Makaleler
49
Tümü (49)
SCI-E, SSCI, AHCI (5)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (2)
Scopus (8)
TRDizin (28)
Diğer Yayınlar (15)
2. Öğretmen adaylarının matematiksel meraklarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
Sinop Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.440-459, 2025 (Hakemli Dergi)
4. Examining the development of eighth grade students’ geometric reasoning
SOUTH FLORIDA JOURNAL OF DEVELOPMENT
, cilt.6, sa.1, ss.1-13, 2025 (Hakemli Dergi)
7. 7. Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Temsil Temelli Öğretim Sürecindeki Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının İncelenmes
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
, cilt.6, sa.3, ss.172-187, 2023 (Hakemli Dergi)
9. Türkiye’de Matematik Eğitiminde Çoklu Temsiller ile İlgili Yapılan Çalışmaların İncelenmesi
Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi
, cilt.5, sa.3, ss.214-236, 2022 (Hakemli Dergi)
13. TÜRKİYE’DE MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK ÖZYETERLİK İLE BAŞARI İLİŞKİSİ ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN META-ANALİZİ
Milli Eğitim
, cilt.50, sa.229, ss.319-335, 2021 (Scopus, TRDizin)
15. The Mediating Role of Prospective Mathematics Teachers’ Beliefs on The Relationship Between Perceptions and Attitudes
Acta Didactica Napocensia
, cilt.13, sa.1, ss.117-127, 2020 (Hakemli Dergi)
16. Ortaokul 8. Sınıf Öğrencilerinin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının İncelenmesi
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.49, ss.1-23, 2020 (TRDizin)
17. Content Analysis of Research on Processes of Constructing Knowledge in Mathematics Education in Turkey
Bartın University Journal of Faculty of Education
, cilt.9, sa.2, ss.279-300, 2020 (TRDizin)
18. The effects of educational robotics applications on linear equations about algebraic reasoning
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.11, sa.2, ss.492-527, 2020 (Scopus, TRDizin)
21. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının Belirlenmesi
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.37-56, 2019 (TRDizin)
22. The Effect of Drama Based Learning Applied in Turkey on Success ofMathematics A Meta Analysis Study
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.8, sa.2, ss.145-162, 2016 (Hakemli Dergi)
25. A case study on the investigation of reasoning skills in geometry
South African Journal Of Education
, cilt.34, sa.2, ss.1-19, 2014 (SSCI, Scopus)
27. An examination of preschool prospective teachers subject matter knowledge and pedagogical content knowledge on basic geometric shapes in Turkey
Educational Research and Reviews
, cilt.8, sa.3, ss.93-103, 2013 (Hakemli Dergi)
29. Using Mathematics in Teaching Science Self-efficacy Scale - UMSSS: A Validity and Reliability Study
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.8, sa.4, ss.269-281, 2012 (SSCI, Scopus)
37. Prospective Mathematics Teachers' Views about Using Flash Animations in Mathematics Lesson
International Journal of Human and Social Sciences
, cilt.5, sa.3, ss.154-159, 2010 (Hakemli Dergi)
38. Probleme Dayalı Öğrenmeye İlişkin Öğrenci Öğretmen ve Öğretim Üyelerinin Görüşleri
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.3, sa.1, ss.134-155, 2009 (TRDizin)
39. Spatial Ability of a Mathematics Teacher The Case of Oya
IBSU Scientific Journal
, cilt.3, sa.1, ss.151-158, 2009 (Hakemli Dergi)
40. Matematik Dersinde Probleme Dayalı Öğrenme Oturumlarında Öğrencilerin Kazandığı Beceriler
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.591-608, 2009 (TRDizin)
41. Probleme Dayalı Öğrenmenin Öğrencilerin Eleştirel Düşünme Becerilerine Etkisi
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.451-482, 2009 (TRDizin)
42. Uzamsal Yetenek Hakkında Bir Bilgi Seviyesi İncelemesi
E-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.4, sa.2, ss.317-326, 2009 (Hakemli Dergi)
43. Yaratıcı drama yöntemini kullanmaya yönelik özyeterlik ölçeği
e-Journal of New World Sciences Academy
, cilt.4, sa.1, ss.34-43, 2009 (Hakemli Dergi)
44. Probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin geometriye yönelik özyeterlik inançlarına etkisi
e-Journal of new world sciences academy
, cilt.3, sa.3, ss.551-562, 2008 (Hakemli Dergi)
45. Probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin matematiğe yönelik tutumlarına ve başarılarına etkisi
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.8, sa.1, ss.119-134, 2008 (TRDizin)
46. The development of self-efficacy scale toward geometry
HACETTEPE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-HACETTEPE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.33, ss.68-76, 2007 (SSCI, TRDizin)
49. Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitim Almalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, ss.129-135, 2005 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
44
6. Ortaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Geometrik Etkinlikler Yoluyla Çoklu Temsillerinin İncelenmesi
Gazi Üniversitesi Genç Araştırmacılar Kongresi, Ankara, Türkiye, 28 Haziran 2021, (Özet Bildiri)
7. Hikayelerle Geometri Öğretimi Uygulaması: Çember ve Daire Örneği
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
14. Eğitsel Robotik Uygulamalarının Üstün Yetenekli Öğrencilerin Doğrusal Denklemler Konusunu Kavramsal Anlamalarına Etkisinin İncelenmesi
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)
15. Problem Kurma Temelli Matematik Öğretiminin Öğrencilerin Başarı ve Tutumlarına Etkisi: Bir Meta-Analiz Çalışması
III. Uluslararası Bilim ve Eğitim Kongresi, Afyonkarahisar, Türkiye, 21 - 24 Mart 2019, (Özet Bildiri)
16. Matematik Kaygısı Ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişki:Bir Meta-Analiz Çalışması
13. ULUSLARARASI BALKAN EĞİTİM VE BİLİM KONGRESİ, 6 - 08 Eylül 2018
17. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının İncelenmesi
V th International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018
18. Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde Yaratıcı Drama Yöntemini Kullanmaları
V th International Eurasian Educational Research Congress, 2 - 05 Mayıs 2018
19. “MATEMATİĞE YÖNELİK TUTUM VEMATEMATİK BAŞARISI ARASINDAKİ İLİŞKİ ÜZERİNE BİR META-ANALİZ”
ULUSLARARASI BİLİM VE EĞİTİM KONGRESİInternational Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018
20. TÜRKİYE’DEKİ MATEMATİKTEBİLGİ OLUŞTURMA SÜREÇLERİ İLE HAZIRLANAN ARAŞTIRMALARIN İÇERİK ANALİZİ
ULUSLARARASI BİLİM VE EĞİTİM KONGRESİInternational Congress on Science and Education, 23 - 25 Mart 2018
21. Eğitsel Robotik Uygulamalarının 7. Sınıf Öğrencilerin Orantısal Akıl Yürütme Becerilerine Etkisi
IV th International Eurasian EducationalResearch Congress, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
22. 8. Sınıf Öğrencilerinin İşlemsel Ve Kavramsal Bilgilerine, Matematik Problemi Çözme Tutumları ve Üstbilişlerine İlişkin bir Yapısal Model
IV.th International Eurasian EducationalResearch Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
23. Ders Araştırmasının Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Öğrenciyi Tanıma Ve Dersin Sunumu Bilgilerine Etkisi
IV th International Eurasian EducationalResearch Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
24. 7. Sınıf Matematik Dersinde Robotik Uygulaması
IV th International Eurasian EducationalResearch Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
25. Matematik Alanında Karma Araştırma Yöntemi ile Hazırlanan Tezlerin İçerikAnaliz
16th International Primary Teacher Education Symposium, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 8 - 11 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
26. DERS ARAŞTIRMASININ ORTAOKUL MATEMATİKÖĞRETMENLERİNİN DERSLERİNİ PLANLAMA BİLGİLERİNE ETKİSİ
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
27. SEKİZİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİN DÖNÜŞÜM GEOMETRİSİNDE DÖNME KAVRAMINI OLUŞTURMA SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
28. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ OLASILIK KAVRAMINA YÖNELİK BİLGİ OLUŞTURMA SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
29. SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ZİHNİN GEOMETRİK ALIŞKANLIKLARININ BELİRLENMESİ
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
30. ORTAOKUL BEŞİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN PROBLEM ÇÖZME SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016
31. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Tutumu Okuryazarlık Özyeterliği ve Problem Çözmeye Yönelik İnançlarının İncelenmesi
III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
32. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanımına İlişkin Algılarının İncelenmesi
III rd International Eurasian Educational Research Congress, 31 Mayıs - 03 Haziran 2016, (Özet Bildiri)
33. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Geometrik Cisimler Konusuna İlişkin Öğrenci Hataları ve Giderilmesine Yönelik Pedagojik Alan Bilgileri
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.311, (Özet Bildiri)
34. Ortaokul Öğrencilerinin Geometriye Yönelik Özyeterlik İnançlarının ve Görsel Matematik Okuryazarlıklarının incelenmesi
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.310, (Özet Bildiri)
35. Ortaokul Öğrencilerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının ve Matematiksel Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Adıyaman, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, ss.317, (Özet Bildiri)
36. ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BİLİŞ ÜSTÜ YETİLERİ İLE MATEMATİK PROBLEMİ ÇÖZME TUTUMLARININ İNCELENMESİ
International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, ss.78, (Özet Bildiri)
38. Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının öğretmenlik uygulaması öncesinde ve sonrasında drama yöntemi hakkındaki düşüncelerinin incelenmesi
International Symposium on Creative Drama Education, Türkiye, 18 - 20 Nisan 2011, (Tam Metin Bildiri)
39. Examining of preschool student teachers pedagogical content knowledge in geometric shapes
XIV World Congress of Comparative Education Societies, İstanbul, Türkiye, 14 - 18 Haziran 2010, ss.164, (Özet Bildiri)
42. Using portfolio in revealing and developing the mathematical pedagogical content knowledge of primary school student teachers
The 5th International Balkan Education and Science Conference, Edirne, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009
43. Probleme Dayalı Öğrenmenin İstatistik Eğitiminde Örneklendirilmesi
I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
44. Spatial Ability of Mathematics Teacher The Case of Oya
Sixth Conference of European Research in Mathematics Education, Lyon, Fransa, 28 Ocak - 01 Şubat 2009
Kitaplar
9
1. Kodlama Yoluyla Cebir ve Geometri Kavramlarının Öğretimi
Türkiye'de Matematik Eğitimi: Sorunlar, Çözüm Önerileri ve İyi Örnekler, Ahmet Arıkan, Editör, Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü, Ankara, ss.159-172, 2023
2. Ortaokullarda Matematiksel Kavramları Öğrenirken ve Öğretirken Yaşanan Sorunlar
Türkiye'de Matematik Eğitimi: Sorunlar, Çözüm Önerileri ve İyi Örnekler, Arıkan, Ahmet, Editör, Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü, Ankara, ss.83-98, 2023
3. İstatistik Eğitiminde Değerlendirme
Teoriden Pratiğe Olasılık ve İstatistik Öğretimi, Bületn Güven,Zeynep Medine Özmen,Ramazan Gürbüz,Yaşar Akkan, Editör, Vizetek, Ankara, ss.175-188, 2023
4. SINIF İÇİ ÖĞRENME ORTAMLARINDA MATEMATİKSEL İLETİŞİM
YAPILANDIRMACI SINIF ORTAMLARINDA MATEMATİKSEL İLETİŞİM , Dr. Öğr. Üyesi Mahir Biber Doç. Dr. Esen Ersoy, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.23-35, 2022
5. Akıl Yürütme/ Bilimsel Muhakeme Becerisi
KURAMDAN UYGULAMAYA
21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ÖĞRETİMİ, Doç. Dr. Ümmühan ORMANCI - Prof. Dr. Salih ÇEPNİ, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK, ss.343-354, 2021
6. Matematik Eğitiminde STEM ve Uygulamaları
Uygulama Örnekleriyle Matematik Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Melihan Ünlü, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.245-264, 2020
7. Oyun ve Öğrenme
Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Prof.Dr. Ali Günay Balım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.365-380, 2019
8. Verilerin Değerlendirilmesi
Temel Matematik Kavramları ve Uygulamaları, Elçi A.N.,Bukova Güzel E.,Cantürk Günhan B.,Ev Çimen E., Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.221-230, 2016
9. Ünlü Bilim İnsanlarının Eğitimde Drama Yöntemi ile İşlenmesine Yönelik Öğretmen Adaylarının Görüşleri
Eğitimde Drama, Naci Aslan, Editör, Olus Yayıncılık, Ankara, ss.31-38, 2009