Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1993 - 1996
1993 - 1996Doktora
Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Eğitimi (Dr), Türkiye
1987 - 1989
1987 - 1989Yüksek Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı (Yl) (Tezli), Türkiye
1980 - 1984
1980 - 1984Lisans
Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Yaptığı Tezler
1996
1996Doktora
Yazılı kaynaklardaki Türk halk şiiri özel adlar dizini (2 cilt)
Balıkesir Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Eğitimi (Dr)
1989
1989Yüksek Lisans
Gelenek göreneklerin toplum içindeki fonksiyonları
Bursa Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2015 - 2022
2015 - 2022Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2001 - 2015
2001 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1998 - 2001
1998 - 2001Yrd. Doç. Dr.
Balıkesir Üniversitesi, Necatibey Eğitim Fakültesi, Türkçe Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorMerkez Müdürü
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
1998 - 2001
1998 - 2001Bölüm Başkanı
Balıkesir Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE NİTEL UYGULAMALAR
Uzmanlık Alan Dersi
Tez Çalışması
Türkçe Öğretiminde Sözlük ve Terminoloji
Lisans
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ
TÜRK HALK EDEBİYATI II
SEMİNER
OKUL DENEYİMİ II
OKUL DENEYİMİ
TEZ ÇALIŞMASI
TÜRKÇE ÖĞRETİMİ YÖNTEMLERİ
TÜRK HALK EDEBİYATI I
UZMANLIK ALANI DERSİ
HALK EDEBİYATI NESİR İNCELEMELERİ
HALK EDEBİYATI ŞİİR İNCELEMELERİ
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
ETKİLİ İLETİŞİM BECERİLERİ
Halkbilim
Türk Halk Edebiyatı
Türkçe Ders Kitabı İncelemeleri
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Anlama Teknikleri I:Okuma Eğitimi
SÖZLÜ ANLATIM
SEÇMELİ X (TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YÖNT.)
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Şermin Yaşar'ın çocuk kitaplarının duyarlık eğitimi bağlamında incelenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
S.ECE(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
19.yüzyıl halk şiirinin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
S.OSMANOĞLU(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ülkü Ayvaz'ın çocuklar için tiyatro oyunlarının eğitsel ve göstergebilimsel çözümlemesi
AKKAYA N. (Danışman)
B.CAN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin konuşma kaygılarının nedenlerinin belirlenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
C.ÖZBERK(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Dile ve dil bilgisine yönelik metaforlar
AKKAYA N. (Danışman)
Y.YAĞCI(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Ömer Seyfettin öykülerinde değerler eğitimi
Akkaya N. (Danışman)
A.ACEMOĞLU(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Bulgaristan Türk Çocuk Edebiyatında Filiz Gazetesi ve Bu Gazetedeki Edebi Ürünler Üzerine Bir İnceleme
Akkaya N. (Danışman)
D.TERCAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Aytül Akal'ın romanlarında çocuk gerçekliği
Akkaya N. (Danışman)
Y.SAHİLLİ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Eğitimde çok kültürlülük araştırmaları üzerine bir araştırma
Akkaya N. (Danışman)
L.ŞENGÜL(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
ÇOCUKLAR İÇİN FELSEFE (P4C) BAĞLAMINDA CARTOON NETWORK ÇİZGİ FİLMLERİNİN İNCELENMESİ
AKKAYA N. (Danışman)
O.UÇAR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Çeviri Çocuk Kitaplarında Yer Alan Eğitsel İletiler
AKKAYA N. (Danışman)
E.ÖZDEN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Deyim ve Atasözlerinin Öğretiminde Kullanılan İki Boyutlu ve Üç Boyutlu Materyallerin İncelenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
U.ERİKCİ(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Planlama ve yazma stratejileri öğretiminin planlama ve yazma başarısına, yazma özyeterliğine ve yazma kaygısına etkisi
AKKAYA N. (Danışman)
E.EZGİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Mavisel Yener'in öykü ve romanlarındaki çok kültürlülük öğelerinin incelenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
T.DEMİR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının duygusal zekâ düzeyleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki
AKKAYA N. (Danışman)
G.İŞÇİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Türkçe ders kitaplarındaki şiirlerin değerler bakımından incelenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
D.SARI(Öğrenci)
2019
2019Doktora
İkidilli ortaokul öğrencilerinin konuşma-dinleme becerilerine ilişkin öz yeterlikleri ve türkçe dersinde karşılaştıkları sorunlar
AKKAYA N. (Danışman)
C.İŞCİ(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaokul Türkçe ders kitaplarında yer alan edebi metinlerin şiddet öğeleri yönünden incelenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
İ.EMRE(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Ortaokul Türkçe ders kitaplarının sözlü iletişim becerilerini geliştirme açısından değerlendirilmesi
AKKAYA N. (Danışman)
M.ÇETİNKAYA(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Analitik yazma ve değerlendirmenin 6. sınıf öğrencilerinin yazma tutumu ve yazma başarısına etkisi
AKKAYA N. (Danışman)
Ç.GÖRGÜÇ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Okuma stratejilerinin 7. sınıf öğrencilerinin okuma alışkanlığı kazanmasına, okuma tutumuna ve okuduğunu anlama becerisine etkisi
AKKAYA N. (Danışman)
L.TUNA(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde Türk masallarından yararlanılması
AKKAYA N. (Danışman)
N.SENA(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ortaokul Türkçe ders kitaplarının değer iletimi açısından incelenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
M.AYTEKİN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Kültürel yaklaşımın Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde uygulanması ve öğrenci görüşleri
AKKAYA N. (Danışman)
H.SARITAŞ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Nur İçözü'nün 8-14 yaş çocuklarına yönelik eserlerinin değerler bağlamında incelenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
K.USLU(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Ortaöğretim öğrencilerinin okuma alışkanlık ve tutumlarıyla fen, matematik derslerindeki akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi :İzmir-Buca ilçesi örneği
AKKAYA N. (Danışman)
S.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilere kelimelerin öğretimi
AKKAYA N. (Danışman)
M.VOLKAN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde kullanılan Yeni Hitit ders kitabının dört temel dil becerisi ve kültür açısından incelenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
C.İŞCİ(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Ortaöğretim için belirlenen 100 Temel Eser serisinin Türk dili ve edebiyatı eğitiminin genel amaçları çerçevesinde incelenmesi
AKKAYA N. (Danışman)
B.ALEMDAR(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenler için ulaçların (zarf- fiillerin) öğretimine yönelik materyal geliştirme
AKKAYA N. (Danışman)
A.KASAPOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Yaratıcı dramanın yaratıcı yazma başarısına ve yazmaya karşı tutuma etkisi: İlköğretim 8. sınıf
AKKAYA N. (Danışman)
A.TÜRKEL(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
-mIş biçim biriminin farklı işlevlerinin bilinç uyandırma teknikleriyle öğretimine yönelik malzeme oluşturma
AKKAYA N. (Danışman)
N.ÜNLÜCÖMERT(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Yabancı dil olarak Türkçenin öğretiminde halk hikayelerinden yararlanma
AKKAYA N. (Danışman)
S.ÖZDEMİR(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Muzaffer İzgü'nün "Anneannemin Akıl Almaz Maceraları" serisinde "arkadaşlık" kavramının çocuk gelişimi açısından değerlendirilmesi
AKKAYA N. (Danışman)
Ç.AĞZIBÜYÜK(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf Türkçe dersi uygulamalarında çoklu zekâ ile sunuş yönteminin öğrenci başarısındaki etkisi
AKKAYA N. (Danışman)
S.KILINÇ(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Yaratıcı yazma tekniklerinin öğrencilerin Türkçe dersine ilişkin tutumlarına ve Türkçe dersindeki başarılarına etkisi
AKKAYA N. (Danışman)
E.BURCU(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
6. ve 7. sınıflarda okutulan Türkçe ders kitaplarındaki düzyazı metinlerinin değerlendirilmesi
AKKAYA N. (Danışman)
O.ULUDOĞAN(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf Türkçe kitaplarındaki olaya dayalı metinlerin, öğrencilerin söz varlığını geliştirmedeki etkisi
AKKAYA N. (Danışman)
A.BETÜL(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Muzaffer İzgü'nün "Anneannemin Akıl Almaz Maceraları" serisindeki "aile" kavramının çocuk gelişimi açısından değerlendirilmesi
AKKAYA N. (Danışman)
Y.KOŞKUNLU(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
İzmir ilinde göç alan bölgelerdeki ilköğretim okullarında (II) Türkçe öğretiminde karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri
AKKAYA N. (Danışman)
H.UŞAKLI(Öğrenci)
2004
2004Doktora
Yansıtıcı öğretimin (Reflective teaching) ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik tutum ve başarıları üzerindeki etkililiği
AKKAYA N. (Danışman)
F.BÖLÜKBAŞ(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
İlköğretim II. kademe VI. sınıflarda dil bilgisi öğretiminde aktif öğrenme yönteminin etkililiği
AKKAYA N. (Danışman)
K.MENTEŞ(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans
İlköğretim ikinci kademede eylemlerin öğretilmesinde aktif öğrenme yönteminin etkililiği
AKKAYA N. (Danışman)
Y.ORUÇOĞLU(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Childrens Right to Read Books from the Perspective of Teachers: A Case Study
KIRMIZI F., GÜNEŞ F., AKKAYA N., AYRANCI B., KARADAĞ YILMAZ R., SİDEKLİ S., et al.
SINIRSIZ EĞITIM VE ARAŞTIRMA DERGISI = THE JOURNAL OF LIMITLESS EDUCATION AND RESEARCH , cilt.10, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. Çocukların Okuma Hakkına İlişkin Algıları Ölçeği (ÇOH): Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
KIRMIZI F., GÜNEŞ F., YURDAKAL İ. H., AKKAYA N., AYRANCI B., KARADAĞ YILMAZ R., et al.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.13, 2025 (TRDizin)
2024
20243. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Ekrandan Okuma Öz Yeterlilik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik, Güvenirlik ve Değişmezlik Çalışmaları
Demir T., Akkaya N., Çüm S.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.235-253, 2024 (TRDizin)
2023
20234. Sohbet Robotları (Chatbots) ve Yabancı Dil Eğitimi
AKKAYA N., Şengül L.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.58, ss.2988-2999, 2023 (TRDizin)
2023
20235. Ekrandan Okuma Üzerine Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Nitel Bir Analizi
AKKAYA N., DEMİR T.
TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES , 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Öğretmen adaylarının değer eğitimine yönelik tutumları üzerine bir araştırma
ŞİMŞEK T., AKKAYA N., ÇIVĞIN H.
RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi
, 2023 (TRDizin)
2022
20227. TÜRKİYE’DE EĞİTİMDE ÇOK KÜLTÜRLÜLÜK ÇALIŞMALARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
AKKAYA N., Şengül L.
YENİSEY Uluslararası Dil, Edebiyat ve Eğitim Dergisi , sa.4, ss.126-147, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20228. “Uzay Güzeli” Adlı Çocuk Oyununda Söz Edimsel Uygulama
AKKAYA N., Toplu B. C.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.54, ss.1006-1015, 2022 (TRDizin)
2022
20229. METAVERSE VE DİL EĞİTİMİ
AKKAYA N., Şengül L.
Journal of Education and New Approaches , cilt.5, sa.2, ss.314-326, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. Karacaoğlan Şiirlerinde Değerler
AKKAYA N., Özden E., Güllü B.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.53, ss.173-193, 2022 (TRDizin)
2021
202111. YABANCILARA TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ATASÖZÜ, DEYİM VE KALIP SÖZLERİN KULLANIMI: YENİ İSTANBUL ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER İÇİN TÜRKÇE KİTABI (A1 VE A2)
AKKAYA N., Şengül L.
Uluslararasi Turkce Ogretimi Arastirmalari Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.68-88, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202112. Türkçe Eğitiminde Yapay Zekâ
AKKAYA N., ÇIVĞIN H.
The Journal of International Educational Sciences , cilt.8, sa.29, ss.308-322, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202113. ÇEVİRİ ÇOCUK EDEBİYATI ESERLERİNDE YER ALAN İLETİŞİM ÇATIŞMALARI ÖRNEKLERİ
AKKAYA N., Özden E., Güllü B.
Sınırsız Eğitim ve Araştırma Dergisi , cilt.6, sa.3, ss.371-407, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
202114. Comparison of bilingual students' self-efficacy toward Turkish speaking skills with respect to socio-economic status
İşci C., Akkaya N.
APUNTES UNIVERSITARIOS
, cilt.11, sa.4, ss.399-412, 2021 (ESCI)
2021
202115. Özdüzenlemeli Strateji Geliştirme Modeli ile Yapılandırılan Planlama ve Yazma Stratejileri Öğretiminin Planlama ile Yazma Başarısına ve Kalıcılığa Etkisi
AHISKALI E. E., AKKAYA N.
Ana Dili Eğitimi Dergisi , cilt.9, sa.3, ss.787-803, 2021 (TRDizin)
2021
202116. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Özdüzenlemeli Strateji Geliştirme Modeliyle Yapılandırılan Planlama ve Yazma Stratejileri Öğretimine İlişkin Görüşleri
AHISKALI E. E., AKKAYA N.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.12, sa.1, ss.1-17, 2021 (TRDizin)
2021
202117. Attitude Scale for Digital Writing (DWS): Scale Development Study
Kirmizi F. S., KAPIKIRAN Ş., AKKAYA N.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.0, sa.52, ss.417-444, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
202018. Türkçe Öğretmenlerinin Gözünden Türkiye’de Çokkültürlü Eğitimin Boyutları
AKKAYA N., DEMİR T.
Turkish Studies - Social Sciences , cilt.15, sa.3, ss.861-885, 2020 (TRDizin)
2020
202019. Evaluation of creative writing products according to content and some variables
İşçi C., Kırmızı F. S., AKKAYA N.
Elementary Education Online
, cilt.19, sa.2, ss.718-732, 2020 (Scopus, TRDizin)
2019
201920. Klâsik Edebiyat Bağlamında Kutadgu Bilig’de Değerler Eğitimi
İNCE Ö., AKKAYA M., AKKAYA N., ŞİMŞEK T.
Turkish Studies
, cilt.14, sa.4, ss.2397-2424, 2019 (TRDizin)
2019
201921. Öğretmen Adaylarının Çokkültürlülüğe Yönelik Algıları:Ölçek Geliştirme Çalışması
AKKAYA N., İNCE Ö., İŞCİ C., ÜNER B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING , cilt.7, sa.1, ss.309-321, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201922. KLÂSİK EDEBİYAT BAĞLAMINDA KUTADGU BİLİG'DE DEĞERLER EĞİTİMİ
İnce Ö., Akkaya M., Akkaya N., Şimşek T.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.14, sa.23466, ss.2397-2424, 2019 (TRDizin)
2018
201823. İkı̇dı̇llı̇ Öğrencı̇lerı̇n Türkçe Dersı̇ Dı̇nleme Becerı̇sı̇ne İlı̇şkı̇n Özyeterlı̇klerı̇: Ölçek Gelı̇ştı̇rme Çalışması
İŞCİ C., AKKAYA N.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.13, sa.27, ss.891-905, 2018 (TRDizin)
2018
201824. Analysis of Pre-Service Teachers' Attitude Toward Critical Thinking in Terms of Several Variables
AKKAYA N., İŞCİ C., Susar Kirmizi F.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.44, ss.47-63, 2018 (ESCI, TRDizin)
2018
201825. EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖĞRENCİLERİNİN OKUMAYA YÖNELİK TUTUMLARI İLE YAZILI ANLATIM DERS BAŞARISI ARASINDAKİ İLİŞKİ
AKKAYA N., İŞCİ C.
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi
, cilt.7, ss.1161-1171, 2018 (TRDizin)
2018
201826. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Okumaya Yönelik Tutumları İle Yazılı Anlatım Ders Başarısı Arasındaki İlişki
AKKAYA N., İŞCİ C.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.7, sa.2, ss.1161-1171, 2018 (TRDizin)
2018
201827. Öğretmen Adaylarının Çokkültürlülüğe İlişkin Algılarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKKAYA N., SUSAR F., İŞCİ C.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.0, sa.29, ss.308-335, 2018 (TRDizin)
2018
201828. Öğretmen adaylarının çokkültürlülüğe ilişkin algılarının farklı değişkenler açısından incelenmesi
AKKAYA N., SUSAR F., İŞCİ C.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitü Dergisi
, cilt.0, sa.29, ss.308-335, 2018 (TRDizin)
2018
201829. Perceptions of “Book” Concepts on Teacher Candidates of Turkish and Social Sciences Education
AKKAYA N., ÖZDEMİR E. E., AKBULUT S.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.7, ss.1-28, 2018 (TRDizin)
2017
201730. Türkçe Ders Kitaplarındaki Metinlerin Sanat Eğitimine Uygunluğunun Değerlendirilmesi
AKKAYA N., SUSAR F.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , cilt.1, ss.1083-1113, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201731. BEŞİNCİ SINIF DERS KİTABINDAKİ METİNLERİN DİNLEME/İZLEME TÜRLERİNİ ÖRNEKLEME AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ
çetinkaya m., AKKAYA N.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.4, sa.7, ss.322-331, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201732. Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
AKKAYA N., ÖZDEMİR E. E.
IJLET , cilt.5, sa.3, ss.651-661, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201733. KIBRIS TÜRK MASALLARINDA DEĞERLER
AKKAYA N.
folklor/edebiyat
, cilt.23, sa.90, ss.231-244, 2017 (TRDizin)
2016
201634. Akademik Çevrenin İkidillilik Kavramı Hakkındaki Görüşleri
AKKAYA N., İŞCİ C.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.328-343, 2016 (TRDizin)
2016
201635. Akademik Çevrenin İkidillilik Kavramı Hakkındaki Görüşleri
AKKAYA N., İŞCİ C.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.328-343, 2016 (TRDizin)
2015
201536. ÜNİVERSİTELERDE OKUTULAN ORTAK ZORUNLU TÜRK DİLİ DERSLERİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİ GELİŞTİRME
AKKAYA N., SEVİNDİ Z. E.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.39, ss.11-122, 2015 (TRDizin)
2015
201537. Bilingual Secondary School Students Views On Turkish Courses
AKKAYA N., İŞCİ C., TAŞDELEN V., Babataev A., Mamadiev A., EŞKENOV D., et al.
INTERNATIONAL JOURNAL OF LANGUAGES' EDUCATION AND TEACHING , cilt.3, sa.1, ss.303-318, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201538. BILINGUAL SECONDARY SCHOOL STUDENTS VIEWS ON TURKISH COURSES
AKKAYA N., İŞCİ C.
IJLET , cilt.3, sa.1, ss.303-318, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201539. TEACHER CANDIDATES VIEWS ON E BOOKS AND SCREEN READING
AKKAYA N.
International Journal of Languages' Education , cilt.1, ss.247, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201540. THE EXAMINATION OF THE LEVELS OF USING CRITICAL THINKING AND READING STRATEGIES OF STUDENTS IN TURKISH LEANGUAGE TEACHING DEPARTMENT
AKKAYA N.
International Journal of Languages' Education , cilt.1, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201441. Development and Validity Reliability Study of Communication Skills Scale for Student Teachers Suggestion of An Alternative Model
Akkuzu N., Akkaya N.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.9, sa.8, ss.111-132, 2014 (TRDizin)
2014
201442. Keloglan Masallarında Yer Alan Degerlerin Incelenmesi
AKKAYA N.
Akademik Sosyal Arastırmalar Dergisi, , sa.2, ss.312-324, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201443. Teacher Candidates Attitudes towards Reading Habit Case of Dokuz Eylul and Pamukkale Universities
Fatma S. K., AKKAYA N., Eda B., İŞCİ C.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.116, ss.127-131, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201444. Elementary Teachers' Views on the Creative Writing Process: An Evaluation
Akkaya N.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.4, ss.1499-1504, 2014 (SSCI, TRDizin)
2013
201345. Egitim Fakültesi Ögrencilerinin Deger Tercihleri DEU BUCA EĞT FAK ÖRNEĞİ
AKKAYA N.
Türkiye SosyalArastırmaları Dergisi , sa.2, ss.69-82, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
201146. QUALITATIVE STUDY ON THE USE OF SUMMARIZING STRATEGIES IN ELEMENTARY EDUCATION
Kirmizi F. S., AKKAYA N.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.41, ss.267-277, 2011 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2010
201047. The ideas of the branch teachers related to the application of the new turkish course curriculum Yeni̇ türkçe dersi̇ öǧreti̇m programinin uygulamasina i̇li̇şki̇n olarak branş öǧretmenleri̇ni̇n görüşleri̇
Kirmizi F. S., AKKAYA N.
Milli Egitim
, sa.185, ss.33-47, 2010 (Scopus, TRDizin)
2009
200948. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖĞRETMENLİK MESLEĞİNE YÖNELİK TUTUMLARININ BAZI DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ
AKKAYA N.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , 2009 (TRDizin)
2007
200749. Evaluation of the Turkish course books for primary school 4th and 5th grade which were prepared with respect to teachers' ideas according to new program Yeni̇program doǧrultusunda hazirlanan ilköǧreti̇m 4. ve 5. sinif türkçe ders ki̇taplarinin öǧretmen görüşleri̇ne göre deǧerlendi̇ri̇lmeṡi
AKKAYA N., Susar Kirmizi F.
Milli Egitim
, sa.174, ss.232-249, 2007 (Scopus, TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Kullanılabilir Dijital İçerik Hazırlama Uygulamaları
AKKAYA N., ÇIVĞIN H.
USEAS 2024, Türkiye, 25 - 27 Nisan 2024, ss.50-58, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. Türkçe Eğitimi Alanında Dijital Eğilimler
ÇIVĞIN H., AKKAYA N.
UBEST 2022, 23 Eylül 2022, (Özet Bildiri)
2022
20223. Ömer Seyfettin Hikâyelerindeki Kahramanların Kişilik Özellikleri
AKKAYA N., Acemoğlu A.
USEAS 2022, 16 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. Türkiye’de Eğitimde Çok Kültürlülük Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma
AKKAYA N., Şengül L.
USEAS 2022, 16 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20225. Çeviri Çocuk Kitaplarında Yer Alan Bibliyoterapik Unsurlar
AKKAYA N., Güllü B., Özden E.
USEAS 2022, 16 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20226. Sınıf Ortamında Yaşanan Konuşma Kaygısı Üzerinde Akran Zorbalığının Rolü
Özberk C., AKKAYA N.
USEAS 2022, 16 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20227. Dil Öğretiminde Yapay Zekâ Uygulamaları
AKKAYA N., ÇIVĞIN H.
USEAS 2022, 16 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
20228. Ekrandan Okuma Üzerine Türkiye’de Yapılan Çalışmaların Nitel Bir Analizi
DEMİR T., AKKAYA N.
USEAS 2022, 16 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
20229. “Kendi kendine öğrenme modeli ile girişimcilik yetkinliği geliştirilebilir mi?” Sorusu Üzerine Bir Nitel Araştırma
AKKAYA N., Yağcı Y.
USEAS 2022, Türkiye, 16 Haziran 2022, (Tam Metin Bildiri)
2022
202210. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Etkili Konuşma Becerilerinin İncelenmesi Üzerine Nitel Bir Araştırma
AKKAYA N., Altınçay İ.
USEAS 2022, 16 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2021
202111. Türkçe Eğitiminde Yapay Zekâ
AKKAYA N., ÇIVĞIN H.
USEAS 2021, Türkiye, 17 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
202112. Çeviri çocuk edebiyatı eserlerinde yer alan iletişim çatışmaları örnekleri
AKKAYA N., Özden E., Güllü B.
USEAS 2021, Türkiye, 17 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
202113. Türkçe Öğretmenlerinin Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimlerine İlişkin Görüşleri: Buca Örneği
AKKAYA N., DEMİR T., Şengül L.
USEAS 2021, Türkiye, 17 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2021
202114. Lisansüstü Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Yönelik Görüşleri
AKKAYA N., Şengül L.
USEAS 2021, Türkiye, 17 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
2020
202015. Dijital Okuma Öz Yeterlilik Ölçeği: Geçerlik Güvenirlik Çalışması
AKKAYA N., Çıvğın H.
USEAS 2020, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202016. Eğitim Hizmetlerinden Yararlanan Suriyeli Çocukların Suç İşleme Durumlarının İncelenmesi
AKKAYA N., AKKAYA A.
USEAS 2020, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202017. İki Dilli Öğrencilerin Türkçe Konuşma Becerilerine Yönelik Öz-Yeterliliğinin Sosyo-Ekonomik Durum Açısından Karşılaştırılması
AKKAYA N., İŞCİ C.
USEAS 2020, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202018. Eba’xxda (Eğitim Bilişim Ağı) Yer Alan Türkçe Dersi İçeriklerinin Türkçe Öğrenme Alanlarıyla Uyumunun İstatistiki Açıdan İncelenmesi
AKKAYA N., Demir T.
USEAS 2020, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202019. İkidilli Öğrencilerin Türkçe Konuşma Becerilerine Yönelik Öz- Yeterliliğinin Sosyo-Ekonomik Durum Açısından Karşılaştırılması
AKKAYA N., İŞCİ C.
4. Uluslararası Sınırsız Eğı̇tı̇m Ve Araştırma Sempozyumu (Useas), Ankara, Türkiye, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2020
202020. Çocuk Edebiyatı Eserlerinde Yer Alan Eğitsel İletiler ve Etkili İletişim Unsurları
AKKAYA N., Güllü B., Özden E.
USEAS 2020, 3 - 06 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2019
201921. DİJİTAL ORTAMDA YAZMAYA İLİŞKİN TUTUM ÖLÇEĞİ (DOYAT): ÖLÇEK GELİŞTİRMEÇALIŞMASI
SUSAR F., AKKAYA N., KAPIKIRAN Ş.
2.Uluslararası Temel Eğitim Kongresi-UTEK, 23 - 25 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201922. Türkçe Öğretmen Adaylarının Dijital Okuma Yeterlikleri Hakkında Bir Araştırma
AKKAYA N., OĞUZ Ö., ÜNER B.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201923. Türkçe Hassasiyeti Kazandırma ve Sözcük Dağarcığını Geliştirme Açısından Mavisel Yener’in Sırsayar Romanının İncelenmesi
AKKAYA N., Demir T.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201924. Türkçe Öğretmen Adaylarının Bilgisayar, İnternet ve Cep Telefonu Kavramlarına Yönelik Metaforik Algıları
AKKAYA N., YILMAZ B. B., ÇIVĞIN H.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201925. Öğretmen Adayalrının İletişim Becerilerinin İncelenmesi
AKKAYA N., SUSAR F.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201926. Metinlerle Çevre Eğitimi
AKKAYA N.
TÜRKÇE EĞİTİMİ VE ÇOCUK EDEBİYATI KURULTAYI, Ankara, Türkiye, 25 - 26 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201927. Türkçe Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Kullanımı ve Dijital Oyun Oynama Alışkanlıkları ile Sosyal Çevreleri ve Öğrenme Ortamları Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi
AYRANCI B., AKKAYA N.
ASEAD V. Sosyal Bilimler Sempozyumu, 27 - 29 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201928. Orta Okul Öğrencilerinin Bireysel Okuma Kültürlerine Yönelik Bir Araştırma
AKKAYA N.
3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019), Muğla/Bodrum, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201929. Türkçe Öğretmen Adaylarının Değer Tercihleri
AKKAYA N.
3. ULUSLARARASI SINIRSIZ EĞİTİM VE ARAŞTIRMA SEMPOZYUMU (USEAS 2019), Muğla/Bodrum, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201930. Öğretmen Adaylarının Okuma Güdülerinin Bazı Değişkenlere Göre Değerlendirilmesi
SUSAR F., AKKAYA N.
3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019), Muğla/Bodrum, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201931. Suriyeli Göçmen Öğrencilerin Yazma Becerileri Üzerine Bir Değerlendirme
AKKAYA N., Dundar E., Alemdar Özer B.
3. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2019), Muğla/Bodrum, Türkiye, 24 - 27 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201832. İkidilli Öğrencilerin Türkçe Dersi Dinleme ve Konuşma Becerilerine İlişkin Özyeterlikleri
İŞCİ C., AKKAYA N.
Anadolu I. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Diyarbakır, Türkiye, 28 Aralık - 29 Ocak 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201833. İKİDİLLİ ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE DERSİ DİNLEME BECERİSİNE İLİŞKİN ÖZYETERLİKLERİ: ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
İŞCİ C., AKKAYA N.
I. ANADOLU ULUSLARARASI MULTĠDĠSĠPLĠNER ÇALIġMALAR KONGRESĠ, Diyarbakır, Türkiye, 28 - 29 Aralık 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201834. 8.Sınıf Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Şiddet Öğeleri Yönünden İncelenmesi
AKKAYA N.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla-Bodrum-Turgutreis, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.26-35, (Tam Metin Bildiri)
2018
201835. Konuşma Becerilerinin Gözlenmesi Bakımından Öz Değerlendirme ve Akran Değerlendirme Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
AKKAYA N.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla-Bodrum-Turgutreis, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.55-65, (Tam Metin Bildiri)
2018
201836. Türkçe Öğretmen Adaylarının Duygusal Zekalarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
AKKAYA N.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Muğla-Bodrum-Turgutreis, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.90-101, (Tam Metin Bildiri)
2018
201837. lkokul Öğrencileri Tarafindan Üretilen Yaratıcı Yazma Ürünlerinin Değerlendirilmesi
İŞCİ C., SUSAR F., AKKAYA N.
17. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu USOS, Ankara, Türkiye, 11 - 14 Nisan 2018, ss.102-103, (Özet Bildiri)
2017
201738. Beşinci Sınıf Ders Kitabındaki Metinlerin Dinleme/İzleme TürleriniÖrnekleme Açısından Değerlendirilmesi
ÇETİNKAYA M., AKKAYA N.
RESSCONGRESSULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VESOSYAL BİLİMLER SEMPOZYUMU, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2017, ss.803-808, (Tam Metin Bildiri)
2017
201739. Öğretmen adaylarının eleştirel düşünmeye ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
AKKAYA N., İŞCİ C., SUSAR F.
4th International Conference On Primary Education, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.390-391, (Özet Bildiri)
2017
201740. Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
AKKAYA N., İŞCİ C., SUSAR F.
IPECONF-2017 4. Uluslararası İlköğretim Eğitimi Konferansı, Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.347-348, (Özet Bildiri)
2017
201741. Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
AKKAYA N., İŞCİ C., SUSAR F.
1. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi (USOS 2017), Malaga, İspanya, 18 - 24 Eylül 2017, ss.347-348, (Özet Bildiri)
2017
201742. Ortaokul Öğrencilerinin Okul, Öğretmen ve Öğrenci Kavramları ÜzerineMetaforik Algıları
AKKAYA N., ÖZDEMİR E. E., AKBULUT S., ÇIVĞIN H.
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.342-354, (Tam Metin Bildiri)
2017
201743. Öğretmen Adaylarının Çokkültürlülük Algıları
AKKAYA N., İŞCİ C.
I. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2017), ALANYA/ANTALYA, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, ss.226-234, (Tam Metin Bildiri)
2017
201744. Bengü Taştan Dijital Dünyaya
AKKAYA N.
USEAS, ALANYA, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2017, (Tam Metin Bildiri)
2017
201745. 5. ve 6. Sınıf Türkçe Dersi Kitaplarındaki Metinlerde Sanat Eğitimin Yeri
SUSAR F., AKKAYA N.
PAÜ-IAES, Türkiye, 20 - 22 Nisan 2017, cilt.1, ss.105, (Özet Bildiri)
2016
201646. GÖÇLE GELEN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE DERSİNDE YAŞADIĞI SORUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Susar Kırmızı F., AKKAYA N., İŞCİ C.
INTE 2016 International Conference on New Horizons in Education, VİYANA, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.2, ss.585-592, (Tam Metin Bildiri)
2016
201647. GÖÇLE GELEN ÖĞRENCİLERİN TÜRKÇE DERSİNDE YAŞADIĞI SORUNLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Susar Kırmızı F., AKKAYA N., İŞCİ C.
INTE 2016, Viyana, Avusturya, 13 - 15 Temmuz 2016, cilt.2, (Tam Metin Bildiri)
2016
201648. OĞUZ TANSEL İN MASAL DÜNYASINDA DEĞERLER
AKKAYA N.
Uluslararası Türk Masal Dünyası ve Doğumunun 100. Yılında Oğuz Tansel Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201649. Öğretmen Adaylarının Özetleme Stratejilerini Kullanma Durumlarının Akran Değerlendirme Yoluyla İncelenmesi
Akkaya N., Uslu Yardımcı E.
UTEOK 2016 (9. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı), Burdur, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, ss.111-112, (Özet Bildiri)
2016
201650. ÖĞRETMEN ADAYLARININ ÖZETLEME STRATEJİLERİNİ KULLANMA DURUMLARININ AKRAN DEĞERLENDİRME YOLUYLA İNCELENMESİ
AKKAYA N., USLU YARDIMCI E.
UTEOK 2016, Burdur, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201651. DENETİMLİ SERBESTLİKTEN YARARLANAN GENÇLERİN İLETİŞİM BECERİLERİ
AKKAYA N., Akkaya A.
Uluslararası Sosyal Bilimlerde YeniYönelimler Sempozyumu, Milan, İtalya, 28 Nisan - 01 Mayıs 2016, (Tam Metin Bildiri)
2015
201552. Cultural Approach to Teaching Turkish as a Foreign Language
AKKAYA N., İŞCİ C.
Engilish Beyond Borders Conference, İzmir, 3 - 04 Aralık 2015
2015
201553. Akademik Çevrenin İki Dilli Öğrenciler Hakkındaki Görüşleri
AKKAYA N., İŞCİ C.
ITEC International Teacher Education Conference, 2 - 04 Eylül 2015, (Tam Metin Bildiri)
2015
201554. Akademik Çevrenin İki Dilli Öğrenciler Hakkındaki Görüşleri
AKKAYA N., İŞCİ C.
ITEC International Teacher Education Conference, Pietersburg, Güney Afrika, 2 - 04 Eylül 2015, ss.21-28, (Tam Metin Bildiri)
2015
201555. Mehmet Yardımcı nın Şiirlerinde Halk Edebiyatı Unsurları
AKKAYA N.
Tarihi ve Kültürüyle III. Zİle Sempozyumu, Türkiye, 8 - 10 Ekim 2015
2015
201556. İki Dillilik Kavramı İki Dillilik Kavramının Akademik Çevrede Algılanışı
AKKAYA N., İŞCİ C.
UTEOK 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, 1 - 03 Ekim 2015
2015
201557. İki Dillilik Kavramı İki Dillilik Kavramının Akademik Çevrede Algılanışı
AKKAYA N., İŞCİ C.
UTEOK 8. Uluslararası Türkçenin Eğitimi Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2015, ss.132, (Özet Bildiri)
2015
201558. KÜLTÜRLERARASI İLETİŞİM ODAKLI YAKLAŞIMIN TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİNDE UYGULANMASI VE ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ
SARITAŞ H., AKKAYA N.
UDES, 28 - 30 Mayıs 2015, ss.1299-1332, (Tam Metin Bildiri)
2014
201459. TALE PACKET
YILDIRIM R. G., ÖZYILMAZ AKAMCA G., AKKAYA N., USLU K.
READİNG CULTURE OF YOUNG GENERATİON, POLONYA, Lodz, Polonya, 16 - 17 Ekim 2014, (Özet Bildiri)
2012
201260. Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin kişilik eğitimi açısındandeğerlendirilmesi.
AKKAYA N., ÖZDEMİR S.
ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ-ÖĞRETİMİ KURULTAYI, Ankara, Türkiye, 01 Aralık 2012, ss.179-187, (Tam Metin Bildiri)
2012
201261. Teacher candidates' use of questioning skills in during-reading and post-reading strategies
AKKAYA N., Demirel M. V.
4th World Conference on Educational Sciences (WCES), Barcelona, İspanya, 2 - 05 Şubat 2012, cilt.46, ss.4301-4305, (Tam Metin Bildiri)
2012
201262. The relationship between teachers candidates' critical thinking skills and their use of reading strategies
AKKAYA N.
Cyprus International Conference on Educational Research (CY-ICER), CYPRUS, 8 - 11 Şubat 2012, cilt.47, ss.797-801, (Tam Metin Bildiri)
2010
201063. Relationship between attitudes to reading and time allotted to writing in primary education
AKKAYA N., Kirmizi F. S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.4742-4746, (Tam Metin Bildiri)
2009
200964. University students for using the summarizing strategies
SUSAR F., AKKAYA N.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2496-2499, (Tam Metin Bildiri)
2008
200865. İlköğretim birinci kademede özetleme stratejisinin kullanımının değerlendirilmesi.
AKKAYA N., SUSAR F.
VII.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Çanakkale, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2008, (Özet Bildiri)
2007
200766. İlköğretim Öğrencilerinin Türkçe Yeterlikleri
Hülya U., AKKAYA N.
16. Ulusal Eğitim Bilimleri Semp, 5 - 07 Eylül 2007, (Tam Metin Bildiri)
2006
200667. İlköğretim 4 ve 5 Sınıf Öğretmenlerinin Yeni Türkçe Programına ve Programın Uygulanmasına İlişkin Görüşleri
AKKAYA N., Fatma S. K.
15. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2006, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. DUYGUSAL ZEKÂ
AKKAYA N.
İŞTE ARANAN UZMAN ÖĞRETMEN BECERİLER, ROLLER VE SORUMLULUKLAR, GÜLBAHAR BAHADIR, Editör, Nobel, Ankara, ss.93-108, 2024
2024
20242. Çocuklarda Okuma Hakkı ve Okuma Motivasyonu
AKKAYA N.
ÇOCUKLAR İÇİN OKUMA HAKKI BİLDİRGESİ, KIRMIZI FATMA, GÜNEŞ FİRDEVS, Editör, Akademisyen Yayınevi, ss.27-46, 2024
2024
20243. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ MERKEZLİ DEĞERLENDİRME
AKKAYA N., Şengül L.
ÖĞRENCİ MERKEZLİ TÜRKÇE ÖĞRETİMİ , GÜLBAHAR BAHADIR, Editör, Nobel, ss.241-260, 2024
2024
20244. Türkçe eğitiminde dijital okuma süreçlerinin avantajları ve dezavantajları
AKKAYA N., ÇIVĞIN H.
Edebiyat, Dil, Eğitim ve Kültür Çalışmalarında Yeni Yaklaşımlar, SOLAK ÖMER, Editör, Paradigma Akademi, ss.282-294, 2024
2024
20245. Felsefe ve Dil
Yağcı Y., AKKAYA N.
Dil Eğitimi ve Dil Araştırmaları 1, YAĞMUR ŞAHİN ESİN, Editör, Paradigma Akademi, ss.143-154, 2024
2023
20236. 15 Temmuz: Türkiye Yüzyılında Milli İradenin Zaferi
Gültekin T., Usta E., Bilen O. (E. Kurulu Üy.), Akkaya N. (E. Kurulu Üy.), Duygu Z. (E. Kurulu Üy.)
Dokuz Eylül Üniversitesi, İzmir, 2023
2023
20237. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Temel Kavramlar
AKKAYA N.
100 Soruda Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Akkaya Nevin, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.1-7, 2023
2023
20238. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE SANAL GERÇEKLİK KULLANIMI
AKKAYA N., Şengül L.
TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI, Doç. Dr. Bahadır GÜLBAHAR Prof. Dr. Mesut GÜN İlhami KAYA, Editör, Eğitim Yayınevi, ss.305-318, 2023
2023
20239. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Yöntem ve Teknikler
AKKAYA N.
100 Soruda Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Akkaya Nevin, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.37-53, 2023
2022
202210. Çocuk Edebiyatının Tanımı, Mahiyeti, Temel İlkeleri ve Amaçları
AKKAYA N.
Çocuk Edebiyatı, Şahin Şimşek, Funda Bulut, Editör, Akademisyen Kitapevi, ss.1-16, 2022
2021
202111. Pandemi Sürecinde Türkçe Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitim Deneyimlerine İlişkin Görüşleri: Buca Örneği
AKKAYA N., DEMİR T., Şengül L.
Türkçe Öğretiminde Yaklaşım ve Yöntemler Üzerine Araştırmalar, Şahin Yağmur Esin, Editör, Paradigma Akademi, Çanakkale, ss.23-61, 2021
2021
202112. TÜRKÇE EĞİTİMİNDE YAPAY ZEKÂ
AKKAYA N.
DİJİTAL DÖNÜŞÜMDE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ, Susar Kırmızı Fatma, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.95-112, 2021
2021
202113. Çocuk Edebiyatı Eserlerinin Çocukların Okuma Kültürü Edinme Sürecindeki Yeri ve Önemi
AKKAYA N.
Çocuk ve Okuma Kültürü, Öztürk Burcu, Bulut Funda, Şimşek Şahin, Editör, Akademisyen Kitapevi, Ankara, ss.37-54, 2021
2021
202114. Eleştirel Okuma ve PISA
AKKAYA N.
PISA ve Okuma Kültürü, Aydın İbrahim Seçkin, Yahşi Ömer, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.397-409, 2021
2021
202115. Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Akademik Yazma
AKKAYA N., Özden E.
Yabancılara Türkçe Öğretimi, Özkan Erdost, Editör, Eğitim Yayınevi, Konya, ss.329-349, 2021
2020
202016. Yazma Eğitiminde Ölçme ve Değerlendirme
AKKAYA N.
Kuram ve Uygulamada Yazma Eğitimi, Doç. Dr. Bilge BAĞCI AYRANCI, Dr. Ögr. Üyesi Ahmet BAŞKAN, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.243-263, 2020
2020
202017. YARATICI DRAMANIN YAZMA BECERİSİNE ETKİSİ
TÜRKEL A., AKKAYA N.
EĞİTİM BİLİMLERİ ALANINDAKİ AKADEMİK ÇALIŞMALAR II, Doç. Dr. Onur Zahal, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.301-318, 2020
2020
202018. Dijital Okuma Öz Yeterlilik Ölçeği : Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
AKKAYA N., Çıvğın H.
Girişimcilik ve Yenilikçilik, Prof. Dr. Firdevs Güneş, Doç. Dr. Ayşe Derya Işık, Editör, Sınırsız Eğitim ve Araştırma Derneği Yayınları, ss.20-30, 2020
2020
202019. YARATICI DRAMANIN YAZMA BECERİSİNE ETKİSİ
TÜRKEL A., AKKAYA N.
Eğitim Bilimleri Alanında Akademik Çalışmalar-II, Onur Zahal, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.309-318, 2020
2018
201820. CHAPTER THIRTEEN- Creative Reading Skill
AKKAYA N.
The Skill Approach in Education: From Theory to Practice, Firdevs Güneş-Yusuf Söylemez, Editör, Cambridge Scholars Publishing, ss.189-205, 2018
2016
201621. Sözlü İletişim
AKKAYA N., BAŞTUĞ M., DEMİRGÜNEŞ S., İŞCİ C., KARADAĞ R., KAYA D., et al.
İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi, , Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.61-100, 2016
2016
201622. Türkçe Öğretiminde Yöntem ve Teknikler
AKKAYA N., Baştuğ M., DEMİRGÜNEŞ S., İŞCİ C., KARADAĞ R., Kaya D., et al.
İlk ve Ortaokullarda Türkçe Öğretimi, Fatma Susar Kırmızı, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.309-348, 2016
2012
201223. The Experience of Learning
AKKAYA N.
Student Attitudes, Leehu Zysberg, Editör, Nova Science Publishers, ss.51-61, 2012
Desteklenen Projeler
2018 - 2018
2018 - 2018Öğretmen Adaylarının Çokkültürlüğe Yönelik Algıları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
AKKAYA N. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Öğretmen Adaylarının Çokkültürlülüğe Yönelik Algıları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKKAYA N. (Yürütücü), İNCE Ö.
2017 - 2017
2017 - 2017Sosyal Bilimler ve Türkçe Eğitimi Bölümü Lisans Öğrencilerinin "Kitap ve Okumak" Kavramları Üzerine Algıları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
AKKAYA N. (Yürütücü)
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2022
Ocak 2022SAKARYA UNİVERSİTY JOURNAL OF EDUCATİON
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2022
Ocak 2022FOLKLOR/EDEBİYAT
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2021
Ekim 2021HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ TÜRKİYAT ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ KASTAMONU EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020MİLLİ EĞİTİM
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2019
Temmuz 2019AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2018
Ekim 2018