Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1997 - 1999
1997 - 1999Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Öğretmenliği (Dr), Türkiye
1986 - 1989
1986 - 1989Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye
1982 - 1986
1982 - 1986Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
1999
1999Doktora
Doğu Akdeniz bölgesinde yayılış gösteren bazı Origanum L. türleri üzerinde anatomik, morfolojik ve sitotaksonomik araştırmalar
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Öğretmenliği (Dr)
1989
1989Yüksek Lisans
İzmir İli ve Çevresinde Yayılış Gösteren Bazı Poaceae (Graminae) Familyasına Ait Türler Üzerine Ön Araştırmalar
Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
İlköğretim
Fen Bilimleri Eğitimi
Öğretmen Eğitimi
Yönetilen Tezler
2024
2024Yüksek Lisans
Fen bilimleri öğretmen adaylarının STEM uygulamaları öğretmen öz-yeterlik, STEM pedagojik alan bilgisi ve mesleki gelişimlerinin incelenmesi
BALIM A. G. (Danışman)
E.VERDİ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Fen öğretiminde disiplinlerarası entegrasyonun ortaokul öğrencilerinin bilimsel süreç becerileri, akıl yürütme becerileri ve kavramsal anlama düzeylerine etkisi
BALIM A. G. (Danışman)
A.KARAPINAR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Çevre eğitimi kapsamında geliştirilen fetemm etkinliklerinin ortaokul fen bilimleri dersi öğrencilerinin çevre eğitimi ve fetemm eğitimine yönelik tutumları üzerine etkisi
Balım A. G. (Danışman)
D.DUYAL(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Fen bilgisi öğretmen adaylarının 21. yy öğrenen becerileri ile eğitim teknolojilerine yönelik öz-yeterlilik düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
Balım A. G. (Danışman)
E.KARAMAN(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Sorgulama temelli fen etkinliklerinin öğrencilerin kavramsal anlama, sorgulayıcı öğrenme beceri algılarına ve fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerine etkisi
Balım A. G. (Danışman)
B.SIZAN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Covid-19 sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımına yönelik yeterlilik algıları ve uzaktan eğitime ilişkin görüşleri
Balım A. G. (Danışman)
B.ÖZTAŞ(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
Ortaokul Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Görsel Tasarım İlkeleri Açısından Değerlendirilmesi
Balım A. G. (Danışman)
E.ALTAY(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Sosyo-bilimsel argümantasyon yönteminin öğrencilerin bilgileri günlük hayatla ilişkilendirme düzeylerine, girişimciliklerine ve sürdürülebilir fen bilimlerine yönelik tutumlarına etkisi
BALIM A. G. (Danışman)
E.ÖZCAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Türkiye'de fen eğitiminde argümantasyon alanında son on yılda yapılan akademik yayınların betimsel analiz yöntemiyle incelenmesi
BALIM A. G. (Danışman)
S.MALLI(Öğrenci)
2019
2019Doktora
Fen bilimleri öğretiminde argümantasyona dayalı sorgulama yöntemi kullanımının öğrencilerin epistemolojik inançlarına, üst biliş becerilerine ve kavramsal anlama düzeylerine etkilerinin araştırılması
BALIM A. G. (Danışman)
S.KAÇAR(Öğrenci)
2016
2016Doktora
Animasyon destekli kavram karikatürlerinin kavramsal anlama, derse yönelik tutum ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algılarına etkisi
BALIM A. G. (Danışman)
E.EVREKLİ(Öğrenci)
2016
2016Yüksek Lisans
Bu Benim Eserim" proje yarışmasına katılan öğrencilerin kariyer gelişiminde aile etkisi ve takım çalışmasının incelenmesi
BALIM A. G. (Danışman)
R.AKYEL(Öğrenci)
2015
2015Yüksek Lisans
Probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin analitik düşünme becerileri, kavramsal anlamaları ve fene yönelik tutumları üzerine etkileri
BALIM A. G. (Danışman)
M.OLÇA(Öğrenci)
2013
2013Yüksek Lisans
Probleme dayalı öğrenmenin fen öğretmen adaylarının problem çözme becerileri, akademik başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi
BALIM A. G. (Danışman)
E.ÖZCAN(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Kavram karikatürleri destekli probleme dayalı öğrenme yönteminin öğrencilerin problem çözme becerileri algılarına, fen öğrenmeye yönelik motivasyonlarına ve kavramsal anlama düzeylerine etkileri
BALIM A. G. (Danışman)
D.İNEL(Öğrenci)
2012
2012Doktora
Fen ve teknoloji dersi "güneş sistemi ve ötesi?: Uzay bilmecesi" ünitesinde proje tabanlı öğrenme uygulamalarının öğrenci başarılarına, yaratıcı düşünmelerine, fen ve teknolojiye yönelik tutumlarına etkisi
BALIM A. G. (Danışman)
H.DENİŞ(Öğrenci)
2011
2011Doktora
Öğrencilerin Hücre Bölünmesi ve Kalıtım? konularındaki kavram yanılgılarının giderilmesinde ve zihinsel modelleri üzerinde yapılandırmacı yaklaşımın etkisi
BALIM A. G. (Danışman)
G.AYDIN(Öğrenci)
2010
2010Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretiminde zihin haritası ve kavram karikatürü etkinliklerin öğrencilerin akademik başarılarına ve sorgulayıcı öğrenme beceri algılarına etkisi
BALIM A. G. (Danışman)
E.EVREKLİ(Öğrenci)
2009
2009Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji dersinde probleme dayalı öğrenme yöntemi kullanımının öğrencilerin kavramları yapılandırma düzeyleri, akademik başarıları ve sorgulayıcı öğrenme becerileri algıları üzerindeki etkileri
BALIM A. G. (Danışman)
D.İNEL(Öğrenci)
2008
2008Yüksek Lisans
Fen ve teknoloji öğretiminde sorgulayıcı öğrenme stratejilerinin öğrencilerin sorgulayıcı öğrenme becerileri, akademik başarıları ve tutumları üzerindeki etkisi
BALIM A. G. (Danışman)
S.NİHAN(Öğrenci)
2006
2006Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıflarda fen bilgisi dersinde Web tabanlı öğretim desteğinin öğrenci başarısına etkisi
BALIM A. G. (Danışman)
T.CÜEZ(Öğrenci)
2003
2003Yüksek Lisans
İlköğretim 8. sınıf asit baz konusu üzerine çoklu zeka kuramı uygulamaları
BALIM A. G. (Danışman)
M.ÖZAÇIK(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (19)
Scopus (2)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (7)
2024
20241. The Effect of Using Animated Concept Cartoons in Science Education on Students’ Conceptual Understandings
EVREKLİ E., BALIM A. G.
Manisa Celal Bayar University Journal of The Faculty of Education , cilt.12, sa.2, ss.414-436, 2024 (TRDizin)
2024
20242. VOSviewer application within the scope of bibliometric analysis: Literature review on the use of virtual laboratories in education
ALTAY E., BALIM A. G.
EDUCATION MIND , cilt.3, sa.2, ss.214-228, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20243. EXAMINING THE RELATIONSHIP BETWEEN SATISFACTION AND ATTITUDE LEVELS OF PRE-SERVICE SCIENCE TEACHER'S TOWARDS DISTANCE EDUCATION
BALIM A. G., ALTAY E., ÖZTAŞ B.
International Journal of New Trends in Arts, Sports &Science Education , cilt.13, sa.1, ss.44-52, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Stem Pedagojik Alan Bilgisi (STEMPAB) Düzeyinin İncelenmesi
VERDİ E., BALIM A. G.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.14, sa.2, ss.847-871, 2023 (TRDizin)
2023
20235. STEM PEDAGOJİK ALAN BİLGİSİ (STEMPAB) ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ
VERDİ E., BALIM A. G.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.68, ss.351-374, 2023 (TRDizin)
2023
20236. Işığın Madde ile Etkileşimi Ünitesine Yönelik Kavramsal Anlama Testi Geliştirme Çalışması
KARAPINAR A., BALIM A. G.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.57, ss.1646-1668, 2023 (TRDizin)
2022
20227. Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitiminde Çağdaş Yaklaşımlara Yönelik Görüşleri
KAÇAR S., ORMANCI Ü., ÖZCAN E., BALIM A. G., Urhan O.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.23, sa.2, ss.1830-1890, 2022 (TRDizin)
2022
20228. COVID-19 SÜRECİNDE UZAKTAN EĞİTİME YÖNELİK ÖĞRETMENLERLE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ
BALIM A. G., ALTAY E., ÖZTAŞ B.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.62, ss.503-526, 2022 (TRDizin)
2018
20189. ARGÜMANTASYONA DAYALI SORGULAMA YÖNTEMİNİN ELEKTRİK ENERJİSİ KONUSUNDA KULLANIMINA İLİŞKİN ETKİNLİK ÖRNEĞİ1
Kaçar S., Balım A. G.
Araştırma Temelli Etkinlik Dergisi
, cilt.8, sa.2, ss.127-149, 2018 (TRDizin)
2014
201410. Ortaokul Öğrencilerinin Madde Konusuna Yönelik Fikirleri Çizim Yöntemi
ORMANCI Ü., BALIM A. G.
ELEMENTARY EDUCATION ONLINE
, cilt.13, sa.3, ss.827-846, 2014 (Scopus, TRDizin)
2013
201311. Concept Cartoon samples integrated to PBL scenario towards matter and heat unit
BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H., TÜRKOGUZ S., KAÇAR S.
Mediterranean Journal of Educational Research , cilt.14, ss.865-873, 2013 (TRDizin)
2012
201212. Activity Plans Based On 7E Model Of Constructivist Approach On The Subjects Of "Matter And Heat" In Science And
Balım A. G., Türkoguz S., Aydın G., Evrekli E.
Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.1, sa.1, ss.128-139, 2012 (TRDizin)
2012
201213. Kavram ve zihin haritası kullanımının öğrencilerin kavramları anlama düzeyleri ile Fen ve Teknolojiye yönelik tutumları üzerindeki etkileri
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.229-250, 2012 (TRDizin)
2011
201114. Fen eğitimi alanındaki lisansüstü tezlerdeki yöntemsel ve istatistiksel sorunlar
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., DENİŞ ÇELİKER H., BALIM A. G.
İlköğretim Online , cilt.10, sa.1, ss.206-218, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201115. Prospective Science and Technology Teacher s Metaphors Related to Science and Technology Teacher Concept
BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.1, sa.1, ss.331-340, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201116. The Activities Based on Conceptual Change Strategies Prepared by Science Teacher Candidates
AYDIN G., BALIM A. G.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.1, sa.1, ss.557-566, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201117. An Argumentation Based Black Box Activity Example on Transformation of Energy in Science and Technology Education
BALIM A. G., KÜÇÜK H., SCHALLIES M.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.1, sa.1, ss.53-58, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
200918. The attitude scale of constructivist approach for prospective science teachers: A study of validity and reliability Fen Öǧretmen Adaylarina Yönelik Yapilandirmaci Yaklaşim Tutum Ölçeǧi: Geçerlilik ve Güvenirlik Çalişmasi
Evrekli E., Inel D., BALIM A. G., Kesercioǧlu T.
Journal of Turkish Science Education
, cilt.6, sa.2, ss.134-148, 2009 (Scopus, TRDizin)
2003
200319. Fen Bilimleri Eğitiminde Kavram Haritasını Doğru Ve Anlaşılabilir Kullanabilme
PEKMEZ E., BALIM A. G.
Çağdaş Eğitim Dergisi , cilt.28, sa.297, ss.22-29, 2003 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
20241. TÜRKİYE’DE SON BEŞ YILDA ORTAOKUL FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARIYLA İLGİLİ YAPILAN YÜKSEK LİSANS TEZLERİNİN İNCELENMESİ
ÇAKIRCALI Ş., BALIM A. G.
6. INTERNATIONAL LIBERTY INTERDISCIPLINARY STUDIES CONFERENCE, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Kasım 2024, cilt.1, ss.636-656, (Tam Metin Bildiri)
2024
20242. Pandemi Sürecinde Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutumlarının İncelenmesi
ÖZTAŞ B., ALTAY E., BALIM A. G.
3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON RECENT ACADEMIC STUDIES ICRAS 2024, Konya, Türkiye, 3 - 04 Aralık 2024, cilt.1, ss.760-767, (Tam Metin Bildiri)
2024
20243. ADAPTION OF STEAM POLY TO SCIENCE EDUCATION ON SOCIETY SCIENTIFIC ISSUES
BALIM A. G., ALTAY E., ÖZTAŞ B.
International Conference STEAM & AL in Education, Krakow, Polonya, 10 - 12 Temmuz 2024, cilt.1, ss.100-101, (Özet Bildiri)
2023
20234. AFET EĞİTİMİNİN, ÖĞRENCİLERİN AFET BİLİNCİ DÜZEYLERİNE VE AFET FARKINDALIKLARINA ETKİSİ
BALIM A. G., ALTAY E., ÖZTAŞ B., BALIM S.
8th INTERNATIONAL EDUCATION AND INNOVATIVE SCIENCES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2023, cilt.1, ss.93-104, (Tam Metin Bildiri)
2023
20235. İZLE-DÜŞÜN-TARTIŞ: UZAY KİRLİLİĞİNE FARKLI BİR BAKIŞ
BALIM A. G., ALTAY E.
BEYSEHIR SELCUKLU 1st INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMANITY AND SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2023, cilt.1, ss.756-771, (Tam Metin Bildiri)
2023
20236. STEM EĞİTİMİNDE ÖZYETERLİK ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ
BALIM A. G., VERDİ E.
4. International Anatolian Scientific Research Congress, Kars, Türkiye, 17 - 20 Şubat 2023, cilt.1, ss.1433-1449, (Tam Metin Bildiri)
2023
20237. COVID-19 SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
ÖZTAŞ B., BALIM A. G.
Ases III. International Educational Sciences Conference, Ankara, Türkiye, 28 Ocak 2023, cilt.1, sa.3, ss.72-83, (Tam Metin Bildiri)
2023
20238. 5, 6, 7 VE 8. SINIF FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARININ METİN TASARIMI, GÖRSEL ÖGELERİN TASARIMI, SAYFA TASARIMI, KAPAK TASARIMI VE ÜRETİME YÖNELİK DIŞ ÖZELLİKLERİ AÇISINDAN İNCELENMESİ
ALTAY E., BALIM A. G.
Ases III. International Educational Sciences Conference, Ankara, Türkiye, 28 - 29 Ocak 2023, cilt.1, sa.3, ss.48-69, (Tam Metin Bildiri)
2022
20229. Işığın Madde ile Etkileşimi Konusu ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespiti
KARAPINAR A., BALIM A. G.
Uluslararası Eğitim Kongresi / EDUCongress 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, cilt.1, ss.761-763, (Özet Bildiri)
2022
202210. Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesinde Güncel Yönelimler
KARAPINAR A., BALIM A. G.
INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2022-EDU, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, cilt.1, ss.768-770, (Özet Bildiri)
2022
202211. Fen öğretiminde kavram karikatürlerinin kullanımı ve madde ve ısı ünitesine ilişkin örnekler
EVREKLİ E., BALIM A. G.
The 13rd International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 11 Mart 2022, cilt.1, ss.41-48, (Tam Metin Bildiri)
2022
202212. The Using of Concept Cartoons in Science Education and the Examples About Matter and Heat Topic
EVREKLİ E., BALIM A. G.
The 13th International Scientific Research Congress, Elazığ, Türkiye, 11 Mart 2022, cilt.1, ss.68-75, (Tam Metin Bildiri)
2021
202113. Türkiye İle Kanada Fen Öğretim Programlarının Çevre Eğitimi Açısından Karşılaştırması
ALTAY E., BALIM A. G.
3. International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Denizli, Türkiye, 30 Eylül 2021, cilt.1, ss.368-385, (Tam Metin Bildiri)
2021
202114. COVID-19 SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMINA YÖNELİK YETERLİLİK ALGILARI VE UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ
BALIM A. G., ÖZTAŞ B.
3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 30 Eylül 2021, cilt.1, ss.368-385, (Özet Bildiri)
2021
202115. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Sürecinde Sosyo-Bilimsel Argümantasyon Kullanılmasına Yönelik Görüşleri
ÖZCAN E., BALIM A. G.
VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 07 Temmuz 2021, cilt.8, ss.509-510, (Özet Bildiri)
2021
202116. Maddenin Tanecikli Yapısı ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespiti: Bir Meta-sentez Çalışması
ALTAY E., BALIM A. G.
2 nd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, cilt.2, ss.57-58, (Özet Bildiri)
2012
201217. THE EFFECT OF REFLECTIONS OF SCIENCE ON NATURE PROJECT ON STUDENTS, SCIENCE PROCESS SKILLS
BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H., TÜRKOGUZ S., KAÇAR S.
World Conference on Educational and Instructional Studies 2012, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2012, (Özet Bildiri)
2012
201218. Concept Cartoons Assisted Problem Based Learning Method in Science Techology Teaching ans Students Views
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
3rd World Conference on Learning, Teaching and Administration, 25 - 28 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)
2010
201019. Turkey's position in terms of classroom teacher activities according to the PISA 2006 results in comparison to other countries
BALIM A. G., Denis H., EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2202-2206, (Tam Metin Bildiri)
2010
201020. Development of a scoring system to assess mind maps
EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2330-2334, (Tam Metin Bildiri)
2010
201021. Examining of Turkish and portuguese education systems and science curricula
BALIM A. G., Kucuk H.
1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri)
2009
200922. Technologically-supported mind and concept maps prepared by students on the subjects of the unit "systems in our body"
Aydin G., BALIM A. G.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2838-2842, (Tam Metin Bildiri)
2009
200923. An opinion scale of constructivist approach for science teachers: a study of validity and reliability
Kesercioglu T., BALIM A. G., Inel D., Evrekli E.
World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2222-2226, (Tam Metin Bildiri)
2008
200824. The Use of Concept Cartoons in Constructive Science and Technology Education The Examples about The Subject of Pressure
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E., KESERCİOĞLU T. İ.
XIII. IOSTE Symposium, 21 - 26 Eylül 2008, (Tam Metin Bildiri)
2007
200725. İlköğretim Altıncı Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabının İncelenmesi ve Ders Kitabına İlişkin Öğrenci Görüşleri
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
VII. International Educational Technologies Conference, 3 - 05 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
2007
200726. Probleme Dayalı Öğrenme PDÖ Yönteminin Kavram Karikatürleriyle Birlikte Kullanımı Fen ve Teknoloji Dersi Etkinliği
BALIM A. G., İNEL EKİCİ D., EVREKLİ E.
VII. International Educational Technologies Conference, 3 - 05 Mayıs 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
20241. ÇEVRE BİLİMİ
BALIM A. G., ÖZCAN E.
ÇEVRE VE TOPLUM, GÜLERSOY ALİ EKBER, KAYA GAZANFER, ŞEKER AZİZ, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.35-53, 2024
2024
20242. Biyoloji Laboratuvarına Yönelik Tutum: Öğrencilerin Laboratuvar Deneyimlerinin Eğitimdeki Rolü
ALTAY E., ÖZTAŞ B., BALIM A. G.
Fen Bilgisi Araştırmalarında Güncel Çalışmalar, UZUN EMİNE, Editör, BİDGE YAYINLARI, Ankara, ss.104-126, 2024
2023
20233. Stem Eğiticileri İçin Stem Pedagojik Alan Bilgisi (STEMPAB)
VERDİ E., BALIM A. G.
Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Teori, Araştırma ve Derlemeler, PROF. DR. BÜLENT PEKDAĞ, Editör, SERÜVEN YAYINEVİ, Ankara, ss.227-250, 2023
2023
20234. AFET EĞİTİMİ İLE BİLİNÇLENELİM, KORUNALIM, YAŞAYALIM!
BALIM A. G., ALTAY E., ÖZTAŞ B., BALIM S.
Eğitim Alanında Güncel Bilimsel Araştırmalar-IV, Prof. Dr. Abuzer AKGÜN, Doç. Dr. Ümit DURUK, Editör, Iksad Publications, Ankara, ss.223-242, 2023
2022
20225. THE EFFECT OF USING ANIMATED CONCEPT CARTOONS ON STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS SCIENCE LESSON
EVREKLİ E., BALIM A. G.
Current Research in Education, Assoc. Prof. Dr. Zahal Onur, Dr. Taş Halil, Editör, GECE KİTAPLIĞI, Ankara, ss.159-185, 2022
2022
20226. EVALUATION OF SECONDARY SCHOOL SCIENCE TEXTBOOKS IN TERMS OF VISUAL DESIGN PRINCIPLES
ALTAY E., BALIM A. G.
New Trends in Educational Sciences, Ünüvar Perihan, Editör, DUVAR YAYINLARI, İzmir, ss.65-83, 2022
2022
20227. SCIENCE TEACHERS' PERCEPTIONS OF COMPETENCE TOWARDS THE USE OF INFORMATION AND COMMUNICATION TECHNOLOGIES IN THE COVID-19 PROCESS AND THEIR VIEWS ON DISTANCE EDUCATION
ÖZTAŞ B., BALIM A. G.
New Trends in Educational Sciences, ÜNİVAR PERİHAN, Editör, DUVAR YAYINLARI, İzmir, ss.23-40, 2022
2021
20218. Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Hakkında Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Bir MetaSentez Çalışması
BALIM A. G., YAMAN E., SIZAN B.
SOSYAL BİLİMLERDE COVID-19 SALGINI DÖNEMLER VE DEĞİŞİM DİNAMİKLERİ - 2, ÖZGE ERDURAN TEKİN, Editör, ASTANA YAYINLARI, Ankara, ss.113-136, 2021
2021
20219. Analitik Düşünme Becerisi
BALIM A. G., BALIM S.
KURAMDAN UYGULAMAYA 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ÖĞRETİMİ, Doç. Dr. Ormancı Ümmühan - Prof. Dr. Çepni Salih, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.178-190, 2021
2019
201911. Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
ORMANCI Ü., BALIM A. G.
Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Balım, Ali Günay, Editör, Anı Yayıncılık, ss.9-37, 2019
2019
201912. Fen ve Sanat Entegrasyonu
BALIM A. G., TÜRKOGUZ S., DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., ÖZCAN E., DUBAN N.
Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Prof.Dr.Ali Günay BALIM, Editör, Anı YAyıncılık, İzmir, ss.1-20, 2019
2019
201913. Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Ali Günay Balım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.89-126, 2019
2019
201914. Argümantasyona Dayalı Öğrenme
KAÇAR S., BALIM A. G.
FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM AL GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.187-220, 2019
2019
201915. Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı
ORMANCI Ü., BALIM A. G.
Fen Öğretiminde Yenilikçi Yalaşımlar, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.9-37, 2019
2019
201916. Proje Tabanlı Öğrenme Yöntemi
DENİŞ ÇELİKER H., BALIM A. G.
FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.133-164, 2019
2019
201917. Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi
İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.
FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.89-126, 2019
2019
201918. Fen Öğretiminde Mobil Öğrenme Uygulamaları
KARAPINAR A., BALIM A. G.
FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.275-302, 2019
2019
201919. Sosyo-Bilimsel Konuların Tanıtımı ve Genel Özellikleri
ÖZCAN E., BALIM A. G.
FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.225-244, 2019
2017
201720. 2. INTERNATIONAL CONFERENCE ON BEST PRACTICES and INNOVATION in EDUCATION
KESERCİOĞLU T. İ., BALIM A. G., HARPUTLU L.
-, İzmir, 2017
2016
201621. İLKOKUL 3 SINIF FEN BILIMLERI DERS KİTABI 1., 2. ve 3. Kitap
KAYA O. N., KOCA A., ÜNSAL Y., TÜYSÜZ C., ÖZSEVGEÇ T., YÜRÜMEZOĞLU K., et al.
MEB Yayınları: 6127, Ankara, 2016
2016
201622. Fen Bilimleri 6. Sınıf
KOCA A., KAYA O. N., TÜYSÜZ C., YÜRÜMEZOĞLU K., ÖZSEVGEÇ T., SELVİ M., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2016
2016
201623. İlkokul Fen Bilimleri 3 Sınıf
KAYA O. N., KOCA A., ÜNSAL Y., TÜYSÜZ C., ÖZSEVGEÇ T., YÜRÜMEZOĞLU K., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2016
2016
201624. İLKOKUL FEN BİLİMLERİ 3 SINIF
KAYA O. N., KOCA A., ÜNSAL Y., TÜYSÜZ C., ÖZSEVGEÇ T., YÜRÜMEZOĞLU K., et al.
Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016
2016
201625. FEN BİLİMLERİ 6 SINIF
KOCA A., KAYA O. N., TÜYSÜZ C., YÜRÜMEZOĞLU K., ÖZSEVGEÇ T., SELVİ M., et al.
MİLLİ EĞİTİM BASIMEVİ, Ankara, 2016
2015
201526. Ortaokul 6 Sınıflar Fen Bilimleri Ders Kitabı
KOCA A., KAYA O. N., TÜYSÜZ C., YÜRÜMEZOĞLU K., ÖZSEVGEÇ T., SELVİ M., et al.
MEB Yayınları:6025, Ankara, 2015
2014
201427. Biyoloji Uygulamaları 2
KESERCİOĞLU T. İ., AKPINAR E., BALIM A. G.
Anı Yayıncılık, Ankara, 2014
2005
200528. İlköğretim Fen ve Teknoloji Sınıflarında Öğrenme- Öğretme Yaklaşımları
BALIM A. G.
İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi, kesercioğlu teoman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.72-93, 2005
2004
200429. Biyoloji Uygulamaları 1
BALIM A. G., ÇAVAŞ B., ÖZTÜRK ÇALI İ.
Gema Gelişim Yayıncılık, İzmir, 2004
Desteklenen Projeler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorOrtaokul Öğrencileriyle Fenin Doğaya Yönelik Uygulamalari
TÜBİTAK Projesi
BALIM A. G., TÜRKOGUZ S.
2023 - 2023
2023 - 2023Afet Eğitimi ile Bilinçlenelim, Korunalım, Yaşayalım!
Dernek (STK)
Balım S., Türkoguz S., Balım A. G. (Yürütücü)
2023 - 2023
2023 - 2023
AFET EĞİTİMİ İLE BİLİNÇLENELİM, KORUNALIM, YAŞAYALIM
Valilik
(Proje Özeti)
Özel Füzün S., Balım A. G. (Yürütücü)
2018 - 2019
2018 - 2019Ortaokul Öğrencileriyle Fen'in Doğaya Yönelik Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Balım A. G. (Yürütücü), Cantürk Günhan B.
2018 - 2019
2018 - 2019”Ortaokul Öğrencileriyle Fenin Doğaya Yönelik Uygulamaları”-118B295 No’xxlu Proje
TÜBİTAK Projesi
BALIM A. G. (Yürütücü), TÜRKOGUZ S.
2017 - 2019
2017 - 2019FEN BİLİMLERİ ÖĞRETİMİNDE ARGÜMANTASYONA DAYALI ÖĞRENME YÖNTEMİ KULLANIMININ ÖĞRENCİLERİN EPİSTEMOLOJİK İNANÇ VE ÜST BİLİŞ BECERİLERİ İLE KAVRAMSAL ANLAMA DÜZEYLERİNE ETKİLERİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BALIM A. G. (Yürütücü)
2018 - 2018
2018 - 2018Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarına Yönelik Fen Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar Eğitimi
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
YÜRÜMEZOĞLU K., BALIM A. G. (Yürütücü)
2014 - 2018
2014 - 2018SOSYO BİLİMSEL ARGÜMANTASYON YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLGİLERİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİRME DÜZEYLERİNE, GİRİŞİMCİLİKLERİNE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR FEN BİLİMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
BALIM A. G. (Yürütücü)
2017 - 2017
2017 - 2017Fen Bilimleri Öğretmenlerine Yönelik Çağdaş Yaklaşımlar Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
BALIM A. G. (Yürütücü)
2014 - 2017
2014 - 2017SOSYO-BİLİMSEL ARGÜMANTASYON YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN BİLGİLERİ GÜNLÜK HAYATLA İLİŞKİLENDİRME DÜZEYLERİNE, GİRİŞİMCİLİKLERİNE VE SÜRDÜRÜLEBİLİR FEN BİLİMLERİNE YÖNELİK TUTUMLARINA ETKİSİ
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Doktora
BALIM A. G. (Yürütücü)
2015 - 2015
2015 - 2015“Reflection of Science in Nature and Science ”, TUBITAK Nature Education and Science Schools Support Program, 4004, Researcher,: Project Start Date :22. 08. 2015, İzmir.
TÜBİTAK Projesi
BALIM A. G. (Yürütücü)
2015 - 2015
2015 - 2015“Science Consultancy Project for Science Teachers Candidates”, TÜBİTAK Program for Supporting Scientific Activities for Teacher and Student No: 1059B291400354, Researcher,:, Project Start Date 02. 03. 2015, İzmir.
TÜBİTAK Projesi
BALIM A. G. (Yürütücü)
2013 - 2013
2013 - 2013Fen Bilimleri Öğretmenleri İçin Bilim Danışmanlığı Projesi
TÜBİTAK Projesi , 2229 - Lisans ve Lisans Öncesi, Öğrt. ve Öğrc. Yönelik Bilimsel Etk. D. P.
Balım A. G. (Yürütücü), Cantürk Günhan B.
2011 - 2012
2011 - 2012Bilimin Doğaya Yansımaları
TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları
Balım A. G. (Yürütücü), Cantürk Günhan B., TÜRKOGUZ S., AKDOĞAN F. S.
2011 - 2012
2011 - 2012“Bilimin Doğaya Yansımaları Projesi”, TÜBİTAK Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı, 111B118, Katılımcı, 15.06.2011-15.06.2012, İzmir.
TÜBİTAK Projesi
BALIM A. G. (Yürütücü), ÖZCAN E.
2000 - 2002
2000 - 2002İlköğretim Fen Bilgisi Derslerinde Matematik Uygulamalı Konuların Bilgisayar Destekli Eğitim İle Verilmesinin Öğrenci Başarılarına Etkileri
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
Erduran A., Köroğlu H.(Yürütücü), Keşan C., Balım A. G., Moralı H. S., Boyacıoğlu Emiroğlu H.