Doç. Dr. SAİT ÇÜM


Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme


Yayınlardaki İsimler: Çüm Sait

Metrikler

Yayın

30

Yayın (WoS)

5

Yayın (Scopus)

1

Atıf (Scholar)

347

H-İndeks (Scholar)

7

Atıf (TrDizin)

61

H-İndeks (TrDizin)

4

Atıf (Sobiad)

226

H-İndeks (Sobiad)

5

Atıf (Diğer Toplam)

90

Proje

5

Açık Erişim

4
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2011 - 2013

2011 - 2013

Yüksek Lisans

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye

2007 - 2011

2007 - 2011

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

Sato Test Kuramı'nın Klasik Test Kuramı ve Madde Tepki Kuramı ile psikometrik açıdan karşılaştırılması

Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D.

2013

2013

Yüksek Lisans

Türkiye'de psikoloji ve eğitim bilimleri dergilerinde yayımlanan ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarının incelenmesi

Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü

Araştırma Alanları

Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme

Akademik Ünvanlar / Görevler

2025 - Devam Ediyor

2025 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

2023 - Devam Ediyor

2023 - Devam Ediyor

Dr. Öğr. Üyesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü

Makaleler

Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (3)
Scopus (1)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (1)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2023

2023

2. Rubrik Türlerinin Karşılaştırılması: Holistik Puanlama mı Analitik Puanlama mı?

ÇÜM S.

6. International Ankara Multidisciplinary Studies Congress, Ankara, Türkiye, 13 Ekim 2023, ss.516-521, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

3. Sınavlarda Kopyanın SIFT Yazılımı ile Tespiti: İzmir Olimpiyatları Örneği

ÇÜM S.

Ege 9. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)

2023

2023

4. INNOVATIVE METHODS: CYBERVIOLENCE DETECTION ON SOCIAL NETWORKS USING MOBILEDIT FORENSIC: A DIGITAL FORENSIC SOFTWARE FOR DATA EXTRACTION AND ANALYSIS FROM MOBILE DEVICES, SMARTWATCHES & CLOUDS

Kachnic F., Dietrich L., Çüm S., Keshav K., Walsh A.

IX World Conference on Violence in School and VIII Congreso Estatal de Convivencia Escolar, Sevilla, İspanya, 02 Kasım 2023, ss.298-300, (Özet Bildiri)

2022

2022

5. Öğrencilerin Duygu Durumlarına Göre Ayrıştıkları Örtük Sınıfların Keşfedilmesi: Başka Hangi Yönlerden Ayrışıyorlar?

Demir E. K., Çüm S.

VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

6. SATO TEST KURAMI İLE YAPILAN SINIFLAMALARA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Çüm S., Şahin M. D., Demir E. K.

1. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

7. ALTERNATİF BİR TEST KURAMI OLARAK SATO TEST KURAMI

Çüm S., YURDABAKAN İ.

8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

8. KAYIP VERİLER YERİNE YAKLAŞIK DEĞER ATAMAK İÇİN KULLANILAN GELİŞMİŞ YÖNTEMLERİN FARKLI KOŞULLAR ALTINDA KARŞILAŞTIRILMASI

DEMİR E. K., ÇÜM S., GELBAL S., KIŞLA T.

5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)

Kitaplar

2021

2021

3. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR

ÇÜM S.

EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME , Doç. Dr. Murat Doğan Şahin, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-21, 2021

2020

2020

4. The Effect of Positivist And Post-Positivist Paradigms on the Change of Validity Conceptualization

ÇÜM S., DEMİR E. K.

Academic Studies in Educational Sciences, Hulya GUR, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.119-128, 2020

2020

2020

5. Özler Takımı: Öz Yeterlilik, Öz Saygı, Öz Güven ve Öz Düzenleme

ÇÜM S., AYGÜN M., DEMİR E. K.

SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER ALANINDA GÜNCEL ARAŞTIRMALAR, Sinan SÖNMEZ, Adem KARA, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.227-251, 2020

Desteklenen Projeler

Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler

Temmuz 2023

Temmuz 2023

BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Haziran 2023

Haziran 2023

Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology

Hakemli Bilimsel Dergi

Mart 2023

Mart 2023

BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY

SSCI Kapsamındaki Dergi

Aralık 2022

Aralık 2022

Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2021

Kasım 2021

Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Şubat 2021

Şubat 2021

Kastamonu Eğitim Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION

ESCI Kapsamındaki Dergi

Ocak 2021

Ocak 2021

Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Kasım 2020

Kasım 2020

Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi

Hakemli Bilimsel Dergi

Eylül 2020

Eylül 2020

Anadolu Journal of Educational Sciences International

Hakemli Bilimsel Dergi

Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler

Aralık 2022

Aralık 2022

Mesleğimde Matematik Çalıştayı Sürdürülebilir Kalkınma

Çalıştay Organizasyonu

Aşkar M., Çüm S.
İzmir, Türkiye


Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri

01 Kasım 2023 - 02 Kasım 2023

01 Kasım 2023 - 02 Kasım 2023

Teknoloji ve Eğitim Bölgesel ÇalıştaylarıSürdürülebilir Kalkınma

Moderatör

İzmir-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 14

h-indeksi (WOS): 3