Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2005 - 2012
2005 - 2012Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1999 - 2005
1999 - 2005Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
1999 - 2005
1999 - 2005Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Ortaöğretim Fen Ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Kimya öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Kimya Öğretmenliği (Dr)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Kimya Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2017 - 2023
2017 - 2023Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2007 - 2017
2007 - 2017Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2022 - 2023
2022 - 2023Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdür Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Doktora
Kimya Eğitiminde Problem Çözme Stratejileri ve Araştırma Tasarımı
Doktora
Uzmanlık Alan Dersi
Tez Çalışması
Kimya Öğretiminde Test Geliştirme
Kimya Eğitiminde Problem Çözme Stratejileri ve Araştırma Tasarımı
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alanı Dersi
Tez Çalışması
Kimya Eğitiminde Araştırmalar
Kimya Eğitiminde Seçme Konular
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alanı Dersi
Tez Çalışması
Seminer
Kimya Eğitiminde Araştırmalar
Kimya Eğitiminde Seçme Konular
Lisans
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması
Eleştirel ve Analitik Düşünme
Genel Kimya Laboratuvarı
Laboratuvar Güvenliği
Öğretmenlik Uygulaması
Mikroöğretim
Kimya Öğretiminde Materyal Tasarımı
Kimya Eğitiminde Sorgulayıcı Araştırma Yöntemleri
Lisans
Organik Kimya Laboratuvarı 2
Eğitimde Araştırma Yöntemleri
Genel Kimya
Kimya Öğretim Programları
Öğretmenlik Uygulaması
Biyoloji Ders Kitabı İnceleme
Eleştirel ve Analitik Düşünme
Genel Kimya Laboratuvarı
Çevre Eğitimi
Laboratuvar Güvenliği
Organik Kimya Laboratuvarı 1
Öğretmenlik Uygulaması
Mikroöğretim
Kimya Öğretiminde Materyal Tasarımı
Kimya Eğitiminde Sorgulayıcı Araştırma Yöntemleri
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Kimya öğretmen adaylarının laboratuvar güvenliği konusundaki bilgi ve beceri düzeylerinin deney etkinlikleri kapsamında incelenmesi: Bir durum çalışması
Akkuzu Güven N. (Danışman)
B.YAVUZCAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının fen okuryazarlığının çeşitli değişkenlerle olan ilişkisi: Bir yapısal eşitlik modeli önerisi
Akkuzu Güven N. (Danışman)
D.SERBEST(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Kimya öğretmen adaylarının genel kimya konularıyla ilgili grafik okuma, yorumlama ve çizim becerilerinin incelenmesi
AKKUZU GÜVEN N. (Danışman)
O.TEPE(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Kimya öğretmen adaylarının mesleki yeterlilik düzeylerinin belirlenmesi
AKKUZU GÜVEN N. (Danışman)
N.AKKUZU(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (29)
SCI-E, SSCI, AHCI (9)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
Scopus (12)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (9)
2024
20241. Predictors of Global Scientific Literacy of Pre-Service Teachers: A Structural Equation Modeling Study
Serbest D., Akkuzu Güven N.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.272-306, 2024 (TRDizin)
2022
20222. Thinking about the Chemical Substances through Real-life Incidents: A Case Study on Pre-service Teachers' Knowledge on Various Dimensions of Laboratory Safety
Akkuzu Güven N., Uyulgan M. A.
Educational Policy Analysis and Strategic Research
, cilt.17, sa.3, ss.263-291, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20223. Web 2.0 Tools in Chemistry Teaching: An Analysis of Pre-Service Chemistry Teachers’ Competencies and Views
Uyulgan M. A., Akkuzu Güven N.
Instructional Technology and Lifelong Learning
, cilt.3, sa.1, ss.88-114, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
20224. Analysis of Prospective Primary School Teachers’ Knowledge Regarding Chemical Representations on Crystallization Experiment
Uyulgan M. A., Akkuzu Güven N.
Journal of Science Learning
, cilt.5, sa.1, ss.176-192, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
20215. An Active Learning Framework for EcologicalIntelligence: Using Activities of Multiple Intelligences toAchieve Ecological Awareness
Akkuzu Güven N., Uyulgan M. A.
SCIENCE EDUCATION INTERNATIONAL
, cilt.32, sa.4, ss.358-367, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20216. Linking the representation levels to a physical separation and purification method in chemistry: Understanding of distillation experiment
Akkuzu Güven N., Uyulgan M. A.
Journal of Pedagogical Research
, cilt.5, sa.3, ss.80-104, 2021 (Scopus)
2021
20217. Are University Students Willing to Participate in Environmental ProtectionActivities (EPAs)? – Sub-dimensions of Ecological Intelligence asPredictors
Akkuzu Güven N., Uyulgan M. A.
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH
, cilt.7, sa.3, ss.269-282, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
20208. Öz yeterlik ve Geribildirim Arasındaki İlişki: Fen Alanları Öğretmen Adayları Üzerine Bir Araştırma
Akkuzu Güven N., Uyulgan M. A.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.53, ss.18-41, 2020 (TRDizin)
2020
20209. Genel Kimya Konularına İlişkin Grafik Okuma, Yorumlama ve Çizim Becerileri Testi Geliştirme Süreci: Geçerlilik ve Güvenilirlik Analizleri
TEPE O., AKKUZU GÜVEN N.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.23-43, 2020 (TRDizin)
2019
201910. Analitik Kimya Laboratuvarında Sorgulama Temelli Sistematik Kalitatif Katyon Analizi Deneylerinin Bilimsel Süreç Becerilerine Yansıması
Akkuzu Güven N., Uyulgan M. A.
Avrupa Bilim ve Teknoloji Dergisi
, cilt.0, sa.17, ss.423-436, 2019 (TRDizin)
2018
201811. EDUCATIONAL SHORT VIDEOS TO UTILIZE IN THE BIOCHEMISTRY LABORATORY: OPINIONS OF UNIVERSITY STUDENTS
Uyulgan M. A., Akkuzu Güven N.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.17, sa.3, ss.496-510, 2018 (SSCI, Scopus)
2017
201712. Ortaöğretim Öğrencilerinin Akademik Başarılarını Yordayan Kişisel Faktörler Üzerine Bir Araştırma
Uyulgan M. A., Akkuzu N.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.6, sa.3, ss.1211-1226, 2017 (TRDizin)
2017
201713. Step by step learning using the I diagram in the systematic qualitative analyses of cations within a guided inquiry learning approach
Akkuzu Güven N., Uyulgan M. A.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.18, sa.4, ss.641-658, 2017 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2017
201714. Understanding "green chemistry' and "sustainability': an example of problem-based learning (PBL)
Günter T., Akkuzu Güven N., Alpat Ş.
RESEARCH IN SCIENCE & TECHNOLOGICAL EDUCATION
, cilt.35, sa.4, ss.500-520, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201615. An Insight towards conceptual understanding: Looking into the molecular structures of compounds
Uyulgan M. A., Akkuzu N.
Acta Didactica Napocensia
, cilt.9, sa.4, ss.49-70, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201616. Kimya Öğretiminde Yeni Deneysel Arayışlar Öğretmen Adaylarının Yansıtıcı Günlükleri Ekseninde Derinlemesine Bir Bakış
AKKUZU N., AKÇAY H.
Akdeniz İnsani Bilimler Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.17-45, 2016 (TRDizin)
2016
201617. How to Improve Students’ Comprehension concerning the Major Terms of Functional Groups?--In the Experiment of OrCheTaboo Game
Akkuzu N., Uyulgan M. A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF HIGHER EDUCATION
, cilt.5, sa.2, ss.196-212, 2016 (Scopus)
2016
201618. Towards a Profound Ecological Understanding Statistical Attempts to Measure Our Ecological Intelligence
AKKUZU N.
International Journal of Social Sciences and Education , cilt.6, sa.2, ss.198-216, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201619. An epistemological inquiry into organic chemistry education: exploration of undergraduate students' conceptual understanding of functional groups
Akkuzu Güven N., Uyulgan M. A.
CHEMISTRY EDUCATION RESEARCH AND PRACTICE
, cilt.17, sa.1, ss.36-57, 2016 (SCI-Expanded, Scopus)
2015
201520. Öğretmen Adaylarının Gözünden Nitelikli Öğretmen Seçimi: Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Bölümünde Okuyan Öğrencilerin Durumu
Uyulgan M. A., Akkuzu N.
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.23, sa.3, ss.917-940, 2015 (TRDizin)
2014
201421. Development and Validity Reliability Study of Communication Skills Scale for Student Teachers Suggestion of An Alternative Model
Akkuzu N., Akkaya N.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES , cilt.9, sa.8, ss.111-132, 2014 (TRDizin)
2014
201422. Toward making the invisible visible using a scale: prospective teachers' thoughts and affective reactions to feedback
AKKUZU GÜVEN N., UYULGAN M. A.
IRISH EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.33, sa.3, ss.287-305, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201423. ASSESSING THE STUDENTS' UNDERSTANDING RELATED TO MOLECULAR GEOMETRY USING A TWO-TIER DIAGNOSTIC TEST
Uyulgan M. A., Akkuzu Güven N., Alpat Ş.
JOURNAL OF BALTIC SCIENCE EDUCATION
, cilt.13, sa.6, ss.839-855, 2014 (SSCI, Scopus)
2014
201424. An Overview of Student Teachers' Academic Intrinsic Motivation
Uyulgan M. A., Akkuzu Güven N.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.14, sa.1, 2014 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2014
201425. The role of different types of feedback in the reciprocal interaction of teaching performance and self-efficacy belief
Akkuzu N.
Australian Journal of Teacher Education
, cilt.39, sa.3, ss.37-66, 2014 (SCI-Expanded, Scopus)
2012
201226. Kimya öğretmen adaylarının öz yeterlik inançlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi(Dokuz eylül üniversitesi örneği)
Akkuzu Güven N.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM BILIMLERI / EDUCATIONAL SCIENCES: THEORY & PRACTICE
, cilt.12, sa.3, ss.2195-2216, 2012 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2011
201127. Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterlilikleri ve Mesleki Yeterliliklerini Etkileyen Faktörler Arasındaki İlişkilerin Belirlenmesi Bir Yapısal Eşitlik Modeli Örneği
Akkuzu N.
e-Journal of New World Sciences Academy , cilt.6, sa.4, ss.2611-2629, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201128. An Effective Model to Increase Student Attitude and Achievement Narrative Including Analogies
Akkuzu N., Hüsamettin A.
US-CHINA EDUCATION REVIEW A , cilt.1, sa.5, ss.612-623, 2011 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Kimya Eğitiminde Spektroskopi Yöntemi İle İlgili Çalışmaların Bibliyometrik Analizi
Polat A., Bayın N., Akkuzu Güven N., Alpat Ş.
IV.UBEST, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2025
20252. Sürdürülebilir Sabun Dünyasına İlk Adım: Örnek Bir Yeşil Kimya Etkinliği
Özlüsoy A., Akkuzu Güven N.
10. Ulusal Kimya Öğrenci Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 12 - 14 Mayıs 2025, (Yayınlanmadı)
2024
20243. Öğretmen Adaylarının Zihinlerinde Yeşil Kimyanın ve STEM'in Yeri
Özlüsoy A., Akkuzu Güven N.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi (UFBMEK-2024), Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Yayınlanmadı)
2023
20234. Kimya Öğretmen Adaylarının Kimyasal Maddelerin Zararlılıklarına İlişkin Bilgi Ve Beceri Düzeylerinin Deney Etkinlikleri İle İncelenmesi
Yavuzcan B., Akkuzu Güven N.
8. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2023, (Yayınlanmadı)
2022
20225. Öğretmen Adaylarının Evrensel Fen Okuryazarlığının Çeşitli Değişkenlerle Olan İlişkisi: Bir Yapısal Eşitlik Modeli Önerisi
Serbest D., Akkuzu Güven N.
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT VE TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.79, (Özet Bildiri)
2022
20226. Kimya Alanında Laboratuvar Güvenliği ile İlgili Uluslararası Düzeyde Yapılan Çalışmaların Analizi: Bir Meta-Sentez Çalışması
Yavuzcan B., Akkuzu Güven N., Orhan Özteber N.
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT VE TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU , İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.62, (Özet Bildiri)
2021
20217. Kimya Öğretmen Adaylarının Kimya Öğretiminde Web 2.0 Araçlarını Uygulama Örnekleri ve Uygulamalar Üzerine Görüşleri
UYULGAN M. A., AKKUZU GÜVEN N.
7. ULUSAL KİMYA EĞİTİMİ KONGRESİ, Nevşehir, Türkiye, 24 Eylül 2021, ss.66, (Özet Bildiri)
2021
20218. Kimya Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Güvenliği Konularında Farkındalık Kazanmalarına İlişkin Bir Durum Çalışması Örneği
AKKUZU GÜVEN N., UYULGAN M. A.
7. ULUSAL KİMYA EĞİTİMİ KONGRESİ, Nevşehir, Türkiye, 24 Eylül 2021, ss.32, (Özet Bildiri)
2021
20219. Sınıf Öğretmen Adaylarının Kimyasal Gösterim Seviyeleri Üzerine Bir Kesitsel Tarama Çalışması
AKKUZU GÜVEN N., UYULGAN M. A.
2. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.273, (Özet Bildiri)
2021
202110. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Kromatografi ile ilgili Makroskobik ve Sub-mikroskobik Gösterim Düzeylerinin Analizi
UYULGAN M. A., AKKUZU GÜVEN N.
2. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.272, (Özet Bildiri)
2020
202011. Attitudes towards Mobile Learning in Secondary Education
UYULGAN M. A., AKKUZU GÜVEN N.
IV.International Applied Social Sciences Congress, Türkiye, 22 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2020
202012. Pre-service Teachers' Approach to Environmental Problems through an Ecological Awareness
AKKUZU GÜVEN N., UYULGAN M. A.
IV.International Applied Social Sciences Congress, Türkiye, 22 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2019
201913. Laboratuvar Güvenliğine ilişkin Bir Başarı Testinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
UYULGAN M. A., AKKUZU GÜVEN N.
1. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201914. Çevre Eğitiminde Kavramsallık ve Görselliğe Doğru: Zihin Haritalarının Rolü
AKKUZU GÜVEN N., UYULGAN M. A.
1. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu (UBEST 2019), İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201915. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Makroskobik, Submikroskobik ve Sembolik Gösterim Seviyelerinin Tespiti: Kristallendirme Örneği
UYULGAN M. A., AKKUZU GÜVEN N.
2. Uluslararası Eğitimde Yeni Arayışlar Kongresi (2. UEYAK), İstanbul, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2019, (Özet Bildiri)
2019
201916. Genel Kimya Konularına İlişkin Grafik Okuma, Yorumlama ve Çizim Beceri Testi Geliştirme Çalışması
TEPE O., AKKUZU GÜVEN N.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2019
201917. Çevresel Sürdürülebilirliğin Yordayıcısı Olarak Ekolojik Zeka
AKKUZU GÜVEN N., UYULGAN M. A.
6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
2018
201818. Genel Kimya Laboratuvarlarında Bilimsel Süreç Becerilerini Geliştirmede Alternatif Bir Öğrenme ve Değerlendirme Aracı: I Diyagramı Aktivitesi ile Sorgulayıcı Öğrenme Yaklaşımı
AKKUZU N., UYULGAN M. A.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.127, (Özet Bildiri)
2018
201819. Açık Uçlu Deney Tekniği ile Yürütülen Laboratuvar Dersinde Kimya Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilimsel Süreç Becerilerinin Değişiminin İncelenmesi
UYULGAN M. A., AKKUZU N.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.122, (Özet Bildiri)
2018
201820. Ortaöğretim Kimya Ders Kitaplarında Yer Alan Deney ve Etkinliklerin Bilimsel Süreç Becerilerine Göre Analizi
UYULGAN M. A., AKKUZU N.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), Muğla, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.139, (Özet Bildiri)
2017
201721. A Study for Developing Scientific Process Skills of Students on Guided Inquiry Learning Approach: I Diagram Activities
AKKUZU N., UYULGAN M. A.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.108, (Özet Bildiri)
2017
201722. Measuring the Impact of Personal Factors on Secondary School Students’ Beliefs of Academic Achievement by Logistic Regression Analysis
UYULGAN M. A., AKKUZU N.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.107, (Özet Bildiri)
2017
201723. The Effect of Concept Cartoon Activities Based on Argumentation-oriented Teaching Method on Academic Achievement of Students regarding ”Liquids” and Their Perceptions about Inquiry Learning Skills towards Science
ALPAT Ş., AKKUZU N., GÜRER N., SAPA Y., ATASEVEN B., BAL M.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.132, (Özet Bildiri)
2017
201724. The Effect of Concept Cartoon Activities on Conceptual Comprehension Levels of Secondary School Students Studying at Fine Arts High School
ALPAT Ş., AKKUZU N., YILMAZ D., CEYHAN N., AKBAŞ E., KAPLAN E.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.131, (Özet Bildiri)
2017
201725. Geri Bildirim ile Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlilik İnançları Üzerine İlişkisel Bir Çalışma
AKKUZU N., UYULGAN M. A.
7th International Congress of Research in Education(ICRE), Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.288, (Özet Bildiri)
2017
201726. Başarıyı Yordamada Akademik İçsel Motivasyonun ve Genel Öz yeterliliğin Rolü
UYULGAN M. A., AKKUZU N.
7th International Congress of Research in Education(ICRE), Çanakkale, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2017, ss.161, (Özet Bildiri)
2016
201627. Ekolojik Zekanın Keşfine doğru Yeni Bir Çevre Bilincinin Öğretmen Adayları Örnekleminde Ölçülmesi
AKKUZU N.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.331-339, (Tam Metin Bildiri)
2016
201628. Öğretmen Adaylarında Ekolojik Zeka Bilinci Sürdürülebilir bir Yaşama dair Görüşlerin Değerlendirilmesi
AKKUZU N.
5th World Conference on Educational and Instructional Studies (WCEIS), Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
201629. The Analysis of the News and Concepts on Chemistry in the Printed and Visual Media
ALPAT Ş., AKKUZU N., KARATAŞ A., ÖZ İ., KILIÇ M., ATMACA O.
XXIV Congress of Chemists and Technologists of Macedonia, Makedonya, 11 - 14 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201630. Biyokimya Labotuvarında Bir Aktif Öğrenme Etkinliği Kısa Filmler
UYULGAN M. A., AKKUZU N.
IIIrd INTERNATIONAL EURASIANEDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, ss.1212, (Özet Bildiri)
2016
201631. Ekolojik Zekanın Keşfine doğru İlk Adımlar Küresel Çevre Sorunlarına dair Yeni Bir Bilinç Türünü Öğretmen Adayları Örnekleminde Ölçme Girişimi
AKKUZU N.
IIIrd International Eurasian Educational Research (EJER) Congress, Muğla, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2015
201532. The Effect of Problem Based Learning on Students Comprehension Levels in the Subject of Green Chemistry and Sustainability
TUĞÇE G., AKKUZU N., ALPAT Ş.
1st International Conference on Green Chemistry and Sustainable Technologies, İzmir, Türkiye, 30 Eylül - 03 Ekim 2015, ss.51, (Özet Bildiri)
2015
201533. Öğrencilerin Katyonların Kalitatif Sistematik Analizi Konusundaki Performans ve Başarı Düzeylerinin Belirlenmesi I Diyagramı Uygulamaları
AKKUZU N., UYULGAN M. A.
IV.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, ss.81, (Özet Bildiri)
2015
201534. Öğrencilerin Molekül Yapılarını Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgılarının Belirlenmesine Yönelik Bir Durum Çalışması
UYULGAN M. A., AKKUZU N.
IV.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, ss.64, (Özet Bildiri)
2015
201535. Modellemeye Dayalı Kimya Öğretiminin Öğrencilerin Redoks Tepkimeleri Konusundaki Akademik Başarılarına Etkisi
ÜNER E., DEMİRAY E., KÖSE S., AKKUZU N., ALPAT Ş.
IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Ayvalık-Balıkesir, Türkiye, 7 - 10 Eylül 2015, ss.130, (Özet Bildiri)
2014
201436. Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Bölümü Öğrencilerinin Akademik Motivasyonlarında Diyalogun Yeri
İLGİN N., AKKUZU N.
Yıldız International Conference on Educational Research and Social Sciences, İstanbul, Türkiye, 1 - 03 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
201337. Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin Alan Öğretmeni Seçiminde Uygulanacak Alan Bilgisi Sınavına Yönelik Düşünceleri
UYULGAN M. A., AKKUZU N.
III.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.42, (Özet Bildiri)
2013
201338. Eğitim Fakültesinde Okuyan Öğretmen Adaylarının Diyaloga İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
AKKUZU N., İLGİN N., UYULGAN M. A.
22.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Eskişehir, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.136, (Özet Bildiri)
2013
201339. Organik Kimya Laboratuvarında Tabu Oyunu Fonksiyonel Gruplar
AKKUZU N., UYULGAN M. A.
III.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 5 - 07 Eylül 2013, ss.38, (Özet Bildiri)
2013
201340. Öğretim Deneyimlerinde Geri Bildirimin Rolü
AKKUZU N., UYULGAN M. A.
VI.Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.28, (Özet Bildiri)
2012
201241. İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Fen ve Teknoloji Dersi Asitler Bazlar Konusundaki Kavramsal Anlama Düzeylerine Yönelik Bir Çalışma
BAYBURTOĞLU G. M., ALPAT Ş., AKKUZU N.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.161, (Özet Bildiri)
2012
201242. Kimya Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterlilikleri ve Mesleki Yeterliliklerini Etkileyen Faktörler Arasındaki İlişkilerin Yapısal Eşitlik Modeli İle İncelenmesi
AKKUZU N.
X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde, Türkiye, 27 - 30 Haziran 2012, ss.332, (Özet Bildiri)
2011
201143. Hydrocarbons Inquiry A Learning Cycle Lesson
ŞENDUR G., AKKUZU N.
World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE), Kuşadası-Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.83, (Özet Bildiri)
2011
201144. The Effects on Pre service Teachers of Different Feedback during Micro reflective Teaching
AKKUZU N., AKÇAY H.
World Conference on New Trends in Science Education, Kuşadası-Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.149, (Özet Bildiri)
2011
201145. Approaching Conceptual Change through a Learning Cycle Model Teaching A Case of Functional Groups
AKKUZU N., ŞENDUR G.
World Conference on New Trends in Science Education(WCNTSE), Kuşadası-Aydın, Türkiye, 19 - 23 Eylül 2011, ss.82, (Özet Bildiri)
2011
201146. Determination of The Level of Pre service Teachers Professional Competence by Using Micro reflective Method A Case Study
AKKUZU N., AKÇAY H.
I. International Congress on Curriculum and Instruction, Eskişehir, Türkiye, 5 - 08 Ekim 2011, ss.358-359, (Özet Bildiri)
2011
201147. Kimya Öğretmen Adaylarının Öz Yeterlik İnançlarının Ölçülmesine Yönelik Bir Çalışma
AKKUZU N., AKÇAY H.
II.Ulusal Kimya Eğitim Kongresi, Erzurum, Türkiye, 5 - 08 Temmuz 2011, ss.149, (Özet Bildiri)
2011
201148. Öğrencilerde Bilimsel Süreç Becerilerinin Geliştirilmesinde I Diyagramlarının Rolü
ŞENDUR G., AKKUZU N.
International Educational Technology Conference, İstanbul, Türkiye, 25 - 27 Mayıs 2011, ss.1839, (Özet Bildiri)
2010
201049. The design of a learning environment based on the theory of multiple intelligence and the study its effectiveness on the achievements, attitudes and retention of students
AKKUZU GÜVEN N., Akcay H.
1st World Conference on Information Technology (WCIT), İstanbul, Türkiye, 6 - 10 Ekim 2010, cilt.3, (Tam Metin Bildiri)
2010
201050. Kimya Öğretmen Adaylarının Çoktan Seçmeli Test Sorusu Hazırlamadaki Yeterlilikleri ve Soru Hazırlarken Karşılaştıkları Sorunların Belirlenmesi
AKKUZU N., AKÇAY H.
IX. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, ss.100, (Tam Metin Bildiri)
2010
201051. How It can be Simplified to Learn Abstract Subjects of Chemistry Using Models and Stories to Increase Student Attitude and Achievement towards Chemistry
AKKUZU N., ESKİCİOĞLU A. P., TAMTÜRK M., AKÇAY H.
10th European Conference on Research in Chemistry Education (ECRICE), Krakow, Polonya, 4 - 07 Temmuz 2010, ss.26-27, (Özet Bildiri)
2010
201052. 5 Sınıf Öğrencilerinin Madde Konusundaki Başarılarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
AKKUZU N., AKÇAY H.
9. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, Elazığ, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2010, ss.345-349, (Tam Metin Bildiri)
2010
201053. The Study of the Affect of Story Based Learning Material and Worksheets in Active Learning on Success and Attitude towards Chemistry
AKKUZU N., MERVE T., ESKİCİOĞLU A. P., AKÇAY H.
5th International Conference on Chemistry and Chemical Education, Minsk, Belarus, 6 - 09 Nisan 2010, ss.75-76, (Özet Bildiri)
2009
200954. 9 Sınıf Kimya Dersinin ve Ders Kitabının Bilimsel Süreç Becerileri Yönünden Değerlendirilmesi ve Yeni Müfredat ile İlgili Öğretmen Görüşleri
AKKUZU N., AKÇAY H., GÜLÜM H., GÜZEY E. E., ÇUKADAR İ.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.12, (Tam Metin Bildiri)
2009
200955. Yapılandırmacı Öğrenme Teorisine Dayalı Bir Laboratuar Aktivitesi Destilasyon Yöntemi ile Kaynama Noktası Tayini ve Etil Alkol Su Karışımının Ayrılması
AKKUZU N., AKÇAY H.
Eğitimde Yeni Yönelimler-V: Öğrenmenin Doğası ve Değerlendirme Sempozyumu, Türkiye, 18 Nisan 2009, ss.386-389, (Tam Metin Bildiri)
2008
200856. Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Programında Yetişen Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutumlarını Belirlemeyi Amaçlayan Bir Ölçek Geliştirme Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
AKKUZU N., AKÇAY H.
International Conference on Educational Science ICES'08, Famagusta, North Cyprus, Kıbrıs (Kktc), 23 - 25 Haziran 2008, ss.94-99, (Tam Metin Bildiri)
2007
200757. Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği Programında Yetişen Öğretmen Adaylarının Yeterliliklerinin Ölçülmesini Amaçlayan Bir Ölçek Geliştirme
AKKUZU N., AKÇAY H.
1.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi (Kimya Eğitiminde Yeni Ufuklar), Maçka-İstanbul, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2007, ss.166-167, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Kimya Öğretmen Adaylarının Grafiksel Beceri Düzeyleri Ve Karşılaştıkları Zorluklar Üzerine Bir İnceleme
Tepe O., Akkuzu Güven N.
EĞİTİM & BİLİM 2025 -III, Dr.Öğr.Üyesi Yağmur Suzan SÖNMEZ, Editör, EFE AKADEMİ YAYINLARI, İstanbul, ss.397-420, 2025
2024
20242. Kimya Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme: Dijital Yaklaşımlar
Akkuzu Güven N., Özlüsoy A.
Kimya Öğretiminde Teknoloji Uygulamaları , Prof. Dr. Gülten ŞENDUR,Doç. Dr. Melis Arzu UYULGAN, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.73-107, 2024
2024
20243. Gregoire'in Kavramsal Değişimin Bilişsel-Duyuşsal Modeli
Uyulgan M. A., Akkuzu Güven N.
Kavramsal Değişim Kuramları ve Uygulamaları, PEKDAĞ BÜLENT,AZİZOĞLU NURSEN, Editör, DORA YAYINCILIK, Bursa, ss.149-178, 2024
2024
20244. Ontolojik Temele Dayalı Kavramsal Değişim Modeli ve Fen Eğitimi Alanına Yansımaları
Akkuzu Güven N., Uyulgan M. A.
Kavramsal Değişim Kuramları ve Uygulamaları, PEKDAĞ BÜLENT,AZİZOĞLU NURSEN, Editör, DORA YAYINCILIK, Bursa, ss.43-84, 2024
2023
20235. Sanal Laboratuvar Uygulamalarının Fen Alanları Eğitiminde Kullanımı
Uyulgan M. A., Akkuzu Güven N.
EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNDE YENİ EĞİLİMLER: Kuram, Uygulama ve Modellemelerin Değerlendirilmesi, Doç.Dr.Ezgi Pelin YILDIZ, Editör, EFE AKADEMİ, İstanbul, ss.181-202, 2023
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025
21. Yüzyıl Becerileri Işığında Bilime Yolculuk
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Özcan E. G. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Yıldırım I., Özcanhan M. H., Birant K. U., Öztürk Ö., et al.
2024 - 2025
2024 - 2025STEM Temelli Laboratuvar Etkinlikleri Kapsamında Kimya Öğretmen Adaylarının Yeşil Kimya ve STEM Farkındalıklarının İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
AKKUZU GÜVEN N. (Yürütücü), ÖZLÜSOY A.
2022 - 2022
2022 - 2022Bilime Sihirli Yolculuk
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
(Proje Özeti)
Üstün S.(Yürütücü), Uyulgan M. A., Şendur G., Özdemir D., Metin Peten D., Akkuzu Güven N., et al.
2021 - 2022
2021 - 2022Öğretmen Adaylarının Fen Okuryazarlığının Çeşitli Değişkenlerle Olan İlişkisi: Bir Yapısal Eşitlik Modeli Önerisi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
AKKUZU GÜVEN N. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Buca Proaktif Öğretmen Eğitimi Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Canbulat T., Uğurel I., Sarıoğlu C. C., Uygur S. S., İkiz F. E., Ergun S., et al.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ocak 2024
Ocak 2024Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2022
Temmuz 2022Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Sanatsal Etkinlik
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
23 Eylül 2022 - 25 Eylül 2022
23 Eylül 2022 - 25 Eylül 2022
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT VE TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU
Katılımcı
İzmir-Türkiye
23 Eylül 2022 - 25 Eylül 2022
23 Eylül 2022 - 25 Eylül 2022
III. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT VE TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU
Katılımcı
İzmir-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 51
h-indeksi (WOS): 4
Jüri Üyelikleri
Şubat-2024
Şubat 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
- Dokuz Eylül Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Füsun DÖNMEZ TİK Üyeliği - Balıkesir Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Mürüvvet Bengü ÇETİN Yüksek Lisans Tez Savunması - Balıkesir Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Füsun DÖNMEZ TİK Üyeliği - Balıkesir Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Doktora Yeterlik Sınavı
Oktay TEPE'nin Doktora Yeterlik Sınavı - Dokuz Eylül Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022