Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1996 - 1999
1996 - 1999Doktora
University of Leicester, Eğitim Doktorası, Birleşik Krallık
1992 - 1995
1992 - 1995Yüksek Lisans
Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikometri (Yl) (Tezli), Türkiye
1988 - 1992
1988 - 1992Lisans
Ege Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
Classroom Management in Turkish and English Primary Classrooms
University of Leicester, Eğitim Doktorası
1995
1995Yüksek Lisans
MEF Yetenek Testleri (MYT) Madde Havuzunun Lise Birinci Sınıf Öğrencilerinde Klasik Test Teorisine Göre Madde Analizi ve Güvenirlik Analizlerinin Yapılması
Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Psikometri (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Psikoloji
Kişiler arası anlaşmazlık çözümü, müzakere, arabuluculuk, aile arabuluculuğu, akran arabuluculuğu, boşanma psikolojisi, gruplararası anlaşmazlıklar, gruplararası temas, göç ve entegrasyon
Akademik Ünvanlar / Görevler
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü
2005 - 2011
2005 - 2011Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2001 - 2005
2001 - 2005Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümü
1999 - 2001
1999 - 2001Öğretim Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2013 - Devam Ediyor
2013 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2011 - 2018
2011 - 2018Bölüm Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2013 - 2016
2013 - 2016Dekan
Dokuz Eylül Üniversitesi
2011 - 2016
2011 - 2016Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Anlaşmalı boşanmış ve çekişmeli boşanmış çiftlerin ortak ebeveynlik yeterliklerinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
B.SAĞ(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Ebeveynleri farklı etnik kimliklere sahip olan bireylerin sosyal kimliklerinin ve deneyimledikleri önyargıların incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
M.ENES(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Examining the effects of intergroup contact stories on the perceptions of Turkish and Syrian primary school students about intergroup friendship
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
M.TERCAN(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Examination of The Negative and Positive Intergroup Contact, Anxiety, Empathy, Prejudice and Attitudes Between Syrian And Turkish Neighbours in Izmir
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
A.A(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Dikkat eksikliği hiperaktivite bozukluğu tanılı çocuğu olan anne-babalar ile normal gelişim gösteren çocuğu olan anne-babaların "Aile yılmazlığı" ve "Evlilik doyumları" arasındaki ilişkinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
B.ÖNEM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Aile eğitim programının, aile işlevleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
S.ADEM(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Investigation of the relationships between intergroup friendships, perceived discrimination, collective self-esteem, collective action and psychological well-being among adults with physical disability
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
E.BEKMEZCİ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Farklı sosyal-kimlik kategorilerine sahip üniversite öğrencilerinin, yurt yaşamlarında gruplararası temas, arkadaşlık, empati, kaygı ve tutum süreçlerinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
V.KARAZOR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The effect of peacemaking training on the conflict resolution skills of middle school students
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
N.KARAKAŞ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ebeveynleri boşanmış ve boşanma sürecinde olan 9-12 yaş arasındaki çocukların, boşanmaya uyum ve depresyon düzeylerinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
G.DEMİR(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
The effects of cognitive behavioural approach and psychodrama practice based mediation training program on mediators' skills
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
M.GEZGİN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
A study on university student's interpersonal conflicts in residential setting, and resolution strategies
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
E.ANIL(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin sanal zorbalık yaşantılarının ve öğretmenlerin sanal zorbalık algılarının incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
D.SARI(Öğrenci)
2013
2013Doktora
Akran arabuluculuk eğitiminin lise öğrencilerinin arabuluculuk becerilerine etkisinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
F.TÜRK(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Aile içi anlaşmazlıkların ve müzakere sürecinin evliliğe ve çocuklara etkisinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
S.TUFAN(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Şiddetsizlik eğitimi programının lise öğrencilerinin saldırganlık eğilimleri, empati düzeyleri ve şiddetsizliğe ilişkin görüşleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
T.YILDIRIM(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Onarıcı disiplin modelinin liselerde, akran istismarı ve şiddeti üzerindeki etkilerinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
A.ARZU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
"Akran arabuluculuk eğitiminin" ilköğretim öğrenci anlaşmazlıkları üzerindeki etkisinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
Y.GÜLKOKAN(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Çatışan öğrenciler ile arabulucu öğrencilerin "akran arabuluculuk" uygulamalarına ilişkin görüşlerinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
F.GÜLOĞLU(Öğrenci)
2011
2011Yüksek Lisans
Barış eğitimi programının ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin saldırganlık eğilimleri, empati düzeyleri ve barışa ilişkin görüşleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
A.SERDAR(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Genç yetişkinlerin çocuk yetiştirme tutumları ile algıladıkları ana-baba davranışları arasındaki ilişki
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
F.ATALAY(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
?Müzakere (problem çözme) ve arabuluculuk? eğitim programının ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin çatışma çözüm becerileri, atılganlık becerileri ile saldırganlık düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
H.ERGÜL(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Müzakere (problem çözme) ve arabuluculuk eğitim programının ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin çatışma çözme becerileri, öfke kontrolü ile özsaygı düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
D.SÜNBÜL(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Barış eğitimi programının öğrenci şiddeti üzerindeki etkilerinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
E.COŞKUNER(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Müzakere (problem çözme) ve arabuluculuk eğitim programının ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin çatışma çözüm becerileri üzerinde etkisinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
F.TÜRK(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
Barış eğitimi programının öğrencilerin çatışma çözme becerileri üzerineki etkilerinin incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
Ç.TAPAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin yaşadığı çatışmalar ve bu çatışmaların çözüm tratejilerinin sosyal yapılandırmacılık kuramına dayalı olarak incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
M.İLLEEZ(Öğrenci)
2005
2005Doktora
The effects of task-based learning on learners' proficiency and noticing, and learners' thoughts about grammar
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
D.YAYLI(Öğrenci)
2005
2005Yüksek Lisans
İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde yer alan "Vücudumuzda neler var? Çevremizi nasıl algılıyoruz?" ünitesinin yapılandırmacılık (constructivism) kuramına dayalı öğretimi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
O.ÇETİN(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
Hava Kuvvetleri Komutanlığı`nda uygulanmakta olan görev başı eğitim sistemi ve değerlendirilmesi
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
M.ARİF(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında öğrenci çatışmaları ve öğrencilerin bu çatışmaları için kullandıkları çatışma çözüm stratejileri
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
E.UÇAR(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
İlköğretim okullarında uygulanan davranış yönetim politikalarının okul geliştirme sürecine etkileri
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
B.BARIŞ(Öğrenci)
2002
2002Yüksek Lisans
Eğitim sendikalarının okul geliştirme sürecine etkileri
TÜRNÜKLÜ A. (Danışman)
Y.GEMİCİ(Öğrenci)
Makaleler
2024
20241. Do Positive and Negative Intergroup Contact Create Shifts in Ingroup and Outgroup Attitudes Over Time: A Three-Wave Longitudinal Study Testing Alternative Mediation Models
Bagci S. C., Çoksan S., TÜRNÜKLÜ A., Tercan M.
Journal of Community and Applied Social Psychology
, cilt.34, sa.6, 2024 (SSCI)
2023
20232. Dealing With Increasing Negativity Toward Refugees: A Latent Growth Curve Study of Positive and Negative Intergroup Contact and Approach-Avoidance Tendencies
Bagci S. C., Baysu G., Tercan M., TÜRNÜKLÜ A.
PERSONALITY AND SOCIAL PSYCHOLOGY BULLETIN
, cilt.49, 2023 (SSCI)
2023
20233. “We agree more than disagree”: Exploring conflict in Alevi-Sunni intermarriages in Turkey
TULUM AKBULUT S., ÖZATEŞLER ÜLKÜCAN G., ERARSLAN İNGEÇ Ö., TÜRNÜKLÜ A.
International Journal of Intercultural Relations
, cilt.96, 2023 (SSCI)
2023
20234. Looking for your cross-group friends after the breakout? Children's intergroup contact behaviours before and after the onset of COVID-19
Bagci S. C., Yalcin F. T., TÜRNÜKLÜ A., Vezzali L., Tercan M., Yilmaz A. D.
BRITISH JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, cilt.62, sa.2, ss.1036-1055, 2023 (SSCI)
2023
20235. Have some confidence in contact: Self-efficacy beliefs among children moderate the associations between cross-group friendships and outgroup attitudes
Bagci S., TÜRNÜKLÜ A., Tercan M., Cameron L., Turner R.
JOURNAL OF APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY
, cilt.53, sa.2, ss.101-111, 2023 (SSCI)
2023
20236. Effects of Family and Social Group Reactions to Intermarriage Decisions in Turkey
Erarslan-Ingec Ö., Ozatesler-Ulkuecan G., TÜRNÜKLÜ A., Tulum-Akbulut S.
MARRIAGE AND FAMILY REVIEW
, cilt.59, sa.5, ss.351-377, 2023 (ESCI)
2021
20217. EXPERIENCES OF CLASSROOM TEACHERS TOWARDS INTERGROUP ATTITUDES AMONG TURKISH AND SYRIAN PRIMARY SCHOOL STUDENTS: INTERGROUP ATTITUDES
TÜRNÜKLÜ A., ÖZKAN Ö. S., tercan m.
Nesne Psikoloji Dergisi , cilt.9, sa.21, ss.656-673, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
20218. Reducing prejudice toward Syrian refugee children: A vicarious contact intervention among Turkish elementary school children
Terkan M., Bisagno E., Cocco V. M., KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., Stathi S., et al.
JOURNAL OF COMMUNITY PSYCHOLOGY
, cilt.49, sa.2, ss.564-587, 2021 (SSCI)
2021
20219. Do I really want to engage in contact? Volition as a new dimension of intergroup contact
Bagci S. C., Husnu S., TÜRNÜKLÜ A., Tercan M.
EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, cilt.51, sa.2, ss.269-284, 2021 (SSCI)
2021
202110. I (dis)like the way you (dis)like them: The role of extended contact on social distance and attitudes towards the ingroup
Bagci S. C., Stathi S., Vezzali L., TÜRNÜKLÜ A., PİYALE Z. E.
BRITISH JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, cilt.60, sa.1, ss.95-120, 2021 (SSCI)
2020
202011. Being tolerated and being discriminated against: Links to psychological well-being through threatened social identity needs
Bagci S. C., Verkuyten M., Koc Y., TÜRNÜKLÜ A., PİYALE Z. E., Bekmezci E.
EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, cilt.50, sa.7, ss.1463-1477, 2020 (SSCI)
2020
202012. GRUPLARARASI OLUMLU VE OLUMSUZ TEMAS: AYNI SINIFTA EĞİTİM GÖREN TÜRKİYELİ VE SURİYELİ İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF İÇİ İLİŞKİLERİNİN SINIF ÖĞRETMENLERİNİN GÖZÜNDEN İNCELENMESİ
ÖZKAN Ö. S., tercan m., TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.24, sa.3, ss.601-630, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
202013. Positive intergroup contact decreases the likelihood that prejudicial attitudes become avoidant behavioral tendencies
Bagci S. C., TÜRNÜKLÜ A., Tercan M.
EUROPEAN JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, cilt.50, sa.3, ss.597-613, 2020 (SSCI)
2020
202014. Intergroup Attitudes: School Counselors' Experiences Regarding the Attitudes of Turkish and Syrian Primary School Classmates towards each other
TÜRNÜKLÜ A., TÜRK F., Tercan M., KAÇMAZ T.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.8, sa.2, ss.565-598, 2020 (ESCI)
2019
201915. Gruplar Arası Olumlu ve Olumsuz Temas: Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Sınıf İçi Etkileşimlerinin İncelenmesi
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M., KAÇMAZ T.
Nesne Psikoloji Dergisi , cilt.7, sa.15, ss.214-235, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201916. Gruplar Arası Temas ve Çapraz Evlilikler: İzmir’de Alevi-Sünni Evlilikleri
ÖZATEŞLER G., TÜRNÜKLÜ A., ERARSLAN Ö., TULUM S.
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi - Turkish Journal of Social Research , cilt.23, sa.1, ss.1-24, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
201917. Despite Our Different Social Identities, We Can Co-Exist: Intergroup Positive and Negative Contact
TÜRNÜKLÜ A., Karazor V., KAÇMAZ T.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.3, ss.1205-1231, 2019 (ESCI)
2019
201918. Intergroup Contact: An Investigation of Intergroup Contact between Students with Different Social Identities Living in The Same Dormitory Room
KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., Karazor V.
JOURNAL OF QUALITATIVE RESEARCH IN EDUCATION-EGITIMDE NITEL ARASTIRMALAR DERGISI
, cilt.7, sa.2, ss.688-709, 2019 (ESCI)
2019
201919. Intended, Unintended, and Unknown Consequences of Contact The Role of Positive-Negative Contact on Outgroup Attitudes, Collective Action Tendencies, and Psychological Well-Being
Bagci S. C., TÜRNÜKLÜ A.
SOCIAL PSYCHOLOGY
, cilt.50, sa.1, ss.7-23, 2019 (SSCI)
2018
201820. Farklı sosyal kimliklerimize rağmen, aynı yurt odasında birlikte yaşayabiliriz: Gruplar arası empati
karazor v., TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T.
nesne psikoloji dergisi (NPD) , cilt.6, sa.13, ss.407-438, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201821. Cross-group friendships and psychological well-being: A dual pathway through social integration and empowerment
Bagci S. C., TÜRNÜKLÜ A., Bekmezci E.
BRITISH JOURNAL OF SOCIAL PSYCHOLOGY
, cilt.57, sa.4, ss.773-792, 2018 (SSCI)
2018
201822. The buffering role of in-group identification and intergroup contact on the association between perceived discrimination and mental health
Bagci S. C., TÜRNÜKLÜ A., Bekmezci E.
JOURNAL OF COMMUNITY & APPLIED SOCIAL PSYCHOLOGY
, cilt.28, sa.5, ss.293-305, 2018 (SSCI)
2018
201823. Okul Psikolojik Danışmanlarının Penceresinden Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Gruplararası Empati Deneyimlerinin İncelenmesi
TÜRK F., KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M.
İlköğretim Online
, cilt.17, sa.2, ss.786-811, 2018 (Scopus)
2017
201724. Çocukların ebeveynler arası çatışmalara ilişkin algıları Nitel bir çalışma
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.18, sa.1, ss.376-407, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
201725. Barış eğitimi programının lise öğencilerinin öznel iyi oluş ve umut düzeyleri üzerindeki etkileri
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi , cilt.7, sa.47, ss.69-85, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201626. Çatışan öğrencilerin bakış açısından akran arabuluculuk sürecinin değerlendirilmesi
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A.
Gaziantep University Journal of Social Scineces
, cilt.15, sa.3, ss.811-836, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201627. Polatlı Müzakereci Arabulucu-Lider Öğrenci Yetişiyor
GÖĞEBAKAN YILDIZ D., ÇETİN H., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M., ÇETİN C., KAÇMAZ T.
İlköğretim Online (elektronik) , cilt.15, sa.2, ss.650-670, 2016 (TRDizin)
2016
201628. Peacemaking Method In Resolving Student-To-Student Conflicts: Teachers' Perspectives
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., Topcu Kabasakal Z.
PAMUKKALE UNIVERSITESI EGITIM FAKULTESI DERGISI-PAMUKKALE UNIVERSITY JOURNAL OF EDUCATION
, sa.39, ss.33-49, 2016 (ESCI)
2016
201629. Akran arabuluculuk eğitiminin lise öğrencilerinin çatışma çözme becerileri empatik eğilim ve saldırganlık düzeyleri üzerindeki etkisinin incelenmesi
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A.
international journal of human sciences , cilt.13, sa.1, ss.1589-1606, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201630. Öğrenci öğrenci anlaşmazlıklarının çözümünde barışyapıcılık öğretmen perspektifleri
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
PAU, Eğitim Fakültesi, Dergisi, , sa.39, ss.33-49, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201631. Peace Education's Effects on Aggression: A Mixed Method Study
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., Totan T.
EURASIAN JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH
, sa.64, ss.45-68, 2016 (ESCI)
2015
201532. Effects of Peace Education Program on the Violence Tendencies and Social Problem Solving Skills of Students
Kabasakal Z. T., SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.182, ss.43-62, 2015 (SSCI)
2015
201533. Sınıf İklimi Envanteri nin SİE Türkçe ye Uyarlanması
Sağkal A. S., Kabasakal H. Z., Türnüklü A.
İlköğretim Online , cilt.14, sa.4, ss.1179-1192, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201534. Öğrenci Öğrenci Anlaşmazlıklarının Çözümünde BarışyapıcılıkYöntemi Öğretmen Perspektifleri
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
pamukkale eğitim fakultesi dergisi , sa.39, ss.33-49, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201535. Barış yapıcı Öğrencilerin Barışyapıcılık sürecine İlişkin Algıları
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
Adnan Menderes UniversitesiEğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.14-26, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201536. Effects of peace education program on the violence tendencies and social problem solving skills of students
Kabasakal Z. T., Sagkal A. S., Türnüklü A.
Egitim ve Bilim
, cilt.40, sa.182, ss.43-62, 2015 (SSCI)
2015
201537. Anlaşmazlıkların çözümünde akran arabuluculuk modelinin dönüştürücü etkileri Arabulucu öğrenciler gözünden bir değerlendirme
Çetin C., Türnüklü A., Turan N.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.16, sa.3, ss.383-411, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201538. Turkish adaptation of the connected classroom climate inventory (CCCI) Sınıf iklimi envanteri’nin (SİE) Türkçe’ye uyarlanması
Sağkal A. S., Kabasakal Z. T., TÜRNÜKLÜ A.
Elementary Education Online
, cilt.14, sa.4, ss.1179-1192, 2015 (Scopus)
2015
201539. Barışyapıcı öğrencilerin barışyapıcılık sürecine ilişkin algıları
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
Adnan Menderes Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Dergisi , cilt.6, sa.1, ss.14-26, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201440. ANLAŞMAZLIKLARIN ÇÖZÜMÜNDE AKRAN ARABULUCULUK MODELİNİN DÖNÜŞTÜRÜCÜ ETKİLERİ: ARABULUCU ÖĞRENCİLER GÖZÜNDEN BİR DEĞERLENDİRME
ÇETİN C., TÜRNÜKLÜ A., TURAN N.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.16, sa.3, ss.383-411, 2014 (Hakemli Dergi)
2012
201241. Empathy for Interpersonal Peace: Effects of Peace Education on Empathy Skills
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., Totan T.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.12, sa.2, ss.1454-1460, 2012 (SSCI)
2011
201142. Akran Arabulucuların Gözünden İlköğretim ÖğrencilerininArabuluculuk Sürecinde Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi
KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., TÜRK F.
Kuram Ve Uygulamada Egitim Bilimleri , cilt.17, sa.4, ss.555-579, 2011 (SSCI)
2011
201143. Akran Arabulucuların Perspektifinden Çatışan Öğrencilerin Arabuluculuk Sürecinde Yaşadığı Zorluklar
KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A.
İlköğretim Online , ss.3798-81, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201144. Peer Mediators' Perceptions of the Mediation Process
TÜRNÜKLÜ A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.36, sa.159, ss.179-191, 2011 (SSCI)
2010
201045. The effects of conflict resolution and peer mediation training on primary school students' level of aggression
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., GÜRLER S., Sevkin B., Turk F., Kalender A., et al.
Education 3-13
, cilt.38, sa.1, ss.13-22, 2010 (SCI-Expanded)
2010
201046. Effects of Conflict Resolution and Peer Mediation Training in a Turkish High School
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., Sunbul D., Ergul H.
AUSTRALIAN JOURNAL OF GUIDANCE AND COUNSELLING
, cilt.20, sa.1, ss.69-80, 2010 (SSCI)
2010
201047. The effects of conflict resolution and peer mediation training on Turkish elementary school students' conflict resolution strategies
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., GÜRLER S., Turk F., Kalender A., Zengin F., et al.
Journal of Peace Education
, cilt.7, sa.1, ss.33-45, 2010 (Scopus)
2009
200948. The Effects of Conflict Resolution and Peer Mediation Education on Students' Empathy Skills
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., GÜRLER S., Kalender A., Zengin F., Sevkin B.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.34, sa.153, ss.15-24, 2009 (SSCI)
2009
200949. Does peer mediation really work effects of conflict resolution and peer mediation training on high school students conflicts
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., sunbul d., ergül h.
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.1, sa.0, ss.630-638, 2009 (Scopus)
2009
200950. Helping students resolve their conflicts through conflict resolution and peer mediation training
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., turk f., kalender a., sevkin b., zengin f.
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.1, sa.0, ss.639-647, 2009 (Scopus)
2005
200551. Lise Yöneticilerinin Çatışma Çözüm Strateji ve Taktiklerinin Sosyal Oluşturmacılık Kuramı Perspektifinden
TÜRNÜKLÜ A.
Kuram ve Uygulamada eğitim Yönetimi , cilt.11, sa.42, ss.45-61, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200452. 13 14 Yaş Grubu Öğrencilerin Çatışma Çözüm Stratejilerinin İncelenmesi
TÜRNÜKLÜ A., ŞAHİN İ.
Türk Psikoloji Yazıları , cilt.7, sa.13, ss.45-61, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200453. 13 14 yaş grubu öğrencilerin çatışma çözme stratejilerinin incelenmesi
Türnüklü A., Şahin İ.
TÜRK PSIKOLOJI YAZILARI
, cilt.7, sa.13, ss.45-61, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200454. Okullarda sosyal ve duygusal öğrenme
TÜRNÜKLÜ A.
Kuram ve Uygulamada eğitim Yönetimi
, cilt.10, sa.37, ss.136-152, 2004 (Hakemli Dergi)
2004
200455. Examining Interpersonal Conflicts Among Middle School Students
TÜRNÜKLÜ A.
Mediterranean Journal Of Educational Studies , cilt.9, sa.1, ss.87-100, 2004 (Hakemli Dergi)
2003
200356. İlköğretim okullarında çatışma çözüm stratejilerilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A., ŞAHİN İ.
Çağdaş Eğitim , sa.297, ss.11-21, 2003 (Hakemli Dergi)
2003
200357. İlköğretim okullarında çatışma çözüm stratejilerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesi
TÜRNÜKLÜ A., ŞAHİN İ.
Çağdaş Eğitim , cilt.4, sa.297, ss.11-21, 2003 (Hakemli Dergi)
2002
200258. İlköğretim okullarında öğrenci öğretmen okul yöneticisi ve velilerin çatışma çözüm stratejileri
Türnüklü A., Şahin İ., Öztürk N.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE
, cilt.8, sa.32, ss.574-594, 2002 (Scopus)
2002
200259. İlköğretim okullarında örgenci çatışmaları ve öğretmenlerin bu çatışmalarla basa çıkma stratejileri
Türnüklü A., Şahin İ.
KURAM VE UYGULAMADA E?ITIM YÖNETIMI / EDUCATIONAL MANAGEMENT: THEORY & PRACTICE
, cilt.8, sa.30, ss.283-302, 2002 (Scopus)
2002
200260. İlköğretim okullarında öğretmenlerin sınıflarında karşılaştıkları öğrencilerin istenmeyen davranışları ve bu davranışların öğretmenleri rahatsız etme düzeyi
YILDIZ DEMİRTAŞ V., TÜRNÜKLÜ A.
Eğitim Araştırmaları
, cilt.3, sa.9, ss.156-163, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200261. Öğretmenlerin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarıyla Başa Çıkma Stratejileri I
TÜRNÜKLÜ A., YILDIZ DEMİRTAŞ V.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.27, sa.284, ss.22-27, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200262. Öğretmenlerin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarıyla Başa Çıkma Stratejileri
TÜRNÜKLÜ A., YILDIZ DEMİRTAŞ V.
Çağdaş Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.285, ss.32-36, 2002 (Hakemli Dergi)
2002
200263. İlköğretim okullarında öğrenci çatışmaları ve öğretmenlerin bu çatışmalarla başa çıkma stratejileri
Türnüklü A., Şahin İ.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi
, cilt.8, sa.30, ss.283-302, 2002 (Hakemli Dergi)
2001
200164. Students' misbehaviours in Turkish and English primary classrooms
TÜRNÜKLÜ A., Galton M.
EDUCATIONAL STUDIES
, cilt.27, sa.3, ss.291-305, 2001 (SSCI)
2001
200165. İlköğretim okullarında okul yönetimine yansıyan disiplin sorunları
TÜRNÜKLÜ A., ZORALOĞLU Y. R.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.7, sa.2, ss.417-441, 2001 (Hakemli Dergi)
2001
200166. Eğitimbilim alanında aynı araştırma sorusunu yanıtlamak için farklı araştırma tekniklerinin birlikte kullanılması
TÜRNÜKLÜ A.
Eğitim ve Bilim , cilt.26, sa.120, ss.8-13, 2001 (SSCI)
2001
200167. Sınıfta öğrenme ve öğretme süreçlerini incelemek için kullanılacak bir veri toplama tekniği olarak sistematik gözlem
TÜRNÜKLÜ A.
Eğitim Araştırmaları , cilt.3, sa.4, ss.120-132, 2001 (Hakemli Dergi)
2000
200068. Türk ve İngiliz ilköğretim öğretmenlerinin sınıf içi davranış yönetim stratejilerinin karşılaştırılması
TÜRNÜKLÜ A.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.6, sa.23, ss.449-466, 2000 (Hakemli Dergi)
2000
200069. Eğitim bilim araştırmalarında etkin olarak kullanılabilecek nitel bir araştırma tekniği Görüşme
TÜRNÜKLÜ A.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.6, sa.24, ss.543-559, 2000 (Scopus)
2000
200070. Sınıf içi davranış yönetimi
TÜRNÜKLÜ A.
Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi , cilt.6, sa.21, ss.141-152, 2000 (Hakemli Dergi)
2000
200071. İlköğretimde sınıf düzeni
TÜRNÜKLÜ A.
Yaşadıkça Eğitim , sa.65, ss.36-40, 2000 (Hakemli Dergi)
1999
199972. İlköğretimde sınıf içi istenmeyen davranışlar ve nedenleri
TÜRNÜKLÜ A.
Yaşadıkça Eğitim , sa.64, ss.30-34, 1999 (Hakemli Dergi)
1997
199773. Bireysel İlgi Odağı Olarak Çalışma Yaşamı
TINAR M. Y., ÇETİN C., DEMİRBİLEK T.
Milli Prodüktivite Dergisi , cilt.1, sa.1, ss.20-32, 1997 (Hakemsiz Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2019
20191. Aynı Sınıflarda Birlikte Eğitim Gören, Türkiyeli ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Birbirlerine Yönelik Tutumlarının İncelenmesi
TÜRNÜKLÜ A., TÜRK F., TERCAN M., KAÇMAZ T.
Ege University First International Symposium on Arts and Humanities (EGE-ISAH)International Migration and Migrant Experience throughout History, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Aralık 2019, (Özet Bildiri)
2019
20192. Psikolojik Danışmanların Suriyeli Mültecilere ve Suriyeli Öğrencilere İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M., KAÇMAZ T.
VIth International Eurasian Educational Research Congress, Ankara, Türkiye, 19 - 22 Haziran 2019, (Özet Bildiri)
2018
20183. Aynı Sınıfta Birlikte Okuyabiliriz: Türkiyeli ve Suriyeli İlkokul Öğrencileri Arasında Yaşanan Gruplar Arası Olumlu Ve Olumsuz Temas
ÖZKAN Ö. S., TÜRNÜKLÜ A., Tercan M., KAÇMAZ T.
20. Ulusal Psikoloji Kongresi, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2018, (Özet Bildiri)
2018
20184. Gruplararası Olumlu ve Olumsuz Temas: Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencileri Arasında yaşanan Gruplararsı Arkadaşlık Deneyimlerinin İmncelenmesi.
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., TERCAN M.
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi., Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20185. Gruplar Arası Olumlu ve Olumuz Temas: Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencileri Arasında Yaşanan Gruplar Arası Arkadaşlık Deneyimlerinin İncelenmesi
TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., TERCAN M.
20. Uluslararası Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, Samsun, Türkiye, 25 - 27 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
20186. Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Gruplar arası Arkadaşlık İlişkilerinin Okul Psikolojik Danışmanların Bakış Açısından İncelenmesi
KAÇMAZ T., TÜRK F., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2018
20187. Okul Psikolojik Danışmanlarının Penceresinden Türk ve Suriyeli İlkokul Öğrencilerinin Gruplararası Empati Düzeylerinin İncelenmesi
TÜRK F., KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., TERCAN M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)
2017
20178. Farklı Sosyal-Kimlik Kategorilerine Sahip Üniversite Öğrencilerinin, Yurt Yaşamlarında Deneyimledikleri Gruplararası Empati Süreçleri
karazor v., TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T.
II. Sosyal Psikoloji Kongresi, Gazimagusa, Kıbrıs (Kktc), 27 - 28 Kasım 2017, (Özet Bildiri)
2017
20179. Effects of extended families’ reactions on their adult children’s intermarriage decisions in Turkey
ERARSLAN Ö., ÖZATEŞLER G., TULUM S., TÜRNÜKLÜ A.
15th European Congress of Psychology, 11 - 14 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201710. Conflict type and resolution strategies of intergroup couples: A qualitative study of Alevi-Sunni intermarriages in Turkey
TULUM S., ÖZATEŞLER G., ERARSLAN Ö., TÜRNÜKLÜ A.
15th European Congress of Psychology, 11 - 14 Temmuz 2017, (Özet Bildiri)
2017
201711. Çocukların ebeveynler arası çatışmalara ilişkin algıları Nitel bulgular
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
IV th International Eurasian Educational Research Congress, Denizli, Türkiye, 11 - 14 Mayıs 2017, ss.306-307, (Özet Bildiri)
2015
201512. Okullarda Şiddetin Asimetrik Yönetimi: Akran Arabuluculuk: Arabulucu Öğrencilerin Değerlendirilmelerinde Uygulama Sürecinde Yaşanan Zorluklar
ÇETİN C., TÜRNÜKLÜ A.
2.Uluslararası Farklı Şiddet Boyutları ve Toplumsal Algı Kongresi, İstanbul, Türkiye, 3 - 04 Eylül 2015, ss.115-116, (Özet Bildiri)
2015
201513. Barışyapıcılık görüşmelerinin etkilerinin taraf öğrenciler gözünden değerlendirilmesi
SAĞKAL A. S., KABASAKAL H. Z., TÜRNÜKLÜ A.
7. uluslararsı Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201514. öğrenci öğrenci anlaşmazlıklarının çözümünde barış yapıcılık yöntemi Öğretmen perspektifleri
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
7. Uluslararsaı Eğitim Araştırmaları kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.8, (Özet Bildiri)
2015
201515. Okullarda gerçekleştirilen barışyapıcılık uygulamalarının gerçek öğrenci öğrenci anlaşmazlıkları üzerinde etkisi
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
7. Uluslararası Eğitim Araştırmaları kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201516. Okullarda gerçekleştirilen barışyapıcılık uygulamalarının gerçek öğrenci öğrenci anlaşmazlıkları üzerindeki etkisi
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201517. Barışyapıcılık görüşmelerinin etkilerinin taraf öğrencilerin gözünden değerlendirilmesi
SAĞKAL A. S., KABASAKAL H. Z., TÜRNÜKLÜ A.
VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201518. Peacemaker student s perceptions of the peacemaking process
SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A., KABASAKAL H. Z.
ICEFIC 2015, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201519. The effect of peace Education program on Student s Violence Tendencies and Social Problem Solving Skills
KABASAKAL H. Z., SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
ICEFIC 2015, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201520. The effects of peace education program on students violence tendencies and social problem solving skills
KABASAKAL H. Z., SAĞKAL A. S., TÜRNÜKLÜ A.
ICEFIC 2015: International Congress on Edeucation for the Future: Issues and challenges (s:242-244)., 13 - 15 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201421. University Students Conflicts in Residential Settings
KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., ÖZMEN Ö. N., İREM C. N.
27. International Association for Conflict Management Conference, 4 - 07 Temmuz 2014
2014
201422. University Students Conflicts with Peers and Faculty and their Resolution Strategies
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., ÖZMEN Ö. N.
27. Annual Conference ofThe International Association for Conflict Management, 4 - 07 Temmuz 2014
2014
201423. Üniversite Öğrencilerinin Kaldıkları Yerlerde Yaşadıkları Anlaşmazlıklar ve Çözüm Stratejileri
KAÇMAZ T., TÜRNÜKLÜ A., ÖZMEN Ö. N., İREM C. N.
18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Türkiye, 9 - 12 Nisan 2014
2014
201424. Üniversite Öğrencilerinin Sınıf Arkadaşları ile Yaşadıkları Anlaşmazlıklar ve Çözüm Stratejileri
TÜRNÜKLÜ A., ÖZMEN Ö. N., KAÇMAZ T., İREM C. N.
18. Ulusal Psikoloji Kongresi, Türkiye, 9 - 12 Nisan 2014
2013
201325. Kişilik Özellikleri ile İş ve Yaşam Doyumu Etkileşimi: Akran Arabulucu Yetiştiren Öğretmenler Örneği
TURAN N., ÇETİN C.
IASSR – International Association of Social Science Research / European Conference on Social and Behavioural Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201326. Niteliksel İş Güvencesizliği ile Tükenmişlik İlişkisi
ÇETİN C., TURAN N.
IASSR – International Association of Social Science Research / European Conference an Social and Behavioural Sciences, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201327. İş Güvencesizliği ve Tükenmişlik İlişkisi Dersanede Çalışan Öğretmenler Örneği
TURAN N., ÇETİN C.
12.Ulusal İşletmecilik Kongresi, Muğla, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2013, ss.510-514, (Tam Metin Bildiri)
2012
201228. Liselerde Öğrenci Şiddetin Dönüştürülmesi:10 Bin “Müzakereci-Arabulucu-Lider” Öğrenci Projesi
TÜRNÜKLÜ A., ÇETİN C., BALCI F., TERCAN M., KAÇMAZ T., ŞENGÜLER Ş., et al.
Uygulamalı Eğitim Kongresi, Ankara, Türkiye, 13 - 15 Eylül 2012, ss.227-228, (Özet Bildiri)
2008
200829. Does peer mediation really work? effects of conflict resolution and peer mediation training on high school students’xx conflicts
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., Sünbül d., Ergül H.
world conferans on educational science 2009, 3 - 06 Nisan 2008, cilt.1, ss.630-638, (Tam Metin Bildiri)
2009
200930. Does peer-mediation really work? effects of conflict resolution and peer-mediation training on high school students' conflicts
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., Sunbul D., Ergul H.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.630-638, (Tam Metin Bildiri)
2009
200931. Helping students resolve their conflicts through conflict resolution and peer mediation training
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., Turk F., Kalender A., Sevkin B., Zengin F.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.639-647, (Tam Metin Bildiri)
2008
200832. The Effects of Conflict Resolution and Peer Mediation Training on Primary School Students Conflict Resolution Strategies
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., Türk F., Kalender A., Zengin F., Şevkin B., et al.
American Educational Research Association (AERA) Annual Meeting, 24 - 28 Mart 2008, (Özet Bildiri)
2004
200433. Öğretmen Adaylarının Okul Öncesi Sanat Etkinliklerine ve Kendi Yeterliklerine İlişkin Görüşleri
GÜRŞİMŞEK A. I., BİLEN S., YILDIZ DEMİRTAŞ V., TÜRNÜKLÜ A., AYSAN F.
Kız Sanattan Mesleki Eğitime 70. Yıl Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu, İstanbul, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2004, ss.39-59, (Tam Metin Bildiri)
2004
200434. Çocukların Sanat Çalışmalarına Yönelik Görüşleri
YILDIZ DEMİRTAŞ V., BİLEN S., TÜRNÜKLÜ A., GÜRŞİMŞEK A. I., AYSAN F.
Erken Çocukluk Eğitiminde Sanat Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 2 - 03 Kasım 2004, (Tam Metin Bildiri)
2002
200235. İlköğretim Okullarında, Öğrencilerin, Öğretmenlerin, Okul Yöneticilerinin ve Velilerin Çatışma Çözüm Stratejilerinin İncelenmesi
TÜRNÜKLÜ A., ÖZTÜRK N., ŞAHİN İ.
XII. Ulusal Psikoloji Kongresi, 9 - 13 Eylül 2002, (Özet Bildiri)
2001
200136. İlköğretim Okullarında Öğrenci Çatışmalarıyla Öğretmenlerin Başaçıkma Stratejilerinin Öğrencilerin ve Öğretmenlerin Perspektifinden Karşılaştırılmalı Olarak Değerlendirilmesi
TÜRNÜKLÜ A., ŞAHİN İ.
VI Ulusal Psikolojik Danışma ve Rehberlik Kongresi, 09 Mayıs 2001, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2021
20211. Göç ve toplumsal bütünleşme: Okul temelli gruplararası temas çalışmaları
TÜRNÜKLÜ A.
Göçmen çocuk ve ergenler: Okul ve sınıf temelli etkinlikler, Derya Göğebakan Yıldız, Editör, nobel, Ankara, ss.31-47, 2021
2020
20202. Gruplararası temas kuramı ve okul uygulamaları
BAGCI S., TÜRNÜKLÜ A.
Göçmen çocuk ve ergenler: Kültürleşme, uyum ve eğitim, Aysun Doğan ve Dilek Yelda Kağnıcı, Editör, Nobel, Ankara, ss.161-186, 2020
2015
20153. Empati Temelli Anlaşmazlık Çözümü ve Akran Arabuluculuk Uygulamaları
Türnüklü A., Çetin C.
Empatiyle Gelişmek Empatiyle Geliştirmek Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem A Yayıncılık, İstanbul, ss.108-134, 2015
2015
20154. Empati Temelli Anlaşmazlık Çözümü ve Akran Arabuluculuk Uygulamaları
TÜRNÜKLÜ A., ÇETİN C.
Empati ile Gelişmek Empatiyi Geliştirmek: Çocuk ve Empati, Yücel Kabapınar, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.108-134, 2015
2015
20155. Akran Arabuluculuk Sürecinde Anlaşmazlık Yaşayan Öğrencilerin Yaşadıkları Güçlüklerin İncelenmesi-Arabulucu Öğrencilerin Değerlendirmeleri-
Çetin C., Türnüklü A.
Gündelik Hayat Sosyolojisi Açısından Suç ve Suç Korkusu, Adem Solak ve Öner Solak, Editör, HEGEM Yayınevi, Ankara, ss.100-130, 2015
2009
20096. Liselerde Öğrenci Şiddetinin Önlenmesi Anlaşmazlık Çözümü Müzakere ve Akran Arabuluculuk Eğitim Programı
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., İKİZ F. E., BALCI F.
Ankara: Maya Akademi, 2009
2009
20097. Liselerde Öğrenci Şiddetinin Önlenmesi Anlaşmazlık Çözümü Müzakere ve Akran Arabuluculuk Eğitim Programı Öğrenci Etkinlik Kitabı
TÜRNÜKLÜ A., KAÇMAZ T., İKİZ F. E., BALCI F.
Maya Akademi Yayın Dağıtım Eğitim Dan, Ankara, 2009
2006
20068. Sınıf ve Okul Disiplinine Çağdaş bir Yaklaşım Onarıcı Disiplin
TÜRNÜKLÜ A.
Ekinoks, Ankara, Ankara, 2006
Desteklenen Projeler
2018 - 2019
2018 - 2019Farklı Sosyal-Kimlik Kategorilerine Sahip Üniversite Öğrencilerinin, Yurt Yaşamlarında Gruplararası Temas, Arkadaşlık, Empati, Kaygı ve Tutum Süreçlerinin İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TÜRNÜKLÜ A. (Yürütücü)
2006 - 2009
2006 - 2009