Makaleler
42
Tümü (42)
SCI-E, SSCI, AHCI (6)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (7)
ESCI (1)
Scopus (13)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (18)
2. Investigation of educational mathematics mobile applications (EMMAs) with multi-criteria decision-making methods: A TOPSIS algorithm implementation
Journal of Educational Technology & Online Learning
, cilt.5, sa.4, ss.1203-1218, 2022 (Hakemli Dergi)
4. Ortaokul Öğrencilerinin Çokgenler Konusundaki Algılarının İncelenmesi
International Journal of Karamanoğlu Mehmetbey Educatioanal Research
, cilt.4, sa.1, ss.74-92, 2022 (Hakemli Dergi)
6. Mustafa Hakkında Herşey ve Yaklaşım Kümeleri
İzmir Akademi Dergisi
, ss.10-13, 2022 (Hakemsiz Dergi)
10. The role of the formal knowledge in the formation of the proof image: A case study in the context of the infinite sets
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.11, sa.3, ss.584-618, 2020 (Scopus, TRDizin)
11. Matematik Öğretmen Adayları Doğal Sayıları Nasıl Tanımlıyor?
Amasya Education Journal
, cilt.8, sa.2, ss.240-271, 2019 (Hakemli Dergi)
13. ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN UZMANLIK ALAN BİLGİLERİNİN MATEMATİKSEL HATALAR BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
International Journal of New Trends in Arts, Sports Science Education
, cilt.8, sa.3, ss.67-84, 2019 (Hakemli Dergi)
14. Prospective Mathematics Teachers’ Proving Approaches and Difficulties Related to Equivalence of Infinity Sets
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education (TURCOMAT)
, cilt.9, ss.449-475, 2018 (Scopus, TRDizin)
16. Examination of mathematically gifted students using data mining techniques in terms of some variables
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.4, sa.2, ss.471-485, 2018 (Scopus)
17. İrrasyonel Sayı Kümesinin Rasyonel ve GerçekSayı Kümeleriyle Olan İlişkisine Yönelik Öğrenme Güçlükleri
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.417-439, 2016 (TRDizin)
19. An Examination of Mathematically Gifted Students’xx Learning Styles By Decision Trees
Turkish Journal of Giftedness Education
, cilt.5, sa.2, ss.147-156, 2015 (Hakemli Dergi)
21. A CONTENT ANALYSIS OF THE INFORMATION OF MATHEMATICS IN MINISTRY OF NATIONAL EDUCATION “THIS IS MY WORK” PROJECTS
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.6, sa.8, ss.279-295, 2013 (TRDizin)
22. Matematik Öğretmen Adaylarının TeknolojikPedagojik Alan Bilgileri Ve Teknoloji Kullanım Sıklığı Algılarının İncelenmesi
Electronic Journal of Social Sciences
, cilt.12, sa.44, ss.31-51, 2013 (Hakemli Dergi)
24. Sonsuz Sayı Kümeleri Işığında İlköğretim Öğrencilerinin Sonsuzluk Algı Ve Yanılgılarının Belirlenmesi
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, sa.33, ss.122-137, 2012 (TRDizin)
28. Can We Make Definite Categorization of Student Attitudes? A Rough Set Approach to Investigate Students' Implicit Attitudinal Typologies Toward Living Things
JOURNAL OF SCIENCE EDUCATION AND TECHNOLOGY
, cilt.19, sa.5, ss.456-469, 2010 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
29. Data mining in topology education: Rough set data analysis
INTERNATIONAL JOURNAL OF THE PHYSICAL SCIENCES
, cilt.5, sa.9, ss.1428-1437, 2010 (SCI-Expanded, Scopus)
31. A NEW PROOF OF CHAMPERNOWNE’S NUMBER IS TRANSCENDENTAL
International Journal Of Engineering Applied Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.55-62, 2010 (Hakemli Dergi)
33. The effects of constructivist learning environment on prospectivemathematics teachers opinions
US-China Education Review
, cilt.7, sa.1, ss.1-16, 2010 (Hakemli Dergi)
34. MODELING OF COGNITIVE STRUCTURE OF UNCERTAIN SCIENTIFIC CONCEPTS USING FUZZY-ROUGH SETS AND INTUITIONISTIC FUZZY SETS: EXAMPLE OF THE LIFE CONCEPT
INTERNATIONAL JOURNAL OF UNCERTAINTY FUZZINESS AND KNOWLEDGE-BASED SYSTEMS
, cilt.17, sa.5, ss.747-769, 2009 (SCI-Expanded, Scopus)
35. On Generalizing Rough Set Theory via using a Filter
International Journal of Mathematical and Computational Sciences
, cilt.2, sa.7, ss.495-498, 2008 (Hakemli Dergi)
36. Cantorian Set Theory and Teaching Prospective Teachers
InternationalJournal of Environmental and Science Education
, cilt.3, sa.2, ss.99-107, 2008 (Hakemli Dergi)
38. On Submaximality in Intuitionistic Topological Spaces
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTATIONAL and MATHEMATICS SCIENCES
, cilt.1, sa.2, ss.139-141, 2007 (Hakemli Dergi)
39. Decomposition of Homeomorphism on Topological Spaces
International Journal of Computational and Mathematics sciences
, cilt.1, sa.1, ss.72-75, 2007 (Hakemli Dergi)
40. To-T1 Arasındaki Uzayların Çarpım ve Bölüm Uzayları Üzerine
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, ss.223-228, 2005 (Hakemli Dergi)
41. Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitim Almalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, ss.129-135, 2005 (TRDizin)
42. Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumları ve Başarıları ile Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Arasındaki İlişki
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.53-64, 2004 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
46
3. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğrenci Bilgisi Bileşeni Kapsamında İncelenmesi: Sayılar ve İşlemler Öğrenme Alanı Örneği
15. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Kars, Türkiye, 27 - 30 Ağustos 2023, (Özet Bildiri)
14. PROOF TRIPOD: PROOF IMAGE, ENLIGHTENMENT FEELINGS
the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of MathematicsEducation, 3 - 08 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)
16. HOW DO PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS DEFINE THE BASIC CONCEPTS IN NUMBERS AND OPERATIONS CONTENT AREA?
the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018, (Tam Metin Bildiri)
17. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Sayılabilirlik Kavramına Yönelik İspat Yaklaşımlarının İncelenmesi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.81, (Özet Bildiri)
18. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerinden Aldıkları Notlar Arasındaki İlişkilerin Veri Madenciliği Yöntemiyle İncelenmesi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.203, (Özet Bildiri)
19. Matematik Öğretmen Adaylarının Topoloji DersineYönelik Görüşleri
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.256, (Özet Bildiri)
20. Matematik Tarihi Dersinde Drama Yönteminin İlköğretimMatematik Öğretmen Adaylarının İnanç ve Tutumlarına Etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve MatematikEğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.190, (Özet Bildiri)
21. USING PROOF IMAGE AND EPISTEMIC ACTIONS TO TRACETHE PROOF PROCESS OF A PROSPECTIVE MATHEMATICSTEACHER
The International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) - 40, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.208, (Tam Metin Bildiri)
22. The Specialized Content Knowledge Of A Pre Service TeacherAbout The Domain Of Learning Algebra A Case Study On Solution Of First Degree Equations Of OneUnknown
The International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) - 40, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.177, (Tam Metin Bildiri)
23. CONCEPT IMAGES RELATED TO STUDENTS DIFFICULTIES WITH REGARD TO DENSITY OF IRRATIONAL NUMBERS
The International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) - 40, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.154, (Tam Metin Bildiri)
24. THE INVESTIGATION OF PROSPECTIVE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS CONCEPT IMAGES RELATING TO CONCEPTS OF BOUNDEDNESS BOUNDLESSNESS
Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016, ss.176, (Özet Bildiri)
26. ANALYSIS OF ALGEBRA TEACHING KNOWLEDGE OF PRE SERVICE ELEMANTARY MATHEMATICS TEACHERS
Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.22-23, (Özet Bildiri)
27. Analysing Proving Process Of A Prospective Elementary Mathematics Teacher In The Context Of Proof Image
Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.21-22, (Özet Bildiri)
44. 9., 10. Ve 11. Sınıf Öğrencilerinin 9. Sınıf MatematikDersinde Düştükleri Bazı Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Çözüme Yönelik Öneriler
IV. Ulusal Fen Bilimleri Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.630-635, (Tam Metin Bildiri)
46. Sezgisel Altmaksimal Uzaylar
XI. Ulusal Matematik Sempozyumu, Isparta, Türkiye, 7 - 11 Eylül 1998, ss.182-187, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
7
1. Dil ve Düşüncede Matematiksel Kelimeler ile Kavramların İlişkisine Dair Kökenbilim, Biçimbilim ve Sözlük Anlamı
Eğitim Yayınevi, Ankara, 2025
4. An Educational Data MiningApplication by UsingMultiple Intelligences
Examining Multiple Intelligences and Digital Technologies for Enhanced Learning Opportunities, Robert Z. Zheng, Editör, IGI Global, Hershey PA, ss.93-110, 2020
5. Kümeler
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları Öğrenen ve Öğretenler İçin, Aysun Nüket ELÇİ, Esra BUKOVA GÜZEL, Berna CANTÜRK GÜNHAN, EmreEV ÇİMEN, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-10, 2016
6. İlişkilendirme Becerisi ve Muhtevası
Matematik Eğitiminde Teoriler, Erhan Bingölbali, Selahattin Arslan, İsmail Özgür Zembat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.231-244, 2016
7. Bağıntı Kavramı ve Bu Kavrama Temel Teşkil Eden Bileşenler
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, İsmail Özgür Zembat,Mehmet fatihÖzmantar,Erhan Bingölbali, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.309-328, 2015
