Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

A prospective mathematics teacher’s instrumental orchestration: instrumentation of 2D and 3D screens to teach cylinder

13th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME13), Budapest, Macaristan, 10 - 14 Temmuz 2023, ss.2616-2623

Öğrencilerin Dörtgenlerde Alan Konusunu Zihinsel Yapılandırmalarının APOS Teorisi Çerçevesinde İncelenmesi

3. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM. SANAT VE TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2022, ss.128

Dörtgenlerde Alan Konusunun Öğretimine Yönelik Bir Öğretim Deneyi Tasarımı

2nd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.148

Preparing prospective mathematics teachers to design and teach technology-based lessons

The 14th International Conference on Technology in Mathematics Teaching – ICTMT 14, Almanya, 22 - 25 Temmuz 2019, ss.255-262

Matematik Öğretmen Adaylarının Zihnin Geometrik AlıĢkanlıklarının Ġncelenmesi: BirTrigonometri Örneği

4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.487-494

Fonksiyon Dönüşümleri Üzerine Bir Öğretim Modeli

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ AÇILARKONUSUNA BAKIŞ AÇILARININ İNCELENMESİ

VIII. International Congress on Research inEducation (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ BAZI TEMELGEOMETRİK KAVRAM TANIMLARININ İNCELENMESİ

VIII. International Congress on Research inEducation (ICRE), 9 - 11 Mayıs 2018

Matematik Öğretmen Adaylarının İntegral Kavramı Öğretimlerine Bir Bakış

2. Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, 19 - 21 Ekim 2017

Assessment of Pre-Service Mathematics Teachers’ Technology-Based Lesson Plans

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.36

Examination of Geogebra Activities Developed by Pre-Service Mathematics Teachers

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.35

A Mathematical and Physical Perspective of Light and Pigment Colors

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.45

Zihni Sinir Training Environment Project: CDA (Child Development Academy)

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.43

A Look at the Pre-Service Mathematics Teachers’ Teaching of Integral Concept

2nd International Conference onBest Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.40

Matematik Öğretmen Adayları Fonksiyon Kavramını Nasıl Öğretiyorlar?

Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-3, Afyon, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, ss.85-86

ÖĞRETMENLERİN STEM EĞİTİMİNE DAİR FARKINDALIKLARININ ARTMASINI AMAÇLAYAN BİR STEM EĞİTİM MODELİNİN TANITILMASI

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.227

MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ TEKNOLOJİK PEDAGOJİK ALAN BİLGİLERİNİN GELİŞİMİNİ AMAÇLAYAN BİR ÖĞRETİM DENEYİ YÖNTEMİ

12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ, Trabzon, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, ss.143 Sürdürülebilir Kalkınma

STEM Temelli Matematik Etkinliği Uzun Atlama

Matematik Öğretiminde Örnek Uygulamalar Konferansı-I, Ankara, Türkiye, 30 - 31 Ocak 2016

Sınıf İçi Kullanımına Yönelik Dijital Matematik Öğrenme Etkinliklerine Örnekler

3rd International Conference On New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Nisan 2016

Sınıfiçi Kullanıma Yönelik Dijital Matematik Öğrenme Etkinliklerine Örnekler

3rd. International Conference on New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2016

Fen Bilgisi Öğretmenleri STEM Eğitimi Hakkında Ne Düşünüyor?

3rd International Conference on New Trends in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 29 Nisan 2016, ss.38

Geometric Habits of Mind, Dynamic Geometry Software and The Concept of Angles

Association of Mathematics Teachers Educators (AMTE), Irvine, Birleşik Krallık, 6 - 08 Şubat 2014, ss.61

Pre service Mathematics Teachers’ APOS Levels regarding Relationships between Angles and Side Lengths in a Right Triangle

EERA-Education and Transition - Contributions from Educational Research, Budapest, Macaristan, 7 - 11 Eylül 2015

Hands on STEM Activities

Second International Conference On New Trends In Education: STEM Education: Establishing A Bridge Across Contexts, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2015, ss.77

Where we are after 4 years STEM Education Experiences

Second International Conference On New Trends In Education: STEM Education: Establishing A Bridge Across Contexts, İstanbul, Türkiye, 29 - 30 Mayıs 2015, ss.27

İspat Öğretimine Yönelik Bir Lisans Dersine İlişkin Matematik Öğretmen Adaylarının Görüşleri

VII. International Congress of Educational Research, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, ss.82

Journey to the Science World with STEM Activities

Second International Conference On Education in Mathematics, Science, Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.43

The Impacts Of Geogebra On Pre Service Mathematics Teachers’ Mental Constructions Of Right Triangles

Second International Conference On Education in Mathematics, Science, Technology, Antalya, Türkiye, 23 - 26 Nisan 2015, ss.50

8th grade mathematics teachers reflections on practice

Ninth Annual Graduate Students Educational Research Symposium (AGSERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 03 Mart 2015

An examination of pre-service secondary mathematics teachers’ trigonometric ratios schema

International Society of Educational Research (ISER), Nevşehir, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, ss.44

Pre-service Mathematics Teachers’ Angles on Angles

International Society of Educational Research (ISER), Nevşehir, Türkiye, 29 Ekim - 02 Kasım 2014, ss.54

Eight grade mathematics teachers’ reflections on practice

The International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME) and the North American Chapter of International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-NA.), Vancouver, Kanada, 15 - 20 Temmuz 2014, cilt.6, ss.8

How does the concept of angles impact the learning of trigonometric ratios

Symposium of Understanding Multiple Perspectives in Mathematics Education Research: Interrogating Privilege and Power in the Field, Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 15 Nisan 2014

Eight grade mathematics teachers’ reflections

Third Indiana Mathematics Education Research Symposium (IMERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Mart 2014

Mathematics Teachers’ Perceptions of Using Digital Mobile Technologies

Indiana Mathematics Education Research Symposium (IMERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Mart 2014

Learning of Trigonometry: An Examination of Pre service Secondary Mathematics Teachers’ Trigonometric Ratios Schema

Indiana Mathematics Education Research Symposium (IMERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 28 Mart 2014

Fourth Grade Students Angles’ on Angles

Eighth Annual Graduate Students Educational Research Symposium (AGSERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 14 Mart 2014, ss.20

Learning of Trigonometry: An Examination of Pre service Mathematics Teachers Trigonometric Ratios

Eighth Annual Graduate Students Educational Research Symposium (AGSERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 14 Mart 2014, ss.9

Teaching the Concept of Angles and Trigonometric Ratios

Metropolitan Mathematics Club of Chicago Conference of Workshops (MMC)., Lemont, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Şubat 2014

An Application of the Pappus Theorem

Metropolitan Mathematics Club of Chicago Conference of Workshops (MMC)., Lemont, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Şubat 2014

The Roles of Dynamic Geometry Software in Students and Pre-service Teachers’ Learning of Geometry

The North American Chapter of International Group for the Psychology of Mathematics Education (PME-NA), Chicago, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Kasım 2013, ss.1213

Investigating the Understanding of Trigonometric Functions of Two Base Angles in a Right Triangle

National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) Regional Conference and Exhibition, LOUİSVİLLE, Amerika Birleşik Devletleri, 6 - 08 Kasım 2013, ss.52

Geometric Habits of Mind, CCSSM and Trigonometry

Indiana Council of Teachers of Mathematics (ICTM), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 21 Ekim 2013, ss.11

An Examination of Pre-service Secondary Mathematics Teachers’ Learning of Geometry and Development of Technological Pedagogical and Content Knowledge

Indiana Mathematics Education Research Symposium (IMERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 22 Mart 2013

How can TPACK framework be used in mathematics education research?

Seventh Annual Graduate Students Educational Research Symposium (AGSERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 19 Mart 2013

A Cross-National Standards Analysis: Quadratic Equations and Functions

Congress of European Research in Mathematics Education (CERME), Antalya, Türkiye, 6 - 10 Şubat 2013, ss.1825-1834

What are Students’ Angles on Angles?

National Council of Teachers of Mathematics (NCTM) Regional Conference and Exhibition, CHİCAGO, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Kasım 2012, ss.54

Investigating the Understanding of Sine and Cosine of Two Base Angles in a Right Triangle

Indiana Council of Teachers of Education (ICTM), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 21 Ekim 2012, ss.23

Developing Tools to Evaluate Mathematics Lessons and Curricula

Indiana Council of teachers of Education (ICTM), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 20 - 21 Ekim 2012, ss.13

A Cross National Standards Analysis: Quadratic Functions and Equations

Sixth Annual Graduate Students Educational Research Symposium (AGSERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Mart 2012, ss.12

Investigating the Understanding of relationships between sine and cosine in a right triangle

Sixth Annual Graduate Students Educational Research Symposium (AGSERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Mart 2012, ss.20-21

A Look at How a Group of Graduate Students View Students’ Learning Mathematics

Sixth Annual Graduate Students Educational Research Symposium (AGSERS), Indiana, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Mart 2012, ss.3

Kitap & Kitap Bölümleri

Using the Instrumental Orchestration Model for Planning and Teaching Technology-Based Mathematical Tasks as Part of a Restructured Practicum Course

The Mathematics Teacher in the Digital Era - International Research on Professional Learning and Practice, Alison Clark-Wilson,Ornella Robutti,Nathalie Sinclair, Editör, Springer, London/Berlin , Aarau, ss.31-64, 2023

Açıların Öğretimi

Geometri Öğretim Bilgisi, Zülbiye TOLUK UÇAR, Recai AKKUŞ, Burçak BOZ YAMAN, Asuman DUATEPE PAKSU, Safure BULUT, Editör, Pegem Akademi, ss.99-132, 2022

Matematiksel Modelleme Problemlerinde Teknoloji Kullanımının Rolü

Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Esra Bukoca Güzel,Muhammed Fatih Doğan,Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.295-320, 2021

Matematiksel Modelleme Problemlerinde Teknoloji Kullanımının Rolü

Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Bukova Güzel, Esra; Doğan, Muhammed Fatih; Özaltun Çelik, Aytuğ, Editör, Pegem Akademi, ss.295-320, 2021

İSPAT ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİDEN YARARLANMA

MATEMATİKSEL İSPAT VE ÖĞRETİMİ Okul Yıllarında İspatın Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Işıkhan Uğurel, Editör, Anı Yayıncılık, ss.393-425, 2021

GEOMETRİK DÜŞÜNMENİN GELİŞİMİ VE ÖNEMİ

Geometri ve Ölçme Öğretimi:Tanımlar, Kavramlar ve Etkinlikler, Erhan ERTEKİNMelihan ÜNLÜ, Editör, Pegem Akademi, ss.64-95, 2020

A Colorful STEAM Activity

CIRCE STEAM Magazine, Gillian Judson Jailson Lima, Editör, Centre for Imagination in Research, Culture EducationSimon Fraser University, ss.108-120, 2019

Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Özel Yetenekli Öğrenciler için Eğitim Uygulamaları

OKUL DUVARLARININ ÖTESİNE ÖĞRENME YOLCULUĞU: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu Uygar Kanlı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.311-332, 2019

A Colorful STEAM Activity

CIRCE MAGAZINE: STEAM EDITION, Gillian Judson Jailson Lima, Editör, Centre for Imagination in Research, Culture Education Simon Fraser University, ss.108-120, 2019

A Colorful STEAM Activity

CIRCE MAGAZIN: STEAM EDITION, Gillian Judson Jailson Lima, Editör, Simon Fraser University, ss.108-120, 2019

Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Özel Yetenekli Öğrenciler İçin Eğitim Uygulamaları

OKUL DUVARLARININ ÖTESİNE ÖĞRENME YOLCULUĞU Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fıtnat KÖSEOĞLU Uygar KANLI, Editör, Nobel, Ankara, ss.311-331, 2019

Çokgen ve Dörtgen

TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR VE UYGULAMALARI -ÖĞRENENLER VE ÖĞRETENLER İÇİN-, Aysun Nüket Elçi, Esra Bukova Güzel, Emre Ev Çimen, Berna Cantürk Günhan, Editör, Pegem Akademi, ss.435-452, 2016

Metrikler

Yayın

119

Atıf (WoS)

13

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

33

H-İndeks (Scopus)

3

Proje

5

Tez Danışmanlığı

6

Açık Erişim

7
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları