Özel gereksinimli bireylerde aile eğitimi ve katılımı, Vesile YILDIZ-DEMİRTAŞ,Filiz KARADAĞ, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.275-299, 2022
Görme, öğrenme, gelişme ve sosyal ilişkiler geliştirmede beş duyumuz arasında
en sık ve etkin yararlandığımız duyudur. Bu duyunun kısmi ya da tamamen yitirilmesi
durumunda bireyin öğrenme özellikleri akranlarına göre birtakım farklılıklar
göstermekte ve bu grupta yer alan bireylerin özel gereksinimleri ortaya
çıkmaktadır. Söz konusu özel gereksinimler özel eğitim de olmak üzere destek
hizmetleri gerektirmekte, bu hizmetlerin sağlanması sürecinde görme yetersizliği
olan bireyin ailesinin gereksinimleri ve tercihleri dikkate alınmaktadır. Bu
bölümde erken çocukluk dönemi ve okul çağında olan görme yetersizliği olan
bireylerin aileleriyle çalışacak uzmanlara, ailelerle etkili çalışma konusunda yol
göstermek hedeflenmiştir. Bu doğrultuda görme yetersizliğinin doğası, görme
yetersizliği olan bireylerin gelişim özellikleri, aileleri üzerindeki etkilerini tartışma
sonrasında alanda geçerli olan uygulamalara yer verilmiştir.