Prof. Dr. NEVİN AKKAYA


Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

146

Yayın (WoS)

10

Yayın (Scopus)

6

Atıf (WoS)

26

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

31

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

5

H-İndeks (Scholar)

2

Atıf (TrDizin)

61

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

1214

H-İndeks (Sobiad)

14

Atıf (Diğer Toplam)

128

Proje

5

Tez Danışmanlığı

46

Açık Erişim

47
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Tez Dosyaları

Eğitim Bilgileri

1993 - 1996

1993 - 1996

Doktora

Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Eğitimi (Dr), Türkiye

1987 - 1989

1987 - 1989

Yüksek Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı (Yl) (Tezli), Türkiye

1980 - 1984

1980 - 1984

Lisans

Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Yaptığı Tezler

1996

1996

Doktora

Yazılı kaynaklardaki Türk halk şiiri özel adlar dizini (2 cilt)

Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Eğitimi (Dr)

1989

1989

Yüksek Lisans

Gelenek göreneklerin toplum içindeki fonksiyonları

Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2015 - 2022

2015 - 2022

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

2001 - 2015

2001 - 2015

Yrd. Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

1998 - 2001

1998 - 2001

Yrd. Doç. Dr.

Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - Devam Ediyor

2020 - Devam Ediyor

Merkez Müdürü

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

1998 - 2001

1998 - 2001

Bölüm Başkanı

Balıkesir Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ YÖNTEMLERİ

Tez Çalışması

Uzmanlık Alanı Dersi

Uzmanlık Alanı

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE NİTEL UYGULAMALAR

Uzmanlık Alan Dersi

Tez Çalışması

Türkçe Öğretiminde Sözlük ve Terminoloji

Lisans

Lisans

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

TÜRK HALK EDEBİYATI II

SEMİNER

OKUL DENEYİMİ II

OKUL DENEYİMİ

TEZ ÇALIŞMASI

TÜRKÇE ÖĞRETİMİ YÖNTEMLERİ

TÜRK HALK EDEBİYATI I

UZMANLIK ALANI DERSİ

HALK EDEBİYATI NESİR İNCELEMELERİ

HALK EDEBİYATI ŞİİR İNCELEMELERİ

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ

Halkbilim

Türk Halk Edebiyatı

Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Anlama Teknikleri I:Okuma Eğitimi

SÖZLÜ ANLATIM

SEÇMELİ X (TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YÖNT.)

Yönetilen Tezler

2023

2023

Yüksek Lisans

19.yüzyıl halk şiirinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi

AKKAYA N. (Danışman)

S.OSMANOĞLU(Öğrenci) Creative Commons License

2023

2023

Yüksek Lisans

Dile ve dil bilgisine yönelik metaforlar

AKKAYA N. (Danışman)

Y.YAĞCI(Öğrenci) Creative Commons License

2022

2022

Doktora

Ömer Seyfettin öykülerinde değerler eğitimi

Akkaya N. (Danışman)

A.ACEMOĞLU(Öğrenci) Creative Commons License

2022

2022

Yüksek Lisans

Aytül Akal'ın romanlarında çocuk gerçekliği

Akkaya N. (Danışman)

Y.SAHİLLİ(Öğrenci) Creative Commons License

2022

2022

Yüksek Lisans

Eğitimde çok kültürlülük araştırmaları üzerine bir araştırma

Akkaya N. (Danışman)

L.ŞENGÜL(Öğrenci) Creative Commons License

2021

2021

Yüksek Lisans

Çocuk Edebiyatında Etkili İletişim

AKKAYA N. (Danışman)

B.GÜLLÜ(Öğrenci) Creative Commons License

2021

2021

Yüksek Lisans

Çeviri Çocuk Kitaplarında Yer Alan Eğitsel İletiler

AKKAYA N. (Danışman)

E.ÖZDEN(Öğrenci) Creative Commons License

2020

2020

Yüksek Lisans

Çocuk edebiyatında değerler

AKKAYA N. (Danışman)

Ö.OĞUZ(Öğrenci) Creative Commons License

2014

2014

Yüksek Lisans

Halk hikayelerinde aşıklık eğitimi

AKKAYA N. (Danışman)

M.EVREN(Öğrenci) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

Makaleler

Tümü (49)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (6)
ESCI (3)
Scopus (4)
TRDizin (30)
Diğer Yayınlar (18)

2017

2017

33. KIBRIS TÜRK MASALLARINDA DEĞERLER

AKKAYA N.

folklor/edebiyat , cilt.23, sa.90, ss.231-244, 2017 (TRDizin) identifier

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılabilir Dijital İçerik Hazırlama Uygulamaları

AKKAYA N., ÇIVĞIN H.

USEAS 2024, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2024, ss.50-58, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

2. Türkçe Eğitimi Alanında Dijital Eğilimler

ÇIVĞIN H., AKKAYA N.

UBEST 2022, 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Dil Öğretiminde Yapay Zekâ Uygulamaları

AKKAYA N., ÇIVĞIN H.

USEAS 2022, 16 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

11. Türkçe Eğitiminde Yapay Zekâ

AKKAYA N., ÇIVĞIN H.

USEAS 2021, Türkiye, 17 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

14. Lisansüstü Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri

AKKAYA N., Şengül L.

USEAS 2021, Türkiye, 17 Haziran 2021, (Özet Bildiri)

2020

2020

19. İkidilli Öğrencilerin Türkçe Konuşma Becerilerine Yönelik Öz- Yeterliliğinin Sosyo-Ekonomik Durum Açısından Karşılaştırılması

AKKAYA N., İŞCİ C.

4. Uluslararası Sınırsız Eğı̇tı̇m Ve Araştırma Sempozyumu (Useas), Ankara, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

21. DİJİTAL ORTAMDA YAZMAYA İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİ (DOYAT): ÖLÇEK GELİŞTİRMEÇALIŞMASI

SUSAR F., AKKAYA N., KAPIKIRAN Ş.

2.Uluslararası Temel Eğitim Kongresi-UTEK, 23 - 25 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

22. Türkçe Öğretmen Adaylarının Dijital Okuma Yeterlikleri Hakkında Bir Araştırma

AKKAYA N., OĞUZ Ö., ÜNER B.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

23. Türkçe Hassasiyeti Kazandırma ve Sözcük Dağarcığını Geliştirme Açısından Mavisel Yener’in Sırsayar Romanının İncelenmesi

AKKAYA N., Demir T.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

24. Türkçe Öğretmen Adaylarının Bilgisayar, İnternet ve Cep Telefonu Kavramlarına Yönelik Metaforik Algıları

AKKAYA N., YILMAZ B. B., ÇIVĞIN H.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

25. Öğretmen Adayalrının İletişim Becerilerinin İncelenmesi

AKKAYA N., SUSAR F.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

26. Metinlerle Çevre Eğitimi

AKKAYA N.

TÜRKÇE EĞİTİMİ VE ÇOCUK EDEBİYATI KURULTAYI, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

28. Orta Okul Öğrencilerinin Bireysel Okuma Kültürlerine Yönelik Bir Araştırma

AKKAYA N.

3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019), Muğla/Bodrum, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

29. Türkçe Öğretmen Adaylarının Değer Tercihleri

AKKAYA N.

3. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU (USEAS 2019), Muğla/Bodrum, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

30. Öğretmen Adaylarının Okuma Güdülerinin Bazı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi

SUSAR F., AKKAYA N.

3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019), Muğla/Bodrum, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

31. Suriyeli Göçmen Öğrencilerin Yazma Becerileri Üzerine Bir Değerlendirme

AKKAYA N., Dundar E., Alemdar Özer B.

3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019), Muğla/Bodrum, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

32. İkidilli Öğrencilerin Türkçe Dersi Dinleme ve Konuşma Becerilerine İlişkin Özyeterlikleri

İŞCİ C., AKKAYA N.

Anadolu I. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 28 Aralık - 29 Ocak 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

33. İKİDİLLİ ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE DERSİ DİNLEME BECERİSİNE İLİŞKİN ÖZYETERLİKLERİ: ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI

İŞCİ C., AKKAYA N.

I. ANADOLU ULUSLARARASI MULTĠDĠSĠPLĠNER ÇALIġMALAR KONGRESĠ, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri) identifier

2018

2018

34. 8.Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Şiddet Öğeleri Yönünden İncelenmesi

AKKAYA N.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla-Bodrum-Turgutreis, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.26-35, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

35. Konuşma Becerilerinin Gözlenmesi Bakımından Öz Değerlendirme ve Akran Değerlendirme Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

AKKAYA N.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla-Bodrum-Turgutreis, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.55-65, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

36. Türkçe Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekalarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

AKKAYA N.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla-Bodrum-Turgutreis, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.90-101, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

37. lkokul Öğrencileri Tarafindan Üretilen Yaratıcı Yazma Ürünlerinin Değerlendirilmesi

İŞCİ C., SUSAR F., AKKAYA N.

17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu USOS, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.102-103, (Özet Bildiri)

2017

2017

38. Beşinci Sınıf Ders Kitabındaki Metinlerin Dinleme/İzleme TürleriniÖrnekleme Açısından Değerlendirilmesi

ÇETİNKAYA M., AKKAYA N.

RESSCONGRESSULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VESOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.803-808, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

39. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünmeye ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi

AKKAYA N., İŞCİ C., SUSAR F.

4th International Conference On Primary Education, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.390-391, (Özet Bildiri)

2017

2017

40. Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

AKKAYA N., İŞCİ C., SUSAR F.

IPECONF-2017 4. Uluslararası İlköğretim Eğitimi Konferansı, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.347-348, (Özet Bildiri)

2017

2017

41. Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

AKKAYA N., İŞCİ C., SUSAR F.

1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USOS 2017), Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.347-348, (Özet Bildiri)

2017

2017

42. Ortaokul Öğrencilerinin Okul, Öğretmen ve Öğrenci Kavramları ÜzerineMetaforik Algıları

AKKAYA N., ÖZDEMİR E. E., AKBULUT S., ÇIVĞIN H.

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.342-354, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

43. Öğretmen Adaylarının Çokkültürlülük Algıları

AKKAYA N., İŞCİ C.

I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017), ALANYA/ANTALYA, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.226-234, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

44. Bengü Taştan Dijital Dünyaya

AKKAYA N.

USEAS, ALANYA, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

45. 5. ve 6. Sınıf Türkçe Dersi Kitaplarındaki Metinlerde Sanat Eğitimin Yeri

SUSAR F., AKKAYA N.

PAÜ-IAES, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2017, cilt.1, ss.105, (Özet Bildiri)

2016

2016

46. GÖÇLE GELEN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE DERSİNDE YAŞADIĞI SORUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ

Susar Kırmızı F., AKKAYA N., İŞCİ C.

INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education, VİYANA, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.2, ss.585-592, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

48. OĞUZ TANSEL İN MASAL DÜNYASINDA DEĞERLER

AKKAYA N.

Uluslararası Türk Masal Dünyası ve Doğumunun 100. Yılında Oğuz Tansel Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

49. Öğretmen Adaylarının Özetleme Stratejilerini Kullanma Durumlarının Akran Değerlendirme Yoluyla İncelenmesi

Akkaya N., Uslu Yardımcı E.

UTEOK 2016 (9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı), Burdur, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.111-112, (Özet Bildiri) Creative Commons License

2016

2016

51. DENETİMLİ SERBESTLİKTEN YARARLANAN GENÇLERİN İLETİŞİM BECERİLERİ

AKKAYA N., Akkaya A.

Uluslararası Sosyal Bilimlerde YeniYönelimler Sempozyumu, Milan, İtalya, 28 Nisan - 01 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

52. Cultural Approach to Teaching Turkish as a Foreign Language

AKKAYA N., İŞCİ C.

Engilish Beyond Borders Conference, İzmir, 3 - 04 Aralık 2015

2015

2015

53. Akademik Çevrenin İki Dilli Öğrenciler Hakkındaki Görüşleri

AKKAYA N., İŞCİ C.

ITEC International Teacher Education Conference, 2 - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

54. Akademik Çevrenin İki Dilli Öğrenciler Hakkındaki Görüşleri

AKKAYA N., İŞCİ C.

ITEC International Teacher Education Conference, Pietersburg, Güney Afrika, 2 - 04 Eylül 2015, ss.21-28, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

55. Mehmet Yardımcı nın Şiirlerinde Halk Edebiyatı Unsurları

AKKAYA N.

Tarihi ve Kültürüyle III. Zİle Sempozyumu, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015

2015

2015

56. İki Dillilik Kavramı İki Dillilik Kavramının Akademik Çevrede Algılanışı

AKKAYA N., İŞCİ C.

UTEOK 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 1 - 03 Ekim 2015

2015

2015

57. İki Dillilik Kavramı İki Dillilik Kavramının Akademik Çevrede Algılanışı

AKKAYA N., İŞCİ C.

UTEOK 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2015, ss.132, (Özet Bildiri)

2014

2014

59. TALE PACKET

YILDIRIM R. G., ÖZYILMAZ AKAMCA G., AKKAYA N., USLU K.

READİNG CULTURE OF YOUNG GENERATİON, POLONYA, Lodz, Polonya, 16 - 17 Ekim 2014, (Özet Bildiri)

2012

2012

60. Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kişilik eğitimi açısındandeğerlendirilmesi.

AKKAYA N., ÖZDEMİR S.

ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI, Ankara, Türkiye, 01 Aralık 2012, ss.179-187, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

61. Teacher candidates' use of questioning skills in during-reading and post-reading strategies

AKKAYA N., Demirel M. V.

4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.4301-4305, (Tam Metin Bildiri) identifier

2012

2012

62. The relationship between teachers candidates' critical thinking skills and their use of reading strategies

AKKAYA N.

Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.797-801, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

63. Relationship between attitudes to reading and time allotted to writing in primary education

AKKAYA N., Kirmizi F. S.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4742-4746, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma identifier identifier

2009

2009

64. University students for using the summarizing strategies

SUSAR F., AKKAYA N.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2496-2499, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2008

2008

65. İlköğretim birinci kademede özetleme stratejisinin kullanımının değerlendirilmesi.

AKKAYA N., SUSAR F.

VII.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)

2007

2007

66. İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Yeterlikleri

Hülya U., AKKAYA N.

16. Ulusal Eğitim Bilimleri Semp, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. DUYGUSAL ZEKÂ

AKKAYA N.

İŞTE ARANAN UZMAN ÖĞRETMEN BECERİLER, ROLLER VE SORUMLULUKLAR, GÜLBAHAR BAHADIR, Editör, Nobel, Ankara, ss.93-108, 2024

2024

2024

2. Çocuklarda Okuma Hakkı ve Okuma Motivasyonu

AKKAYA N.

ÇOCUKLAR İÇİN OKUMA HAKKI BİLDİRGESİ, KIRMIZI FATMA, GÜNEŞ FİRDEVS, Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.27-46, 2024

2024

2024

3. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ MERKEZLİ DEĞERLENDİRME

AKKAYA N., Şengül L.

ÖĞRENCİ MERKEZLİ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ , GÜLBAHAR BAHADIR, Editör, Nobel, ss.241-260, 2024

2024

2024

4. Türkçe eğitiminde dijital okuma süreçlerinin avantajları ve dezavantajları

AKKAYA N., ÇIVĞIN H.

Edebiyat, Dil, Eğitim ve Kültür Çalışmalarında Yeni Yaklaşımlar, SOLAK ÖMER, Editör, Paradigma Akademi, ss.282-294, 2024

2024

2024

5. Felsefe ve Dil

Yağcı Y., AKKAYA N.

Dil Eğitimi ve Dil Araştırmaları 1, YAĞMUR ŞAHİN ESİN, Editör, Paradigma Akademi, ss.143-154, 2024

2023

2023

7. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Temel Kavramlar

AKKAYA N.

100 Soruda Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Akkaya Nevin, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.1-7, 2023

2023

2023

8. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SANAL GERÇEKLİK KULLANIMI

AKKAYA N., Şengül L.

TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI, Doç. Dr. Bahadır GÜLBAHAR Prof. Dr. Mesut GÜN İlhami KAYA, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.305-318, 2023

2023

2023

9. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yöntem ve Teknikler

AKKAYA N.

100 Soruda Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Akkaya Nevin, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.37-53, 2023

2022

2022

10. Çocuk Edebiyatının Tanımı, Mahiyeti, Temel İlkeleri ve Amaçları

AKKAYA N.

Çocuk Edebiyatı, Şahin Şimşek, Funda Bulut, Editör, Akademisyen Kitapevi, ss.1-16, 2022

2021

2021

11. Pandemi Sürecinde Türkçe Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerine İlişkin Görüşleri: Buca Örneği

AKKAYA N., DEMİR T., Şengül L.

Türkçe Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemler Üzerine Araştırmalar, Şahin Yağmur Esin, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.23-61, 2021

2021

2021

12. TÜRKÇE EĞİTİMİNDE YAPAY ZEKÂ

AKKAYA N.

DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, Susar Kırmızı Fatma, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.95-112, 2021

2021

2021

13. Çocuk Edebiyatı Eserlerinin Çocukların Okuma Kültürü Edinme Sürecindeki Yeri ve Önemi

AKKAYA N.

Çocuk ve Okuma Kültürü, Öztürk Burcu, Bulut Funda, Şimşek Şahin, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.37-54, 2021

2021

2021

14. Eleştirel Okuma ve PISA

AKKAYA N.

PISA ve Okuma Kültürü, Aydın İbrahim Seçkin, Yahşi Ömer, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.397-409, 2021

2021

2021

15. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Yazma

AKKAYA N., Özden E.

Yabancılara Türkçe Öğretimi, Özkan Erdost, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.329-349, 2021

2020

2020

16. Yazma Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme

AKKAYA N.

Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi, Doç. Dr. Bilge BAĞCI AYRANCI, Dr. Ögr. Üyesi Ahmet BAŞKAN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.243-263, 2020

2020

2020

17. YARATICI DRAMANIN YAZMA BECERİSİNE ETKİSİ

TÜRKEL A., AKKAYA N.

EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDAKİ AKADEMİK ÇALIŞMALAR II, Doç. Dr. Onur Zahal, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.301-318, 2020

2020

2020

18. Dijital Okuma Öz Yeterlilik Ölçeği : Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması

AKKAYA N., Çıvğın H.

Girişimcilik ve Yenilikçilik, Prof. Dr. Firdevs Güneş, Doç. Dr. Ayşe Derya Işık, Editör, Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği Yayınları, ss.20-30, 2020

2020

2020

19. YARATICI DRAMANIN YAZMA BECERİSİNE ETKİSİ

TÜRKEL A., AKKAYA N.

Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar-II, Onur Zahal, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.309-318, 2020

2018

2018

20. CHAPTER THIRTEEN- Creative Reading Skill

AKKAYA N.

The Skill Approach in Education: From Theory to Practice, Firdevs Güneş-Yusuf Söylemez, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.189-205, 2018

2016

2016

21. Sözlü İletişim

AKKAYA N., BAŞTUĞ M., DEMİRGÜNEŞ S., İŞCİ C., KARADAĞ R., KAYA D., et al.

İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi, , Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.61-100, 2016

2016

2016

22. Türkçe Öğretiminde Yöntem ve Teknikler

AKKAYA N., Baştuğ M., DEMİRGÜNEŞ S., İŞCİ C., KARADAĞ R., Kaya D., et al.

İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi, Fatma Susar Kırmızı, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.309-348, 2016

2012

2012

23. The Experience of Learning

AKKAYA N.

Student Attitudes, Leehu Zysberg, Editör, Nova Science Publishers, ss.51-61, 2012

Desteklenen Projeler

2018 - 2018

2018 - 2018

Öğretmen Adaylarının Çokkültürlüğe Yönelik Algıları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer

AKKAYA N. (Yürütücü)

2018 - 2018

2018 - 2018

Öğretmen Adaylarının Çokkültürlülüğe Yönelik Algıları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKKAYA N. (Yürütücü), İNCE Ö.

2017 - 2017

2017 - 2017

Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü Lisans Öğrencilerinin "Kitap ve Okumak" Kavramları Üzerine Algıları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

AKKAYA N. (Yürütücü)

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Ocak 2022

Ocak 2022

SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2022

Ocak 2022

FOLKLOR/EDEBİYAT

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2021

Ekim 2021

MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2021

Ekim 2021

HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ TÜRKİYAT ARAŞTIRMALARI DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2021

Nisan 2021

KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2020

Kasım 2020

MİLLİ EĞİTİM

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2019

Temmuz 2019

AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2019

Ocak 2019

AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2019

Ocak 2019

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2018

Ekim 2018

Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 26

h-indeksi (WOS): 3