Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2006 - 2010
2006 - 2010Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2000 - 2003
2000 - 2003Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2010
2010Doktora
Ortaöğretim matematik programının temel ögeleri çerçevesinde öğrencilerin ispat kavramına yönelik matematiksel bilgilerini nasıl düzenlediklerinin söylem çözümlemesi ile belirlenmesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr)
Araştırma Alanları
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2019
2013 - 2019Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2013
2011 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2002 - 2011
2002 - 2011Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorMevlana Değişim Programı Kurum Koordinatörü
Dokuz Eylül Üniversitesi
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Dokuz Eylül Üniversitesi
2017 - 2023
2017 - 2023Merkez Müdürü
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2017 - 2018
2017 - 2018Merkez Müdür Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA TASARIMI
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ETKİNLİK TEMELLİ ÖĞRENME
MATEMATİK EĞİTİMİNDE AKADEMİK YAZMA UYGULAMALARI
MATEMATİK EĞİTİMİNDE PROJE ÇALIŞMALARI
Lisans
ALAN SEÇMELİ I (MATEMATİK EĞİTİMİNDE İSPAT VE İSPATLAMA)
MATEMATİKSEL DİL VE İLETİŞİM
BİLİM TARİHİ
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
ALAN SEÇMELİ II (MATEMATİK VE SANAT)
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-II.SINIF
ALAN EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA PROJESİ
ALAN SEÇMELİ I (MATEMATİK VE OYUN)
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ-IV.SINIF
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
KONU ALANI DERS KİTABI İNCELEME
ALAN SEÇMELİ III (MATEMATİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMLARI)
GÜNCEL MATEMATİK
TEMEL MATEMATİK II
ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
LİNEER CEBİR I
LİNEER CEBİR II
Yönetilen Tezler
2020
2020Yüksek Lisans
Matematik Öğretmen Adaylarının Aparatlı Matematik Problemlerini Keşfetme Sürecine Yakından Bakış: Bir Durum Çalışması
UĞUREL I. (Danışman)
E.TANRIVERDİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Kurma Süreçlerinin Analizi
UĞUREL I. (Danışman)
O.OKKIRAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Matematikte yetenekli öğrencilerin aparatlı matematik problemlerine yaklaşımları
UĞUREL I. (Danışman)
F.ARIKAN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Fen lisesi öğrencilerinin görsel ispat geliştirme süreçlerinin incelenmesi üzerine bir öğretim deneyi çalışması
UĞUREL I. (Danışman)
N.ŞADAN(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Matematik bölümü öğrencilerinin ispat algıları
UĞUREL I. (Danışman)
G.TUNCER(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Matematik öğretmen adaylarının öğrenme etkinliklerine yönelik algılarının ve etkinlik geliştirme becerilerinin belirlenmesi
UĞUREL I. (Danışman)
Ç.TOPRAK(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Ortaöğretim düzeyinde, kavrama testlerine dayalı bir ispat öğretim uygulamasının değerlendirilmesi
UĞUREL I. (Danışman)
B.İNAM(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Matematik öğretmen adaylarının çift sütun ispat yöntemine yönelik görüşleri ve bu yönteme dayalı ispatlama süreçlerinin analizi
UĞUREL I. (Danışman)
Ö.KARAHAN(Öğrenci)
Makaleler
2022
20221. Matematik öğretmen adaylarının matematik ve onun doğasına ilişkin metaforik algıları ve zihinsel imgeleri
Moralı H. S., Uğurel I., Koçyiğit Ş.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.13, sa.1, ss.27-51, 2022 (Hakemli Dergi)
2019
20192. Türkiye’de ulusal düzeyde yayınlanan gazetelerdeki matematikle ilgili haberler üzerine bir içerik analizi
Şadan N., Uğurel I., Güney Şeker S.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.47, ss.96-115, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
20183. Öğretmen adaylarının matematiği günlük yaşam ile ilişkilendirme hakkındaki düşüncelerinin geliştirdikleri öğrenme etkinliklerine yansıması
Yiğit Koyunkaya M., Uğurel I., Tataroğlu Taşdan B.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.31, sa.1, ss.177-206, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
20184. High School Students' Performances on Proof Comprehension Tests
Inam B., UĞUREL I., YAMAN B. B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.5, sa.2, ss.339-369, 2018 (ESCI)
2017
20175. Matematik öğretmen adaylarının matematik öğrenme etkinliğine yönelik algılarının incelenmesi
Toprak Ç., Uğurel I., Tuncer G., Yiğit Koyunkaya M.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.1-30, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. Semantic structure of classroom discourse concerning proof and proving in high school mathematics
UĞUREL I., Boz-Yaman B.
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.3, sa.2, ss.343-372, 2017 (Scopus)
2016
20167. Pre-service Secondary Mathematics Teachers' Behaviors in the Proving Process
UĞUREL I., Morali S., YİĞİT KOYUNKAYA M., Karahan O.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.12, sa.2, ss.203-231, 2016 (SSCI)
2016
20168. Mathematically Gifted High School Students' Approaches to Developing Visual Proofs (VP) and Preliminary Ideas about VP
Uğurel I., Moralı H. S., Karahan O., Boz B.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.4, sa.3, ss.174-197, 2016 (ESCI)
2016
20169. The effects of an instruction practice based on the writing activities on students' learnings in a mathematics class Bir matematik sinifindaki yazma aktivitelerine dayali öğretim uygulamasinin öğrencilerin öğrenmeleri üzerindeki etkileri
Tekin Ç. A., UĞUREL I.
Milli Egitim
, cilt.1, sa.211, ss.113-146, 2016 (Scopus)
2016
201610. İspat kavrama testine dayalı bir öğretim uygulamasında karşılaşılan güçlükler ve sürece müdahale yolları
İnam B., Uğurel I.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.1-21, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
201511. Matematik öğretmen adaylarının ispat ve ispatlamaya yönelik tutumlarının belirlenmesi. Bir ölçek geliştirme çalışması
Keçeli S., Uğurel I., Bukova Güzel E.
Kastamonu Eğitim Dergisi , cilt.23, sa.4, ss.1585-1600, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201412. Öğretmen adaylarının geliştirdikleri matematik öğrenme etkinliklerinin seçilen konu amaç uygulama şekli bileşenleri açısından analizi
Toprak Ç., Uğurel I., Tuncer G.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.39-59, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
201313. Matematiği sanatla ilişkilendiren bir öğretim uygulaması tasarlamak mümkün müdür? Öğretmen adaylarının çalışma örnekleri
Uğurel I., Tuncer G., Toprak Ç.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi , cilt.6, sa.4, ss.455-476, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201314. Matematik derslerinde yararlanılabilecek alternatif bir öğrenme ve değerlendirme aracı: Kavram karikatürü
Uğurel I., Kesgin Ş., Karahan Ö.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.15, sa.2, ss.313-337, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
201215. OKS SBS ve TIMSS matematik sorularının MATH taksonomi çerçevesinde karşılaştırmalı analizi
Uğurel I., Moralı H. S., Kesgin Ş.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.11, sa.2, ss.423-444, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201216. Determining the Views of Mathematics Student Teachers Related to Mathematical Modelling
Tekin A., Kula S., Hıdıroğlu Ç. N., Bukova Güzel E., Uğurel I.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING , 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201217. Non-thesis master's* level pre-service mathematics teachers' conceptions of proof
Uǧurel I.
Bolema - Mathematics Education Bulletin
, cilt.26, ss.715-742, 2012 (SCI-Expanded)
2010
201018. Usability of games in high school mathematics lessons Ortaöǧreti̇m matemati̇k dersleri̇nde oyunlarin kullanilabi̇li̇rli̇ǧi̇
Uğurel I., Morali S.
Milli Egitim
, sa.185, ss.328-352, 2010 (Scopus)
2010
201019. Matematik öğretmenlerinin öğrenme etkinlikleri hakkındaki görüş ve deneyimleri
Uğurel I., Bukova Güzel E., Kula S.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, ss.103-123, 2010 (TRDizin)
2010
201020. Ortaöğretim öğrencilerinin kümeler konusundaki öğrenmelerinin değerlendirilmesi I
Uğurel I., Moralı H. S.
Akademik Bakis , sa.22, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201021. Bir ortaöğretim matematik dersindeki ispat yapma etkinliğine yönelik sınıf içi tartışma sürecine öğrenci söylemleri çerçevesinde yakından bakış
Uğurel I., Moralı H. S.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.28, ss.135-154, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201022. The review of undergraduate courses aimed at developing subject matter knowledge by mathematics student teachers
Bukova Güzel E., Uğurel I., Özgür Z., Kula S.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.2233-2238, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201023. A short view on the relationship of mathematics game from literature context and concept of the educational mathematics game
Uğurel I., Moralı H. S.
World Applied Sciences Journal , cilt.9, sa.3, ss.314-321, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201024. Matematik eğitimi ve dilbilim etkileşimine dayalı bir araştırma ve metodoloji alanı söylem çözümleme
Uğurel I., Moralı H. S.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.1, ss.173-184, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201025. Sufficiency of undergraduate education in developing mathematical pedagogical content knowledge: Student teachers' views
Bukova Güzel E., Kula S., Uğurel I., Özgür Z.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.2222-2226, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201026. Matematik öğretmen adaylarının analiz dersi akademik başarıları ile matematiksel modelleme yaklaşımları arasındaki ilişki
Bukova Güzel E., Uğurel I.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.29, sa.1, ss.69-70, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201027. A DISCUSSION ON MATHEMATICS LEARNING TASKS AND A CONCEPTUAL FRAMEWORK PROPOSAL
Ugurel I., Bukova-Guzel E.
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.39, ss.333-347, 2010 (SSCI)
2009
200928. Matematik öğretmen adaylarının gözünden liselerdeki mesleki ön uygulama deneyimlerine yönelik süreçlerin resmi
Özgür Z., Bukova Güzel E., Kula Ünver S., Uğurel I.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.227-252, 2009 (TRDizin)
2009
200929. Matematiğe yönelik tutumun belirlenmesinde alternatif bir araç: Teşvik edici yazma aktivitesi (TEYA)
Uğurel I., Tekin Ç., Yavuz S., Keçeli S.
Üniversite ve Toplum: Bilim, Eğitim ve Düşünce Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.1-19, 2009 (Hakemsiz Dergi)
2009
200930. Matematik eğitimi literatüründen yazma aktiviteleri üzerine genel bir bakış
Uğurel I., Tekin Ç., Moralı H. S.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.4, sa.2, ss.494-507, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
200831. Matematik ve oyun etkileşimi
Uğurel I., Moralı H. S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.28, sa.3, ss.75-98, 2008 (Hakemli Dergi)
2006
200632. Karikatürler ve matematik öğretiminde kullanımı
Uğurel I., Moralı H. S.
MILLI EGITIM
, cilt.35, sa.170, ss.32-46, 2006 (Scopus)
2006
200633. Matematik öğretmen adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşleri
Moralı H. S., Uğurel I., Türnüklü E., Yeşildere S.
Kastamonu Eğitim Dergisi,
, cilt.14, sa.1, ss.147-160, 2006 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. Lise Öğrencilerinin Grafik Anlama Becerilerinin İncelenmesi
Özer F., Uğurel I.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi , Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2024
20242. Matematik Sınıflarındaki Söylemlerin Temel Fonksiyonları Bağlamında İncelenmesine Yönelik Makaleler Üzerine Bir Sistematik Derleme
Çifçi S., Uğurel I.
MEF ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ ÖĞRENCİ KONFERANSI , İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2024, cilt.1, ss.3, (Özet Bildiri)
2024
20243. Mimar Adaylarınca Geliştirilen Aparatlı Matematik Problemlerinin Analizi
Çağırgan N. G., Uğurel I.
MEF ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ ÖĞRENCİ KONFERANSI , İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2024, cilt.1, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20244. Matematik Eğitimi ve ChatGPT Uluslararası Kaynaklı Makaleler Üzerine Sistematik Bir Derleme
Özer F., Uğurel I.
MEF ÜNİVERSİTESİ ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ ÖĞRENCİ KONFERANSI , İstanbul, Türkiye, 4 - 05 Mayıs 2024, cilt.1, ss.2, (Özet Bildiri)
2023
20235. Mimarlık Fakültesi Öğrencilerinin Aparatlı Matematik Problemlerine Yönelik Algıları
Uğurel I., Çağırgan N. G., Güller E.
4. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Aralık 2023, ss.3-6, (Özet Bildiri)
2023
20236. Sınıf İçi Söylemleri Fonksiyonları Açısından Analiz Etmede Kullanılabilecek Bir Çerçeve Oluşturulması ve Bu Çerçevenin Bir Lise Matematik Sınıfındaki Söylemlerin Analizi Üzerinde Uygulanması
Uğurel I., Çifçi S.
4. Uluslararası Eğitim Araştırmaları ve Öğretmen Eğitimi Kongresi, Uşak, Türkiye, 21 - 23 Aralık 2023, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2023
20237. Matematik Öğretmenlerinin ‘Matematik Laboratuvarı’ Kavramına Yönelik Algıları
Altıncelep S., Uğurel I.
3. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, ss.1-3, (Özet Bildiri)
2023
20238. ‘Matematik Laboratuvarı’ Kavramı Üzerine ChatGPT ile Yapılan Bir Sohbete Çok Boyutlu Bir Bakış. Biçim, İçerik ve Anlam
Uğurel I., Altıncelep S.
3. Uluslararası İnformal Öğrenme Kongresi, İstanbul, Türkiye, 17 - 19 Kasım 2023, ss.2-5, (Özet Bildiri)
2023
20239. Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Aparatlı Matematik Problemlerini Çözme Sürecine Yakından Bakış
Uğurel I., Çağırgan N. G.
10. International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 8 - 11 Haziran 2023, ss.917-918, (Özet Bildiri)
2022
202210. Lise Matematik Öğretmen Adaylarının ‘Aparatlı Matematik Problemi’ Algıları
Uğurel I., Toprak Ç., Moralı H. S.
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.114, (Özet Bildiri)
2022
202211. Lise Matematik Öğretmen Adaylarının Geliştirdikleri Günlük Yaşamla İlişkili Problemler Üzerine Bir İnceleme
Uğurel I., Çağırgan N. G., Dinler A.
III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.116, (Özet Bildiri)
2021
202112. Matematik Laboratuvarı Kavramına Yönelik Anlamsal Bir Analiz
Taşdemir F., Uğurel I.
Gazi Üniversitesi Genç Araştırmacılar Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 - 30 Haziran 2021, sa.95100, ss.99-100, (Özet Bildiri)
2021
202113. Türkiye'deki Matematik Müzelerine Genel Bir Bakış
Dönmez Ö., Uğurel I.
II. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.169, (Özet Bildiri)
2021
202114. The New Type of Problem: Math-Ap-Roblem(s) and an Overview of the Posed Problems by Mathematically Talented Students on These Problems
Arıkan F., Uğurel I.
International Online Conference on Mathematics Education, İstanbul, Türkiye, 26 - 29 Mayıs 2021, ss.128-130, (Özet Bildiri)
2019
201915. BİLSEM Öğrencilerinin Aparatlı Matematik Problemlerine Yaklaşımları
UĞUREL I., ARIKAN F.
1. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.66, (Özet Bildiri)
2019
201916. Matematikte Yetenekli Öğrencilerin Aparatlı Matematik Problemlerini Çözme Süreçlerinde Sergilediği Karakteristik Yaklaşımlar
ARIKAN F., UĞUREL I.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.112-113, (Özet Bildiri)
2019
201917. Lise Matematik Öğretmen Adaylarınca Kurulan Matematik Problemleri Üzerine Bir İnceleme
OKKIRAN O., UĞUREL I.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.664-665, (Özet Bildiri)
2019
201918. Aparatlı Matematik Problemleri İle Kısa Süreli Deneyim Yaşayan BİLSEM’li Öğrencilerin Görüşleri
Uğurel I., Arıkan F.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.117-118, (Özet Bildiri)
2019
201919. Ortaokul Öğrencilerinin Aparatlı Matematik Problemlerine Yönelik Çözümleri
UĞUREL I., ÖZER A. Ö.
1. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.295, (Özet Bildiri)
2019
201920. Fen Lisesi Öğrencilerinin Geliştirdikleri Görsel İspatların Değerlendirilmesi
ŞADAN N., UĞUREL I.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.590-591, (Özet Bildiri)
2018
201821. Fen Lisesi Öğrencilerinin Görsel İspat Geliştirme Sürecinde Yaptıkları Hatalar ve Karşılaştıkları Zorluklar
Şadan N., Uğurel I.
8th International Conference on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2018, ss.227, (Özet Bildiri)
2018
201822. Bir Fen Lisesi Öğrencisinin Görsel İspat Geliştirme Sürecinin İncelenmesi
ŞADAN N., UĞUREL I.
8th International Conference on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2018, ss.228, (Özet Bildiri)
2017
201723. Türkiye’deki Matematik ve Sanat İçerikli Çalışmaların Analizi
ÖZER A. Ö., UĞUREL I.
International Conference on Research in Education and Science, İzmir, Kuşadası, Türkiye, 18 - 21 Mayıs 2017, ss.240, (Özet Bildiri)
2017
201724. Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)
UĞUREL I.
Eğitimde Gelecek Konferansı, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. Açık Uçlu Sorularla Matematiksel Becerilerin Ölçümü İçin Alternatif Bir Girişim: MATBEG Uygulaması
DÜKEL K., UĞUREL I.
Eğitimde Gelecek Konferansı, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201726. Bölgesel Ya Da Ülke Bazında Matematik Eğitimine Çok Yönlü Katkı Yapacak Bir Eğitim Merkezi (Müze) Tasarımı: MATVARYUM
Uğurel I.
Eğitimde Gelecek Konferansı, İstanbul, Türkiye, 11 - 12 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
201727. Fen ve Eğitim Fakültesi Matematik Bölümü Öğrencilerinin İspat Yapma Sürecine Yönelik Algılarına Zemin Oluşturan Kavramları Tanımlama Biçimleri
UĞUREL I., ŞADAN N., TUNCER KÖYLÜ G., OKKIRAN O.
IV. International EJER Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.1025-1026, (Özet Bildiri)
2017
201728. Matematik Öğretmen Adaylarının Geliştirdikleri Matematik Öğrenme Etkinliklerinin Matematik İçi İlişkilendirmeye İlişkin Görüşleri Kapsamında İncelenmesi
TATAROĞLU TAŞDAN B., UĞUREL I., YİĞİT KOYUNKAYA M.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.87-89, (Özet Bildiri)
2017
201729. Lise Öğrencilerinin Matematiksel Yazma Süreçlerinin Ölçümü: Bir Rubrik Geliştirme Çalışması
UĞUREL I., KELEŞ Y.
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, ss.475-476, (Özet Bildiri)
2017
201730. Öğretmen Adaylarının Matematiksel İspatları Yapma Sürecinde Sergilediği Yaklaşımların Balacheff’'in İspat Basamaklarına Göre Analizi
Keçeli Bozdağ S., Uğurel I., Şadan N.
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, ss.473-474, (Özet Bildiri)
2017
201731. Matematik ve Sanat Dersinin Anatomisi ve Matematik Öğretmeni Adaylarının Buna Dair Düşünceleri
UĞUREL I., BOZ YAMAN B.
II. Uluslararası Felsefe, Eğitim, Sanat ve Bilim Tarihi Sempozyumu, Muğla, Türkiye, 3 - 07 Mayıs 2017, ss.471-472, (Özet Bildiri)
2016
201632. Öğretmen Adaylarının Matematiği Günlük Hayat ile İlişkilendirme Hakkındaki Düşüncelerinin Geliştirdikleri Matematik Öğrenme Etkinliklerine Yansıması
YİĞİT KOYUNKAYA M., UĞUREL I., TATAROĞLU TAŞDAN B.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201633. Türkiye de Ulusal Düzeyde Yayınlanan Gazetelerdeki Matematik İle İlgili Haberler Üzerine Bir İçerik Analizi
ŞADAN N., UĞUREL I., GÜNEY S.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201634. STEM Temelli Matematik Etkinliği Uzun Atlama
YİĞİT KOYUNKAYA M., ERDURAN A., UĞUREL I.
Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı-I, Ankara, Türkiye, 30 - 31 Ocak 2016, (Özet Bildiri)
2016
201635. Sınıf İçi Kullanımına Yönelik Dijital Matematik Öğrenme Etkinliklerine Örnekler
ERDURAN A., UĞUREL I., YİĞİT KOYUNKAYA M.
3rd International Conference On New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201636. Lise Matematik Ders Kitaplarındaki Öğrenme Etkinlikleri Üzerine Kategorik Bir Analiz
UĞUREL I., OKKIRAN O.
XVIII. Uluslararası AMSE-AMCE-WAER Kongresi, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201637. Ülkemiz Matematik Eğitimi Literatüründe Öğrenme Etkinliklerini Konu Edinen Araştırmalara Yönelik Bir Meta Sentez Çalışması
ŞADAN N., UĞUREL I.
XVIII. Uluslararası AMSE-AMCE-WAER Kongresi, 30 Mayıs - 02 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
201638. Matematik Öğrenme Etlinliklerindeki Diğer Disiplinler İle İlişkilendirme Boyutunun İncelenmesineYönelik Yeni Bir Kavramsal Çerçeve Önerisi
UĞUREL I., YİĞİT KOYUNKAYA M., TATAROĞLU TAŞDAN B.
3rd International Conference on New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2016, ss.48, (Özet Bildiri)
2016
201639. Diğer Disiplinler İle Matematiği İlişkilendirme Durumlarını Ele Alan Bir Kavramsal Çerçeve Kapsamında Matematik Öğretmen Adaylarınca Geliştirilen Etkinliklerinin Analizi
YİĞİT KOYUNKAYA M., UĞUREL I., TATAROĞLU TAŞDAN B.
3rd. International Conference on New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2016, ss.22, (Özet Bildiri)
2015
201540. İspat Öğretimine Yönelik Bir Lisans Dersine İlişkin Matematik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
UĞUREL I., YİĞİT KOYUNKAYA M.
VII. International Congress of Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.82, (Özet Bildiri)
2015
201541. The Examination Of Pre Service Mathematics Teachers Thoughts About Mathematics Learning Activities And The Activities That They Developed
YİĞİT KOYUNKAYA M., TATAROĞLU TAŞDAN B., UĞUREL I.
Second International Conference On Education in Mathematics, Science, & Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
201442. Matematik Öğretmenliği Alan Bilgisi Sınavlarındaki Soruların MATH Taksonomi Çerçevesinde Analizi
MORALI H. S., KARADUMAN H., UĞUREL I.
International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.633-637, (Tam Metin Bildiri)
2014
201443. Bir Matematik Öğretmeninin İspat Kavrama Testlerine Dayalı Bir Öğretim Uygulamasındaki Deneyimleri ve Sürece Müdahale Yolları
İnam B., Uğurel I.
13. Matematik Sempozyumu, Karabük, Türkiye, 15 - 17 Mayıs 2014, ss.1, (Özet Bildiri)
2013
201344. Öğretmen Adaylarının Geliştirdikleri Matematik Öğrenme Etkinliklerinin Seçilen Konu-Amaç-Uygulama Şekli Bileşenleri Açısından Analizi
Toprak Ç., Uğurel I., Tuncer G.
I. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.5-6, (Özet Bildiri)
2013
201345. 11. Sınıf Öğrencilerinin İspat Kavrama Testlerine Yönelik Görüşleri
İnam B., Uğurel I.
I. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.147, (Özet Bildiri)
2012
201246. Ortaöğretim Öğrencilerinin Kavrama Testlerine Dayalı İspatlarda Sergilediği Yaklaşımlar
Uğurel I., İnam B.
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.1, (Özet Bildiri)
2012
201247. Güncel ve Çok Boyutlu Bir Soruya Öğretmen Adaylarının Penceresinden Yanıt Arama: Matematik(sel) Öğrenme Etkinliği Nedir?
Uğurel I., Toprak Ç.
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.2, (Özet Bildiri)
2012
201248. Bir Matematik Sınıfındaki Söylemlerin Fonksiyonel İkilik Yaklaşımı Çerçevesinde Analizi
Uğurel I., Toprak Ç., Karluk T.
11. Matematik Sempozyumu, Samsun, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, ss.3, (Özet Bildiri)
2012
201249. Matematiği Sanatla İlişkilendiren Bir Ders Tasarlamak Mümkün Müdür? Öğretmen Adaylarının Çalışma Örnekleri
Uğurel I., Tuncer G., Toprak Ç.
I. Uluslararası Eğitim Sosyolojisi Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2012, sa.402, ss.4, (Özet Bildiri)
2011
201150. Matematikte Yetenekli Olan Ortaöğretim Öğrencilerinin Sözsüz İspat Oluşturma Yaklaşımları
Uğurel I., Moralı H. S., Karahan Ö.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.314-315, (Özet Bildiri)
2011
201151. Geometride Çift Sütun İspat Yönteminden Yararlanma: Lisansüstü Öğrencilerinin Yaklaşımları
Uğurel I., Karahan Ö.
I. Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretimi Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.316, (Özet Bildiri)
2011
201152. Determining the Views of Mathematics Student Teachers Related to Mathematical Modeling
Tekin Dede A., Kula S., Hıdıroğlu Ç. N., Bukova Güzel E., Uğurel I.
35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.509, (Tam Metin Bildiri)
2011
201153. Matematik öğretmen adaylarının bir ispat yapma etkinliğinde sergiledikleri yaklaşımlardan izlenimler
Uğurel I., Moralı H. S., Karahan Ö.
2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, (Yayınlanmadı)
2010
201054. Bir matematik sınıfının ispat ve ispatlamaya yönelik sözcük dağarcığı ve bu dağarcık çerçevesinde kurulan iletişimin anlambilimsel yapısı
Uğurel I., Moralı H. S.
X. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, ss.165-166, (Özet Bildiri)
2010
201055. Matematik öğrenme-öğretme sürecinde, ispat kavramına yönelik öğretmen söylemlerinin bazı sosyal-göstergebilimsel karakteristikleri
Uğurel I., Moralı H. S.
X. Uluslararası Dil, Yazın ve Deyişbilim Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 3 - 05 Kasım 2010, ss.164-165, (Özet Bildiri)
2010
201056. Matematik öğretmen adaylarının ispat ve ispatlamaya yönelik bazı temel kavramlar üzerine düşünceleri
Uğurel I., Moralı H. S.
9. Matematik Sempozyumu, Sergi ve Şenlikleri, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Yayınlanmadı)
2010
201057. Matematik ve Toplumsal Kültürün Bir Etkileşim Noktası: Kültürel Matematik Oyunları
Uğurel I., Karahan Ö.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.241, (Özet Bildiri)
2010
201058. OKS, SBS ve TIMSS Matematik Sorularının 'MATH Taksonomi' Çerçevesinde Analizi
Uğurel I., Moralı H. S., Kesgin Ş.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.98, (Özet Bildiri)
2010
201059. Ortaöğretim Matematik Öğretim Programındaki Yeni Bir Alan Model ve Modelleme Üzerine Geniş Açılı Bir Bakış
Uğurel I., Bukova Güzel E.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.1, (Özet Bildiri)
2010
201060. Yeni İlköğretim Matematik Öğretim Programının Felsefesi Çerçevesinde Geliştirilen Bir Yardımcı İzlence Aracı: Bütünleşik, Öğrenme Kartları (B-ÖK)
Uğurel I., Nizamoğlu Ş.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, ss.2, (Özet Bildiri)
2010
201061. The First Impressions about A Dynamic Mathematics Software (GeoGebra) from the Viewpoints of Preservice and Inservice Mathematics Teachers
Uğurel I., Bukova Güzel E., Tarhan V.
Third International Future-Learning Conference on Innovations in Learning for the Future, İstanbul, Türkiye, 10 - 14 Mayıs 2010, ss.4, (Özet Bildiri)
2010
201062. Bir Eğitim Seminerinden İzlenimler Matematiksel Öğrenme Etkinlikleri ve Uygulanması
UĞUREL I., BUKOVA GÜZEL E., KULA S.
1. Ulusal Eğitim Programları ve Öğretim Kongresi, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010, (Özet Bildiri)
2010
201063. The review of undergraduate courses aimed at developing subject matter knowledge by mathematics student teachers
BUKOVA GÜZEL E., UĞUREL I., Ozgur Z., KULA ÜNVER S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2233-2238, (Tam Metin Bildiri)
2010
201064. Sufficiency of undergraduate education in developing mathematical pedagogical content knowledge: Student teachers' views
BUKOVA GÜZEL E., KULA ÜNVER S., UĞUREL I., Ozgur Z.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2222-2226, (Tam Metin Bildiri)
2009
200965. Matematiğe ve onun doğasına ilişkin matematik öğretmen adaylarının metafofik algıları ve zihinsel imajları
Uğurel I., Kesgin Ş., Moralı H. S.
Uluslararası V. Balkan Eğitim ve Bilim Kongresi, Edirne, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, (Yayınlanmadı)
2009
200966. Matematik Öğretmen Adaylarının Bilimsel Araştırmanın Doğası ve Uygulanışına Yönelik Yaklaşımlarının Analizi
UĞUREL I., BUKOVA GÜZEL E., KULA S.
IV. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2009, (Özet Bildiri)
2009
200967. Pragmatik Yaklaşımla Bir Matematik Sınıfındaki İletişim Süreçlerine Odaklanma
Uğurel I.
18. Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.426, (Özet Bildiri)
2009
200968. Ortaöğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Yaklaşımlarının İncelenmesi
Bukova Güzel E., Uğurel I.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.349, (Özet Bildiri)
2009
200969. Matematik Derslerinde Yararlanılabilecek Alternatif Bir Öğrenme ve Değerlendirme Aracı: Kavram Karikatürü
Kesgin Ş., Uğurel I.
I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, ss.21, (Özet Bildiri)
2009
200970. Cebir Öğrenme Alanında Karşılaşılan Kavram Yanılgıları Üzerine Bir Literatür Derlemesi
Azgın H. K., Uğurel I.
I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, ss.22, (Özet Bildiri)
2009
200971. Metaforlar ve matematik öğretimi
Kesgin Ş., Moralı H. S., Uğurel I.
I. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, cilt.391, ss.171-172, (Özet Bildiri)
2008
200872. Matematik eğitiminde yararlanılan yazma aktiviteleri üzerine literatürden genel bir bakış
Uğurel I., Moralı H. S.
7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.56-57, (Özet Bildiri)
2008
200873. Determining How Students Arrange Their Mathematical Knowledge about the Concept of Proof in the Frame of the Main Components of the Secondary Mathematics Curriculum via Discourse Analysis
Uğurel I.
Fourth Young European Researchers in Mathematics Education-YERME Summer School, Trabzon, Türkiye, 18 - 24 Ağustos 2008, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)
2004
200474. Kavramsal Öğrenme Yaklaşımına Günümüz Öğrenme Araçlarını Kullanarak Örnek Oluşturma Fonksiyon Kavramı
Alkan H., Uğurel I.
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, cilt.2, ss.627-633, (Tam Metin Bildiri)
2005
200575. Matematik öğretmen adaylarının "matematik ve oyun" dersi çalışma örneklerinin irdelenmesi
Uğurel I., Moralı H. S.
XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Denizli, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Yayınlanmadı)
2005
200576. Matematik ve oyun etkileşimi
Uğurel I., Moralı H. S.
Eğitimde Yeni Yönelimler II, Eğitimde Oyun Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 14 Mayıs 2005, ss.144-150, (Tam Metin Bildiri)
2002
200277. Ortaöğretimde Limit Kavramının Oluşturulmasına Yönelik Bir Çalışma
Akkoyunlu A., Güler M., Uğurel I., Alan E.
Matematik Etkinlikleri, Matematik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 5 - 08 Haziran 2002, ss.1, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Matematik Aile Rehberi. (Genişletilmiş 2. Baskı)
Uğurel I.
E&G-Land Akademik Danışmanlık Ltd. Şti., İzmir, 2020
2020
20202. İspatın Sahip Olduğu Roller ve İşlevler
UĞUREL I.
Matematiksel İspat ve Öğretimi. Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.113-148, 2020
2020
20203. Görsel (Sözsüz) İspatlar
ŞADAN N., UĞUREL I.
Matematiksel İspat ve Öğretimi. Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.243-274, 2020
2020
20204. Çift Sütun İspat, Akış Diyagramı İle İspat ve Paragraf İspat
UĞUREL I.
Matematiksel İspat ve Öğretimi. Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.303-332, 2020
2020
20205. İspatın Kavranması ve İspat Kavrama Testleri
UĞUREL I., İnam B.
Matematiksel İspat ve Öğretimi. Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.275-302, 2020
2019
20196. Annem Babam Yeniden Okula Başlıyor!
Uğurel I., Canbulat T.
Top Yayıncılık Pazarlama Sanayi ve Ticaret Ltd. Şti, İzmir, 2019
2019
20197. Matematik Aile Rehberi. Çocuğuma Nasıl Destek Olabilirim?
Uğurel I.
ThinkerMath Eğitim Hizmetleri Anonim Şirketi, İzmir, 2019
2019
20198. Aparatlı Matematik Problemleri-I. Matematiksel Düşünme Becerisinin Gelişimini Destekleme. Öğrenci Çalışma Kitabı.
UĞUREL I.
E AND G LAND AKADEMİK DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ, İzmir, 2019
2019
20199. Aparatlı Matematik Problemleri. Matematiksel Düşünme Becerisinin Gelişimini Destekleme. Aile ve Eğitmen Kılavuzu.
UĞUREL I.
E AND G LAND AKADEMİK DANIŞMANLIK LTD. ŞTİ, İzmir, 2019
2006
200610. Canim Matematik Başlangıç
Uğurel I.
Arkadaş Yayın Dağ. Matbaa Paz. Tic. Ltd. Sti, İstanbul, 2006
2005
200511. Matematik Ateşim 3
Uğurel I., Nizamoğlu Ş.
Arkadaş Yayın Dağ. Matbaa Paz. Tic. Ltd. Şti., İstanbul, 2005
2005
200512. Matematik Ateşim 2
Uğurel I., Nizamoğlu Ş.
Arkadaş Yayın Dağ. Matbaa Paz. Tic. Ltd. Şti., İstanbul, 2005
Desteklenen Projeler
2023 - 2023
2023 - 2023Üstün Yetenekli Öğrencilerin Doğada Matematik Arayışı: Farklılaştırılmış Eğitim
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Uğurel I.
2021 - 2021
2021 - 2021Matematik Eğitiminde İspat Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Uğurel I.
2021 - 2021
2021 - 2021Bilim Teknoloji İle Torbalı'Da Buluşuyor
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Uğurel I.
2021 - 2021
2021 - 2021Matematik Eğitiminin Temellerini Kitaplarla Atalım
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Uğurel I.
2021 - 2021
2021 - 2021Özel Yetenekli Çocukların Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşımlar
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Uğurel I.
2021 - 2021
2021 - 2021Ortaokul Matematik Öğretmenleri Mesleki Gelişim Çalıştayı (AYMAGEÇ)
TÜBİTAK Projesi , 2223 - Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı
Uğurel I.
2017 - 2021
2017 - 2021Lise Matematik Konularina Yönelik Kavram Karikatürlerinin Üretilmesini, Uyarlanmasını, Uygulanmasını ve Değerlendirilmesini Sağlayan Bir Mobil Uygulamanın Geliştirimesi ve Kullanıcı Deneyimlerinin Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
UĞUREL I. (Yürütücü)
2020 - 2020
2020 - 2020Eğitimde İleri Metodoloji Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Yıldırım İ.(Yürütücü), Uğurel I.
2018 - 2018
2018 - 2018Buca Bilim Şenliği, Bilim Herkesin Hakkı
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
Uğurel I.
2018 - 2018
2018 - 2018Farklı Çocuklara Farklı Matematik
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Uğurel I.
2018 - 2018
2018 - 2018Buca Proaktif Öğretmen Eğitimi Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Canbulat T., Uğurel I., Sarıoğlu C. C., Uygur S. S., İkiz F. E., Ergun S., et al.
2017 - 2017
2017 - 2017Lise Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programı Tasarımı ve Uygulaması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Uğurel I.
2017 - 2017
2017 - 2017Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiği Öğretme Bilgilerinin Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Uğurel I.
2017 - 2017
2017 - 2017Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiği Öğretme Bilgilerinin Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Yiğit Koyunkaya M., Akkoç H., Semerci İ., Şadan N., Uğurel I., Türnüklü E., et al.
2015 - 2016
2015 - 2016Matematik Öğrenme Etkinliklerinin İlişkilendirme Boyutunun İncelenmesine Yönelik Bir Kavramsal Çerçeve Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Uğurel I. (Yürütücü), Yiğit Koyunkaya M., Tataroğlu Taşdan B.
2013 - 2013
2013 - 2013Samsun Matematik Uygulamaları Yaz Kampı
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Uğurel I.
2012 - 2013
2012 - 2013Matematik Öğrenme Etkinliği Geliştirmede Öğretmen Adaylarının Yaklaşımları
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Uğurel I. (Yürütücü), Toprak Ç., Tuncer G.
2011 - 2012
2011 - 2012Matematik Öğretmen Adaylarının Çift Sütun İspat Yöntemine Yönelik Görüşleri ve Bu Yönteme Dayalı İspatlama Süreçlerinin Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
UĞUREL I. (Yürütücü)
2011 - 2011
2011 - 2011Matematik Öğretmen Adaylarının Soyut Matematik Dersindeki Bilgilerinin MATH TAKSONOMİ Çerçevesinde Analizi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Moralı H. S. (Yürütücü), Uğurel I., Karaduman H.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Haziran 2020
Haziran 2020THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR
SSCI Kapsamındaki Dergi
Kasım 2019
Kasım 2019Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2019
Ekim 2019Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2019
Mayıs 2019Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ağustos 2017
Ağustos 2017Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2017
Nisan 2017Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2016
Eylül 2016Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2016
Temmuz 2016Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2016
Şubat 2016Ege Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2015
Kasım 2015TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2015
Ekim 2015Kastamonu Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2015
Eylül 2015Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2015
Mayıs 2015Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2014
Mart 2014SCHOOL SCIENCE AND MATHEMATICS JOURNAL FOR ALL SCIENCE AND MATHEMATICS TEACHERS
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kasım 2013
Kasım 2013TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2013
Ekim 2013Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2013
Eylül 2013ASIA-PACIFIC EDUCATION RESEARCHER
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2013
Eylül 2013Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2011
Kasım 2011Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2011
Mayıs 2011Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Eylül 2022
Eylül 2022III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Uğurel I., ÖZYILMAZ G.
İzmir, Türkiye
Ekim 2021
Ekim 2021Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-5
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Uğurel I.
Bursa, Türkiye
Mayıs 2021
Mayıs 202114. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-14)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Uğurel I.
Burdur, Türkiye
Eylül 2019
Eylül 2019Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-4 (TÜRKBİLMAT-4)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Uğurel I.
İzmir, Türkiye
Mayıs 2017
Mayıs 2017Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3 (TÜRKBİLMAT-3)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Uğurel I.
Afyonkarahisar, Türkiye
Mayıs 2015
Mayıs 2015Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2 (TÜRKBİLMAT-2)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Uğurel I.
Adıyaman, Türkiye
Ödüller
Sanatsal Etkinlik
Mayıs 2017
Mayıs 2017Dokuz Eylül Üniversitesi, Çocuk Eğitimi Uygulama ve Araştırma Merkezi ve Faaliyet Alanları.
UĞUREL I.
Nisan 2017
Nisan 2017Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)
UĞUREL I.
Davetli Konuşmalar
Kasım 2020
Kasım 2020Matematik Okuryazarlığı
Seminer
MEB Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü-Türkiye
Ekim 2019
Ekim 2019Matematiksel Düşünme Becerisini Geliştirmede Yeni Bir Kavram: Aparatlı Matematik Problemi
Çalıştay
Konak İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Aralık 2017
Aralık 2017Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)
Konferans
Anadolu Üniversitesi-Türkiye
Aralık 2017
Aralık 2017Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)
Konferans
Yaşar Üniversitesi-Türkiye
Mayıs 2017
Mayıs 2017Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)
Konferans
Eskişehir Osmangazi Üniversitesi-Türkiye
Nisan 2017
Nisan 2017Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)
Konferans
Denizli İl Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Nisan 2017
Nisan 2017Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)
Seminer
TRT Kent Radyo, Saat Kulesi Programı (İzmir)-Türkiye
Nisan 2017
Nisan 2017Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)
Konferans
Karabağlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye
Mart 2017
Mart 2017Yeni Medya ve Eğitim Arakesitinde Eğitimcinin Dijital Çantası (D-BAG)
Konferans
Dokuz Eylül Üniversitesi-Türkiye
Mart 2016
Mart 2016Matematik Kültürü. Kültür ve Matematik Arasındaki İlişkiler
Seminer
TRT Kent Radyo, Saat Kulesi Programı (İzmir)-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 20
h-indeksi (WOS): 3
Jüri Üyelikleri
Nisan-2024
Nisan 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Şubat-2024
Şubat 2024Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Şubat-2024
Şubat 2024Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Şubat-2024
Şubat 2024Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Hacettepe Üniversitesi
Kasım-2023
Kasım 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Ondokuz Mayıs Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Hacettepe Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Temmuz-2022
Temmuz 2022Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Mayıs-2021
Mayıs 2021Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Şubat-2021
Şubat 2021Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Şubat-2021
Şubat 2021Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Ocak-2021
Ocak 2021Tez Savunma (Doktora)
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Kasım-2020
Kasım 2020Akademik Kadroya Atama-Profesörlük
- Dicle Üniversitesi
Kasım-2020
Kasım 2020Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Ekim-2020
Ekim 2020Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Ekim-2020
Ekim 2020Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Mayıs-2020
Mayıs 2020Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Mayıs-2020
Mayıs 2020Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Mayıs-2020
Mayıs 2020Doçentlik Sınavı
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Ocak-2019
Ocak 2019Tez Savunma (Doktora)
- Anadolu Üniversitesi
Mayıs-2018
Mayıs 2018Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
- Anadolu Üniversitesi
Aralık-2016
Aralık 2016