Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2001 - 2006
2001 - 2006Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1998 - 2001
1998 - 2001Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1993 - 1997
1993 - 1997Lisans
İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Türk Dili Ve Edebiyatı Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2006
2006Doktora
Türkçe derslerinde mizah kullanımının öğrenci tutum ve başarısına etkisi (İzmir ilköğretim 8. sınıf örnekleminde)
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe Öğretmenliği (Dr)
2001
2001Yüksek Lisans
Tokatlı Nuri’xxde Gelenek ve Halk Eğitimi Unsurları
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Akademik Unvanlar / Görevler
2014 - 2024
2014 - 2024Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe Ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2019 - 2022
2019 - 2022Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Çocuklara yönelik iyileştirici öykülerin göstergebilimsel açıdan incelenmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
V.ÇİFTÇİ(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Dijital öykü yazma uygulamalarının dezavantajlı bölge çocukları üzerindeki etkisi
AYDIN İ. S. (Danışman)
S.KESKİN(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Türkiye'de dil öğreticilerinin kullandıkları uygulama ve yöntemler üzerine bir çalışma
AYDIN İ. S. (Danışman)
E.SILA(Öğrenci)
2023
2023Yüksek Lisans
Bilgisiyar ve bilgisayar destekli bilgiyi düzenleme uygulamalarının metinleştirme üzerine etkisi
AYDIN İ. S. (Danışman)
D.BULUT(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Geleneksel masal anlatılarının çağdaş eğitim modellerine göre incelenmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
B.AL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Çıtır Çıtır Felsefe kitap serisinin değerler ve düşünme becerileri açısından incelenmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
E.NUR(Öğrenci)
2022
2022Doktora
Okumaya yönelik tutum, kaygı, öz yeterlik ve üstbiliş etmenlerinin ilişkisi ve okuduğunu anlama becerisini yordama düzeyleri
AYDIN İ. S. (Danışman)
U.DEMİRCAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Türkçe ders kitaplarındaki masalların eğitsel yönden incelenmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
S.EKŞİ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Türk Dili ve Edebiyatı Öğretim Programları Üzerine Karşılaştırmalı Bir İnceleme
AYDIN İ. S. (Danışman)
C.TUGAY(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Dezavantajlı bölge çocuklarına yönelik hazırlanan sürece dayalı yazma uygulamalarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
S.ÖZKAN(Öğrenci)
2020
2020Doktora
Türkçe dersinde çoklu uyarıcılarla gerçekleştirilen kelime öğretimi uygulamalarının etkililiği üzerine bir araştırma
AYDIN İ. S. (Danışman)
G.YILDIRIM(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Fiil ve fiille bağlantılı konuların öğretiminde bilgisayarla desteklenmiş oyun tabanlı öğrenme uygulamalarının etkililiği
AYDIN İ. S. (Danışman)
A.DÖNMEZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Dijital öykü yazarlığının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
N.GÜNDÜZ(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Ad ve adla bağlantılı konuların öğretiminde bilgisayar destekli eğitsel oyunların etkisi
AYDIN İ. S. (Danışman)
A.KAYAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin okuma sürecinde kullandıkları stratejiler üzerine bir araştırma
AYDIN İ. S. (Danışman)
E.MERT(Öğrenci)
2018
2018Doktora
Üstün zekâlı ve yetenekli öğrencilerin yazma sürecinde kullandıkları bilişüstü stratejilerin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
H.ÖZGÜR(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Ortaokul öğrencilerinin dinleme/izleme öz-yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
U.DEMİRCAN(Öğrenci)
2018
2018Yüksek Lisans
Yapılandırmacı yaklaşıma göre dil bilgisi öğretimine yönelik öğretmen görüşleri
AYDIN İ. S. (Danışman)
B.SALMAN(Öğrenci)
2017
2017Yüksek Lisans
Hava Astsubay Meslek Yüksekokulunda yer alan Türk dili derslerinin astsubay adaylarının sözlü ve yazılı anlatım öz-yeterlik algılarına etkisi
AYDIN İ. S. (Danışman)
M.EVRAN(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Türkçe öğretmenlerinin ölçme değerlendirme araçlarını kullanma ve önemseme düzeylerine yönelik bir değerlendirme
AYDIN İ. S. (Danışman)
Ç.BEKAR(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Ortaokullarda çalışan Türkçe öğretmenlerinin öğrenme alanlarına ilişkin görüşlerinin değerlendirilmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
B.OĞUZ(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Öğretmen adaylarının sözlü anlatım öz yeterlik inançlarının değerlendirilmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
H.ÇAKIR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım öz yeterlik inançlarının değerlendirilmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
M.DUMANLI(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Öğretmenlerin sınıf içi iletişimde kullandıkları dilsel ve dil dışı ögelere ilişkin görüşleri
AYDIN İ. S. (Danışman)
S.AKTAŞ(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf öğrencilerinin okur öz yeterliklerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
AYDIN İ. S. (Danışman)
H.ÖZGÜR(Öğrenci)
2014
2014Yüksek Lisans
Türkçe öğretmenlerinin derslerde materyal kullanımına ilişkin görüşleri
AYDIN İ. S. (Danışman)
N.HANDE(Öğrenci)
2012
2012Yüksek Lisans
Konuşma eğitimine yönelik kitapların ses bilgisel ve ses bilimsel görünümleri üzerine bir inceleme
AYDIN İ. S. (Danışman)
D.TOSUN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2019
2019Improvement of preservice Turkish teachers’ perceived writing self-efficacy beliefs
AYDIN İ. S.
Kuram ve Uygulamada Egitim Bilimleri
, cilt.19, sa.1, ss.78-94, 2019 (SCI-Expanded)
2018
2018Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Dil Bilgisi Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri
SALMAN B., AYDIN İ. S.
Turkish Studies , cilt.13, sa.27, ss.1265-1284, 2018 (SSCI)
2018
2018YAZMA STRATEJİLERİNİN ÖĞRETİMİNE YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
İNNALI H. Ö., AYDIN İ. S.
Turkish Studies , cilt.13, sa.27, ss.879-889, 2018 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Bilgisayar ve Bilgisayar Destekli Bilgiyi Düzenleme Uygulamalarının Metinleştirme Üzerine Etkisi
Bulut D., Aydın İ. S.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.325-340, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Review of Studies on Feedback Types: Systematic Review Study
DÖNMEZ A., AYDIN İ. S.
Institute of Education Sciences, Eskisehir Osmangazi University , ss.293-317, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Coping Strategies Used by Pre-Service Teachers to Overcome Writing Challanges
AHISKALI E. E., İNNALI H. Ö., AYDIN İ. S.
International Online Journal of Primary Education , cilt.11, sa.2, ss.426-446, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022"Reading the world always precedes reading the word"to interpret literacy from Paulo Freire’s point of view
YARBAŞI E. S., AYDIN İ. S.
International Journal of Global Education
, cilt.7, sa.2, ss.70-73, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Discussions about Grammar Teaching Today
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi , cilt.8, sa.1, ss.166-206, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Attitude scale towards literature for high school students: A study of validity and reliability
TÜRKEL A., AYDIN İ. S., Göksu C. T.
Cypriot Journal of Educational Sciences
, cilt.16, sa.2, ss.468-486, 2021 (Scopus)
2020
2020Okuduğunu Anlama Becerisini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Alanyazın İncelemesi
Demircan U., AYDIN İ. S.
Turkish Studies - Education , cilt.15, sa.6, ss.4057-4090, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Investigation of Metacognitive Strategies Used by Gifted and Talented Students in Writing Process According to Some Variables
İNNALI H. Ö., AYDIN İ. S.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.12, sa.5, ss.223-243, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Türkoloji Öğrencisi İçin Bir Kılavuz Denemesi - Türk Dili ve Edebiyatı
AYDIN İ. S.
Dil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisi
, cilt.6, sa.2, ss.752-755, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020ETKİLİ İLETİŞİM ÖZYETERLİK ENVANTERİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ:GEÇERLİK – GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
YAHŞİ Ö., AYDIN İ. S.
International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences
, cilt.2, sa.1, ss.257-275, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Dijital Öykü Yazarlığının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
DOLA N., AYDIN İ. S.
https://dergipark.org.tr/en/pub/jlere , cilt.6, sa.1, ss.17-34, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020The Effect of Computer-Assisted Educational Games on TeachingGrammar
KAYAN A., AYDIN İ. S.
World Journal of Education
, cilt.10, sa.1, ss.117-133, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019Examining High School Students’ Writing Self-efficacy Perceptions
DEMİREL M. V., AYDIN İ. S.
International Journal of Education Literacy Studies , cilt.7, sa.4, ss.106-114, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Ortaokul Öğrencilerinin Dinleme/İzleme Öz-Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
Demircan U., AYDIN İ. S.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.4, ss.1517-1527, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Metaphoric Perceptions of Pre-Service Teachers Studying in Language Teaching Towards Concept of Writing (Composition)
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S., KİTİŞ E., ÖZDEMİR E. E.
International Online Journal of Educational Sciences , cilt.11, sa.2, ss.269-284, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019The Investigation of Language Teacher Candidates’ Self-efficacy and Writing Anxiety in Processual Context
AYDIN İ. S.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.7, sa.1, ss.180-190, 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018Developing Attitude Scale and Determining Its Psychometric Qualities in Learning Grammar
Pehlivan A., AYDIN İ. S., UYUMAZ G.
MODERN JOURNAL OF LANGUAGE TEACHING METHODS
, cilt.8, sa.9, ss.264-278, 2018 (ESCI)
2017
2017KKTC’de Okutulan Türkçe Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Üzerinden İncelenmesi
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S., İNNALI H. Ö.
Journal of Language Education and Research , cilt.3, sa.3, ss.164-180, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
2017Üstbilişsel Yazma Stratejileri Farkındalık Ölçeği’nin Geliştirilmesi Ve Psikometrik Özelliklerinin Belirlenmesi
AYDIN İ. S., İnnalı Ö., UYUMAZ G.
Journal of Turkish Studies , cilt.12, ss.169-192, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
2016ORTAOKULLARDA ÇALIŞAN TÜRKÇE ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRENME ALANLARINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ
OĞUZ B., AYDIN İ. S.
Electronic Turkish Studies , cilt.11, sa.14, ss.479-508, 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Mikro Öğretim Uygulamalarının Sözlü Anlatım Etkinliklerine İlişkin Yarattığı Özfarkındalık Üzerine Çözümlemeler
AYDIN İ. S., ÜLPER H., İNNALI H. Ö.
İJLA , cilt.3, sa.1, ss.127-141, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN DİNLEME/İZLEME ÖZ YETERLİK ALGILARINA YÖNELİK ÖLÇEK GELİŞTİRME ÇALIŞMASI
AYDIN İ. S., Demircan U., İNNALI H. Ö.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , ss.1420-1435, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015ÖĞRETMEN ADAYLARININ KONUSMA ÖZ YETERLİKLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
ÇAKIR H., AYDIN İ. S.
International Journal of Languages’ Education and Teaching , ss.1333-1348, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
2015TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ TUTUMLARINA YÖNELİK YAZILAN MAKALELER ÜZERİNE META-ANALİZ ÇALIŞMASI
AYDIN İ. S., KAYA N. S., BAYRAKTAR U.
International Journal of Languages’xx Education and Teaching , cilt.3, sa.6, ss.95-118, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
2014İlköğretim 8. Sınıf Öğrencilerinin Okur Öz Yeterliklerinin Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi
İNNALI H. Ö., AYDIN İ. S.
Journal of Turkish Studies , cilt.9, ss.651, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
2014Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım öz yeterlik inançlarının değerlendirilmesi
BATAR M., AYDIN İ. S.
International Journal of Language Academy , cilt.2, sa.4, ss.579-598, 2014 (Hakemli Dergi)
2013
2013Öğretmen Adaylarının Yazılı Anlatım Öz Yeterliklerine İlişkin Ölçek Geliştirme Çalışması
AYDIN İ. S., BATAR M., İNNALI H. Ö., ÇAKIR H.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.8, sa.8, ss.139-160, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Kültürel Bir Miras Olarak Atasözlerinin Kullanımı Üzerine Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri
AYDIN İ. S.
Folklor/Edebiyat , sa.75, ss.173-192, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013İki Dilli Türk Öğrencilerin Yazılı Anlatım Becerilerine Yönelik Bir Durum Çalışması
AYDIN İ. S.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.8, sa.9, ss.657-670, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Edimsel Sınıflandırılması
AYDIN İ. S., YANGİL K.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.8, sa.1, ss.829-841, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Mikro Öğretim Tekniğinin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Planlama Uygulama ve Değerlendirme Yeterlilik Algılarına Etkisi The Effect of Micro Teaching Technique on Turkish Teacher Candidates Perceptions of Efficacy in Lesson Planning Implementation and Evaluation
AYDIN İ. S.
Electronic Journal of Social Sciences , cilt.12, sa.43, ss.67-81, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Öğretmen Adaylarının Konuşma Öz Yeterliklerine İlişkinÖlçek Geliştirme Çalışması
AYDIN İ. S.
Mediterranean Journal of Educational Research , sa.14, 2013 (Hakemli Dergi)
2013
2013Konuşma Eğitimine Yönelik Hazırlanan Kitaplarda Yer Alan Ses Özellikleri Konularının Değerlendirilmesi
Tosun D., AYDIN İ. S.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.35, ss.15-32, 2013 (Hakemli Dergi)
2011
2011Türkçe Kavramının Metaforik Algılanma Biçimleri
AYDIN İ. S.
Folklor/Edebiyat , sa.66, ss.173-187, 2011 (Hakemli Dergi)
2010
2010Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretmen ve Öğrenci Kavramlarına İlişkin Kullandıkları Metaforlar
AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.5, ss.818-842, 2010 (Hakemli Dergi)
2004
2004Türkçe Derslerinde Ön Örgütleyicilerin Kullanımına Yönelik Değerlendirme ve Bu Çerçevede Türkçe Ders Kitaplarına Eleştirel Bir Bakış
AYDIN İ. S.
Anadili , sa.34, ss.18-25, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2023
2023YAZMA BECERİSİNİ DEĞERLENDİRME SÜRECİNDE ÖĞRETMENLERİN GERİBİLDİRİM VERME DURUMLARI
DÖNMEZ A., AYDIN İ. S.
MUNZUR 5th INTERNATIONAL CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES, Tunceli, Türkiye, 9 - 11 Haziran 2023, ss.312-321, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Türkçe Öğretmeni Adaylarının Mesleki Özyeterlik Algısına Yönelik Karma Desen Araştırması
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
2019Türkçe Öğretmeni Adaylarının Kültüre Yönelik Metaforik Algıları
AYDIN İ. S., TURAN E. N., AL B.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019, İzmir, Türkiye, 2 Mayıs - 02 Nisan 2019, ss.2047-2056, (Tam Metin Bildiri)
2018
20185. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Öğretilmesi Amaçlanan Kelimelerin Sıklık Açısından İncelenmesi
YILDIRIM G., AYDIN İ. S.
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, ss.228-245, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Üstbilişsel Yazma Stratejileri Farkındalık Ölçeği’nin Kısa Formunun Oluşturulması
UYUMAZ G., AYDIN İ. S., İnnalı Ö., uyumaz g.
Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yaklaşımlar ve Eğilimler Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 8 - 09 Kasım 2018, ss.201-209, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Üstbilişsel Yazma Stratejileri Farkındalık Ölçeği’nin Türkçe Öğretmeni Adayları Grubunda Kullanılabilirliğinin Belirlenmesi
UYUMAZ G., AYDIN İ. S., İnnalı Ö., uyumaz g.
Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yaklaşımlar ve Eğilimler Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 8 - 09 Kasım 2018, ss.210-215, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazı (Kompozisyon) Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S., KİTİŞ E., ÖZDEMİR E. E.
XI. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ KURULTAYI, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2017
2017KKTC Temel Eğitim Türkçe Ders Kitaplarıyla İlgili Öğretmen Görüşleri
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S., İNNALI H. Ö.
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.83, (Özet Bildiri)
2015
2015Zile Efsanelerinde Değişim Motifi
KİTİŞ E., AYDIN İ. S.
TARİHİ VE KÜLTÜRÜYLE III. ZİLE SEMPOZYUMU, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)
2010
2010Yeni Türkçe Programlarında Mizah Kullanımı
AYDIN İ. S.
19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kıbrıs (Kktc), 16 Eylül 2010 - 18 Ekim 2015
2010
2010KKTC’xxde Öğrenim Gören Yabancı Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Algıları
AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.
15. Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı, Macaristan, 9 - 11 Ağustos 2010
2010
2010Mustafa Şekip Tunç ve Gülme Üzerine
AYDIN İ. S., Güner D.
Ulusal İletişim Kongresi, Erzurum, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010
2009
2009Türkçe Kavramının Metaforik Algılanma Biçimleri
AYDIN İ. S.
2. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 9 - 11 Aralık 2009
2009
2009Yazılı İronik Metinlerin Anlamlandırılması Üzerine Bir Durum Saptaması (Köşe Yazısı Örneği)
AYDIN İ. S.
2. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 9 - 11 Aralık 2009
2009
2009Yeni Türkçe Programı (6-8. Sınıflar)’xxnın Dil Türlerine Bakışı
AYDIN İ. S., PEHLİVAN A., YEŞİL H.
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009
2009
2009Türkçe Öğretmen Adaylarının ”Öğretmen” ve ”Öğrenci” Kavramlarına İlişkin Kullandıkları Metaforlar
AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.
2. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Nevşehir, Türkiye, 2 - 04 Temmuz 2009
2009
2009A comparative study on teaching Turkish and English as a foreign language the postgraduate level
AYDIN İ. S., ÜSTÜNEL E.
World Conference on Educational Sciences, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Şubat 2009
2008
2008Anadili Eğitiminde Halkbiliminin Yeri ve Önemi
AYDIN İ. S., GÜVEN A. Z.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008
2004
2004Türkçe Derslerinde Ön Örgütleyicilerin Kullanımına Yönelik Değerlendirme ve Bu Çerçevede Türkçe Ders Kitaplarına Eleştirel Bir Bakış
AYDIN İ. S.
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004
Kitaplar
2023
2023Yabancılara Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
AYDIN İ. S., DÖNMEZ A.
100 Soruda Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Nevin Akkaya, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.149-170, 2023
2023
2023Türkçe Öğretmenlerinin Anadolu Ağızlarına Yönelik Tutumları ve Ağız Kullanma Durumları
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.
Toplumdilbilim Araştırmaları, Osman Solmaz, Ece H. Nazlı, Kadri Nazlı, Editör, Çizgi Kitabevi, İstanbul, ss.181-194, 2023
2022
2022DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE PSİKOLOJİK ETMENLERİN ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.
TÜRKÇE EĞİTİMİ SÜRECİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, GÖKHAN ÇETİNKAYA, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.293-330, 2022
2022
2022YARATICI DRAMA YÖNTEMININ DIL BILGISI ÖĞRETIMINDE KULLANIMI
KESKİN S., AYDIN İ. S.
Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, ALİ TÜRKEL, BEHSAT SAVAŞ, Editör, GECE KİTAPLIĞI, Ankara, ss.59-91, 2022
2022
2022ÇOCUK EDEBİYATINDA FELSEFE KİTAPLARININ YERİ
ÇİFTÇİ V., AYDIN İ. S.
Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, ALİ TÜRKEL, BEHSAT SAVAŞ, Editör, GECE KİTAPLIĞI, Ankara, ss.117-137, 2022
2021
2021Okumanın Değişen Doğası Bağlamında Okuryazarlık Becerisi ve PISA
AHISKALI E. E., AYDIN İ. S.
PISA VE OKUMA KÜLTÜRÜ, AYDIN İBRAHİM SEÇKİN, YAHŞİ ÖMER, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.371-381, 2021
2021
2021PISA Çerçevesinde Türkçe Ders Kitaplarında Metin Altı Sorularının PISA’yı Karşılama Durumları
KİTİŞ E., AYDIN İ. S.
PISA VE OKUMA KÜLTÜRÜ, AYDIN İBRAHİM SEÇKİN, YAHŞİ ÖMER, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.287-310, 2021
2021
2021DİNLEME EĞİTİMİ DERSİNİN İŞLEYİŞİ
AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.
DİNLEME VE EĞİTİMİ, NİHAT BAYAT, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.223-237, 2021
2020
2020Dil Bilgisi Öğretimine Giriş
AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.
Dil Bilgisi Öğretimi, Ahmet Pehlivan, İbrahim Seçkin Aydın, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-10, 2020
2020
2020Çeşitli Ülkelerde Dil Bilgisi Öğretimi
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.
Dil Bilgisi Öğretimi, Pehlivan, Ahmet Aydın, İbrahim Seçkin, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.31-52, 2020
2019
2019KONUŞMA TÜRLERİ
AYDIN İ. S., PEHLİVAN A.
KONUŞMA VE EĞİTİMİ, GÖKHAN ÇETİNKAYA, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.119-136, 2019
2019
2019Yazmanın Planlanması
AYDIN İ. S.
Yazma ve Eğitimi, Nihat Bayat, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.91-114, 2019
2019
2019KONUŞMA HATALARI
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.
KONUŞMA VE EĞİTİMİ, GÖKHAN ÇETİNKAYA, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.171-187, 2019
2014
2014Türkçe Öğretimi
AYDIN İ. S., DEMİRBAŞ B., DEMİREL M. V., SÖKMEN İ., USLU YARDIMCI E., ORYAŞIN U.
ÖABT Türkçe Öğretmenliği Konu Anlatımlı, Doç. Dr. Caner KERİMOĞLU, Editör, YEDİİKLİM, ss.498-518, 2014
2013
2013Türkçe Öğretiminde Materyal Kullanımı
PEHLİVAN A., AYDIN İ. S.
Dinozor Kitabevi, İzmir, 2013
2012
2012Dinleme-Anlama,”Yazılı ve Sözlü Anlatım”
AYDIN İ. S.
Yazılı ve Sözlü Anlatım, , Editör, Elhan Kitap, Ankara, ss.273-288, 2012
2012
2012