Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2000 - 2004
2000 - 2004Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1996 - 1999
1996 - 1999Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1991 - 1996
1991 - 1996Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2004
2004Doktora
The discrepancy between appearance and reality in the female characters of Muriel Spark’xxs selected novels and its Implications for teaching
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Dr)
1999
1999Yüksek Lisans
Symbolism in Virginia Woolf`s novels The Voyege Out and To the Lighthouse
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta ÜstüAlmanca
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli)
2017 - 2023
2017 - 2023Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorYüksekokul Müdürü
Dokuz Eylül Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Hazırlık Bölümü
2016 - 2020
2016 - 2020MYO Müdür Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
A Pathway for Improving Classroom Language of Pre-Service English Teachers: An Action Research Study
Çomoğlu H. İ. (Danışman)
E.CEYLAN(Öğrenci)
2023
2023Doktora
English for specific purposes: Online program design, implementation and evaluation
Çomoğlu H. İ. (Danışman)
E.BALCI(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Yükseköğretim kurumlarındaki İngilizce öğretmenlerinin sürekli mesleki gelişimi için bir model olarak öğretmen çalışma grupları: Bir durum çalışması
ÇOMOĞLU H. İ. (Danışman)
S.BAŞAR(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Özel amaçlı İngilizce: Çevrimiçi program tasarımı, uygulama ve değerlendirme
ÇOMOĞLU H. İ. (Danışman)
E.BALCI(Öğrenci)
2023
2023Doktora
İngilizce öğretmen adaylarının sınıf dili kullanımını geliştirmeleri için bir yol: Bir eylem araştırması çalışması
ÇOMOĞLU H. İ. (Danışman)
E.CEYLAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Yabancı dil olarak Türkçe öğrenicilerinin Türk edebiyatı klasiklerindeki toplumsal cinsiyet söylemlerine dair farkındalıklarının incelenmesi üzerine nitel bir araştırma
Çomoğlu H. İ. (Danışman)
A.GÖKMEN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Barış Manço Ezgilerinde Ekin Değerleri
ÇOMOĞLU H. İ. (Danışman)
E.TAŞDEMİR(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
An Investigation of English Language Needs of Students at Tourism and Hotel Management Program: A Mixed Method Study
ÇOMOĞLU H. İ. (Danışman)
M.SÜNDÜZ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
İKİNCİ DİL EDİNİMİNDE TEORİ, MODEL VE YÖNTEMLERİN KARŞILAŞTIRILMASI VE YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE TEMEL BECERİLER
ÇOMOĞLU H. İ. (Danışman)
H.GÖKÇE(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Professional development of prep school EFL instructors through reflective practice groups
ÇOMOĞLU H. İ. (Danışman)
B.AYDIN(Öğrenci)
2020
2020Doktora
A critical ethnographic understanding of lesson study as an EFL teacher Professional development strategy
ÇOMOĞLU H. İ. (Danışman)
Ö.UŞTUK(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
The effects of modified input according to learners' interests on incidental vocabulary learning of preparatory class university students
ÇOMOĞLU H. İ. (Danışman)
Ç.İNAN(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. Eleştirel çok dillilik pedagojilerinin İngilizce öğretmenliği eğitimine dahil edilmesi: Olanaklar ve Çıkarımlar
Özpolat E. A., Çomoğlu H. İ.
Boğaziçi Üniversitesi Eğitim Dergisi
, cilt.42, sa.4(2), ss.97-113, 2025 (Hakemli Dergi)
2025
20252. A Systematic Review of Research Engagement in TESOL Teacher Preparation: Pathways for Research-based Teacher Education
Çomoğlu H. İ., Başar S., Öztüfekçi A., Keleş S., Dikilitaş K.
INTERNATIONAL JOURNAL OF TESOL STUDIES , cilt.2025, sa.4, ss.1-24, 2025 (Scopus)
2024
20243. Understanding EFL teachers’ experiences of ChatGPT-driven collaborative reflective practice through a community of practice lens
Arefian M. H., Çomoğlu H. I., Dikilitaş K.
INNOVATION IN LANGUAGE LEARNING AND TEACHING
, cilt.2024, sa.1, ss.1-16, 2024 (SSCI, Scopus)
2024
20244. A Review of Critical Pedagogy-Informed Collaborative Professional Development Practices in English Language Teaching
Başar S., Çomoğlu H. İ.
PROFILE: ISSUES IN TEACHERS' PROFESSIONAL DEVELOPMENT
, cilt.26, ss.163-179, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20245. Action research in initial EFL teacher education: emerging insights from a CAR project
CEYLAN E., ÇOMOĞLU H. İ.
EDUCATIONAL ACTION RESEARCH
, cilt.32, 2024 (ESCI, Scopus)
2023
20236. Teacher study groups as a collaborative platform for action research: an ecological perspective
Başar S., Çomoğlu H. İ., Dikilitaş K.
PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN EDUCATION
, cilt.1, sa.1, ss.1-14, 2023 (SSCI, Scopus)
2023
20237. Teacher-Tailored Classroom Observation for Professional Growth of EFL Instructors: An Exploratory Case Study
Acar S. P., Akgün Özpolat E., Çomoğlu H. İ.
JOURNAL OF EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.16, sa.1, ss.26-35, 2023 (ESCI, Scopus)
2023
20238. THE EDITORIAL
Çomoğlu H. İ., Ustuk O.
JOURNAL ON EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.68, sa.1, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
20229. Economics keyword lists: A comparative corpus study for ESP
Balcı E., Çomoğlu H. İ.
FOCUS ON ELT JOURNAL
, cilt.4, sa.3, ss.34-45, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
202210. A Thematic Analysis of Action Research in Initial Teacher Education: Reflections and Future Directions
Ceylan E., Çomoğlu H. I.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2022, sa.54, ss.1314-1328, 2022 (TRDizin)
2022
202211. Pre-service English teachers' reflective engagement with stories of exploratory action research
Dikilitas K., Çomoğlu H. İ.
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.45, sa.1, ss.26-42, 2022 (SSCI)
2022
202212. MENTORING BEGINNING TESOL TEACHER RESEARCHERS: EXPERIENCES FROM INTERNATIONAL CONTEXTS
DİKİLİTAŞ K., ÇOMOĞLU H. İ.
European Journal of Applied Linguistics and TEFL
, cilt.11, sa.1, ss.135-150, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
202113. Reflexive professional development in reflective practice: what lesson study can offer
UŞTUK Ö., ÇOMOĞLU H. İ.
INTERNATIONAL JOURNAL FOR LESSON AND LEARNING STUDIES
, cilt.10, sa.3, ss.260-273, 2021 (SSCI, Scopus)
2021
202114. Gender Issues in English Language Teacher Education: Cinderella’s Awakening through Comparative Literature
Kumlu E., Çomoğlu H. İ.
Educational Policy Analysis and Strategic Research , cilt.1, sa.16, ss.99-112, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
202015. English language teachers’ insights into continuous professional development: A cross-case exploration
BAŞAR S., Çeliktürk H., ÇOMOĞLU H. İ.
The Literacy Trek
, cilt.6, sa.2, ss.55-80, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202016. Learning To Become An English Language Teacher: Navigating The Self Through Peer Practicum
Çomoğlu H. İ., Dikilitas K.
AUSTRALIAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.45, sa.8, ss.23-40, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201917. LESSON STUDY FOR PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF ENGLISH LANGUAGE TEACHERS: KEY TAKEAWAYS FROM INTERNATIONAL PRACTICES
Ustuk O., Çomoğlu H. İ.
JOURNAL ON EFFICIENCY AND RESPONSIBILITY IN EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.12, sa.2, ss.41-50, 2019 (Hakemli Dergi)
2017
201718. The ELT Practicum in Turkey: A Metasynthesis of 2008-2017 Qualitative Research
Ceylan E., Uştuk Ö., Çomoğlu H. İ.
Literacy Trek , cilt.3, sa.2, ss.102-113, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201719. Turkish Foreign Language Learners’ Roles and Outputs: Introducing an Innovation and Role-Playing in Second Life
Özbek Ç., Çomoğlu H. İ., Baran B.
CONTEMPORARY EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.8, sa.3, ss.280-302, 2017 (TRDizin)
2015
201520. PROMOTING PRE-SERVICE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS’ INTERCULTURAL SENSITIVITY THROUGH COMPARATIVE LITERATURE
KUMLU E., ÇOMOĞLU H. İ., KÜLEKÇİ G.
ROUTE EDUCATIONAL JOURNAL , cilt.2, sa.2, ss.160-167, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201421. Stress among Turkish Pre service English Language Teachers
ÇOMOĞLU H. İ.
Route Educational and Social Science Journal , cilt.1, sa.3, ss.176-185, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201222. Teaching in rural Turkey: pre-service teacher perspectives
Kizilaslan I.
EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
, cilt.35, sa.2, ss.243-254, 2012 (SSCI)
2012
201223. A Case Study of a Turkish Dyslexic Student Learning English as a Foreign Language
YILDIRIM DOĞRU S. S., ÇOMOĞLU H. İ., ERKAN E.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.4, sa.3, ss.529-535, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
201124. ELT Student Teachers Competence for Teaching Language Skills A Qualitative Exploration
Çomoğlu H. İ.
International Journal of Social Sciences and Humanity Studies , cilt.3, sa.1, ss.161-169, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201025. YABANCI DİL ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİNDE KÜLTÜRLERARASILIK
Çomoğlu (Kızılaslan) H. İ.
MILLI EGITIM
, cilt.40, sa.185, ss.81-89, 2010 (Scopus, TRDizin)
2010
201026. International Experiences of Turkish Student Teachers A Multiple Case Study
Çomoğlu (Kızılaslan) H. İ.
Journal of Ethnographic and Qualitative Research , cilt.4, sa.2, ss.108-114, 2010 (Hakemli Dergi)
2008
200827. Identity Issues in Turkish High School EFL Textbooks
ÇOMOĞLU H. İ.
Erzincan Eğitim FakültesiDergisi
, cilt.10, sa.1, ss.143-154, 2008 (TRDizin)
2005
200528. Gerçek Kadın Olmak...
ÇOMOĞLU H. İ., KÜLEKÇİ G.
Ana Dili Dil Kültürü ve Eğitim Dergisi , sa.35, ss.50-53, 2005 (Hakemli Dergi)
2001
200129. Elektronik posta yoluyla yabancı dil yazma becerilerinin geliştirilmesi
KÜLEKÇİ G., ÇOMOĞLU H. İ.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , ss.119-124, 2001 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Alexa, Analyze This!: Exploring Identities, Affordances, and Risks While Using AI for Qualitative Analysis
Burriss S., Çermikli Ayvaz B., Çomoğlu H. I.
75th Annual Literacy Research Association Conference, Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Aralık 2025, ss.154, (Özet Bildiri)
2025
20252. Navigating dissonance to transform: Leveraging Multilingual Literacy Journeys to Support Preservice Language Teacher Identities
Çermikli Ayvaz B., Çomoğlu H. I., Phillips Galloway E.
75th Annual Literacy Reserach Association Conference, Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Aralık 2025, ss.182, (Özet Bildiri)
2025
20253. Challenging Symbolic Violence: Implementing Humanizing Multilingual Pedagogies in English Language Teacher Education in Türkiye
Çermikli Ayvaz B., Akgün Özpolat E., Çomoğlu H. İ., Phillipps Galloway E.
AAAL American Association of Applied Linguisitcs, Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 24 Mart 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2024
20244. Reconceptualising Pre-service Language Teacher Education as Identity-oriented
Akgün Özpolat E., Çomoğlu H. İ.
15th METU ELT Convention, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2024, ss.7, (Özet Bildiri)
2024
20245. Exploring multilingual identity navigations and linguistic journeys for teacher candidates
Çermikli Ayvaz B., Akgün Özpolat E., Çomoğlu H. İ., Galloway E. P.
TESOL 2024 INTERNATIONAL CONVENTION, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Mart 2024, (Özet Bildiri)
2023
20236. Advancing Teacher Education for Linguistically and Culturally Diverse Classrooms in Türkiye
Çomoğlu H. İ., Çermikli Ayvaz B., Akgün Özpolat E., Galloway E. P.
TESOL Türkiye 2023, Bartın, Türkiye, 21 Ekim 2023, ss.26, (Özet Bildiri)
2022
20227. Preparing Pre-Service English Teachers to Teach Multilingual Learners in Turkey
ÇOMOĞLU H. İ., AKGÜN ÖZPOLAT E.
Learner Autonomy in a Multilingual World: Supporting Those Learning/Using Multiple Languages, Japonya, 18 Kasım 2022, (Özet Bildiri)
2022
20228. Teacher Study Groups as a CPD Model: Takeaways from a Tertiary-Level Project
BAŞAR S., ÇOMOĞLU H. İ.
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2022, ss.54, (Özet Bildiri)
2022
20229. Exploring the cultural landscape: Reflecting on school culture at a university-level school of foreign languages?
ÇOMOĞLU H. İ., UŞTUK Ö.
METU ELT CONVENTION 2022, Ankara, Türkiye, 17 Haziran 2022, ss.19, (Özet Bildiri)
2022
202210. An Inquiry into the Language Needs of Students of Economics: Students' and Lecturers' Voices
BALCI E., ÇOMOĞLU H. İ.
Biruni University | 2nd International Congress on Teaching & Teacher Education, Türkiye, 15 Nisan 2022, (Özet Bildiri)
2022
202211. Preparing pre-service teachers to understand multilingual pedagogy through research-based learning
ÇOMOĞLU H. İ., DİKİLİTAŞ K.
TESOL 2022 Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 22 Mart 2022, (Özet Bildiri)
2021
202112. Pre-service EFL Teachers as Participatory Action Researchers: Emerging Insights and Implications
CEYLAN E., ÇOMOĞLU H. İ.
ICRAL 2021, Çanakkale, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202113. Parentocracy as an additional source of stress for English language teachers amidst the pandemic: A phenomenological study
Yılmaz E. E., ÇOMOĞLU H. İ.
ICRAL 2021, Çanakkale, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202114. A discourse analysis of webinar flyers during the COVID-19 pandemic: Implications for ELT
Akçay Çelik A., ÇOMOĞLU H. İ.
The 3rd TESOL TURKEY INTERNATIONAL ELT CONFERENCE, İzmir, Türkiye, 25 - 27 Şubat 2021, ss.13, (Özet Bildiri)
2020
202015. Tertiary Education English Teachers' Solutions to Challenges in Classes
BEZİRCİLİOĞLU S., ÇOMOĞLU H. İ., ÇUBUKÇU F. F.
11th International Elt Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 03 Eylül 2020, (Özet Bildiri)
2018
201816. KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT KURAMININ İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİNÇLİ FARKINDALIKLARINI GELİŞTİRMESİNE KATKISI
KUMLU E., ÇOMOĞLU H. İ.
ISMS ANKARA, Ankara, Türkiye, 16 - 17 Kasım 2018, ss.98, (Özet Bildiri)
2018
201817. The quest for a writing rating scale: A collaborative action research project.
ÇOMOĞLU H. İ., ERKAN G., AKINCIOĞLU M.
TESOL CONFERENCE, 16 - 17 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
201818. Lesson study coaching and reframing in initial EFL teacher education.
UŞTUK Ö., ÇOMOĞLU H. İ.
Teacher Research IATEFL Resig Conference, 8 - 09 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2018
201819. Critical thinking: Pre-service EFL teachers’ perceptions, understanding and experiences
YÜKSELİR C., ÇOMOĞLU H. İ.
VIII. International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201820. Building Up Research Self-Efficacy and Research Perspective among Graduate Students
ÇOMOĞLU H. İ., UŞTUK Ö., CEYLAN E.
Sabancı University ELT Conference, 4 - 05 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201721. Unravelling Teachers’ Stories about the EFL Coursebook
ÇOMOĞLU H. İ., CEYLAN E.
INOVED 2017, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.138, (Özet Bildiri)
2017
201722. Becoming a teacher-one dream, diffrent processes: A comparison of the educationai systems in Turkey and Poland
KicDrgas J., ÇOMOĞLU H. İ.
INOVED 2017, 19 - 21 Ekim 2017, ss.142, (Özet Bildiri)
2017
201723. “Bulanık Dematel” ve “Bulanık Kapsamlı Değerleme Yöntemi” ile Dokuz Eylül Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu Eğitim Kalitesini Değerlendirilmesi
AKSARAYLI M., Ünsal C., HARPUTLU L., ÇOMOĞLU H. İ.
INOVED 2017, İzmir, Türkiye, 19 - 22 Ekim 2017, cilt.1, (Özet Bildiri)
2017
201724. The ELT Practicum in Turkey: A Metasynthesis of 2008-2017 Qualitative Research
CEYLAN E., UŞTUK Ö., ÇOMOĞLU H. İ.
Teachers Research, 2 - 03 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2017
201725. EMPOWERING CULTURAL DIVERSITY IN ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION
KÜLEKÇİ G., ÇOMOĞLU H. İ., KUMLU E.
12TH ODTU ELT CONVENTION, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.60, (Özet Bildiri)
2017
201726. Reflecting via self-recording in class
ÇERMİKLİ AYVAZ B., ÇOMOĞLU H. İ.
The Conference Towards Higher Education, 15 Nisan 2017, ss.11, (Özet Bildiri)
2014
201427. DEVELOPING INTERCULTURALLY COMPETENT ENGLISH LANGUAGE TEACHERS THROUGH COMPARATIVE LITERATURE
ÇOMOĞLU H. İ., KÜLEKÇİ G., KUMLU E.
WCEIS ANTALYA, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Ekim 2014, ss.98, (Özet Bildiri)
2014
201428. A content analysis of news reports of violence against teachers
ÇOMOĞLU H. İ., Ricardo L.
EJER Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri)
2013
201329. Exploring pre service science teachers attitudes towards the English language course A mixed method study
BALIM A. G., ÇOMOĞLU H. İ., Özcan E.
2nd World Conference on New Trends in Science Education, Polonya, 2 - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2012
201230. Pre service Teacher Action Research Concept International Trends and Implications for Turkey
ÇOMOĞLU H. İ., Leutwyler B.
10th BCES Conference, Bulgaristan, Sofya, Bulgaristan, 12 - 15 Haziran 2012, cilt.10, ss.155-162, (Tam Metin Bildiri)
2011
201131. Emotional Aspects of Being a Student Teacher as Reflected in Self Metaphors
ÇOMOĞLU H. İ.
9th BCES International Conference on Comparative Education and Teacher Training, Bulgaristan, Sofya, Bulgaristan, 5 - 09 Temmuz 2011, cilt.9, ss.75-80, (Tam Metin Bildiri)
2011
201132. Creating Effective Teacher Induction Programs A Review of Worldwide Practices
ÇOMOĞLU H. İ.
1st International ELT Conference, İzmir, Türkiye, 25 - 27 Mart 2011, ss.49-58, (Tam Metin Bildiri)
2010
201033. Student Teachers Motives for Choosing the ELT Profession
ÇOMOĞLU H. İ.
International Conference on New Trends in Education and their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, ss.54-58, (Tam Metin Bildiri)
2010
201034. Student teachers' perceptions of gendered texts in English language
Kizilaslan I.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3528-3531, (Tam Metin Bildiri)
2009
200935. İngilizce Ders Kitaplarının Çoklu Zeka Kuramına Göre Değerlendirilmesi
ÇOMOĞLU H. İ.
The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)
2009
200936. An Investigation of the Socio cultural Content of Turkish EFL Textbooks
ÇOMOĞLU H. İ.
43rd Annual International IATEFL Conference, Cardiff, Birleşik Krallık, 31 Mart - 04 Nisan 2009, (Özet Bildiri)
2008
200837. Intercultural Learning and English Language Teacher Education in Turkey
ÇOMOĞLU H. İ.
Deep into ELT 1st International Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2008
200838. İngilizce Ders Kitaplarında Örtük Cinsiyetçilik
ÇOMOĞLU H. İ.
Bir Bilim Kategorisi Olarak Kadın Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2008, ss.307-313, (Tam Metin Bildiri)
2007
200739. Ders Kitaplarında Hedef Kültür/Kaynak Kültür Açmazı
KÜLEKÇİ G., ÇOMOĞLU H. İ.
Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, Mersin, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2007, (Özet Bildiri)
2006
200640. Why not Force the Limits of Creativity for Brighter EFL Classes
ÇOMOĞLU H. İ., Gülşah K.
10th International INGED ELT Conference, Konya, Türkiye, 3 - 06 Kasım 2006, (Özet Bildiri)
2005
200541. The Presentation of Turkish Family Structure in Coursebooks for English
Gülşah K., ÇOMOĞLU H. İ.
Internationale Gesellschaft fur Historische und Systematische Schulbuchforschung, Almanya, 30 Eylül - 02 Ekim 2005, ss.355-360, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Tracing the Power in Multilingual Teacher and Learner Identity Construction
Çermikli Ayvaz B., Akgün Özpolat E., Çomoğlu H. İ., Phillips Galloway E.
Multilingual TESOL: De-constructing and Re-constructing Power 'in', 'of' and 'for' Language Classrooms, Kashif Raza (Editor),Özgehan Ustuk (Editor),Dudley Reynolds (Editor), Editör, Springer, London/Berlin , Singapore, ss.1-31, 2025
2025
20252. Fostering agency in Novice language teachers through action research
Dikilitaş K., Çomoğlu H. İ., Bayraktar S.
Novice Non- native English Language Teachers Navigating Agency International Perspectives , Mostafa Nazari, Editör, Routledge, London/New York , London, ss.99-116, 2025
2024
20243. Promoting Multilingual Pedagogies in Initial English Language Teacher Education: Reflections from Multilingual Turkey
Çomoğlu H. İ., Öztüfekçi A., Dikilitaş K.
Multilingual and Translingual Practices in English-Medium Instruction: Perspectives from Global Higher Education Contexts, Yüksel,D.,Altay,M.,Curle S., Editör, Bloomsbury Academic, London, ss.163-179, 2024
2023
20234. Reflective Practice Groups in ELT: An Emergent Model for Professional Development
AYDIN B., ÇOMOĞLU H. İ.
Exploring the Principles of Reflective Practice in ELT - Research and Perspectives from Turkey, Gün Bahar, Üstünlüoğlu Evrim, Editör, Equinox Publishing, S. Yorkshire, ss.78-105, 2023
2023
20235. Reflection and Collaboration in EFL Teacher Professional Development in Turkey: A Systematic Review
BAŞAR S., KUZU E., ÇOMOĞLU H. İ.
Exploring the Principles of Reflective Practice in ELT Research and Perspectives from Turkey, Gün Bahar, Üstünlüoğlu Evrim, Editör, Equinox Publishing, S. Yorkshire, ss.6-31, 2023
2023
20236. Mediating Reflective Practice Through Lesson Study: The Case of an EFL Teacher
UŞTUK Ö., ÇOMOĞLU H. İ.
Exploring the Principles of Reflective Practice in ELT Research and Perspectives from Turkey, Gün, Bahar; Üstünlüoğlu, Evrim, Editör, Equinox Publishing, S. Yorkshire, ss.106-128, 2023
2023
20237. Pedagogical and Conceptual Principles of Teacher Professional Learning in TESOL: Teacher Stories from Turkey
DİKİLİTAŞ K., ÇOMOĞLU H. İ.
A Sociopolitical Agenda for TESOL Teacher Education, Peter De Costa, Özgehan Uştuk, Editör, Bloomsbury Academic, London, ss.27-44, 2023
2021
20218. INTEGRATING 21ST CENTURY SKILLS INTO ELT MATERIALS: A FOCUS ON LEARNING AND INNOVATION SKILLS
Çelik A., Çomoğlu H. İ.
Material Design in ELT, Kenan Dikilitaş,Seda Altıner, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.27-49, 2021
2020
20209. Çocuk ve Yabancı Dil
ÇOMOĞLU H. İ.
Akademisyen Anne-Babaların GözündenÇOCUKLARIN DÜNYASI, Timuçin Yalçınkaya, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.59-70, 2020
2019
201910. KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT KURAMININ İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİNÇLİ FARKINDALIKLARINI GELİŞTİRMESİNE KATKISI
KUMLU E., ÇOMOĞLU H. İ.
CURRENT ACADEMIC STUDIES IN EDUCATION SCIENCES, HARUN ŞAHİN, ABİDİN TEMİZER, FATMA ERDOĞAN, Editör, IVPE, Centinje, ss.873-880, 2019
2019
201911. Reframing as aMentor-Coaching Techniquein Initial EFL Teacher Education
UŞTUK Ö., ÇOMOĞLU H. İ.
Energizing Teacher Research, Kenan Dikilitaş, Mark Wyatt, Anne Burns, Gary Barkhuizen, Editör, IATEFL, Kent, ss.19-26, 2019
2017
201712. Turkey
Lozano R., ÇOMOĞLU H. İ.
Handbook of Comparative Education Law: Selected Asian Nations, Charles Russo, Editör, Rowman and Littlfield, ss.103122, 2017
2015
201513. Legal aspects and practical application of disciplinary actions in the Turkish public educational sytem
Ricardo L., ÇOMOĞLU H. İ.
International Perspectives on Student Behavior, C.J. Russo, I.Oosthuizen, C.C. Wolhuter, Editör, Rowman & Littlefield, ss.51-62, 2015
2014
201414. What does it mean to be a tecaher researcher? A Turkish perspective
ÇOMOĞLU H. İ.
Promoting Change through Action Research, F. Rausch, A. Schuster, T. Stern, M. Pribilia, A. Townsend, Editör, Sense Publishers, ss.109-116, 2014
2013
201315. The Law of Higher Education: Turkey
Lozano R., ÇOMOĞLU H. İ.
Handbook of Comparative Higher Education Law, C. Russo, Editör, Rowman and Littlefield, ss.315-328, 2013
2012
201216. Education in Turkey: Sentimentality meets the realitiesof the teaching profession
Lozano R., ÇOMOĞLU H. İ.
The Visual Image of the Teacher International Comparative Perspectives, I.Kestere, C.Wolhuter, R. Lozano, Editör, RAKA, ss.126-143, 2012
Diğer Yayınlar
Desteklenen Projeler
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam Ediyor
Integrating Multilingual Pedagogies in Initial EFL Teacher Education A Collective Case
Study
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
(Proje Özeti)
ÇOMOĞLU H. İ. (Yürütücü), Akgün Özpolat E.
2025 - 2026
2025 - 2026
Scaling DIVE: A Research and Pedagogical Exchange on Multilingual Learner Education in Turkey and the MENASS Region
Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje
(Proje Özeti)
Phillips Galloway E., Çomoğlu H. İ., Çermikli Ayvaz B.
2024 - 2025
2024 - 2025
Ortaöğretimi özel okul ve devletokulunda tamamlamış öğrencilerin İngilizce seviyelerindeki farklılıklar"
TÜBİTAK Projesi , 2209-B - Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Çomoğlu H. İ., Büyükkoca G.(Yürütücü)
2022 - 2024
2022 - 2024İngilizce Öğretmen Adayları ve Öğrencileri için Kültürel Çeşitlilik ve Kapsayıcılık
Diğer Ülkelerdeki Kamu Kurumları Tarafından Desteklenmiş Proje
(Proje Özeti)
Galloway E. P.(Yürütücü), Çermikli Ayvaz B., Çomoğlu H. İ., Akgün Özpolat E.
2016 - 2016
2016 - 2016Alan Uzmanlarıyla Nitel Temelli Araştırmalara Yolculuk
TÜBİTAK Projesi
ÇOMOĞLU H. İ., CANTÜRK GÜNHAN B.
2015 - 2015
2015 - 2015International Conference on Best Practices and Innovations in Education INOVED 2015
CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi
ÇOMOĞLU H. İ.
2014 - 2015
2014 - 2015Karşılaştırmalı Edebiyat Çalışmalarının İngilizce Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılıklarına Etkisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇOMOĞLU H. İ. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorEge Eğitim Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorFocus on ELT Journal
Editörler Kurulu Üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Editörler Kurulu Üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorJournal on Efficiency and Responsibility in Education (ERIES)
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorAmerican Association for Applied Linguistics
Üye
2024 - Devam Ediyor
2024 - Devam EdiyorTESOL INTERNATIONAL
Üye
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mart 2024
Mart 2024Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye
Aralık 2023
Aralık 2023Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Atatürk Üniversitesi, Türkiye
Ödüller
Sanatsal Etkinlik
Burslar
2025 - 2025
2025 - 2025