Prof. Dr. ALİ GÜNAY BALIM


Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Fen Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Bilimsel Disiplinler, Sosyal Bilimler (Soc), Doğa Bilimleri Genel, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Eğitim, İlköğretim, Fen Bilimleri Eğitimi, Öğretmen Eğitimi

E-posta: agunay.balim[at]deu.edu.tr
Diğer E-posta: agbalim[at]gmail.com
İş Telefonu: +90 232 301 2314
Fax Telefonu: +90 232 420 4895
Web: https://avesis.deu.edu.tr/agunay.balim
Posta Adresi: DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ, MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ 135 SOKAK NO:5 UĞUR MUMCU CADDESİ 1 35150 BUCA-İZMİR

Metrikler

Yayın

172

Yayın (WoS)

13

Yayın (Scopus)

22

Atıf (WoS)

109

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

119

H-İndeks (Scopus)

7

Atıf (TrDizin)

40

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

1088

H-İndeks (Sobiad)

17

Atıf (Diğer Toplam)

129

Proje

18

Tez Danışmanlığı

22

Açık Erişim

27
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Tez Dosyaları

Eğitim Bilgileri

1997 - 1999

1997 - 1999

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1986 - 1989

1986 - 1989

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1982 - 1986

1982 - 1986

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1999

1999

Doktora

Doğu Akdeniz bölgesinde yayılış gösteren bazı Origanum L. türleri üzerinde anatomik, morfolojik ve sitotaksonomik araştırmalar

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Öğretmenliği (Dr)

1989

1989

Yüksek Lisans

İzmir İli ve Çevresinde Yayılış Gösteren Bazı Poaceae (Graminae) Familyasına Ait Türler Üzerine Ön Araştırmalar

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Biyoloji Eğitimi (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Eğitim

İlköğretim

Fen Bilimleri Eğitimi

Öğretmen Eğitimi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

FEN EĞİTİMİ TEKNOLOJİSİ

UZMANLIK ALANI DERSİ

TEZ ÇALIŞMASI

FEN BİLGİSİNDE KAVRAM ÖĞRETİMİ

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

UZMANLIK ALANI DERSİ

SEMİNER

MİLLİ EĞİTİM SİSTEMİNDE FEN EĞİTİMİNİN ROLÜ

TEZ ÇALIŞMASI

Lisans

Lisans

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I

BİTKİ VE HAYVAN KOLLEKSİYONLARI

BİYOLOJİ LAB I

BİYOLOJİDE ÖZEL KONULAR

BİTKİ VE HAYVAN SİSTEMATİĞİ

ÇEVRE BİLİMİ

BİYOLOJİ I

ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II

GENEL BİYOLOJİ I

FEN-TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA

ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (19)
Scopus (2)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (7)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2024

2024

1. TÜRKİYE’DE SON BEŞ YILDA ORTAOKUL FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARIYLA İLGİLİ YAPILAN YÜKSEK LİSANS TEZLERİNİN İNCELENMESİ

ÇAKIRCALI Ş., BALIM A. G.

6. INTERNATIONAL LIBERTY INTERDISCIPLINARY STUDIES CONFERENCE, New York, Amerika Birleşik Devletleri, 29 Kasım 2024, cilt.1, ss.636-656, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

2. Pandemi Sürecinde Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Ortamlarının Kullanımına İlişkin Tutumlarının İncelenmesi

ÖZTAŞ B., ALTAY E., BALIM A. G.

3RD INTERNATIONAL CONFERENCE ON RECENT ACADEMIC STUDIES ICRAS 2024, Konya, Türkiye, 3 - 04 Aralık 2024, cilt.1, ss.760-767, (Tam Metin Bildiri)

2024

2024

3. ADAPTION OF STEAM POLY TO SCIENCE EDUCATION ON SOCIETY SCIENTIFIC ISSUES

BALIM A. G., ALTAY E., ÖZTAŞ B.

International Conference STEAM & AL in Education, Krakow, Polonya, 10 - 12 Temmuz 2024, cilt.1, ss.100-101, (Özet Bildiri)

2023

2023

4. AFET EĞİTİMİNİN, ÖĞRENCİLERİN AFET BİLİNCİ DÜZEYLERİNE VE AFET FARKINDALIKLARINA ETKİSİ

BALIM A. G., ALTAY E., ÖZTAŞ B., BALIM S.

8th INTERNATIONAL EDUCATION AND INNOVATIVE SCIENCES CONGRESS, Ankara, Türkiye, 24 Kasım 2023, cilt.1, ss.93-104, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

5. İZLE-DÜŞÜN-TARTIŞ: UZAY KİRLİLİĞİNE FARKLI BİR BAKIŞ

BALIM A. G., ALTAY E.

BEYSEHIR SELCUKLU 1st INTERNATIONAL CONFERENCE ON HUMANITY AND SOCIAL SCIENCES, Konya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2023, cilt.1, ss.756-771, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

6. STEM EĞİTİMİNDE ÖZYETERLİK ÜZERİNE YAPILAN ÇALIŞMALARIN İÇERİK ANALİZİ

BALIM A. G., VERDİ E.

4. International Anatolian Scientific Research Congress, Kars, Türkiye, 17 - 20 Şubat 2023, cilt.1, ss.1433-1449, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

7. COVID-19 SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMENLERİNİN UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

ÖZTAŞ B., BALIM A. G.

Ases III. International Educational Sciences Conference, Ankara, Türkiye, 28 Ocak 2023, cilt.1, sa.3, ss.72-83, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

9. Işığın Madde ile Etkileşimi Konusu ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespiti

KARAPINAR A., BALIM A. G.

Uluslararası Eğitim Kongresi / EDUCongress 2022, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, cilt.1, ss.761-763, (Özet Bildiri)

2022

2022

10. Akıl Yürütme Becerilerinin Değerlendirilmesinde Güncel Yönelimler

KARAPINAR A., BALIM A. G.

INTERNATIONAL EDUCATION CONGRESS 2022-EDU, Antalya, Türkiye, 17 Kasım 2022, cilt.1, ss.768-770, (Özet Bildiri)

2022

2022

11. Fen öğretiminde kavram karikatürlerinin kullanımı ve madde ve ısı ünitesine ilişkin örnekler

EVREKLİ E., BALIM A. G.

The 13rd International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 11 Mart 2022, cilt.1, ss.41-48, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

12. The Using of Concept Cartoons in Science Education and the Examples About Matter and Heat Topic

EVREKLİ E., BALIM A. G.

The 13th International Scientific Research Congress, Elazığ, Türkiye, 11 Mart 2022, cilt.1, ss.68-75, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

13. Türkiye İle Kanada Fen Öğretim Programlarının Çevre Eğitimi Açısından Karşılaştırması

ALTAY E., BALIM A. G.

3. International Conference on Science, Mathematics, Entrepreneurship and Technology Education, Denizli, Türkiye, 30 Eylül 2021, cilt.1, ss.368-385, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

14. COVID-19 SÜRECİNDE FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETMENLERİNİN BİLGİ VE İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN KULLANIMINA YÖNELİK YETERLİLİK ALGILARI VE UZAKTAN EĞİTİME İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

BALIM A. G., ÖZTAŞ B.

3. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 30 Eylül 2021, cilt.1, ss.368-385, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

15. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitim Sürecinde Sosyo-Bilimsel Argümantasyon Kullanılmasına Yönelik Görüşleri

ÖZCAN E., BALIM A. G.

VIIIth INTERNATIONAL EURASIAN EDUCATIONAL RESEARCH CONGRESS, Ankara, Türkiye, 07 Temmuz 2021, cilt.8, ss.509-510, (Özet Bildiri)

2021

2021

16. Maddenin Tanecikli Yapısı ile İlgili Kavram Yanılgılarının Tespiti: Bir Meta-sentez Çalışması

ALTAY E., BALIM A. G.

2 nd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, cilt.2, ss.57-58, (Özet Bildiri)

2012

2012

17. THE EFFECT OF REFLECTIONS OF SCIENCE ON NATURE PROJECT ON STUDENTS, SCIENCE PROCESS SKILLS

BALIM A. G., DENİŞ ÇELİKER H., TÜRKOGUZ S., KAÇAR S.

World Conference on Educational and Instructional Studies 2012, Antalya, Türkiye, 7 - 09 Kasım 2012, (Özet Bildiri)

2012

2012

18. Concept Cartoons Assisted Problem Based Learning Method in Science Techology Teaching ans Students Views

İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.

3rd World Conference on Learning, Teaching and Administration, 25 - 28 Ekim 2012, (Tam Metin Bildiri)

2010

2010

19. Turkey's position in terms of classroom teacher activities according to the PISA 2006 results in comparison to other countries

BALIM A. G., Denis H., EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2202-2206, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

20. Development of a scoring system to assess mind maps

EVREKLİ E., İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2330-2334, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2010

2010

21. Examining of Turkish and portuguese education systems and science curricula

BALIM A. G., Kucuk H.

1st World Conference on Learning, Teaching and Administration (WCLTA), Cairo, Mısır, 29 - 31 Ekim 2010, cilt.9, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

22. Technologically-supported mind and concept maps prepared by students on the subjects of the unit "systems in our body"

Aydin G., BALIM A. G.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2838-2842, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

2009

2009

23. An opinion scale of constructivist approach for science teachers: a study of validity and reliability

Kesercioglu T., BALIM A. G., Inel D., Evrekli E.

World Conference on Educational Sciences, Nicosia, CYPRUS, 4 - 07 Şubat 2009, cilt.1, ss.2222-2226, (Tam Metin Bildiri) identifier identifier

Kitaplar

2024

2024

1. ÇEVRE BİLİMİ

BALIM A. G., ÖZCAN E.

ÇEVRE VE TOPLUM, GÜLERSOY ALİ EKBER, KAYA GAZANFER, ŞEKER AZİZ, Editör, EĞİTİM YAYINEVİ, Konya, ss.35-53, 2024

2024

2024

2. Biyoloji Laboratuvarına Yönelik Tutum: Öğrencilerin Laboratuvar Deneyimlerinin Eğitimdeki Rolü

ALTAY E., ÖZTAŞ B., BALIM A. G.

Fen Bilgisi Araştırmalarında Güncel Çalışmalar, UZUN EMİNE, Editör, BİDGE YAYINLARI, Ankara, ss.104-126, 2024

2023

2023

3. Stem Eğiticileri İçin Stem Pedagojik Alan Bilgisi (STEMPAB)

VERDİ E., BALIM A. G.

Eğitim Bilimleri Alanında Uluslararası Teori, Araştırma ve Derlemeler, PROF. DR. BÜLENT PEKDAĞ, Editör, SERÜVEN YAYINEVİ, Ankara, ss.227-250, 2023

2023

2023

4. AFET EĞİTİMİ İLE BİLİNÇLENELİM, KORUNALIM, YAŞAYALIM!

BALIM A. G., ALTAY E., ÖZTAŞ B., BALIM S.

Eğitim Alanında Güncel Bilimsel Araştırmalar-IV, Prof. Dr. Abuzer AKGÜN, Doç. Dr. Ümit DURUK, Editör, Iksad Publications, Ankara, ss.223-242, 2023

2022

2022

5. THE EFFECT OF USING ANIMATED CONCEPT CARTOONS ON STUDENTS’ ATTITUDES TOWARDS SCIENCE LESSON

EVREKLİ E., BALIM A. G.

Current Research in Education, Assoc. Prof. Dr. Zahal Onur, Dr. Taş Halil, Editör, GECE KİTAPLIĞI, Ankara, ss.159-185, 2022

2022

2022

6. EVALUATION OF SECONDARY SCHOOL SCIENCE TEXTBOOKS IN TERMS OF VISUAL DESIGN PRINCIPLES

ALTAY E., BALIM A. G.

New Trends in Educational Sciences, Ünüvar Perihan, Editör, DUVAR YAYINLARI, İzmir, ss.65-83, 2022

2021

2021

8. Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim Hakkında Yapılan Çalışmaların İncelenmesi: Bir MetaSentez Çalışması

BALIM A. G., YAMAN E., SIZAN B.

SOSYAL BİLİMLERDE COVID-19 SALGINI DÖNEMLER VE DEĞİŞİM DİNAMİKLERİ - 2, ÖZGE ERDURAN TEKİN, Editör, ASTANA YAYINLARI, Ankara, ss.113-136, 2021

2021

2021

9. Analitik Düşünme Becerisi

BALIM A. G., BALIM S.

KURAMDAN UYGULAMAYA 21. YÜZYIL BECERİLERİ VE ÖĞRETİMİ, Doç. Dr. Ormancı Ümmühan - Prof. Dr. Çepni Salih, Editör, NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK EĞİTİM DANIŞMANLIK TİC. LTD. ŞTİ., Ankara, ss.178-190, 2021

2019

2019

11. Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı

ORMANCI Ü., BALIM A. G.

Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Balım, Ali Günay, Editör, Anı Yayıncılık, ss.9-37, 2019

2019

2019

12. Fen ve Sanat Entegrasyonu

BALIM A. G., TÜRKOGUZ S., DENİŞ ÇELİKER H., İNEL EKİCİ D., ÖZCAN E., DUBAN N.

Fen Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, Prof.Dr.Ali Günay BALIM, Editör, Anı YAyıncılık, İzmir, ss.1-20, 2019

2019

2019

13. Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi

İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.

Fen Öğretiminde Yenilikçi Yaklaşımlar, Ali Günay Balım, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.89-126, 2019

2019

2019

14. Argümantasyona Dayalı Öğrenme

KAÇAR S., BALIM A. G.

FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM AL GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.187-220, 2019

2019

2019

15. Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Yaklaşımı

ORMANCI Ü., BALIM A. G.

Fen Öğretiminde Yenilikçi Yalaşımlar, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.9-37, 2019

2019

2019

16. Proje Tabanlı Öğrenme Yöntemi

DENİŞ ÇELİKER H., BALIM A. G.

FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.133-164, 2019

2019

2019

17. Probleme Dayalı Öğrenme Yöntemi

İNEL EKİCİ D., BALIM A. G.

FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.89-126, 2019

2019

2019

18. Fen Öğretiminde Mobil Öğrenme Uygulamaları

KARAPINAR A., BALIM A. G.

FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.275-302, 2019

2019

2019

19. Sosyo-Bilimsel Konuların Tanıtımı ve Genel Özellikleri

ÖZCAN E., BALIM A. G.

FEN ÖĞRETİMİNDE YENİLİKÇİ YAKLAŞIMLAR, BALIM ALİ GÜNAY, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.225-244, 2019

2016

2016

24. İLKOKUL FEN BİLİMLERİ 3 SINIF

KAYA O. N., KOCA A., ÜNSAL Y., TÜYSÜZ C., ÖZSEVGEÇ T., YÜRÜMEZOĞLU K., et al.

Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2016

2005

2005

28. İlköğretim Fen ve Teknoloji Sınıflarında Öğrenme- Öğretme Yaklaşımları

BALIM A. G.

İlköğretimde Fen ve Teknoloji Öğretimi, kesercioğlu teoman, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.72-93, 2005

2004

2004

29. Biyoloji Uygulamaları 1

BALIM A. G., ÇAVAŞ B., ÖZTÜRK ÇALI İ.

Gema Gelişim Yayıncılık, İzmir, 2004

Desteklenen Projeler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Ortaokul Öğrencileriyle Fenin Doğaya Yönelik Uygulamalari

TÜBİTAK Projesi

BALIM A. G., TÜRKOGUZ S.

2018 - 2019

2018 - 2019

Ortaokul Öğrencileriyle Fen'in Doğaya Yönelik Uygulamaları

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Balım A. G. (Yürütücü), Cantürk Günhan B.

2018 - 2018

2018 - 2018

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarına Yönelik Fen Öğretiminde Çağdaş Yaklaşımlar Eğitimi

TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları

YÜRÜMEZOĞLU K., BALIM A. G. (Yürütücü)

2013 - 2013

2013 - 2013

Fen Bilimleri Öğretmenleri İçin Bilim Danışmanlığı Projesi

TÜBİTAK Projesi , 2229 - Lisans ve Lisans Öncesi, Öğrt. ve Öğrc. Yönelik Bilimsel Etk. D. P.

Balım A. G. (Yürütücü), Cantürk Günhan B.

2011 - 2012

2011 - 2012

Bilimin Doğaya Yansımaları

TÜBİTAK Projesi , 4004 - Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları

Balım A. G. (Yürütücü), Cantürk Günhan B., TÜRKOGUZ S., AKDOĞAN F. S.


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 117

h-indeksi (WOS): 5