Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2002 - 2007
2002 - 2007Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetçiliği (Dr), Türkiye
1997 - 2001
1997 - 2001Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2007
2007Doktora
Okul kültürü ve öğretmenlerin değer sistemleri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetçiliği (Dr)
2001
2001Yüksek Lisans
Eğitim yöneticisi adaylarının özellikleri ile başarı ve atılganlık düzeyleri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim Yönetimi ve Teftiş
Eğitim Yönetimi ve Planlaması
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2010 - 2018
2010 - 2018Dr. Öğr. Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ
TEZ ÇALIŞMASI
SEMİNER
KÜRESELLEŞME VE TÜRKİYE’xxNİN EĞİTİM SORUNLARI
UZMANLIK ALANI
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
Okul müdürlerinin teknoloji liderliği ve öğretmenlerin sanal zorbalık farkındalıkları
ŞAHİN FIRAT N. (Danışman)
T.AKADA(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin sanal kaytarma davranışları ile örgütsel bağlılık düzeyleri
ŞAHİN FIRAT N. (Danışman)
U.SADIK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul müdürlerinin mevzuatı uygulamada yaşadıkları ikilemler ve karar alma süreci
ŞAHİN FIRAT N. (Danışman)
İ.EROĞLU(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Okul yöneticilerinin mizah tarzları ile öğretmenlerin örgütsel bağlılık düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Fırat N. (Danışman)
S.İDİL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Lise öğretmenlerinin mesleki tükenmişlik düzeyleri ile örgütsel bağlılıkları arasındaki ilişki
Fırat N. (Danışman)
M.ÇİMEN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
İlkokul ve ortaokul müdürlerinin sosyal adalet liderliği davranışlarına ilişkin öğretmen görüşleri
Fırat N. (Danışman)
İ.ADIŞEN(Öğrenci)
2021
2021Doktora
Öğretim Elemanlarının Bilimsel Tutum Düzeyleri
Fırat N. (Danışman)
H.GÜÇER(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Eğitim araştırmalarına yönelik öğretmen görüşleri
Fırat N. (Danışman)
Ş.YILMAZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Liselerde görev yapan okul müdürlerinin mesleki etik davranışları
Fırat N. (Danışman)
E.KAYATAŞ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
İlkokul müdürlerinin örgütsel adalet düzeyleri ile öğretmenlerin iş doyum düzeylerinin incelenmesi
Fırat N. (Danışman)
Y.KARABULUT(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin örgütsel bağlılık düzeyleri
Fırat N. (Danışman)
M.YILMAZ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Teknik öğretmenlerde örgütsel stres kaynakları ile iş ve yaşam doyumu arasındaki ilişki
FIRAT N. (Danışman)
Z.YILDIZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
İlköğretim kurumlarında görev yapan müdürlerin etkili müdürlük davranışları
FIRAT N. (Danışman)
M.DEMİR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İlk ve ortaokul müdürlerinin iletişim yeterlikleri
FIRAT N. (Danışman)
G.UYĞUR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Çeşitli liselerde görev yapan öğretmen ve yöneticilerin okul kültürüne ilişkin algıları
FIRAT N. (Danışman)
A.NAİM(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İlköğretim okulu yönetici ve öğretmenlerinin bilgisayar kullanma yeterlilik düzeyleri
FIRAT N. (Danışman)
H.ÖZER(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretim okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları
FIRAT N. (Danışman)
D.ÖZKAYNAK(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
İlköğretim okul müdürlerinin kültürel liderlik davranışları
FIRAT N. (Danışman)
Y.HİÇYILMAZ(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (13)
2025
20251. Learning organisations as quality organisations: learning organisation tendencies of schools of Foreign Languages in Turkish higher education
Coşkun Aysal Ö., ŞAHİN FIRAT N.
Quality in Higher Education
, cilt.31, sa.1, ss.23-44, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
20242. Mevsimlik Tarım İşçilerinin Çocuklarının Karşılaştığı Eğitim Zorlukları ve Çözüm Önerileri: Ebeveyn Görüşleri
GÖKÇE İ., ŞAHİN FIRAT N.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.62, ss.3072-3086, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Challenges and Facilitators in the Implementations of Teacher Leadership: A Comparative Study on Turkish and Palestinian Teachers
JF Alnakhala N., ŞAHİN FIRAT N.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.15, sa.3, ss.3425-3458, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Academics’ Scientific Attitude Levels
GÜÇER H., ŞAHİN FIRAT N.
Instructional Technology and Lifelong Learning
, cilt.5, sa.2, ss.192-213, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20245. Predisposition of Teachers in Turkey for Democratic School as An Alternative School Type
ŞAHİN FIRAT N., ERGİN ÖZGEN G.
Instructional Technology and Lifelong Learning
, cilt.5, sa.1, ss.47-85, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20246. Millî Eğitim Bakanlığı Taşra Teşkilatında Görev Yapan Şube Müdürlerinin Görev Tanımlarına İlişkin Görüşleri
Yeşil M., Şahin Fırat N.
Necmettin Erbakan Üniversitesi Ereğli eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.1, ss.141-169, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20237. Views On Problems Faced by Somalia Novice School Principals
Sh Alı M. A. N., Şahin Fırat N.
Journal of Educational Leaderhip and Policy Studies
, cilt.7, sa.2, ss.1-28, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20238. Experiences of University Students Having LGBT Identities in Turkey
Gökçe İ., Şahin Fırat N.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.14, sa.2, ss.66-80, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20229. ISTE 2018 Standartlarına Dayalı Olan Okul Müdürlerinin Teknoloji LiderliğiÖlçeğinin Geliştirilmesi
Akada T., Şahin Fırat N.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.13, sa.2, ss.1262-1289, 2022 (TRDizin)
2022
202210. The Opinions of Primary School Teachers Who Taught in Multi-Grade Classrooms on Multigrade Class Instructional Practices
Çakır P., Şahin Fırat N.
Journal of Educational Leadership and Policy Studies
, cilt.6, sa.1, ss.1-25, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
202011. Öğretim Elemanlarının Bilimsel Tutum Ölçeğinin Geliştirilme Çalışması
Güçer H., Fırat N., Yurdabakan İ.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.11, sa.2, ss.358-375, 2020 (TRDizin)
2018
201812. ORTAOKUL ÖĞRETMEN VE YÖNETİCİLERİNİN ÖRGÜTSELBAĞLILIK DÜZEYLERİ
Yılmaz Doğan M., Fırat N.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.13, sa.4, ss.1361-1383, 2018 (TRDizin)
2017
201713. The Views and Opinions of School Principals and Teachers on PositiveEducation
Uz Baş A., Fırat N.
JOURNAL OF EDUCATION AND TRAINING STUDIES
, cilt.5, sa.2, ss.85-92, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201614. Pre service teachers personal value orientations andattitudes toward the teaching profession in Turkey
Fırat N.
EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
, cilt.11, sa.20, ss.1944-1955, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201615. Communication Skills and Self-Compassion Levels of Teacher Candidates
Mete Otlu B., Ekinci Vural D., Fırat N.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.11, sa.09, ss.635-658, 2016 (TRDizin)
2016
201616. İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİ VE ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİSAYAR KULLANMA YETERLİLİK DÜZEYLERİ
Aksoy H. Ö., Fırat N.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
, cilt.11, sa.9, ss.83-100, 2016 (TRDizin)
2016
201617. Cultural leadership behaviors of the primary school principals regarding certain variables
Hiçyılmaz Y., FIRAT N.
Journal of Human Sciences
, cilt.13, sa.2, ss.2462, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201618. ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ İLE ÖZ DUYARLIK DÜZEYLERİ
METE OTLU B., EKİNCİ VURAL D., FIRAT N.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.11, sa.9, ss.635-658, 2016 (TRDizin)
2016
201619. İLKÖĞRETİM OKUL MÜDÜRLERİNİN ÖĞRETİMSEL LİDERLİK DAVRANIŞLARI
Özkaynak Topaçoğlu D., Fırat N.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.11, sa.3, ss.1848-1878, 2016 (TRDizin)
2014
201420. Improved Right Ventricular Systolic Functions, and Stiffened Arteries in Patients with Systemic Sclerosis
ÖZPELİT E., Birlik A. M., Ozpelit M. E., ŞAHİN FIRAT N., AKDENİZ B., Goldeli O.
AMERICAN JOURNAL OF CARDIOLOGY
, cilt.113, sa.7, 2014 (SCI-Expanded, Scopus)
2012
201221. İlköğretim Okulu Öğrenci ile Öğretmenlerinin Ortaöğretime Geçiş Sistemine ilişkin Görüşleri
Şahin S., Uz Baş A., Sucuoğlu H., Fırat N.
International Journal of Human Sciences
, cilt.9, sa.2, ss.847-878, 2012 (TRDizin)
2012
201222. VALUE SYTEMS OF TEACHERS WITH DIFFERENT VARIABLES
Fırat N., Acikgoz K.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.43, ss.422-435, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201123. Öğretmen görüşlerine göre çeşitli yönetim becerilerinin okul müdürleri için önem dereceleri
Şahin İ., Beycioğlu K., Fırat N.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.50, ss.58-75, 2011 (TRDizin)
2011
201124. Üniversite Öğrencilerinin Yaşam Amaçları Eğitsel Hedefleri Üniversite Öğreniminden Beklentileri ve Memnuniyet Durumları
Şahin İ., Zoraloğlu Y. R., Fırat N.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE
, cilt.17, sa.3, ss.429-452, 2011 (TRDizin)
2010
201025. Okul Müdürü ve Öğretmenlerin Okul Kültürü ile Değer Sistemlerine İlişkin Algıları
Fırat N.
Eğitim ve Bilim
, cilt.35, sa.156, ss.71-83, 2010 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201026. Üniversite Öğrencilerinin Düşleri
Şahin İ., Fırat N., Zoraloğlu Y. R.
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.20-38, 2010 (TRDizin)
2009
200927. Sendika Üyelik Durumu Açısından Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Okul Kültürü ve Değer Sistemlerine İlişkin Algıları
Fırat N.
AMME IDARESI DERGISI
, cilt.42, sa.4, ss.137-176, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2009
200928. Bazı Değişkenler Açısından Öğretmenlerin Okul Kültürüne İlişkin Algıları
FIRAT N.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.4, sa.4, ss.1415-1434, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200929. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SORUNLARI
Şahin İ., Zoraloğlu Y. R., Fırat N., Açıkgöz K.
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.4, sa.4, ss.1435-1449, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200930. İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi
FIRAT N.
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.4, sa.3, ss.748-759, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
200931. Üniversite Öğrencilerinin Öğrenimlerini Sürdürmelerinin Önündeki Engeller
Şahin İ., Fırat N., Zoraloğlu Y. R.
Eğitim Bilim Toplum
, cilt.28, sa.7, ss.6-19, 2009 (TRDizin)
2007
200732. Eğitim bilimleri anabilim dalı öğrencilerinin lisansüstü eğitimi değerlendirmeleri ile lisansüstü eğitime ilişkin tutumları arasındaki ilişki
YAVUZ Y., ŞAHİN FIRAT N., ŞAHİN İ.
Eğitim Bilim Toplum , cilt.5, sa.18, ss.78-99, 2007 (TRDizin)
2005
200533. Pozitivist Yaklaşımın Eğitim Yönetimi Alanına Yansıması Alana Getirdiği Katkı ve Sınırlılıklar
FIRAT N.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.20, ss.40-51, 2005 (TRDizin)
2005
200534. İlkö¤retim Okullarında Kaynak Sorunu
Zoraloğlu Y. R., Şahin İ., Fırat N.
Eğitim Bilim Toplum
, cilt.3, sa.12, 2005 (TRDizin)
2004
200435. İlköğretim okullarının finansal kaynak bulmada karşılaştıkları güçlükler ve bu güçlüklerin okula etkileri
Zoraloğlu Y. R., Şahin İ., Fırat N.
Eğitim Bilim Toplum
, cilt.2, sa.8, ss.4-17, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200336. İlköğretim Okulu Müdürlerinin Kültürel Liderlik Davranışları
Aksu A., Fırat N., Şahin İ.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE
, sa.36, ss.490-507, 2003 (TRDizin)
2002
200237. Eğitim Yöneticisi Adaylarının Eğitim Yöneticiliği Sınavı Başarı Düzeyleri
FIRAT N.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.31, sa.1, ss.430-443, 2002 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. VIEWS ON TEACHER LEADERSHİP ROLES INSIDE AND OUTSİDE THE CLASSROOM
Jf Alnakhala N., Şahin Fırat N.
BALKAN 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Kırklareli, Türkiye, 6 - 07 Ocak 2024, ss.312-326, (Tam Metin Bildiri)
2023
20232. Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Sanal Kaytarma Davranışları ile Örgütsel Bağlılık Düzeyleri
Atalay U. S., Şahin Fırat N.
2. INTERNATIONAL ULUDAĞ SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Bursa, Türkiye, 4 - 05 Kasım 2023, ss.517-525, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. MEVSİMLİK TARIM İŞÇİSİ AİLELERİN ÇOCUKLARININ EĞİTİME ERİŞİMİ: SORUNLAR VE ÇÖZÜM ÖNERİLERİNE İLİŞKİN OKUL YÖNETİCİLERİNİN GÖRÜŞLERİ
Gökçe İ., Şahin Fırat N.
XIII International Scientific Research Congress, Paris, Fransa, 29 - 30 Mayıs 2023, ss.77-84, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. Millî Eğitim Bakanlığının Taşra Teşkilatında Görev Yapan Şube Müdürlerinin Görev Tanımlarına İlişkin Görüşleri
Yeşil M., ŞAHİN FIRAT N.
Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 24 Mart 2023, (Özet Bildiri)
2022
20225. Opinions of New Somali School Principals on How Ready TheyAre for Their Duties Before Being Appointed
Sh Alı M. A. N., Şahin Fırat N.
Latin America 4th International Conference on Scientific Researches, Mexico City, Meksika, 03 Kasım 2022, ss.167-186, (Tam Metin Bildiri)
2022
20226. Organizational commitment levels of high school teachers in terms of various variables
Çimen M., Şahin Fırat N.
BİLTEK-VI International Symposium on Current Developments in Science͕͕, Technology and Social Sciences, Malatya, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2022, ss.395-410, (Tam Metin Bildiri)
2022
20227. ISTE 2018 Standartlarına Dayalı Olarak Geliştirilen Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Ölçeği Geliştirme Çalışması
Akada T., Şahin Fırat N.
10th International Conference On Social Sciences & Humanities, Sivas, Türkiye, 18 - 19 Temmuz 2022, ss.650-651, (Özet Bildiri)
2022
20228. İlkokul ve Ortaokul Müdürlerinin Sosyal Adalet Liderliği Davranışlarına ilişkin Öğretmen Görüşleri
Adışen İ., Şahin Fırat N.
10th International Conference On Social Sciences & Humanities, Sivas, Türkiye, 18 Temmuz 2022, ss.648-649, (Özet Bildiri)
2022
20229. Uzaktan Eğitim Sürecinde 8. Sınıf Sınav Grubu Öğrencilerinin Akademik Durumlarına ilişkin Öğrenci ve Öğretmen Görüşleri
Erakın B., Şahin Fırat N.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, İzmir, Türkiye, 11 Mayıs 2022, ss.757, (Özet Bildiri)
2022
202210. Öğretim Elemanlarının Perspektifinden Öğretim Elemanlarının Bilimsel Tutumları: Nitel Bir Araştırma
GÜÇER H., ŞAHİN FIRAT N.
13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, İzmir, Türkiye, 11 Mayıs 2022, ss.1417-1025, (Tam Metin Bildiri)
2021
202111. Öğretmenlerin Alternatif Bir Okul Türü Olan Demokratik Okula Yatkınlığı
ŞAHİN FIRAT N., ERGİN ÖZGEN G.
16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 05 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202112. Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Okullarda Sergilenen Politik Davranışlara İlişkin Görüşleri
ŞAHİN FIRAT N., IŞIK Y.
16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 05 Kasım 2021, (Özet Bildiri)
2021
202113. Teknik Öğretmenlerin Örgütsel Stres Kaynakları, İş Doyumu ve Yaşam Doyumu
YILDIZ Z., ŞAHİN FIRAT N.
2. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2021
202114. İlkokul Müdürlerinin Örgütsel Adalet Düzeylerine İlişkin Öğretmen Görüşleri
KARABULUT Y., ŞAHİN FIRAT N.
2. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2019
201915. Liselerde Görev Yapan Müdür Yardımcılarının Meslek Etiğinin Okullarda Uygulanışına ilişkin Görüşleri
KAYATAŞ E., FIRAT N.
XI. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
201916. Liselerde Görev Yapan Okul Müdürlerinin Mesleki Etik Davranışları
KAYATAŞ E., FIRAT N.
XI. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
201917. Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapmış Öğretmenlerin Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Görüşleri
Çakır P., Fırat N.
10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, ss.134-143, (Tam Metin Bildiri)
2019
201918. Üniversitelerdeki LGBTİ+ Öğrencilerin Eğitim Yaşamlarında Karşılaştıkları Sorunlara ve Beklentilerine İlişkin Görüşleri
Gökçe Erdoğan İ., Fırat N.
10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, ss.615-624, (Tam Metin Bildiri)
2019
201919. İlkokul, Ortaokul ve Lise Öğretmenlerinin Duygusal Emek Düzeyleri
FIRAT N., GÜÇER H.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
201820. Öğretim Elemanları Bilimsel Tutum Düzeyleri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması)
GÜÇER H., FIRAT N., YURDABAKAN İ.
EYFOR 9, 1 - 04 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2016
201621. Okul Yönetici ve Öğretmenlerinin Pozitif Eğitim Hakkındaki Görüşleri
Uz Baş A., Fırat N.
I. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.177-178, (Özet Bildiri)
2015
201522. Okul İtibarı ile Velilerin Okul Memnuniyeti ve Okula Bağlılığı Ölçeği
ORÇAN A., FIRAT N.
1. Uluslararası Evlilik, Çift ve Aile Danışmanlığı Kongresi, İzmir, Türkiye, 02 Haziran 2015 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201523. ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ İLE ÖZ-DUYARLIK DÜZEYLERİ
METE OTLU B., EKİNCİ VURAL D., FIRAT N.
7. uluslararası eğitim denetimi kongresi, Eskişehir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2010
201024. İlköğretim okulu öğrenci ve öğretmenlerinin OKS ve SBS’ye ilişkin görüşleri
Şahin S., Uz Baş A., Sucuoğlu H., Fırat N.
19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.135, (Özet Bildiri)
2009
200925. Üniversite Öğrencilerinin Düşleri
ŞAHİN İ., FIRAT N., ZORALOĞLU Y. R., AÇIKGÖZ K.
I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2009
200926. Üniversite Öğrencilerinin Kültürel/Sanatsal ve Sportif Etkinliğe Katılma Durumları
FIRAT N., ZORALOĞLU Y. R., ŞAHİN İ., AÇIKGÖZ K.
I. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2008
200827. Sendika Üyelik Durumu Açısından Okul Müdürleri ve Öğretmenlerin Okul Kültürü ve Değer Sistemlerine İlişkin Algıları
FIRAT N.
III. Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2008, (Özet Bildiri)
2008
200828. Okul Müdürü ve Öğretmenlerin Okul Kültürü ile Değer Sistemlerine İlişkin Algıları
FIRAT N.
III. Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 25 - 20 Nisan 2008, (Özet Bildiri)
2003
200329. Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Öğrencilerinin Lisansüstü Eğitimi Değerlendirmeleri ile Lisansüstü Eğitime İlişkin Tutumları Arasındaki İlişki
YAVUZ Y., FIRAT N., ŞAHİN İ.
1. Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Türkiye, 1 - 04 Ekim 2003, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. Değer (Kuramları) Sınıflamaları
Şahin Fırat N.
Karakter ve Değerler Eğitimi: Güncel Yaklaşımlar, Koç,Canan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.86-104, 2023
2023
20232. Etkili Okullar İçin Yetenek Yönetimi
Ergin Özgen G., Şahin Fırat N.
Etkili Okul: Örgütsel Yapı, Okul Yönetimi, Etkin Katılım, Yaşar Yavuz, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.193-221, 2023
2023
20233. Etkili Okul Kültürü
Şahin Fırat N.
Etkili Okul: Örgütsel Yapı, Okul Yönetimi, Etkin Katılım, Yaşar Yavuz, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.103-126, 2023
2022
20224. Okullarda Motivasyon ve İletişim
Şahin Fırat N.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Taşdan,Murat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.141-181, 2022
2010
20105. Okul Kültürü ve İklimi
ŞAHİN FIRAT N.
Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Silmen, Fatoş-Ada, Şükrü, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, İstanbul, ss.225-278, 2010
Desteklenen Projeler
2018 - 2018
2018 - 2018
Sosyal Bilgiler ve Tarih Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programı Tasarımı ve Uygulaması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Şahin M., Şahin S., Fırat N., Sucuoğlu H., Çulha Özbaş B., Keskin H., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018
Tarih Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programı Tasarımı ve Uygulaması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Şahin M., Uz Baş A., Çulha Özbaş B., Sucuoğlu H., Fırat N., Şahin S., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programı Tasarımı ve Uygulaması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Şahin M., Çulha Özbaş B., Serce E., Keskin H., Vural M. K., Sucuoğlu H., et al.
2018 - 2018
2018 - 2018
İzmir Atatürk Lisesi öğretmenlerinin mesleki gelişim program tasarımı ve uygulaması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Şahin S., Fırat N., Uz Baş A., Öz Soysal F. S., Bukova Güzel E., Akyol C., et al.