Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1991 - 1997
1991 - 1997Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr), Türkiye
1988 - 1991
1988 - 1991Yüksek Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli), Türkiye
1984 - 1988
1984 - 1988Lisans
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1997
1997Doktora
Çoktan seçmeli ve doğru-yanlış tipi testlerin psikometrik özelliklerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Dr)
1991
1991Yüksek Lisans
Madde kökü uzunluğunun madde istatistiklerine etkisi
Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitimde Ölçme Ve Değerlendirme (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Eğitim Bilimleri
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Program Geliştirme
Eğitim Programları ve Öğretim
Öğretmen Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2014 - 2022
2014 - 2022Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1998 - 2014
1998 - 2014Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
1990 - 1998
1990 - 1998Araştırma Görevlisi
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorBölüm Akademik Kurul Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - 2021
2018 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2018 - 2019
2018 - 2019Ölçme Değerlendirme Kurulu Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2016 - 2019
2016 - 2019Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
2015 - 2018
2015 - 2018Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2015 - 2018
2015 - 2018Bölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi
2012 - 2015
2012 - 2015Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2012 - 2015
2012 - 2015Bölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2005 - 2014
2005 - 2014Etik Kurul Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
2012 - 2012
2012 - 2012Bölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Tıpta Uzmanlık
Birinci basamakta defansif tıp uygulamaları ölçek geliştirme çalışması
Günvar T., Yurdabakan İ. (Eş Danışman)
M.DEMİR(Öğrenci)
2017
2017Tıpta Uzmanlık
İzmir ilinde 18-45 yaş arası genç erişkinlerde fiziksel aktivite düzeyi ve fiziksel aktivite önündeki engeller
GÜLDAL A. D. (Eş Danışman), YURDABAKAN İ. (Eş Danışman)
G.BALIK(Öğrenci)
2017
2017Tıpta Uzmanlık
Revize edilmiş depresyon tutum ölçeğinin Türkçe dilinde geçerlikgüvenirlik çalışması
MEVSİM V. (Eş Danışman), YURDABAKAN İ. (Eş Danışman)
M.TEVRİZOĞLU(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretimde taşımalı eğitim öğrencilerinin sorunları
YURDABAKAN İ. (Danışman)
A.ŞAN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim 6, 7 ve 8. sınıf öğrencilerinin bilişüstü farkındalık düzeylerinin incelenmesi
YURDABAKAN İ. (Danışman)
S.AKÇAM(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
İlköğretim öğrencilerinin bilgisayar ortamında yapılan ölçme ve değerlendirme uygulamasına yönelik tutumlarının incelenmesi
YURDABAKAN İ. (Danışman)
Ç.UZUNKAVAK(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
İlköğretim 4. sınıf fen ve teknoloji dersinde öz ve akran değerlendirme uygulamalarının yer aldığı işbirlikli öğrenme yönteminin öğrencilerin başarı, tutum ve bilişüstü becerilere etkisi
Yurdabakan İ. (Danışman)
M.OLĞUN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
İlköğretim 4 ve 7. sınıf öğrencilerinin öz değerlendirme uygulamalarına yönelik tutumları
YURDABAKAN İ. (Danışman)
A.UZUN(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Alternatif değerlendirme yaklaşımlarından öz ve akran değerlendirmenin işbirlikli öğrenme ortamlarında akademik başarı, tutum ve kalıcılığa etkileri
YURDABAKAN İ. (Danışman)
M.ONAT(Öğrenci)
2008
2008Doktora
Öz ve akran değerlendirmenin temel iletişim becerileri üzerindeki etkileri
YURDABAKAN İ. (Danışman)
S.ÖZAN(Öğrenci)
2007
2007Doktora
Eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretimde planlama ve değerlendirme dersiyle ilgili erişi düzeyleri, tutumları ve görüşlerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
YURDABAKAN İ. (Danışman)
H.ŞAHİN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
2005-2006 öğretim yılında yürürlüğe konan ilköğretim 5.sınıf müfredat uygulamaları konusunda öğrenci görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi
Yurdabakan İ. (Danışman)
N.ARSLAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
2005-2006 öğretim yılında uygulamaya başlanan ilköğretim programlarına yönelik öğretmen görüşlerinin çeşitli değişkenler açısından karşılaştırmalı olarak incelenmesi
YURDABAKAN İ. (Danışman)
Z.GÜNAY(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Yabancı dil öğretiminde portfolyoya dayalı değerlendirmenin öğrenci başarısı ve derse yönelik tutumlarına etkisi
YURDABAKAN İ. (Danışman)
T.ERDOĞAN(Öğrenci)
2005
2005Doktora
İlköğretim 5. sınıf fen bilgisi programının hedeflerine ulaşılabilirlik düzeyinin belirlenmesi, etkili öğretmen özellikleri, sınıf atmosferi ve öğrenci tutumlarının hedeflere ulaşılabilirlik düzeyi üzerindeki etkisi
YURDABAKAN İ. (Danışman)
Ö.ALTAY(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
Üniversite yabancı dil hazırlık okullarının, öğrencilerin yabancı dilde kritik düşünme becerilerine etkisinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
YURDABAKAN İ. (Danışman)
G.SARIGÜL(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 5. sınıf sosyal bilgiler ders programı hedeflerinin gerçekleşme düzeyinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Yurdabakan İ. (Danışman)
M.SUAT(Öğrenci)
2000
2000Yüksek Lisans
İlköğretim okullarındaki sınıf yönetimi süreçlerinin değerlendirilmesi
YURDABAKAN İ. (Danışman)
A.BOLDURMAZ(Öğrenci)
Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları
2020
2020Yüksek Lisans-Tezsiz
Anne Baba Tutumları İle Çocukların Benlik Saygısı Arasındaki İlişkiyi İnceleyen Türkiye’de Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
Yurdabakan İ. (Danışman)
E.Hüseyinsinoğlu(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans-Tezsiz
TAŞIMALI İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN TAŞIMALIEĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Yurdabakan İ. (Danışman)
M.Tektaş(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans-Tezsiz
ALTERNATİF DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARININ KURAMSAL AÇIDAN İNCELENMESİ
Yurdabakan İ. (Danışman)
Ü.Çobanoğlu(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans-Tezsiz
2005-2006 Programında Yer Alan Alternatif Değerlendirme Uygulamalarının Değerlendirilmesi
Yurdabakan İ. (Danışman)
Ö.Gürsoy(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans-Tezsiz
İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN TÜRKÇE DERSİNDEKİ AKADEMİK BENLİK KAVRAMLARIYLA BAŞARILARI ARASINDAKİ İLİŞKİLERİN İNCELENMESİ
Yurdabakan İ. (Danışman)
Ö.Susamcı(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans-Tezsiz
TİCARET MESLEK LİSESİ ÖĞRENCİLERİNİN EFQM MÜKEMMELLİK MODELİNE GÖRE MEMNUNİYET DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE KARŞILAŞTIRMALI OLARAK İNCELENMESİ
Yurdabakan İ. (Danışman)
E.Anılmış(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans-Tezsiz
Üniversite yüksekokul hazırlık sınıfında okuyan öğrencilerin başarıları ile üniversitelerarası kurul yabancı dil sınavındaki başarıları arasındaki İlişkiler
Yurdabakan İ. (Danışman)
B.KALAFAT(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans-Tezsiz
Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarından Öz-değerlendirme: Bir Literatür Çalışması
Yurdabakan İ. (Danışman)
S.TURGUT(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans-Tezsiz
Alternatif Değerlendirme Yaklaşımlarından Akran Değerlendirme: Bir Literatür Çalışması
Yurdabakan İ. (Danışman)
M.Abdullah(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans-Tezsiz
İlköğretim Öğrencilerinin İngilizce dersine Yönelik Tutumlarının Kademeli Olarak İncelenmesi
Yurdabakan İ. (Danışman)
E.Kazaz(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans-Tezsiz
İzmir İli Aliağa İlçesindeki İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Çocuk Hakları Konusundaki Bilinç Durumu
Yurdabakan İ. (Danışman)
H.Tufan(Öğrenci)
2007
2007Yüksek Lisans-Tezsiz
İlköğretim 4 ve 5. Sınıf Fen ve Teknoloji Derslerinde 2005-2006 Programının Uygulanması Sırasında Karşılaşılan Güçlükler
Yurdabakan İ. (Danışman)
S.Söğüt(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans-Tezsiz
Jica ve Megep Projeleri ile İzmir ve Konya'da Kurulan Endüstriyel Otomasyon Bölümü Mezunlarının Yeterliklerinin İncelenmesi
Yurdabakan İ. (Danışman)
G.Çayır(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans-Tezsiz
Meslek Liselerinde Biyoloji ve Sağlık Bilgisi Dersine Yönelik Görüşlerin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi
Yurdabakan İ. (Danışman)
Ö.Ilgın(Öğrenci)
2004
2004Yüksek Lisans-Tezsiz
Proje Tabanlı Öğrenme Modelinin Uygulandığı Gruplarda Akran değerlendirmenin Geçerliği
Yurdabakan İ. (Danışman)
N.Doğramacı(Öğrenci)
Verdiği Kurs ve Eğitimler
2023 - 2023
2023 - 20235. Aile Hekimliği Akademik Gelişim Günleri
Akademik Birimler - Eğitim
Yurdabakan İ.
2019 - 2019
2019 - 2019Öğrenme Alanlarına ve Öğrenme Hedeflerine Göre Ölçme-Değerlendirme
Akademik Birimler - Eğitim
Yurdabakan İ.
2017 - 2017
2017 - 2017Değerlendirme İlkeleri ve Soru Hazırlama Teknikleri
Uygulama Araştırma Merkezi - Eğitim
Yurdabakan İ.
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2025
2025Development of a scale for defensive medicine practices in primary care.
Demir M., Yurdabakan İ., Çöme O., Günvar T.
Family practice
, cilt.42, sa.3, 2025 (SCI-Expanded)
2019
2019Factor Structure, Measurement Invariance, Criterion Validity, and Reliability of the School Kindness Scale: Turkish Middle School Sample
Yurdabakan İ., Uz Baş A.
JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
, cilt.37, sa.8, ss.1002-1015, 2019 (SSCI)
2018
2018İkincil Travmatik Stres Ölçeği: Bir uyarlama çalışması
YILDIRIM G., KIDAK L., Yurdabakan İ.
Anadolu Psikiyatri Dergisi
, cilt.19, sa.1, ss.45-51, 2018 (SCI-Expanded)
2018
2018Secondary Traumatic Stress Scale: an adaptation study
Yildirim G., Kıdak L. B., Yurdabakan İ.
ANADOLU PSIKIYATRI DERGISI-ANATOLIAN JOURNAL OF PSYCHIATRY
, cilt.19, sa.1, ss.45-51, 2018 (SCI-Expanded)
2012
2012Primary school students' attitudes towards computer based testing and assessment in Turkey
Yurdabakan İ., Uzunkavak C.
Turkish Online Journal of Distance Education
, cilt.13, sa.3, ss.177-188, 2012 (SCI-Expanded)
2012
2012Factor Structure of the Reactive-Proactive Aggression Questionnaire in Turkish Children and Gender, Grade-Level, and Socioeconomic Status Differences in Reactive and Proactive Aggression
Uz Baş A., Yurdabakan İ.
JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
, cilt.30, sa.3, ss.284-297, 2012 (SSCI)
2012
2012The Effect of Co- and Peer Assessment Training on Self-Assessment Skills of Teacher Trainees
Yurdabakan İ.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.37, sa.163, ss.190-202, 2012 (SSCI)
2011
2011The investigation of peer assessment in primary school cooperative learning groups with respect to gender
Yurdabakan İ.
EDUCATION 3-13 THE PROFESSIONAL JOURNAL FOR PRIMARY EDUCATION
, cilt.39, sa.2, ss.153-169, 2011 (SSCI)
2010
2010Nonverbal intelligence of soccer players according to their age, gender and educational level
Konter E., Yurdabakan İ.
PROCEDIA SOCIAL AND BEHAVIOURAL SCIENCES
, cilt.2, sa.2, ss.915-921, 2010 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023Achievement Goal Orientations and Self-regulated Learning Levels among Pre- service Music Teachers: A Comparative Study
Tuncer Boon İ. E., Yurdabakan İ.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION AND LITERACY STUDIES , cilt.11, sa.4, ss.1-25, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Hastanın Hasta Merkezlilik Algısı Ölçeği Türkçe Geçerlik Güvenilirlik Çalışması
Günvar T., Başak O., Limnili G., Yurdabakan İ., Güldal D.
Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care
, cilt.16, sa.2, ss.286-293, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Merry go round technique and students’ physics cognitive learning outcomes on work and energy topic
Batlolona J., Nenohai A., Wenno I., Wartono W., Yurdabakan İ.
Jurnal Pendidikan IPA Indonesia
, cilt.10, sa.2, ss.178-186, 2021 (Scopus)
2020
2020Öğretim Elemanlarının Bilimsel Tutum Ölçeğinin Geliştirilme Çalışması
Güçer H., Fırat N., Yurdabakan İ.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.11, sa.2, ss.358-375, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Examination of Factors Affecting to Secondary Traumatic Stress, Cynicism and Burnout in Healthcare Professionals
Kıdak L., Girgin R. G., Yurdabakan İ.
Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care
, cilt.13, sa.2, ss.196-202, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Adaptation of metacognitive awareness of reading strategies inventory: Turkish higher education sample
Erdoğan T., Yurdabakan İ.
JOURNAL OF TURKISH STUDIES
, cilt.13, sa.19, ss.669-680, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Scale Development in Behavioral Sciences (Based on Exploratory Factor Analysis)
Yurdabakan İ., Çüm S.
Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care
, cilt.11, sa.2, ss.108-126, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Based on Exploratory Factor Analysis)
Yurdabakan İ., Çüm S.
Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care
, cilt.11, sa.2, ss.108-126, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017The relationship between reactive and proactive Aggression and emotional and behavioral difficulties: Criterion validity of the Reactive-Proactive Aggression Questionnaire (RPQ) among preadolescents
Uz Baş A., Yurdabakan İ.
Journal of Human Sciences
, cilt.14, sa.3, ss.2553-2564, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü
Uz Baş A., Yurdabakan İ.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.1, ss.202-214, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016Yaşam Boyu Kardeş İlişkileri Ölçeği nin Genç Yetişkinlerde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Öz Soysal F. S., Yurdabakan İ., Uz Baş A., Aysan F.
Journal of Human Sciences
, cilt.13, sa.3, ss.5351-5361, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016THE INVESTIGATION OF THE PROSPECTIVE TEACHERS OPINIONS RELATED TO PEER ASSESSMENT A QUALITATIVE STUDY
Yurdabakan İ.
International Journal on New Trends in Education and Their Implication
, cilt.7, sa.4, ss.1-12, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
2016The study of the reliability and validity of Lifespan Sibling Relationship Scale in young adults Yaşam Boyu Kardeş İlişkileri Ölçeğinin genç yetişkinlerde geçerlik ve güvenirlik çalışması
Öz Soysal F. S., Yurdabakan İ., Uz Baş A., Aysan F.
Journal of Human Sciences
, cilt.13, sa.3, ss.5351, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Öğretmen Adaylarının Öz yeterlik Algıları ve Başarı Başarısızlık Yüklemeleri Boylamsal Bir Araştırma
Baltaoğlu Gökdağ M., Sucuoğlu H., Yurdabakan İ.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.14, sa.3, ss.803-814, 2015 (Scopus)
2015
2015Öğretmen Adaylarına Göre Etkili Öğretmen Özellikleri ve Bu Özellikler Açısından Özyeterlik Algıları
Ay Ş., Yurdabakan İ.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.33, ss.148-166, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015Self-Efficacy Perceptions and Success/Failure Attributions of Prospective Teachers: A Longitudinal Study
BALTAOĞLU M. G., SUCUOGLU H., Yurdabakan İ.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.14, sa.3, ss.803-814, 2015 (Scopus)
2013
2013TAŞIMALI İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN TAŞIMALI EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
Yurdabakan İ., Tektaş M.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.15, sa.3, ss.511-527, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013İLKÖĞRETİM 6 7 VE 8 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞÜSTÜ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Seçil E., Yurdabakan İ.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.213-220, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Taşımalı ilköğretim öğrencilerinin taşımalı eğitime ilişkin görüşleri
YURDABAKAN İ., TEKTAŞ M.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.15, sa.3, ss.511-527, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012THE EFFECTS OF ACTIVE LEARNING ON FOREIGN LANGUAGE SELF-CONCEPT AND READING COMPREHENSION ACHIEVEMENT
Er M., Altunay U., Yurdabakan İ.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications , cilt.3, sa.4, ss.43-58, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012The Effects of Active Learning on Foreign Language Self Concept and Reading Comprehension Achievement
Er M., Altunay U., Yurdabakan İ.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.3, sa.4, ss.43-58, 2012 (Hakemli Dergi)
2012
2012The Primary School Students Attitudes Toward Computer Based Testing and Assessment in Turkey
Yurdabakan İ., Çiçek U.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF DISTANCE EDUCATION , cilt.13, sa.3, ss.177-188, 2012 (Scopus)
2012
2012Bloom’un Revize Edilen Taksonomisinin Eğitimde Ölçme ve Değerlendirmeye Etkileri
Yurdabakan İ.
Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.327-348, 2012 (Hakemli Dergi)
2011
2011İlköğretim öğrencilerinin öz-değerlendirmeye yönelik tutumlarının incelenmesi
UZUN A., Yurdabakan İ.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.22, ss.51-69, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011İlköğretim Öğrencilerinin Öz değerlendirmeye Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
Ayça U., Yurdabakan İ.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.22, ss.51-69, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011THE INFLUENCE OF PEER AND SELF-ASSESSMENT ON LEARNING AND METACOGNITIVE KNOWLEDGE: CONSEQUENTIAL VALIDITY
Yurdabakan İ., Olğun M.
International Journal on New Trends in Education and Their Implications
, cilt.2, sa.4, ss.44-57, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Secondary School Students Opinions on Portfolio Assessment in EFL
Erdoğan T., Yurdabakan İ.
The International Journal On New Trends in Education And Their Implication
, cilt.2, sa.3, ss.63-72, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011İlköğretim Öğrencilerine Yönelik Öz değerlendirme Tutum Ölçeğinin Güvenirlik ve Geçerliği
Yurdabakan İ., Ayça U.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.30, ss.121-144, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011Yapılandırmacı Kuramın Değerlendirmeye Bakışı Eğitimde Alternatif Değerlendirme Yöntemleri
Yurdabakan İ.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.44, sa.1, ss.51-77, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
20112005 ilköğretim programlarının öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
Yurdabakan İ., Günay Z.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.36, sa.383, ss.17-25, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
2011The View of Constructivist Theory on Assessment: Alternative Assessment Methods in Education
Yurdabakan İ.
Ankara Universitesi Egitim Bilimleri Fakultesi Dergisi
, cilt.44, sa.1, ss.51-78, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Validity and Reliability of the Test of Nonverbal Intelligence-2 for Soccer Players in Turkey
Konter E., Yurdabakan İ.
International Journal of Sports Science and Engineering
, cilt.4, sa.1, ss.4-14, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
2009The effects of portfolio assessment on reading listening and writting skills of secondary school prep class students
Yurdabakan İ., Erdoğan T.
The Journal of International Social Research
, cilt.2, sa.9, ss.526-538, 2009 (Hakemli Dergi)
2009
2009ÖZ VE AKRAN DEĞERLENDİRMENİN UYGULANDIĞI İŞBİRLİKLİOKUMA VE KOMPOZİSYON TEKNİĞİNİN BAŞARI TUTUM VESTRATEJİ KULLANIM DÜZEYLERİNE ETKİSİ
Yurdabakan İ., Mehmet Onat C.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.105-123, 2009 (Hakemli Dergi)
2008
2008Öz ve akran değerlendirmenin temel iletişim becerileri başarısı üzerindeki etkileri
Özan S., Yurdabakan İ.
Tıp Eğitimi Dünyası , cilt.27, sa.27, ss.27-39, 2008 (Hakemli Dergi)
2002
2002Küreselleşme konusundaki yaklaşımlar ve eğitim
Yurdabakan İ.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, cilt.6, ss.61-64, 2002 (ESCI)
1998
1998Eleştirel Düşünme
Yurdabakan İ.
Öğretmen Dünyası , cilt.219, sa.2019, ss.10-18, 1998 (Hakemsiz Dergi)
1998
1998DoğruYanlış Tipi Testlere Yöneltilen Eleştirilerin Değerlendirirlmesi
Yurdabakan İ.
Yaşadıkça Eğitim Dergisi , cilt.56, ss.30-34, 1998 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024Birinci Basamakta Defansif Tıp Uygulamaları Ölçek Geliştirme Çalışması
Demir M., Yurdabakan İ., Günvar T.
23. Aile Hekimliği Araştırma Günleri, İzmir, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2024, ss.138, (Özet Bildiri)
2024
2024Ölçek geliştirme
YURDABAKAN İ.
6. Aile Hekimliği Akademik Gelişim Günleri, Türkiye, 24 - 27 Ocak 2024, (Tam Metin Bildiri)
2023
2023Ölçek Geliştirmede Geçerlilik Güvenilirlik Çalışmaları
YURDABAKAN İ.
5. Aile Hekimliği Akademik Gelişim Günleri, Türkiye, 14 - 17 Haziran 2023, (Özet Bildiri)
2023
2023Birinci Basamakta Defansif Tıp Uygulamaları Ölçek Geliştirme Çalışması
Demir M., Günvar T., Yurdabakan İ.
21. Aile Hekimliği Araştırma Günleri, İzmir, Türkiye, 2 - 06 Mayıs 2023, ss.65, (Özet Bildiri)
2019
2019İngilizce Okumaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Türkçe Adaptasyonu: Yükseköğretim Örneklemi
ERDOĞAN T., YURDABAKAN İ.
Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Assessment of the validity and reliability of Edinburgh Postpartum Depression Scale in Turkish men
Yurdabakan İ.
24th WONCA Europe Conference 2019, Bratislava, Slovakya, 26 - 29 Haziran 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Ders dışı okumaların öğrencilerin okuma stratejileri üstbiliş farkındalıklarına etkisi
ERDOĞAN T., YURDABAKAN İ.
Uluslararası Necatibey Eğitim ve Sosyal Bilimler Araştırmaları Kongresi (UNESAK), Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, cilt.1, ss.322-327, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018KADIN ÖĞRETMENLERİN YÖNETİCİLİKLE İLGİLİ KARŞILAŞTIKLARI CAM TAVAN ENGELLERİ ÖLÇEĞİ
Aksu A., Yurdabakan İ.
X. ULUSLARARASI EĞİTİM DENETİMİ KONGRESİ, Antalya, Türkiye, 6 - 08 Aralık 2018, ss.110-111, (Özet Bildiri)
2018
2018Öğretim Elemanları Bilimsel Tutum Düzeyleri Ölçeğinin Geliştirilmesi (Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması)
GÜÇER H., FIRAT N., YURDABAKAN İ.
EYFOR 9, 1 - 04 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
2018Self- and peer assessments in PBL: A higher education example
Erdoğan T., Yurdabakan İ., Senemoğlu N.
International Academic Conference on Global Education, Teaching and Learningand International Academic Conference on Management, Economics, Business and Marketing and International Academic Conference on Engineering, Transport, IT and Artificial Intelligence, Budapest, Macaristan, 17 - 18 Ağustos 2018, ss.53-61, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Adaptation of metacognitive awareness of reading strategies inventory: Turkish higher education sample
Erdoğan T., Yurdabakan İ.
9th International Congress on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 10 - 12 Mayıs 2018, ss.70-71, (Özet Bildiri)
2018
2018Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeğinin Faktör Yapısı ve Güvenirliği: Öğretmen Adayları için Bir Uyarlama Çalışması
Yurdabakan İ.
International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 26 - 27 Ekim 2018, ss.58-59, (Özet Bildiri)
2017
2017ERGENLER İÇİN MÜZİK PERFORMANS KAYGISI ÖLÇEĞİNİNTÜRKÇEYE UYARLANMASI: GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
YURDABAKAN İ., AYDIN B.
8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 Mayıs - 20 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017ALTERNATİF BİR TEST KURAMI OLARAK SATO TEST KURAMI
Çüm S., YURDABAKAN İ.
8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017BİLGİSAYAR TABANLI TESTLERLE KÂĞITKALEMTESTLERİNİN KARŞILAŞTIRILMASI: ÜSTÜN VE SINIRLI OLANYÖNLERİ
YURDABAKAN İ.
2nd World Congress onLifelong Education- WCLE, Antalya, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2017
2017AB DESTEKLİ ERASMUS OKUL EĞİTİMİPROGRAMININ ÖĞRENCİ VE ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖREDEĞERLENDİRİLMESİ: BİR NİTEL ÇALIŞMA
Sunal F. İ., YURDABAKAN İ.
2nd World Congress onLifelong Education- WCLE, Antalya, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
2016
2016Değişime Hazır Bulunusluk Anketinin Türkçe Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Günvar T., Mevsim V., Yurdabakan İ.
9. Aile Hekimliği Araştırma Günleri, Aydın, Türkiye, 10 - 13 Kasım 2016, ss.52-53, (Özet Bildiri)
2016
2016Genç yetişkinlerde fiziksel aktivite düzeyi ve fiziksel aktivite önündeki engeller
Yurdabakan İ., Güldal A. D.
9. Aile Hekimliği Araştırma Günleri, Aydın, Türkiye, 10 - 13 Kasım 2016, ss.167-168, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Sigara İçen Kişilerde 'Sigara Bırakma Kararlılık Ölçeği'nin Türkçe Geçerlik Güvenirlik Çalışması
Mevsim V., Yurdabakan İ.
9. Aile Hekimliği Araştırma Günleri, Aydın, Türkiye, 10 - 13 Kasım 2016, ss.201-205, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016Genç yetişkinlerde fiziksel aktivite önündeki engellerin ortaya konması amacıyla Türkçe ölçme aracı geliştirme
Yurdabakan İ., Güldal A. D.
9. Aile Hekimliği Araştırma Günleri, Aydın, Türkiye, 10 - 13 Kasım 2016, ss.145-146, (Özet Bildiri)
2016
2016Edinburgh Postpartum Depresyon Ölçeğinin Erkeklerde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması Sonuçları
Mevsim V., Yurdabakan İ.
9. Aile Hekimliği Araştırma Günleri, Aydın, Türkiye, 10 - 13 Kasım 2016, ss.95-98, (Tam Metin Bildiri)
2016
2016AKRAN DEĞERLENDİRMENİN KULLANIM AMAÇLARINA İLİŞKİN ARAŞTIRMALARDA ULAŞILAN SONUÇLARIN DEĞERLENDİRİLMESİ
Yurdabakan İ.
5th WCEIS, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, ss.84-85, (Özet Bildiri)
2016
2016ERGENLER İÇİN DUYGUSAL ZEKÂ ÖLÇEĞİ GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Küçükkaragöz H., Aydın B., Yurdabakan İ.
5th WCEIS, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Okul Nezaket Ölçeği nin Türkçe ye Uyarlanması Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
YURDABAKAN İ., UZ BAŞ A.
1. Uluslararası Evlilik, Çift ve Aile Danışmanlığı Kongresi, 2 - 04 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016Physical activity level and physical activity barriers among young adults
balık g., AKYOL G., YURDABAKAN İ., GÜLDAL A. D.
6th Euirupa Rural Healt Forum, Marseille, Fransa, 23 - 24 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
2016ATIK NESNENİN SANAT EĞİTİMİNDE KULLANILMASINA YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Sağlam F., Yurdabakan İ.
1. Uluslararası Evlilik, Çift ve Aile Danışmanlığı Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2016, ss.63, (Özet Bildiri)
2016
2016THE ADAPTATION OF THE SCHOOL KIDNESS SCALE THE STUDY OF RELIABILITY AND VALIDITY
Yurdabakan İ., Uz Baş A.
1. Uluslararası Evlilik, Çift ve Aile Danışmanlığı Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2016, ss.106-107, (Özet Bildiri)
2016
2016ATIK NESNELERE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ GEÇERLİLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
Sağlam F., Yurdabakan İ.
1. Uluslararası Evlilik, Çift ve Aile Danışmanlığı Kongresi, İzmir, Türkiye, 1 - 04 Haziran 2016, ss.64, (Özet Bildiri)
2016
2016THE ADAPTATION OF THE LIFELONG LEARNING SCALE INTO TURKISH FOR THE DISTANCE EDUCATION STUDENTS
Yurdabakan İ.
7th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2016, ss.109-110, (Özet Bildiri)
2016
2016Ortaokul Öğrencilerinde Yaşam Doyumunun Yordayıcıları Olarak Psikolojik Sağlamlık ve Okul İklimi
Uz Baş A., Yurdabakan İ.
I. Avrasya Pozitif Psikoloji Kongresi, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Nisan 2016, ss.15-16, (Özet Bildiri)
2016
2016"Fiziksel Aktivite Engelleri Anketi" nin Türkçe geçerlilik - güvenilirlik çalışması
Yurdabakan İ., Güldal A. D.
8. Aile Hekimliği Araştırma Günleri, Trabzon, Türkiye, 7 - 10 Nisan 2016, ss.33-34, (Özet Bildiri)
2015
2015Relationships between reactive proactive aggression and emotional and behavioral problems Criterion related validty of RPAQ in preadolescents
Uz Baş A., Yurdabakan İ.
International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Reaktif Proaktif Saldırganlık ile Duygusal ve Davranışsal Sorunlar Arasındaki İlişkiler RPSÖ nün Ön Ergenler İçin Ölçüt Geçerliği
Uz Baş A., Yurdabakan İ.
International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015Turkish reliability and validity study of Physical activity barriers questionnaire
Balık G., Akyol G., Güldal A. D., Yurdabakan İ.
WONCA Europe 2015 Coference, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Ekim 2015, ss.15-22, (Özet Bildiri)
2015
2015Yaşam Boyu Kardeş İlişkileri Ölçeği nin Yetişkinlerde Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Öz F. S., Uz Baş A., Yurdabakan İ., Aysan F.
XIII. Ulusal psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Mersin, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Özet Bildiri)
2015
2015TEOG Sınavı Puanlarıyla Öğretmen Ara Sınav Puanları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Yurdabakan İ.
7. Uluslararası Eğitim Denetimi Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 22 Mayıs 2015, ss.95-96, (Özet Bildiri)
2015
2015ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKRAN DEĞERLENDİRMEYLE İLGİLİGÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Yurdabakan İ.
6th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 24 - 26 Nisan 2015, ss.70, (Özet Bildiri)
2015
2015Edinburgh Postpartum Depresyon Ölçeğinin Erkeklerde Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
Alkan Ç., Yurdabakan İ., Mevsim V.
7. Aile Hekimliği Araştırma Günleri, Hatay, Türkiye, 2 - 05 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
2014
2014Öğrenme Ve Biçimlendirici Değerlendirme Arasındaki İlişkiler: Bilişüstü, Öz-Bilgi, Öz-Değerlendirme ve Özerk Öğrenme
Yurdabakan İ.
IV. Ulusal Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Ankara, Türkiye, 9 - 13 Haziran 2014, ss.85-86, (Özet Bildiri)
2014
2014The Opinions of the Student Teachers Concerning Peer and Self Assessment Used in Cooperative Team Portfolio Study
Yurdabakan İ.
TUBİTAK-BMBF İkili İşbirliği- Portfolio Assessment in Teacher Training, Kassel, Almanya, 3 - 08 Şubat 2014, (Yayınlanmadı)
2013
2013BEYİN UYUMLU ÖĞRENME MODELLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
CANBULAT T., KÜÇÜKKARAGÖZ H., KOCABAŞ A., YURDABAKAN İ.
INTERNATIONAL SYMPOSIUM ON CHANGES AND NEW TRENDS IN EDUCATION, Konya, Türkiye, 22 - 24 Kasım 2013, ss.326-337, (Tam Metin Bildiri)
2012
2012SONUÇSAL GEÇERLİK: ÖZ VE AKRAN DEĞERLENDİRMENİN ÖĞRENCİLERİN BİLİŞÜSTÜ BİLGİ DÜZEYLERİNİ YORDAMA GÜCÜ
Yurdabakan İ.
World Conference on Educational and Instructional Studies, Antalya, Türkiye, 19 - 21 Kasım 2012, ss.55-56, (Özet Bildiri)
2012
2012TAŞIMALI İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN TAŞIMALI EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ.
Yurdabakan İ., Tektaş M.
12. ICONTE, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2012, ss.47-48, (Özet Bildiri)
2012
2012İLKÖĞRETİM 6, 7 VE 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞÜSTÜ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN İNCELENMESİ
Evran S., Yurdabakan İ.
World Conference on Educational and Instructional Studies 2012, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2012, ss.87-88, (Özet Bildiri)
2012
2012İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN BİLGİSAYAR TABANLI DEĞERLENDİRME UYGULAMALARINA YÖNELİK TUTUMLARI
Yurdabakan İ., Uzunkavak Ç.
3rd International Conference On New Trends In Education And Their Implications, Antalya, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2012, ss.235-239, (Özet Bildiri)
2012
2012THE EFFECTS OF ACTIVE LEARNING ON FOREIGN LANGUAGE SELF CONCEPT AND READING COMPREHENSION ACHIEVEMENT
Er M., Altunay U., Yurdabakan İ.
3.ICONTE, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2012, ss.62-63, (Özet Bildiri)
2012
2012REVİZE EDİLEN TAKSONOMİDE BİLİŞÜSTÜNÜN YERİ: ÖZ-DEĞERLENDİRME, YAŞAM BOYU ÖĞRENME VE ÖZERK ÖĞRENME
Yurdabakan İ.
3. ICONTE, Antalya, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2012, ss.35-36, (Özet Bildiri)
2012
2012Research Results on Portfolio Assessment: Implications for Teachers Considering Its Promises and Challenges
Erdoğan T., Yurdabakan İ.
IPS’12 International Portfolio Symposium, Kayseri, Türkiye, 9 - 11 Nisan 2012, ss.2-8, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011Bloom'on revize edilen taksonomisinin eğitimde ölçme ve değerlendirmeye yansımaları
Yurdabakan İ.
20. ULUSAL EĞİTİM BİLİMLERİ KURULTAYI, Burdur, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, ss.130-133, (Tam Metin Bildiri)
2011
2011COMPARATİVE ANALYSİS OF PRIMARY SCHOOL 4’TH AND 7’TH GRADE STUDENTS’ ATTITUDES ON SELF-ASSESSMENT
Yurdabakan İ., Uzun A.
2rd International Conference On New Trends In Education And Their Implications, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.321-324, (Özet Bildiri)
2011
2011Secondary School Students Opinions on Portfolio Assessment in EFL
Erdoğan T., Yurdabakan İ.
2.ICONTE, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Nisan 2011, ss.63-64, (Özet Bildiri)
2010
2010Nonverbal intelligence of soccer players according to their age, gender and educational level
KONTER E., YURDABAKAN İ.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.915-921, (Tam Metin Bildiri)
2005
2005Yapılandırmacı kuram, aktif öğrenme ve eğitimde alternatif değerlendirme yaklaşımları arasındaki ilişkiler
Yurdabakan İ.
Dokuz Eylül Üniversitesi 3. Aktif Eğitim Kurultayı, İzmir, Türkiye, 4 - 05 Haziran 2005, ss.236-241, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2019
2019Yaygın Okumanın Öğrencilerin Okuma Stratejilerine Etkisi
ERDOĞAN T., YURDABAKAN İ.
Eğitim Bilimlerinde Akademik Çalışmalar-2019, Şahin Harun, Avcı Akbel Burcu, Editör, Ivpe Yayınevi, Cetinje, ss.105-120, 2019
2018
2018Self- and peer assessment in PBL: Ahigher education example.
Erdoğan T., Yurdabakan İ., Senemoğlu N.
Proceedings of IAC in Budapest 2018, , Editör, CzechTechnical University: Prague, Budapest, ss.53-61, 2018
2016
2016Eğitimde Kullanılan Ölçme Araçlarının Nitelikleri
Yurdabakan İ.
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme, Müfit Gömleksiz,Serdar Erkan, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.36-66, 2016
2005
2005II. AKTİF EĞİTİM KURULTAY KİTABI
Yurdabakan İ.
II. AKTİF EĞİTİM KURULTAY KİTABI, Emin Alıcı, Editör, Dokuz Eylül Ünv., İzmir, ss.133-140, 2005
Bilirkişi Raporları
Desteklenen Projeler
2013 - 2014
2013 - 2014Öğretmen Eğitiminde Portfolyo
TÜBİTAK Uluslararası İkili İşbirliği Projesi
(Proje Özeti)
Akşit F.(Yürütücü), Yurdabakan İ.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBuca Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorJurnal Pendidikan Profesi Guru Indonesia
Değerlendirme Kurul Üyesi
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorThe Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care
Editörler Kurulu Üyesi
2014 - Devam Ediyor
2014 - Devam EdiyorBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Editörler Kurulu Üyesi
2012 - Devam Ediyor
2012 - Devam EdiyorJournal of Research in Education and Teaching
Editörler Kurulu Üyesi
2010 - 2019
2010 - 2019International Journal on New Trends in Education and Their Implications (IJONTE)
Editörler Kurulu Üyesi
2012 - 2016
2012 - 2016Journal of Educational and Instructional Studies in the World
Editörler Kurulu Üyesi
2012 - 2015
2012 - 2015e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ)
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2012 - 2013
2012 - 2013Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Dergisi
Yayın Kurul Üyesi
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorEPODDER
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2023
Ekim 2023JOURNAL OF POSITIVE PSYCHOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2023
Nisan 2023Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ekim 2022
Ekim 2022APPLIED RESEARCH IN QUALITY OF LIFE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2022
Nisan 2022Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer Dergiler
Nisan 2022
Nisan 2022APPLIED RESEARCH IN QUALITY OF LIFE
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2022
Mart 2022E-MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (MAKÜ)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2022
Mart 2022JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2022
Şubat 2022EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
SCI Kapsamındaki Dergi
Ağustos 2021
Ağustos 2021ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2021
Haziran 2021JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2021
Nisan 2021APPLIED RESEARCH IN QUALITY OF LIFE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2021
Mart 2021Trends in Psychology
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020Journal of Turkish Studies
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020EUROPEAN JOURNAL OF TEACHER EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2020
Ocak 2020JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2019
Nisan 2019MARMARA ÜNİVERSİTESİ ATATÜRK EĞİTİM FAKÜLTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2019
Nisan 2019TURKİSH JOURNAL OF FAMİLY MEDİCİNE AND PRİMARY CARE
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2019
Ocak 2019JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2018
Aralık 2018PRIMARY HEALTH CARE RESEARCH AND DEVELOPMENT
SCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2018
Mart 2018E-MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (MAKÜ)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2017
Ekim 2017JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017TURKİSH JOURNAL OF FAMİLY MEDİCİNE AND PRİMARY CARE
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2017
Eylül 2017Eurasian Journal of Educational Research
ESCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017TURKİSH JOURNAL OF FAMİLY MEDİCİNE AND PRİMARY CARE
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017TURKİSH JOURNAL OF FAMİLY MEDİCİNE AND PRİMARY CARE
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2017
Temmuz 2017E-MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (MAKÜ)
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017TURKİSH JOURNAL OF FAMİLY MEDİCİNE AND PRİMARY CARE
Hakemli Bilimsel Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017E-MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (MAKÜ)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mayıs 2017
Mayıs 2017JOURNAL OF PSYCHOEDUCATIONAL ASSESSMENT
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2017
Mayıs 2017TURKİSH JOURNAL OF FAMİLY MEDİCİNE AND PRİMARY CARE
Hakemli Bilimsel Dergi
Nisan 2017
Nisan 2017TURKİSH JOURNAL OF FAMİLY MEDİCİNE AND PRİMARY CARE
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2017
Mart 2017TURKİSH JOURNAL OF FAMİLY MEDİCİNE AND PRİMARY CARE
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2017
Mart 2017TURKİSH JOURNAL OF FAMİLY MEDİCİNE AND PRİMARY CARE
Hakemli Bilimsel Dergi
Aralık 2016
Aralık 2016BATI ANADOLU EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİSİ(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2016
Kasım 2016DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2016
Ekim 2016Eurasian Journal of Educational Research
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Haziran 2016
Haziran 2016E-MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (MAKÜ)
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2015
Temmuz 2015HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mayıs 2014
Mayıs 2014The Teacher Educator
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Eylül 2013
Eylül 2013AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2013
Eylül 2013The Teacher Educator
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Ağustos 2013
Ağustos 2013EGE EĞİTİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2013
Mart 2013MİLLİ EĞİTİM
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2013
Şubat 2013E-MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ (MAKÜ)
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2013
Ocak 2013EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2012
Aralık 2012Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi
Diğer Dergiler
Kasım 2012
Kasım 2012Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2012
Kasım 2012ANKARA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2012
Kasım 2012EDUCATIONAL RESEARCH AND REVIEWS
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Mayıs 2012
Mayıs 2012KARA HARP OKULU BİLİM DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2012
Mart 2012HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2011
Mart 2011PAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Mayıs 2023
Mayıs 2023TÜBİTAK Projesi
2223 - Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı, İhsan Doğramacı Bilkent Üniversitesi, Türkiye
Nisan 2019
Nisan 2019TÜBİTAK Projesi
2223 - Yurt İçi Bilimsel Etkinlikleri Destekleme Programı, Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi, Türkiye
Nisan 2019
Nisan 2019TÜBİTAK Projesi
2219 - Yurt Dışı Doktora Sonrası Araştırma Burs Programı, Dokuz Eylül Üniversitesi, Türkiye
Bilimsel Danışmanlıklar
1999 - 2003
1999 - 2003Kurum veya Organizasyonlar İçin Yapılan Danışmanlık
Tevfik Fikret Okulları
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Türkiye
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Mart 2023
Mart 2023
ULUSLARARASI EĞİTİM BİLİMLERİ VE ARAŞTIRMALARI SEMPOZYUMU
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
İkiz F. E., Siyez D. M., Yurdabakan İ., Gökdağ Baltaoğlu M., Ellez A. M., Şahin Fırat N., et al.
İzmir, Türkiye
Mart 2023
Mart 2023
International Educational Sciences and Research Symposium UEBAS 2023
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yurdabakan İ.
İzmir, Türkiye
Eylül 2021
Eylül 2021VII. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yurdabakan İ.
Ankara, Türkiye
Kasım 2019
Kasım 2019
10. ULUSLARARASI EĞİTİM YÖNETİMİ FORUMU (EYFOR)
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yurdabakan İ.
Antalya, Türkiye
Eylül 2018
Eylül 2018ICONTE
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yurdabakan İ.
Antalya, Türkiye
Eylül 2016
Eylül 2016V. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi
Bilimsel Kongre / Sempozyum Organizasyonu
Yurdabakan İ.
Antalya, Türkiye
Akademik Dolaşım Faaliyetleri
2014 - 2014
2014 - 2014İkili İşbirliği Anlaşması
Çalıştay
Universitaet Bielefeld, Almanya
2013 - 2013
2013 - 2013Erasmus Programı
Ders Verme
Johannes Gutenberg Universitaet Mainz, Almanya
Ödüller
Kasım 2019
Kasım 2019Tübitak Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Kasım 2012
Kasım 2012Tübitak Yayın Teşvik Ödülü
Tübitak
Kasım 2012
Kasım 2012Yayın Teşvik Ödülü
Dokuz Eylül Üniversitesi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
10 Kasım 2016 - 13 Kasım 2016
10 Kasım 2016 - 13 Kasım 20169. Aile hekimliği Araştırma Günleri
Davetli Konuşmacı
Aydın-Türkiye
Davetli Konuşmalar
Nisan 2013
Nisan 2013Teacher Training in Turkey
Konferans
JohannesGutenbergUniversitaetMainz,Almanya-Almanya
Temmuz 2010
Temmuz 2010Kara Kuvvetleri Komutanlığı Maltepe Askeri Lisesi Öğretmenleri
Çalıştay
Kara Kuvvetleri Komutanlığı Maltepe Askeri Lisesi-Türkiye
Nisan 2009
Nisan 2009Bağıl ve Mutlak Değerlendirmenin Karşılaştırılması
Konferans
Rüştü Ünsal Polis Meslek Yüksek Okulu-Türkiye
Mart 2007
Mart 2007Eğitimde alternatif değerlendirme yaklaşımları: Nedir, ne değildir?.
Seminer
Ölçme ve Değerlendirmeyle İlgili yeni Yaklaşımlar-Türkiye
Kasım 2006
Kasım 2006Test kültürüden alternatif değerlendirme kültürüne doğru
Konferans
İzmir'in Ulusal Eğitime Katkısı-Türkiye
Şubat 2006
Şubat 2006Ege Bölgesi PMYO Öğretim Elemanları
Konferans
Rüştü Ünsal PMYO-Türkiye
Mayıs 1999
Mayıs 1999Kara Kuvvetleri Komutanlığı Maltepe Askeri Lisesi
Konferans
Kara Kuvvetleri Komutanlığı Maltepe Askeri Lisesi-Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 172
h-indeksi (WOS): 7
Jüri Üyelikleri
Ekim-2023
Ekim 2023Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul, Ekim 2023 - Hacettepe Üniversitesi
Temmuz-2023
Temmuz 2023Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul, Temmuz 2023 - Dokuz Eylül Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Dr. Öğretim Üyesi Sınav Jürisi, haziran 2023 - Dokuz Eylül Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Doçentlik Sınavı
Doçentlik Sınav Jürisi, Üniversitelerarası Kurul, Haziran 2023 - Dokuz Eylül Üniversitesi
Haziran-2023
Haziran 2023Akademik Kadroya Atama-Yardımcı Doçentlik
Dr. Öğretim Üyesi ataması Haziran 2023 - Dokuz Eylül Üniversitesi
Mayıs-2023
Mayıs 2023