Orta Öğretimde Çağdaş Matematik Öğretmeni Profili


Başer N., Cantürk Günhan B.

Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, cilt.30, sa.2, ss.645-662, 2010 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 30 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2010
  • Dergi Adı: Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
  • Derginin Tarandığı İndeksler: TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.645-662
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Bu araştırmada ortaöğretimde çağdaş matematik öğretmen modeli ortaya konulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla, ortaöğretim kurumlarında görev yapan matematik öğretmenlerinden ve İzmir ilindeki bir devlet üniversitesinde Ortaöğretim Matematik Öğretmenliği bölümünde öğrenim gören öğretmen adaylarından 15\'şer katılımcı ile görüşme yapılmıştır. Ayrıca görüşmelerin yapıldığı ortaöğretim kurumlarında toplam 215 öğrenciye de araştırmacılar tarafından oluşturulan “Öğretmen Profili Anketi” verilmiştir. Toplanan nicel veriler ise SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Nitel ve nicel araştırmanın sonucunda veriler karşılaştırılıp yorumlanarak ortaöğretimde çağdaş öğretmen modeli ortaya konulmuştur.