Yayınlar & Eserler

Makaleler 21
Tümü (21)
SCI-E, SSCI, AHCI (2)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (4)
ESCI (2)
Scopus (9)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (5)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler 50

1. Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Problemi Tasarlama Süreçlerindeki Matematiksel Yaratıcılıkları

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.805-806, (Özet Bildiri)

2. Kavram Öğretimi Amacıyla Tasarlanan Matematiksel Modelleme Etkinliğindeki Potansiyel Bilişsel Yükler

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, ss.804, (Özet Bildiri)

3. Using abstraction as a lens to analyze instructional materials

44th The North American chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-NA), Amerika Birleşik Devletleri, 17 Kasım 2022, (Tam Metin Bildiri)

4. Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Öğretmenliği Mesleğini Tercih Etme Nedenleri

IV. Uluslararası Eğitimde Stratejik Araştırmalar Kongresi ISRC 2018 Antalya, Antalya, Türkiye, 07 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

5. Teacher Perspectives and Mathematical Knowledge for Teaching

12th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, İtalya, 02 Şubat 2022, (Tam Metin Bildiri)

6. Matematik öğretmeni adaylarının eşitsizlik kavramının gelişimine yönelik tasarladıkları öğretim süreçleri

5th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-5), Türkiye, 28 Ekim 2021, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

7. Classroom supports for generalizing

43rd Annual Meeting of PME-NA, Amerika Birleşik Devletleri, 14 Ekim 2021, (Tam Metin Bildiri)

11. Ortaokul öğrencilerinin çemberin çapı ile çevresi arasındaki ilişkiyi anlama sürecindeki zihinsel eylemleri

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

12. Matematik eğitiminde öğretmen yetiştirmede yeni bir model

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

14. İkinci dereceden fonksiyonlara ilişkin öğrenci anlamalarının gelişimini gösteren model

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

15. Birinci sınıf matematik öğretmeni adaylarının kavramların farklı gösterimlerine ilişkin düşünceleri

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

16. Lise matematik öğretmeni adaylarının kavramsal analizleri

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

17. Öğrenci güçlük ve yanılgıları ile başa çıkma yolları: Sonsuz limit örneği

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

18. Mathematical knowledge for teaching of a prospective teacher having progressive incorporation perspective

(CERME11) Congress of the European Society for Research in Mathematics Education, 6 - 10 Şubat 2019, (Tam Metin Bildiri)

19. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adayları Kavramsal Anlamayı Nasıl Ele Alıyorlar?

IV. Uluslararası Stratejik Arastirmalar Kongresi ISRC 2018 Antalya, Antalya, Türkiye, 7 - 11 Kasım 2018, (Tam Metin Bildiri)

23. Parabolün ötelenmesine ilişkin öğrencilerin zihinsel eylemleri: Parabolik uçuş etkinliği

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

24. Constructing axes of symmetry and vertex for quadratic functions through quantitative reasoning

42nd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)

25. Generalizing the ideas regarding translation of a parabola bu a mathematical modeling activity

42nd Annual Meeting of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)

26. Onuncu sınıf öğrencilerinin ikinci dereceden fonksiyonlara ilişkin kavramsal anlamaları

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

27. İkinci dereceden fonksiyonlara ilişkin bir öğretim dizisi tasarımı

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

28. Matematik öğretmenlerinin farklı düşünceleri tetikleme yaklaşımlarının gelişimi

4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

29. Doğrusal fonksiyonlardan ikinci dereceden fonksiyonlara geçişte öğrenci anlamaları: El Castilo

4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

31. Matematik öğretmeni adaylarının gerçek yaşam problemleri bağlamında uzamsal akıl yürütme stratejileri

4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, cilt.1, ss.1062-1064, (Özet Bildiri)

32. Bir matematik öğretmeni adayının türev etkinliğinde gerçekleştirdiği zihinsel eylemler

4th International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

36. Onuncu sınıf öğrencilerinin doğrusal fonksiyona ilişkin düşünceleri

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

38. Hypothetical learning trajectory related to quadratic functions

13th International Congress on Mathematical Education, 24 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

42. İstatistik öğretiminde matematik öğretmeni adaylarının informel çıkarım becerilerinin geliştirilmesinin önemi

Matematik Ogretiminde Ornek Uygulamalar Konferansı – I, Türkiye, 30 - 31 Ocak 2016, (Özet Bildiri)

43. Bir matematik öğretmeninin öğrencilerini matematiksel düşünmeye teşvik etme yaklaşımları

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

44. Matematik öğretmenlerinin öğrenci düşüncesi bilgileri bağlamında soru sorma yaklaşımları

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

46. Development of a lesson plan for teaching radical expressions through lesson study

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

47. Reflection of a teacher's knowledge of student thinking on teaching trigonometrical ratios in a right angled triangle

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology, 23 - 26 Nisan 2015, (Özet Bildiri)

49. Mathematics teachers knowledge of student thinking and its reflections on their instruction

6th International Conference on Education and New Learning Technologies, EDULEARN14, 7 - 09 Temmuz 2014, (Özet Bildiri)
Kitaplar 9

1. Matematiksel modellemenin sınıf içi uygulamaları

Matematiksel modelleme: Teoriden Uygulamaya bütünsel bakış, Esra Bukova Güzel, Muhammed Fatih Doğan, Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem Akademi, ss.187-200, 2021

2. Matematik eğitimi açısından matematiksel modelleme nedir ve ne değildir?

Matematiksel modelleme: Teoriden uygulamaya bütünsel bakış, Esra Bukova Güzel, Muhammed Fatih Doğan, Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem Akademi, ss.3-17, 2021

3. Matematiksel modelleme ile ilgili Türkiye’de yapılan çalışmaların meta-sentezi

Matematiksel modelleme: Teoriden Uygulamaya bütünsel bakış, Esra Bukova Güzel, Muhammed Fatih Doğan, Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem Akademi, ss.101-130, 2021

4. Kavram oluşturma sürecinde matematiksel modelleme etkinlikleri

Matematik eğitiminde etkinlikler ve uygulamaları, Yüksel DEDE, Muhammed Fatih DOĞAN, Fatma ASLAN-TUTAK, Editör, Pegem Akademi, ss.291-315, 2020

5. Matematiksel modelleme ve ortaokul uygulamaları

Matematik öğretiminin temelleri ortaokul, Güney Hacıömeroğlu Kamuran Tarım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.375-392, 2019

6. Üstel değişimlere kavramsal bir bakış

Matematik öğretiminin temelleri ortaokul, Güney Hacıömeroğlu, Kamuran Tarım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.347-362, 2019

7. Matematik kavramlarını ve bilimsel düşünme becerilerini öğretme teknik ve yöntemleri

Erken çocuklukta matematik eğitimi, Burcu Durmaz, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.21-36, 2019

9. Üslü ifadeler

Temel matematiksel kavramlar ve uygulamaları Öğrenenler ve öğretenler İçin, Aysun Nüket ELÇİ, Esra BUKOVA GÜZEL, Berna CANTÜRK GÜNHAN, Emre EV ÇİMEN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.89-98, 2016