Bilime Sihirli Yolculuk


Üstün S.(Yürütücü), Uyulgan M. A., Şendur G., Özdemir D., Metin Peten D., Akkuzu Güven N., et al.

TÜBİTAK Projesi, 2022 - 2022

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Eylül 2022
  • Bitiş Tarihi: Eylül 2022

Proje Özeti

Fen bilgisi eğitiminde laboratuvar, öğrencilerin fen konularını daha yeterli ve etkili olarak öğrenmeleri bakımından önemli bir işleve sahiptir. Laboratuvarsız fen eğitimi, yanlış ve yetersiz öğrenildiğinde kavram yanılgılarına sebep olacağından bütün eğitim sürecini olumsuz etkileyecektir. Aksine, fen bilgisi derslerinde edindiği temel bilgileri, laboratuvar uygulamalarıyla pekiştiren öğrencilerde kalıcı öğrenme sağlanmış olacaktır.

Bu projenin amacı İzmir’in dezavantajlı bölgelerinde eğitim – öğretim gören ve bilime ilgi duyan öğrencileri bilimle buluşturmak, bilimsel süreçlerde görev almalarını sağlayarak özgüvenlerinin gelişmesine katkıda bulunmaktır. Ayrıca kendi bölgelerindeki eğitim kurumlarında laboratuvar uygulamaları destekli fen eğitiminden yararlanamadıkları için öğrencilerin bu alandaki eksikliklerini gidermek, farklı bakış açıları kazandırmak hedeflenmektedir.

Bu kapsamda, öğrencilerin karşılaşacakları etkinliklerle eğlenirken öğrenmesi, olayları sorgulaması ve farkındalık yaşaması amaçlanmıştır. Yaparak ve yaşayarak, iş birliği içerisinde öğrenmeyi sağlayan çalışmaların, öğrencilerin girişimcilik eğilimlerini geliştirdikleri ve akademik başarılarını arttırdığı gözlemlenmiştir.

Projenin hedef kitlesi, İzmir’in farklı semtlerindeki ortaokullarda eğitimine devam eden yedinci sınıf öğrencileridir. Projeye katılacak olan öğrenciler, imkanları kısıtlı bölge okullarından, kurum fen bilgisi öğretmenleri tarafından oluşturulan bir akademik kurul tarafından belirlenecektir. Bu akademik kurul, fen bilgisi alanına ilgisi olan kırk öğrenci tanımlayarak projeye dahil edecektir.

Proje kapsamındaki etkinliklerde, öğrencilerin fen bilgisi dersindeki kazanımlar doğrultusunda edindikleri temel beceriler laboratuvar uygulamalarıyla desteklenecektir. Sorgulayıcı yaklaşımla öne çıkarılacak olan eğitim – öğretim süreçlerinin düzenlenmesinde öğrencilerin hazır bulunuşlukları dikkate alınacaktır.

Yapılacak etkinliklerde anlatım, soru – cevap, tartışma, beyin fırtınası, problem çözme, yaparak öğrenme gibi yöntemlerin tamamı kullanılacaktır.

Proje uygulamaları, 19 -24 Eylül 2022 tarihleri arasında altı gün süreyle yapılacaktır. Üç gün Konak Şehit Ömer Halisdemir Bilim ve Sanat Merkezi’nde planlanan etkinlikler, diğer günlerde Ege Üniversitesi, Dokuz Eylül Üniversitesi ve Mevlâna Toplum ve Bilim Merkezi’nde gerçekleştirilecektir.

Proje süreci sonunda çevre bilinci gelişecek olan öğrencilerin merak duyguları daha da artacak, bilime karşı duydukları ilgiyle alacakları yol, önlerine yeni yollar açacaktır. Fikir üretme, hayata geçirme, böylece kendilerini keşfetme konularında istekli olacak, çıkardıkları sonuçları yorumlayarak yeni sorunlara çözüm üretme kabiliyetlerini arttıracaklardır.