Prof. Dr. IŞIKHAN UĞUREL


Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

E-posta: isikhan.ugurel[at]deu.edu.tr
Web: https://avesis.deu.edu.tr/isikhan.ugurel
Ofis: https://www.isikhann.net/
Posta Adresi: Cahit Arf Binası, Buca Eğitim Fakültesi, Uğur Mumcu Cad., 135. Sk., No:5, 35380 Buca-İZMİR.

Metrikler

Yayın

123

Yayın (WoS)

8

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

20

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

25

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (Scholar)

167

H-İndeks (Scholar)

6

Atıf (TrDizin)

78

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

525

H-İndeks (Sobiad)

11

Atıf (Diğer Toplam)

144

Proje

20

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2006 - 2010

2006 - 2010

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2000 - 2003

2000 - 2003

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1996 - 2000

1996 - 2000

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

Ortaöğretim matematik programının temel ögeleri çerçevesinde öğrencilerin ispat kavramına yönelik matematiksel bilgilerini nasıl düzenlediklerinin söylem çözümlemesi ile belirlenmesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr)

Araştırma Alanları

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2013 - 2019

2013 - 2019

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2013

2011 - 2013

Yrd. Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2002 - 2011

2002 - 2011

Araştırma Görevlisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2013 - Devam Ediyor

2013 - Devam Ediyor

Mevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü

Dokuz Eylül Üniversitesi

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Farabi Programı Kurum Koordinatörü

Dokuz Eylül Üniversitesi

2017 - 2023

2017 - 2023

Merkez Müdürü

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2017 - 2018

2017 - 2018

Merkez Müdür Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

MATEMATİK EĞİTİMİNDE SÖYLEM ÇÖZÜMLEME

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA TASARIMI

MATEMATİK EĞİTİMİNDE ETKİNLİK TEMELLİ ÖĞRENME

MATEMATİK EĞİTİMİNDE AKADEMİK YAZMA UYGULAMALARI

MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMALARI

Lisans

Lisans

ALAN SEÇMELİ I (MATEMATİK EĞİTİMİNDE İSPAT VE İSPATLAMA)

MATEMATİKSEL DİL VE İLETİŞİM

BİLİM TARİHİ

MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

ALAN SEÇMELİ II (MATEMATİK VE SANAT)

MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-II.SINIF

ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ

ALAN SEÇMELİ I (MATEMATİK VE OYUN)

MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-IV.SINIF

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME

ALAN SEÇMELİ III (MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI)

GÜNCEL MATEMATİK

TEMEL MATEMATİK II

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

LİNEER CEBİR I

LİNEER CEBİR II

Makaleler

Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (2)
Scopus (8)
TRDizin (20)
Diğer Yayınlar (9)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. Lise Öğrencilerinin Grafik Anlama Becerilerinin İncelenmesi

Özer F., Uğurel I.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)

2024

2024

2. Matematik Sınıflarındaki Söylemlerin Temel Fonksiyonları Bağlamında İncelenmesine Yönelik Makaleler Üzerine Bir Sistematik Derleme

Çifçi S., Uğurel I.

MEF ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ ÖĞRENCİ KONFERANSI , İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2024, cilt.1, ss.3, (Özet Bildiri)

2024

2024

3. Mimar Adaylarınca Geliştirilen Aparatlı Matematik Problemlerinin Analizi

Çağırgan N. G., Uğurel I.

MEF ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ ÖĞRENCİ KONFERANSI , İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2024, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)

2024

2024

4. Matematik Eğitimi ve ChatGPT Uluslararası Kaynaklı Makaleler Üzerine Sistematik Bir Derleme

Özer F., Uğurel I.

MEF ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ ÖĞRENCİ KONFERANSI , İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2024, cilt.1, ss.2, (Özet Bildiri)

2023

2023

5. Mimarlık Fakültesi Öğrencilerinin Aparatlı Matematik Problemlerine Yönelik Algıları

Uğurel I., Çağırgan N. G., Güller E.

4. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Aralık 2023, ss.3-6, (Özet Bildiri)

2023

2023

7. Matematik Öğretmenlerinin ‘Matematik Laboratuvarı’ Kavramına Yönelik Algıları

Altıncelep S., Uğurel I.

3. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)

2023

2023

8. ‘Matematik Laboratuvarı’ Kavramı Üzerine ChatGPT ile Yapılan Bir Sohbete Çok Boyutlu Bir Bakış. Biçim, İçerik ve Anlam

Uğurel I., Altıncelep S.

3. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, ss.2-5, (Özet Bildiri)

2023

2023

9. Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Aparatlı Matematik Problemlerini Çözme Sürecine Yakından Bakış

Uğurel I., Çağırgan N. G.

10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.917-918, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

10. Lise Matematik Öğretmen Adaylarının ‘Aparatlı Matematik Problemi’ Algıları

Uğurel I., Toprak Ç., Moralı H. S.

III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.114, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

11. Lise Matematik Öğretmen Adaylarının Geliştirdikleri Günlük Yaşamla İlişkili Problemler Üzerine Bir İnceleme

Uğurel I., Çağırgan N. G., Dinler A.

III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.116, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

12. Matematik Laboratuvarı Kavramına Yönelik Anlamsal Bir Analiz

Taşdemir F., Uğurel I.

Gazi Üniversitesi Genç Araştırmacılar Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2021, sa.95100, ss.99-100, (Özet Bildiri)

2021

2021

13. Türkiye'deki Matematik Müzelerine Genel Bir Bakış

Dönmez Ö., Uğurel I.

II. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.169, (Özet Bildiri)

2021

2021

14. The New Type of Problem: Math-Ap-Roblem(s) and an Overview of the Posed Problems by Mathematically Talented Students on These Problems

Arıkan F., Uğurel I.

International Online Conference on Mathematics Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2021, ss.128-130, (Özet Bildiri)

2019

2019

15. BİLSEM Öğrencilerinin Aparatlı Matematik Problemlerine Yaklaşımları

UĞUREL I., ARIKAN F.

1. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.66, (Özet Bildiri)

2019

2019

16. Matematikte Yetenekli Öğrencilerin Aparatlı Matematik Problemlerini Çözme Süreçlerinde Sergilediği Karakteristik Yaklaşımlar

ARIKAN F., UĞUREL I.

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.112-113, (Özet Bildiri)

2019

2019

17. Lise Matematik Öğretmen Adaylarınca Kurulan Matematik Problemleri Üzerine Bir İnceleme

OKKIRAN O., UĞUREL I.

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.664-665, (Özet Bildiri)

2019

2019

18. Aparatlı Matematik Problemleri İle Kısa Süreli Deneyim Yaşayan BİLSEM’li Öğrencilerin Görüşleri

Uğurel I., Arıkan F.

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.117-118, (Özet Bildiri)

2019

2019

19. Ortaokul Öğrencilerinin Aparatlı Matematik Problemlerine Yönelik Çözümleri

UĞUREL I., ÖZER A. Ö.

1. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.295, (Özet Bildiri)

2019

2019

20. Fen Lisesi Öğrencilerinin Geliştirdikleri Görsel İspatların Değerlendirilmesi

ŞADAN N., UĞUREL I.

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.590-591, (Özet Bildiri)

2018

2018

21. Fen Lisesi Öğrencilerinin Görsel İspat Geliştirme Sürecinde Yaptıkları Hatalar ve Karşılaştıkları Zorluklar

Şadan N., Uğurel I.

8th International Conference on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2018, ss.227, (Özet Bildiri)

2018

2018

22. Bir Fen Lisesi Öğrencisinin Görsel İspat Geliştirme Sürecinin İncelenmesi

ŞADAN N., UĞUREL I.

8th International Conference on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2018, ss.228, (Özet Bildiri)

2017

2017

23. Türkiye’deki Matematik ve Sanat İçerikli Çalışmaların Analizi

ÖZER A. Ö., UĞUREL I.

International Conference on Research in Education and Science, İzmir, Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.240, (Özet Bildiri)

2017

2017

24. Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)

UĞUREL I.

Eğitimde Gelecek Konferansı, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. Açık Uçlu Sorularla Matematiksel Becerilerin Ölçümü İçin Alternatif Bir Girişim: MATBEG Uygulaması

DÜKEL K., UĞUREL I.

Eğitimde Gelecek Konferansı, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Bölgesel Ya Da Ülke Bazında Matematik Eğitimine Çok Yönlü Katkı Yapacak Bir Eğitim Merkezi (Müze) Tasarımı: MATVARYUM

Uğurel I.

Eğitimde Gelecek Konferansı, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2017

2017

29. Lise Öğrencilerinin Matematiksel Yazma Süreçlerinin Ölçümü: Bir Rubrik Geliştirme Çalışması

UĞUREL I., KELEŞ Y.

II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, ss.475-476, (Özet Bildiri)

2017

2017

30. Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspatları Yapma Sürecinde Sergilediği Yaklaşımların Balacheff’'in İspat Basamaklarına Göre Analizi

Keçeli Bozdağ S., Uğurel I., Şadan N.

II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, ss.473-474, (Özet Bildiri)

2017

2017

31. Matematik ve Sanat Dersinin Anatomisi ve Matematik Öğretmeni Adaylarının Buna Dair Düşünceleri

UĞUREL I., BOZ YAMAN B.

II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, ss.471-472, (Özet Bildiri)

2016

2016

33. Türkiye de Ulusal Düzeyde Yayınlanan Gazetelerdeki Matematik İle İlgili Haberler Üzerine Bir İçerik Analizi

ŞADAN N., UĞUREL I., GÜNEY S.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

34. STEM Temelli Matematik Etkinliği Uzun Atlama

YİĞİT KOYUNKAYA M., ERDURAN A., UĞUREL I.

Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı-I, Ankara, Türkiye, 30 - 31 Ocak 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

35. Sınıf İçi Kullanımına Yönelik Dijital Matematik Öğrenme Etkinliklerine Örnekler

ERDURAN A., UĞUREL I., YİĞİT KOYUNKAYA M.

3rd International Conference On New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

36. Lise Matematik Ders Kitaplarındaki Öğrenme Etkinlikleri Üzerine Kategorik Bir Analiz

UĞUREL I., OKKIRAN O.

XVIII. Uluslararası AMSE-AMCE-WAER Kongresi, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

40. İspat Öğretimine Yönelik Bir Lisans Dersine İlişkin Matematik Öğretmen Adaylarının Görüşleri

UĞUREL I., YİĞİT KOYUNKAYA M.

VII. International Congress of Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.82, (Özet Bildiri)

2015

2015

41. The Examination Of Pre Service Mathematics Teachers Thoughts About Mathematics Learning Activities And The Activities That They Developed

YİĞİT KOYUNKAYA M., TATAROĞLU TAŞDAN B., UĞUREL I.

Second International Conference On Education in Mathematics, Science, & Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

42. Matematik Öğretmenliği Alan Bilgisi Sınavlarındaki Soruların MATH Taksonomi Çerçevesinde Analizi

MORALI H. S., KARADUMAN H., UĞUREL I.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.633-637, (Tam Metin Bildiri)

2013

2013

44. Öğretmen Adaylarının Geliştirdikleri Matematik Öğrenme Etkinliklerinin Seçilen Konu-Amaç-Uygulama Şekli Bileşenleri Açısından Analizi

Toprak Ç., Uğurel I., Tuncer G.

I. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.5-6, (Özet Bildiri)

2013

2013

45. 11. Sınıf Öğrencilerinin İspat Kavrama Testlerine Yönelik Görüşleri

İnam B., Uğurel I.

I. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.147, (Özet Bildiri)

2012

2012

46. Ortaöğretim Öğrencilerinin Kavrama Testlerine Dayalı İspatlarda Sergilediği Yaklaşımlar

Uğurel I., İnam B.

11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.1, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

48. Bir Matematik Sınıfındaki Söylemlerin Fonksiyonel İkilik Yaklaşımı Çerçevesinde Analizi

Uğurel I., Toprak Ç., Karluk T.

11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.3, (Özet Bildiri)

2012

2012

49. Matematiği Sanatla İlişkilendiren Bir Ders Tasarlamak Mümkün Müdür? Öğretmen Adaylarının Çalışma Örnekleri

Uğurel I., Tuncer G., Toprak Ç.

I. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2012, sa.402, ss.4, (Özet Bildiri)

2011

2011

50. Matematikte Yetenekli Olan Ortaöğretim Öğrencilerinin Sözsüz İspat Oluşturma Yaklaşımları

Uğurel I., Moralı H. S., Karahan Ö.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.314-315, (Özet Bildiri)

2011

2011

51. Geometride Çift Sütun İspat Yönteminden Yararlanma: Lisansüstü Öğrencilerinin Yaklaşımları

Uğurel I., Karahan Ö.

I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.316, (Özet Bildiri)

2011

2011

52. Determining the Views of Mathematics Student Teachers Related to Mathematical Modeling

Tekin Dede A., Kula S., Hıdıroğlu Ç. N., Bukova Güzel E., Uğurel I.

35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.509, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

53. Matematik öğretmen adaylarının bir ispat yapma etkinliğinde sergiledikleri yaklaşımlardan izlenimler

Uğurel I., Moralı H. S., Karahan Ö.

2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, (Yayınlanmadı)

2010

2010

54. Bir matematik sınıfının ispat ve ispatlamaya yönelik sözcük dağarcığı ve bu dağarcık çerçevesinde kurulan iletişimin anlambilimsel yapısı

Uğurel I., Moralı H. S.

X. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, ss.165-166, (Özet Bildiri)

2010

2010

55. Matematik öğrenme-öğretme sürecinde, ispat kavramına yönelik öğretmen söylemlerinin bazı sosyal-göstergebilimsel karakteristikleri

Uğurel I., Moralı H. S.

X. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, ss.164-165, (Özet Bildiri)

2010

2010

56. Matematik öğretmen adaylarının ispat ve ispatlamaya yönelik bazı temel kavramlar üzerine düşünceleri

Uğurel I., Moralı H. S.

9. Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Yayınlanmadı)

2010

2010

57. Matematik ve Toplumsal Kültürün Bir Etkileşim Noktası: Kültürel Matematik Oyunları

Uğurel I., Karahan Ö.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.241, (Özet Bildiri)

2010

2010

58. OKS, SBS ve TIMSS Matematik Sorularının 'MATH Taksonomi' Çerçevesinde Analizi

Uğurel I., Moralı H. S., Kesgin Ş.

IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.98, (Özet Bildiri)

2010

2010

59. Ortaöğretim Matematik Öğretim Programındaki Yeni Bir Alan Model ve Modelleme Üzerine Geniş Açılı Bir Bakış

Uğurel I., Bukova Güzel E.

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.1, (Özet Bildiri)

2010

2010

61. The First Impressions about A Dynamic Mathematics Software (GeoGebra) from the Viewpoints of Preservice and Inservice Mathematics Teachers

Uğurel I., Bukova Güzel E., Tarhan V.

Third International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future, İstanbul, Türkiye, 10 - 14 Mayıs 2010, ss.4, (Özet Bildiri)

2010

2010

62. Bir Eğitim Seminerinden İzlenimler Matematiksel Öğrenme Etkinlikleri ve Uygulanması

UĞUREL I., BUKOVA GÜZEL E., KULA S.

1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2010

2010

63. The review of undergraduate courses aimed at developing subject matter knowledge by mathematics student teachers

BUKOVA GÜZEL E., UĞUREL I., Ozgur Z., KULA ÜNVER S.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2233-2238, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

64. Sufficiency of undergraduate education in developing mathematical pedagogical content knowledge: Student teachers' views

BUKOVA GÜZEL E., KULA ÜNVER S., UĞUREL I., Ozgur Z.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2222-2226, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

65. Matematiğe ve onun doğasına ilişkin matematik öğretmen adaylarının metafofik algıları ve zihinsel imajları

Uğurel I., Kesgin Ş., Moralı H. S.

Uluslararası V. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Yayınlanmadı)

2009

2009

67. Pragmatik Yaklaşımla Bir Matematik Sınıfındaki İletişim Süreçlerine Odaklanma

Uğurel I.

18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.426, (Özet Bildiri)

2009

2009

68. Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Yaklaşımlarının İncelenmesi

Bukova Güzel E., Uğurel I.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.349, (Özet Bildiri)

2009

2009

69. Matematik Derslerinde Yararlanılabilecek Alternatif Bir Öğrenme ve Değerlendirme Aracı: Kavram Karikatürü

Kesgin Ş., Uğurel I.

I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, ss.21, (Özet Bildiri)

2009

2009

70. Cebir Öğrenme Alanında Karşılaşılan Kavram Yanılgıları Üzerine Bir Literatür Derlemesi

Azgın H. K., Uğurel I.

I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, ss.22, (Özet Bildiri)

2009

2009

71. Metaforlar ve matematik öğretimi

Kesgin Ş., Moralı H. S., Uğurel I.

I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, cilt.391, ss.171-172, (Özet Bildiri)

2008

2008

72. Matematik eğitiminde yararlanılan yazma aktiviteleri üzerine literatürden genel bir bakış

Uğurel I., Moralı H. S.

7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.56-57, (Özet Bildiri)

2008

2008

73. Determining How Students Arrange Their Mathematical Knowledge about the Concept of Proof in the Frame of the Main Components of the Secondary Mathematics Curriculum via Discourse Analysis

Uğurel I.

Fourth Young European Researchers in Mathematics Education-YERME Summer School, Trabzon, Türkiye, 18 - 24 Ağustos 2008, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

2004

2004

74. Kavramsal Öğrenme Yaklaşımına Günümüz Öğrenme Araçlarını Kullanarak Örnek Oluşturma Fonksiyon Kavramı

Alkan H., Uğurel I.

VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, cilt.2, ss.627-633, (Tam Metin Bildiri)

2005

2005

75. Matematik öğretmen adaylarının "matematik ve oyun" dersi çalışma örneklerinin irdelenmesi

Uğurel I., Moralı H. S.

XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Yayınlanmadı)

2005

2005

76. Matematik ve oyun etkileşimi

Uğurel I., Moralı H. S.

Eğitimde Yeni Yönelimler II, Eğitimde Oyun Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 14 Mayıs 2005, ss.144-150, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

77. Ortaöğretimde Limit Kavramının Oluşturulmasına Yönelik Bir Çalışma

Akkoyunlu A., Güler M., Uğurel I., Alan E.

Matematik Etkinlikleri, Matematik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2002, ss.1, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

1. Matematik Aile Rehberi. (Genişletilmiş 2. Baskı)

Uğurel I.

E&G-Land Akademik Danışmanlık Ltd. Şti., İzmir, 2020

2020

2020

2. İspatın Sahip Olduğu Roller ve İşlevler

UĞUREL I.

Matematiksel İspat ve Öğretimi. Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.113-148, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

3. Görsel (Sözsüz) İspatlar

ŞADAN N., UĞUREL I.

Matematiksel İspat ve Öğretimi. Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.243-274, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

4. Çift Sütun İspat, Akış Diyagramı İle İspat ve Paragraf İspat

UĞUREL I.

Matematiksel İspat ve Öğretimi. Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.303-332, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

5. İspatın Kavranması ve İspat Kavrama Testleri

UĞUREL I., İnam B.

Matematiksel İspat ve Öğretimi. Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.275-302, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

6. Annem Babam Yeniden Okula Başlıyor!

Uğurel I., Canbulat T.

Top Yayıncılık Pazarlama Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti, İzmir, 2019

2019

2019

7. Matematik Aile Rehberi. Çocuğuma Nasıl Destek Olabilirim?

Uğurel I.

ThinkerMath Eğitim Hizmetleri Anonim Şirketi, İzmir, 2019

2006

2006

10. Canim Matematik Başlangıç

Uğurel I.

Arkadaş Yayın Dağ. Matbaa Paz. Tic. Ltd. Sti, İstanbul, 2006

2005

2005

11. Matematik Ateşim 3

Uğurel I., Nizamoğlu Ş.

Arkadaş Yayın Dağ. Matbaa Paz. Tic. Ltd. Şti., İstanbul, 2005

2005

2005

12. Matematik Ateşim 2

Uğurel I., Nizamoğlu Ş.

Arkadaş Yayın Dağ. Matbaa Paz. Tic. Ltd. Şti., İstanbul, 2005

Desteklenen Projeler

2023 - 2023

2023 - 2023

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Doğada Matematik Arayışı: Farklılaştırılmış Eğitim

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Uğurel I.

2021 - 2021

2021 - 2021

Matematik Eğitiminde İspat Uygulamaları

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Uğurel I.

2021 - 2021

2021 - 2021

Bilim Teknoloji İle Torbalı'Da Buluşuyor

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

Uğurel I.

2021 - 2021

2021 - 2021

Matematik Eğitiminin Temellerini Kitaplarla Atalım

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Uğurel I.

2021 - 2021

2021 - 2021

Özel Yetenekli Çocukların Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşımlar

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Uğurel I.

2021 - 2021

2021 - 2021

Ortaokul Matematik Öğretmenleri Mesleki Gelişim Çalıştayı (AYMAGEÇ)

TÜBİTAK Projesi , 2223 - Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı

Uğurel I.

2020 - 2020

2020 - 2020

Eğitimde İleri Metodoloji Uygulamaları

TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı

Yıldırım İ.(Yürütücü), Uğurel I.

2018 - 2018

2018 - 2018

Buca Bilim Şenliği, Bilim Herkesin Hakkı

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

Uğurel I.

2018 - 2018

2018 - 2018

Farklı Çocuklara Farklı Matematik

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Uğurel I.

2018 - 2018

2018 - 2018

Buca Proaktif Öğretmen Eğitimi Projesi

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Canbulat T., Uğurel I., Sarıoğlu C. C., Uygur S. S., İkiz F. E., Ergun S., et al.

2018 - 2018

2018 - 2018

Buca Proaktif Öğretmen Eğitim

Kaymakamlık

Uğurel I.

2013 - 2013

2013 - 2013

Samsun Matematik Uygulamaları Yaz Kampı

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Uğurel I.

2012 - 2013

2012 - 2013

Matematik Öğrenme Etkinliği Geliştirmede Öğretmen Adaylarının Yaklaşımları

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Uğurel I. (Yürütücü), Toprak Ç., Tuncer G.

2011 - 2011

2011 - 2011

Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersindeki Bilgilerinin MATH TAKSONOMİ Çerçevesinde Analizi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Moralı H. S. (Yürütücü), Uğurel I., Karaduman H.

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Haziran 2020

Haziran 2020

THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR

SSCI Kapsamındaki Dergi

Kasım 2019

Kasım 2019

Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2019

Ekim 2019

Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2019

Mayıs 2019

Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ağustos 2017

Ağustos 2017

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2017

Temmuz 2017

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Nisan 2017

Nisan 2017

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2016

Eylül 2016

Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Temmuz 2016

Temmuz 2016

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2016

Şubat 2016

Ege Eğitim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2015

Kasım 2015

TURKISH JOURNAL OF EDUCATION

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2015

Ekim 2015

Kastamonu Eğitim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2015

Eylül 2015

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2015

Mayıs 2015

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2014

Mart 2014

SCHOOL SCIENCE AND MATHEMATICS JOURNAL FOR ALL SCIENCE AND MATHEMATICS TEACHERS

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Kasım 2013

Kasım 2013

TURKISH JOURNAL OF EDUCATION

Hakemli Bilimsel Dergi

Ekim 2013

Ekim 2013

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2013

Eylül 2013

ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER

Diğer İndekslerce Taranan Dergi

Eylül 2013

Eylül 2013

Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2011

Kasım 2011

Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Mayıs 2011

Mayıs 2011

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Eylül 2022

Eylül 2022

III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Uğurel I., ÖZYILMAZ G.
İzmir, Türkiye

Ekim 2021

Ekim 2021

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Uğurel I.
Bursa, Türkiye

Mayıs 2021

Mayıs 2021

14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-14)

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Uğurel I.
Burdur, Türkiye

Eylül 2019

Eylül 2019

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-4 (TÜRKBİLMAT-4)

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Uğurel I.
İzmir, Türkiye

Ekim 2017

Ekim 2017

Yeni Medya ve Eğitim

Çalıştay Organizasyonu

Uğurel I.
İzmir, Türkiye

Mayıs 2017

Mayıs 2017

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3 (TÜRKBİLMAT-3)

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Uğurel I.
Afyonkarahisar, Türkiye

Mayıs 2015

Mayıs 2015

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2 (TÜRKBİLMAT-2)

Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu

Uğurel I.
Adıyaman, Türkiye

Ödüller

Eylül 2012

Eylül 2012

Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak

Aralık 2010

Aralık 2010

Yayın Teşvik Ödülü

Tübitak



Davetli Konuşmalar

Kasım 2020

Kasım 2020

Matematik Okuryazarlığı

Seminer

MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü-Türkiye

Ekim 2019

Ekim 2019

Matematiksel Düşünme Becerisini Geliştirmede Yeni Bir Kavram: Aparatlı Matematik Problemi

Çalıştay

Konak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye

Aralık 2017

Aralık 2017

Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)

Konferans

Anadolu Üniversitesi-Türkiye

Aralık 2017

Aralık 2017

Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)

Konferans

Yaşar Üniversitesi-Türkiye

Mayıs 2017

Mayıs 2017

Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)

Konferans

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi-Türkiye

Nisan 2017

Nisan 2017

Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)

Konferans

Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye

Nisan 2017

Nisan 2017

Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)

Seminer

TRT Kent Radyo, Saat Kulesi Programı (İzmir)-Türkiye

Nisan 2017

Nisan 2017

Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)

Konferans

Karabağlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye

Mart 2017

Mart 2017

Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)

Konferans

Dokuz Eylül Üniversitesi-Türkiye

Mart 2016

Mart 2016

Matematik Kültürü. Kültür ve Matematik Arasındaki İlişkiler

Seminer

TRT Kent Radyo, Saat Kulesi Programı (İzmir)-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 20

h-indeksi (WOS): 3

Jüri Üyelikleri

Nisan-2024

Nisan 2024

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Şubat-2024

Şubat 2024

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Şubat-2024

Şubat 2024

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Şubat-2024

Şubat 2024

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Ocak-2024

Ocak 2024

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Hacettepe Üniversitesi

Kasım-2023

Kasım 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

- Ondokuz Mayıs Üniversitesi

Temmuz-2023

Temmuz 2023

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Hacettepe Üniversitesi

Temmuz-2023

Temmuz 2023

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Temmuz-2023

Temmuz 2023

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Temmuz-2023

Temmuz 2023

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Temmuz-2022

Temmuz 2022

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Temmuz-2022

Temmuz 2022

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Ocak-2022

Ocak 2022

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Mayıs-2021

Mayıs 2021

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Şubat-2021

Şubat 2021

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Şubat-2021

Şubat 2021

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Ocak-2021

Ocak 2021

Tez Savunma (Doktora)

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Kasım-2020

Kasım 2020

Akademik Kadroya Atama-Profesörlük

- Dicle Üniversitesi

Kasım-2020

Kasım 2020

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Ekim-2020

Ekim 2020

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Ekim-2020

Ekim 2020

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Mayıs-2020

Mayıs 2020

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Mayıs-2020

Mayıs 2020

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Mayıs-2020

Mayıs 2020

Doçentlik Sınavı

- Dokuz Eylül Üniversitesi

Ocak-2019

Ocak 2019

Tez Savunma (Doktora)

- Anadolu Üniversitesi

Mayıs-2018

Mayıs 2018

Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği

- Anadolu Üniversitesi

Aralık-2016

Aralık 2016

Tez Savunma (Doktora)

- Pamukkale Üniversitesi