­

Doç. Dr. BURAK KARABEY


Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

Özel Yetenekliler Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Sosyal Bilimler (Soc)


Avesis Araştırma Alanları: Sosyal ve Beşeri Bilimler, İlköğretim, Özel Eğitim, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

E-posta: burak.karabey[at]deu.edu.tr
Web: https://avesis.deu.edu.tr/burak.karabey

Metrikler

Yayın

70

Atıf (WoS)

8

H-İndeks (WoS)

3

Atıf (Scopus)

17

H-İndeks (Scopus)

3

Atıf (Scholar)

35

H-İndeks (Scholar)

3

Atıf (TrDizin)

27

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

243

H-İndeks (Sobiad)

8

Atıf (Diğer Toplam)

87

Proje

13

Tez Danışmanlığı

9

Açık Erişim

10
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2004 - 2010

2004 - 2010

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye

2001 - 2003

2001 - 2003

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli), Türkiye

1997 - 2001

1997 - 2001

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2010

2010

Doktora

İlköğretimdeki üstün yetenekli öğrencilerin yaratıcı problem çözmeye yönelik erişi düzeylerinin ve kritik düşünme becerilerinin belirlenmesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr)

2003

2003

Yüksek Lisans

Determination of the spatial motion in Lorentzian space

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik (Yl) (Tezli)

Araştırma Alanları

Sosyal ve Beşeri Bilimler

İlköğretim

Özel Eğitim

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Unvanlar / Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2011 - 2022

2011 - 2022

Dr. Öğr. Üyesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2004 - 2011

2004 - 2011

Öğretim Görevlisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2022 - Devam Ediyor

2022 - Devam Ediyor

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2015 - 2018

2015 - 2018

Bölüm Başkan Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Bölüm Başkanı

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Anabilim/Bilim Dalı Başkanı

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Özel Eğitim Bölümü

2012 - 2015

2012 - 2015

Fakülte Yönetim Kurulu Üyesi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi

Yönetilen Tezler

2022

2022

Yüksek Lisans

İlkokul dönemi üstün

KARABEY B. (Danışman)

U.ÖZKAHRAMAN(Öğrenci) Creative Commons License

2017

2017

Yüksek Lisans

Üstün

KARABEY B. (Danışman)

T.MERVE(Öğrenci) Creative Commons License

Verdiği Kurs ve Eğitimler

2023 - 2023

2023 - 2023

Matematiksel Araçlarla Farklılaştırılmış Geometri Etkinlikleri Eğitimi

Akademik Birimler - Eğitim

Karabey B., Mert U.

2018 - 2018

2018 - 2018

Tasarım dediğin okuldaki havuz problemini çözmekle olur mu?

Teknoloji Transfer Ofisi - Eğitim

Karabey B.

2018 - 2018

2018 - 2018

Tasarım Odaklı Düşünme, Yaratıcılık ve Matematik

Teknoloji Transfer Ofisi - Eğitim

Karabey B.

2017 - 2017

2017 - 2017

"Tasarım dediğin okuldaki havuz problemini çözmekle olur mu?"

Teknoloji Transfer Ofisi - Eğitim

Karabey B.

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

2022

2022

1/3 Sayı Doğrusunda Tam Olarak Nerede?

Karabey B.

Matematik Dünyası , cilt.2022, sa.127, 2022 (Hakemsiz Dergi)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2019

2019

Üstün yetenekli öğrencilerin Van Hielegeometri düzeylerine göre matematikselyeteneklerinin incelenmesi

SAĞIR T. M., KARABEY B.

VI. Ulusal Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, Türkiye, 10 - 12 Ekim 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

Investigation Of Mathematical Competence Levels Of Students According To Item Response Theory Talent Points : Matbeg Case

BAŞOKÇU T. O., KARABEY B., AŞIK G.

4th International Turkish Computer Mathematics Education Syposium, 26 - 28 Eylül 2019, cilt.1, (Özet Bildiri)

2019

2019

Felsefi Sorgulama ile Birleştirilmiş Matematik Etkinliklerinin Üstün Yetenekli Öğrencilerin Soru Sorma Becerilerine Etkisi

Ergut G., KARABEY B.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitimi (TÜRKBİLMAT-4) Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

Çocuklar Sayıları Hisseder mi?

KARABEY B.

VI. Zeka ve Yetenek Kongresi, Ankara, Türkiye, 29 - 30 Eylül 2018, cilt.1, ss.117-128, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

Özel Yetenekli Öğrencilerin Sayı Duyusu Düzeylerinin Belirlenmesi

Tunalı C., KARABEY B.

INTERNATIONAL CONGRESS on GIFTED and TALENTED EDUCATION, Malatya, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

Zihni Sinir Training Environment Project: CDA (Child Development Academy)

KARABEY B., YÜRÜMEZOĞLU K., YİĞİT KOYUNKAYA M., Arıkan G.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.43, (Özet Bildiri)

2017

2017

Matematikte Sonsuzluk Kavramının Algılanmasına Yönelik Bir Sanat Etkinliği: Escher Örneği

Ergut G., Tunalı C., Çoban Ö., KARABEY B.

2. Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler KonferansıEtkinlik Programı, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

A Mathematical and Physical Perspective of Light and Pigment Colors

YÜRÜMEZOĞLU K., KARABEY B., YİĞİT KOYUNKAYA M., Arıkan G.

2nd International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, ss.45, (Özet Bildiri)

2017

2017

2009-2013-2017 Öğretim Programları 5.-8. Sınıf Matematik Dersinin Sayı Duyusu Bileşenlerine Göre Karşılaştırılması

Tunalı C., Ergut G., KARABEY B.

2. Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler KonferansıEtkinlik Programı, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2016

2016

“Bizim Çocuk Matematikten 5 Almış Çok Zeki”lerden misiniz?

KARABEY B.

IV. Zeka ve Yetenek Kongresi, Ankara, Türkiye, 19 - 20 Kasım 2016, cilt.1, ss.105-111, (Tam Metin Bildiri)

2017

2017

The Effectiveness of Using Diagrams in Order to ImprovePerformance of Two Step Mathematical Word Problem Solvingof Students with LD

DOĞMAZ S., KARABEY B.

6th Cyprus International Conference on EducationalResearch (CYICER-2017), Kıbrıs (Kktc), 4 - 06 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

The Views about Utilizing the Diagram Method to Solve Verbal MathematicalProblems for Student with Learning Disabilities

DOĞMAZ S., GİRLİ A., KARABEY B.

X. European Conference on Social andBehavioral Sciences, Saraybosna, Bosna-Hersek, 19 - 22 Mayıs 2016, ss.378, (Özet Bildiri)

2016

2016

Üstün Yetenekli Bireylerin Tanılanmasında Alternatif Değerlendirme Araçları

KARADAĞ F., KARABEY B.

VIII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.323-324, (Özet Bildiri)

2016

2016

The Reliability and Validity of a Turkish Translated Version of the Gifted Rating Scale Preschool Kindergarten Form

KARADAĞ F., KARABEY B.

15th International ECHA Conference, Viyana, Avusturya, 2 Mart - 02 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

The Reliability and Validity of a Turkish Translated Version of the Gifted Rating Scale Preeschool Kindergarten Form

KARADAĞ F., KARABEY B.

EUROPEAN COUNCIL OF HIGHER ABILITY, VİYANA, Avusturya, 2 - 05 Mart 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

Zihin Engelliler Öğretmen Adaylarının Matematik Kaygı Düzeylerinin Belirlenmesi

KARABEY B., KARADAĞ F., DOĞMAZ S., BALIM S.

25. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 2 - 04 Aralık 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

Üstün Zeka/Yetenekliler Eğitimi Üzerine Yapılan Araştırmalarda Eğilimler: Bir İçerik Analizi Çalışması

KARABEY B., KARADAĞ F., DOĞMAZ S.

IV. Ulusal Üstün Zekalı ve Yeteneklilerin Eğitimi Kongresi, İstanbul, Türkiye, 22 - 25 Eylül 2014, ss.35, (Özet Bildiri)

2010

2010

Değişen ÖSS Sisteminin Öğrencilerin İntegral Konusundaki Başarılarına Etkisi

KARABEY B., YILMAZ S.

19.Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 16 - 18 Eylül 2010

2006

2006

Characterizations of Some Special Curves in Four Dimensional Euclidean Space

YILMAZ S., KARABEY B., TURĞUT M.

IV. International Geometry Symposium, Zonguldak, Türkiye, 17 - 21 Temmuz 2006

Kitaplar

2023

2023

Matematik Uygulamaları Atölyesi

Karabey B. (Editör)

Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Sayı Hissi-3

Karabey B.

Matbeg Eğitim ve Bilişim Danışmanlığı , İzmir, 2023 Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Ölçüsüzlük Serüveni

Karabey B. (Editör)

Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Küçük Değişimlerin Büyük Serüveni

Karabey B. (Editör)

Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Kriptoloji Serüveni

Karabey B. (Editör)

Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Verilerin Serüveni

Karabey B. (Editör)

Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, 2023 Creative Commons License Sürdürülebilir Kalkınma

2023

2023

Matematiği Fen Bilimleri ile İlişkilendirme

YÜRÜMEZOĞLU K., KARABEY B.

Matematik Eğitiminde İlişkilendirme, Abdulkadir Erdoğan, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.141-160, 2023

2022

2022

SAYI HİSSİ-1

KARABEY B.

Matbeg Eğitim ve Bilişim Danışmanlığı A.Ş., İzmir, 2022

2022

2022

SAYI HİSSİ-2

KARABEY B.

Matbeg Eğitim ve Bilişim Danışmanlığı A.Ş., İzmir, 2022

2022

2022

MATEMATİK ALAN BECERİLERİ

Karabey B., Erdoğan A., Özkale A.

K12 BECERİLER ÇERÇEVESİ TÜRKİYE BÜTÜNCÜL MODELİ, ÖZER MAHMUT,AŞKAR PETEK,TOPÇU HALİL İBRAHİM,ALTUN ARİF,CIRIK İLKER,KANDIRMAZ MUSTAFA, Editör, Milli Eğitim Bakanlığı, Ankara, ss.64-82, 2022 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Sorgulama Temelli Matematik Öğretimi

Karabey B.

Özel Yeteneklilerde Matematik Öğretimi ve Matematiksel Yaratıcılığın Desteklenmesi, Gülşah BATDAL KARADUMAN; Şeyma Şengil AKAR, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.242-258, 2021 Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Geometrik Düşünmenin Geliştirilmesi ve Geometrik Kavramlar

DURMUŞ S., KARABEY B.

İlkokul ve Ortaokul Matematiği-Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim, DURMUŞ SONER, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.500-543, 2021

2020

2020

ORTAOKULDAKİ ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİNMATEMATİKSEL YARATICILIK VE ELEŞTİRELDÜŞÜNME BECERİLERİ ARASINDAKİ İLİŞKİNİNİNCELENMESİ1

KARABEY B.

Güncel Alan Eğitimi Araştırmaları, Ömer Tuğrul KARA, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.151-162, 2020

2019

2019

Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında Özel Yetenekli Öğrenciler için Eğitim Uygulamaları

YÜRÜMEZOĞLU K., KARABEY B., YİĞİT KOYUNKAYA M., ENGİNOĞLU T.

OKUL DUVARLARININ ÖTESİNE ÖĞRENME YOLCULUĞU: Bilim-Teknoloji Merkezleri ve Bilim Müzeleri, Fitnat Köseoğlu Uygar Kanlı, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.311-332, 2019

2019

2019

A Colorful STEAM Activity

YİĞİT KOYUNKAYA M., KARABEY B., ENGİNOĞLU T., YÜRÜMEZOĞLU K.

CIRCE MAGAZIN: STEAM EDITION, Gillian Judson Jailson Lima, Editör, Simon Fraser University, ss.108-120, 2019

2019

2019

A Colorful STEAM Activity

YİĞİT KOYUNKAYA M., ENGİNOĞLU T., KARABEY B., YÜRÜMEZOĞLU K.

CIRCE STEAM Magazine, Gillian Judson Jailson Lima, Editör, Centre for Imagination in Research, Culture EducationSimon Fraser University, ss.108-120, 2019

2018

2018

MATEMATİKTE KARŞILAŞILAN KAVRAM YANILGILARI VE KARŞI ÖRNEKLER

KARABEY B.

Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, 2018

2018

2018

9. İlk ve ortaokul öğrencilerinde FST, yurttaşlık, ahlaki erdem ve akademik performans üzerine 10.Sonsöz geçmiş, şimdi ve gelecek?

KARABEY B., KARADAĞ F., GÜLENÇ K., BOYACI N. P.

Düşünmeyi Dönüştürmek -İlk ve Orta Sınıflarda Felsefi Sorgulama, Gülen. Kurtul, Boyacı Nihal Petek, Editör, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, ss.172-199, 2018

2017

2017

6 Yaşından 16 Yaşındakilere Kadar FST’ye Başkanlık Etmek İçin Bilmeniz Gerekenler

KARABEY B., KARADAĞ F.

DÜŞÜNMEYİ DÖNÜŞTÜRMEK: İlk ve orta sınıflarda Felsefi Sorgulama, Kurtul Gülenç, Nihal Petek Boyacı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.113-130, 2017

2017

2017

Her Yaştan Kişilerle Bir Felsefi Sorgulama Topluluğu (FST) Yaratma

KARABEY B., KARADAĞ F.

DÜŞÜNMEYİ DÖNÜŞTÜRMEK: İlk ve orta sınıflarda Felsefi Sorgulama, Kurtul Gülenç Nihal Petek Boyacı, Editör, Nobel Akademik Yayıncılık, Ankara, ss.80-92, 2017

2016

2016

Temel Düzlem Geometri

KARABEY B.

TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR VE UYGULAMALARI, Yrd. Doç. Dr. Aysun Nüket ELÇİ, Doç. Dr. Esra BUKOVA GÜZELDoç. Dr. Berna CANTÜRK GÜNHAN, Yrd. Doç. Dr. Emre EV ÇİMEN, Editör, Pegem Akademi Yay. Eğt. Dan. Hizm. Tic. Ltd. Şti., Ankara, ss.1-6, 2016

2014

2014

Mentoring: The Mentor’s Specific Skills in Education

KARABEY B., ÖZTÜRK M. C.

Intercultural Competences for Vocational Education and Training, Bignami Filippo, Onorati Maria Giovanna , Editör, EGEA, Milan, ss.131-142, 2014

Desteklenen Projeler

2022 - 2022

2022 - 2022

K12 Beceri Geliştirme Programı

Diğer Ülkelerin Sivil Toplum Kuruluşları Tarafından Desteklenmiş Proje

(Proje Özeti)
Karabey B., Özer M.(Yürütücü), Aşkar P.(Yürütücü)

2015 - 2015

2015 - 2015

Uluslararası Eğitimde İyi Örnekler ve Uygulamalar Konferansı

CB Strateji ve Bütçe Başkanlığı (Kalkınma Bakanlığı) Projesi

KARABEY B.

Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler

2011 - 2016

2011 - 2016

Buca Eğitim Fakültesi Dergisi

Yardımcı Editör/Bölüm Editörü

Sanatsal Etkinlik

Kasım 2017

Kasım 2017

Zihni Sinir Eğitim Ortamı Procesi: Yenilikçi Bilim-Matematik Deneyleri

KARABEY B.

Ekim 2017

Ekim 2017

Inovasyon Dünyasında Düşündüren Yolculuk

KARABEY B.

Ekim 2017

Ekim 2017

“Ailemle Bilime Yolculuk”

KARABEY B.

Ağustos 2017

Ağustos 2017

Yenilikçi Bilim-Matematik Deneyleri ve Sergisi

KARABEY B.

Nisan 2017

Nisan 2017

Matematik-Üstün Yetenek ve Otizm

KARABEY B.

Ağustos 2016

Ağustos 2016

DİNAMİK STEAM UYGULAMALARI

KARABEY B.



Davetli Konuşmalar

Kasım 2022

Kasım 2022

Sorgulama Temelli Matematik Eğitimi

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı-Türkiye

Kasım 2022

Kasım 2022

Mathema- Zihinlerde Bir Yolculuk

Konferans

Türkiye Zeka Vakfı-Türkiye

Ekim 2022

Ekim 2022

National and international project concerning gifted education in Turkey

Konferans

Radbound Üniversitesi-Türkiye

Ekim 2022

Ekim 2022

Eğitimde Yenilikler ve Yaklaşımlar

Konferans

IDEMA- Zurich Sigorta-Türkiye

Ekim 2022

Ekim 2022

Yeni Nesil Sorular "Yeni" mi?

Seminer

Milli Eğitim Bakanlığı -Türkiye

Ekim 2022

Ekim 2022

Kalkınmanın Matematiği

Konferans

IDEMA-Türkiye

Eylül 2022

Eylül 2022

Delilik ve Dahilik Arasında Gerçekten İnce Bir Çizgi Var mı?

Konferans

Psikoloji Derneği-Türkiye

Nisan 2022

Nisan 2022

Çevrim içi Araçlarla Tasarı Geometri

Seminer

Viewsonic Türkiye-Türkiye

Mart 2022

Mart 2022

Derdimiz Eğitim

Konferans

Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi-Türkiye

Ocak 2021

Ocak 2021

Eğitimde Dönüşüm

Seminer

Muğla Milli Eğitim Müdürlüğü-Türkiye

Mayıs 2019

Mayıs 2019

Erken Dönem Sorgulama Temelli Bilim-Matematik Eğitimi

Konferans

Okul Öncesi Eğitim Zirvesi-Türkiye

Şubat 2019

Şubat 2019

Matematik Ne işe Yarar?

Seminer

Eğitimde Değişim -Türkiye

Mayıs 2017

Mayıs 2017

Üstün Yeteneklilerin Eğitimi ve Fen Liseleri

Konferans

Bahçeşehir Üniversitesi-Türkiye

Kasım 2016

Kasım 2016

"Bizim Çocuk Matematikten 5 Almış Çok Zeki" lerden misiniz?

Konferans

Zeka Vakfı-Türkiye

Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 17

h-indeksi (WOS): 3