Prof. Dr. İBRAHİM SEÇKİN AYDIN


Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler

Metrikler

Yayın

86

Yayın (WoS)

6

Yayın (Scopus)

6

Atıf (Scopus)

9

H-İndeks (Scopus)

2

Atıf (TrDizin)

73

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

682

H-İndeks (Sobiad)

15

Atıf (Diğer Toplam)

178

Proje

1

Tez Danışmanlığı

28

Açık Erişim

33
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Tez Dosyaları

Eğitim Bilgileri

2001 - 2006

2001 - 2006

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1998 - 2001

1998 - 2001

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

1993 - 1997

1993 - 1997

Lisans

İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2006

2006

Doktora

Türkçe derslerinde mizah kullanımının öğrenci tutum ve başarısına etkisi (İzmir ilköğretim 8. sınıf örnekleminde)

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Öğretmenliği (Dr)

2001

2001

Yüksek Lisans

Tokatlı Nuri’xxde Gelenek ve Halk Eğitimi Unsurları

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Akademik Ünvanlar / Görevler

2014 - 2024

2014 - 2024

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2019 - 2022

2019 - 2022

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü

Yönetilen Tezler

2018

2018

Yüksek Lisans

Ortaokul öğrencilerinin dinleme

AYDIN İ. S. (Danışman)

U.DEMİRCAN(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (43)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (19)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Dil Öğreticileri Yapay Zekâ Uygulamalarına Hazır Mı?

KÖKSAL B., AYDIN İ. S.

IV. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. DİL FARKINDALIĞINA İLİŞKİN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ: SİSTEMATİK DERLEME ÇALIŞMASI

Özdemir S., AYDIN İ. S.

MUNZUR 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2024, ss.21-36, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. LİSE ÖĞRENCİLERİNİN EDEBİYATA YÖNELİK TUTUMLARI VE OKUMA KÜLTÜRÜNE YÖNELİK BAKIŞ AÇILARININ İNCELENMESİ: SİSTEMATİK DERLEME ÇALIŞMASI

GÖKSU C. T., AYDIN İ. S.

MUNZUR 6TH INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 24 - 26 Mayıs 2024, ss.37-53, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

4. YAZMA BECERİSİNİ DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN GERİBİLDİRİM VERME DURUMLARI

DÖNMEZ A., AYDIN İ. S.

MUNZUR 5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2023, ss.312-321, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Mesleki Özyeterlik Algısına Yönelik Karma Desen Araştırması

PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.

I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kültüre Yönelik Metaforik Algıları

AYDIN İ. S., TURAN E. N., AL B.

I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 Mayıs - 02 Nisan 2019, ss.2047-2056, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

7. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Öğretilmesi Amaçlanan Kelimelerin Sıklık Açısından İncelenmesi

YILDIRIM G., AYDIN İ. S.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, ss.228-245, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

8. Üstbilişsel Yazma Stratejileri Farkındalık Ölçeği’nin Türkçe Öğretmeni Adayları Grubunda Kullanılabilirliğinin Belirlenmesi

UYUMAZ G., AYDIN İ. S., İnnalı Ö., uyumaz g.

Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yaklaşımlar ve Eğilimler Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 8 - 09 Kasım 2018, ss.210-215, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

9. Üstbilişsel Yazma Stratejileri Farkındalık Ölçeği’nin Kısa Formunun Oluşturulması

UYUMAZ G., AYDIN İ. S., İnnalı Ö., uyumaz g.

Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yaklaşımlar ve Eğilimler Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 8 - 09 Kasım 2018, ss.201-209, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

10. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazı (Kompozisyon) Kavramına İlişkin Metaforik Algıları

PEHLİVAN A., AYDIN İ. S., KİTİŞ E., ÖZDEMİR E. E.

XI. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ KURULTAYI, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

11. KKTC Temel Eğitim Türkçe Ders Kitaplarıyla İlgili Öğretmen Görüşleri

PEHLİVAN A., AYDIN İ. S., İNNALI H. Ö.

10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.83, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2015

2015

12. Zile Efsanelerinde Değişim Motifi

KİTİŞ E., AYDIN İ. S.

TARİHİ VE KÜLTÜRÜYLE III. ZİLE SEMPOZYUMU, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

13. Yeni Türkçe Programlarında Mizah Kullanımı

AYDIN İ. S.

19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kıbrıs (Kktc), 16 Eylül 2010 - 18 Ekim 2015

2010

2010

14. KKTC’xxde Öğrenim Gören Yabancı Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Algıları

AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.

15. Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı, Macaristan, 9 - 11 Ağustos 2010

2010

2010

15. Mustafa Şekip Tunç ve Gülme Üzerine

AYDIN İ. S., Güner D.

Ulusal İletişim Kongresi, Erzurum, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010

2009

2009

16. Yazılı İronik Metinlerin Anlamlandırılması Üzerine Bir Durum Saptaması (Köşe Yazısı Örneği)

AYDIN İ. S.

2. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 9 - 11 Aralık 2009

2009

2009

17. Türkçe Kavramının Metaforik Algılanma Biçimleri

AYDIN İ. S.

2. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 9 - 11 Aralık 2009

2009

2009

18. Yeni Türkçe Programı (6-8. Sınıflar)’xxnın Dil Türlerine Bakışı

AYDIN İ. S., PEHLİVAN A., YEŞİL H.

18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009

2009

2009

19. Türkçe Öğretmen Adaylarının ”Öğretmen” ve ”Öğrenci” Kavramlarına İlişkin Kullandıkları Metaforlar

AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.

2. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Nevşehir, Türkiye, 2 - 04 Temmuz 2009

2009

2009

20. A comparative study on teaching Turkish and English as a foreign language the postgraduate level

AYDIN İ. S., ÜSTÜNEL E.

World Conference on Educational Sciences, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Şubat 2009

2008

2008

21. Anadili Eğitiminde Halkbiliminin Yeri ve Önemi

AYDIN İ. S., GÜVEN A. Z.

Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008

Kitaplar

2024

2024

1. Okuma Eğitiminde Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejiler

Demircan U., AYDIN İ. S.

Okuma ve Eğitimi, HAMZADAYI ERGÜN, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.89-111, 2024

2023

2023

2. Türkçe Öğretmenlerinin Anadolu Ağızlarına Yönelik Tutumları ve Ağız Kullanma Durumları

PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.

Toplumdilbilim Araştırmaları, Osman Solmaz, Ece H. Nazlı, Kadri Nazlı, Editör, Çizgi Kitabevi, İstanbul, ss.181-194, 2023

2023

2023

3. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme

AYDIN İ. S., DÖNMEZ A.

100 Soruda Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Nevin Akkaya, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.149-170, 2023

2022

2022

4. ÇOCUK EDEBİYATINDA FELSEFE KİTAPLARININ YERİ

ÇİFTÇİ V., AYDIN İ. S.

Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, ALİ TÜRKEL, BEHSAT SAVAŞ, Editör, GECE KİTAPLIĞI, Ankara, ss.117-137, 2022

2022

2022

5. DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE PSİKOLOJİK ETMENLERİN ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ

PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.

TÜRKÇE EĞİTİMİ SÜRECİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, GÖKHAN ÇETİNKAYA, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.293-330, 2022

2022

2022

6. YARATICI DRAMA YÖNTEMININ DIL BILGISI ÖĞRETIMINDE KULLANIMI

KESKİN S., AYDIN İ. S.

Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, ALİ TÜRKEL, BEHSAT SAVAŞ, Editör, GECE KİTAPLIĞI, Ankara, ss.59-91, 2022

2021

2021

7. Okumanın Değişen Doğası Bağlamında Okuryazarlık Becerisi ve PISA

AHISKALI E. E., AYDIN İ. S.

PISA VE OKUMA KÜLTÜRÜ, AYDIN İBRAHİM SEÇKİN, YAHŞİ ÖMER, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.371-381, 2021

2021

2021

8. PISA Çerçevesinde Türkçe Ders Kitaplarında Metin Altı Sorularının PISA’yı Karşılama Durumları

KİTİŞ E., AYDIN İ. S.

PISA VE OKUMA KÜLTÜRÜ, AYDIN İBRAHİM SEÇKİN, YAHŞİ ÖMER, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.287-310, 2021

2021

2021

9. DİNLEME EĞİTİMİ DERSİNİN İŞLEYİŞİ

AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.

DİNLEME VE EĞİTİMİ, NİHAT BAYAT, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.223-237, 2021

2020

2020

10. Çeşitli Ülkelerde Dil Bilgisi Öğretimi

PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.

Dil Bilgisi Öğretimi, Pehlivan, Ahmet Aydın, İbrahim Seçkin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.31-52, 2020

2020

2020

11. Dil Bilgisi Öğretimine Giriş

AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.

Dil Bilgisi Öğretimi, Ahmet Pehlivan, İbrahim Seçkin Aydın, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-10, 2020

2019

2019

12. Yazmanın Planlanması

AYDIN İ. S.

Yazma ve Eğitimi, Nihat Bayat, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.91-114, 2019

2019

2019

13. KONUŞMA TÜRLERİ

AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.

KONUŞMA VE EĞİTİMİ, GÖKHAN ÇETİNKAYA, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.119-136, 2019

2019

2019

14. KONUŞMA HATALARI

PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.

KONUŞMA VE EĞİTİMİ, GÖKHAN ÇETİNKAYA, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.171-187, 2019

2014

2014

15. Türkçe Öğretimi

AYDIN İ. S., DEMİRBAŞ B., DEMİREL M. V., SÖKMEN İ., USLU YARDIMCI E., ORYAŞIN U.

ÖABT Türkçe Öğretmenliği Konu Anlatımlı, Doç. Dr. Caner KERİMOĞLU, Editör, YEDİİKLİM, ss.498-518, 2014

2012

2012

17. Sanat ve Kültür Yaşamında Elli Yıl

AYDIN İ. S.

Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir, 2012

2012

2012

18. Konuşma Hazırlama,”Yazılı ve Sözlü Anlatım”

AYDIN İ. S.

Yazılı ve Sözlü Anlatım, , Editör, Elhan Kitap, Ankara, ss.298-317, 2012

2012

2012

19. Dinleme-Anlama,”Yazılı ve Sözlü Anlatım”

AYDIN İ. S.

Yazılı ve Sözlü Anlatım, , Editör, Elhan Kitap, Ankara, ss.273-288, 2012