SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Investigation of educational mathematics mobile applications (EMMAs) with multi-criteria decision-making methods: A TOPSIS algorithm implementation
Journal of Educational Technology & Online Learning
, cilt.5, sa.4, ss.1203-1218, 2022 (Hakemli Dergi)
Ortaokul Öğrencilerinin Çokgenler Konusundaki Algılarının İncelenmesi
International Journal of Karamanoğlu Mehmetbey Educatioanal Research
, cilt.4, sa.1, ss.74-92, 2022 (Hakemli Dergi)
Mustafa Hakkında Herşey ve Yaklaşım Kümeleri
İzmir Akademi Dergisi
, ss.10-13, 2022 (Hakemsiz Dergi)
Can the Proof Image Exist in the Absence of the Formal Proof?: Analyses of an Unsuccessful Proving Attempt
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.1-31, 2021 (Hakemli Dergi)
Matematik Öğretmen Adayları Doğal Sayıları Nasıl Tanımlıyor?
Amasya Education Journal
, cilt.8, sa.2, ss.240-271, 2019 (Hakemli Dergi)
ORTAOKUL MATEMATİK ÖĞRETMENLERİNİN UZMANLIK ALAN BİLGİLERİNİN MATEMATİKSEL HATALAR BAĞLAMINDA İNCELENMESİ
International Journal of New Trends in Arts, Sports Science Education
, cilt.8, sa.3, ss.67-84, 2019 (Hakemli Dergi)
Öğretim Elemanlarının Matematiksel İspatın Önemine Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.47, ss.134-156, 2019 (Hakemli Dergi)
![Sürdürülebilir Kalkınma](/Content/mainpage/sustainability/sdg_logo.png)
Examination of mathematically gifted students using data mining techniques in terms of some variables
International Journal of Research in Education and Science
, cilt.4, sa.2, ss.471-485, 2018 (Scopus)
![identifier](/Content/images/integrations/small/integrationtype_2.png)
İrrasyonel Sayı Kümesinin Rasyonel ve GerçekSayı Kümeleriyle Olan İlişkisine Yönelik Öğrenme Güçlükleri
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.7, sa.2, ss.417-439, 2016 (Hakemli Dergi)
An Examination of Mathematically Gifted Students’xx Learning Styles By Decision Trees
Turkish Journal of Giftedness Education
, cilt.5, sa.2, ss.147-156, 2015 (Hakemli Dergi)
A CONTENT ANALYSIS OF THE INFORMATION OF MATHEMATICS IN MINISTRY OF NATIONAL EDUCATION “THIS IS MY WORK” PROJECTS
The Journal of Academic Social Science Studies
, cilt.6, sa.8, ss.279-295, 2013 (Hakemli Dergi)
Matematik Öğretmen Adaylarının TeknolojikPedagojik Alan Bilgileri Ve Teknoloji Kullanım Sıklığı Algılarının İncelenmesi
Electronic Journal of Social Sciences
, cilt.12, sa.44, ss.31-51, 2013 (Hakemli Dergi)
Sonsuz Sayı Kümeleri Işığında İlköğretim Öğrencilerinin Sonsuzluk Algı Ve Yanılgılarının Belirlenmesi
BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ DERGİSİ
, sa.33, ss.122-137, 2012 (Hakemli Dergi)
A NEW PROOF OF CHAMPERNOWNE’S NUMBER IS TRANSCENDENTAL
International Journal Of Engineering Applied Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.55-62, 2010 (Hakemli Dergi)
The effects of constructivist learning environment on prospectivemathematics teachers opinions
US-China Education Review
, cilt.7, sa.1, ss.1-16, 2010 (Hakemli Dergi)
On Generalizing Rough Set Theory via using a Filter
International Journal of Mathematical and Computational Sciences
, cilt.2, sa.7, ss.495-498, 2008 (Hakemli Dergi)
Cantorian Set Theory and Teaching Prospective Teachers
InternationalJournal of Environmental and Science Education
, cilt.3, sa.2, ss.99-107, 2008 (Hakemli Dergi)
Decomposition of Homeomorphism on Topological Spaces
International Journal of Computational and Mathematics sciences
, cilt.1, sa.1, ss.72-75, 2007 (Hakemli Dergi)
On Submaximality in Intuitionistic Topological Spaces
INTERNATIONAL JOURNAL OF COMPUTATIONAL and MATHEMATICS SCIENCES
, cilt.1, sa.2, ss.139-141, 2007 (Hakemli Dergi)
Öğretmenlerin Lisansüstü Eğitim Almalarında Yaşanan Sorunlar ve Çözüm Önerileri
Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, ss.129-135, 2005 (Hakemli Dergi)
To-T1 Arasındaki Uzayların Çarpım ve Bölüm Uzayları Üzerine
Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi
, ss.223-228, 2005 (Hakemli Dergi)
Öğretmen Adaylarının Matematiğe Yönelik Tutumları ve Başarıları ile Öğrenme ve Ders Çalışma Stratejileri Arasındaki İlişki
Ege Eğitim Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.53-64, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğrenci Bilgisi Bileşeni Kapsamında İncelenmesi: Sayılar ve İşlemler Öğrenme Alanı Örneği
15. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Kars, Türkiye, 27 - 30 Ağustos 2023
HOW DO PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS DEFINE THE BASIC CONCEPTS IN NUMBERS AND OPERATIONS CONTENT AREA?
the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, 3 - 08 Temmuz 2018
PROOF TRIPOD: PROOF IMAGE, ENLIGHTENMENT FEELINGS
the 42nd Conference of the International Group for the Psychology of MathematicsEducation, 3 - 08 Temmuz 2018
Matematik Öğretmen Adaylarının Topoloji DersineYönelik Görüşleri
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.256
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Sayılabilirlik Kavramına Yönelik İspat Yaklaşımlarının İncelenmesi
12.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.81
İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Lisans Derslerinden Aldıkları Notlar Arasındaki İlişkilerin Veri Madenciliği Yöntemiyle İncelenmesi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Trabzon, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.203
Matematik Tarihi Dersinde Drama Yönteminin İlköğretimMatematik Öğretmen Adaylarının İnanç ve Tutumlarına Etkisi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve MatematikEğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.190
The Specialized Content Knowledge Of A Pre Service TeacherAbout The Domain Of Learning Algebra A Case Study On Solution Of First Degree Equations Of OneUnknown
The International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) - 40, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.177
USING PROOF IMAGE AND EPISTEMIC ACTIONS TO TRACETHE PROOF PROCESS OF A PROSPECTIVE MATHEMATICSTEACHER
The International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) - 40, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.208
CONCEPT IMAGES RELATED TO STUDENTS DIFFICULTIES WITH REGARD TO DENSITY OF IRRATIONAL NUMBERS
The International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) - 40, Szeged, Macaristan, 3 - 07 Ağustos 2016, cilt.1, ss.154
Analysing Proving Process Of A Prospective Elementary Mathematics Teacher In The Context Of Proof Image
Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.21-22
THE INVESTIGATION OF PROSPECTIVE ELEMENTARY MATHEMATICS TEACHERS CONCEPT IMAGES RELATING TO CONCEPTS OF BOUNDEDNESS BOUNDLESSNESS
Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016, ss.176
ANALYSIS OF ALGEBRA TEACHING KNOWLEDGE OF PRE SERVICE ELEMANTARY MATHEMATICS TEACHERS
Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), Muğla, Türkiye, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.22-23
9., 10. Ve 11. Sınıf Öğrencilerinin 9. Sınıf MatematikDersinde Düştükleri Bazı Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi ve Çözüme Yönelik Öneriler
IV. Ulusal Fen Bilimleri Sempozyumu, Ankara, Türkiye, 6 - 08 Eylül 2000, ss.630-635
Sezgisel Altmaksimal Uzaylar
XI. Ulusal Matematik Sempozyumu, Isparta, Türkiye, 7 - 11 Eylül 1998, ss.182-187
Kitap & Kitap Bölümleri
An Educational Data MiningApplication by UsingMultiple Intelligences
Examining Multiple Intelligences and Digital Technologies for Enhanced Learning Opportunities, Robert Z. Zheng, Editör, IGI Global, Hershey PA, ss.93-110, 2020
İlişkilendirme Becerisi ve Muhtevası
Matematik Eğitiminde Teoriler, Erhan Bingölbali, Selahattin Arslan, İsmail Özgür Zembat, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.231-244, 2016
Bağıntı Kavramı ve Bu Kavrama Temel Teşkil Eden Bileşenler
Tanımları ve Tarihsel Gelişimleriyle Matematiksel Kavramlar, İsmail Özgür Zembat,Mehmet fatihÖzmantar,Erhan Bingölbali, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.309-328, 2015