Eğitim Bilgileri
2013 - 2019
2013 - 2019Doktora
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkiye
2007 - 2011
2007 - 2011Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
Sato Test Kuramı'nın Klasik Test Kuramı ve Madde Tepki Kuramı ile psikometrik açıdan karşılaştırılması
Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri A.B.D.
2013
2013Yüksek Lisans
Türkiye'de psikoloji ve eğitim bilimleri dergilerinde yayımlanan ölçek geliştirme ve uyarlama çalışmalarının incelenmesi
Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Araştırma Alanları
Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorDr. Öğr. Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü
Makaleler
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (3)
Scopus (1)
TRDizin (14)
Diğer Yayınlar (1)
2025
20251. Latent profile analysis of students science motivation and cognitive dimensions relationships
AKIN ARIKAN Ç., ACAR ERDOL T., ÇÜM S.
TURKISH JOURNAL OF EDUCATION
, cilt.14, sa.2, ss.172-192, 2025 (ESCI)
2024
20242. Spor Bilimleri Alanında Yapılan Ölçek Geliştirme Çalışmalarının Metodolojik Açıdan İncelenmesi
DEMİR E. K., ÇÜM S., AYGÜN M.
Spor ve Performans Araştırmaları Dergisi
, cilt.15, 2024 (TRDizin)
2024
20243. Ortaokul Öğrencilerine Yönelik Ekrandan Okuma Öz Yeterlilik Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik, Güvenirlik ve Değişmezlik Çalışmaları
Demir T., Akkaya N., Çüm S.
Ana Dili Eğitimi Dergisi
, cilt.12, sa.1, ss.235-253, 2024 (TRDizin)
2024
20244. Adaptation of Affinity for Technology Interaction Scale to Turkish Culture and Evaluation of Measurement Invariance: ATI-T
Demir E. K., Çüm S., Kışla T.
International Journal of Human-Computer Interaction
, cilt.40, sa.15, ss.3885-3895, 2024 (SCI-Expanded, SSCI, Scopus)
2023
20235. Adaptation of compulsive sport consumption scale into Turkish culture:CSCS-T
Aygün M., Çüm S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.10, sa.3, ss.482-495, 2023 (ESCI, TRDizin)
2022
20226. Sato Test Kuramı’nın Klasik Test Kuramı ve Madde Tepki Kuramı ile Psikometrik Açıdan Karşılaştırılması
Çüm S., Gelbal S.
Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.2, ss.1798-1829, 2022 (TRDizin)
2022
20227. Öğrencilerin Akran Zorbalığına Maruz Kalma Sıklıkları ile Cinsiyetleri, Okulu/Dersleri Asma ve Okula Geç Kalma Davranışları Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi
Çüm B., Çüm S.
Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.24, sa.2, ss.352-362, 2022 (TRDizin)
2021
20218. Examining the Discrimination of Binary Scored Test Items with ROC Analysis
Çüm S.
INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
, cilt.8, sa.4, ss.948-958, 2021 (ESCI, TRDizin)
2020
20209. Okuma Zevki ve Okuma Çeşitliliğinin Örtük Sınıf Analizi: Türkiye ve Çin İncelemesi
ÇÜM S., DEMİR E. K., AKIN ARIKAN Ç., ŞAHİN M. D.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.40, sa.3, ss.943-977, 2020 (TRDizin)
2018
201810. KAYIP VERİLER YERİNE YAKLAŞIK DEĞER ATAMAK İÇİN KULLANILAN GELİŞMİŞ YÖNTEMLERİN FARKLI KOŞULLAR ALTINDA KARŞILAŞTIRILMASI
ÇÜM S., DEMİR E. K., GELBAL S., KIŞLA T.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.1, sa.45, ss.230-249, 2018 (TRDizin)
2018
201811. Sato Test Kuramı ile Yapılan Sınıflamalara Yönelik Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi
ÇÜM S., DEMİR E. K., ŞAHİN M. D.
Anadolu Journal of Educational Sciences International , cilt.8, sa.1, ss.171-194, 2018 (TRDizin)
2017
201712. Scale Development in Behavioral Sciences (Based on Exploratory Factor Analysis)
Yurdabakan İ., Çüm S.
Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care
, cilt.11, sa.2, ss.108-126, 2017 (TRDizin)
2017
201713. Based on Exploratory Factor Analysis)
Yurdabakan İ., Çüm S.
Turkish Journal of Family Medicine and Primary Care
, cilt.11, sa.2, ss.108-126, 2017 (TRDizin)
2016
201614. Sato Test Kuramı Yöntemleriyle Farklı Örneklemlerden Elde Edilen Madde Parametrelerinin Tutarlılığının İncelenmesi
ÇÜM S., GELBAL S.
Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
, cilt.7, sa.1, ss.170-181, 2016 (TRDizin)
2016
201615. Öğretmenlerin Çalışma Yaşamında Güdülenme Düzeylerini Artıran Faktörlerin Önem Sırasının Belirlenmesi
ÇÜM S., DOĞAN N.
Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.119-132, 2016 (TRDizin)
2015
201516. Kayıp Veriler Yerine Yaklaşık Değer Atamada Kullanılan Farklı Yöntemlerin Model Veri Uyumu Üzerindeki Etkisi
ÇÜM S., GELBAL S.
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.0, sa.35, ss.87-111, 2015 (TRDizin)
2013
201317. TÜRKİYE’DE PSİKOLOJİ VE EĞİTİM BİLİMLERİ DERGİLERİNDE YAYIMLANAN ÖLÇEK GELİŞTİRME VE UYARLAMA ÇALIŞMALARININ İNCELENMESİ
ÇÜM S.
Eğitim Bilimleri ve Uygulama , cilt.12, sa.24, ss.115-135, 2013 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Üniversite Öğrencilerinin Gönüllülük Çalışmalarına Katılmasının Bireysel-Sosyal Sorumululuk ve İyilik Haline Etkisi
Hıraözlü F., Öksüzoğlu D., Soylu Y., Çüm S.
IV. UBEST, İzmir, Türkiye, 9 - 11 Ekim 2025, (Yayınlanmadı)
2023
20232. Rubrik Türlerinin Karşılaştırılması: Holistik Puanlama mı Analitik Puanlama mı?
ÇÜM S.
6. International Ankara Multidisciplinary Studies Congress, Ankara, Türkiye, 13 Ekim 2023, ss.516-521, (Tam Metin Bildiri)
2023
20233. Sınavlarda Kopyanın SIFT Yazılımı ile Tespiti: İzmir Olimpiyatları Örneği
ÇÜM S.
Ege 9. Uluslararası Sosyal Bilimler Kongresi, İzmir, Türkiye, 22 Eylül 2023, (Tam Metin Bildiri)
2023
20234. INNOVATIVE METHODS: CYBERVIOLENCE DETECTION ON SOCIAL NETWORKS USING MOBILEDIT FORENSIC: A DIGITAL FORENSIC SOFTWARE FOR DATA EXTRACTION AND ANALYSIS FROM MOBILE DEVICES, SMARTWATCHES & CLOUDS
Kachnic F., Dietrich L., Çüm S., Keshav K., Walsh A.
IX World Conference on Violence in School and VIII Congreso Estatal de Convivencia Escolar, Sevilla, İspanya, 02 Kasım 2023, ss.298-300, (Özet Bildiri)
2022
20225. Öğrencilerin Duygu Durumlarına Göre Ayrıştıkları Örtük Sınıfların Keşfedilmesi: Başka Hangi Yönlerden Ayrışıyorlar?
Demir E. K., Çüm S.
VIII. ULUSLARARASI EĞİTİMDE VE PSİKOLOJİDE ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 21 Eylül 2022, (Tam Metin Bildiri)
2017
20176. SATO TEST KURAMI İLE YAPILAN SINIFLAMALARA YÖNELİK ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ
Çüm S., Şahin M. D., Demir E. K.
1. Uluslararası Sosyal Beşeri ve Eğitim Bilimleri Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 Aralık 2017, (Özet Bildiri)
2017
20177. ALTERNATİF BİR TEST KURAMI OLARAK SATO TEST KURAMI
Çüm S., YURDABAKAN İ.
8th International Congress on New Trends in Education, Antalya, Türkiye, 18 - 20 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
2016
20168. KAYIP VERİLER YERİNE YAKLAŞIK DEĞER ATAMAK İÇİN KULLANILAN GELİŞMİŞ YÖNTEMLERİN FARKLI KOŞULLAR ALTINDA KARŞILAŞTIRILMASI
DEMİR E. K., ÇÜM S., GELBAL S., KIŞLA T.
5. Eğitimde ve Psikolojide Ölçme ve Değerlendirme Kongresi, Antalya, Türkiye, 01 Eylül 2016, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Eğitimde Hibrit Zeka: İnsan ile Yapay Zekânın Sorumlu İş Birliği ve Örnek Uygulamalar
Çüm S. (Editör)
Pegem A Yayıncılık, Ankara, 2025
2021
20213. ÖLÇME VE DEĞERLENDİRMEDE TEMEL KAVRAMLAR
ÇÜM S.
EĞİTİMDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME , Doç. Dr. Murat Doğan Şahin, Editör, Nobel, Ankara, ss.1-21, 2021
2020
20204. The Effect of Positivist And Post-Positivist Paradigms on the Change of Validity Conceptualization
ÇÜM S., DEMİR E. K.
Academic Studies in Educational Sciences, Hulya GUR, Editör, Livre de Lyon, Lyon, ss.119-128, 2020
2020
20205. Özler Takımı: Öz Yeterlilik, Öz Saygı, Öz Güven ve Öz Düzenleme
ÇÜM S., AYGÜN M., DEMİR E. K.
SOSYAL, BEŞERİ VE İDARİ BİLİMLER ALANINDA GÜNCEL ARAŞTIRMALAR, Sinan SÖNMEZ, Adem KARA, Editör, Duvar Yayınları, İzmir, ss.227-251, 2020
Desteklenen Projeler
2024 - 2025
2024 - 2025Üretken Yapay Zeka ve İnsan İş Birlikli Çoktan Seçmeli Madde Üretme Modelinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Araştırma Projesi
(Proje Özeti)
Çüm S., Kışla T., Demir E. K.(Yürütücü)
2024 - 2025
2024 - 2025
Fen Bilimleri Öğretiminde Dijital Dönüşüm Teknolojilerinin Entegrasyonu
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
(Proje Özeti)
Özcan E. G. (Yürütücü), Karadeniz E., Şendur G., Bukova Güzel E., Birant K. U., Özcanhan M. H., et al.
2024 - 2025
2024 - 2025Almanca Öğretimine Eğitim Teknolojilerinin Entegrasyonu: Yapay Zeka Ve Web 2.0 Araçları Ile Özgün Podcast Uygulamaları
TÜBİTAK Projesi , 4005 - Bilim ve Toplum Yenilikçi Eğitim Uygulamaları
Çüm S., Kul A. N. (Yürütücü), Özcan E. G., Canoğlu H. D.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Temmuz 2023
Temmuz 2023BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Haziran 2023
Haziran 2023Journal of Measurement and Evaluation in Education and Psychology
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2023
Mart 2023BRITISH JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY
SSCI Kapsamındaki Dergi
Aralık 2022
Aralık 2022Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Şubat 2021
Şubat 2021Kastamonu Eğitim Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021INTERNATIONAL JOURNAL OF ASSESSMENT TOOLS IN EDUCATION
ESCI Kapsamındaki Dergi
Ocak 2021
Ocak 2021Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2020
Kasım 2020Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Eylül 2020
Eylül 2020Anadolu Journal of Educational Sciences International
Hakemli Bilimsel Dergi
Etkinlik Organizasyonlarındaki Görevler
Aralık 2022
Aralık 2022
Mesleğimde Matematik Çalıştayı
Çalıştay Organizasyonu
Aşkar M., Çüm S.
İzmir, Türkiye
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
01 Kasım 2023 - 02 Kasım 2023
01 Kasım 2023 - 02 Kasım 2023