Prof. Dr. SAFİYE SUNAY YILDIRIM DOĞRU


Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc), Temel Bilimler (Sci)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Temel Bilimler

Metrikler

Yayın

68

Yayın (WoS)

2

Yayın (Scopus)

3

Atıf (WoS)

3

H-İndeks (WoS)

1

Atıf (Scopus)

3

H-İndeks (Scopus)

1

Atıf (TrDizin)

21

H-İndeks (TrDizin)

3

Atıf (Sobiad)

579

H-İndeks (Sobiad)

12

Atıf (Diğer Toplam)

116

Proje

2

Tez Danışmanlığı

10

Açık Erişim

9
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

1995 - 1999

1995 - 1999

Doktora

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr), Türkiye

1992 - 1995

1992 - 1995

Yüksek Lisans

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Yl) (Tezli), Türkiye

1988 - 1992

1988 - 1992

Lisans

Gazi Üniversitesi, Mesleki Eğitim Fakültesi, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

1995

1995

Yüksek Lisans

Cerebral Palsy’xxli çocuklarda görülen beslenme problemlerinin araştırılması

Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Çocuk Gelişimi Ve Eğitimi (Yl) (Tezli)

1995

1995

Doktora

Zihin engelli çocukların duygusal yüz ifadelerini tanıma durumlarının değerlendirilmesi

Anadolu Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Zihin Engelliler Eğitimi (Dr)

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Temel Bilimler

Yönetimsel Görevler

2017 - Devam Ediyor

2017 - Devam Ediyor

Bölüm Başkanı

Dokuz Eylül Üniversitesi

2019 - 2019

2019 - 2019

Rektör Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi

Verdiği Dersler

Lisans

Lisans

ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZEL EĞİTİM

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PROGRAMLARI

ÖZEL EĞİTİM KURUMLARINDA UYGULAMA

DİL VE İLETİŞİM

ZİHİN ENGELİ ÇOCUKLAR

Yönetilen Tezler

2023

2023

Yüksek Lisans

Türkiye'de yürütülen erken müdahale ve

YILDIRIM DOĞRU S. S. (Danışman)

F.ERKAN(Öğrenci) Creative Commons License

Makaleler

Tümü (33)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (2)
ESCI (1)
Scopus (3)
TRDizin (10)
Diğer Yayınlar (21)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

1. TEACHING THE SKILL OF CLEANING UNDER ARM HAIR WITH VIDEO MODEL TEACHING METHOD TO A STUDENT WITH MEDIUM LEVEL MENTAL DISABILITY

YILDIRIM DOĞRU S. S., MERSİN F.

IV-INTERNATIONAL BAKU CONFERENCE ON SCIENTIFIC RESEARCH held on November 30 - December 01, 2022, Baku-Azerbaijan Baku Odlar Yurdu University, Baku, Azerbaycan, 30 Kasım 2022, cilt.4, ss.23-36, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

2. RECOGNIZING THE VOICES HEARD, MATCHING AND SEPARATING IN CHILDREN WITH LEARNING DISABILITIES

ÇELİK DEMİRAY P., YILDIRIM DOĞRU S. S.

2ND INTERNATIONAL ISTANBUL CONGRESS OF MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC RESEARCH September 28-29, 2022, Istanbul, İstanbul, Türkiye, 28 Eylül 2022, cilt.1, ss.192-198, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

3. Evaluation of classroom teachers' problems and coating strategies with students with special learning deficiency

YILDIRIM DOĞRU S. S., BOZDOĞAN G.

5 th International Conference on Social Sciences and Humanities IBU, Mecadonia, Karadağ, 13 Haziran 2022, cilt.1, ss.38-50, (Tam Metin Bildiri)

2022

2022

4. EVALUATION OF THE PERSPECTIVES OF PRESCHOOL TEACHERS WHO HAVE STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS IN THEIR CLASSROOM ON ETHICS .

YILDIRIM DOĞRU S. S., DOĞRU H. B.

Innovative Technologies in Preschool Education, KİEV, Ukrayna, 14 Nisan 2022, cilt.5, ss.17-26, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

5. INCLUSION OF UNIVERSITY STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS IN SOCIAL ENVIRONMENT

YILDIRIM DOĞRU S. S., GÜRLEVİK SAĞIR T. M., COŞKUN U. H., VARDARCI KAÇAR G.

INCES Eğitimde Araştırma ve Uygulama Kongresi, Antalya, Türkiye, 21 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

7. EVELUATION OF THE RELATIONSHIP BETWEEN READING SKILLS AND SCHOOL READINESSOF 1TH GRADE STUDENTS WHO ARE DIAGNOSED WITH LEARNING DISABILITIES

YILDIRIM DOĞRU S. S., DOĞRU S.

INTERNATIONAL ASIAN CONGRESSON CONTEMPORARY SCIENCES-V, NAHCİVAN, Azerbaycan, 01 Haziran 2021, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

8. Teaching Preschool Students The Skill Of Sharing Via Philosophical Approach: A Program Example

YILDIRIM DOĞRU S. S., DOĞRU S., DOĞRU H.

International Scientific and Practical Conference "Innovative Technologies in Preschool Education", KİEV, Ukrayna, 20 Nisan 2021, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

9. EVALUATION OF PRESCHOOL AND CLASSROOM TEACHERS' INSTRUCTIONAL ADAPTATIONS FOR INCLUSIVE STUDENTS

YILDIRIM DOĞRU S. S.

International Scientific and Practical Conference "Innovative Technologies in Preschool Education", KİEV, Ukrayna, 20 Nisan 2021, (Tam Metin Bildiri)

2020

2020

10. Öğrenme Güçlüğü Tanısı Almış Olan ilkokul Birinci Sınıf Öğrencilerinin Okul Olgunluğu ile Yazma Becerisi Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi

DOĞRU S., YILDIRIM DOĞRU S. S., CEPDİBİ S.

Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi- Eğitim Araştırmaları Kongresi 2020, İstanbul, Türkiye, 9 - 10 Mayıs 2020, ss.71-73, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2019

2019

11. İşitme Yetersizliği Olan Çocukların Sosyal Beceri Düzeyleri

CEPDİBİ S., YILDIRIM DOĞRU S. S., DOĞRU S.

1. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2019, ss.193, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

13. OKUL ÖNCESİ DÖNEMDE DUYGUSAL YÜZ İFADELERİNİ TANIMA VE DİKKAT ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ

YILDIRIM DOĞRU S. S., ÇETİNGÖZ D., CEPDİBİ S., Doğru H. B.

IV. International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 03 Kasım 2018, ss.458-465, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

14. YETERSİZLİĞİ OLAN ÇOCUKLAR VE AİLELERİNİN GEREKSİNİMLERi

ÇETİNGÖZ D., YILDIRIM DOĞRU S. S., CEPDİBİ S.

IV. International Academic Research Congress, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 03 Kasım 2018, ss.2198-2205, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

15. E- DERGİLERDE YAYINLANAN BAĞIMSIZ HAREKET BECERİLERİ ÖĞRETİMİ YAPILAN MAKALELERİN İNCELENMESİ

CEPDİBİ S., YILDIRIM DOĞRU S. S., DOĞRU S.

IV. International Academic Research Congres, Antalya, Türkiye, 30 Ekim - 03 Kasım 2018, ss.466-477, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

16. Öğrenme Güçlüğü Yaşayan Çocuklar ve Dikkat Güçleri

YILDIRIM DOĞRU S. S., CEPDİBİ S.

28. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2018, cilt.1, ss.198, (Özet Bildiri)

2017

2017

18. EARLY INTERVENTION IN TURKEY

YILDIRIM DOĞRU S. S.

eurlyaid conference 2017, 6 - 08 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Göç Eden Çocuklara Sunulan Sosyal Beceri Eğitim Programının Stresle Baş Edebilme Durumlarına Etkisinin Değerlendirilmesi

Çetingöz D., Yıldırım Doğru S. S., Baki H., Bolayır E., Memiş Ş. N., Eker B.

IV. ULUSAL ÇOCUK GELİŞİMİ ÖĞRENCİ KONGRESİ ”GÖÇ VE ÇOCUK”, Konya, Türkiye, 11 - 13 Mayıs 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

20. 0 3 Age Babies Program in Special Education

YILDIRIM DOĞRU S. S., KONUK ER R.

ELMİS, 12 Mayıs - 15 Aralık 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

21. Eveluation of Sensorial Education on Receptive Language Development of Autistic Children

YILDIRIM DOĞRU S. S., ÇETİNGÖZ D.

1. Uluslarası Kadın Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

22. Evaluation of Sensorial Education on Receptive Language Development of Autistic Childeren

YILDIRIM DOĞRU S. S., ÇETİNGÖZ D.

1.Uluslararası Kadın ve Çocuk Sağlığı ve Eğitimi Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 14 - 15 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. Gelişimi Risk Altında Olan Okul Öncesi Dönem Çocuklarının Sosyal Beceri Düzeylerinin Değerlendirilmesi

ÇETİNGÖZ D., YILDIRIM DOĞRU S. S.

3. Ulusal Disiplinlerarası Erken Çocuklukta Müdahale Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 31 Mart - 03 Nisan 2016, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Gelişimsel yetersizliği olan bireylerde cinsel eğitimin önemi

YILDIRIM DOĞRU S. S., TANK N. H.

GELİŞİMSEL YETERSİZLİĞİ OLAN BİREYLERDE CİNSEL EĞİTİM, Özlem GÜMÜŞKAYA, Gizem YILDIZ, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.27-50, 2022

2021

2021

2. Efficiency of Teaching Synonyms with the Simultaneous Prompting Method

YILDIRIM DOĞRU S. S., BOZ S.

AKADEMIK ARAŞTIRMALAR 2021, Prof. Dr. Erdal HAMARTA Prof. Dr. Coşkun ARSLAN Prof. Dr. Sabahattin ÇİFTÇİ Doç. Dr. Mustafa USLU, Editör, ÇİZGİ YAYINEVİ, Konya, ss.167-180, 2021

2017

2017

4. Genel Eğitim Programları ve Özel Eğitim Uygulamaları

AKÇİN F. N., ALTUNAY B., ÖZOKÇU O., SAKALLI GÜMÜŞ S., CAVKAYTAR A., ÖZEN A., et al.

Özel Eğitim, Cavkaytar, Atilla, Editör, VİZE YAYINCILIK, Ankara, ss.343-366, 2017 Sürdürülebilir Kalkınma


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 6

h-indeksi (WOS): 1