Duyurular & Dokümanlar
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2011 - 2017
2011 - 2017Doktora
University of Wisconsin - Madison, Eğitim Programları Ve Öğretim, Amerika Birleşik Devletleri
2009 - 2011
2009 - 2011Yüksek Lisans
University Of Wisconsin-Madison {Wisconsin}, Müfredat Ve Öğretim, Amerika Birleşik Devletleri
2002 - 2007
2002 - 2007Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2017
2017Doktora
Relationships between Students’ Conceptions of Proof and Classroom Factors
University of Wisconsin - Madison, Eğitim Programları Ve Öğretim
2011
2011Yüksek Lisans
Turkish Pre-service Mathematics Teachers’ Conceptualizations of the Knowledge Needed for Teaching Mathematics
University Of Wisconsin-Madison {Wisconsin}, Müfredat Ve Öğretim
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Sertifika, Kurs ve Eğitimler
2016
2016The Analysis of Media Data by Transana
Veri Analizi
The University of Wisconsin Madison
2016
2016The Analysis of Text and Still Image Data by Transana
Veri Analizi
The University of Wisconsin Madison
2013
2013Dedoose - Innovative Online Tools for Qualitative and Mixed Method Social Science Research
Veri Analizi
University of Wisconsin-Milwaukee
2012
2012Using NVIVO in Qualitative Data Analysis
Veri Analizi
The University of Wisconsin-Madison
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Eğitim
Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği
Akademik Ünvanlar / Görevler
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2017 - 2020
2017 - 2020Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorDekan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorRektörlüğe Bağlı Komisyon Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
2022 - 2025
2022 - 2025Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Doktora
Matematik Öğretmeni Yetiştirmede Modeller
Goals, Study Fields & Curriculums in Mathematics Education
Matematik Eğitiminde Uygulamalı Araştırma Tasarımı ve Sunumu
Yüksek Lisans
Uzmanlık Alan Dersi
Matematik Eğitiminde Kuramlar ve Yönelimler
Tez Çalışması
Seminer
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Yayın Etiği
Lisans
Matematik Öğretimi 2
Matematik Öğretimi 1
Topluma Hizmet Uygulamaları
Matematik Öğretiminde İlişkilendirme
Özel Öğretim Yöntemleri II
Alan Seçmeli V (Konu Alanı Kaynak İncelemesi)
Öğretmenlik Uygulaması
Alan Seçmeli VI (Matematikte Seçme Konular ve Öğretimi II)
OKÖ 4003 Öğretmenlik Uygulaması I
OMT 4019 Alan Seçmeli V (Matematikte Seçme Konular ve Öğretimi)
OMT 4015 Okul Deneyimi
Yönetilen Tezler
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Matematik Öğretmenlerinin Perspektifinden Olasılık Öğretiminde Öğrenci Hataları ve Hatalı Çözüm Etkinlikleri
Özgür Z. (Danışman)
G.ÜNÜVAR(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Üniversite Giriş Sınavı Matematik Sorularının Bilişsel İstem Düzeyleri Açısından İncelenmesi
Özgür Z. (Danışman)
Y.Yılmaz(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Dijital Öğrenme Ortamında Fonksiyonel Durumları Temsil Etme Sürecinde Öğrencilerin Kovaryasyonel ve Grafiksel Akıl Yürütmelerinin İncelenmesi
Özgür Z. (Danışman)
E.AĞCA(Öğrenci)
Devam ediyor
Devam ediyorYüksek Lisans
Matematik Öğretmeni Adaylarının İspat Yapma Sürecinde Örnek Kullanımları: Amaçlar, Stratejiler ve Kazanımlar
Özgür Z. (Danışman)
G.ÖZER(Öğrenci)
2024
2024Yüksek Lisans
Türkiye ve Kanada 8. sınıf matematik ders kitaplarının PISA matematik çerçevesine göre karşılaştırmalı analizi
Özgür Z. (Danışman)
G.ÇANKAL(Öğrenci)
Makaleler
2025
20251. The interplay between teachers’ goals and instructional moves in supporting students’ mathematical reasoning
Reiten L., Özgür Z., Ellis A. B.
JOURNAL OF MATHEMATICS TEACHER EDUCATION
, sa.x, ss.1-34, 2025 (SSCI, Scopus)
2024
20242. Trends, insights, and developments in research on the teaching and learning of algebra
Ellis A. B., ÖZGÜR Z.
ZDM - Mathematics Education
, cilt.56, sa.2, ss.199-210, 2024 (SSCI, Scopus)
2023
20233. Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretmenlik Uygulaması Deneyimleri: Geri Bildirim ve Fakülte-Okul Beklentilerindeki Farklılıklardan Kaynaklanan İkilemler
KULA ÜNVER S., ÖZGÜR Z., BUKOVA GÜZEL E.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.57, ss.2230-252, 2023 (TRDizin)
2020
20204. Investigating Preservice Mathematics Teachers' Pedagogical Content Knowledge through Microteaching
Kula Ünver S., Özgür Z., Bukova Güzel E.
REDIMAT-REVISTA DE INVESTIGACION EN DIDACTICA DE LAS MATEMATICAS
, cilt.9, sa.1, ss.62-88, 2020 (ESCI)
2019
20195. Teacher moves for supporting student reasoning
Ellis A., Özgür Z., Reiten L.
MATHEMATICS EDUCATION RESEARCH JOURNAL
, cilt.31, sa.2, ss.107-132, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
20196. From examples to proof: Purposes, strategies, and affordances of example use
Özgür Z., Ellis A. B., Vinsonhaler R., Doğan M. F., Knuth E.
THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR
, cilt.53, sa.53, ss.284-303, 2019 (ESCI, Scopus)
2019
20197. Student thinking with examples: The criteria-affordances-purposes-strategies framework
Ellis A. B., Özgür Z., Vinsonhaler R., Doğan M. F., Carolan T., Lockwood E., et al.
THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR
, cilt.53, sa.53, ss.263-283, 2019 (ESCI, Scopus)
2018
20188. Matematik Öğretiminde Akıl Yürütme ve İspat Becerilerinin Desteklenmesi
ÖZGÜR Z.
APSİSTEK , 2018 (Hakemsiz Dergi)
2017
20179. Engaging in Research: Why? How? Now!
Nicole L. F., Lindsay R., Susanne S., Özgür Z.
The Mathematics Teacher , cilt.110, sa.6, ss.462-465, 2017 (Hakemli Dergi)
2016
201610. An Exponential Growth Learning Trajectory: Students' Emerging Understanding of Exponential Growth Through Covariation
Ellis A. B., Ozgur Z., Kulow T., Dogan M. F., Amidon J.
MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING
, cilt.18, sa.3, ss.151-181, 2016 (SSCI, Scopus)
2015
201511. Students engaging in mathematical practices: As the gears turn
Reiten L., Özgür Z., Ellis A. B.
Wisconsin Teachers of Mathematics , cilt.68, sa.1, ss.7-11, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201512. Quantifying exponential growth: Three conceptual shifts in coordinating multiplicative and additive growth
Ellis A. B., Özgür Z., Kulow T., Williams C. C., Amidon J.
THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR
, cilt.39, ss.135-155, 2015 (Scopus)
2013
201313. Scale development for pre-service mathematics teachers' perceptions related to their pedagogical content knowledge
Bukova Güzel E., Cantürk Günhan B., Kula S., Ozgur Z., Elci A. N.
SOUTH AFRICAN JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.33, sa.2, 2013 (SSCI, Scopus)
2012
201214. The prospective mathematics teachers' thought processes and views about using problem-based learning in statistics education
Cantürk Günhan B., Bukova Güzel E., Özgür Z.
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.43, sa.2, ss.145-165, 2012 (ESCI, Scopus)
2010
201015. The review of undergraduate courses aimed at developing subject matter knowledge by mathematics student teachers
Bukova Güzel E., Uğurel I., Özgür Z., Kula S.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.2233-2238, 2010 (Hakemli Dergi)
2010
201016. Sufficiency of undergraduate education in developing mathematical pedagogical content knowledge: Student teachers' views
Bukova Güzel E., Kula S., Uğurel I., Özgür Z.
Procedia-Social and Behavioral Sciences , cilt.2, sa.2, ss.2222-2226, 2010 (Hakemli Dergi)
2009
200917. Matematik öğretmen adaylarının gözünden liselerdeki mesleki ön uygulama deneyimlerine yönelik süreçlerin resmi
Özgür Z., Bukova Güzel E., Kula Ünver S., Uğurel I.
İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.10, sa.3, ss.227-252, 2009 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Ortaöğretim Kimya ve Matematik Öğretim Programlarının Beceriler ve Disiplinler Arası İlişkiler Bağlamında Karşılaştırılması
Çetinkaya G. S., Ünal B. N., ÖZGÜR Z., PABUÇCU AKIŞ A.
10. Ulusal Kimya Öğrenci Kongresi, Türkiye, 12 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
2021
20212. Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Matematik Eğitimi: İçerik Analizi Çalışması
Uysal A. H., ÖZGÜR Z.
2. Uluslararası Bilim, Sanat, Eğitim ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.174, (Özet Bildiri)
2021
20213. Türkiye'de Matematik Eğitimi Alanında Nicel Muhakeme İle İlgili Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir Araştırma: İçerik Analizi
Çankal G., ÖZGÜR Z.
2. Uluslararası Bilim, Sanat, Eğitim ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.163, (Özet Bildiri)
2021
20214. Matematik Öğretmeni Adaylarının Klinik Mülakat Yapma Deneyimleri ve Öz Değerlendirmeleri
Özgür Z., Kula Ünver S., Bukova Güzel E.
5th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
2019
20195. Matematik Öğretmen Adaylarının Ders Planı Hazırlama ve Değerlendirme Becerilerinin Desteklenmesi
ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20196. Matematik Ders Planı Çerçevesinin Öğretmen Adaylarının Ders Planı Hazırlama Becerilerine Etkisi
ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20197. Lise Matematik Öğretmeni Adaylarını Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde İkilemde Bırakan Fakülte-Okul Beklentilerindeki Farklılıklar
KULA ÜNVER S., ÖZGÜR Z., BUKOVA GÜZEL E.
4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
2019
20198. Matematik Ders Planlarının İncelenmesi İçin Bir Çerçeve Önerisi
ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)
2018
20189. Öğrenci Muhakemesini Destekleyen Öğretmen Eylemleri: Bir Matematik Öğretmeni Adayının Öğretmenlik Uygulaması
ÖZGÜR Z.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.181, (Özet Bildiri)
2018
201810. Plandan Uygulamaya: Öğretmen Adaylarının Alan Öğretimi Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi
ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.179, (Özet Bildiri)
2018
201811. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenci Bilgisini Destekleyici Bir Yöntem Olarak Klinik Mülakat
ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.
VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.300, (Özet Bildiri)
2018
201812. Öğretmen Adaylarının Gözünden Öğretilmesi Zor Olan Matematik Konuları, Nedenleri ve Üstesinden Gelme Yolları
KULA ÜNVER S., ÖZGÜR Z., BUKOVA GÜZEL E.
VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.309, (Özet Bildiri)
2018
201813. Matematik Öğretmeni Adaylarının Açık Uçlu Problem Kurma Yaklaşımları
KULA ÜNVER S., ÖZGÜR Z., BUKOVA GÜZEL E.
VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.308, (Özet Bildiri)
2018
201814. Mikro-Öğretim Yöntemiyle Öğretmen Adaylarının Alan Öğretimi Bilgilerinin İncelenmesi ve Desteklenmesi
ÖZGÜR Z., KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E.
VIII. International Congress on Research in Education, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.301, (Özet Bildiri)
2016
201615. The interplay between students’xx conceptions of proof and proof-related classroom norms and practices
Özgür Z.
38th annual conference of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Kasım 2016, ss.705, (Özet Bildiri)
2016
201616. An investigation of proof conceptions in a high school mathematics classroom
Özgür Z.
13th International Congress on Mathematics Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
2016
201617. The affordances of the TMSSR framework for identifying classroom differences
Reiten L., Özgür Z., Ellis A. B.
The Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, California, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
2016
201618. Single and ready to mingle?: Connecting teachers and researchers
Özgür Z., Strachota S., Reiten L.
The Annual Meeting of Association of Mathematics Teacher Educators, California, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ocak 2016, (Yayınlanmadı)
2015
201519. On framing teacher moves for supporting student reasoning
Özgür Z., Reiten L., Ellis A. B.
37th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Kasım 2015, ss.10621069, (Tam Metin Bildiri)
2014
201420. Making sense of exponential growth with composite units-- Elaborations on the Construction of Quantitative and Algebraic Reasoning
Ellis A. B., Özgür Z.
The Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, Louisiana, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Nisan 2014, (Yayınlanmadı)
2014
201421. Exploring students understanding of exponential growth through teaching experiment
Özgür Z., Kulow T.
The Annual Doctoral Research Program Conference, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Nisan 2014, (Yayınlanmadı)
2013
201322. Correspondence and covariation: Quantities changing together
Ellis A. B., Özgür Z., Kulow T., Doğan M. F., Williams C. C., Amidon J.
34th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Kasım 2013, ss.119-126, (Tam Metin Bildiri)
2013
201323. An exponential growth learning trajectory
Ellis A. B., Özgür Z., Kulow T., Williams C. C., Amidon J.
37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Kiel, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.2, ss.273-280, (Tam Metin Bildiri)
2013
201324. How experiences with linear growth influence students’xx understanding of exponential growth?
Özgür Z., Ellis A. B., Kulow T., Doğan M. F., Williams C. C., Amidon J.
37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Kiel, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.5, ss.139, (Özet Bildiri)
2013
201325. Understanding Exponential Growth: Three Conceptual Shifts in Creating Multiplicative Rates of Change
Ellis A. B., Kulow T., Özgür Z., Williams C. C., Amidon J., Doğan M. F.
The Annual Meeting of American Educational Research Association, California, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Nisan - 01 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
2012
201226. Proof in mathematics teaching: Quantitatively-based arguments-- The Notion of Proof in Mathematics Teaching: Is it Changing?
Ellis A. B., Özgür Z., Kulow T., Williams C. C., Amidon J.
The Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 23 Nisan 2012, (Yayınlanmadı)
2010
201027. Sufficiency of undergraduate education in developing mathematical pedagogical content knowledge: Student teachers' views
BUKOVA GÜZEL E., KULA ÜNVER S., UĞUREL I., Ozgur Z.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2222-2226, (Tam Metin Bildiri)
2010
201028. The review of undergraduate courses aimed at developing subject matter knowledge by mathematics student teachers
BUKOVA GÜZEL E., UĞUREL I., Ozgur Z., KULA ÜNVER S.
2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2233-2238, (Tam Metin Bildiri)
2009
200929. Using portfolio in revealing and developing the mathematical pedagogical content knowledge of primary school student teachers
BUKOVA GÜZEL E., CANTÜRK GÜNHAN B., ÖZGÜR Z.
The 5th International Balkan Education and Science Conference, Edirne, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009
2009
200930. Probleme Dayalı Öğrenmenin İstatistik Eğitiminde Örneklendirilmesi
KULA ÜNVER S., BUKOVA GÜZEL E., CANTÜRK GÜNHAN B., ÖZGÜR Z.
I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
2009
200931. Probleme Dayalı Öğrenmenin İstatistik Eğitiminde Örneklendirilmesi
KULA S., BUKOVA GÜZEL E., CANTÜRK GÜNHAN B., Özgür Z.
I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
2006
200632. Matematik öğretmen adaylarının eğitimi ve mesleki gelişimlerine yönelik değerlendirmeler
BUKOVA GÜZEL E., ÖZGÜR Z.
1. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006
2006
200633. Matematik öğretiminde görsel düzenleyicilerin kullanımı
ÖZGÜR Z., Uğur Ö., Taner F.
1. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2023
20231. A Conceptual Analysis of Early Function Through Quantitative Reasoning
Ellis A., Özgür Z., Doğan M. F.
Quantitative Reasoning in Science and Mathematics Education, Gülseren Karagöz Akar,İsmail Özgür Zembat,Selahattin Arslan,Patrick W. Thompson, Editör, Springer Nature, Zürich, ss.169-197, 2023
2022
20222. Hedef Belirleme ve Kariyer Kararı Verme
Özgür Z.
Kariyer Yönetimi: İdeal Kariyerinizi İçin Yeni Yollar, Prof. Dr. Diğdem M. Siyez, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.39-52, 2022
2021
20213. Matematiksel Modelleme ile İlgili Türkiye'de Yapılan Çalışmaların Meta-Sentezi
Kula Ünver S., Çelik A. Ö., Özgür Z.
Matematiksel Modelleme Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Esra Bukova Güzel,Muhammed Fatih Doğan,Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.101-132, 2021
2020
20204. İspat ve İspatlamaya Yönelik Algılar ve İnançlar
ÖZGÜR Z., DOĞAN M. F.
Matematiksel İspat ve Öğretimi: Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.415-438, 2020
2020
20205. İspat Etkinlikleri ve Sınıf İçi Uygulamaları
ÖZGÜR Z., İŞLER BAYKAL I., DOĞAN M. F.
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Dede, Yüksel; Doğan, Muhammed Doğan; Aslan Tutak, Fatma;, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.415-438, 2020
2012
20126. Quantifying Exponential Growth: The case of Jactus
Ellis A. B., Özgür Z., Kulow T., Williams C. C., Amidon J.
Quantitative Reasoning and Mathematical Modeling: A Driver for STEM Integrated Education and Teaching in Context, WISDOM e Monographs, Vol.2, Hatfield,Larry L. Mayes,Robert, Editör, University of Wyoming Press, Wyoming, ss.93-112, 2012
Desteklenen Projeler
2023 - 2026
2023 - 2026
Discretionary Spaces and Practices of Recontextualization of Curriculum Objectives across Three Cases
Diğer Ülkelerden Üniversiteler Tarafından Desteklenmiş Proje
Özgür Z.
2021 - 2022
2021 - 2022Web 2.0 Araçları İle Fen Bilimleri Ve Matematik Öğretiminde İnovatif Ölçme
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Özcan E. G. (Yürütücü), Bukova Güzel E., Şendur G., Akbay L., Yiğit Koyunkaya M., Ünal Çoban G., et al.
2021 - 2021
2021 - 2021Matematik Eğitiminde İspat Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 2237 - Proje Eğitimi Etkinliklerini Destekleme Programı
Özgür Z.
2018 - 2018
2018 - 2018Buca Proaktif Öğretmen Eğitimi Projesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Canbulat T., Uğurel I., Sarıoğlu C. C., Uygur S. S., İkiz F. E., Ergun S., et al.
2017 - 2017
2017 - 2017Lise Matematik Öğretmenlerinin Mesleki Gelişimine Yönelik Hizmet İçi Eğitim Programı Tasarımı ve Uygulaması
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Özgür Z.
2017 - 2017
2017 - 2017Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiği Öğretme Bilgilerinin Geliştirilmesi
Diğer Resmi Kurumlarca Desteklenen Proje
Yiğit Koyunkaya M., Akkoç H., Semerci İ., Şadan N., Uğurel I., Türnüklü E., et al.
2017 - 2017
2017 - 2017Matematik Öğretmenlerinin Matematiği Öğretme Bilgilerinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
ÖZGÜR Z.
2012 - 2017
2012 - 2017The Role and Use of Examples in Learning to Prove
Diğer Uluslararası Fon Programları
Özgür Z., Knuth E.(Yürütücü), Ellis A.(Yürütücü), Zaslavsky O.(Yürütücü)
2010 - 2017
2010 - 2017Supporting Students Proof Practices through Quantitative Reasoning in Algebra
Diğer Uluslararası Fon Programları
Özgür Z., Ellis A.(Yürütücü)
Bilimsel Kuruluşlardaki Üyelikler / Görevler
2019 - 2023
2019 - 2023Matematik Eğitimi Derneği
Yönetim Kurulu Üyesi
2015 - 2016
2015 - 2016Association of Mathematics Teacher Educators
Üye
2010 - 2016
2010 - 2016Psychology of Mathematics Education, North American Chapter
Üye
2010 - 2016
2010 - 2016American Education Research Association, Division C: Learning and Instruction, Division K: Teaching and Teacher Education, & Research in Mathematics Education Special Interest Group
Üye
2009 - 2016
2009 - 2016National Council of Teachers of Mathematics
Üye
2013 - 2014
2013 - 2014International Group of Psychology of Mathematics Education
Üye
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Eylül 2025
Eylül 2025MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING AN INTERNATIONAL JOURNAL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2024
Eylül 2024MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING AN INTERNATIONAL JOURNAL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2024
Şubat 2024YÜKSEKÖĞRETIM DERGISI
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2023
Temmuz 2023JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2023
Mart 2023MATHEMATICAL THINKING AND LEARNING AN INTERNATIONAL JOURNAL
SSCI Kapsamındaki Dergi
Eylül 2022
Eylül 20223rd International Science, Education, Art, & Technology Sympossium
Bildiri (Özet)
Temmuz 2021
Temmuz 2021JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Temmuz 2020
Temmuz 2020JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Nisan 2020
Nisan 2020JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2017
Haziran 2017THE JOURNAL OF MATHEMATICAL BEHAVIOR
ESCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2015
Haziran 2015JOURNAL FOR RESEARCH IN MATHEMATICS EDUCATION
SSCI Kapsamındaki Dergi
Mart 2015
Mart 2015Psychology of Mathematics Education, North American Chapter
Bildiri (Tam Metin)
Şubat 2015
Şubat 2015American Education Research Association, Division C (Learning & Instruction), Section 3 (Mathematics)
Bildiri (Tam Metin)
Mart 2012
Mart 2012Psychology of Mathematics Education, North American Chapter
Bildiri (Tam Metin)
Burslar
2008 - 2017
2008 - 2017YLYS
Milli Eğitim Bakanlığı
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 138
h-indeksi (WOS): 5
Jüri Üyelikleri
Eylül-2024
Eylül 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Kübra Tan Mumcu - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Ağustos-2024
Ağustos 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
İdil Erez - Dokuz Eylül Üniversitesi
Nisan-2024
Nisan 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Çağla Toprak Koçak - Dokuz Eylül Üniversitesi
Ocak-2024
Ocak 2024Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Zeynep Filiz Aramış - Dokuz Eylül Üniversitesi
Kasım-2023
Kasım 2023Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Gülnur Akın - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Eylül-2023
Eylül 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Halil İbrahim Şimşek - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Mart-2023
Mart 2023Yarışma
Teknofest 2023 Teknoloji Yarışmaları - Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı
Ocak-2023
Ocak 2023Doktora Yeterlik Sınavı
Zeynep Filiz Aramış - Dokuz Eylül Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Yarışma
Teknofest 2023 Teknoloji Yarışmaları - Türkiye Teknoloji Takımı Vakfı
Ekim-2022
Ekim 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ayça Şahbaz - Dokuz Eylül Üniversitesi
Eylül-2022
Eylül 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ayşe Demir - Dokuz Eylül Üniversitesi
Haziran-2022
Haziran 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Nurefşan Şadan - Dokuz Eylül Üniversitesi
Eylül-2021
Eylül 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Nejla Öztürk - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Ağustos-2021
Ağustos 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Zeynep Doğan - Adıyaman Üniversitesi
Ağustos-2021
Ağustos 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Zeynep Balak - Adıyaman Üniversitesi
Temmuz-2021
Temmuz 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Zeynep Filiz Aramış - Dokuz Eylül Üniversitesi
Temmuz-2021
Temmuz 2021Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Elif Korkmaz - Dokuz Eylül Üniversitesi
Eylül-2020
Eylül 2020Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Gülnur Akın - Orta Doğu Teknik Üniversitesi
Bilimsel Araştırma / Çalışma Grubu Üyelikleri
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyor