Prof. Dr. NECLA ŞAHİN FIRAT


Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim Yönetimi ve Teftiş, Eğitim Yönetimi ve Planlaması


Yayınlardaki İsimler: Necla Şahin, Şahin, N, Sahin Firat, N., Necla Fırat, Necla Şahin Fırat

E-posta: necla.sahin[at]deu.edu.tr
Diğer E-posta: neclafirat[at]gmail.com
Web: https://avesis.deu.edu.tr/necla.sahin
Posta Adresi: Buca Eğitim Fakültesi Hasan Ali Yücel Binası 303 No'lu ofis Buca-İZMİR

Metrikler

Yayın

72

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

10

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

4

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

7

H-İndeks (Scholar)

1

Atıf (TrDizin)

73

H-İndeks (TrDizin)

6

Atıf (Sobiad)

320

H-İndeks (Sobiad)

7

Atıf (Diğer Toplam)

156

Proje

4

Tez Danışmanlığı

18

Açık Erişim

54
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Eğitim Bilgileri

2002 - 2007

2002 - 2007

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetçiliği (Dr), Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2007

2007

Doktora

Okul kültürü ve öğretmenlerin değer sistemleri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ve Denetçiliği (Dr)

2001

2001

Yüksek Lisans

Eğitim yöneticisi adaylarının özellikleri ile başarı ve atılganlık düzeyleri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim Yönetimi ve Teftiş

Eğitim Yönetimi ve Planlaması

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2010 - 2018

2010 - 2018

Dr. Öğr. Üyesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

ÖRGÜTSEL DAVRANIŞ VE ÖRGÜT KÜLTÜRÜ

TEZ ÇALIŞMASI

SEMİNER

KÜRESELLEŞME VE TÜRKİYE’xxNİN EĞİTİM SORUNLARI

UZMANLIK ALANI

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

TEZ ÇALIŞMASI

TÜRK İYE’xxNİN EĞİTİM SORUNLARI

SEMİNER

UZMANLIK ALANI

Örgüt Psikolojisi ve İnsan İlişkileri

Eğitim Program, Öğretim ve Denetimi

Lisans

Lisans

SINIF YÖNETİMİ

ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME

EĞİTİME GİRİŞ

EĞİTİM FELSEFESİ

EĞİTİM BİLİMİNE GİRİŞ

İNSAN İLİŞKİLERİ VE İLETİŞİM

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi

Okul Öncesinde Gelişim

Yönetilen Tezler

2021

2021

Doktora

Öğretim Elemanlarının Bilimsel Tutum Düzeyleri

Fırat N. (Danışman)

H.GÜÇER(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

Yüksek Lisans

Eğitim araştırmalarına yönelik öğretmen görüşleri

Fırat N. (Danışman)

Ş.YILMAZ(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2014

2014

Yüksek Lisans

İlk ve ortaokul müdürlerinin iletişim yeterlikleri

FIRAT N. (Danışman)

G.UYĞUR(Öğrenci)

2013

2013

Yüksek Lisans

İlköğretim okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışları

FIRAT N. (Danışman)

D.ÖZKAYNAK(Öğrenci) Creative Commons License

2013

2013

Yüksek Lisans

İlköğretim okul müdürlerinin kültürel liderlik davranışları

FIRAT N. (Danışman)

Y.HİÇYILMAZ(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (1)
Scopus (6)
TRDizin (22)
Diğer Yayınlar (13)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. VIEWS ON TEACHER LEADERSHİP ROLES INSIDE AND OUTSİDE THE CLASSROOM

Jf Alnakhala N., Şahin Fırat N.

BALKAN 10TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Kırklareli, Türkiye, 6 - 07 Ocak 2024, ss.312-326, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

2. Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Sanal Kaytarma Davranışları ile Örgütsel Bağlılık Düzeyleri

Atalay U. S., Şahin Fırat N.

2. INTERNATIONAL ULUDAĞ SCIENTIFIC RESEARCHES CONGRESS, Bursa, Türkiye, 4 - 05 Kasım 2023, ss.517-525, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2023

2023

4. Millî Eğitim Bakanlığının Taşra Teşkilatında Görev Yapan Şube Müdürlerinin Görev Tanımlarına İlişkin Görüşleri

Yeşil M., ŞAHİN FIRAT N.

Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Araştırmaları Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 24 Mart 2023, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Opinions of New Somali School Principals on How Ready TheyAre for Their Duties Before Being Appointed

Sh Alı M. A. N., Şahin Fırat N.

Latin America 4th International Conference on Scientific Researches, Mexico City, Meksika, 03 Kasım 2022, ss.167-186, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2022

2022

6. Organizational commitment levels of high school teachers in terms of various variables

Çimen M., Şahin Fırat N.

BİLTEK-VI International Symposium on Current Developments in Science͕͕, Technology and Social Sciences, Malatya, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2022, ss.395-410, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

7. ISTE 2018 Standartlarına Dayalı Olarak Geliştirilen Okul Müdürlerinin Teknoloji Liderliği Ölçeği Geliştirme Çalışması

Akada T., Şahin Fırat N.

10th International Conference On Social Sciences & Humanities, Sivas, Türkiye, 18 - 19 Temmuz 2022, ss.650-651, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

8. İlkokul ve Ortaokul Müdürlerinin Sosyal Adalet Liderliği Davranışlarına ilişkin Öğretmen Görüşleri

Adışen İ., Şahin Fırat N.

10th International Conference On Social Sciences & Humanities, Sivas, Türkiye, 18 Temmuz 2022, ss.648-649, (Özet Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

10. Öğretim Elemanlarının Perspektifinden Öğretim Elemanlarının Bilimsel Tutumları: Nitel Bir Araştırma

GÜÇER H., ŞAHİN FIRAT N.

13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, İzmir, Türkiye, 11 Mayıs 2022, ss.1417-1025, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

11. Öğretmenlerin Alternatif Bir Okul Türü Olan Demokratik Okula Yatkınlığı

ŞAHİN FIRAT N., ERGİN ÖZGEN G.

16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 05 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

12. Öğretmen ve Okul Yöneticilerinin Okullarda Sergilenen Politik Davranışlara İlişkin Görüşleri

ŞAHİN FIRAT N., IŞIK Y.

16. Uluslararası Eğitim Yönetimi Kongresi, Gaziantep, Türkiye, 05 Kasım 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

13. Teknik Öğretmenlerin Örgütsel Stres Kaynakları, İş Doyumu ve Yaşam Doyumu

YILDIZ Z., ŞAHİN FIRAT N.

2. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

14. İlkokul Müdürlerinin Örgütsel Adalet Düzeylerine İlişkin Öğretmen Görüşleri

KARABULUT Y., ŞAHİN FIRAT N.

2. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. Liselerde Görev Yapan Müdür Yardımcılarının Meslek Etiğinin Okullarda Uygulanışına ilişkin Görüşleri

KAYATAŞ E., FIRAT N.

XI. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Liselerde Görev Yapan Okul Müdürlerinin Mesleki Etik Davranışları

KAYATAŞ E., FIRAT N.

XI. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 5 - 07 Aralık 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Birleştirilmiş Sınıflarda Görev Yapmış Öğretmenlerin Birleştirilmiş Sınıf Uygulamasına İlişkin Görüşleri

Çakır P., Fırat N.

10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, ss.134-143, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

18. Üniversitelerdeki LGBTİ+ Öğrencilerin Eğitim Yaşamlarında Karşılaştıkları Sorunlara ve Beklentilerine İlişkin Görüşleri

Gökçe Erdoğan İ., Fırat N.

10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, ss.615-624, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2019

2019

19. İlkokul, Ortaokul ve Lise Öğretmenlerinin Duygusal Emek Düzeyleri

FIRAT N., GÜÇER H.

I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Okul Yönetici ve Öğretmenlerinin Pozitif Eğitim Hakkındaki Görüşleri

Uz Baş A., Fırat N.

I. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.177-178, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2015

2015

22. Okul İtibarı ile Velilerin Okul Memnuniyeti ve Okula Bağlılığı Ölçeği

ORÇAN A., FIRAT N.

1. Uluslararası Evlilik, Çift ve Aile Danışmanlığı Kongresi, İzmir, Türkiye, 02 Haziran 2015 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

23. ÖĞRETMEN ADAYLARININ İLETİŞİM BECERİLERİ İLE ÖZ-DUYARLIK DÜZEYLERİ

METE OTLU B., EKİNCİ VURAL D., FIRAT N.

7. uluslararası eğitim denetimi kongresi, Eskişehir, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2010

2010

24. İlköğretim okulu öğrenci ve öğretmenlerinin OKS ve SBS’ye ilişkin görüşleri

Şahin S., Uz Baş A., Sucuoğlu H., Fırat N.

19. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010, ss.135, (Özet Bildiri)

2009

2009

25. Üniversite Öğrencilerinin Düşleri

ŞAHİN İ., FIRAT N., ZORALOĞLU Y. R., AÇIKGÖZ K.

I. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

26. Üniversite Öğrencilerinin Kültürel/Sanatsal ve Sportif Etkinliğe Katılma Durumları

FIRAT N., ZORALOĞLU Y. R., ŞAHİN İ., AÇIKGÖZ K.

I. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

28. Okul Müdürü ve Öğretmenlerin Okul Kültürü ile Değer Sistemlerine İlişkin Algıları

FIRAT N.

III. Eğitim Yönetimi Kongresi, Türkiye, 25 - 20 Nisan 2008, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

1. Değer (Kuramları) Sınıflamaları

Şahin Fırat N.

Karakter ve Değerler Eğitimi: Güncel Yaklaşımlar, Koç,Canan, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.86-104, 2023 Creative Commons License

2023

2023

2. Etkili Okullar İçin Yetenek Yönetimi

Ergin Özgen G., Şahin Fırat N.

Etkili Okul: Örgütsel Yapı, Okul Yönetimi, Etkin Katılım, Yaşar Yavuz, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.193-221, 2023 Creative Commons License

2023

2023

3. Etkili Okul Kültürü

Şahin Fırat N.

Etkili Okul: Örgütsel Yapı, Okul Yönetimi, Etkin Katılım, Yaşar Yavuz, Editör, Efe Akademi, İstanbul, ss.103-126, 2023 Creative Commons License

2022

2022

4. Okullarda Motivasyon ve İletişim

Şahin Fırat N.

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Taşdan,Murat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.141-181, 2022 Creative Commons License

2010

2010

5. Okul Kültürü ve İklimi

ŞAHİN FIRAT N.

Türk Eğitim Sistemi ve Okul Yönetimi, Silmen, Fatoş-Ada, Şükrü, Editör, Lisans Yayıncılık, İstanbul, İstanbul, ss.225-278, 2010


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 10

h-indeksi (WOS): 2