Makaleler
37
Tümü (37)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (5)
Scopus (12)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (11)
1. A Framework to Examine the Ways Mathematics Teachers Participate in and Support Collective Argumentation
INTERNATIONAL JOURNAL OF SCIENCE AND MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.23, sa.0, ss.1369-1399, 2025 (SSCI, Scopus)
4. Developing a framework to support teachers' implementation of mathematical modelling
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.56, sa.2, ss.181-207, 2025 (ESCI, Scopus)
10. Reflections from planning and implementing a modelling task
INTERNATIONAL ELECTRONIC JOURNAL OF MATHEMATICS EDUCATION
, cilt.18, sa.1, ss.13, 2023 (ESCI, Scopus)
12. Examination of the Arguments in the Process of Calculating the Surface Area of the Solids of Revolution
Cumhuriyet Uluslararası Eğitim Dergisi
, cilt.11, sa.4, ss.587-603, 2022 (TRDizin)
13. Arguments constructed within the mathematical modelling cycle
INTERNATIONAL JOURNAL OF MATHEMATICAL EDUCATION IN SCIENCE AND TECHNOLOGY
, cilt.50, sa.2, ss.292-314, 2019 (ESCI, Scopus)
16. A Rubric Development Study for the Assessment of Modeling Skills
The Mathematics Educator
, cilt.27, sa.2, ss.33-72, 2018 (Hakemli Dergi)
17. Matematik Eğitimi Alanındaki Ortaklaşa Argümantasyon Çalışmalarının İncelenmesi
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.9, sa.3, ss.636-661, 2018 (TRDizin)
20. Mathematics Student Teachers' Modelling Approaches While Solving the Designed Esme Rug Problem
EURASIA JOURNAL OF MATHEMATICS SCIENCE AND TECHNOLOGY EDUCATION
, cilt.13, sa.3, ss.873-892, 2017 (SSCI, Scopus)
21. Modelling Difficulties and Their Overcoming Strategies in the Solution of a Modelling Problem
Acta Didactica Napocensia
, cilt.9, sa.3, ss.21-34, 2016 (Hakemli Dergi)
25. A Student Teacher s Choice and Use of Examples in Teaching Probability
Acta Didactica Napocensia
, cilt.8, sa.4, 2015 (Hakemli Dergi)
26. A Student Teacher’s Choice and Use of Examples in Teaching Probability
Acta Didactica Napocensia
, cilt.8, sa.4, ss.55-70, 2015 (Hakemli Dergi)
27. A Student Teacher’s Choice and Use of Examples in Teaching Probabilty
Acta Didactica Napocensia
, cilt.8, sa.4, ss.55-70, 2015 (Hakemli Dergi)
28. 6 Sınıf Öğrencilerinin Bilişsel Modelleme Yeterlikleri Nasıl Geliştirilebilir
International Journal of New Trends in Arts, Sports Science Education
, cilt.4, sa.1, ss.49-63, 2015 (Hakemli Dergi)
30. Model Oluşturma Etkinlikleri: Kuramsal Yapısı ve bir Örneği
Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.33, sa.1, ss.95-111, 2014 (TRDizin)
31. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Yeterliliklerinin İncelenmesi
Turkish Journal of Computer and Mathematics Education
, cilt.4, sa.3, ss.185-206, 2013 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
65
2. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Argümantasyon Süreçleri ve İlişkilendirme Becerileri
7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
3. Argümantasyon Tabanlı Teknoloji Destekli Öğretim Senaryolarında Öğretmen ve Öğrenci Eylemleri
7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
4. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Tasarladığı Mathigon Polypad Etkinliklerinin İncelenmesi
7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
5. Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli 5. Sınıf Matematik Ders Kitaplarının Kavramın Farklı Gösterimleri Arasında İlişkilendirme Becerisi Bağlamında İncelenmesi
7. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-7) Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 14 Kasım 2025, ss.1, (Özet Bildiri)
6. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Argümantasyon Süreçlerinde Kullandıkları Gerekçelerinin İncelenmesi
IV. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı)
7. Matematiksel Bir Problemin Argümantasyon Temelli Çözüm Sürecinde Matematiksel İlişkilendirme Becerilerinin İncelenmesi
5. Uluslararası Fen, Matematik, Girişimcilik ve Teknoloji Eğitimi Kongresi, Balıkesir, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2025, (Özet Bildiri)
9. Bir Modelleme Probleminin Çözümüne İlişkin Ortaklaşa Argümantasyon Süreci: İki Farklı Çözümün Tartışılması
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
10. Matematik Öğretiminde Yönlendirici Destek Olarak Teknoloji Kullanımı
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
11. Bir Ortaokul Matematik Öğretmenin Argümantasyon Tabanlı Öğretiminin İncelenmesi
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
12. GeoGebra Tabanlı Geometri Problemlerinin Çözümünde Yönlendirici Destek Aracı Olarak ChatGPT Kullanımın İncelenmesi
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
13. ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN TÜBİTAK 2209-A PROJE DENEYİMLERİNDEN YANSIMALAR: MATEMATİK ÖĞRETMENİ ADAYLARI ÖRNEĞİ
16. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Edirne, Türkiye, 4 - 07 Eylül 2024, (Özet Bildiri)
15. 2015-2022 Yılları Arasında Türkiye’de eTwinning Kapsamında Gerçekleştirilen Lisansüstü Çalışmalar ve Makalelerin İncelenmesi
III. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 23 - 25 Eylül 2022, ss.24, (Özet Bildiri)
17. eTwinning Üniversitelerle Entegrasyon Süreci
12. eTwinning Ulusal Konferansı, Antalya, Türkiye, 1 - 03 Mart 2022, (Yayınlanmadı)
18. Etnomodelleme Temelli Modelleme Uygulaması Esnasındaki Sosyo Eleştirel Tartışmaların İncelenm
5. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021, (Özet Bildiri)
19. Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Uygulamalarını Gerçekleştirmelerinde Modelleme Uygulamaları Rehberi'nin Etkisi
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Kongresi - 4, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2021, (Özet Bildiri)
20. Ortaklaşa Argümantasyon Sürecinde Öğretmen Katılımının İncelenmesi
II: Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 28 - 29 Mayıs 2021, (Özet Bildiri)
21. Matematik Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerinin Niteliği
İnternational Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, İzmir, Türkiye, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, ss.1-20, (Özet Bildiri)
22. Matematik Öğretmen Adaylarının Limit Kavramına İlişkin Sahip Oldukları Kavramsal ve İşlemsel Bilgilerin Niteliği
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - 4, 26 - 28 Eylül 2019, (Tam Metin Bildiri)
23. Ortaokul Matematik Öğretmeni Adaylarının Öğretimlerinde Kullandıkları Sorgulama Eylemlerinin İncelenmesi
Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
24. Analiz dersinde argümantasyon ve argümantasyonu destekleyici öğretmen eylemleri
XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi’, Türkiye, 04 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
25. Bilişsel Perspektif Altında Modelleme Döngüsü Çerçevesinde Öğrencilerin Çözüm Yaklaşımlarının Belirlenmesi
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
26. Modelleme Problemi Çözümündeki Argümantasyon Sürecinde Kullanılan Gerekçeler
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
27. Matematik Öğretmenlerinin Derslerinde Argümantasyondan Yararlanmalarına İlişkin Görüşleri
II. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2018), 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
28. Sorgulama Tabanlı Matematik Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşlerinin Belirlenmesi
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
29. Sınıf İçi Bir Modelleme Uygulamasından Yansımalar
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE ARAŞTIRMALAR KONGRESİ, 9 - 11 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)
30. Examination of The Relationship between Students’ Spatial Abilities and Mathematical Achievements, and Their Abilities to Solve Solid Objects Problems
International Conference on Research in Education and Science (ICRES), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
31. Examination of Seventh Grade Students’ Using Mathematical Language in The Lines and Angles Subject
International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST), 18 - 21 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
32. Examining a Teacher’s Views Conducting a Modelling Implementation
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
33. Reflections from Students’ Modelling Approaches: A Painting Problem
2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)
34. Teknoloji Destekli Öğretimden Yararlanarak Katı Cisimlerin Öğretiminde 7. Sınıf Öğrencilerinin Bazı Matematiksel Kavramları Öğrenmelerinin İncelenmesi
8th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
35. Ortaokul Matematik Öğretmenlerinin Matematiksel Modelleme ile İlgili Düşünceleri Üzerine Bir Araştırma
8th International Congress on New Trends in Education, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
36. Modelleme Sürecindeki Argümanların İncelenmesi
3. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu - Türkbilmat, Türkiye, 17 - 19 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
37. Bir Modelleme Probleminin Çözümünde Karşılaşılan Öğrenci Zorlukları
3rd International Conference on New Trends in Education, 27 - 29 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
38. Modelleme Sürecinde Öğrencilerin Çözümü Yorumlama ve Doğrulama Yaklaşımları
3rd International Conference on New Trends in Education, 27 - 29 Nisan 2016, (Tam Metin Bildiri)
39. Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Modelleme Yeterliklerinin Kısmi Yaklaşım ile Belirlenmesi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
40. Modelleme Problemlerinin Çözümünde Altıncı Sınıf Öğrencilerinin Oluşturdukları Varsayımların İncelenmesi
12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
41. How to Integrate Mathematical Modelling into Mathematics Courses A Guide Suggestion
13rd International Congress on Mathematics Education, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
42. Matematik öğretmenleri modellemeye dayalı ders planı hazırlarken nelere dikkat ediyorlar?
Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu-2, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
43. Matematik Öğretmenleri Modellemeye Dayalı Ders Planı Hazırlarken Nelere Dikkat Ediyorlar?
2. Türk Bilgisayar ve Matematik EğitimiSempozyumu (TÜRKBİLMAT-2), Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)
44. Modelleme Yeterliklerinin Gelişimini Amaçlayan Bir Eylem Araştırması
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
45. Matematiksel Modelleme Yeterliklerini Değerlendirmeye Yönelik Bir Rubrik Geliştirme Çalışması
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
46. Öğretmenlerin Alternatif Ölçme – Değerlendirme Yaklaşımına Yönelik Görüşleri: Eylem Araştırması
11. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 11 - 14 Eylül 2014, (Özet Bildiri)
47. Pre-service primary mathematics teachers’ competencies to set up a mathematical model from a real model
International Conference on Primary Education, 16 - 18 Eylül 2013, (Özet Bildiri)
48. İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Modelleme Yeterliliklerinin İncelenmesi
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
49. Prensipler ve Bileşenler Bağlamında Matematik Öğretmenlerinin Tasarladıkları Model Oluşturma Etkinlikleri
1. Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Haziran 2013, (Özet Bildiri)
50. Öğretmenler Tarafından Tasarlanan Bir Model Oluşturma Etkinliğinin Uygulama Sürecindeki Öğrenci Yaklaşımları
11. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
51. Öğretmen Adaylarının Piramit Problemi Çözümlerinin Matematiksel Modelleme Süreci Çerçevesinde İncelenmesi
11. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
52. Matematik Öğretmenlerinin Model Oluşturma Etkinliği Tasarım Süreçlerinin İncelenmesi: Obezite Problemi
11. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
53. Öğretmen Adaylarının Matematiksel Modelleme Problemi Tasarlarken Dikkate Aldıkları Temel Unsurlar
11. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 19 - 21 Eylül 2012, (Özet Bildiri)
54. Ortaöğretim Matematik Öğretmenlerinin Model Oluşturma Etkinlikleri ve Matematik Derslerinde Kullanımlarına İlişkin Görüşleri
20. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
55. Ortaöğretim matematik öğretmenlerinin matematiksel modellemeye ilişkin görüşlerinin belirlenmesi
20.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Türkiye, 8 - 10 Eylül 2011, (Özet Bildiri)
56. Determining the Views of Mathematics Student Teachers Related to Mathematical Modeling
35th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, cilt.1, ss.509, (Tam Metin Bildiri)
57. The Analysis of the Designed the Eşme Carpet Problem’s Solutions Through 7-Stage Mathematical Modelling Process
35th Conference of the Group for the Psychology of Mathematics Education-PME 35, Ankara, Türkiye, 10 - 15 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
58. The Analysis of The Designed Eşme Carpet Problem’s Solutions Through 7-Stage Mathematical Modelling Process
The 35th Conference of the International Group for the Psychology of MathematicsEducation, 10 - 15 Temmuz 2011, (Özet Bildiri)
64. Öğrenciler Matematiksel Modellemede Birlikte Çalıştıklarında Hangi Yaklaşımları Sergiliyorlar
9. Matematik Sempozyumu, Türkiye, 20 - 22 Ekim 2010, (Özet Bildiri)
65. Öğrencilerin Modellemede Bireysel ve Birlikte Çalışarak Ortaya Koydukları Yaklaşımlar ve Düşünme Süreçleri
9. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Türkiye, 23 - 25 Eylül 2010, (Özet Bildiri)
Kitaplar
10
1. Okul Dışı Eğitim ve Öğrenmenin Kuramsal Temelleri ve İlgili Çalışmalar
Matematik Eğitiminde Okul Dışı Öğrenme Ortamları, Mustafa Zeki Aydoğdu, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.1-20, 2024
2. Matematiksel Modelleme Problemlerinde Teknoloji Kullanımının Rolü
Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Esra Bukoca Güzel,Muhammed Fatih Doğan,Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.295-320, 2021
3. Matematiksel Modellemenin Öğretim Programlarındaki ve Proje Çalışmalarındaki Yeri
Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Esra Bukova Güzel,Muhammed Fatih Doğan,Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.71-100, 2021
4. Eğitimde Farklı Yaklaşımlar
Karşılaştırmalı Eğitim Araştırma Yaklaşımları ve Yöntemleri, Serhat Aydın, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.389-406, 2021
5. Matematiksel Modelleme Problemlerinde Teknoloji Kullanımının Rolü
Matematiksel Modelleme: Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Bukova Güzel, Esra; Doğan, Muhammed Fatih; Özaltun Çelik, Aytuğ, Editör, Pegem Akademi, ss.295-320, 2021
10. İrrasyonel Sayılar
Temel Matematiksel Kavramlar ve Uygulamaları, Esra Bukova Güzel,Aysun Nüket Elçi,Berna Cantürk Günhan,Emre Ev Çimen, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.1, 2016
Metrikler
Yayın (WoS)
13
Yayın (Scopus)
12
Atıf (WoS)
41
H-İndeks (WoS)
4
Atıf (Scopus)
70
H-İndeks (Scopus)
5
Atıf (Scholar)
835
H-İndeks (Scholar)
17
Atıf (TrDizin)
135
H-İndeks (TrDizin)
7
Atıf (Sobiad)
228
H-İndeks (Sobiad)
8
Atıf (Diğer Toplam)
424
Proje
15
Tez Danışmanlığı
8