Biyografi
Sibel Yeşildere İmre, Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Matematik Öğretmenliği Programından 2000 yılında mezun oldu. 2000-2002 yılları arasında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Karaburun İlköğretim Okulunda matematik öğretmenliği yaptı. Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsünde 2003 yılında ilköğretim matematik eğitimi yüksek lisans programından, 2006 yılında ilköğretim matematik eğitimi doktora programından mezun oldu. 2002 yılından itibaren Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Matematik Eğitimi ana bilim dalında görev yapmaktadır. Araştırma ilgi alanları arasında matematik öğrenmenin doğası, matematiksel bilginin oluşumu, sosyo-matematiksel normlar ve öğretmen yetiştirme konuları bulunmaktadır.
Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2003 - 2006
2003 - 2006Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2001 - 2003
2001 - 2003Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1996 - 2000
1996 - 2000Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Farklı matematiksel güce sahip ilköğretim 6,7 ve 8. sınıf öğrencilerinin matematiksel düşünme ve bilgiyi oluşturma süreçlerinin incelenmesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim yedinci sınıf matematik konularının öğretiminde Çoklu Zeka Teorisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2013 - 2018
2013 - 2018Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - 2013
2010 - 2013Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007 - 2010
2007 - 2010Öğretim Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
2002 - 2007
2002 - 2007Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, İlköğretim Bölümü
Yönetimsel Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDekan
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2021 - 2024
2021 - 2024Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - 2023
2020 - 2023Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
2020 - 2023
2020 - 2023Dekan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
2019 - 2022
2019 - 2022Fakülte Kurulu Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorDoktora
Matematik Öğretmenlerinin Fark Etme Becerileri ve Öğretimlerinin Niteliği: Alan Ölçme Bağlamında Keşfedici Bir Durum Çalışması
Yeşildere İmre S. (Danışman)
A.Asil(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorDoktora
Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Fark Etme Becerilerinin Matematik Öğrenme Fırsatları Çerçevesiyle İncelenmesi
Yeşildere İmre S. (Danışman)
E.Nur(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Şifreleme etkinliklerinin 8. sınıf öğrencilerinin matematiksel problem çözmeye yönelik görüşlerine ve tutumlarına etkisi
Yeşildere İmre S. (Danışman)
B.BOZKURT(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
8. Sınıf Öğrencilerinin Cebirde Stratejik Akıl Yürütme Süreçlerinin İncelenmesi
Yeşildere İmre S. (Danışman)
G.GERGİN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Bilişsel Olarak Zorlayıcı Etkinlikler Yoluyla 7. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Akıl Yürütmelerinin Geliştirilmesi
Yeşildere İmre S. (Danışman)
M.TOKGÖZ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
ÜSTBİLİŞSEL ÖĞRETİMİN 7. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN CEBİR PROBLEMLERİNİ ÇÖZMEYE YÖNELİK BAŞARILARINA, TUTUMLARINA VE ÜSTBİLİŞ FARKINDALIKLARINA ETKİSİ
Yeşildere İmre S. (Danışman)
A.TÜRK(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sosyo-matematiksel normlarla desteklenmiş sorgulama temelli öğretimin öğrencilerin cebirsel düşünme süreçlerine etkisi
Yeşildere İmre S. (Danışman)
S.KÖKEN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
6.sınıf öğrencilerinin üstbiliş farkındalıkları ile matematiksel problem çözme becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesi
YEŞİLDERE İMRE S. (Danışman)
E.NUR(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Ortaokul Matematik öğretmenlerinin çoklu temsilleri kullanarak kesirlerle toplama ve çıkarma işlemlerini öğretme yaklaşımlarının incelenmesi
YEŞİLDERE İMRE S. (Danışman)
G.YILMAZ(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Örüntü kavramına ilişkin öğrenci güçlüklerini gidermeye yönelik bir ders tasarımı
YEŞİLDERE İMRE S. (Danışman)
R.ASLAN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim matematik öğretmenlerinin örüntü kavramına ilişkin öğrenci güçlükleri bilgilerinin incelenmesi
YEŞİLDERE İMRE S. (Danışman)
B.KUTLUK(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Video Club Designs in Improving Teachers’ Noticing
Tanır Güçyetmez E. N., Yeşildere İmre S.
Instructional Technology and Lifelong Learning
, cilt.6, sa.1, ss.209-228, 2025 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Unveiling Strategies and Difficulties: Investigating Secondary School Students' Approaches to Area Measurement Problems
Asil Güzel A., Yeşildere İmre S.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.61, ss.2607-2631, 2024 (TRDizin)
2022
20223. Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarındaki Problem Çözmeye İlişkin Açıklamaların Sosyomatematiksel Normlar Çerçevesinde İncelenmesi
YEŞİLDERE İMRE S., Ökmen E., BOZKURT B.
MILLI EGITIM
, cilt.51, sa.233, ss.603-621, 2022 (Scopus, TRDizin)
2021
20214. Matematik Öğretmenlerinin Teknoloji Entegrasyon Yaklaşımlarının ÖğretmenGörüşlerine Dayalı Olarak Enstrümantal Orkestrasyon Çerçevesindeİncelenmesi
Alan S., Akkoç H., Yeşildere İmre S., Kozaklı Ülger T.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.12, sa.2, ss.406-431, 2021 (TRDizin)
2017
20175. Becoming a mathematics teacher: the role of professional identity
AKKOÇ H., YEŞİLDERE İMRE S.
International Journal of Progressive Education , cilt.13, sa.3, ss.48-59, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20176. The Characteristics of a Good Mathematics Teacher In Terms of Students, Mathematics Teachers, and School Administrators
YEŞİLDERE İMRE S.
Journal on School Educational Technology , cilt.12, sa.3, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20177. Ortaokul Öğrencilerinin Farklı Temsil Biçimlerini Kullanarak Matematiksel Genelleme Yapma Becerileri
Yeşildere İmre S., Akkoç H., Baştürk Şahin B. N.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitim Dergisi (TÜRKBİLMAT)
, cilt.8, sa.1, ss.103-129, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Cebirsel Genelleme Yapmayı Destekleyen Etkinliklerin 7. SınıfÖğrencilerinin Genelleme Yapma Becerilerini Şekillendirmedeki Rolü
GÖKÇE R., YEŞİLDERE İMRE S.
Gaziantep Üniversitesi SosyalBilimler Dergisi , cilt.16, sa.1, 2017 (TRDizin)
2016
20169. Middle school teachers views and approaches toimplement mathematical tasks
YEŞİLDERE İMRE S., BAŞTÜRK ŞAHİN B. N.
Educational Research and Reviews , cilt.11, sa.3, ss.2125-2137, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201610. Exploring Preservice Mathematics Teachers Perception of Mathematics Teacher through Communities of Practice
AKKOÇ H., BALKANLIOĞLU M. A., YEŞİLDERE İMRE S.
Mathematics Teacher Education and Development , cilt.8, sa.1, ss.37-51, 2016 (Hakemli Dergi)
2014
201411. Examining professional identity through story telling
AKKOÇ H., YEŞİLDERE İMRE S., Balkanlioǧlu M. A.
Research in Mathematics Education
, cilt.16, sa.2, ss.204-205, 2014 (SCI-Expanded, Scopus)
2012
201212. Investigating the development of prospective mathematics teachers' pedagogical content knowledge of generalising number patterns through school practicum
Yeşildere İmre S., Akkoç H.
JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION , cilt.15, sa.3, ss.207-226, 2012 (SSCI, ESCI, Scopus)
2011
201113. Pre-Service Mathematics Teachers' Generalization Processes of Visual Patterns
Yeşildere S., Akkoç H.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.30, ss.141-153, 2011 (ESCI, TRDizin)
2010
201014. Teachers’ Influence on Integration of Tools into Mathematics Teaching
Yeşildere İmre S.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.35, sa.6, ss.76-96, 2010 (ESCI)
2010
201015. Matematik öğretmen adaylarının sayı örüntülerine ilişkin pedagojik alan bilgilerinin konuya özel stratejiler bağlamında incelenmesi
YEŞİLDERE S., AKKOÇ H.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.29, sa.1, ss.125-149, 2010 (TRDizin)
2010
201016. Geometrik Yapıların İnşasında Pergel ve Çizgecin Kullanımı
ERDURAN A., YEŞİLDERE İMRE S.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.9, sa.1, ss.331-345, 2010 (TRDizin)
2010
201017. Algebraic generalization strategies of number patterns used by pre service elementary mathematics teachers
YEŞİLDERE S., AKKOÇ H.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.1142-1147, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201018. Teachers' influence on integration of yools into mathematics teaching
Yeşildere S.
Australian Journal of Teacher Education
, cilt.35, sa.6, ss.76-91, 2010 (SCI-Expanded, Scopus)
2008
200819. An investigation of the components affecting knowledge construction processes of students with differing mathematical power
YEŞİLDERE İMRE S., TÜRNÜKLÜ E.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.8, sa.31, ss.151-169, 2008 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
200820. İlköğretim sekizinci sınıf öğrencilerinin bilgi oluşturma süreçlerinin matematiksel güçlerine göre incelenmesi
YEŞİLDERE S., TÜRNÜKLÜ E.
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.22, sa.1, 2008 (TRDizin)
2007
200721. The Pedagogical Content Knowledge in Mathematics Preservice Primary Mathematics Teachers Perspectives in Turkey
TÜRNÜKLÜ E., YEŞİLDERE İMRE S.
Issues in the Undergraduate Mathematics Preparation of School Teachers: The Journal , cilt.1, ss.1-13, 2007 (Hakemli Dergi)
2007
200722. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiksel alan dilini kullanma yeterlikleri
YEŞİLDERE S.
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi , cilt.24, sa.2, ss.61-70, 2007 (TRDizin)
2007
200723. Öğrencilerin matematiksel düşünme ve akıl yürütme süreçlerinin incelenmesi
YEŞİLDERE S., TÜRNÜKLÜ E.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.40, sa.1, ss.181-213, 2007 (TRDizin)
2006
200624. İLKÖĞRETİMDE PROJE TABANLI ÖĞRENMENİN YERİ
SARACALOĞLU A. S., ÖZYILMAZ AKAMCA G., YEŞİLDERE İMRE S.
TÜRK EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
, cilt.4, sa.3, ss.241-260, 2006 (TRDizin)
2006
200625. The Effect of Project Based Learning on Pre Service Primary Mathematics Teachers Critical Thinking Dispositions
YEŞİLDERE S., TÜRNÜKLÜ E.
Int Online J Science Math Ed , cilt.6, 2006 (Hakemli Dergi)
2006
200626. Matematik öğretmen adaylarının ispat yapmaya yönelik görüşleri
Moralı H. S., Uğurel I., Türnüklü E., Yeşildere S.
Kastamonu Eğitim Dergisi,
, cilt.14, sa.1, ss.147-160, 2006 (TRDizin)
2005
200527. Problem Problem Çözme ve Eleştirel Düşünme
TÜRNÜKLÜ E., YEŞİLDERE İMRE S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.3, ss.107-123, 2005 (TRDizin)
2005
200528. Türkiye den bir profil 11 13 yaş grubu matematik öğretmen adaylarının eleştirel düşünme eğilim ve becerileri
TÜRNÜKLÜ E., YEŞİLDERE S.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.38, sa.2, ss.167-185, 2005 (TRDizin)
2004
200429. Matematik Öğretiminde Oluşturmacı Değerlendirme
YEŞİLDERE İMRE S., TÜRNÜKLÜ E.
Egitim Arastirmalari-Eurasian Journal Of Educational Research
, cilt.0, sa.16, ss.39-49, 2004 (TRDizin)
2004
200430. İlköğretim yedinci sınıf matematik dersi tamsayılar ünitesinde çoklu zekâ teorisi tabanlı öğretimin öğrenci başarısına etkisi
KÖROĞLU H., YEŞİLDERE S.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.24, sa.2, 2004 (TRDizin)
2003
200331. Müfredat laboratuar okullarında görev yapan öğretmenlerin bilgisayar destekli eğitime bakış açıları
NEŞE B., YEŞİLDERE S., EV ÇİMEN E.
Çağdaş Eğitim
, cilt.303, ss.30-36, 2003 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Video Kulüp Bağlamında Fark Etme Becerilerinin İncelenmesi: Dörtgenlere İlişkin Senaryolar
Yeşildere İmre S.
ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20252. Ortaokul Matematik Öğretmenleri Dijital Çağa Ne Kadar Hazır? TPAB Düzeyleri ve Teknoloji Entegrasyonları Üzerine Sistematik Bir Literatür Taraması
Yeşildere İmre S.
ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20253. Matematik Öğretiminin Niteliğinin Bir Boyutu Olarak Matematiksel Zenginlik: Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Alan Ölçme Dersleri
Yeşildere İmre S.
ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20254. Matematik Eğitiminde Video Kulüp Tasarımları
Yeşildere İmre S.
ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20255. Fark Etmenin Bileşen Temelli Doğası: Matematik Öğretmenlerinin Güçlü Yönleri ve Geliştirmeye Açık Alanları
Yeşildere İmre S., Asil Güzel A.
ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20256. Okul Öncesi Dönemde Matematiksel Gelişime Odaklanan Akademik Çalışmaların İncelenmesi: Eğilimler ve Gelecek Öngörüleri
Yeşildere İmre S.
ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı)
2024
20247. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Fark Etme Becerileri ve Müdahale Seçimleri
Asil Güzel A., Yeşildere İmre S.
International Education Congress, Diyarbakır, Türkiye, 18 Eylül - 21 Ekim 2024, ss.827-829, (Özet Bildiri)
2024
20248. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Yazılı Ve Videolu Öğrenci Çalışmalarında Öğrencilerin Matematiksel Düşünüşleri Fark Etme Becerileri
Asil Güzel A., Yeşildere İmre S.
International Eurasian Conference On Educational & Social Studies 4, Gostivar, Makedonya, 31 Mayıs - 02 Haziran 2024, ss.101-102, (Özet Bildiri)
2022
20229. Gerçek Yaşam Problemi Aracılığıyla Cebirsel Akıl Yürütme Sürecinin İncelenmesi
Gergin G., YEŞİLDERE İMRE S.
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT VE TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2022, ss.242-251, (Tam Metin Bildiri)
2022
202210. Matematik Öğretiminin Niteliğini Belirleyen Çerçevelerin İncelenmesi
Asil Güzel A., Yeşildere İmre S.
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT VE TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, 23 - 25 Eylül 2022, ss.300-308, (Tam Metin Bildiri)
2022
202211. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Açık Uçlu Alan Ölçme Sorularına Verilen Öğrenci Cevaplarını Değerlendirme Yaklaşımları
Asil Güzel A., Güzel M., YEŞİLDERE İMRE S., ÖZMANTAR M. F.
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT VE TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2022, ss.316-323, (Tam Metin Bildiri)
2021
202112. Öğrencilerin Bilinmeyen Ve Eşitlik Kavramlarına İlişkin Sembol Hisleri
Saltan A., Yeşildere İmre S.
International Science, Education, Art & Technology Symposium, İzmir, Türkiye,, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.1-20, (Özet Bildiri)
2021
202113. Problem Çözme Süreci Üstbiliş Etkinlikleriyle Nasıl Desteklenebilir?
Türk A., Yeşildere İmre S.
International Science, Education, Art & Technology Symposium, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)
2019
201914. 6. Sınıf Öğrencilerinin Üstbiliş Farkındalıkları ile Matematiksel Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi"
Tanır E., Yeşildere İmre S.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1-20, (Özet Bildiri)
2021
202115. Ortaokul Matematik Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Bilişsel Olarak Zorlayıcılık Bağlamında İncelenmesi
Tokgöz M., Önaldı G., Yeşildere İmre S.
International Science, Education, Art & Technology Symposium, , İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.1-20, (Özet Bildiri)
2021
202116. Şifreleme Etkinliklerinin 8. Sınıf Öğrencilerinin Matematiksel Problem Çözmeye Yönelik Görüşlerine Etkisi
Bozkurt B., Yeşildere İmre S.
International Science, Education, Art & Technology Symposium, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.1-20, (Özet Bildiri)
2021
202117. Eşitlik ve Denklem Kavramlarına Yönelik Bilişsel Olarak Zorlayıcı Etkinlik Tasarımları
Tokgöz M., Yeşildere İmre S.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)
2021
202118. Matematik Eğitiminde Sorgulama Temelli Öğretim: Teoriden Pratiğe
Yeşildere İmre S.
International Science, Education, Art & Technology Symposium, İzmir, Mayıs 2021, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.1-20, (Özet Bildiri)
2021
202119. 8. Sınıf Öğrencilerinin Cebirde Stratejik Akıl Yürütme Süreçleri
Gergin G., Yeşildere İmre S.
International Science, Education, Art & Technology Symposium, İzmir, Türkiye, , İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, (Yayınlanmadı)
2019
201920. Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programlarında Problem Çözme Becerisine İlişkin Benimsenen Sosyomatematiksel Normlar
Ökmen E., Bozkurt B., Yeşildere İmre S.
İnternational Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1-20, (Tam Metin Bildiri)
2019
201921. Matematik Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerinin Niteliği
Tekin Dede A., Yeşildere İmre S., Akkoç H.
İnternational Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1-20, (Özet Bildiri)
2019
201922. 6. Sınıf Öğrencilerinin Üstbiliş Farkındalıkları ile Matematiksel Problem Çözme Becerileri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
TANIR E. N., YEŞİLDERE İMRE S.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201923. Matematik Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerinin Niteliği
TEKİN DEDE A., YEŞİLDERE İMRE S., AKKOÇ H.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201924. Ortaokul Matematik Ders Kitaplarında Yer Alan Etkinliklerin Bilişsel Olarak Zorlayıcılık Bağlamında İncelenmesi
TOKGÖZ M., ÖNALDI T., YEŞİLDERE İMRE S.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201925. Matematik Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerin Niteliği
TEKİN DEDE A., YEŞİLDERE İMRE S., AKKOÇ H.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 4, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
201826. Identity development of novice teachers of mathematics:A longitudinal study
AKKOÇ H., ALAN S., YEŞİLDERE İMRE S.
ERPA International Congresses on Education 2018, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201827. Identity Development of Novice Teachers of Mathematics: A Longitudinal Study
Akkoç H., Alan S., Yeşildere İmre S.
ERPA International Congresses on Education, İstanbul, Türkiye, 28 Haziran - 01 Temmuz 2018, ss.1-20, (Özet Bildiri)
2018
201828. What do prospective mathematics teachers notice in a lesson on patterns?
AKKOÇ H., GÜLBAĞCI DEDE H., YEŞİLDERE İMRE S., YILMAZ Z., YAZICI B.
9th British Congress of Mathematics Education, Birleşik Krallık, 3 - 06 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
201729. 6. Sınıf Ders Kitaplarında Yer Alan Problem Çözme Çalışmalarının Ortaokul Matematik Dersi Öğretim Programında Öne Çıkan Sosyomatematiksel Normlar Yönünden İncelenmesi
ALPAY A. E., YEŞİLDERE İMRE S.
TÜRKBİLMAT 3, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201730. Investigation of identity formation of a novice mathematics teacher
YEŞİLDERE İMRE S., AKKOÇ H.
British Society for research into Learning Mathematics, Londra (Mart, 2017), Birleşik Krallık, 04 Mart 2017, (Özet Bildiri)
2015
201531. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Örüntü Kavramını Öğretme Bilgileri
Güven G. C., Ayan H., Yeşildere İmre S.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu (TÜRKBİLMAT-2), Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2014
201432. Ortaokul Öğrencilerinin Sayı Örüntülerini Genelleme Süreçlerinin İncelenmesi
Akkoç H., Baştürk B. N., Yeşildere İmre S., Yılmaz G.
XI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Adana, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2014
201433. Mathematics Teachers' Views About Teaching Generalızation Of Number Patterns
Baştürk B. N., Yeşildere İmre S.
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2014
201434. "Becoming a Teacher: The Role of Identity"
Akkoç H., Yeşildere İmre S.
North American Conference on Education 2014, Rhode Island, Amerika Birleşik Devletleri, 25 - 28 Eylül 2014, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2014
201435. Implementation and Teacher Conceptions of Pattern Generalization Tasks
Baştürk B. N., Yeşildere İmre S.
3rd International Eurasian Conference On Mathematical Sciences and Applications, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2014
201436. Exploring Prospective Mathematics Teachers? School Placement Induction through Communities of Practice
Akkoç H., Yeşildere İmre S.
,British Society of Research in Mathematics Learning, London, İngiltere, 12 - 15 Mart 2014, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2014
201437. Teachers' Knowledge of Representations for Teaching Adding and Subtracting Fractions
Yılmaz G., Yeşildere İmre S.
3rd International Eurasian Conference On Mathematical Sciences and Applications, Avusturya, Vienna, Avusturya, 25 - 28 Ağustos 2014, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2013
201338. Matematik Etkinliklerinin Sınıf İçinde Uygulanma Prensiplerine Kuramsal Bakış
Baştürk B. N., Yeşildere İmre S.
1. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2014
201439. Examining Professional Identity through Story Telling
Baştürk B. N., Yeşildere İmre S., Balkanlıoğlu M.
British Society of Research in Mathematics Learning, London, İngiltere, 12 - 14 Kasım 2014, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2013
201340. Matematik Eğitimi Araştırmalarında Matematiği Öğretme Bilgisinin Ölçülmesi ve Değerlendirilmesi
Akkoç H., Yeşildere İmre S.
1. TÜRK BİLGİSAYAR VE MATEMATİK EĞİTİMİ SEMPOZYUMU TRABZON 2013, Trabzon, Türkiye, 22 Haziran 2013, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2013
201341. The Dynamics Associated With Classroom Implementation of Mathematical Tasks
Baştürk B. N., Yeşildere İmre S.
the 37th conference of the international group for the psychology of mathematics education,, Kiel, Almanya, 28 Temmuz - 01 Ağustos 2013, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2011
201142. Elementary mathematics teachers' knowledge of student difficulties in relation to generalising number patterns
Kutluk B., Yeşildere İmre S.
The 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2011
201143. An Action Plan for the Difficulties in Generalising Number Patterns
Aslan R., Yeşildere İmre S.
The 35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2011
201144. Prospective Elementary Mathematics Teachers' Pattern Generalisation Structures for Figural Patterns
Yeşildere İmre S., Akkoç H.
BSRLM, London, İngiltere, 14 - 16 Mart 2011, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2010
201045. Sayı Örüntülerinde Cebirsel Genelleme Yapmayı Destekleyen Etkinlik Tasarımları
Aslan R., Yeşildere İmre S.
9.Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2010
201046. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Sayı Örüntülerini Genellemeye İlişkin Öğrenci Güçlükleri Bilgileri
Kutluk B., Yeşildere İmre S.
9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2010
201047. Investigating development of pre-service elementary mathematics teachers' pedagogical content knowledge through a school practicum course
AKKOÇ H., YEŞİLDERE İMRE S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1410-1415, (Tam Metin Bildiri)
2010
201048. Algebraic generalization strategies of number patterns used by pre-service elementary mathematics teachers
YEŞİLDERE İMRE S., AKKOÇ H.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.1142-1147, (Tam Metin Bildiri)
2009
200949. Investigating Pre-Service Mathematics Teachers' Pedagogical Content Knowledge Of Number Patterns
Yeşildere İmre S., Akkoç H.
33rd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2009
200950. Matematiksel Bilginin Oluşturulmasında Araç ve Gereçlerin Kullanımı
Yeşildere İmre S.
8.Matematik Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2009, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2009
200951. Matematik Öğretmen Adaylarının Sayı Örüntülerinin Kuralını Bulmaya İlişkin Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Yeşildere İmre S., Akkoç H.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2009
200952. Örüntülere İlişkin Öğrenci Güçlükleri ve Çözüm Önerileri
Yeşildere İmre S., Akkoç H.
8. Matematik Sempozyumu , Ankara, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2009, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2009
200953. Matematik Eğitimi Araştırmalarında Teorik Çerçeve Kullanımı
Yeşildere İmre S.
IV. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu,, Ankara, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2009, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2009
200954. INVESTIGATING PRE-SERVICE MATHEMATICS TEACHERS' PEDAGOGICAL CONTENT KNOWLEDGE OF NUMBER PATTERNS
YEŞİLDERE İMRE S., AKKOÇ H.
33rd Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Thessaloniki, Yunanistan, 19 - 24 Temmuz 2009, cilt.5, ss.401-402, (Tam Metin Bildiri)
2008
200855. Matematikte Yaratıcılık
Türnüklü E., Yeşildere İmre S.
7. Matematik Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 13 - 15 Kasım 2008, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2008
200856. Prospective mathematics teachers' practices of technology integration: a case of definite integral
Yeşildere İmre S., Akkoç H.
British Society for Research into Learning Mathematics, London, İngiltere, 10 - 12 Mart 2008, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2008
200857. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Sayı Örüntüleri İle İlgili Pedagojik Alan Bilgilerinin İncelenmesi
Yeşildere İmre S.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2008
200858. İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel soyutlama süreçlerinin incelenmesi: Üçgen eşitsizliği örneği.
YEŞİLDERE İMRE S., TÜRNÜKLÜ E.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)
2008
200859. Geometrik Yapıların Oluşturulması Sürecinde Çizim Araçlarının Kullanımı
ERDURAN A., YEŞİLDERE İMRE S.
VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, ss.250, (Özet Bildiri)
2007
200760. Prospective Mathematics Teachers' Pedagogical Content Knowledge of Definite Integral: The Problem of Limit Process
Akkoç H., Yeşildere İmre S., Özmantar M. F.
British Society for Research into Learning Mathematics,, London, İngiltere, 12 - 14 Kasım 2007, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2006
200661. HOW TO ASSESS MATHEMATICAL THINKING?
YEŞİLDERE İMRE S., TÜRNÜKLÜ E.
30th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Prague, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Temmuz 2006, ss.431, (Tam Metin Bildiri)
2004
200462. EVALUATİON OF RESEARCH METHODS AND DOCTORATİON THESİS İN SCİENCE AND AMTHEMATİCS EDUCATİON İN TURKEY
YEŞİLDERE İMRE S., ÖZYILMAZ AKAMCA G., HAMURCU H.
JURE, İstanbul, Türkiye, 5 - 09 Temmuz 2004, (Özet Bildiri)
2002
200263. İlköğretim II. Kademede Matematik Konularının Öğretiminde Oyunlar ve Senaryolar
KÖROĞLU H., YEŞİLDERE İMRE S.
V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 16 Eylül 2002 - 18 Ocak 2020, (Tam Metin Bildiri)
2002
200264. İLKÖĞRETİM II. KADEMEDE MATEMATİK KONULARININÖĞRETİMİNDE OYUNLAR VE SENARYOLAR
KÖROĞLU H., YEŞİLDERE İMRE S.
UFBMEK 5, Türkiye, 16 - 18 Eylül 2002, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2020
20201. Matematiksel Etkinliklerin Tasarım İlkeleri
YEŞİLDERE İMRE S.
MATEMATİK EĞİTİMİNDE ETKİNLİKLER VE UYGULAMALARI, Yüksel DEDE, Muhammed Fatih DOĞAN, Fatma ASLAN TUTAK, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.165-185, 2020
2018
20182. Ortaokul Matematik Öğretim Programlarında Somut Materyal Kullanımı
YEŞİLDERE İMRE S.
Ortaokul Matematik Öğretim Programları, Özmantar, Mehmet Fatih Akkoç, Hatice Kuşdemir-Kayıran Özyurt Melike, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.331-347, 2018
2016
20163. Somut Materyaller Bağlamında Matematik Dersi Öğretim Programlarının İncelenmesi
YEŞİLDERE İMRE S.
Reform ve Değişim Bağlamında İlkokul Matematik Öğretim Programları, Mehmet Fatih Özmantar Ayşe Öztürk Erdal Bay, Editör, Pegem Akademi, ss.391-404, 2016
2016
20164. RBC Soyutlama Teorisi
YEŞİLDERE İMRE S., TÜRNÜKLÜ E.
Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingölbali Erhan, Arslan Selahattin, Zembat İsmail Özgür, Editör, Pegem Akademi, ss.459-472, 2016
2015
20155. Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Temelli Olasılık ve İstatistik Öğretimi
AKKOÇ H., YEŞİLDERE İMRE S.
PegemAkademi, 2015
2008
20087. "Limit ve Süreklilik Konularında Kavram Yanılgıları ve Çözüm Arayışları
ÖZMANTAR M. F., YEŞİLDERE S.
Matematiksel Kavram Yanılgıları ve Çözüm Önerileri, Mehmet Fatih Özmantar Erhan Bingölbali Hatice Akkoç, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.181-218, 2008
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026Bilsem Matematik Öğretmenleri için Teknoloji Destekli Matematik Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Tekin Dede A. (Yürütücü), Tataroğlu Taşdan B., Bukova Güzel E., Yeşildere İmre S., Yiğit Koyunkaya M., Cantürk Günhan B., et al.
2023 - 2026
2023 - 2026Discretionary Spaces and Practices of Recontextualization of Curriculum Objectives across Three Cases
Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje
Yiğit Koyunkaya M., YEŞİLDERE İMRE S.
2025 - 2025
2025 - 2025
İkiz Dönüşümün İzinde; Teknoloji ve Bilim Şenliği
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Yeşildere İmre S., İdil F. H.(Yürütücü)
2021 - 2022
2021 - 2022Web 2.0 Araçları İle Fen Bilimleri Ve Matematik Öğretiminde İnovatif Ölçme
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Özcan E. G. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Şendur G., Akbay L., Yiğit Koyunkaya M., Ünal Çoban G., et al.
2017 - 2017
2017 - 2017Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiği Öğretme Bilgilerinin Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Cantürk Günhan B., Yeşildere İmre S.
2013 - 2016
2013 - 2016Hizmet Öncesi Matematik Öğretmeni Yetiştirmeye Sosyo Kültürel Yaklaşım
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YEŞİLDERE İMRE S.
2013 - 2014
2013 - 2014Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Etkinlik Uygulama Süreçlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
YEŞİLDERE İMRE S. (Yürütücü)
Sanatsal Etkinlik
Aralık 2016
Aralık 2016