Doç. Dr. AYŞE TEKİN DEDE


Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Özel


Avesis Araştırma Alanları: İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

114

Yayın (WoS)

13

Yayın (Scopus)

12

Atıf (WoS)

41

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

70

H-İndeks (Scopus)

5

Atıf (Scholar)

835

H-İndeks (Scholar)

17

Atıf (TrDizin)

135

H-İndeks (TrDizin)

7

Atıf (Sobiad)

228

H-İndeks (Sobiad)

8

Atıf (Diğer Toplam)

424

Proje

15

Tez Danışmanlığı

8

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2012 - 2015

2012 - 2015

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2010 - 2012

2010 - 2012

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye

2005 - 2010

2005 - 2010

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2015

2015

Doktora

Matematik derslerinde öğrencilerin modelleme yeterliklerinin geliştirilmesi: Bir eylem araştırması

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr)

2012

2012

Yüksek Lisans

Matematik öğretmenlerinin model oluşturma etkinliği tasarım süreçleri ve etkinliklere yönelik görüşleri

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2011 - 2022

2011 - 2022

Araştırma Görevlisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Matematiksel Modelleme ve Öğretimi

Matematik Öğretiminde Matematik Alan Dilinin Kullanımı

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Matematik Eğitiminde Teorik Çerçeveler

Matematik Eğitiminde Öğrenme Teorileri

Lisans

Lisans

Üstün Yetenekli Öğrencilere Matematik Öğretimi

Matematik Öğretiminde Modelleme

Matematik Öğretiminde Etkinlik Geliştirme

Matematik Ders Kitabı İncelemesi

Analiz 2

Analiz 1

Matematiksel Modelleme

Analiz 1

Analiz 2

Öğretmenlik Uygulaması

Analiz I

Matematik Felsefesi

Okul Deneyimi

Topluma Hizmet Uygulamaları

Bilimsel Araştırma Yöntemleri

Makaleler

Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (5)
Scopus (12)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (11)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2025

2025

1. Investigation of the use of AI as a scaffolding tool during mathematical discussion in geometry problem-solving

Yavuz S., Tekin Dede A.

14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14), Bolzano, İtalya, 04 Şubat 2025, ss.2536-2543, (Tam Metin Bildiri)

2025

2025

2. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Argümantasyon Süreçleri ve İlişkilendirme Becerileri

Demirtaş C. N., Tekin Dede A.

7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2025

2025

3. Argümantasyon Tabanlı Teknoloji Destekli Öğretim Senaryolarında Öğretmen ve Öğrenci Eylemleri

Yavuz S., Tekin Dede A.

7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2025

2025

4. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Tasarladığı Mathigon Polypad Etkinliklerinin İncelenmesi

Yitmez B. G., Tekin Dede A., Yılmaz S.

7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2025

2025

5. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 5. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Kavramın Farklı Gösterimleri Arasında İlişkilendirme Becerisi Bağlamında İncelenmesi

Demirtaş C. N., Tekin Dede A.

7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)

2025

2025

6. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Argümantasyon Süreçlerinde Kullandıkları Gerekçelerinin İncelenmesi

Özen S. N., Tekin Dede A.

IV. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı)

2025

2025

7. Matematiksel Bir Problemin Argümantasyon Temelli Çözüm Sürecinde Matematiksel İlişkilendirme Becerilerinin İncelenmesi

Demirtaş C. N., Tekin Dede A.

5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)

2024

2024

8. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TEKNOLOJİ DESTEKLİ DİKDÖRTGEN İNŞA SÜRECİNDE ORTAKLAŞA ARGÜMANTASYON SÜREÇLERİNİN İNCELENMESİ

Yitmez B. G., TEKİN DEDE A., YILMAZ S.

12th INTERNATIONAL MARDIN ARTUKLU SCIENTIFIC RESEARCHES CONFERENCE, Mardin, Türkiye, 17 Ağustos 2024, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

9. Bir Modelleme Probleminin Çözümüne İlişkin Ortaklaşa Argümantasyon Süreci: İki Farklı Çözümün Tartışılması

Yitmez B. G., Tekin Dede A., Yılmaz S.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

10. Matematik Öğretiminde Yönlendirici Destek Olarak Teknoloji Kullanımı

Yavuz S., Tekin Dede A.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

11. Bir Ortaokul Matematik Öğretmenin Argümantasyon Tabanlı Öğretiminin İncelenmesi

Küçük C., Tekin Dede A.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2024

2024

12. GeoGebra Tabanlı Geometri Problemlerinin Çözümünde Yönlendirici Destek Aracı Olarak ChatGPT Kullanımın İncelenmesi

Yavuz S., Tekin Dede A.

16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)

2022

2022

14. Bir Ortaokul Matematik Öğretmeni Adayının Argümantasyon Destekli Öğretiminden Yansımalar

Tataroğlu Taşdan B., Tekin Dede A., Yiğit Koyunkaya M.

III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 23 - 25 Eylül 2022, ss.140, (Özet Bildiri)

2022

2022

17. eTwinning Üniversitelerle Entegrasyon Süreci

Tekin Dede A., Bal H.

12. eTwinning Ulusal Konferansı, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Mart 2022, (Yayınlanmadı)

2021

2021

18. Etnomodelleme Temelli Modelleme Uygulaması Esnasındaki Sosyo Eleştirel Tartışmaların İncelenm

Korkmaz Ş., Çelik M., Tekin Dede A.

5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

19. Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Uygulamalarını Gerçekleştirmelerinde Modelleme Uygulamaları Rehberi'nin Etkisi

Tekin Dede A., Özer A. Ö., Bukova Güzel E.

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Kongresi - 4, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2021, (Özet Bildiri)

2021

2021

20. Ortaklaşa Argümantasyon Sürecinde Öğretmen Katılımının İncelenmesi

Bayındır Kocaman N., Tekin Dede A., Aydın E.

II: Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 28 - 29 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)

2019

2019

21. Matematik Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerinin Niteliği

Tekin Dede A., Yeşildere İmre S., Akkoç H.

İnternational Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1-20, (Özet Bildiri)

2019

2019

22. Matematik Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerin Niteliği

TEKİN DEDE A., YEŞİLDERE İMRE S., AKKOÇ H.

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 4, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

23. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretimlerinde Kullandıkları Sorgulama Eylemlerinin İncelenmesi

Tekin Dede A., Yiğit Koyunkaya M., Tataroğlu Taşdan B.

Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

24. Analiz dersinde argümantasyon ve argümantasyonu destekleyici öğretmen eylemleri

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’, Türkiye, 04 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

25. Bilişsel Perspektif Altında Modelleme Döngüsü Çerçevesinde Öğrencilerin Çözüm Yaklaşımlarının Belirlenmesi

TEKİN DEDE A.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

26. Modelleme Problemi Çözümündeki Argümantasyon Sürecinde Kullanılan Gerekçeler

TEKİN DEDE A.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

27. Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde Argümantasyondan Yararlanmalarına İlişkin Görüşleri

TEKİN DEDE A.

II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

28. Sorgulama Tabanlı Matematik Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi

TEKİN DEDE A.

VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

29. Sınıf İçi Bir Modelleme Uygulamasından Yansımalar

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

31. Examination of Seventh Grade Students’ Using Mathematical Language in The Lines and Angles Subject

Ünal Z., Günkaya B., TEKİN DEDE A., YILMAZ S.

International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

32. Examining a Teacher’s Views Conducting a Modelling Implementation

TEKİN DEDE A., YILMAZ S.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

33. Reflections from Students’ Modelling Approaches: A Painting Problem

TEKİN DEDE A.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

36. Modelleme Sürecindeki Argümanların İncelenmesi

TEKİN DEDE A.

3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - Türkbilmat, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

37. Bir Modelleme Probleminin Çözümünde Karşılaşılan Öğrenci Zorlukları

TEKİN DEDE A.

3rd International Conference on New Trends in Education, 27 - 29 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

38. Modelleme Sürecinde Öğrencilerin Çözümü Yorumlama ve Doğrulama Yaklaşımları

TEKİN DEDE A., YILMAZ S.

3rd International Conference on New Trends in Education, 27 - 29 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)

2016

2016

39. Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Modelleme Yeterliklerinin Kısmi Yaklaşım ile Belirlenmesi

TEKİN DEDE A.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

40. Modelleme Problemlerinin Çözümünde Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Oluşturdukları Varsayımların İncelenmesi

TEKİN DEDE A., YILMAZ S.

12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

41. How to Integrate Mathematical Modelling into Mathematics Courses A Guide Suggestion

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

13rd International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

43. Matematik Öğretmenleri Modellemeye Dayalı Ders Planı Hazırlarken Nelere Dikkat Ediyorlar?

TEKİN DEDE A., HIDIROĞLU Ç. N., ÖZALTUN ÇELİK A., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E., ELÇİ A. N.

2. Türk Bilgisayar ve Matematik EğitimiSempozyumu (TÜRKBİLMAT-2), Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

44. Modelleme Yeterliklerinin Gelişimini Amaçlayan Bir Eylem Araştırması

TEKİN DEDE A., YILMAZ S.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

45. Matematiksel Modelleme Yeterliklerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Rubrik Geliştirme Çalışması

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2014

2014

46. Öğretmenlerin Alternatif Ölçme – Değerlendirme Yaklaşımına Yönelik Görüşleri: Eylem Araştırması

Kaçar S., TEKİN DEDE A., ŞAHİN M.

11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)

2013

2013

47. Pre-service primary mathematics teachers’ competencies to set up a mathematical model from a real model

TEKİN DEDE A., YILMAZ S.

International Conference on Primary Education, 16 - 18 Eylül 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

48. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Yeterliliklerinin İncelenmesi

TEKİN DEDE A., YILMAZ S.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2013

2013

49. Prensipler ve Bileşenler Bağlamında Matematik Öğretmenlerinin Tasarladıkları Model Oluşturma Etkinlikleri

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)

2011

2011

55. Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi

TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

20.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

56. Determining the Views of Mathematics Student Teachers Related to Mathematical Modeling

Tekin Dede A., Kula S., Hıdıroğlu Ç. N., Bukova Güzel E., Uğurel I.

35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.509, (Tam Metin Bildiri)

2011

2011

57. The Analysis of the Designed the Eşme Carpet Problem’s Solutions Through 7-Stage Mathematical Modelling Process

Hıdıroğlu Ç. N., Tekin A., Kula Ünver S.

35th Conference of the Group for the Psychology of Mathematics Education-PME 35, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

58. The Analysis of The Designed Eşme Carpet Problem’s Solutions Through 7-Stage Mathematical Modelling Process

HIDIROĞLU Ç. N., TEKİN DEDE A., KULA S., BUKOVA GÜZEL E.

The 35th Conference of the International Group for the Psychology of MathematicsEducation, 10 - 15 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)

2011

2011

59. THE ANALYSIS OF PROSPECTIVE TEACHERS' THOUGHT PROCESSES IN THE MATHEMATICAL MODELLING THROUGH A DESIGNED FERMI PROBLEM

Hidiroglu C. N., TEKİN DEDE A., BUKOVA GÜZEL E.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.315, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

60. A STUDENT TEACHER'S CHOICE OF EXAMPLES IN TEACHING PROBABILITY

KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E., TEKİN DEDE A., Hidiroglu C. N.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.469, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

61. EXAMINING MODEL ELICITING ACTIVITIES DEVELOPED BY PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS

TEKİN DEDE A., Hidiroglu C. N., BUKOVA GÜZEL E.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.401, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

62. THE ANALYSIS OF THE DESIGNED THE ESME CARPET PROBLEM'S SOLUTIONS THROUGH 7-STAGE MATHEMATICAL MODELLING PROCESS

Hidiroglu C. N., Tekin Dede A., Kula Ünver S.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.457, (Tam Metin Bildiri) identifier

2011

2011

63. DETERMINING VIEWS OF PROSPECTIVE MATHEMATICS TEACHERS RELATED TO MATHEMATICAL MODELLING

Tekin Dede A., Kula Ünver S., Hidiroglu C. N., Uğurel I.

35th Annual Conference of the International-Group-for-the-Psychology-of-Mathematics-Education (PME), Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, ss.509, (Tam Metin Bildiri) identifier

2010

2010

65. Öğrencilerin Modellemede Bireysel ve Birlikte Çalışarak Ortaya Koydukları Yaklaşımlar ve Düşünme Süreçleri

HIDIROĞLU Ç. N., TEKİN A., BUKOVA GÜZEL E.

9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2024

2024

1. Okul Dışı Eğitim ve Öğrenmenin Kuramsal Temelleri ve İlgili Çalışmalar

Tekin Dede A.

Matematik Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Mustafa Zeki Aydoğdu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-20, 2024

2021

2021

2. Matematiksel Modelleme Problemlerinde Teknoloji Kullanımının Rolü

Tekin Dede A., Yiğit Koyunkaya M.

Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Esra Bukoca Güzel,Muhammed Fatih Doğan,Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.295-320, 2021

2021

2021

3. Matematiksel Modellemenin Öğretim Programlarındaki ve Proje Çalışmalarındaki Yeri

Tekin Dede A.

Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Esra Bukova Güzel,Muhammed Fatih Doğan,Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.71-100, 2021

2021

2021

4. Eğitimde Farklı Yaklaşımlar

Tekin Dede A., Çelik A. Ö.

Karşılaştırmalı Eğitim Araştırma Yaklaşımları ve Yöntemleri, Serhat Aydın, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.389-406, 2021

2021

2021

5. Matematiksel Modelleme Problemlerinde Teknoloji Kullanımının Rolü

YİĞİT KOYUNKAYA M., TEKİN DEDE A.

Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Bukova Güzel, Esra; Doğan, Muhammed Fatih; Özaltun Çelik, Aytuğ, Editör, Pegem Akademi, ss.295-320, 2021

2016

2016

10. İrrasyonel Sayılar

Tekin Dede A.

Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Esra Bukova Güzel,Aysun Nüket Elçi,Berna Cantürk Günhan,Emre Ev Çimen, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1, 2016

Desteklenen Projeler

2024 - 2025

2024 - 2025

21. Yüzyıl Becerileri Işığında Bilime YolculukSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4007 - Bilim Şenlikleri Destekleme Programı

(Proje Özeti)
Özcan E. G. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Yıldırım I., Özcanhan M. H., Birant K. U., Öztürk Ö., et al.

2024 - 2024

2024 - 2024

Özel Yetenekli Öğrencilerin Eğitiminde Steam Odaklı Matematik Uygulamaları Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

Tekin Dede A.

2023 - 2023

2023 - 2023

Matematiğin Doğasında Çözüm Var

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Tekin Dede A.

2023 - 2023

2023 - 2023

Denizin, Ormanın, Hayatın Matematiğine YolculukSürdürülebilir Kalkınma

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Tekin Dede A.

2022 - 2022

2022 - 2022

Doğadan Tasarıma Bir Bilim Yolculuğu

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Tekin Dede A.

2021 - 2021

2021 - 2021

Özel Yetenekli Çocukların Eğitiminde Disiplinler Arası Yaklaşımlar – Bifema

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Tekin Dede A.

2018 - 2020

2018 - 2020

Sorgulama Tabanlı Analiz Öğretimindeki Argümantasyon Sürecini Destekleyen Öğretmen ve Öğrenci Söylemleri

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

Tekin Dede A. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Özer A. Ö.

2017 - 2017

2017 - 2017

Matematik Öğretmenleri Mesleki Gelişim Yolunda Bir Arada

Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje

Tekin Dede A., Elçi A. N.

2013 - 2015

2013 - 2015

MATEMATİK DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİN MODELLEME YETERLİLİKLERİNİN GELİŞTİRİLMESİ: BİR EYLEM ARAŞTIRMASI

Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi

TEKİN DEDE A.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2021 - Devam Ediyor

2021 - Devam Ediyor

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

2019 - 2021

2019 - 2021

Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü



Burslar

2012 - 2015

2012 - 2015

2211 - Yurt İçi Doktora Burs Programı

TÜBİTAK

2010 - 2012

2010 - 2012

2210 - Yurt İçi Yüksek Lisans Burs Program

TÜBİTAK

2010 - 2010

2010 - 2010

Aday Öğretmen Staj Bursu

Fulbright Programı

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 41

h-indeksi (WOS): 4