlar hazırlayarak proje yürütücüsüne göndermeleri istenerek takip edilecektir. Ayrıca kendi illerinde kendi zümrelerine proje eğitimleri ile elde ettikleri kazanımları ve derslerindeki deneyimleri anlatarak yaygınlaştırma faaliyetlerinde bulunması sağlanacaktır. Proje sonrasında tam metin bilimsel bildirili hazırlanarak ulusal veya uluslararası bir kongrede sunum gerçekleştirilecektir.