Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2012 - 2015
2012 - 2015Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2010 - 2012
2010 - 2012Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2005 - 2010
2005 - 2010Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2015
2015Doktora
Matematik derslerinde öğrencilerin modelleme yeterliklerinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr)
2012
2012Yüksek Lisans
Matematik öğretmenlerinin model oluşturma etkinliği tasarım süreçleri ve etkinliklere yönelik görüşleri
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
İlköğretim Matematik Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2019 - Devam Ediyor
2019 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2011 - 2022
2011 - 2022Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Doktora
Matematiksel Modelleme ve Öğretimi
Matematik Öğretiminde Matematik Alan Dilinin Kullanımı
Yüksek Lisans
Matematik Eğitiminde Teorik Çerçeveler
Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorileri
Lisans
Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi
Matematik Öğretiminde Modelleme
Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme
Matematik Ders Kitabı İncelemesi
Analiz 2
Analiz 1
Matematiksel Modelleme
Analiz 1
Analiz 2
Öğretmenlik Uygulaması
Analiz I
Matematik Felsefesi
Okul Deneyimi
Topluma Hizmet Uygulamaları
Bilimsel Araştırma Yöntemleri
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının argümantasyon süreçlerindeki ilişkilendirme becerilerinin incelenmesi
Tekin Dede A. (Danışman)
C.Nur(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
MathCityMap uygulaması ile geliştirilen matematiksel modelleme etkinlikleri ile 8. sınıf öğrencilerinin modelleme yeterliklerinin incelenmesi
Tekin Dede A. (Danışman)
Ş.Dağaşan(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Argümantasyon Süreçlerinin ve Gerekçelerinin İncelenmesi
Tekin Dede A. (Danışman)
S.Nur(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının argümantasyon tabanlı etkinliklerinin incelenmesi
Tekin Dede A. (Danışman)
B.Dinçer(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Matematiksel Modelleme Problemlerinde Yapı İskelesi Aracı Olarak Çözüm Planlarının Kullanımı
Tekin Dede A. (Danışman)
B.ÖZTÜRK(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Matematik öğretmeni adaylarının sosyoeleştirel perspektif kapsamındaki matematiksel modelleme süreçlerinin incelenmesi
Tekin Dede A. (Danışman)
Ş.Korkmaz(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Matematiksel argümantasyonu destekleyen bir öğretim deneyinde inşa edilen ortaklaşa argümanlar ve öğretmenin süreçteki rolünün incelenmesi
Aydın E., Tekin Dede A. (Eş Danışman)
N.BAYINDIR(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. A Framework to Examine the Ways Mathematics Teachers Participate in and Support Collective Argumentation
Bayındır Kocaman N., Tekin Dede A., Aydın E., Kocaman K.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION , cilt.23, sa.0, ss.1369-1399, 2025 (SSCI, Scopus)
2025
20252. Matematik Öğretmeni Adaylarının TÜBİTAK 2209-A Proje Deneyimlerinin İncelenmesi
Sevimli K., Özen S. N., Çetin S., Tanır A., Tekin Dede A.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.63, ss.1041-1058, 2025 (TRDizin)
2025
20253. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Gerçek Sınıf Uygulamalarındaki Argümantasyon Süreçlerinin İncelenmesi
Dede A., Tataroğlu Taşdan B., Koyunkaya M. Y.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.25, sa.1, ss.28-54, 2025 (TRDizin)
2025
20254. Developing a framework to support teachers' implementation of mathematical modelling
Tekin Dede A., Bukova Güzel E.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.56, sa.2, ss.181-207, 2025 (ESCI, Scopus)
2024
20245. Examining pre-service mathematics teachers’ argumentation-supported lesson plans and their noticing during planning
Tataroğlu Taşdan B., Tekin Dede A., Yiğit Koyunkaya M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.55, sa.6, ss.1309-1329, 2024 (ESCI, Scopus)
2024
20246. Matematik Öğretmeni Adaylarının Ders Kitaplarından Uyarladıkları Modelleme Problemlerinin İncelenmesi
Yitmez B. G., Tekin Dede A., Yılmaz S.
Trakya Eğitim Dergisi
, cilt.14, sa.2, ss.842-864, 2024 (TRDizin)
2024
20247. Using different digital tools in designing and solving mathematical modelling problems
Koyunkaya M. Y., Dede A. T.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES
, cilt.26, sa.14, ss.19035-19065, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20238. Matematik Eğitiminde Kavramsal ve İşlemsel Bilgi Üzerine Hazırlanan Tezlerin Eğilimlerinin İncelenmesi
Çakan A. T., TEKİN DEDE A.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.14, sa.2, ss.1155-1174, 2023 (TRDizin)
2023
20239. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Derslerindeki Argümantasyon Sürecine İlişkin Fark Etme Becerilerinin İncelenmesi
TATAROĞLU TAŞDAN B., YİĞİT KOYUNKAYA M., TEKİN DEDE A.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.2, ss.220-244, 2023 (TRDizin)
2023
202310. Reflections from planning and implementing a modelling task
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.18, sa.1, ss.13, 2023 (ESCI, Scopus)
2022
202211. Dönel Cisimlerin Yüzey Alanının Hesaplanması Sürecindeki Argümanların İncelenmesi
TEKİN DEDE A., Özer A. Ö., BUKOVA GÜZEL E.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.587-603, 2022 (TRDizin)
2022
202212. Examination of the Arguments in the Process of Calculating the Surface Area of the Solids of Revolution
Tekin Dede A., Özer A. Ö., Bukova Güzel E.
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi , cilt.11, sa.4, ss.587-603, 2022 (TRDizin)
2019
201913. Arguments constructed within the mathematical modelling cycle
Tekin Dede A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.50, sa.2, ss.292-314, 2019 (ESCI, Scopus)
2018
201814. Uzamsal Yönelim Becerilerini İçeren Bir Gerçek Yaşam Probleminin Çözüm Sürecinden Yansımalar: Badana Problemi
TEKİN DEDE A.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.46, ss.176-198, 2018 (TRDizin)
2018
201815. Factors revealed while posing mathematical modelling problems by mathematics student teachers
Unver S., Hidiroglu C. N., Dede A., Guzel E.
European Journal of Educational Research
, cilt.7, sa.4, ss.941-952, 2018 (Scopus)
2018
201816. A Rubric Development Study for the Assessment of Modeling Skills
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
The Mathematics Educator , cilt.27, sa.2, ss.33-72, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
201817. Matematik Eğitimi Alanındaki Ortaklaşa Argümantasyon Çalışmalarının İncelenmesi
TEKİN DEDE A.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.9, sa.3, ss.636-661, 2018 (TRDizin)
2018
201818. A Rubric Development Study for the Assessment of Modelling Skills
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
The Mathematics Educator , 2018 (Hakemli Dergi)
2017
201719. Modelleme Yeterlikleri ile Sınıf Düzeyi ve Matematik Başarısı Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
TEKİN DEDE A.
İlköğretim Online
, cilt.16, sa.3, ss.1201-1219, 2017 (Scopus, TRDizin)
2017
201720. Mathematics Student Teachers' Modelling Approaches While Solving the Designed Esme Rug Problem
Hıdıroğlu Ç. N., Tekin Dede A., Kula Ünver S., Bukova Güzel E.
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.13, sa.3, ss.873-892, 2017 (SSCI, Scopus)
2016
201621. Modelling Difficulties and Their Overcoming Strategies in the Solution of a Modelling Problem
TEKİN DEDE A.
Acta Didactica Napocensia , cilt.9, sa.3, ss.21-34, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201622. Cognitive Modelling Skills from Noviciate to Expertness
TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
European Journal of Education Studies , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201623. Teacher’s Views Regarding the Development of Students’ Cognitive Modelling Competencies and Modelling Implementation Process
TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
American Journal of Educational Research and Reviews , cilt.1, sa.1, ss.1-10, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201624. Mathematization Competencies of Pre-Service Elementary Mathematics Teachers in the Mathematical Modelling Process
YILMAZ S., TEKİN DEDE A.
INTERNATIONAL JOURNAL OF EDUCATION IN MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.4, sa.4, ss.284-298, 2016 (ESCI, Scopus)
2015
201525. A Student Teacher s Choice and Use of Examples in Teaching Probability
KULA S., BUKOVA GÜZEL E., TEKİN DEDE A., HIDIROĞLU Ç. N.
Acta Didactica Napocensia , cilt.8, sa.4, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201526. A Student Teacher’s Choice and Use of Examples in Teaching Probability
KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E., TEKİN DEDE A., HIDIROĞLU Ç. N.
Acta Didactica Napocensia , cilt.8, sa.4, ss.55-70, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201527. A Student Teacher’s Choice and Use of Examples in Teaching Probabilty
Kula S., Bukova Güzel E., Tekin Dede A., Hıdıroğlu Ç. N.
Acta Didactica Napocensia , cilt.8, sa.4, ss.55-70, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201528. 6 Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Modelleme Yeterlikleri Nasıl Geliştirilebilir
TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
International Journal of New Trends in Arts, Sports Science Education , cilt.4, sa.1, ss.49-63, 2015 (Hakemli Dergi)
2014
201429. Öğrencilerin Kuyruklu Yıldız Problemi’ne İlişkin Çözüm Yaklaşımlarının Matematiksel Modelleme Süreci Çerçevesinde İncelenmesi
Hıdıroğlu Ç. N., Tekin Dede A., Kula S., Bukova Güzel E.
e-Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (MAKÜ) , sa.31, ss.1-17, 2014 (TRDizin)
2014
201430. Model Oluşturma Etkinlikleri: Kuramsal Yapısı ve bir Örneği
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.95-111, 2014 (TRDizin)
2013
201331. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Yeterliliklerinin İncelenmesi
TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education , cilt.4, sa.3, ss.185-206, 2013 (TRDizin)
2013
201332. Matematik Öğretmenlerinin Model Oluşturma Etkinliği Tasarım Süreçlerinin İncelenmesi: Obezite Problemi
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
İlköğretim Online
, cilt.12, sa.4, ss.1100-1119, 2013 (Scopus, TRDizin)
2013
201333. Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Model Oluşturma Etkinlikleri ve Matematik Derslerinde Kullanımlarına İlişkin Görüşleri
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.1, ss.300-322, 2013 (TRDizin)
2013
201334. Examining the mathematics teachers’ design process of the model eliciting activity: Obesity problem
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
İlköğretim Online (elektronik)
, cilt.12, sa.4, ss.1100-1119, 2013 (Scopus, TRDizin)
2013
201335. Matematik Öğretmenlerinin Model Oluşturma Etkinliği Tasarım Süreçleri ve Etkinliklere Yönelik Görüşleri
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.2, sa.1, ss.300-322, 2013 (TRDizin)
2012
201236. Determining the Views of Mathematics Student Teachers Related to Mathematical Modelling
Tekin A., Kula S., Hıdıroğlu Ç. N., Bukova Güzel E., Uğurel I.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING , 2012 (Hakemli Dergi)
2012
201237. Determining Views of Prospective Mathematics Teachers Related to Mathematical Modelling
TEKİN DEDE A., KULA S., HIDIROĞLU Ç. N., BUKOVA GÜZEL E., UĞUREL I.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHING AND LEARNING , sa.0, ss.1-14, 2012 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Investigation of the use of AI as a scaffolding tool during mathematical discussion in geometry problem-solving
Yavuz S., Tekin Dede A.
14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bolzano, İtalya, 04 Şubat 2025, ss.2536-2543, (Tam Metin Bildiri)
2025
20252. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Argümantasyon Süreçleri ve İlişkilendirme Becerileri
Demirtaş C. N., Tekin Dede A.
7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2025
20253. Argümantasyon Tabanlı Teknoloji Destekli Öğretim Senaryolarında Öğretmen ve Öğrenci Eylemleri
Yavuz S., Tekin Dede A.
7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2025
20254. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Tasarladığı Mathigon Polypad Etkinliklerinin İncelenmesi
Yitmez B. G., Tekin Dede A., Yılmaz S.
7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2025
20255. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 5. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Kavramın Farklı Gösterimleri Arasında İlişkilendirme Becerisi Bağlamında İncelenmesi
Demirtaş C. N., Tekin Dede A.
7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
2025
20256. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Argümantasyon Süreçlerinde Kullandıkları Gerekçelerinin İncelenmesi
Özen S. N., Tekin Dede A.
IV. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı)
2025
20257. Matematiksel Bir Problemin Argümantasyon Temelli Çözüm Sürecinde Matematiksel İlişkilendirme Becerilerinin İncelenmesi
Demirtaş C. N., Tekin Dede A.
5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2024
20248. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİ DESTEKLİ DİKDÖRTGEN İNŞA SÜRECİNDE ORTAKLAŞA ARGÜMANTASYON SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ
Yitmez B. G., TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
12th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 17 Ağustos 2024, (Tam Metin Bildiri)
2024
20249. Bir Modelleme Probleminin Çözümüne İlişkin Ortaklaşa Argümantasyon Süreci: İki Farklı Çözümün Tartışılması
Yitmez B. G., Tekin Dede A., Yılmaz S.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
202410. Matematik Öğretiminde Yönlendirici Destek Olarak Teknoloji Kullanımı
Yavuz S., Tekin Dede A.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
202411. Bir Ortaokul Matematik Öğretmenin Argümantasyon Tabanlı Öğretiminin İncelenmesi
Küçük C., Tekin Dede A.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
202412. GeoGebra Tabanlı Geometri Problemlerinin Çözümünde Yönlendirici Destek Aracı Olarak ChatGPT Kullanımın İncelenmesi
Yavuz S., Tekin Dede A.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2024
202413. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜBİTAK 2209-A PROJE DENEYİMLERİNDEN YANSIMALAR: MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARI ÖRNEĞİ
Sevimli K., Özen S. N., Çetin S., Tanır A., Tekin Dede A.
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
2022
202214. Bir Ortaokul Matematik Öğretmeni Adayının Argümantasyon Destekli Öğretiminden Yansımalar
Tataroğlu Taşdan B., Tekin Dede A., Yiğit Koyunkaya M.
III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 23 - 25 Eylül 2022, ss.140, (Özet Bildiri)
2022
202215. 2015-2022 Yılları Arasında Türkiye’de eTwinning Kapsamında Gerçekleştirilen Lisansüstü Çalışmalar ve Makalelerin İncelenmesi
Tekin Dede A., Şeker B. S., İzgi Onbaşılı Ü.
III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 23 - 25 Eylül 2022, ss.24, (Özet Bildiri)
2022
202216. Internationalisation at home:to know abroad without leaving home
Irina A., TEKİN DEDE A., Marcela J., Alexandra L., Kjerstin B. D., Eli-Marie D., et al.
NERA Conference, İzlanda, 1 - 03 Haziran 2022, (Özet Bildiri)
2022
202217. eTwinning Üniversitelerle Entegrasyon Süreci
Tekin Dede A., Bal H.
12. eTwinning Ulusal Konferansı, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Mart 2022, (Yayınlanmadı)
2021
202118. Etnomodelleme Temelli Modelleme Uygulaması Esnasındaki Sosyo Eleştirel Tartışmaların İncelenm
Korkmaz Ş., Çelik M., Tekin Dede A.
5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2021
202119. Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Uygulamalarını Gerçekleştirmelerinde Modelleme Uygulamaları Rehberi'nin Etkisi
Tekin Dede A., Özer A. Ö., Bukova Güzel E.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Kongresi - 4, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
2021
202120. Ortaklaşa Argümantasyon Sürecinde Öğretmen Katılımının İncelenmesi
Bayındır Kocaman N., Tekin Dede A., Aydın E.
II: Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 28 - 29 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
2019
201921. Matematik Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerinin Niteliği
Tekin Dede A., Yeşildere İmre S., Akkoç H.
İnternational Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1-20, (Özet Bildiri)
2019
201922. Matematik Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerin Niteliği
TEKİN DEDE A., YEŞİLDERE İMRE S., AKKOÇ H.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 4, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
201923. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretimlerinde Kullandıkları Sorgulama Eylemlerinin İncelenmesi
Tekin Dede A., Yiğit Koyunkaya M., Tataroğlu Taşdan B.
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2018
201824. Analiz dersinde argümantasyon ve argümantasyonu destekleyici öğretmen eylemleri
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’, Türkiye, 04 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
2018
201825. Bilişsel Perspektif Altında Modelleme Döngüsü Çerçevesinde Öğrencilerin Çözüm Yaklaşımlarının Belirlenmesi
TEKİN DEDE A.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201826. Modelleme Problemi Çözümündeki Argümantasyon Sürecinde Kullanılan Gerekçeler
TEKİN DEDE A.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201827. Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde Argümantasyondan Yararlanmalarına İlişkin Görüşleri
TEKİN DEDE A.
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
2018
201828. Sorgulama Tabanlı Matematik Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi
TEKİN DEDE A.
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2018
201829. Sınıf İçi Bir Modelleme Uygulamasından Yansımalar
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
2017
201730. Examination of The Relationship between Students’ Spatial Abilities and Mathematical Achievements, and Their Abilities to Solve Solid Objects Problems
Özkayıhan E., Günkaya B., TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201731. Examination of Seventh Grade Students’ Using Mathematical Language in The Lines and Angles Subject
Ünal Z., Günkaya B., TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201732. Examining a Teacher’s Views Conducting a Modelling Implementation
TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201733. Reflections from Students’ Modelling Approaches: A Painting Problem
TEKİN DEDE A.
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
2017
201734. Teknoloji Destekli Öğretimden Yararlanarak Katı Cisimlerin Öğretiminde 7. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Matematiksel Kavramları Öğrenmelerinin İncelenmesi
Kuyruklu Çalışkan M., Dora Ç., TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
8th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201735. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modelleme ile İlgili Düşünceleri Üzerine Bir Araştırma
Çavuşoğlu N., Dora Ç., TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
8th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
201736. Modelleme Sürecindeki Argümanların İncelenmesi
TEKİN DEDE A.
3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - Türkbilmat, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
201637. Bir Modelleme Probleminin Çözümünde Karşılaşılan Öğrenci Zorlukları
TEKİN DEDE A.
3rd International Conference on New Trends in Education, 27 - 29 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201638. Modelleme Sürecinde Öğrencilerin Çözümü Yorumlama ve Doğrulama Yaklaşımları
TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
3rd International Conference on New Trends in Education, 27 - 29 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
2016
201639. Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Modelleme Yeterliklerinin Kısmi Yaklaşım ile Belirlenmesi
TEKİN DEDE A.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201640. Modelleme Problemlerinin Çözümünde Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Oluşturdukları Varsayımların İncelenmesi
TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
2016
201641. How to Integrate Mathematical Modelling into Mathematics Courses A Guide Suggestion
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
13rd International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2015
201542. Matematik öğretmenleri modellemeye dayalı ders planı hazırlarken nelere dikkat ediyorlar?
TEKİN DEDE A., HIDIROĞLU Ç. N., ÖZALTUN ÇELİK A., KULA S., BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N.
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2015
201543. Matematik Öğretmenleri Modellemeye Dayalı Ders Planı Hazırlarken Nelere Dikkat Ediyorlar?
TEKİN DEDE A., HIDIROĞLU Ç. N., ÖZALTUN ÇELİK A., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N.
2. Türk Bilgisayar ve Matematik EğitimiSempozyumu (TÜRKBİLMAT-2), Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
2014
201444. Modelleme Yeterliklerinin Gelişimini Amaçlayan Bir Eylem Araştırması
TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201445. Matematiksel Modelleme Yeterliklerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Rubrik Geliştirme Çalışması
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2014
201446. Öğretmenlerin Alternatif Ölçme – Değerlendirme Yaklaşımına Yönelik Görüşleri: Eylem Araştırması
Kaçar S., TEKİN DEDE A., ŞAHİN M.
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
2013
201347. Pre-service primary mathematics teachers’ competencies to set up a mathematical model from a real model
TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
International Conference on Primary Education, 16 - 18 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
2013
201348. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Yeterliliklerinin İncelenmesi
TEKİN DEDE A., YILMAZ S.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2013
201349. Prensipler ve Bileşenler Bağlamında Matematik Öğretmenlerinin Tasarladıkları Model Oluşturma Etkinlikleri
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
2012
201250. Öğretmenler Tarafından Tasarlanan Bir Model Oluşturma Etkinliğinin Uygulama Sürecindeki Öğrenci Yaklaşımları
TEKİN A., BUKOVA GÜZEL E.
11. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201251. Öğretmen Adaylarının Piramit Problemi Çözümlerinin Matematiksel Modelleme Süreci Çerçevesinde İncelenmesi
HIDIROĞLU Ç. N., KULA S., TEKİN A., BUKOVA GÜZEL E.
11. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201252. Matematik Öğretmenlerinin Model Oluşturma Etkinliği Tasarım Süreçlerinin İncelenmesi: Obezite Problemi
TEKİN A., BUKOVA GÜZEL E.
11. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2012
201253. Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Problemi Tasarlarken Dikkate Aldıkları Temel Unsurlar
KULA ÜNVER S., HIDIROĞLU Ç. N., TEKİN A., BUKOVA GÜZEL E.
11. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
2011
201154. Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Model Oluşturma Etkinlikleri ve Matematik Derslerinde Kullanımlarına İlişkin Görüşleri
TEKİN A., BUKOVA GÜZEL E.
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201155. Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
20.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
2011
201156. Determining the Views of Mathematics Student Teachers Related to Mathematical Modeling
Tekin Dede A., Kula S., Hıdıroğlu Ç. N., Bukova Güzel E., Uğurel I.
35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.509, (Tam Metin Bildiri)
2011
201157. The Analysis of the Designed the Eşme Carpet Problem’s Solutions Through 7-Stage Mathematical Modelling Process
Hıdıroğlu Ç. N., Tekin A., Kula Ünver S.
35th Conference of the Group for the Psychology of Mathematics Education-PME 35, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201158. The Analysis of The Designed Eşme Carpet Problem’s Solutions Through 7-Stage Mathematical Modelling Process
HIDIROĞLU Ç. N., TEKİN DEDE A., KULA S., BUKOVA GÜZEL E.
The 35th Conference of the International Group for the Psychology of MathematicsEducation, 10 - 15 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
2011
201159. THE ANALYSIS OF PROSPECTIVE TEACHERS' THOUGHT PROCESSES IN THE MATHEMATICAL MODELLING THROUGH A DESIGNED FERMI PROBLEM
Hidiroglu C. N., TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.315, (Tam Metin Bildiri)
2011
201160. A STUDENT TEACHER'S CHOICE OF EXAMPLES IN TEACHING PROBABILITY
KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E., TEKİN DEDE A., Hidiroglu C. N.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.469, (Tam Metin Bildiri)
2011
201161. EXAMINING MODEL ELICITING ACTIVITIES DEVELOPED BY PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS
TEKİN DEDE A., Hidiroglu C. N., BUKOVA GÜZEL E.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.401, (Tam Metin Bildiri)
2011
201162. THE ANALYSIS OF THE DESIGNED THE ESME CARPET PROBLEM'S SOLUTIONS THROUGH 7-STAGE MATHEMATICAL MODELLING PROCESS
Hidiroglu C. N., Tekin Dede A., Kula Ünver S.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.457, (Tam Metin Bildiri)
2011
201163. DETERMINING VIEWS OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS RELATED TO MATHEMATICAL MODELLING
Tekin Dede A., Kula Ünver S., Hidiroglu C. N., Uğurel I.
35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.509, (Tam Metin Bildiri)
2010
201064. Öğrenciler Matematiksel Modellemede Birlikte Çalıştıklarında Hangi Yaklaşımları Sergiliyorlar
TEKİN A., HIDIROĞLU Ç. N., BUKOVA GÜZEL E.
9. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
2010
201065. Öğrencilerin Modellemede Bireysel ve Birlikte Çalışarak Ortaya Koydukları Yaklaşımlar ve Düşünme Süreçleri
HIDIROĞLU Ç. N., TEKİN A., BUKOVA GÜZEL E.
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. Okul Dışı Eğitim ve Öğrenmenin Kuramsal Temelleri ve İlgili Çalışmalar
Tekin Dede A.
Matematik Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Mustafa Zeki Aydoğdu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-20, 2024
2021
20212. Matematiksel Modelleme Problemlerinde Teknoloji Kullanımının Rolü
Tekin Dede A., Yiğit Koyunkaya M.
Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Esra Bukoca Güzel,Muhammed Fatih Doğan,Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.295-320, 2021
2021
20213. Matematiksel Modellemenin Öğretim Programlarındaki ve Proje Çalışmalarındaki Yeri
Tekin Dede A.
Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Esra Bukova Güzel,Muhammed Fatih Doğan,Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.71-100, 2021
2021
20214. Eğitimde Farklı Yaklaşımlar
Tekin Dede A., Çelik A. Ö.
Karşılaştırmalı Eğitim Araştırma Yaklaşımları ve Yöntemleri, Serhat Aydın, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.389-406, 2021
2021
20215. Matematiksel Modelleme Problemlerinde Teknoloji Kullanımının Rolü
YİĞİT KOYUNKAYA M., TEKİN DEDE A.
Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Bukova Güzel, Esra; Doğan, Muhammed Fatih; Özaltun Çelik, Aytuğ, Editör, Pegem Akademi, ss.295-320, 2021
2018
20186. Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme
BUKOVA GÜZEL E., TEKİN DEDE A., HIDIROĞLU Ç. N., KULA ÜNVER S., ÖZALTUN ÇELİK A.
Pegem Akademi, 2018
2016
20167. MATEMATİK EĞİTİMİNDE MATEMATİKSEL MODELLEME Araştırmacılar, Eğitimciler ve Öğrenciler İçin
BUKOVA GÜZEL E., TEKİN DEDE A., HIDIROĞLU Ç. N., KULA S., ÖZALTUN A.
Pegem Akademi, 2016
2016
20168. Matematik Eğitiminde Matematiksel Modelleme-Araştırmacılar Eğitimciler ve Öğrenciler İçin
Bukova Güzel E., Tekin Dede A., Hıdıroğlu Ç. N., Kula Ünver S., Özaltun Çelik A.
Pegem Akademi, Ankara, 2016
2016
20169. Matematik eğitiminde matematiksel modelleme Araştırmacılar eğitimciler ve öğrenciler için
BUKOVA GÜZEL E., TEKİN DEDE A., HIDIROĞLU Ç. N., KULA S., ÖZALTUN ÇELİK A.
Pegem Akademi, 2016
2016
201610. İrrasyonel Sayılar
Tekin Dede A.
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Esra Bukova Güzel,Aysun Nüket Elçi,Berna Cantürk Günhan,Emre Ev Çimen, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1, 2016
Desteklenen Projeler
2025 - 2026
2025 - 2026İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Problemleri Aracılığıyla Argümantasyon ve Modelleme Süreçlerinin İncelenmesi
TÜBİTAK Projesi , 1002 - Hızlı Destek Programı
Yitmez B. G.(Yürütücü), Tekin Dede A., Yılmaz S.
2025 - 2026
2025 - 2026Bilsem Matematik Öğretmenleri için Teknoloji Destekli Matematik Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Tekin Dede A. (Yürütücü), Tataroğlu Taşdan B., Bukova Güzel E., Yeşildere İmre S., Yiğit Koyunkaya M., Cantürk Günhan B., et al.
2024 - 2025
2024 - 2025
21. Yüzyıl Becerileri Işığında Bilime Yolculuk
TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı
(Proje Özeti)
Özcan E. G. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Yıldırım I., Özcanhan M. H., Birant K. U., Öztürk Ö., et al.
2024 - 2024
2024 - 2024Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Steam Odaklı Matematik Uygulamaları Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Tekin Dede A.
2023 - 2024
2023 - 2024
KÜLTÜREL MİRASIN İZİNDE BİLİMİN PEŞİNDE PROJESİ
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
(Proje Özeti)
İdil F. H., Narlı S., Ev Çimen E., Tekin Dede A., Kula Ünver S., Erkuş Y.
2023 - 2023
2023 - 2023Matematiğin Doğasında Çözüm Var
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Tekin Dede A.
2023 - 2023
2023 - 2023
Denizin, Ormanın, Hayatın Matematiğine Yolculuk
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Tekin Dede A.
2022 - 2022
2022 - 2022Doğadan Tasarıma Bir Bilim Yolculuğu
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Tekin Dede A.
2021 - 2021
2021 - 2021Özel Yetenekli Çocukların Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşımlar – Bifema
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Tekin Dede A.
2018 - 2020
2018 - 2020Sorgulama Tabanlı Analiz Öğretimindeki Argümantasyon Sürecini Destekleyen Öğretmen ve Öğrenci Söylemleri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Tekin Dede A. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Özer A. Ö.
2017 - 2017
2017 - 2017Matematik Öğretmenleri Mesleki Gelişim Yolunda Bir Arada
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Tekin Dede A., Elçi A. N.
2017 - 2017
2017 - 2017Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiği Öğretme Bilgilerinin Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Yiğit Koyunkaya M., Akkoç H., Semerci İ., Şadan N., Uğurel I., Türnüklü E., et al.
2017 - 2017
2017 - 2017
Lise Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programı Tasarımı ve Uygulaması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Tekin Dede A., Bukova Güzel E.
2013 - 2015
2013 - 2015MATEMATİK DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİN MODELLEME YETERLİLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
TEKİN DEDE A.
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorBuca Eğitim Fakültesi Dergisi
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
2019 - 2021
2019 - 2021Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Yardımcı Editör/Bölüm Editörü
Sanatsal Etkinlik
Burslar
2012 - 2015
2012 - 20152211 - Yurt İçi Doktora Burs Programı
TÜBİTAK
2010 - 2012
2010 - 20122210 - Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Program
TÜBİTAK
2010 - 2010
2010 - 2010