­

Prof. Dr. ELİF TÜRNÜKLÜ


Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

62

Atıf (WoS)

16

H-İndeks (WoS)

2

Atıf (Scopus)

34

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

392

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

28

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

1073

H-İndeks (Sobiad)

14

Atıf (Diğer Toplam)

104

Proje

6

Tez Danışmanlığı

29

Açık Erişim

30
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Tez Dosyaları

Eğitim Bilgileri

1996 - 1999

1996 - 1999

Doktora

University of Leicester, School Of Education, Mathematics Education, Birleşik Krallık

1992 - 1996

1992 - 1996

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Yl), Türkiye

1988 - 1992

1988 - 1992

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1999

1999

Doktora

Mathematics Teachers Assessment Practices and Formative Assessment: A study of teachersof 11-14 year olds in Turkey and England

University of Leicester, School Of Education, Mathematics Education

1996

1996

Yüksek Lisans

İKİNCİ BASAMAKTAN PARÇALI DİFERANSİYEL DENKLEMLERİN ÇÖZÜMÜÜZERİNE (FOURİER DÖNÜŞÜMLER VE ÖZEL FONKSİYONLARI KULLANARAK)

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Yl)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Unvanlar / Görevler

2010 - Devam Ediyor

2010 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2002 - Devam Ediyor

2002 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2012 - 2015

2012 - 2015

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Dokuz Eylül Üniversitesi

Yönetilen Tezler

2004

2004

Yüksek Lisans

İlköğretim II.kademe matematik programının değerlendirilmesi

TÜRNÜKLÜ E. (Danışman)

Ö.TAŞCI(Öğrenci) Creative Commons License

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2014

2014

Concept Images of Trapezoid Some Cases from Turkey

TÜRNÜKLÜ E.

Education Journal , cilt.3, sa.3, ss.179-185, 2014 (Hakemli Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Çember-daire ile İlgili Problem Kurma Süreçlerininİncelenmesi

Ergin A. S., TÜRNÜKLÜ E.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Ortaokul Yedinci Sınıf Öğrencilerinin Problem Algıları-tercihlerinin ve Problem ÇözmeDurumlarının İncelenmesi

MAYAN T., TÜRNÜKLÜ E.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Ortaokul Öğrencilerinin Geometri Problemi Kurma Stratejileri

Aydoğdu M. Z., TÜRNÜKLÜ E.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Ortaokul Öğrencilerinin Geometri Problemi Kurma Çalışmalarının İncelenmesi

Aydoğdu M. Z., TÜRNÜKLÜ E.

I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Geometriyle İlgili Kurulan Problemlerin Yaratıcılık Bakımından Değerlendirilmesi

Ergin A. S., TÜRNÜKLÜ E.

I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2017

2017

Ortaokul Öğrencilerinin Farklı Açı Çizimleri ile ilgili Kavram İmgelerinin İncelenmesi

Akdemir T. Ş., TÜRNÜKLÜ E.

EJERCONGRESS 2017, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.980-981, (Özet Bildiri)

2016

2016

Pre School Teachers Concept Images of Quadrilaterals

ÖZCAN B. N., TÜRNÜKLÜ E.

PME 40, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.215, (Özet Bildiri)

2016

2016

5 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN TEMEL İŞLEMLERLE İLGİLİ PROBLEM KURMA ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ

YAPRAK H., TÜRNÜKLÜ E.

EJER CONGRESS 2016, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.1, ss.1250-1251, (Özet Bildiri)

2016

2016

SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÜÇGENLER KONUSUNA YÖNELİK PROBLEM KURMA ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ

Ergin A. S., Aydoğdu M. Z., TÜRNÜKLÜ E.

EJER CONGRESS 2016, Türkiye, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, cilt.1, ss.1258-1259, (Özet Bildiri)

2016

2016

THE INVESTIGATION OF 6 GRADE STUDENTS PROBLEM POSING PROCESSES ON ANGLES

AKDEMİR T. Ş., TÜRNÜKLÜ E.

ICEMST2016, 19 - 22 Mayıs 2016, cilt.1, ss.176, (Özet Bildiri)

2013

2013

Mathematics Teachers Perceptions Of Quadrilaterals And Understanding The Inclusion Relations

TÜRNÜKLÜ E., AKKAŞ E. N., GÜNDOĞDU ALAYLI F.

CERME 8, Antalya, Manavgat, Türkiye, 06 Şubat 2013 - 10 Mart 2014, cilt.8, ss.705-714, (Tam Metin Bildiri)

2012

2012

Geometrik Şekilleri Parçalarına Ayırma Çalışmlarında 6 Sınıf Öğrencilerinin Kullandıkları stratejiler

GÜNDOĞDU ALAYLI F., TÜRNÜKLÜ E.

3th International Conference on New Trends in Education and Their Implications, Antalya, Türkiye, 11 - 13 Nisan 2012, (Özet Bildiri)

2011

2011

SIXTH GRADE PRIMARY STUDENTS' THINKING ABOUT GEOMETRIC COMPOSITON

Alayli F. G., TÜRNÜKLÜ E.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.300, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

Matematikte Performans ve Proje Problem Örneklemesi

TATAROĞLU TAŞDAN B., ÖZGEN K., ERDURAN A., TÜRNÜKLÜ E., Alkan H.

9. Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.208, (Özet Bildiri)

2010

2010

Matematik Eğitiminde Ölçme Örneklemesi

TATAROĞLU TAŞDAN B., ÖZGEN K., ERDURAN A., TÜRNÜKLÜ E., Alkan H.

9.Matematik Sempozyumu, Trabzon, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, ss.208, (Özet Bildiri)

2008

2008

İlköğretim 7. sınıf öğrencilerinin matematiksel soyutlama süreçlerinin incelenmesi: Üçgen eşitsizliği örneği.

YEŞİLDERE İMRE S., TÜRNÜKLÜ E.

VIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 27 - 29 Ağustos 2008, (Özet Bildiri)

2006

2006

HOW TO ASSESS MATHEMATICAL THINKING?

YEŞİLDERE İMRE S., TÜRNÜKLÜ E.

30th Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education, Prague, Çek Cumhuriyeti, 16 - 21 Temmuz 2006, ss.431, (Tam Metin Bildiri) identifier

2000

2000

İlköğretim Birinci Kademesinde Matematik Öğretmine Uygun Materyallerin Geliştirilmesi ve Uygulanması

ERDURAN A., TÜRNÜKLÜ E., MORALI H. S.

IV. Fen Bilimleri Eğitimi Kongresi, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.669-674, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2020

2020

Geometrik Cisimler ve Öğretimi

Türnüklü E., Ergin A. S., Aydoğdu M. Z.

Geometri ve Öğretimi, Tuğba Ağırman Aydın,Betül Küçük Demir, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.299-333, 2020

2016

2016

RBC Soyutlama Teorisi

YEŞİLDERE İMRE S., TÜRNÜKLÜ E.

Matematik Eğitiminde Teoriler, Bingölbali Erhan, Arslan Selahattin, Zembat İsmail Özgür, Editör, Pegem Akademi, ss.459-472, 2016

Bilimsel Projelerde Hakemlikler

Kasım 2022

Kasım 2022

TÜBİTAK Projesi

4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları, Tubitak, Türkiye

Sanatsal Etkinlik

Aralık 2017

Aralık 2017

Matematik Dünyasına bir Yolculuk

TÜRNÜKLÜ E.

Eylül 2017

Eylül 2017

Eğlenceli Matematik Sergisi

TÜRNÜKLÜ E.

Eylül 2017

Eylül 2017

Matematik Her Yerde Segisi

TÜRNÜKLÜ E.



Burslar

2006 - 2009

2006 - 2009

Doktora bursu

Dünya Bankası

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 17

h-indeksi (WOS): 2

Jüri Üyelikleri

Mayıs-2022

Mayıs 2022

Doçentlik Sınavı

Doçentlik sınav jürisi UAK, 2022 - Dokuz Eylül Üniversitesi