YABANCI DİL ÖĞRETMEN YETİŞTİRME SÜRECİNDE KÜLTÜRLERARASILIK


Çomoğlu (Kızılaslan) H. İ.

MILLI EGITIM, cilt.40, sa.185, ss.81-89, 2010 (Scopus)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 40 Sayı: 185
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: MILLI EGITIM
  • Derginin Tarandığı İndeksler: Scopus, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.81-89
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Kültürlerarası iletişimin kaçınılmaz olduğu global bir köye dönüşendünyamızda, yabancı dil öğretiminin önemli hedeflerinden biri, kültürlerarasıiletişimsel yeterlilik becerisinin geliştirilmesi olmuştur. Pek çok ülke bu amaçlayabancı dil öğretmen yetiştirme programlarına kültürlerarasılık boyutunu dahiletmiştir. Bu çalışmada, öncelikle yabancı dil eğitiminde kültürlerarası iletişimselyeterliliğin önemi ve öğretmenin rolü tartışılmaktadır. Sonrasında, Avrupa ülkelerinde yabancı dil öğretmeni yetiştiren bazı kurumların bu yöndeki uygulamalarından örnekler verilerek, Türkiye özelinde bir durum değerlendirmesi yapılmıştır. Sonuç bölümünde ise görülen bazı eksikliklerin giderilebilmesi içinçözüm önerileri sunulmuştur

Keywords

Yabancı dil öğretimikültürlerarası iletişimselyeterliliköğretmen yetiştirme