Prof. Dr. AYŞE DOLUNAY SARICA


Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Zihin Engelliler Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Eğitim Özel, Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, Özel Eğitim


Yayınlardaki İsimler: Kesiktas Ayse Dolunay, Kesiktas A. Dolunay, AYŞE DOLUNAY KESİKTAŞ

E-posta: ayse.sarica[at]deu.edu.tr
Diğer E-posta: dolunaysarica[at]gmail.com
İş Telefonu: +90 0232 301 2096 Dahili: 12 442
Fax Telefonu: +90 232 420 4895
Web: https://avesis.deu.edu.tr/ayse.sarica
Posta Adresi: Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Vali Rahmi Bey Mah. , Uğur Mumcu Cd. 135. Sok D. No:5, 35380 Buca/İzmir

Metrikler

Yayın

58

Yayın (WoS)

12

Yayın (Scopus)

10

Atıf (WoS)

84

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

89

H-İndeks (Scopus)

4

Atıf (Sobiad)

373

H-İndeks (Sobiad)

10

Proje

2

Tez Danışmanlığı

7

Açık Erişim

11
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2006 - 2012

2006 - 2012

Doktora

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye

2003 - 2006

2003 - 2006

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim, Türkiye

1998 - 2000

1998 - 2000

Yüksek Lisans

Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dahili Tıp Bilimleri, Türkiye

1992 - 1997

1992 - 1997

Lisans

Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Psikoloji Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2012

2012

Doktora

Görme yetersizliği olan küçük çocuklarda anne-çocuk etkileşimini destekleyen müdahale örneği: Bir eylem araştırması

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Dr)

2006

2006

Yüksek Lisans

Kaynaştırma ve risk grubu öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Özel Eğitim (Yl) (Tezli)

2000

2000

Yüksek Lisans

Türkiye'de adli psikolojinin konum ve sorunlarının irdelenmesi Sürdürülebilir Kalkınma

Çukurova Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Dahili Tıp Bilimleri

Yabancı Diller

C2 Ustalık

C2 Ustalık

İngilizce

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

Özel Eğitim

Akademik Ünvanlar / Görevler

2018 - Devam Ediyor

2018 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2015 - 2022

2015 - 2022

Yrd. Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2014 - 2015

2014 - 2015

Yrd. Doç. Dr.

Çukurova Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2004 - 2014

2004 - 2014

Araştırma Görevlisi

Ankara Üniversitesi, Özel Eğitim Araştırma Ve Uygulama Merkezi

1998 - 2000

1998 - 2000

Araştırma Görevlisi

Çukurova Üniversitesi, Tıp Fakültesi, Dahili Tıp Bilimleri Bölümü

Yönetimsel Görevler

2020 - 2021

2020 - 2021

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Dokuz Eylül Üniversitesi

2017 - 2020

2017 - 2020

Erasmus Programı Kurum Koordinatörü

Dokuz Eylül Üniversitesi

2017 - 2020

2017 - 2020

Bölüm Başkan Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi

Verdiği Dersler

Doktora

Doktora

Özel gereksinimli bireyler ve ailelerinde güçlendirme ve yasal savunuculuk

Erken çocukluk özel eğitiminde ebeveyn-çocuk etkileşimi ve ilgili müdahaleler

Çok engelli çocuklar için öğretimin düzenlenmesi

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Uzmanlık alan dersi

Tez çalışması (uygulama)

Özel eğitimde öğretim yöntemleri

uzmanlık alan dersi (teorik)

seminer

erken müdahale programları

dönem projesi (uygulama)

erken eğitim programları (teorik)

Görme engellilerin eğitimi

bireyselleştirilmiş eğitim programı hazırlama (teorik)

seminer (uygulama)

Lisans

Lisans

Özel Eğitim

Özel Eğitimde Öğretmenlik Uygulaması

Uygulamalı Davranış Analizi

Otizm spektrum bozukluğunda alternatif iletişim yöntemleri

Bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlanrının hazırlanması

Öğretmenlik uygulaması I

Özel eğitimde değerlendirme

Bireyselleştirilmiş eğitim ve geçiş planlarının hazırlanması

Çoklu yetersizlik ve eğitimleri

Öğretmenlik uygulaması

Özel eğitimde bütünleştirme

erken müdahale programları

BİREYSEL FARKLILIKLAR VE PSİKOLOJİ YAKLAŞIMLARI

duygusal ve davranışsal bozukluklar

işitme ve görme yetersizliği

özel eğitim kurumlarında gözlem (teorik)

yönelim ve bağımsız hareket becerilerinin öğretimi

öğretmenlik uygulaması II (teorik)

Bireyselleştirilmiş eğitim programları

zihin engelliler ve eğitimi

Zihin engellilere günlük yaşam ve sosyal beceri öğretimi

okul deneyimi ve kaynaştırma uygulamaları (uygulamalı)

öğretmenlik uygulaması II

okul deneyimi ve kaynaştırma uygulamaları (teorik)

Psikolojiye giriş

Makaleler

Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (5)
Scopus (10)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (4)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. Gelişimsel tanılamadan özel eğitim hizmetlerine geçiş: Anne babalara yönelik bir müdahalenin yansımaları

Sarıca A. D., Çelebi Z. İ.

31. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2021, ss.126-127, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2020

2020

2. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı: Sınıf ve Rehberlik/Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerinin Deneyimleri

Özan S., SARICA A. D.

30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)

2018

2018

3. Anne etkileşim stili ve erken çocuklukta gelişim: Madalyonun iki yüzü

SARICA A. D., AKOĞLU G.

Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi: 50 Yılda Çocuk Gelişiminin İz Bırakan Yolculuğu, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, ss.564-565, (Özet Bildiri)

2014

2014

6. The home literacy environments of Turkish kindergarteners Does SES make a difference

ERGÜL C., SARICA A. D., AKOĞLU G., TUFAN M., BAHAP KUDRET Z., KARAMAN G.

International Congress on Early Childhood Intervention: Bridging Research and Practice in Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.135, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2013

2013

7. Görme yetersizliği olan küçük çocuklarda anne çocuk etkileşimini destekleyen müdahale örneği Bir eylem araştırması

SARICA A. D., AKÇAMETE A. G., GÜRGÜR H.

23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.151-152, (Özet Bildiri)

2013

2013

8. Etkileşimli kitap okuma programının alıcı ve ifade edici dil becerilerine etkisinin incelenmesi

AKOĞLU G., ERGÜL C., TUFAN M., SARICA A. D., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z.

7. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2013, ss.24-25, (Özet Bildiri)

2012

2012

10. Effectiveness of dialogic book reading to improve early literacy skills of kindergartners

ERGÜL C., KARAMAN G., BAHAP KUDRET Z., AKOĞLU G., SARICA A. D., TUFAN M.

DEC’s (The Division for Early Childhood) 28th Annual International Conference on Young Children with Special Needs Their Families, Minneapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ekim 2012, ss.38, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2012

2012

12. Alt orta ve üst SED okullardaki anasınıflarında kitap okuma etkinlikleri Betimsel bir çalışma

ERGÜL C., AKOĞLU G., SARICA A. D., BAHAP KUDRET Z., KARAMAN G., TUFAN M.

Uluslararası Katılımlı I. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, ss.74, (Özet Bildiri)

2012

2012

13. Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı kursuna katılan kız meslek lisesi mezunlarının kurs sürecine ilişkin görüş ve önerileri

SUCUOĞLU N. B., BAKKALOĞLU H., SARICA A. D., KEÇELİ KAYSILI B.

Uluslararası Katılımlı I. Ulusal Disiplinlerarası Erken Müdahale Kongresi’, Antalya, Türkiye, 1 - 05 Şubat 2012, ss.78, (Özet Bildiri)

2010

2010

14. Teacher qualifications in the field of visual impairments in Turkey

AKÇAMETE A. G., SARICA A. D.

CEC’s Annual Convention Expo, Nashville, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 24 Nisan 2010, ss.225, (Özet Bildiri)

2009

2009

16. Kaynaştırma ve risk grubu öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi

SARICA A. D., KANER S.

19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, ss.88-89, (Özet Bildiri)

2005

2005

19. Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı

SUCUOĞLU N. B., KÜÇÜKER S., Gönül K., BAKKALOĞLU H., KAYGUSUZ Y., ünsal p., et al.

Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2005, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2005, ss.3, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2022

2022

1. Görme yetersizliği eğitimine aile katılımı

Sarıca A. D., Coşkun U. H.

Özel gereksinimli bireylerde aile eğitimi ve katılımı, Vesile YILDIZ-DEMİRTAŞ,Filiz KARADAĞ, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.275-299, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2022

2022

2. Erken çocukluk özel eğitimine ilişkin politikalar ve yasal düzenlemeler

Sarıca A. D.

Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı , H. Bakkaloğlu,S. Çelik & G. Tomris, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.93-115, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

4. Aileler olarak özel eğitimin neresindeyiz?

Sarıca A. D.

Özel gereksinimli çocuğu olan anne-baba el kitabı serisi, A. Emel Sardohan-Yıldırım,Müzeyyen Eldeniz Çetin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.19-41, 2021

2021

2021

5. Bütünleştirme uygulamalarının temel koşulları: Bireyselleştirilmiş eğitim programı ve destek hizmetler

SARICA A. D., TANRIVERDİ A.

Eğitimde bütünleştirme: Herkes için bir okul yaratmak, SARICA Ayşe Dolunay, TANRIVERDİ Arzu, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.43-62, 2021

2021

2021

6. Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerde ruh sağlığı hizmeti

SARICA A. D.

Okullarda ruh sağlığı, Semra UÇAR, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.191-210, 2021

2021

2021

7. Eğitimde bütünleştirme: Kuramsal ve pratik temeller

TANRIVERDİ A., SARICA A. D.

Eğitimde bütünleştirme: Herkesi için bir okul yaratmak, SARICA Ayşe Dolunay, TANRIVERDİ Arzu, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.25-41, 2021

2019

2019

8. Zihin yetersizliği ile ilgili temel kavramlar, sınıflandırma, nedenler görülme sıklığı

Sarıca A. D.

Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, Ümit Şahbaz, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.37-61, 2019

2017

2017

9. Okul öncesi kaynaştırma uygulamalarında ailelerle iletişim ve işbirliği

SARICA A. D.

Okul öncesinde kaynaştırma Ne ne zaman nerede neden nasıl kim, Sucuoğlu, Bülbin Bakkaloğlu, Hatice, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.355-402, 2017

2016

2016

10. Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP): Kuramsal Temelleri

SARICA A. D.

Dil ve erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik Etkileşimli Kitap Okuma Programı: Kuramsal temelleri, uygulama adımları, uygulama örnekleri, Cevriye Ergül, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-24, 2016

2015

2015

11. Başlangıç noktası: Temel varsayımlar

SARICA A. D.

Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri Olgular ilaveli, Kaner Sema, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.1-21, 2015

2015

2015

12. Şizofreni ve diğer ağır derecede bozukluklar

SARICA A. D.

Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri Olgular ilaveli, Kaner Sema, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.312-327, 2015

2014

2014

13. Görme yetersizliği olan çocuklar

SARICA A. D.

Hasta ve yaşlı hizmetleri Özel gereksinimi olan engelli bireyler ve eğitimi, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.69-96, 2014

2011

2011

14. Erken eğitimin felsefesi

SARICA A. D.

Özel gereksinimi olan küçük çocuklar Eğitimciler aileler ve hizmet verenler için bir başlangıç, Akçamete Gönül, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.1-49, 2011


Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 88

h-indeksi (WOS): 4