13. Uluslararası Eğitim Yönetimi Forumu, İzmir, Turkey, 11 May 2022, pp.757
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de Covid-19 salgınıyla beraber uzaktan eğitime
geçilmiştir. Bu çalışmada 2020-2021 öğretim yılında 8. sınıf sınav grubu öğrencilerinin ve
öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları durumlara ve bu durumların öğrencilerin
akademik başarılarını nasıl etkilediğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmaktadır. Covid-19
salgını sürecinin eğitime etkisine ilişkin pek çok araştırma olmakla birlikte, sınav grubu öğrencileri ile
öğretmen görüşlerine dayanarak salgın sürecinde ne gibi durumlar yaşandığının ve bu yaşananların
öğrenci başarısına etkisinin araştırıldığı araştırmalara rastlanmamıştır. Bu nedenle bu araştırmanın
sonuçlarının hem alanyazındaki boşluğu dolduracağı hem de eğitim politikacıları ve uygulayıcıları için
önemli bir veri oluşturacağı düşünülmektedir. Araştırmanın problem cümlesi; “8. sınıf sınav grubu
öğrencilerinin ve öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları durumlara ve bu durumların
öğrencilerin akademik başarılarını nasıl etkilediğine ilişkin görüşleri nasıldır?” olarak belirlenmiştir.
Araştırmanın alt problemleri ise şöyledir? Öğretmenlerin uzaktan eğitim sürecinde karşılaştıkları
olumlu-olumsuz durumlara ilişkin görüşleri nasıldır? 8. sınıf sınav grubu öğrencilerinin uzaktan eğitim
sürecinde karşılaştıkları olumlu-olumsuz durumlara ilişkin görüşleri nasıldır? Öğretmenlerin uzaktan
eğitim sürecinde karşılaştıkları olumlu-olumsuz durumların 8. sınıf sınav grubu öğrencilerinin
akademik başarılarına etkisine ilişkin görüşleri nasıldır? 8. sınıf sınav grubu öğrencilerinin uzaktan
eğitim sürecinde karşılaştıkları olumlu-olumsuz durumların kendi akademik başarılarına etkisine
ilişkin görüşleri nasıldır? Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması modeli
kullanılacaktır. İzmir ili, Gaziemir ilçesindeki iki özel ve iki devlet ortaokulunda 2020-2021 öğretim
yılında görev yapan farklı branşlardan 8 öğretmen ile bu okulların 8. sınıflarında öğrenim görmüş olan
8 öğrenciden veri toplanacaktır. Veriler araştırmacılarca geliştirilecek olan yarı yapılandırılmış
görüşme formu aracılığıyla elde edilecektir. Elde edilen veriler iki araştırmacı tarafından içerik
analiziyle analiz edilip sunulacaktır. Ulaşılan bulgular tartışıldıktan sonra bu bulgulara dayalı olarak
öneriler geliştirilecektir.