Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2002 - 2005
2002 - 2005Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1999 - 2002
1999 - 2002Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1994 - 1998
1994 - 1998Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2005
2005Doktora
İlköğretim fen bilgisi eğitiminde teknoloji ile bütünleştirilmiş öğrenme ortamı tasarımı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Dr)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 6. ve 7. sınıflarda okutulan matematiğe dayalı fen konularında yaşanan sorunlar, matematiğin bu sorunlar içerisindeki yeri ve bu sorunların giderilmesinde teknolojinin rolü ve çözüm önerileri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Fen Bilgisi Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2016 - Devam Ediyor
2016 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2016
2011 - 2016Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2010 - 2012
2010 - 2012Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007 - 2010
2007 - 2010Öğretim Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
1999 - 2007
1999 - 2007Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDekan
Uşak Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorBAP Bilimsel Komisyon Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisı Eğitimi Bölümü
2019 - 2020
2019 - 2020Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2016 - 2019
2016 - 2019Fakülte Kurulu Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisı Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
İnsan ve çevre ünitesi için geliştirilen STEM etkinliklerinin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin yaşam becerilerine etkisi üzerine bir inceleme
ÇAVAŞ B. (Danışman)
M.BORAN(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
STEM tabanlı ses ve özellikleri etkinliklerinin öğrencilerin mühendis ve mühendislik imajlarına ve problem çözme becerilerine etkisi üzerine bir inceleme
ÇAVAŞ B. (Danışman)
Z.ALTUNDAĞ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Ortaokul 8. sınıf öğrencilerinin sosyal ve dijital medya deneyimleri ile bilim ve teknoloji görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
ÇAVAŞ B. (Danışman)
G.KAYA(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul fen bilimleri dersinde etkileşimli elektronik kitap kullanımının öğrenci başarısına ve motivasyonuna etkisi
ÇAVAŞ B. (Danışman)
A.UZUN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ortaokul 8.sınıf öğrencilerinin informal bilim deneyimleri ve çevre sorunlarına bakış açılarının incelenmesi
ÇAVAŞ B. (Danışman)
A.UÇARÇELİK(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Madde ve Değişim Ünitesi İçin Oyunlaştırma Kullanımının Öğrencilerin Akademik Başarı ve Motivasyonlarına Etkisi
ÇAVAŞ B. (Danışman)
G.ULUS(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin çevre ve çevre problemlerine yönelik görüşlerinin farklı değişkenler açısından araştırılması
ÇAVAŞ B. (Danışman)
S.NUR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının okul dışı öğrenme deneyimlerinin farklı değişkenler açısından araştırılması
ÇAVAŞ B. (Danışman)
D.EDE(Öğrenci)
2017
2017Doktora
Fen bilimleri öğretmenlerine uygulanan laboratuvar güvenliği mesleki gelişim seminerlerinin etkileri: Laboratuvar güvenliği bilgi düzeyleri
ÇAVAŞ B. (Danışman)
S.AKPULLUKÇU(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının sorumlu araştırma ve yenilik hakkındaki görüşlerinin değerlendirilmesi
ÇAVAŞ B. (Danışman)
Ç.BULUT(Öğrenci)
Makaleler
2023
20231. Research trends and content analysis of ocean literacy studies between 2017 and 2021
Çavaş B., Açık Çınar Ş., Koç S., Kolaç M.
FRONTIERS IN MARINE SCIENCE
, cilt.10, ss.1-18, 2023 (SCI-Expanded)
2023
20232. Re-visiting lactate dehydrogenase from a different dimension: a model bioinformatics study for wrestling
ÇAVAŞ L., Daglioglu O., ÇAVAŞ B.
Biotech Studies
, cilt.32, sa.1, ss.17-23, 2023 (Scopus)
2023
20233. TWENTY-TWO YEARS OF SCIENCE COMMUNICATION RESEARCH: A BIBLIOMETRIC ANALYSIS
BALCI E. V., DUĞAN Ö., ÇAVAŞ B.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.22, sa.3, ss.393-412, 2023 (SSCI)
2022
20224. The Effects of Laboratory Safety Professional Development Seminars Implemented on Science Teachers: Laboratory Safety Knowledge Levels
KOÇ S., ÇAVAŞ B.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.33, sa.4, ss.438-448, 2022 (Scopus)
2021
20215. Turkish STEM Teachers'Opinions aboutthe Scientist-Teacher-Student Partnership
ÇAVAŞ B., ÇAPAR S., ÇAVAŞ L., YAHŞİ Ö.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.18, sa.4, ss.622-637, 2021 (Scopus)
2020
20206. The Effect of Virtual Reality Enhanced Learning Environment on the 7th-grade Students’ Reading and Writing Skills in English
Acar A., Çavaş B.
Malaysian Online Journal of Educational Sciences , cilt.4, sa.8, ss.22-33, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
20207. More than Playing a Toy: The Effects of Lego Mindstorms on the Students? Perceptions about Scientists
Çavaş B., Güney L. Ö., Karagöz E., Çavaş P.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.31, sa.1, ss.92-103, 2020 (Scopus)
2019
20198. Öğretmen Adaylarının Bilim ve Teknolojiye Yönelik Algılarının Metaforlar Yardımıyla Ortaya Konulması
ÇAVAŞ P., ÇETİN G., PALABIYIK E., ÇAVAŞ B.
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.1239-1272, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20199. Exploring Preservice Teachers’ Science and Technology Concepts by Metaphors
ÇAVAŞ P., ÇETİN G., PALABIYIK E., ÇAVAŞ B.
Necatibey Faculty of Education, Electronic Journal of Science and Mathematics Education
, cilt.13, sa.2, ss.1239-1272, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201910. INDUSTRY 4.0 AND SCIENCE EDUCATION
ÇAVAŞ B.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.18, sa.5, ss.652-653, 2019 (SSCI)
2017
201711. The Development of Laboratory Safety Questionnaire for Middle School Science Teachers
KOÇ S., ÇAVAŞ B.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.28, sa.3, ss.224-231, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201612. Öğretmenlerin Sağlık ve Cinsel Eğitim İnsan Genetiği ve Beyni ile Çevre ve Çevre Eğitimine Bakış Açıları
Günay F. Y., Hamurcu H., Çavaş B.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.7, sa.13, ss.25-60, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201613. ÖĞRETMENLERİN SAĞLIK VE CİNSEL EĞİTİM İNSAN GENETİĞİ VE BEYNİ İLE ÇEVRE VE ÇEVRE EĞİTİMİNEBAKIŞ AÇILARI
GÜNAY F. Y., HAMURCU H., ÇAVAŞ B.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201614. PEDAGOGICALLY DESIRABLE SCIENCE EDUCATION: VIEWS ON INQUIRY-BASED SCIENCE EDUCATION IN TURKEY
ÖZDEM YILMAZ Y., ÇAVAŞ B.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.15, sa.4, ss.506-522, 2016 (SSCI)
2015
201515. Research Trends in Science Education International A Content Analysis For the Last Five Years 2011 2015
ÇAVAŞ B.
Science Education International , cilt.25, sa.4, ss.573-588, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201416. SUSTAINABILITY IN SCHOOLS OF EDUCATION IN TURKEY: IN THE WORDS OF LECTURERS
ÇAVAŞ B., Ertepinar H., TEKSÖZ G.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.13, sa.4, ss.469-482, 2014 (SSCI)
2013
201317. Turkish Pre Service Elementary Science Teachers Scientific Literacy Level and Attitudes Toward Science
ÇAVAŞ P., ÖZDEM YILMAZ Y., ÇAVAŞ B., ÇAKIROĞLU J., ERTEPINAR H.
Science Education International
, cilt.24, sa.4, ss.383-401, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201318. Legitimate peripheral participation of pre-service science teachers: Collaborative reflections in an online community of practice, Twitter
Kim M., ÇAVAŞ B.
Science Education International , cilt.24, sa.3, ss.306-323, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201319. Fen Eğitimine Mühendislik Odaklı Bir Yaklaşım ENGINEER Projesi ve Uygulamaları
ÇAVAŞ B., CAGLA B., JACK H., MIIA R.
Fen Bilimleri Öğretimi , cilt.1, sa.1, ss.12-22, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201320. Development of an Instrument to Determine Science Teachers Implementation of Inquiry Based Science Education in their Classrooms
ÇAVAŞ B., JACK H., KLAARA K., MIIA R.
International Journal of Primary Education , cilt.2, sa.2, ss.9-22, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
201321. Social Networking Websites from the Point of view of University Students A Comparative Analysis
VINCENTAS L., SLEKIENE V., RAGUILENE L., IORDACHE D., PRIBEANU C., BILEK M., et al.
Problems of education in the 21st century , cilt.57, ss.61-78, 2013 (ESCI)
2012
201222. Canlılarda Üreme Büyüme ve Gelişme Ünitesinin Araştırmaya Dayalı Öğrenme Yöntemi ile İşlenmesinin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Bilimsel Süreç Becerilerine ve Fen ve Teknoloji Dersine Yönelik Tutumlarına Etkisİ
ÇELİK K., ÇAVAŞ B.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.13, sa.2, ss.50-75, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201223. RESEARCH TRENDS IN SCIENCE EDUCATION FROM THE PERSPECTIVE OF JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION: A CONTENT ANALYSIS FROM 2002 TO 2011
ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ P., ÖZDEM YILMAZ Y., Rannikmae M., Ertepinar H.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.11, sa.1, ss.94-102, 2012 (SSCI)
2011
201124. Outdoor education in natural life park an experience from Turkey
ÇAVAŞ B.
Science Education International , cilt.22, sa.2, ss.152-160, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
201025. A Study on Pre service Science Class and Mathematics Teachers Learning Styles in Turkey
ÇAVAŞ B.
Science Education International , cilt.21, sa.1, ss.47-61, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201026. A Qualitative Study on Students Understanding and Misconceptions Regarding the Living Cell
ÇAVAŞ B., KESERCİOĞLU T. İ.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.5, sa.1, ss.321-331, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200927. A STUDY ON SCIENCE TEACHERS' ATTITUDES TOWARD INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN EDUCATION
ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ P., KARAOĞLAN B., KIŞLA T.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
, cilt.8, sa.2, ss.20-32, 2009 (SSCI)
2009
200928. Turkish Students Views on Environmental Challenges with respect to Gender An Analysis of ROSE Data
ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ P., TEKKAYA C., ÇAKIROĞLU J., KESERCİOĞLU T. İ.
Science Education International , cilt.20, sa.1, ss.69-78, 2009 (Hakemli Dergi)
2004
200429. İlköğretim Fen Bilgisi Öğretiminde Analojilerin Kullanımı
KESERCİOĞLU T. İ., YILMAZ H., ÇAVAŞ P., ÇAVAŞ B.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.5, sa.1, ss.35-44, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200330. Primary Science Teachers Attitudes Toward Computer Assisted Learning
ÇAVAŞ B., KESERCİOĞLU T. İ.
Ege Eğitim Dergisi , cilt.3, sa.2, ss.35-43, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. ROSES-SECOND PROJECT AND A CURRENT VIEW ON SCIENCE EDUCATION
ÇAVAŞ B., KOÇ S., YENTÜR M. M.
IV. INTERNATIONAL BAKU CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, cilt.1, ss.565-570, (Tam Metin Bildiri)
2022
20222. STUDENTS' AWARENESS ON ENVIRONMENTAL CHALLENGES
ÇAVAŞ B., KOÇ S., YENTÜR M. M.
2. INTERNATIONAL CONGRESS ON ENVIRONMENT, DISASTER AND FOREST, Adana, Türkiye, 2 - 03 Aralık 2022, ss.13-23, (Tam Metin Bildiri)
2022
20223. ÖĞRENCİLERİN GELECEKTEKİ MESLEKLERİNE YÖNELİK KARİYER MOTİVASYONLARI
ÇAVAŞ B., KOÇ S., YENTÜR M. M., GÖL D.
7.Uluslararası Bilimsel Araştırmalar Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2022, ss.1219-1228, (Tam Metin Bildiri)
2022
20224. A Trend Analysis About Ocean Literacy Studies Between 2004-2022
ÇAVAŞ B., AÇIK ÇINAR Ş., KOÇ S., Kolaç M.
IV. International Baku Scientific Research Congress, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım - 01 Aralık 2022, ss.558-564, (Tam Metin Bildiri)
2021
20215. AN INVESTIGATION ON OCEAN LITERACY OF PRESERVICE SOCIAL SCIENCES TEACHERS
AÇIK ÇINAR Ş., ÇAVAŞ B.
6. ASIA PACIFIC INTERNATIONAL CONGRESS ON CONTEMPORARY STUDIES, 15 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20216. SCIENCE AND INNOVATION IN MARINE SCIENCES: INTER ISLAMIC NETWORK ON OCEANOGRAPHY
AÇIK ÇINAR Ş., ÇAVAŞ B.
INTERNATIONAL ANTALYA SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATIVE STUDIES CONGRESS, 18 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)
2021
20217. EVALUATING TURKISH PRESERVICE SCIENCE TEACHERS’ OCEAN LITERACY LEVEL
AÇIK ÇINAR Ş., ÇAVAŞ B.
INTERNATIONAL ANTALYA SCIENTIFIC RESEARCH AND INNOVATIVE STUDIES CONGRESS, 18 Aralık 2021, (Tam Metin Bildiri)
2020
20208. An investigation on student’s perceived change in attitudes towards STEM and career decision self-efficacy in Daylighting Rivers
ÖZDEM YILMAZ Y., ÇAVAŞ B.
International Conference “Daylighting Rivers: Inquiry Based Learning for Civic Ecology”, 1 - 02 Aralık 2020, (Tam Metin Bildiri)
2019
20199. The Use of Interactive Electronik Book to Make Science Education Attractive for Students
KARAGÖZ E., ÇAVAŞ B.
The 6th ICASE World Science and Technology Education Conference, Pattaya, Tayland, 2 - 06 Aralık 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201910. Teaching in the Era of Industry 4.0: Cultivating the Next Generation of STEM Teachers.
Demir K., ÇAVAŞ P., ÇAVAŞ B.
6th ICASE World Science and Technology Education Conference, Pattaya, Tayland, 2 - 06 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
201911. ROBOTİK EĞİTİMİNİN ÖĞRENCİLERİN ZİHİNLERİNDEKİ BİLİM VE TEKNOLOJİ KAVRAMLARINA ETKİSİ
Karagöz E., Oral L. Ö., Çavaş B.
International Symposium on Active Learning, Adana, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2019, cilt.1, ss.12-19, (Tam Metin Bildiri)
2019
201912. Beyond the pages: Interactive eworkbook of middle school students for science courses
KARAGÖZ E., ORAL L. Ö., YILDIZ C., ÇAVAŞ B.
NSTA 2019, 09 Nisan 2019, (Özet Bildiri)
2018
201813. Virtual Reality Enhanced Learning in STEM
ACAR A., ÇAVAŞ B., KIŞLA T.
World STEM Education Conference, 8 - 10 Haziran 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201814. STEM Education in Virtual Museums
ÇAVAŞ B., YAĞCI R., KIŞLA T., KESKİN H., GÜR B., ÖZDEM YILMAZ Y., et al.
World STEM Education Conference, 8 - 10 Haziran 2018, (Özet Bildiri)
2013
201315. The realization of of IBSE in PROFILES
ÖZDEM YILMAZ Y., ÇAVAŞ B.
PROFILES Conference, 24 Ocak 2013 - 05 Ocak 2018, (Tam Metin Bildiri)
2017
201716. FROM “SCIENCE IN SOCIETY (SiS)” TO “SCIENCE WITH AND FOR SOCIETY (SWAFS)”: CHALLENGES AND IMPLEMENTATIONS IN EUROPEAN SCIENCE EDUCATİON
ÇAVAŞ B.
EDUCATIONAL CONFERENCE “TEACHING SCIENCES IN SCHOOLS WITH CREATIVITY ANDINNOVATION: TRANSFORMING THE THEORY INTO PRACTICE, 6 - 11 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201717. Avrupa Birliğinde STEM Eğitimi Yaklaşımları ve Uygulamaları
ÇAVAŞ B.
Eğitimde Alternatif Yaklaşımlar, Türkiye, 01 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
201718. Investigation of High School Teachers’ Perception of Mobile Learning according to Their Tablet Acceptance
KIŞLA T., ÇAVAŞ B.
9th Annual International Conference on Humanities and Social Sciences, 8 - 10 Eylül 2017, (Özet Bildiri)
2017
201719. A Reflection of Preservice science teachers’xx views of open access dimension of RRI
Bulut Ç., ÇAVAŞ B., Demir K.
2nd International Baltic Symposium on Science and Technology Education, 12 - 15 Haziran 2017, (Özet Bildiri)
2016
201620. THE IMPORTANCE OF DAILY SPORT EXERCISES FOR OUR HEALTHY LIFE
DAĞLIOĞLU Ö., ÇAVAŞ B.
Multiple Dimensions in Science Education, 1 - 06 Aralık 2016, (Özet Bildiri)
2016
201621. ICASE JOURNAL SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
ZHANG B., HOLBROOK J., ÇAVAŞ B.
ICASE 2016, 1 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201622. EVALUATION OF PRESERVICE SCIENCE TEACHERS VIEWSTOWARDS RESPONSIBLE RESEARCH AND INNOVATION
ÇAVAŞ B., Bulut C.
ICASE 2016, 1 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201623. AN ASSESSMENT OF NEW SCIENCE AND TECHNOLOGYCURRICULUM IN TERMS OF LABORATORY USAGE
ÇAVAŞ B., AKPULLUKCU S.
ICASE 2016, 1 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201624. A PROFILES BASED TEACHING AND LEARNING MODULE HOW CAN WE CREATE AN ICE CREAM CAR WHICH GOESON THE BEACH USING WIND
ÇAVAŞ B., SAYAR S. N., SENEL S.
ICASE 2016, 1 - 05 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201625. An Assessment of New Science and Technology Curriculum in terms of Laboratory Usage
KOÇ S., ÇAVAŞ B.
5TH WORLD CONFERENCE ON SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION (WORLD STE2016), Antalya, Türkiye, 01 Kasım 2016, (Özet Bildiri)
2016
201626. Integration of Robotics into School Science Curriculum 4 Best Practices
ÇAVAŞ B., SILAY İ., SENEL S., DEMIR K.
IOSTE 2016, 11 - 16 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201627. FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ DEPREM KONUSUNDAKİ KAVRAM YANILGILARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
BINGUL D., ÇAVAŞ B.
NEW TRENDS IN HIGHER EDUCATION, 12 - 13 Nisan 2016
2016
201628. YÜKSEKÖĞRETİMDE ARTIRILMIŞ ORTAMLARININ KULLANIMI
SENEL S., ÇAVAŞ B.
New Trends in Higher Education, 12 - 13 Nisan 2016
2016
201629. A NEW APPROACH IN EDUCATION SYSTEM RESPONSIBLE RESEARCH AND INNOVATION
ÇAVAŞ B., BULUT C.
NEW TRENDS IN HIGHER EDUCATION, 12 - 13 Nisan 2016
2016
201630. Engineering in K12 Teaching and Learning Environment Experiences from ENGINEER Project in Turkey
ÇAVAŞ B., HOLBROOK J., RANNIKMAE M., SILAY İ.
NSTA 2016, 31 Mart - 02 Nisan 2016
2015
201531. Laboratory Safety Questionnaire: Development, Validity And Reliability
KOÇ S., ÇAVAŞ B.
II.IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020 – Science with and for Society, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201532. Learning How To Control The Scientific Process Skills Through 3- Stage Model: 7th Grade - Absorption of Light Unit
KOÇ S., ÇAVAŞ B.
II.IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020 – Science with and for Society, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2015
201533. Learning How To Control The Scientific Process Skills Through 3 Stage Model 7th Grade Absorption of Light Unit
SİMGE A., CAGLA B., DUYGU S., ÇAVAŞ B.
II.IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, cilt.1, ss.105, (Özet Bildiri)
2015
201534. Laboratory Safety Questionnaire Development Validity And Reliability
SİMGE A., ÇAVAŞ B.
II.IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, cilt.1, ss.100, (Özet Bildiri)
2015
201535. European Researchers Night
COLETTE R., ÇAVAŞ B., DUYGU S.
II.IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, cilt.1, ss.101-102, (Özet Bildiri)
2015
201536. The Makers of Future The Future of Makers
ÖZDEM YILMAZ Y., BİLİCAN K., ÇAVAŞ B.
II.IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, cilt.1, ss.66-67, (Özet Bildiri)
2015
201537. The Change Process in a College Physics Faculty s Conceptions and Practices on Teaching for Conceptual Change
WILLIAM S., DEMİR A., ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ P.
2015 Annual International Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 14 Nisan 2015, cilt.1, ss.442-443, (Özet Bildiri)
2015
201538. Teachers conceptions of gender equality in France and Turkey
PIERRE C., JEREMY C., HAMURCU H., ÇAVAŞ B., GÜNAY F. Y.
II.IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brokerage Event Horizon 2020, İstanbul, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, cilt.1, ss.117, (Özet Bildiri)
2015
201539. A PROFILES Project Based Teaching and Learning Module
ÇAVAŞ B., Jack H.
10th NSTA Global Conversations in Science Education Conference, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 12 - 15 Mart 2015, cilt.1, ss.85
2015
201540. Responsible Research And Innovation Experiences From Ark of Inquiry Project in Turkey
ÇAVAŞ B., SILAY İ.
Int Conference on Mediterranean Sea Connects Us, Chania, Yunanistan, 19 - 23 Aralık 2015, cilt.1, ss.16, (Özet Bildiri)
2014
201441. Pre-service Teachers' Views on the Environmental Education, Human Brain and Genetics, Health and Sexual Education
Gunay Y., ÇAVAŞ B., HAMURCU H.
16th Symposium of the International-Organisation-for-Science-and-Technology-Education (IOSTE), Kuching, Malezya, 21 - 27 Eylül 2014, cilt.167, ss.141-151, (Tam Metin Bildiri)
2013
201342. Outdoor education in Izmir natural life park
ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ P., MUŞLU KAYGISIZ G., KESERCİOĞLU T. İ.
IOSTE Eurasian Regional Symposium & Brojerage event Horizon 2020, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, (Özet Bildiri)
2012
201243. FEN VE TEKNOLOJİ EĞİTİMİNDE LABORATUVAR GÜVENLİĞİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
AKPULLUKÇU KOÇ S., ÇAVAŞ B.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 Haziran 2012, (Tam Metin Bildiri)
2012
201244. The Effects of Robotics Club on the Students Performance on Science Process Scientific Creativity Skills and Perceptions on Robots Human and Society
ÇAVAŞ B., KESERCİOĞLU T. İ., HOLBROOK J., RANNIKMAE M., OZDOGRU E., GOKLER F.
3RD INTERNATIONAL WORKSHOP TEACHING ROBOTICS, 20 - 24 Nisan 2012, (Tam Metin Bildiri)
2010
201045. What I want to learn about physics topics: A general picture of Turkish Rose Survey
ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ P., YILMAZ H., KESERCİOĞLU T. İ.
XIV IOSTE Symposium, 13 - 18 Haziran 2010, (Özet Bildiri)
2008
200846. Aktif Eğitim Uygulanan Kimya Bölümü Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri üzerine bir araştırma
ÇAVAŞ L., ÇAVAŞ B.
V.Aktif Eğitim Kurultayı, Türkiye, 7 - 08 Haziran 2008, (Özet Bildiri)
2005
200547. Technology Based Learning Robotics Club
ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ P.
AB 2015, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2005, (Özet Bildiri)
2004
200448. Effects of Underwater Rugby on the Plasma Concentrations of Urea, Uric acid, Creatinine, Albumin, Globulin and Bilirubin levels
ÇAVAŞ L., ÇAVAŞ B., YURDAKOÇ M. K.
12.International Conference on Physical Education and Sports, 21 Mayıs - 23 Nisan 2004, (Özet Bildiri)
2004
200449. A Comparative Study: Skin Folds, Estimated Percentage Body Fat, Total Body Fat Weight And Fat-Free Body Mass In The Female And Male Turkish Athletes
ÇAVAŞ L., DAĞLIOĞLU Ö., HAZAR M., GÜRLER S., ÇAVAŞ B., YURDAKOÇ M. K.
13th Balkan Sports Medicine Congress, 29 Nisan - 02 Mayıs 2004, (Özet Bildiri)
2004
200450. Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Kullanimina Yönelik Bir Araştirma Dictated Yaklaşimi
ÇAVAŞ B., KIŞLA T., PETER T.
AKADEMİK BİLİŞİM, Türkiye, 11 - 13 Şubat 2004, cilt.1, ss.34-35, (Özet Bildiri)
2005
200551. Teknoloji Tabanlı Öğrenme ROBOTIK KULÜP
ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ P.
Akademik Bilişim-05, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2005, cilt.1, ss.113-114, (Özet Bildiri)
2003
200352. Effects of underwater rugby on the activities of some serum marker enzymes
ÇAVAŞ L., ÇAVAŞ B., YURDAKOÇ M. K.
12th Exercise Biochemistry Conference, 13 - 16 Temmuz 2003, (Özet Bildiri)
2000
200053. İlköğretim Okulları 7. Sınıflarda Okutulan Fen Bilgisi Derslerinin Öğretiminde Matematik Bilgilerinin Yeri ve Önemi
ÇAVAŞ B., Köroğlu H., BOYACIOĞLU EMİROĞLU H., KEŞAN C.
IV. Fen bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.302-312, (Tam Metin Bildiri)
1999
199954. An Investigations On Swimming Course Which Given To Young Children In Summer School.
ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ L.
Swimming and Waterpolo Symposium, Türkiye, 11 - 12 Kasım 1999, (Özet Bildiri)
1999
199955. Yeniden yapılandırılan Eğitim Fakültelerinde web sayfalarından beklentiler
ÇAVAŞ L., TARHAN L., ÇAVAŞ B.
I. International Information Technology Symposium, 14 - 16 Ekim 1999, (Özet Bildiri)
1999
199956. Teaching The Systematic Of Plants Course Using Computer
KESERCİOĞLU T. İ., ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ L.
I. International Information Technology Symposium, 14 - 16 Ekim 1999, (Özet Bildiri)
1999
199957. A Research on Demonstrating The Structure of 3D Amino acid Using Computer Simulations
ÇAVAŞ L., ÇAVAŞ B.
I. International Information Technology Symposium, 14 - 16 Ekim 1999, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. GELECEĞİ ŞEKİLLENDİREN TEKNOLOJİ: VATANDAŞ BİLİMİNE DAYALI ÇEVRE BİLİNCİ VE EĞİTİMİ
ÇAVAŞ B., KOÇ S.
ÇEVRE EĞİTİMİNDE ALTERNATİF UYGULAMALAR, ÇAVAŞ Pınar, OĞUZ NAMDAR Ayşegül, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.17-38, 2023
2022
20222. FEN ÖĞRETİMİNDE ARAŞTIRMAYA DAYALI ÖĞRENME
KOÇ S., ÇAVAŞ B.
Akademisyen Yayınevi, Ankara, 2022
2021
20214. Fen Öğretiminde Sanal Laboratuvar Uygulamaları
ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ L., Ulus G.
21. YÜZYILDA FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİ, Çavaş P., Anagün Ş.S.,, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.189-204, 2021
2020
20206. Sanal Gerçeklik ve Eğitim Alanındaki Uygulamaları
KARAGÖZ E., YILDIZ C., GÜNEY L. Ö., ÇAVAŞ B., ÇAVAŞ P.
Dijital Medya ve Öğrenme, Abdullah Kuzu, Elif Kuzu, Editör, Pegem, Ankara, ss.153-168, 2020
2020
20207. Sanal Müzeler
ÖZDEM YILMAZ Y., ÇAVAŞ B.
Fen Öğretiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Canan Laçin Şimşek, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.75-100, 2020
2019
20198. LEARNING METHODOLOGY GUIDELINES
Ugolini F., ÇAVAŞ B., Grazia S., Massetti L., Mylonas D., ÖZDEM YILMAZ Y., et al.
IBIMET-CNR, Frenze, 2019
2019
20199. Bilim Merkezlerinde Avrupa Bilim İnsanları Gecesi Programı
KARAGÖZ E., ORAL L. Ö., ÇAVAŞ B.
OKUL DUVARLARININ ÖTESİNE ÖĞRENME YOLCULUĞU: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu, Uygar Kanlı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.355-370, 2019
2019
201910. A View of the impact of Technology on Science Education in 2070
KARAGÖZ E., ÇAVAŞ B., ORAL L. Ö.
Science Education: Visions of the Future, AKPAN Ben, Editör, Next Generation Education, Abuja, ss.261-288, 2019
2019
201911. Fen Bilimleri Eğitiminde Etkileşimli Elektronik Kitapların Kullanımı
KARAGÖZ E., ORAL L. Ö., ÇAVAŞ B.
Fen ve Matematik Eğitiminde Teknolojik Yaklaşımlar, Dr. Devrim AKGÜNDÜZ, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.246-264, 2019
2017
201712. Guides for Teachers: Pedagogical Framework Implementation Guide
Chouliaras G., Drakatos G., Staviani M., Mavromanolakis G., Potsidi M., Chaniotakis M., et al.
EPINOIA SA, 2017
2016
201613. WorldSTE2016 Scientific Programme and Abstracts
ÇAVAŞ B., Akpan B., Çakmakçı G.
Papillon, İstanbul, 2016
2015
201514. STEM eğitimi Türkiye raporu: Günün modası mı yoksa gereksinim mi?
AKGÜNDÜZ D., aydeniz m., ÇAKMAKÇI G., ÇAVAŞ B., ÇORLU M. S., ÜNER T., et al.
İstanbul Aydın Üniversitesi, 2015
2015
201515. IOSTE Eurasian Regional Symposium Brokerage Event Horizon 2020 Abstracts and Programme Book
ÇAVAŞ B., GÜLTEKİN Ç.
PALME YAYINCILIK, Ankara, 2015
2004
200417. Biyoloji Uygulamaları 1
BALIM A. G., ÇAVAŞ B., ÖZTÜRK ÇALI İ.
Gema Gelişim Yayıncılık, İzmir, 2004
Ansiklopedide Bölümler
Desteklenen Projeler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorFEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ LABORATUVAR GÜVENLİĞİNE YÖNELİK BİLGİ DÜZEYLERİNİN ARAŞTIRILMASI ve GELİŞTİRİLMESİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
KOÇ S. (Yürütücü), Gacan E., ÇAVAŞ B.
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorElektronik Çalışma Kitabı ve Öğrenme Yönetim Sistemi Tasarımı ve Eğitim Sistemine Adaptasonu
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇAVAŞ B., KARAGÖZ E.(Yürütücü), GÜNEY L. Ö.
2022 - 2024
2022 - 2024Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Araştırma ve Veri Laboratuvarı Projesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Diğer
ALTAY A. (Yürütücü), SAFİ İ. S., ÖZDEMİR M. O., YILMAZ L., ÇAKIR Ö., ÇAVAŞ B., et al.
2022 - 2024
2022 - 2024Creating School Seismology Labs For the Development of Students’ Competences
Erasmus Projesi , Erasmus+ KA2 Yenilik ve İyi Uygulamaların Değişimi için İşbirliği Projesi, Avrupa Düzeyi
(Proje Özeti)
Çavaş B. (Yürütücü)
2022 - 2023
2022 - 2023ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ VE ÖĞRETMEN ADAYLARININ OKYANUS OKURYAZARLIKLARI ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇAVAŞ B. (Yürütücü), AÇIK ÇINAR Ş., KOÇ S., Kolaç M.
2018 - 2021
2018 - 2021School Networks Alert Citizens protection
AB Destekli Diğer Projeler
Acar A., Çavaş B., Karagöz E., GÜNEY L. Ö.
2016 - 2019
2016 - 2019ORTAOKUL FEN BİLİMLERİ DERSİ İÇİN YENİ BİR YAKLAŞIM: BİLİM, TEKNOLOJİ VE MÜHENDİSLİK ODAKLI SORGULAMAYA DAYALI FEN EĞİTİMİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇAVAŞ B. (Yürütücü)
2014 - 2015
2014 - 2015Öğretmen ve Öğretmen Adaylarının Sağlık ve Çevre Eğitimine Bakış Açılarının Değerlendirilmesi ( 2014 KB EGT 001)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
HAMURCU H., ÇAVAŞ B.
2009 - 2012
2009 - 2012İLKÖĞRETİMDE ROBOT UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ İLE YARATICILIKLARINA ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
ÇAVAŞ B. (Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyor
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
Editörler Kurulu Üyesi
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyor
School Science and Mathematics
Editörler Kurulu Üyesi
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam Ediyor
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam Ediyor
Inter Islamic Network on Oceanography
Genel Sekreter
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam Ediyor
The World Underwater Federation
Bilim Kurulu Üyesi
2010 - Devam Ediyor
2010 - Devam Ediyor
International Council of Association for Science Education
Eşbaşkan
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Kasım 2022
Kasım 2022JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Bilimsel Danışmanlıklar
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorBilimsel Projeler İçin Yapılan Danışmanlık
Bahcesehir Koleji
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Temmuz 2022
Temmuz 2022
SEISMO-LAB YAZ OKULU
Bilim / Sanat Kampı veya Yaz Okulu Organizasyonu
Çavaş B.
Athens, Yunanistan
Sanatsal Etkinlik
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 70
h-indeksi (WOS): 4
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2022
Temmuz 2022