7. Sınıf Öğrencilerinin Çoklu Temsil Temelli Öğretim Sürecindeki Zihnin Geometrik Alışkanlıklarının İncelenmes


Tolga A., Cantürk Günhan B.

Fen Matematik Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Dergisi, cilt.6, sa.3, ss.172-187, 2023 (Hakemli Dergi)

Özet

Bu araştırmanın amacı 7. Sınıf öğrencilerinin çoklu temsil temelli öğretim sürecinde kullandıkları zihnin geometrik alışkanlıklarını incelemektir. Araştırma nitel bir çalışma olup öğretim deneyi ile yürütülmüştür. Öğretim deneylerinde Geogebra yazılımı kullanılmıştır. Katılımcılar İzmir ili Bergama ilçesinde bir devlet ortaokulu 7. sınıfında öğrenim gören 4 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilere Geogebra yazılımın kullanıldığı çoklu temsil içeren çokgen etkinliği uygulatılmıştır. Öğrencilerin öğretim deneyi etkinliğinde göstermiş oldukları çoklu temsiller yorumlanmış olup, geometrik problemleri çözerken hangi alışkanlıkları kullandıkları incelenmiştir. Çalışmada elde edilen verilerin değerlendirilmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Bu çalışmanın sonucunda öğrencilerin Geogebra ortamındaki etkinlik yoluyla temsil biçimlerinden sanal ve sözel temsil biçimlerini geliştirdiği söylenebilir. Öğrencilerin geometrik etkinlikten sonra uygulanan geometri sorularını çözerken daha iyi yorumladıkları, bilgilerini daha iyi transfer edebildikleri görülmüştür. Bu bağlamda gelecekteki çalışmalarda çoklu temsil içeren geometrik etkinliklerinin katılımcıların geometrik alışkanlıklarını nasıl geliştirilebileceği konusunun ele alınabileceği düşünülmektedir.