Makaleler
17
Tümü (17)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (10)
ESCI (5)
Scopus (9)
TRDizin (2)
Diğer Yayınlar (5)
11. Students engaging in mathematical practices: As the gears turn
Wisconsin Teachers of Mathematics
, cilt.68, sa.1, ss.7-11, 2015 (Hakemli Dergi)
15. The review of undergraduate courses aimed at developing subject matter knowledge by mathematics student teachers
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.2233-2238, 2010 (Hakemli Dergi)
16. Sufficiency of undergraduate education in developing mathematical pedagogical content knowledge: Student teachers' views
Procedia-Social and Behavioral Sciences
, cilt.2, sa.2, ss.2222-2226, 2010 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
33
9. Öğrenci Muhakemesini Destekleyen Öğretmen Eylemleri: Bir Matematik Öğretmeni Adayının Öğretmenlik Uygulaması
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.181, (Özet Bildiri)
10. Plandan Uygulamaya: Öğretmen Adaylarının Alan Öğretimi Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi
13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.179, (Özet Bildiri)
11. Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenci Bilgisini Destekleyici Bir Yöntem Olarak Klinik Mülakat
VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.300, (Özet Bildiri)
12. Öğretmen Adaylarının Gözünden Öğretilmesi Zor Olan Matematik Konuları, Nedenleri ve Üstesinden Gelme Yolları
VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.309, (Özet Bildiri)
13. Matematik Öğretmeni Adaylarının Açık Uçlu Problem Kurma Yaklaşımları
VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.308, (Özet Bildiri)
14. Mikro-Öğretim Yöntemiyle Öğretmen Adaylarının Alan Öğretimi Bilgilerinin İncelenmesi ve Desteklenmesi
VIII. International Congress on Research in Education, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.301, (Özet Bildiri)
16. An investigation of proof conceptions in a high school mathematics classroom
13th International Congress on Mathematics Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016, (Özet Bildiri)
17. The affordances of the TMSSR framework for identifying classroom differences
The Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, California, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Nisan 2016, (Özet Bildiri)
18. Single and ready to mingle?: Connecting teachers and researchers
The Annual Meeting of Association of Mathematics Teacher Educators, California, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ocak 2016, (Yayınlanmadı)
20. Making sense of exponential growth with composite units-- Elaborations on the Construction of Quantitative and Algebraic Reasoning
The Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, Louisiana, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Nisan 2014, (Yayınlanmadı)
23. An exponential growth learning trajectory
37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Kiel, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.2, ss.273-280, (Tam Metin Bildiri)
24. How experiences with linear growth influence students’xx understanding of exponential growth?
37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Kiel, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.5, ss.139, (Özet Bildiri)
25. Understanding Exponential Growth: Three Conceptual Shifts in Creating Multiplicative Rates of Change
The Annual Meeting of American Educational Research Association, California, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Nisan - 01 Mayıs 2013, (Özet Bildiri)
26. Proof in mathematics teaching: Quantitatively-based arguments-- The Notion of Proof in Mathematics Teaching: Is it Changing?
The Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 23 Nisan 2012, (Yayınlanmadı)
29. Using portfolio in revealing and developing the mathematical pedagogical content knowledge of primary school student teachers
The 5th International Balkan Education and Science Conference, Edirne, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009
30. Probleme Dayalı Öğrenmenin İstatistik Eğitiminde Örneklendirilmesi
I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
31. Probleme Dayalı Öğrenmenin İstatistik Eğitiminde Örneklendirilmesi
I. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Kongresi, Türkiye, 3 - 05 Temmuz 2009, (Özet Bildiri)
32. Matematik öğretmen adaylarının eğitimi ve mesleki gelişimlerine yönelik değerlendirmeler
1. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006
Kitaplar
6
2. Hedef Belirleme ve Kariyer Kararı Verme
Kariyer Yönetimi: İdeal Kariyerinizi İçin Yeni Yollar, Prof. Dr. Diğdem M. Siyez, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.39-52, 2022
4. İspat ve İspatlamaya Yönelik Algılar ve İnançlar
Matematiksel İspat ve Öğretimi: Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.415-438, 2020
5. İspat Etkinlikleri ve Sınıf İçi Uygulamaları
Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Dede, Yüksel; Doğan, Muhammed Doğan; Aslan Tutak, Fatma;, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.415-438, 2020