Görme yetersizliği eğitimine aile katılımı


Sarıca A. D., Coşkun U. H.

Özel gereksinimli bireylerde aile eğitimi ve katılımı, Vesile YILDIZ-DEMİRTAŞ,Filiz KARADAĞ, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.275-299, 2022

  • Yayın Türü: Kitapta Bölüm / Mesleki Kitap
  • Basım Tarihi: 2022
  • Yayınevi: Vize Akademik
  • Basıldığı Şehir: Ankara
  • Sayfa Sayıları: ss.275-299
  • Editörler: Vesile YILDIZ-DEMİRTAŞ,Filiz KARADAĞ, Editör
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Görme, öğrenme, gelişme ve sosyal ilişkiler geliştirmede beş duyumuz arasında

en sık ve etkin yararlandığımız duyudur. Bu duyunun kısmi ya da tamamen yitirilmesi

durumunda bireyin öğrenme özellikleri akranlarına göre birtakım farklılıklar

göstermekte ve bu grupta yer alan bireylerin özel gereksinimleri ortaya

çıkmaktadır. Söz konusu özel gereksinimler özel eğitim de olmak üzere destek

hizmetleri gerektirmekte, bu hizmetlerin sağlanması sürecinde görme yetersizliği

olan bireyin ailesinin gereksinimleri ve tercihleri dikkate alınmaktadır. Bu

bölümde erken çocukluk dönemi ve okul çağında olan görme yetersizliği olan

bireylerin aileleriyle çalışacak uzmanlara, ailelerle etkili çalışma konusunda yol

göstermek hedeflenmiştir. Bu doğrultuda görme yetersizliğinin doğası, görme

yetersizliği olan bireylerin gelişim özellikleri, aileleri üzerindeki etkilerini tartışma

sonrasında alanda geçerli olan uygulamalara yer verilmiştir.