Prof. Dr. HATİCE İREM ÇOMOĞLU


Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler


Yayınlardaki İsimler: Irem Kızılaslan, Kizilaslan Irem, IREM KIZILASLAN, Irem Kizilaslan

Metrikler

Yayın

88

Yayın (WoS)

12

Yayın (Scopus)

15

Atıf (WoS)

77

H-İndeks (WoS)

6

Atıf (Scopus)

120

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (Scholar)

643

H-İndeks (Scholar)

14

Atıf (Sobiad)

60

H-İndeks (Sobiad)

4

Proje

7

Tez Danışmanlığı

12

Açık Erişim

20
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2000 - 2004

2000 - 2004

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1996 - 1999

1996 - 1999

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1991 - 1996

1991 - 1996

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2004

2004

Doktora

The discrepancy between appearance and reality in the female characters of Muriel Spark’xxs selected novels and its Implications for teaching

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Dr)

1999

1999

Yüksek Lisans

Symbolism in Virginia Woolf`s novels The Voyege Out and To the Lighthouse

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İngilizce Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

Almanca

C1 İleri

C1 İleri

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

2016 - Devam Ediyor

2016 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Dil Olarak Türkçe Eğitimi (Yl) (Tezli)

2017 - 2023

2017 - 2023

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Yabancı Diller Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Yüksekokul Müdürü

Dokuz Eylül Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Hazırlık Bölümü

2016 - 2020

2016 - 2020

MYO Müdür Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Qualitative Research: Theory and Methods

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

MODERN APPROACHES İN TEACHİNG

Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği

BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ

Lisans

Lisans

DİL BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ I

OKUL DENEYİMİ

İLERİ OKUMA VE YAZMA

İLERİ OKUMA VE YAZMA I

İLERİ OKUMA VE YAZMA II

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

BAĞLAMSAL DİLBİLGİSİ II

Yönetilen Tezler

2021

2021

Yüksek Lisans

Barış Manço Ezgilerinde Ekin Değerleri

ÇOMOĞLU H. İ. (Danışman)

E.TAŞDEMİR(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (11)
ESCI (4)
Scopus (14)
TRDizin (5)
Diğer Yayınlar (14)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Alexa, Analyze This!: Exploring Identities, Affordances, and Risks While Using AI for Qualitative Analysis

Burriss S., Çermikli Ayvaz B., Çomoğlu H. I.

75th Annual Literacy Research Association Conference, Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Aralık 2025, ss.154, (Özet Bildiri)

2025

2025

2. Navigating dissonance to transform: Leveraging Multilingual Literacy Journeys to Support Preservice Language Teacher Identities

Çermikli Ayvaz B., Çomoğlu H. I., Phillips Galloway E.

75th Annual Literacy Reserach Association Conference, Nevada, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Aralık 2025, ss.182, (Özet Bildiri)

2025

2025

3. Challenging Symbolic Violence: Implementing Humanizing Multilingual Pedagogies in English Language Teacher Education in Türkiye

Çermikli Ayvaz B., Akgün Özpolat E., Çomoğlu H. İ., Phillipps Galloway E.

AAAL American Association of Applied Linguisitcs, Colorado, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 24 Mart 2025, ss.1, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2024

2024

4. Reconceptualising Pre-service Language Teacher Education as Identity-oriented

Akgün Özpolat E., Çomoğlu H. İ.

15th METU ELT Convention, Ankara, Türkiye, 10 - 11 Mayıs 2024, ss.7, (Özet Bildiri)

2024

2024

5. Exploring multilingual identity navigations and linguistic journeys for teacher candidates

Çermikli Ayvaz B., Akgün Özpolat E., Çomoğlu H. İ., Galloway E. P.

TESOL 2024 INTERNATIONAL CONVENTION, Florida, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 23 Mart 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

7. Preparing Pre-Service English Teachers to Teach Multilingual Learners in Turkey

ÇOMOĞLU H. İ., AKGÜN ÖZPOLAT E.

Learner Autonomy in a Multilingual World: Supporting Those Learning/Using Multiple Languages, Japonya, 18 Kasım 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

8. Teacher Study Groups as a CPD Model: Takeaways from a Tertiary-Level Project

BAŞAR S., ÇOMOĞLU H. İ.

III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 Eylül 2022, ss.54, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. An Inquiry into the Language Needs of Students of Economics: Students' and Lecturers' Voices

BALCI E., ÇOMOĞLU H. İ.

Biruni University | 2nd International Congress on Teaching & Teacher Education, Türkiye, 15 Nisan 2022, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Preparing pre-service teachers to understand multilingual pedagogy through research-based learning

ÇOMOĞLU H. İ., DİKİLİTAŞ K.

TESOL 2022 Convention, Amerika Birleşik Devletleri, 22 Mart 2022, (Özet Bildiri)

2021

2021

14. A discourse analysis of webinar flyers during the COVID-19 pandemic: Implications for ELT

Akçay Çelik A., ÇOMOĞLU H. İ.

The 3rd TESOL TURKEY INTERNATIONAL ELT CONFERENCE, İzmir, Türkiye, 25 - 27 Şubat 2021, ss.13, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

15. Tertiary Education English Teachers' Solutions to Challenges in Classes

BEZİRCİLİOĞLU S., ÇOMOĞLU H. İ., ÇUBUKÇU F. F.

11th International Elt Research Conference, Çanakkale, Türkiye, 03 Eylül 2020, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Lesson study coaching and reframing in initial EFL teacher education.

UŞTUK Ö., ÇOMOĞLU H. İ.

Teacher Research IATEFL Resig Conference, 8 - 09 Haziran 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

19. Critical thinking: Pre-service EFL teachers’ perceptions, understanding and experiences

YÜKSELİR C., ÇOMOĞLU H. İ.

VIII. International Congress of Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Unravelling Teachers’ Stories about the EFL Coursebook

ÇOMOĞLU H. İ., CEYLAN E.

INOVED 2017, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.138, (Özet Bildiri)

2017

2017

25. EMPOWERING CULTURAL DIVERSITY IN ENGLISH LANGUAGE TEACHER EDUCATION

KÜLEKÇİ G., ÇOMOĞLU H. İ., KUMLU E.

12TH ODTU ELT CONVENTION, Ankara, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2017, ss.60, (Özet Bildiri)

2017

2017

26. Reflecting via self-recording in class

ÇERMİKLİ AYVAZ B., ÇOMOĞLU H. İ.

The Conference Towards Higher Education, 15 Nisan 2017, ss.11, (Özet Bildiri)

2014

2014

28. A content analysis of news reports of violence against teachers

ÇOMOĞLU H. İ., Ricardo L.

EJER Congress, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2014, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

29. Exploring pre service science teachers attitudes towards the English language course A mixed method study

BALIM A. G., ÇOMOĞLU H. İ., Özcan E.

2nd World Conference on New Trends in Science Education, Polonya, 2 - 05 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)

2012

2012

30. Pre service Teacher Action Research Concept International Trends and Implications for Turkey

ÇOMOĞLU H. İ., Leutwyler B.

10th BCES Conference, Bulgaristan, Sofya, Bulgaristan, 12 - 15 Haziran 2012, cilt.10, ss.155-162, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

31. Emotional Aspects of Being a Student Teacher as Reflected in Self Metaphors

ÇOMOĞLU H. İ.

9th BCES International Conference on Comparative Education and Teacher Training, Bulgaristan, Sofya, Bulgaristan, 5 - 09 Temmuz 2011, cilt.9, ss.75-80, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

32. Creating Effective Teacher Induction Programs A Review of Worldwide Practices

ÇOMOĞLU H. İ.

1st International ELT Conference, İzmir, Türkiye, 25 - 27 Mart 2011, ss.49-58, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

33. Student Teachers Motives for Choosing the ELT Profession

ÇOMOĞLU H. İ.

International Conference on New Trends in Education and their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2010, ss.54-58, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

34. Student teachers' perceptions of gendered texts in English language

Kizilaslan I.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.3528-3531, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

35. İngilizce Ders Kitaplarının Çoklu Zeka Kuramına Göre Değerlendirilmesi

ÇOMOĞLU H. İ.

The First International Congress of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 1 - 03 Mayıs 2009, (Özet Bildiri)

2009

2009

36. An Investigation of the Socio cultural Content of Turkish EFL Textbooks

ÇOMOĞLU H. İ.

43rd Annual International IATEFL Conference, Cardiff, Birleşik Krallık, 31 Mart - 04 Nisan 2009, (Özet Bildiri)

2008

2008

37. Intercultural Learning and English Language Teacher Education in Turkey

ÇOMOĞLU H. İ.

Deep into ELT 1st International Conference, İstanbul, Türkiye, 14 - 15 Haziran 2008, (Özet Bildiri)

2008

2008

38. İngilizce Ders Kitaplarında Örtük Cinsiyetçilik

ÇOMOĞLU H. İ.

Bir Bilim Kategorisi Olarak Kadın Sempozyumu, Eskişehir, Türkiye, 29 Nisan - 02 Mayıs 2008, ss.307-313, (Tam Metin Bildiri)

2007

2007

39. Ders Kitaplarında Hedef Kültür/Kaynak Kültür Açmazı

KÜLEKÇİ G., ÇOMOĞLU H. İ.

Yabancı Dil Eğitimi Kurultayı, Mersin, Türkiye, 26 - 27 Nisan 2007, (Özet Bildiri)

2006

2006

40. Why not Force the Limits of Creativity for Brighter EFL Classes

ÇOMOĞLU H. İ., Gülşah K.

10th International INGED ELT Conference, Konya, Türkiye, 3 - 06 Kasım 2006, (Özet Bildiri)

2005

2005

41. The Presentation of Turkish Family Structure in Coursebooks for English

Gülşah K., ÇOMOĞLU H. İ.

Internationale Gesellschaft fur Historische und Systematische Schulbuchforschung, Almanya, 30 Eylül - 02 Ekim 2005, ss.355-360, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2025

2025

1. Tracing the Power in Multilingual Teacher and Learner Identity Construction

Çermikli Ayvaz B., Akgün Özpolat E., Çomoğlu H. İ., Phillips Galloway E.

Multilingual TESOL: De-constructing and Re-constructing Power 'in', 'of' and 'for' Language Classrooms, Kashif Raza (Editor),Özgehan Ustuk (Editor),Dudley Reynolds (Editor), Editör, Springer, London/Berlin , Singapore, ss.1-31, 2025

2025

2025

2. Fostering agency in Novice language teachers through action research

Dikilitaş K., Çomoğlu H. İ., Bayraktar S.

Novice Non- native English Language Teachers Navigating Agency International Perspectives , Mostafa Nazari, Editör, Routledge, London/New York , London, ss.99-116, 2025

2024

2024

3. Promoting Multilingual Pedagogies in Initial English Language Teacher Education: Reflections from Multilingual Turkey

Çomoğlu H. İ., Öztüfekçi A., Dikilitaş K.

Multilingual and Translingual Practices in English-Medium Instruction: Perspectives from Global Higher Education Contexts, Yüksel,D.,Altay,M.,Curle S., Editör, Bloomsbury Academic, London, ss.163-179, 2024

2023

2023

4. Reflective Practice Groups in ELT: An Emergent Model for Professional Development

AYDIN B., ÇOMOĞLU H. İ.

Exploring the Principles of Reflective Practice in ELT - Research and Perspectives from Turkey, Gün Bahar, Üstünlüoğlu Evrim, Editör, Equinox Publishing, S. Yorkshire, ss.78-105, 2023

2023

2023

5. Reflection and Collaboration in EFL Teacher Professional Development in Turkey: A Systematic Review

BAŞAR S., KUZU E., ÇOMOĞLU H. İ.

Exploring the Principles of Reflective Practice in ELT Research and Perspectives from Turkey, Gün Bahar, Üstünlüoğlu Evrim, Editör, Equinox Publishing, S. Yorkshire, ss.6-31, 2023

2023

2023

6. Mediating Reflective Practice Through Lesson Study: The Case of an EFL Teacher

UŞTUK Ö., ÇOMOĞLU H. İ.

Exploring the Principles of Reflective Practice in ELT Research and Perspectives from Turkey, Gün, Bahar; Üstünlüoğlu, Evrim, Editör, Equinox Publishing, S. Yorkshire, ss.106-128, 2023

2023

2023

7. Pedagogical and Conceptual Principles of Teacher Professional Learning in TESOL: Teacher Stories from Turkey

DİKİLİTAŞ K., ÇOMOĞLU H. İ.

A Sociopolitical Agenda for TESOL Teacher Education, Peter De Costa, Özgehan Uştuk, Editör, Bloomsbury Academic, London, ss.27-44, 2023

2021

2021

8. INTEGRATING 21ST CENTURY SKILLS INTO ELT MATERIALS: A FOCUS ON LEARNING AND INNOVATION SKILLS

Çelik A., Çomoğlu H. İ.

Material Design in ELT, Kenan Dikilitaş,Seda Altıner, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.27-49, 2021 Creative Commons License

2020

2020

9. Çocuk ve Yabancı Dil

ÇOMOĞLU H. İ.

Akademisyen Anne-Babaların GözündenÇOCUKLARIN DÜNYASI, Timuçin Yalçınkaya, Editör, Gazi Kitabevi, Ankara, ss.59-70, 2020

2019

2019

10. KARŞILAŞTIRMALI EDEBİYAT KURAMININ İNGİLİZCE ÖĞRETMEN ADAYLARININ BİLİNÇLİ FARKINDALIKLARINI GELİŞTİRMESİNE KATKISI

KUMLU E., ÇOMOĞLU H. İ.

CURRENT ACADEMIC STUDIES IN EDUCATION SCIENCES, HARUN ŞAHİN, ABİDİN TEMİZER, FATMA ERDOĞAN, Editör, IVPE, Centinje, ss.873-880, 2019

2019

2019

11. Reframing as aMentor-Coaching Techniquein Initial EFL Teacher Education

UŞTUK Ö., ÇOMOĞLU H. İ.

Energizing Teacher Research, Kenan Dikilitaş, Mark Wyatt, Anne Burns, Gary Barkhuizen, Editör, IATEFL, Kent, ss.19-26, 2019

2017

2017

12. Turkey

Lozano R., ÇOMOĞLU H. İ.

Handbook of Comparative Education Law: Selected Asian Nations, Charles Russo, Editör, Rowman and Littlfield, ss.103122, 2017

2015

2015

13. Legal aspects and practical application of disciplinary actions in the Turkish public educational sytem

Ricardo L., ÇOMOĞLU H. İ.

International Perspectives on Student Behavior, C.J. Russo, I.Oosthuizen, C.C. Wolhuter, Editör, Rowman & Littlefield, ss.51-62, 2015

2014

2014

14. What does it mean to be a tecaher researcher? A Turkish perspective

ÇOMOĞLU H. İ.

Promoting Change through Action Research, F. Rausch, A. Schuster, T. Stern, M. Pribilia, A. Townsend, Editör, Sense Publishers, ss.109-116, 2014

2013

2013

15. The Law of Higher Education: Turkey

Lozano R., ÇOMOĞLU H. İ.

Handbook of Comparative Higher Education Law, C. Russo, Editör, Rowman and Littlefield, ss.315-328, 2013

2012

2012

16. Education in Turkey: Sentimentality meets the realitiesof the teaching profession

Lozano R., ÇOMOĞLU H. İ.

The Visual Image of the Teacher International Comparative Perspectives, I.Kestere, C.Wolhuter, R. Lozano, Editör, RAKA, ss.126-143, 2012

Desteklenen Projeler

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

Integrating Multilingual Pedagogies in Initial EFL Teacher Education A Collective Case StudySürdürülebilir Kalkınma

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora

(Proje Özeti)
ÇOMOĞLU H. İ. (Yürütücü), Akgün Özpolat E.

2024 - 2025

2024 - 2025

Ortaöğretimi özel okul ve devletokulunda tamamlamış öğrencilerin İngilizce seviyelerindeki farklılıklar"Sürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 2209-B - Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Destekleme Programı

(Proje Özeti)
Çomoğlu H. İ., Büyükkoca G.(Yürütücü)

2015 - 2015

2015 - 2015

International Conference on Best Practices and Innovations in Education INOVED 2015

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

ÇOMOĞLU H. İ.

2014 - 2015

2014 - 2015

Karşılaştırmalı Edebiyat Çalışmalarının İngilizce Öğretmen Adaylarının Kültürlerarası Duyarlılıklarına Etkisi

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

ÇOMOĞLU H. İ. (Yürütücü)

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Ege Eğitim Dergisi

Editörler Kurulu Üyesi

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Focus on ELT Journal

Editörler Kurulu Üyesi

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)

Editörler Kurulu Üyesi

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Journal on Efficiency and Responsibility in Education (ERIES)

Editörler Kurulu Üyesi

Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

American Association for Applied Linguistics

Üye

2024 - Devam Ediyor

2024 - Devam Ediyor

TESOL INTERNATIONAL

Üye

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Mart 2024

Mart 2024

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Bursa Uludağ Üniversitesi, Türkiye

Aralık 2023

Aralık 2023

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Atatürk Üniversitesi, Türkiye

Ödüller

Haziran 1996

Haziran 1996

Fakülte Birinciliği

Dokuz Eylül University



Burslar

2025 - 2025

2025 - 2025

2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı

Diğer Uluslararası Organizasyonlar

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 78

h-indeksi (WOS): 6