SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
Examining Science Teachers' Designing Experiment Performances: an example of "changing variable"
Malaysian Online Journal of Educational Sciences
, cilt.10, sa.4, ss.25-39, 2022 (Hakemli Dergi)
A CASE STUDY FOR EVALUATING SCIENTIFIC REASONING SKILLS TRAINING PROGRAM
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.12, sa.62, ss.405-430, 2022 (Hakemli Dergi)
From modeling to STEM: a predictor activity of volcanic eruption
SCIENCE ACTIVITIES-PROJECTS AND CURRICULUM IDEAS IN STEM CLASSROOMS
, cilt.57, sa.3, ss.111-121, 2020 (ESCI)
Fen Bilimleri Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarına Yönelik Akıl Yürütme Becerileri Testinin Geliştirilmesi
İlköğretim Online
, cilt.17, sa.3, ss.1496-1510, 2018 (Hakemli Dergi)
Revisiting the ”unmixing experiment” through argumentation
Physics Education
, cilt.52, sa.5, ss.1-7, 2017 (Hakemli Dergi)
Changing Students’xx Approach to Learning Physics in Postsecondary Gateway Courses
International Researchin Higher Education
, cilt.2, sa.3, ss.16-33, 2017 (Hakemli Dergi)
From the Physiocrats to Fairness in Nations
Reports in Advances of Physical Sciences
, cilt.1, sa.1, ss.1-27, 2017 (Hakemli Dergi)
Introduction to the Special Issue on Physics ofSocieties
Reports in Advances of Physical Sciences
, cilt.1, sa.1, ss.1-9, 2017 (Hakemli Dergi)
Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Bilimsel İçerik ve Süreç Becerileri Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.3, ss.261-279, 2016 (Hakemli Dergi)
Modellemeye dayalı Öğretimin Bilişüstü Farkındalık Tutum ve Kavramsal Anlamaya Etkisi
Batı Anadolu eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.7, sa.13, ss.61-104, 2016 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Problem Çözme Becerileri ve Bunların Problem Sunumuna Göre Değişimi
Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.178-204, 2015 (Hakemli Dergi)
A summer camp experience of Primary Students Let s learn astronomy explore the space summer camp
Asia Pacific Forum on Science Learning and Teaching
, cilt.16, sa.1, ss.1-15, 2015 (Scopus)
Bilimsel bilginin varlık alanına modellemeye dayalı öğretimle bakış.
Türk Eğitim Bilimleri Dergisi
, cilt.9, sa.2, ss.211-254, 2011 (Hakemli Dergi)
Yetişkinler için Yapılan Uygulamalı Çevre Eğitimine Bir Örnek Su Farkındalığı Eğitimi
Journal of Turkish Science education
, cilt.8, sa.2, ss.157-173, 2011 (Hakemli Dergi)
An alternative tool to explainHooke’s law and the principle of dynamometer the rubber band
latin american journal of physicseducation
, cilt.5, sa.1, ss.167-170, 2011 (Hakemli Dergi)
Some remarks on using the principal rays for teaching the elementary optics
Latin-American Journal of Physics Education
, cilt.5, sa.1, ss.123-125, 2011 (Hakemli Dergi)
Fizik Öğretmen Adaylarının Epistemolojik Görüşleri
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.3, sa.3, ss.1224-1258, 2011 (Hakemli Dergi)
A Simple Way of Modeling the Expansion of the Universe: What does light tell us?
SCIENCE ACTIVITIES CLASSROOM PROJECTS AND CURRICULUM IDEAS
, cilt.2, sa.48, ss.1-7, 2011 (Hakemli Dergi)
Yetişkinlere Yönelik Su Kullanımı Anketi nin Geliştirilmesi
Aile ve Toplum
, cilt.6, sa.22, ss.91-100, 2011 (Hakemli Dergi)
Su Okulu Fen ve Teknoloji Dersi Öğretmenlerinde Su Farkındalığı Oluşturmaya Yönelik Bir Uygulama
Milli Eğitim Dergisi
, sa.192, ss.174-192, 2011 (Hakemli Dergi)
Elementary schoolstudents’ water awareness
International Research in Geographical and Environmental Education
, cilt.20, sa.1, ss.65-83, 2011 (Hakemli Dergi)
Yetişkinlere Yönelik Su Kullanımı Anketi nin Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
Aile ve Toplum
, cilt.6, sa.22, ss.91-104, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Seviyesinde Suya Dayalı Çevre Problemlerine Karşı Duyarlılığı Arttırma ve Bilgilendirme Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma
Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.14, sa.3, ss.187-202, 2010 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Feni Öğrenme Yaklaşımları
Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, ss.271-293, 2008 (Hakemli Dergi)
İlköğretim Öğrencilerinin Bilimsel Bilgiye Yönelik Görüşlerini Belirleme Ölçeği
İlköğretim Online
, cilt.7, ss.706-716, 2008 (Hakemli Dergi)
Öğrencilerin Fene Yönelik Tutumlarına Ailelerinin Etkisi
Aile ve Toplum
, cilt.4, sa.14, ss.39-48, 2008 (Hakemli Dergi)
İlköğretim 8 Sınıf Öğrencilerinin Enerjiyle İlgili Görüşleri
Kastamonu Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.15, sa.1, ss.175-184, 2007 (Hakemli Dergi)
Buluş Yoluyla Fen Öğretiminin Öğrencilerin Akademik Başarılarına Öğrenme Yaklaşımlarına ve Tutumlarına Etkisi
Journal of Turkish Science Education
, cilt.3, sa.1, ss.36-52, 2006 (Hakemli Dergi)
Fen Eğitimi ve Modeller
Milli Eğitim Dergisi
, sa.171, ss.188-196, 2006 (Hakemli Dergi)
Farklı Alanlardan Mezun Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Fen Öğretimine Yönelik Tutumları
Milli Eğitim Dergisi
, sa.168, ss.202-212, 2005 (Hakemli Dergi)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
EXPLORING CRITICAL THINKING IN DESIGN BASED PEDAGOGY: CASES FROM EUROPEAN TEACHER EDUCATION PROGRAMS
15. ESERA (Avrupa Fen Eğitimi Araştırmaları Derneği) konferansı, Nevşehir, Türkiye, 14 Mayıs 2023
Sınıf Öğretmenlerinin Teknoloji Destekli Modelleme Uygulamalarına Yönelik Görüşleri: Covid-19 Örneği
İzmir Demokrasi Üniversitesi 3. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021
Modelleme Tabanlı Argümantasyon Etkinliğinde Sınıf Öğretmeni Adaylarının Yazılı Argüman Kalitelerinin Değerlendirilmesi
İzmir Demokrasi Üniversitesi 3. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, İzmir, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2021
The Effects of Modeling Based STEM Education on Alternative Nature of Science Understandings of Pre-service Science Teachers
The National Association for Research in Science Teaching (NARST), Virtual Conference, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 10 Nisan 2021
THE ROLE OF EXPERIMENT STRUCTURE TO SUPPORT SCIENTIFIC MODELS AND ARGUMENTS.
13th ESERA Conference, 27 - 30 Ağustos 2019
THE EFFECTS OF ARGUMENT BASED DESIGN ACTIVITIES ON PRE-SERVICE SCIENCE TEACHERS’xx PHYSICS SELF EFFICACY AND ARGUMENTATITION SKILL
13TH ESERA CONFERENCE, 26 - 30 Ağustos 2019
Argument qualities of pre-service science teachers as indicator of their epistemological understandings
2nd REASON Interdisciplinary Spring School 2018, Munich, Almanya, 05 Mart 2018
İzmir bölgesinde yer alan okul dışı öğrenme ortamlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
8. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016
izmir bölgesinde yer alan okul dışı öğrenme ortamlarının çeşitlideğişkenler açısından incelenmesİ
8. Uluslarası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016
The constructivist profiles of prospective physics teachers the consistency of thought and practice
World Conference On New Trends in Science Education, 19 - 23 Eylül 2011
Astronomy Education in Science Education
ESERA - European Science Education Research Association, İstanbul, Türkiye, 3 - 07 Eylül 2009, ss.315-320
Su Farkındalığı” Projesi Uygulama Sonuçlarından Kesitler
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultay, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009, ss.473
Primary school students performance of scientific process skills
ETEN Annual Conference, 24 - 26 Nisan 2008
Bilim Şenliklerine Katılan Öğrencilerin Bilimsel Süreç Becerilerinin Belirlenmesi
VIII: Ulusal Fen bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Bolu, Türkiye, 27 Ağustos 2008 - 29 Ağustos 2007
İlköğretim Öğrencilerinin Fen Dersine Yönelik Görüşleri
VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 9 - 11 Eylül 2004, ss.114
Kitap & Kitap Bölümleri
STEM ile Modelleme ve Fen Öğretimindeki Örnekleri
Fen Öğretiminde Model ve Modelleme, Prof. Dr. Hakan Şevki AYVACI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.125-158, 2021
Fen Öğretiminde Model ve Modellemenin Önemi
Fen Öğretiminde Model ve Modelleme, Prof. Dr. Hakan Şevki AYVACI, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.1-42, 2021
Bilimsel Anlama ve Zihinsel Modeller
İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Öğretimi, Türkmen, Hakan; Sağlam, Murat; Şahin Pekmez, Esin., Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.41-51, 2016
Ses
İlköğretimde Eğlendiren ve Anlamayı Geliştiren Fen Öğretimi, Türkmen Hakan, Sağlam Murat, Şahin Pekmez Esin, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.371-393, 2016
Bilimin Doğası, Gelişimi ve Değişen Yüzü
Bilimin Doğası Gelişimi ve Değişen Yüzü, Yenice Nilgün, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.96128-128, 2015