Announcements & Documents
Thesis Documents
Education Information
1996 - 1999
1996 - 1999Doctorate
University of Leicester, Eğitim Doktorası, United Kingdom
1992 - 1995
1992 - 1995Postgraduate
Ege University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikometri (Yl) (Tezli), Turkey
1988 - 1992
1988 - 1992Undergraduate
Ege University, Faculty Of Literature, Psikoloji Bölümü, Turkey
Dissertations
1999
1999Doctorate
Classroom Management in Turkish and English Primary Classrooms
University of Leicester, Eğitim Doktorası
1995
1995Postgraduate
MEF Yetenek Testleri (MYT) Madde Havuzunun Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinde Klasik Test Teorisine Göre Madde Analizi ve Güvenirlik Analizlerinin Yapılması
Ege University, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikometri (Yl) (Tezli)
Research Areas
Psychology
Academic Titles / Tasks
2011 - Continues
2011 - ContinuesProfessor
Dokuz Eylul University, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü
2005 - 2011
2005 - 2011Associate Professor
Dokuz Eylul University, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2001 - 2005
2001 - 2005Assistant Professor
Dokuz Eylul University, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
1999 - 2001
1999 - 2001Lecturer
Dokuz Eylul University, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Managerial Experience
2013 - Continues
2013 - ContinuesHead of Department
Dokuz Eylul University
2011 - 2018
2011 - 2018Head of Department
Dokuz Eylul University
2013 - 2016
2013 - 2016Dean
Dokuz Eylul University
2011 - 2016
2011 - 2016Head of Department
Dokuz Eylul University
Courses
Advising Theses
2022
2022Postgraduate
Examination of individuals' social identity whose parents have different ethnic identities and prejudice that they experience
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
M.ENES(Student)
2020
2020Postgraduate
Derslerde kullanılan gruplar arası temas konulu öykülerin; Türk ve Suriyeli ilkokul öğrencilerinin, gruplararası arkadaşlık ilişkilerine yönelik algılarına etkisinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
M.TERCAN(Student)
2020
2020Postgraduate
Examination of The Negative and Positive Intergroup Contact, Anxiety, Empathy, Prejudice and Attitudes Between Syrian And Turkish Neighbours in Izmir
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
A.A(Student)
2020
2020Postgraduate
Examination of the relationship between "Family resilience" and "Marital satisfaction" of parents who have children with attention deficit hyperactivity disorder and who have normally develop children
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
B.ÖNEM(Student)
2019
2019Postgraduate
Examining the effects of family training program on family functions
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
S.ADEM(Student)
2019
2019Postgraduate
Gruplar arası arkadaşlık, algılanan ayrımcılık, kollektive benlik saygısı, kolektif eylem ve psikolojik iyi oluş arasındaki ilişkilerin fiziksel engelli yetişkin kişilerde incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
E.BEKMEZCİ(Student)
2019
2019Postgraduate
An analysis of the intergroup contact, friendship, empathy, anxiety and attitudes of university students from different backgrounds in their dormitory life.
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
V.KARAZOR(Student)
2019
2019Postgraduate
Ortaokul öğrencilerinin barış yapıcılık eğitimi sonrası anlaşmazlıklarını çözme konusundaki değişimi
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
N.KARAKAŞ(Student)
2019
2019Postgraduate
The examining of the adaptation to divorce and depression levels of the 9-12 year old children whose parents are divorced or in the process of divorce
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
G.DEMİR(Student)
2019
2019Postgraduate
Bilişsel-davranışçı yaklaşım ve psikodrama uygulaması temelli arabuluculuk eğitim programı'nın, arabulucuların becerileri üzerindeki etkileri
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
M.GEZGİN(Student)
2017
2017Postgraduate
Üniversite öğrencilerinin yaşam alanlarındaki kişilerarası anlaşmazlıkları ve çözüm stratejileri üzerine bir inceleme
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
E.ANIL(Student)
2014
2014Postgraduate
Examination of secondary school students' experiences and teachers' perceptions of cyberbullying
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
D.SARI(Student)
2013
2013Doctorate
A research on the effect of peer mediation training on the mediation skills of high school students
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
F.TÜRK(Student)
2013
2013Postgraduate
Examination of family conflicts and their negotiation process on marriage and children
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
S.TUFAN(Student)
2012
2012Postgraduate
Investigating the effect of nonviolence education program on high school students' aggressiveness tendencies, empathy levels and perceptions related to nonviolence
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
T.YILDIRIM(Student)
2012
2012Doctorate
Research on the effects of restorative discipline model on peer bullying and violence in high schools
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
A.ARZU(Student)
2011
2011Postgraduate
Research on the effect of peer mediation training on elementary school student disputes
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
Y.GÜLKOKAN(Student)
2011
2011Postgraduate
The research on the opinions of conflicting and mediator students about peer mediation program
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
F.GÜLOĞLU(Student)
2011
2011Postgraduate
Investigating the effect of peace education program on the sixth grade elementary students' aggressiveness tendencies, empathy levels, and perceptions related to peace
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
A.SERDAR(Student)
2010
2010Postgraduate
The relation between young adults? child rearing attitudes and their perception of parental behaviours
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
F.ATALAY(Student)
2008
2008Postgraduate
A research on the effect of negotiation (problem solving) and mediation training programme on the conflict resolutin skills,anger management skills and self respect level of the 9th grade students
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
D.SÜNBÜL(Student)
2008
2008Postgraduate
A research on the effect of negotiation (problem solving) and mediation training programme on the conflict resolutin skills of the students in fourth and fifth grades of primary education
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
F.TÜRK(Student)
2008
2008Postgraduate
Searching the effects of conflict resolution skills, assertivenes skills and aggressiveness level on 9 th grade students in high school of ?negotiation (problem solving) and mediation? education programme
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
H.ERGÜL(Student)
2008
2008Postgraduate
The analysis effect of the peace education to student?s violence
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
E.COŞKUNER(Student)
2006
2006Postgraduate
The conflicts of the 4th and 5th-year primary education students and the observation of the solution strategies for these conflicts based on social constructivist theory
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
M.İLLEEZ(Student)
2006
2006Postgraduate
Examination of the peace education programme's effects on the conflict resolution skills of students
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
Ç.TAPAN(Student)
2005
2005Postgraduate
The teach of the unit "What are the things present in our body? How do we perceive our environment?" according to the constructivism theory in science lesson of the 6th class in primary school
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
O.ÇETİN(Student)
2005
2005Doctorate
Göreve dayalı öğrenmenin öğrenci başarısı ve farkındalığı üzerindeki etkileri ve öğrencilerin dil bilgisine ilişkin görüşleri
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
D.YAYLI(Student)
2003
2003Postgraduate
The Evaluation of on the job training (OJT) system application in Turkish air force
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
M.ARİF(Student)
2003
2003Postgraduate
The Students conflict in primary school and students conflict resoluation strategeis
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
E.UÇAR(Student)
2002
2002Postgraduate
Effects of behaviour management policies using in elementary schools to school improvement process
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
B.BARIŞ(Student)
2002
2002Postgraduate
Influences of teachers unions on school improvement process
TÜRNÜKLÜ A. (Advisor)
Y.GEMİCİ(Student)
Published journal articles indexed by SCI, SSCI, and AHCI
2023
2023“We agree more than disagree”: Exploring conflict in Alevi-Sunni intermarriages in Turkey
TULUM AKBULUT S., ÖZATEŞLER ÜLKÜCAN G., ERARSLAN İNGEÇ Ö., TÜRNÜKLÜ A.
International Journal of Intercultural Relations
, vol.96, 2023 (SSCI)
2023
2023Looking for your cross-group friends after the breakout? Children's intergroup contact behaviours before and after the onset of COVID-19
Bagci S. C., Yalcin F. T., TÜRNÜKLÜ A., Vezzali L., Tercan M., Yilmaz A. D.
BRITISH JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, vol.62, no.2, pp.1036-1055, 2023 (SSCI)
2023
2023Have some confidence in contact: Self-efficacy beliefs among children moderate the associations between cross-group friendships and outgroup attitudes
Bagci S., TÜRNÜKLÜ A., Tercan M., Cameron L., Turner R.
JOURNAL OF APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY
, no.2, pp.101-111, 2023 (SSCI)
2022
2022Dealing With Increasing Negativity Toward Refugees: A Latent Growth Curve Study of Positive and Negative Intergroup Contact and Approach-Avoidance Tendencies
Bagci S. C., Baysu G., Tercan M., TÜRNÜKLÜ A.
PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY BULLETIN
, 2022 (SSCI)
2021
2021Reducing prejudice toward Syrian refugee children: A vicarious contact intervention among Turkish elementary school children
Terkan M., Bisagno E., Cocco V. M., KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., Stathi S., et al.
JOURNAL OF COMMUNITY PSYCHOLOGY
, vol.49, no.2, pp.564-587, 2021 (SSCI)
2021
2021Do I really want to engage in contact? Volition as a new dimension of intergroup contact
Bagci S. C., Husnu S., TÜRNÜKLÜ A., Tercan M.
EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, vol.51, no.2, pp.269-284, 2021 (SSCI)
2021
2021I (dis)like the way you (dis)like them: The role of extended contact on social distance and attitudes towards the ingroup
Bagci S. C., Stathi S., Vezzali L., TÜRNÜKLÜ A., PİYALE Z. E.
BRITISH JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, vol.60, no.1, pp.95-120, 2021 (SSCI)
2020
2020Being tolerated and being discriminated against: Links to psychological well-being through threatened social identity needs
Bagci S. C., Verkuyten M., Koc Y., TÜRNÜKLÜ A., PİYALE Z. E., Bekmezci E.
EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, vol.50, no.7, pp.1463-1477, 2020 (SSCI)
2020
2020Positive intergroup contact decreases the likelihood that prejudicial attitudes become avoidant behavioral tendencies
Bagci S. C., TÜRNÜKLÜ A., Tercan M.
EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, vol.50, no.3, pp.597-613, 2020 (SSCI)
2019
2019Intended, Unintended, and Unknown Consequences of Contact The Role of Positive-Negative Contact on Outgroup Attitudes, Collective Action Tendencies, and Psychological Well-Being
Bagci S. C., TÜRNÜKLÜ A.
SOCIAL PSYCHOLOGY
, vol.50, no.1, pp.7-23, 2019 (SSCI)
2018
2018Cross-group friendships and psychological well-being: A dual pathway through social integration and empowerment
Bagci S. C., TÜRNÜKLÜ A., Bekmezci E.
BRITISH JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, vol.57, no.4, pp.773-792, 2018 (SSCI)
2018
2018The buffering role of in-group identification and intergroup contact on the association between perceived discrimination and mental health
Bagci S. C., TÜRNÜKLÜ A., Bekmezci E.
JOURNAL OF COMMUNITY & APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY
, vol.28, no.5, pp.293-305, 2018 (SSCI)
2015
2015Effects of Peace Education Program on the Violence Tendencies and Social Problem Solving Skills of Students
Kabasakal Z. T., SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, vol.40, no.182, pp.43-62, 2015 (SSCI)
2015
2015Effects of peace education program on the violence tendencies and social problem solving skills of students
Kabasakal Z. T., Sagkal A. S., Türnüklü A.
Egitim ve Bilim
, vol.40, no.182, pp.43-62, 2015 (SSCI)
2012
2012Empathy for Interpersonal Peace: Effects of Peace Education on Empathy Skills
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., Totan T.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, vol.12, no.2, pp.1454-1460, 2012 (SSCI)
2011
2011Akran Arabulucuların Gözünden İlköğretim ÖğrencilerininArabuluculuk Sürecinde Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi
KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., TÜRK F.
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri , vol.17, no.4, pp.555-579, 2011 (SSCI)
2011
2011Peer Mediators' Perceptions of the Mediation Process
TÜRNÜKLÜ A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, vol.36, no.159, pp.179-191, 2011 (SSCI)
2010
2010The effects of conflict resolution and peer mediation training on primary school students' level of aggression
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., GÜRLER S., Sevkin B., Turk F., Kalender A., et al.
Education 3-13
, vol.38, no.1, pp.13-22, 2010 (SCI-Expanded)
2010
2010Effects of Conflict Resolution and Peer Mediation Training in a Turkish High School
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., Sunbul D., Ergul H.
AUSTRALIAN JOURNAL OF GUIDANCE AND COUNSELLING
, vol.20, no.1, pp.69-80, 2010 (SSCI)
2009
2009The Effects of Conflict Resolution and Peer Mediation Education on Students' Empathy Skills
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., GÜRLER S., Kalender A., Zengin F., Sevkin B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, vol.34, no.153, pp.15-24, 2009 (SSCI)
2001
2001Students' misbehaviours in Turkish and English primary classrooms
TÜRNÜKLÜ A., Galton M.
EDUCATIONAL STUDIES
, vol.27, no.3, pp.291-305, 2001 (SSCI)
2001
2001Eğitimbilim alanında aynı araştırma sorusunu yanıtlamak için farklı araştırma tekniklerinin birlikte kullanılması
TÜRNÜKLÜ A.
Eğitim ve Bilim , vol.26, no.120, pp.8-13, 2001 (SSCI)
Articles Published in Other Journals
2023
2023Algılanan Ayırımcılık ve Bilişsel Esneklik Bağlamında Türban Kullanan Çalışanlar: Üniversite Öğrencileri Bakış Açısıyla Bir Değerlendirme
ÇETİN C., ANUK Ö.
THE JOURNAL OF WORLD WOMEN STUDIES , vol.8, no.2, pp.248-264, 2023 (Peer-Reviewed Journal)
2023
2023Effects of Family and Social Group Reactions to Intermarriage Decisions in Turkey
Erarslan-Ingec Ö., Ozatesler-Ulkuecan G., TÜRNÜKLÜ A., Tulum-Akbulut S.
MARRIAGE AND FAMILY REVIEW
, no.5, pp.351-377, 2023 (ESCI)
2021
2021EXPERIENCES OF CLASSROOM TEACHERS TOWARDS INTERGROUP ATTITUDES AMONG TURKISH AND SYRIAN PRIMARY SCHOOL STUDENTS: INTERGROUP ATTITUDES
TÜRNÜKLÜ A., ÖZKAN Ö. S., tercan m.
Nesne Psikoloji Dergisi , vol.9, no.21, pp.656-673, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020GRUPLARARASI OLUMLU VE OLUMSUZ TEMAS: AYNI SINIFTA EĞİTİM GÖREN TÜRKİYELİ VE SURİYELİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF İÇİ İLİŞKİLERİNİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN İNCELENMESİ
ÖZKAN Ö. S., tercan m., TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi , vol.24, no.3, pp.601-630, 2020 (Peer-Reviewed Journal)
2020
2020Intergroup Attitudes: School Counselors' Experiences Regarding the Attitudes of Turkish and Syrian Primary School Classmates towards each other
TÜRNÜKLÜ A., TÜRK F., Tercan M., KAÇMAZ T.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.8, no.2, pp.565-598, 2020 (ESCI)
2019
2019Gruplar Arası Olumlu ve Olumsuz Temas: Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Sınıf İçi Etkileşimlerinin İncelenmesi
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M., KAÇMAZ T.
Nesne Psikoloji Dergisi , vol.7, no.15, pp.214-235, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Gruplar Arası Temas ve Çapraz Evlilikler: İzmir’de Alevi-Sünni Evlilikleri
ÖZATEŞLER G., TÜRNÜKLÜ A., ERARSLAN Ö., TULUM S.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi - Turkish Journal of Social Research , vol.23, no.1, pp.1-24, 2019 (Peer-Reviewed Journal)
2019
2019Intergroup Contact: An Investigation of Intergroup Contact between Students with Different Social Identities Living in The Same Dormitory Room
KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., Karazor V.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.7, no.2, pp.688-709, 2019 (ESCI)
2019
2019Despite Our Different Social Identities, We Can Co-Exist: Intergroup Positive and Negative Contact
TÜRNÜKLÜ A., Karazor V., KAÇMAZ T.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, vol.7, no.3, pp.1205-1231, 2019 (ESCI)
2018
2018Farklı sosyal kimliklerimize rağmen, aynı yurt odasında birlikte yaşayabiliriz: Gruplar arası empati
karazor v., TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T.
nesne psikoloji dergisi (NPD) , vol.6, no.13, pp.407-438, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2018
2018Okul Psikolojik Danışmanlarının Penceresinden Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Gruplararası Empati Deneyimlerinin İncelenmesi
TÜRK F., KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M.
İlköğretim Online , vol.17, no.2, pp.786-811, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Çocukların ebeveynler arası çatışmalara ilişkin algıları Nitel bir çalışma
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
Ege Eğitim Dergisi
, vol.18, no.1, pp.376-407, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2017
2017Barış eğitimi programının lise öğencilerinin öznel iyi oluş ve umut düzeyleri üzerindeki etkileri
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , vol.7, no.47, pp.69-85, 2017 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Çatışan öğrencilerin bakış açısından akran arabuluculuk sürecinin değerlendirilmesi
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A.
Gaziantep University Journal of Social Scineces , vol.15, no.3, pp.811-836, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Polatlı Müzakereci Arabulucu-Lider Öğrenci Yetişiyor
GÖĞEBAKAN YILDIZ D., ÇETİN H., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M., ÇETİN C., KAÇMAZ T.
İlköğretim Online (elektronik) , vol.15, no.2, pp.650-670, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Peacemaking Method In Resolving Student-To-Student Conflicts: Teachers' Perspectives
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., Topcu Kabasakal Z.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, no.39, pp.33-49, 2016 (ESCI)
2016
2016Akran arabuluculuk eğitiminin lise öğrencilerinin çatışma çözme becerileri empatik eğilim ve saldırganlık düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A.
international journal of human sciences , vol.13, no.1, pp.1589-1606, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Öğrenci öğrenci anlaşmazlıklarının çözümünde barışyapıcılık öğretmen perspektifleri
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
PAU, Eğitim Fakültesi, Dergisi, , no.39, pp.33-49, 2016 (Peer-Reviewed Journal)
2016
2016Peace Education's Effects on Aggression: A Mixed Method Study
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., Totan T.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, no.64, pp.45-68, 2016 (ESCI)
2015
2015Sınıf İklimi Envanteri nin SİE Türkçe ye Uyarlanması
Sağkal A. S., Kabasakal H. Z., Türnüklü A.
İlköğretim Online , vol.14, no.4, pp.1179-1192, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Öğrenci Öğrenci Anlaşmazlıklarının Çözümünde BarışyapıcılıkYöntemi Öğretmen Perspektifleri
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
pamukkale eğitim fakultesi dergisi , no.39, pp.33-49, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Barış yapıcı Öğrencilerin Barışyapıcılık sürecine İlişkin Algıları
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
Adnan Menderes UniversitesiEğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , vol.6, no.1, pp.14-26, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Turkish adaptation of the connected classroom climate inventory (CCCI) Sınıf iklimi envanteri’nin (SİE) Türkçe’ye uyarlanması
Sağkal A. S., Kabasakal Z. T., TÜRNÜKLÜ A.
Elementary Education Online
, vol.14, no.4, pp.1179-1192, 2015 (Scopus)
2015
2015Anlaşmazlıkların çözümünde akran arabuluculuk modelinin dönüştürücü etkileri Arabulucu öğrenciler gözünden bir değerlendirme
ÇETİN C., TÜRNÜKLÜ A., TURAN N.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , vol.16, no.3, pp.383-411, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2015
2015Barışyapıcı öğrencilerin barışyapıcılık sürecine ilişkin algıları
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Dergisi , vol.6, no.1, pp.14-26, 2015 (Peer-Reviewed Journal)
2011
2011Akran Arabulucuların Perspektifinden Çatışan Öğrencilerin Arabuluculuk Sürecinde Yaşadığı Zorluklar
KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A.
İlköğretim Online , pp.3798-81, 2011 (Peer-Reviewed Journal)
2010
2010The effects of conflict resolution and peer mediation training on Turkish elementary school students' conflict resolution strategies
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., GÜRLER S., Turk F., Kalender A., Zengin F., et al.
Journal of Peace Education
, vol.7, no.1, pp.33-45, 2010 (Scopus)
2009
2009Helping students resolve their conflicts through conflict resolution and peer mediation training
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., turk f., kalender a., sevkin b., zengin f.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , no.0, pp.639-647, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2009
2009Does peer mediation really work effects of conflict resolution and peer mediation training on high school students conflicts
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., sunbul d., ergül h.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , no.0, pp.630-638, 2009 (Peer-Reviewed Journal)
2005
2005Lise Yöneticilerinin Çatışma Çözüm Strateji ve Taktiklerinin Sosyal Oluşturmacılık Kuramı Perspektifinden
TÜRNÜKLÜ A.
Kuram ve Uygulamada eğitim Yönetimi , vol.11, no.42, pp.45-61, 2005 (Peer-Reviewed Journal)
2004
2004Examining Interpersonal Conflicts Among Middle School Students
TÜRNÜKLÜ A.
Mediterranean Journal Of Educational Studies , vol.9, no.1, pp.87-100, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
2004
200413 14 yaş grubu öğrencilerin çatışma çözme stratejilerinin incelenmesi
Türnüklü A., Şahin İ.
TÜRK PSIKOLOJI YAZILARI
, vol.7, no.13, pp.45-61, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
2004
200413 14 Yaş Grubu Öğrencilerin Çatışma Çözüm Stratejilerinin İncelenmesi
TÜRNÜKLÜ A., ŞAHİN İ.
Türk Psikoloji Yazıları , vol.7, no.13, pp.45-61, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
2004
2004Okullarda sosyal ve duygusal öğrenme
TÜRNÜKLÜ A.
Kuram ve Uygulamada eğitim Yönetimi , vol.10, no.37, pp.136-152, 2004 (Peer-Reviewed Journal)
2003
2003İlköğretim okullarında çatışma çözüm stratejilerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A., ŞAHİN İ.
Çağdaş Eğitim , no.297, pp.11-21, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
2003
2003İlköğretim okullarında çatışma çözüm stratejilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A., ŞAHİN İ.
Çağdaş Eğitim , vol.4, no.297, pp.11-21, 2003 (Peer-Reviewed Journal)
2002
2002CONFLICT RESOLUTION STRATEGIES of STUDENTS, TEACHERS, PRINCIPLAS and PARENTS IN PRIMARY SCHOOL
Türnüklü A., Şahin İ., Öztürk N.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE
, vol.8, no.32, pp.574-594, 2002 (Scopus)
2002
2002İlköğretim okullarında örgenci çatışmaları ve öğretmenlerin bu çatışmalarla basa çıkma stratejileri
Türnüklü A., Şahin İ.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE
, vol.8, no.30, pp.283-302, 2002 (Scopus)
2002
2002İlköğretim okullarında öğrenci çatışmaları ve öğretmenlerin bu çatışmalarla başa çıkma stratejileri
Türnüklü A., Şahin İ.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, vol.8, no.30, pp.283-302, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
2002
2002Öğretmenlerin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarıyla Başa Çıkma Stratejileri I
TÜRNÜKLÜ A., YILDIZ DEMİRTAŞ V.
Çağdaş Eğitim Dergisi , vol.27, no.284, pp.22-27, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
2002
2002Öğretmenlerin öğrencilerin istenmeyen davranışlarıyla başa çıkma stratejileri
TÜRNÜKLÜ A., YILDIZ DEMİRTAŞ V.
Çağdaş Eğitim , no.284, pp.22-27, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
2002
2002Öğretmenlerin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarıyla Başa Çıkma Stratejileri
TÜRNÜKLÜ A., YILDIZ DEMİRTAŞ V.
Çağdaş Eğitim Dergisi , vol.27, no.285, pp.32-36, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
2002
2002İlköğretim okullarında öğretmenlerin sınıflarında karşılaştıkları öğrencilerin istenmeyen davranışları ve bu davranışların öğretmenleri rahatsız etme düzeyi
YILDIZ DEMİRTAŞ V., TÜRNÜKLÜ A.
Eğitim Araştırmaları , vol.3, no.9, pp.156-163, 2002 (Peer-Reviewed Journal)
2001
2001İlköğretim okullarında okul yönetimine yansıyan disiplin sorunları
TÜRNÜKLÜ A., ZORALOĞLU Y. R.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , vol.7, no.2, pp.417-441, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
2001
2001Sınıfta öğrenme ve öğretme süreçlerini incelemek için kullanılacak bir veri toplama tekniği olarak sistematik gözlem
TÜRNÜKLÜ A.
Eğitim Araştırmaları , vol.3, no.4, pp.120-132, 2001 (Peer-Reviewed Journal)
2000
2000İlköğretimde sınıf düzeni
TÜRNÜKLÜ A.
Yaşadıkça Eğitim , no.65, pp.36-40, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
2000
2000Sınıf içi davranış yönetimi
TÜRNÜKLÜ A.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , vol.6, no.21, pp.141-152, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
2000
2000Türk ve İngiliz ilköğretim öğretmenlerinin sınıf içi davranış yönetim stratejilerinin karşılaştırılması
TÜRNÜKLÜ A.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , vol.6, no.23, pp.449-466, 2000 (Peer-Reviewed Journal)
2000
2000Eğitim bilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği Görüşme
TÜRNÜKLÜ A.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , vol.6, no.24, pp.543-559, 2000 (Scopus)
1999
1999İlköğretimde sınıf içi istenmeyen davranışlar ve nedenleri
TÜRNÜKLÜ A.
Yaşadıkça Eğitim , no.64, pp.30-34, 1999 (Peer-Reviewed Journal)
1997
1997Bireysel İlgi Odağı Olarak Çalışma Yaşamı
TINAR M. Y., ÇETİN C., DEMİRBİLEK T.
Milli Prodüktivite Dergisi , vol.1, no.1, pp.20-32, 1997 (Non Peer-Reviewed Journal)
Refereed Congress / Symposium Publications in Proceedings
2019
2019Aynı Sınıflarda Birlikte Eğitim Gören, Türkiyeli ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Birbirlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
TÜRNÜKLÜ A., TÜRK F., TERCAN M., KAÇMAZ T.
Ege University First International Symposium on Arts and Humanities (EGE-ISAH)International Migration and Migrant Experience throughout History, İzmir, Turkey, 12 - 14 December 2019
2019
2019Psikolojik Danışmanların Suriyeli Mültecilere ve Suriyeli Öğrencilere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M., KAÇMAZ T.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Turkey, 19 - 22 June 2019
2018
2018Aynı Sınıfta Birlikte Okuyabiliriz: Türkiyeli ve Suriyeli İlkokul Öğrencileri Arasında Yaşanan Gruplar Arası Olumlu Ve Olumsuz Temas
ÖZKAN Ö. S., TÜRNÜKLÜ A., Tercan M., KAÇMAZ T.
20. Ulusal Psikoloji Kongresi, Turkey, 15 - 17 November 2018
2018
2018Gruplararası Olumlu ve Olumsuz Temas: Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencileri Arasında yaşanan Gruplararsı Arkadaşlık Deneyimlerinin İmncelenmesi.
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., TERCAN M.
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi., Samsun, Turkey, 25 - 27 October 2018
2018
2018Gruplar Arası Olumlu ve Olumuz Temas: Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencileri Arasında Yaşanan Gruplar Arası Arkadaşlık Deneyimlerinin İncelenmesi
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., TERCAN M.
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Samsun, Turkey, 25 - 27 October 2018
2018
2018Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Gruplar arası Arkadaşlık İlişkilerinin Okul Psikolojik Danışmanların Bakış Açısından İncelenmesi
KAÇMAZ T., TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018
2018
2018Okul Psikolojik Danışmanlarının Penceresinden Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Gruplararası Empati Düzeylerinin İncelenmesi
TÜRK F., KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018
2017
2017Farklı Sosyal-Kimlik Kategorilerine Sahip Üniversite Öğrencilerinin, Yurt Yaşamlarında Deneyimledikleri Gruplararası Empati Süreçleri
karazor v., TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T.
II. Sosyal Psikoloji Kongresi, Gazimagusa, Cyprus (Kktc), 27 - 28 November 2017
2017
2017Effects of extended families’ reactions on their adult children’s intermarriage decisions in Turkey
ERARSLAN Ö., ÖZATEŞLER G., TULUM S., TÜRNÜKLÜ A.
15th European Congress of Psychology, 11 - 14 July 2017
2017
2017Conflict type and resolution strategies of intergroup couples: A qualitative study of Alevi-Sunni intermarriages in Turkey
TULUM S., ÖZATEŞLER G., ERARSLAN Ö., TÜRNÜKLÜ A.
15th European Congress of Psychology, 11 - 14 July 2017
2017
2017Çocukların ebeveynler arası çatışmalara ilişkin algıları Nitel bulgular
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Turkey, 11 - 14 May 2017, pp.306-307
2015
2015Okullarda Şiddetin Asimetrik Yönetimi: Akran Arabuluculuk: Arabulucu Öğrencilerin Değerlendirilmelerinde Uygulama Sürecinde Yaşanan Zorluklar
ÇETİN C., TÜRNÜKLÜ A.
2.Uluslararası Farklı Şiddet Boyutları ve Toplumsal Algı Kongresi, İstanbul, Turkey, 3 - 04 September 2015, pp.115-116
2015
2015Barışyapıcılık görüşmelerinin etkilerinin taraf öğrenciler gözünden değerlendirilmesi
SAĞKAL A. S., KABASAKAL H. Z., TÜRNÜKLÜ A.
7. uluslararsı Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Turkey, 28 - 31 May 2015
2015
2015öğrenci öğrenci anlaşmazlıklarının çözümünde barış yapıcılık yöntemi Öğretmen perspektifleri
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
7. Uluslararsaı Eğitim Araştırmaları kongresi, Muğla, Turkey, 28 - 31 May 2015, pp.8
2015
2015Okullarda gerçekleştirilen barışyapıcılık uygulamalarının gerçek öğrenci öğrenci anlaşmazlıkları üzerinde etkisi
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
7. Uluslararası Eğitim Araştırmaları kongresi, Muğla, Turkey, 28 - 31 May 2015
2015
2015Okullarda gerçekleştirilen barışyapıcılık uygulamalarının gerçek öğrenci öğrenci anlaşmazlıkları üzerindeki etkisi
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 May 2015
2015
2015Barışyapıcılık görüşmelerinin etkilerinin taraf öğrencilerin gözünden değerlendirilmesi
SAĞKAL A. S., KABASAKAL H. Z., TÜRNÜKLÜ A.
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 May 2015
2015
2015Peacemaker student s perceptions of the peacemaking process
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
ICEFIC 2015, Ankara, Turkey, 13 - 15 May 2015
2015
2015The effect of peace Education program on Student s Violence Tendencies and Social Problem Solving Skills
KABASAKAL H. Z., SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
ICEFIC 2015, Ankara, Turkey, 13 - 15 May 2015
2015
2015The effects of peace education program on students violence tendencies and social problem solving skills
KABASAKAL H. Z., SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
ICEFIC 2015: International Congress on Edeucation for the Future: Issues and challenges (s:242-244)., 13 - 15 May 2015
2014
2014University Students Conflicts in Residential Settings
KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., ÖZMEN Ö. N., İREM C. N.
27. International Association for Conflict Management Conference, 4 - 07 July 2014
2014
2014University Students Conflicts with Peers and Faculty and their Resolution Strategies
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., ÖZMEN Ö. N.
27. Annual Conference ofThe International Association for Conflict Management, 4 - 07 July 2014
2014
2014Üniversite Öğrencilerinin Kaldıkları Yerlerde Yaşadıkları Anlaşmazlıklar ve Çözüm Stratejileri
KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., ÖZMEN Ö. N., İREM C. N.
18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Turkey, 9 - 12 April 2014
2014
2014Üniversite Öğrencilerinin Sınıf Arkadaşları ile Yaşadıkları Anlaşmazlıklar ve Çözüm Stratejileri
TÜRNÜKLÜ A., ÖZMEN Ö. N., KAÇMAZ T., İREM C. N.
18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Turkey, 9 - 12 April 2014
2013
2013Kişilik Özellikleri ile İş ve Yaşam Doyumu Etkileşimi: Akran Arabulucu Yetiştiren Öğretmenler Örneği
TURAN N., ÇETİN C.
IASSR – International Association of Social Science Research / European Conference on Social and Behavioural Sciences, İstanbul, Turkey, 19 - 21 June 2013
2013
2013Niteliksel İş Güvencesizliği ile Tükenmişlik İlişkisi
ÇETİN C., TURAN N.
IASSR – International Association of Social Science Research / European Conference an Social and Behavioural Sciences, İstanbul, Turkey, 19 - 21 June 2013
2013
2013İş Güvencesizliği ve Tükenmişlik İlişkisi Dersanede Çalışan Öğretmenler Örneği
TURAN N., ÇETİN C.
12.Ulusal İşletmecilik Kongresi, Muğla, Turkey, 2 - 04 May 2013, pp.510-514
2012
2012Liselerde Öğrenci Şiddetin Dönüştürülmesi:10 Bin “Müzakereci-Arabulucu-Lider” Öğrenci Projesi
TÜRNÜKLÜ A., ÇETİN C., BALCI F., TERCAN M., KAÇMAZ T., ŞENGÜLER Ş., et al.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Turkey, 13 - 15 September 2012, pp.227-228
2008
2008Does peer mediation really work? effects of conflict resolution and peer mediation training on high school students’xx conflicts
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., Sünbül d., Ergül H.
world conferans on educational science 2009, 3 - 06 April 2008, vol.1, pp.630-638
2009
2009Does peer-mediation really work? effects of conflict resolution and peer-mediation training on high school students' conflicts
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., Sunbul D., Ergul H.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 February 2009, vol.1, pp.630-638
2009
2009Helping students resolve their conflicts through conflict resolution and peer mediation training
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., Turk F., Kalender A., Sevkin B., Zengin F.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 February 2009, vol.1, pp.639-647
2008
2008The Effects of Conflict Resolution and Peer Mediation Training on Primary School Students Conflict Resolution Strategies
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., Türk F., Kalender A., Zengin F., Şevkin B., et al.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, 24 - 28 March 2008
2004
2004Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Sanat Etkinliklerine ve Kendi Yeterliklerine İlişkin Görüşleri
GÜRŞİMŞEK A. I., BİLEN S., YILDIZ DEMİRTAŞ V., TÜRNÜKLÜ A., AYSAN F.
Kız Sanattan Mesleki Eğitime 70. Yıl Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu, İstanbul, Turkey, 2 - 03 November 2004, pp.39-59
2004
2004Çocukların Sanat Çalışmalarına Yönelik Görüşleri
YILDIZ DEMİRTAŞ V., BİLEN S., TÜRNÜKLÜ A., GÜRŞİMŞEK A. I., AYSAN F.
Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu, Ankara, Turkey, 2 - 03 November 2004
2002
2002İlköğretim Okullarında, Öğrencilerin, Öğretmenlerin, Okul Yöneticilerinin ve Velilerin Çatışma Çözüm Stratejilerinin İncelenmesi
TÜRNÜKLÜ A., ÖZTÜRK N., ŞAHİN İ.
XII. Ulusal Psikoloji Kongresi, 9 - 13 September 2002
2001
2001İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmalarıyla Öğretmenlerin Başaçıkma Stratejilerinin Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Perspektifinden Karşılaştırılmalı Olarak Değerlendirilmesi
TÜRNÜKLÜ A., ŞAHİN İ.
VI Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 09 May 2001
Books & Book Chapters
2021
2021Göç ve toplumsal bütünleşme: Okul temelli gruplararası temas çalışmaları
TÜRNÜKLÜ A.
in: Göçmen çocuk ve ergenler: Okul ve sınıf temelli etkinlikler, Derya Göğebakan Yıldız, Editor, nobel, Ankara, pp.31-47, 2021
2020
2020Gruplararası temas kuramı ve okul uygulamaları
BAGCI S., TÜRNÜKLÜ A.
in: Göçmen çocuk ve ergenler: Kültürleşme, uyum ve eğitim, Aysun Doğan ve Dilek Yelda Kağnıcı, Editor, Nobel, Ankara, pp.161-186, 2020
2015
2015Empati Temelli Anlaşmazlık Çözümü ve Akran Arabuluculuk Uygulamaları
Türnüklü A., Çetin C.
in: Empatiyle Gelişmek Empatiyle Geliştirmek Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editor, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, pp.108-134, 2015
2015
2015Empati Temelli Anlaşmazlık Çözümü ve Akran Arabuluculuk Uygulamaları
TÜRNÜKLÜ A., ÇETİN C.
in: Empati ile Gelişmek Empatiyi Geliştirmek: Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editor, Pegem Akademi, Ankara, pp.108-134, 2015
2015
2015Akran Arabuluculuk Sürecinde Anlaşmazlık Yaşayan Öğrencilerin Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi-Arabulucu Öğrencilerin Değerlendirmeleri-
Çetin C., Türnüklü A.
in: Gündelik Hayat Sosyolojisi Açısından Suç ve Suç Korkusu, Adem Solak ve Öner Solak, Editor, HEGEM Yayınevi, Ankara, pp.100-130, 2015
2009
2009Liselerde Öğrenci Şiddetinin Önlenmesi Anlaşmazlık Çözümü Müzakere ve Akran Arabuluculuk Eğitim Programı
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., İKİZ F. E., BALCI F.
Ankara: Maya Akademi, 2009
2009
2009Liselerde Öğrenci Şiddetinin Önlenmesi Anlaşmazlık Çözümü Müzakere ve Akran Arabuluculuk Eğitim Programı Öğrenci Etkinlik Kitabı
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., İKİZ F. E., BALCI F.
Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Dan, Ankara, 2009
2006
2006Sınıf ve Okul Disiplinine Çağdaş bir Yaklaşım Onarıcı Disiplin
TÜRNÜKLÜ A.
Ekinoks, Ankara, Ankara, 2006
Supported Projects
2018 - 2019
2018 - 2019Farklı Sosyal-Kimlik Kategorilerine Sahip Üniversite Öğrencilerinin, Yurt Yaşamlarında Gruplararası Temas, Arkadaşlık, Empati, Kaygı ve Tutum Süreçlerinin İncelenmesi
Project Supported by Higher Education Institutions
TÜRNÜKLÜ A. (Executive)
2006 - 2009
2006 - 2009