10. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, Antalya, Türkiye, 7 - 10 Kasım 2019, ss.615-624
Bu çalışmada, Türkiye’deki çeşitli üniversitelerde LGBTİ+ öğrencilere ulaşılıp, yaşadıkları
sorunların ve beklentilerinin saptanmasına çalışılmıştır. Bu sorunlar ve beklentiler irdelenirken,
üniversitelerde öğrenim gören LGBTİ+ öğrencilerin okulda ve okul çevresinde kimliklerini gizleme
gereği duyup duymadıkları; önyargısız biçimde arkadaşlık kurabilip kuramadıkları ve arkadaşlıklarda
tepkilerle karşılaşıp karşılaşmadıkları; zorbalığa maruz kalıp kalmadıkları ve zorbalığın detayları;
eğitim yaşantılarında karşılaştıkları baskıların bu bireylerin üzerinde bıraktıkları etkiler; bu bireylerin
karşılaştıkları sorunlara karşı tepkileri ve LGBTİ+ öğrencileri olarak yaşadıkları sorunlara ilişkin
çözüm beklentileri alt problemler dahilinde ele alınmıştır. Araştırmada nitel araştırma deseni
kullanılmıştır. Araştırmanın evreni bilinmemektedir. Araştırmada kartopu örneklem yoluyla hedef
gruba ulaşılmıştır. Evrenin bilinmemesi nedeniyle, kartopu örneklem yoluyla ulaşılabilmiş olan
üniversitelerde öğrenim gören LGBTİ+ öğrencilerin hangi gruba dahil oldukları çalışma
tamamlandığında netleştirilebilmiştir. 12 gey, 6 lezbiyen, 2 biseksüel, 3 transseksüel olmak üzere
toplam 23 LGBTİ+ üniversite öğrencisiyle görüşme yapılmıştır. LGBTİ+ üniversite öğrencilerinin
eğitim yaşantıları ve beklentileri üzerine altı adet alt problemden yola çıkılarak yarı yapılandırılmış
yedi adet görüşme sorusu ve her bir sorunun altında sondaj sorular katılımcılara yöneltilmiştir.
Görüşme soruları öncelikle uzman görüşüne sunulmuş, düzeltilerle birlikte üç LGBTİ+ öğrenci ile
pilot uygulaması yapılarak yeniden düzenlenmiştir. Pilot uygulamaya dahil edilen öğrenciler asıl
çalışmada yer almamışlardır. Araştırma sonuçları öğrencilerin eğitimde yaşadıkları sorunları ve çözüm
önerilerini ortaya çıkarmıştır.