Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
2006 - 2012
2006 - 2012Doktora
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye
2003 - 2006
2003 - 2006Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye
1998 - 2000
1998 - 2000Yüksek Lisans
Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dahili Tıp Bilimleri, Türkiye
1992 - 1997
1992 - 1997Lisans
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2012
2012Doktora
Görme yetersizliği olan küçük çocuklarda anne-çocuk etkileşimini destekleyen müdahale örneği: Bir eylem araştırması
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr)
2006
2006Yüksek Lisans
Kaynaştırma ve risk grubu öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Yl) (Tezli)
2000
2000Yüksek Lisans
Türkiye'de adli psikolojinin konum ve sorunlarının irdelenmesi
Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dahili Tıp Bilimleri
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal ve Beşeri Bilimler
Özel Eğitim
Akademik Ünvanlar / Görevler
2018 - Devam Ediyor
2018 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2015 - 2022
2015 - 2022Yrd. Doç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2014 - 2015
2014 - 2015Yrd. Doç. Dr.
Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü
2004 - 2014
2004 - 2014Araştırma Görevlisi
Ankara Üniversitesi, Özel Eğitim Araştırma Ve Uygulama Merkezi
1998 - 2000
1998 - 2000Araştırma Görevlisi
Çukurova Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Dahili Tıp Bilimleri Bölümü
Yönetimsel Görevler
2020 - 2021
2020 - 2021Anabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2017 - 2020
2017 - 2020Erasmus Programı Kurum Koordinatörü
Dokuz Eylül Üniversitesi
2017 - 2020
2017 - 2020Bölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
Verdiği Dersler
Doktora
Doktora
Özel gereksinimli bireyler ve ailelerinde güçlendirme ve yasal savunuculuk
Erken çocukluk özel eğitiminde ebeveyn-çocuk etkileşimi ve ilgili müdahaleler
Çok engelli çocuklar için öğretimin düzenlenmesi
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Uzmanlık alan dersi
Tez çalışması (uygulama)
Özel eğitimde öğretim yöntemleri
uzmanlık alan dersi (teorik)
seminer
erken müdahale programları
dönem projesi (uygulama)
erken eğitim programları (teorik)
Görme engellilerin eğitimi
bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama (teorik)
seminer (uygulama)
Lisans
Lisans
Özel Eğitim
Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması
Uygulamalı Davranış Analizi
Otizm spektrum bozukluğunda alternatif iletişim yöntemleri
Bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlanrının hazırlanması
Öğretmenlik uygulaması I
Özel eğitimde değerlendirme
Bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlarının hazırlanması
Çoklu yetersizlik ve eğitimleri
Öğretmenlik uygulaması
Özel eğitimde bütünleştirme
erken müdahale programları
BİREYSEL FARKLILIKLAR VE PSİKOLOJİ YAKLAŞIMLARI
duygusal ve davranışsal bozukluklar
işitme ve görme yetersizliği
özel eğitim kurumlarında gözlem (teorik)
yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin öğretimi
öğretmenlik uygulaması II (teorik)
Bireyselleştirilmiş eğitim programları
zihin engelliler ve eğitimi
Zihin engellilere günlük yaşam ve sosyal beceri öğretimi
okul deneyimi ve kaynaştırma uygulamaları (uygulamalı)
öğretmenlik uygulaması II
okul deneyimi ve kaynaştırma uygulamaları (teorik)
Psikolojiye giriş
Yönetilen Tezler
2023
2023Yüksek Lisans
Özel gereksinimli çocuk ebeveynlerinin evlilik uyumlarının yordanması
SARICA A. D. (Danışman)
S.BOZ(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Ergenlikte suça sürüklenmenin temellerini açıklamak: Erken dönem aile içi güven algısı, psikolojik bozukluklar ve demografik değişkenler üzerinden bir inceleme
SARICA A. D. (Danışman)
U.HAYDAR(Öğrenci)
2022
2022Yüksek Lisans
Öğrenme için evrensel tasarım öğretmen öz-yeterlik ölçeği'nin geliştirilmesi
Sarıca A. D. (Danışman)
S.EROĞLU(Öğrenci)
2020
2020Yüksek Lisans
Özel gereksinimli ergenlerle çalışan öğretmenlerin öğrencilerinin uygun olmayan cinsel davranışlarıyla baş etme stratejileri
SARICA A. D. (Danışman)
E.SEÇGİN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Sınıf öğretmenleri ve rehberlik ve psikolojik danışmanlık öğretmenlerinin bireyselleştirilmiş eğitim programı sürecine ilişkin deneyimleri
SARICA A. D. (Danışman)
S.ÖZAN(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Okul öncesi öğretmenlerinin özel gereksinimli olan ve olmayan öğrencilerinin problem davranışlarına ilişkin değerlendirmeleri
SARICA A. D. (Danışman)
B.KOSKA(Öğrenci)
2019
2019Yüksek Lisans
Özel gereksinimli çocukların tıbbi tanılama ve yönlendirme aşamalarında ailelere yapılan bilgilendirmenin özel eğitim hizmetlerine geçişe yansımaları
SARICA A. D. (Danışman)
Z.İLBİLGE(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (5)
Scopus (10)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (4)
2022
20221. COVID-19 and Turkish University Students With Visual Impairments: An In-Depth Inquiry
SARICA A. D., Ulu-Ercan E., Coskun U. H.
JOURNAL OF VISUAL IMPAIRMENT & BLINDNESS
, cilt.116, sa.6, ss.817-829, 2022 (SSCI)
2022
20222. Predicting Trait Anxiety and Depression Symptomatology in Young Adults: The Role of Positive Early Childhood Memories
Coşkun U. H., Sarıca A. D., Ulu-Ercan E.
Turkish Psychological Couseling and Guidance Journal
, cilt.12, sa.66, ss.465-477, 2022 (Scopus)
2021
20213. The Individualized Education Plan: The Experiences of General Educators and School Counselors
Ozan S., SARICA A. D.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.22, sa.1, ss.147-174, 2021 (ESCI)
2020
20204. Use of Forensic Interview Rooms in Sexual Abuse Lawsuits: The Views of Judges, Lawyers, Specialists and Victims
SARICA A. D., Coskun U. H.
JOURNAL OF PENAL LAW AND CRIMINOLOGY-CEZA HUKUKU VE KRIMINOLOJI DERGISI
, cilt.8, sa.1, ss.117-142, 2020 (ESCI)
2019
20195. VELAYET DAVALARINDA ÇOCUKLARIN DURUŞMA SALONUNDA DİNLENMESİNE İLİŞKİN HAKİM, AVUKAT VE UZMAN GÖRÜŞLERİ
Umut Haydar C., SARICA A. D., Coşkun Y.
Yaşar Hukuk Dergisi , cilt.1, sa.2, ss.248-270, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
20196. Including the excluded: the case of a student with multiple disabilities(*)
KIŞ A., SARICA A. D.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INCLUSIVE EDUCATION
, cilt.23, sa.4, ss.454-468, 2019 (SSCI, Scopus)
2017
20177. Effects of Dialogic Reading Program on later reading skills: Follow-up study
ERGÜL C., AKOĞLU G., KARAMAN G., SARICA A. D.
Kuramsal Eğitimbilim Dergisi
, cilt.10, sa.2, ss.191-219, 2017 (TRDizin)
2017
20178. The Home Literacy Environments of Turkish Kindergarteners: Does SES Make a Difference?
ERGÜL C., SARICA A. D., AKOĞLU G., KARAMAN G.
INTERNATIONAL JOURNAL OF INSTRUCTION
, cilt.10, sa.1, ss.187-202, 2017 (ESCI)
2016
20169. Etkileşimli kitap okuma: Dil ve erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesinde etkili bir yöntem.
Ergül C., Sarıca A. D., Akoğlu G.
ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION , cilt.17, sa.2, ss.193-204, 2016 (ESCI)
2016
201610. An adapted dialogic reading program for Turkish kindergarteners from low socio economic backgrounds
ERGÜL C., AKOĞLU G., SARICA A. D., KARAMAN G., TUFAN M., BAHAP KUDRET Z., et al.
Journal of Education and Training Studies
, cilt.4, sa.7, ss.169-184, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201611. Dialogic Reading: An Effective Method to Improve Language and Early Literacy Skills
ERGÜL C., SARICA A. D., AKOĞLU G.
ANKARA UNIVERSITESI EGITIM BILIMLERI FAKULTESI OZEL EGITIM DERGISI-ANKARA UNIVERSITY FACULTY OF EDUCATIONAL SCIENCES JOURNAL OF SPECIAL EDUCATION
, cilt.17, sa.2, ss.193-206, 2016 (ESCI)
2015
201512. Ana Sınıflarında Gerçekleştirilen Birlikte Kitap Okuma Etkinliklerinin Etkileşimli Kitap Okuma Bağlamında İncelenmesi Examination of Shared Book Reading Activities in Kindergartens Based on Dialogic Reading
ERGÜL C., AKOĞLU G., SARICA A. D., TUFAN M., KARAMAN G.
Mersin Üniversitesi Eğtiim Fakültesi Dergisi , cilt.11, sa.3, ss.603-619, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201513. Choose a disability group that you would not want to work with: The views of undergraduates
Sardohan-Yildirim E., SARICA A. D.
Turkish Online Journal of Educational Technology
, cilt.2015, ss.55-58, 2015 (SCI-Expanded)
2015
201514. A mother-child interaction intervention for mothers of toddlers with visual impairments
SARICA A. D., AKÇAMETE A. G., Gurgur H.
International Journal of Early Childhood Special Education
, cilt.7, sa.1, ss.151-169, 2015 (Scopus)
2014
201415. Okul öncesi öğretmenlerinin erken okuryazarlık kavramına ilişkin bilgi düzeyleri ve sınıf uygulamaları early childhood teachers knowledge and classroom practices on early literacy
ERGÜL C., KARAMAN G., AKOĞLU G., TUFAN M., SARICA A. D., BAHAP KUDRET Z.
İlköğretim Online
, cilt.13, sa.4, ss.1449-1472, 2014 (TRDizin)
2014
201416. The reliability and validity of the Home Early Literacy Environment Questionnaire Ev Erken Okuryazarlık Ortamı Ölçeği EVOK Geçerlik ve güvenirlik çalışması
SARICA A. D., ERGÜL C., AKOĞLU G., DENİZ K. Z., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z., et al.
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.6, sa.2, ss.444-459, 2014 (Hakemli Dergi)
2014
201417. The Small Steps Early Intervention Course for paraprofessionals What paraprofessionals have to say
SUCUOĞLU N. B., SARICA A. D., BAKKALOĞLU H., KEÇELİ KAYSILI B.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.47, sa.1, ss.377-396, 2014 (TRDizin)
2014
201418. Eğitim fakülteleri öğretim elemanlarının öğretmen adaylarının mesleki gelişim gereksinimlerine yönelik görüşleri
KIŞ A., SARICA A. D., AKÇAMETE A. G.
Başkent University Journal of Education , cilt.1, sa.2, ss.43-53, 2014 (TRDizin)
2011
201119. The Relationship of Personnel Preparation to the Competence of Teachers of Students with Visual Impairments in Turkey
Kesiktas A. D., AKÇAMETE A. G.
JOURNAL OF VISUAL IMPAIRMENT & BLINDNESS
, cilt.105, sa.2, ss.108-124, 2011 (SSCI)
2009
200920. The Home Environments of Young Children With and Without Disabilities
Kesiktas A. D., Sucuoglu B., Keceli-Kaysili B., Akalin S., Gul G., Yildirim B.
INFANTS & YOUNG CHILDREN
, cilt.22, sa.3, ss.201-210, 2009 (SSCI, Scopus)
2009
200921. Early Childhood Special Education for Children with Visual Impairments: Problems and Solutions
Kesiktas A. D.
KURAM VE UYGULAMADA EGITIM BILIMLERI
, cilt.9, sa.2, ss.823-832, 2009 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2008
200822. Ders Çalışma Becerileri Ölçeği ana baba öğretmen ve öğrenci formlarının psikometrik özellikleri
KANER S., SARICA A. D.
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi , cilt.41, sa.2, ss.293-321, 2008 (TRDizin)
2006
200623. Promoting child development at sick-child visits: A controlled trial
Ertem I., Atay G., Bingoler B., DOĞAN D., Bayhan A., SARICA A. D.
PEDIATRICS
, cilt.118, sa.1, 2006 (SCI-Expanded)
2006
200624. Ders çalışma becerileri ve özel gereksinimli öğrenciler
SARICA A. D.
Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi , cilt.7, sa.1, ss.37-48, 2006 (Hakemli Dergi)
1998
199825. Adana’da ağır ceza mahkemesine yansıyan cinsel suçların incelenmesi
ÇEKİN N., HİLAL A., BİLGİN N., GÜLMEN M. K., savran b., SARICA A. D.
Adli Tıp Bülteni , cilt.3, sa.3, ss.81-85, 1998 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2021
20211. Gelişimsel tanılamadan özel eğitim hizmetlerine geçiş: Anne babalara yönelik bir müdahalenin yansımaları
Sarıca A. D., Çelebi Z. İ.
31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, ss.126-127, (Özet Bildiri)
2020
20202. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı: Sınıf ve Rehberlik/Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerinin Deneyimleri
Özan S., SARICA A. D.
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
2018
20183. Anne etkileşim stili ve erken çocuklukta gelişim: Madalyonun iki yüzü
SARICA A. D., AKOĞLU G.
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi: 50 Yılda Çocuk Gelişiminin İz Bırakan Yolculuğu, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, ss.564-565, (Özet Bildiri)
2017
20174. Anasınıfı çocuklarının sözcük bilgileri ile çalışma belleği performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR E., AKOĞLU G., SARICA A. D.
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2017
20175. Okuma başarısının yordayıcıları olan çalışma belleği, hızlı isimlendirme ve sesbilgisel farkındalık becerilerinin alt SED’den gelen çocuklarda diğer SED düzeylerindeki akranları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
ERGÜL C., ÖKCÜN AKÇAMUŞ M. Ç., DEMİR E., AKOĞLU G., SARICA A. D.
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2014
20146. The home literacy environments of Turkish kindergarteners Does SES make a difference
ERGÜL C., SARICA A. D., AKOĞLU G., TUFAN M., BAHAP KUDRET Z., KARAMAN G.
International Congress on Early Childhood Intervention: Bridging Research and Practice in Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.135, (Özet Bildiri)
2013
20137. Görme yetersizliği olan küçük çocuklarda anne çocuk etkileşimini destekleyen müdahale örneği Bir eylem araştırması
SARICA A. D., AKÇAMETE A. G., GÜRGÜR H.
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.151-152, (Özet Bildiri)
2013
20138. Etkileşimli kitap okuma programının alıcı ve ifade edici dil becerilerine etkisinin incelenmesi
AKOĞLU G., ERGÜL C., TUFAN M., SARICA A. D., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z.
7. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2013, ss.24-25, (Özet Bildiri)
2013
20139. Erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkileşimli kitap okumanın etkililiği
ERGÜL C., AKOĞLU G., TUFAN M., SARICA A. D., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z.
10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 13 Nisan 2013, ss.29, (Özet Bildiri)
2012
201210. Effectiveness of dialogic book reading to improve early literacy skills of kindergartners
ERGÜL C., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., SARICA A. D., TUFAN M.
DEC’s (The Division for Early Childhood) 28th Annual International Conference on Young Children with Special Needs Their Families, Minneapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ekim 2012, ss.38, (Özet Bildiri)
2012
201211. Bir erken müdahale programı olarak etkileşimli kitap okuma programının etkililiğinin incelenmesi
ERGÜL C., AKOĞLU G., TUFAN M., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z., SARICA A. D.
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.149-150, (Özet Bildiri)
2012
201212. Alt orta ve üst SED okullardaki anasınıflarında kitap okuma etkinlikleri Betimsel bir çalışma
ERGÜL C., AKOĞLU G., SARICA A. D., BAHAP KUDRET Z., KARAMAN G., TUFAN M.
Uluslararası Katılımlı I. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, ss.74, (Özet Bildiri)
2012
201213. Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı kursuna katılan kız meslek lisesi mezunlarının kurs sürecine ilişkin görüş ve önerileri
SUCUOĞLU N. B., BAKKALOĞLU H., SARICA A. D., KEÇELİ KAYSILI B.
Uluslararası Katılımlı I. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi’, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, ss.78, (Özet Bildiri)
2010
201014. Teacher qualifications in the field of visual impairments in Turkey
AKÇAMETE A. G., SARICA A. D.
CEC’s Annual Convention Expo, Nashville, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 24 Nisan 2010, ss.225, (Özet Bildiri)
2009
200915. Görme güçlüğü olan okul öncesi çocuklar ve ailelerine yönelik destek hizmetlerin aile gereksinimlerini karşılamadaki rolü
AKÇAMETE A. G., SARICA A. D.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, ss.53-54, (Özet Bildiri)
2009
200916. Kaynaştırma ve risk grubu öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
SARICA A. D., KANER S.
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, ss.88-89, (Özet Bildiri)
2008
200817. Evaluation of the home environment of young children with and without developmental disabilities
SUCUOĞLU N. B., SARICA A. D., AKALIN S., KEÇELİ KAYSILI B., AKOĞLU G., YILDIRIM HACIİBRAHİMOĞLU B.
2nd International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, ss.116-117, (Özet Bildiri)
2007
200718. Öğretim elemanlarının öğretmen adaylarının mesleki gelişim gereksinimlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi
KIŞ A., AKÇAMETE A. G., SARICA A. D.
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, ss.61, (Özet Bildiri)
2005
200519. Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
SUCUOĞLU N. B., KÜÇÜKER S., Gönül K., BAKKALOĞLU H., KAYGUSUZ Y., ünsal p., et al.
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2005, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2005, ss.3, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2022
20221. Görme yetersizliği eğitimine aile katılımı
Sarıca A. D., Coşkun U. H.
Özel gereksinimli bireylerde aile eğitimi ve katılımı, Vesile YILDIZ-DEMİRTAŞ,Filiz KARADAĞ, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.275-299, 2022
2022
20222. Erken çocukluk özel eğitimine ilişkin politikalar ve yasal düzenlemeler
Sarıca A. D.
Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı , H. Bakkaloğlu,S. Çelik & G. Tomris, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.93-115, 2022
2021
20213. Eğitimde bütünleştirme: Herkes için bir okul yaratmak
SARICA A. D., TANRIVERDİ A.
Nobel Yayıncılık, Ankara, 2021
2021
20214. Aileler olarak özel eğitimin neresindeyiz?
Sarıca A. D.
Özel gereksinimli çocuğu olan anne-baba el kitabı serisi, A. Emel Sardohan-Yıldırım,Müzeyyen Eldeniz Çetin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.19-41, 2021
2021
20215. Bütünleştirme uygulamalarının temel koşulları: Bireyselleştirilmiş eğitim programı ve destek hizmetler
SARICA A. D., TANRIVERDİ A.
Eğitimde bütünleştirme: Herkes için bir okul yaratmak, SARICA Ayşe Dolunay, TANRIVERDİ Arzu, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.43-62, 2021
2021
20216. Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerde ruh sağlığı hizmeti
SARICA A. D.
Okullarda ruh sağlığı, Semra UÇAR, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.191-210, 2021
2021
20217. Eğitimde bütünleştirme: Kuramsal ve pratik temeller
TANRIVERDİ A., SARICA A. D.
Eğitimde bütünleştirme: Herkesi için bir okul yaratmak, SARICA Ayşe Dolunay, TANRIVERDİ Arzu, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.25-41, 2021
2019
20198. Zihin yetersizliği ile ilgili temel kavramlar, sınıflandırma, nedenler görülme sıklığı
Sarıca A. D.
Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, Ümit Şahbaz, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.37-61, 2019
2017
20179. Okul öncesi kaynaştırma uygulamalarında ailelerle iletişim ve işbirliği
SARICA A. D.
Okul öncesinde kaynaştırma Ne ne zaman nerede neden nasıl kim, Sucuoğlu, Bülbin Bakkaloğlu, Hatice, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.355-402, 2017
2016
201610. Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP): Kuramsal Temelleri
SARICA A. D.
Dil ve erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik Etkileşimli Kitap Okuma Programı: Kuramsal temelleri, uygulama adımları, uygulama örnekleri, Cevriye Ergül, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-24, 2016
2015
201511. Başlangıç noktası: Temel varsayımlar
SARICA A. D.
Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri Olgular ilaveli, Kaner Sema, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.1-21, 2015
2015
201512. Şizofreni ve diğer ağır derecede bozukluklar
SARICA A. D.
Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri Olgular ilaveli, Kaner Sema, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.312-327, 2015
2014
201413. Görme yetersizliği olan çocuklar
SARICA A. D.
Hasta ve yaşlı hizmetleri Özel gereksinimi olan engelli bireyler ve eğitimi, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.69-96, 2014
2011
201114. Erken eğitimin felsefesi
SARICA A. D.
Özel gereksinimi olan küçük çocuklar Eğitimciler aileler ve hizmet verenler için bir başlangıç, Akçamete Gönül, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.1-49, 2011