Psikolojik Sağlamlık ve Okul İkliminin Ortaokul Öğrencilerinin Yaşam Doyumunu Yordama Gücü


Creative Commons License

Uz Baş A., Yurdabakan İ.

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.41, sa.1, ss.202-214, 2017 (Hakemli Dergi)

Özet

Araştırmanın amacı, ortaokul öğrencilerinde psikolojik sağlamlık ve okul ikliminin yaşam doyumunu yordama gücünü tespit etmektir. Araştırmanın çalışma grubunu, İzmir’de iki farklı devlet ortaokulunda öğrenim gören ve yaşları 10 ile 15 arasında değişen 127’si kız, 127’si erkek toplam 254 öğrenci oluşturmaktadır. Veriler, Çok Boyutlu Öğrenci Yaşam Doyumu (kısa formu),Çocuk ve Genç Psikolojik Sağlamlık ve Ortaokul Öğrencileri İçin Okul İklimi ölçekleriyle toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesi betimsel istatistikler, Pearson korelasyon analizi ve  stepwise regrasyon analizi ile  yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, psikolojik sağlamlık ve okul ikliminin öğrencilerin yaşam doyumlarının anlamlı birer yordayıcısı olduğunu göstermiştir.