Makaleler
21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (9)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (5)
3. Expanding on Knowledge of Student Thinking through Mathematics Teachers’ Engagement in Lesson Study
Instructional Technology and Lifelong Learning Vol. 5, Issue 2, 371-398 (2024)
, cilt.5, sa.2, ss.371-398, 2024 (Hakemli Dergi)
9. Öğrenci hata ve yanılgıları ile başa çıkma yolları: Limit örneği
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.11, sa.2, ss.528-551, 2020 (Hakemli Dergi)
12. Farklı akademik başarıya sahip matematik öğretmeni adaylarının gerçekleştirdikleri klinik mülakatların karşılaştırılması
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.1, ss.1-29, 2020 (Hakemli Dergi)
14. Matematik öğretmeni adaylarının teknoloji destekli matematiksel modelleme sürecindeki eylemleri: Uzaklık problemi
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.20, sa.3, ss.782-809, 2018 (Hakemli Dergi)
16. Describing lesson study designed for improvement of mathematics teachers’ knowledge of student thinking
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING
, cilt.19, sa.2, ss.176-204, 2018 (Hakemli Dergi)
17. Matematik öğretmenlerinin ders imecesi kapsamında köklü ifadelerin öğretimine ilişkin oluşturdukları ders planı
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.13, sa.2, ss.561-594, 2017 (Hakemli Dergi)
19. Revealing Ozgur’s thoughts of a quadratic function with a clinical interview: Concepts and their underlying reasons
IFO DICE REPORT
, cilt.3, sa.1, ss.122-134, 2017 (Scopus)
20. Bir matematik öğretmenin ders imecesi boyunca öğrencilerin düşüncelerini ortaya çıkaracak soru sorma yaklaşımları
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.365-392, 2016 (Hakemli Dergi)
21. Matematik öğretmeni adaylarının modelleme sürecinde kullandıkları gösterim şekilleri
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.4, sa.2, ss.66-88, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
50
4. Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretmenliği Mesleğini Tercih Etme Nedenleri
IV. Uluslararası Eğitimde Stratejik Araştırmalar Kongresi ISRC 2018 Antalya, Antalya, Türkiye, 07 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
6. Matematik öğretmeni adaylarının eşitsizlik kavramının gelişimine yönelik tasarladıkları öğretim süreçleri
5th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-5), Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
10. Developing an e–mentoring professional development program in supporting pedagogical content knowledge of novice mathematics teachers: A design–based study
14th International Congress on Mathematical Education, Çin, 11 - 18 Temmuz 2021, (Özet Bildiri)
20. Farklı akademik başarıya sahip matematik öğretmeni adaylarının gerçekleştirdikleri klinik mülakatların karşılaştırılması
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
21. İki doğrusal fonksiyonun çarpımı ile ikinci dereceden fonksiyonun oluşturulması: El Castillo etkinliği
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
22. Nicel muhakemeyi tetikleyen bir öğretim dizisine katılan öğrencilerin ikinci dereceden fonksiyonlara ilişkin kavramsal anlamaları
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 18 - 22 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
23. Parabolün ötelenmesine ilişkin öğrencilerin zihinsel eylemleri: Parabolik uçuş etkinliği
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
26. Onuncu sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden fonksiyonlara ilişkin kavramsal anlamaları
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
27. İkinci dereceden fonksiyonlara ilişkin bir öğretim dizisi tasarımı
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
28. Matematik öğretmenlerinin farklı düşünceleri tetikleme yaklaşımlarının gelişimi
4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
29. Doğrusal fonksiyonlardan ikinci dereceden fonksiyonlara geçişte öğrenci anlamaları: El Castilo
4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
30. Matematik öğretmeni adaylarının aritmetik diziye ilişkin öğrenci öğrenmelerini anlamaya yönelik değerlendirmeleri
4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
32. Bir matematik öğretmeni adayının türev etkinliğinde gerçekleştirdiği zihinsel eylemler
4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
33. Matematik öğretmeni adaylarının soru sorma sürecindeki öğrenci-öğretmen etkileşimlerine ilişkin analizleri
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
34. İkinci dereceden fonksiyonların cebirsel gösterimleri ile grafiksel gösteriminin ilişkilendirilmesi
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, 20 - 23 Nisan 2017, (Özet Bildiri)
35. İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının aritmetik ortalamaya ilişkin kavramsal anlamalarının değerlendirilmesi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
36. Onuncu sınıf öğrencilerinin doğrusal fonksiyona ilişkin düşünceleri
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
37. Revealing Ozgur's thoughts of a quadratic function with a clinical interview Concepts and their underlying reasons
13th International Congress on Mathematical Education, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
38. Hypothetical learning trajectory related to quadratic functions
13th International Congress on Mathematical Education, 24 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
39. Designing hypothetical learning trajectories and instructional sequence related to teaching quadratic functions
8TH Yerme Summer School, 13 - 20 Ağustos 2016, (Özet Bildiri)
40. Matematik öğretmeni adaylarının doğrusal fonksiyonun öğrenilmesine ilişkin tasarlanan matematiksel modelleme etkinliğine yönelik çözümleri
3. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Konferansı, 26 - 29 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
41. Öğretmen adaylarının fonksiyonların öğrenilmesine ilişkin tasarladıkları gerçek yaşam bağlamlı etkinlik S-Health uygulaması
3. Uluslararası Eğitimde Yeni Yönelimler Konferansı, 26 - 29 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
42. İstatistik öğretiminde matematik öğretmeni adaylarının informel çıkarım becerilerinin geliştirilmesinin önemi
Matematik Ogretiminde Ornek Uygulamalar Konferansı – I, Türkiye, 30 - 31 Ocak 2016, (Özet Bildiri)
43. Bir matematik öğretmeninin öğrencilerini matematiksel düşünmeye teşvik etme yaklaşımları
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
44. Matematik öğretmenlerinin öğrenci düşüncesi bilgileri bağlamında soru sorma yaklaşımları
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
45. Matematik öğretmenleri modellemeye dayalı ders planı hazırlarken nelere dikkat ediyorlar?
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
46. Development of a lesson plan for teaching radical expressions through lesson study
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
47. Reflection of a teacher's knowledge of student thinking on teaching trigonometrical ratios in a right angled triangle
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)
48. Matematik öğretmenlerinin öğrenci düşüncelerine ilişkin bilgilerinin öğretimlerine yansımalarının gelişimi: Bir ders araştırması çalışması
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
49. Mathematics teachers knowledge of student thinking and its reflections on their instruction
6th International Conference on Education and New Learning Technologies, EDULEARN14, 7 - 09 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
50. Teknoloji destekli matematiksel modelleme süreci çerçevesinde uzaklık problemi çözümlerinin incelenmesi
12. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
Kitaplar
9
1. Matematiksel modellemenin sınıf içi uygulamaları
Matematiksel modelleme: Teoriden Uygulamaya bütünsel bakış, Esra Bukova Güzel, Muhammed Fatih Doğan, Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem Akademi, ss.187-200, 2021
2. Matematik eğitimi açısından matematiksel modelleme nedir ve ne değildir?
Matematiksel modelleme: Teoriden uygulamaya bütünsel bakış, Esra Bukova Güzel, Muhammed Fatih Doğan, Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem Akademi, ss.3-17, 2021
3. Matematiksel modelleme ile ilgili Türkiye’de yapılan çalışmaların meta-sentezi
Matematiksel modelleme: Teoriden Uygulamaya bütünsel bakış, Esra Bukova Güzel, Muhammed Fatih Doğan, Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem Akademi, ss.101-130, 2021
4. Kavram oluşturma sürecinde matematiksel modelleme etkinlikleri
Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları, Yüksel DEDE, Muhammed Fatih DOĞAN, Fatma ASLAN-TUTAK, Editör, Pegem Akademi, ss.291-315, 2020
5. Matematiksel modelleme ve ortaokul uygulamaları
Matematik öğretiminin temelleri ortaokul, Güney Hacıömeroğlu Kamuran Tarım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.375-392, 2019
6. Üstel değişimlere kavramsal bir bakış
Matematik öğretiminin temelleri ortaokul, Güney Hacıömeroğlu, Kamuran Tarım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.347-362, 2019
7. Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknik ve yöntemleri
Erken çocuklukta matematik eğitimi, Burcu Durmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.21-36, 2019
9. Üslü ifadeler
Temel matematiksel kavramlar ve uygulamaları Öğrenenler ve öğretenler İçin, Aysun Nüket ELÇİ, Esra BUKOVA GÜZEL, Berna CANTÜRK GÜNHAN, Emre EV ÇİMEN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.89-98, 2016