Yayınlar & Eserler

SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar

Türkiye'de Matematik Eğitimi Alanında Nicel Muhakeme İle İlgili Yapılan Çalışmalar Üzerine Bir Araştırma: İçerik Analizi

2. Uluslararası Bilim, Sanat, Eğitim ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.163

Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Matematik Eğitimi: İçerik Analizi Çalışması

2. Uluslararası Bilim, Sanat, Eğitim ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.174 Sürdürülebilir Kalkınma

Matematik Öğretmeni Adaylarının Klinik Mülakat Yapma Deneyimleri ve Öz Değerlendirmeleri

5th International Symposium on Turkish Computer and Mathematics Education (TURCOMAT-5), Antalya, Türkiye, 28 - 30 Ekim 2021

Matematik Ders Planlarının İncelenmesi İçin Bir Çerçeve Önerisi

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019

Öğrenci Muhakemesini Destekleyen Öğretmen Eylemleri: Bir Matematik Öğretmeni Adayının Öğretmenlik Uygulaması

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.181

Plandan Uygulamaya: Öğretmen Adaylarının Alan Öğretimi Bilgilerinin Gelişiminin İncelenmesi

13. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Denizli, Türkiye, 4 - 06 Ekim 2018, ss.179

Matematik Öğretmen Adaylarının Öğrenci Bilgisini Destekleyici Bir Yöntem Olarak Klinik Mülakat

VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.300

Matematik Öğretmeni Adaylarının Açık Uçlu Problem Kurma Yaklaşımları

VIII. International Congress on Research in Education, Manisa, Türkiye, 9 - 11 Mayıs 2018, ss.308

The interplay between students’xx conceptions of proof and proof-related classroom norms and practices

38th annual conference of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Arizona, Amerika Birleşik Devletleri, 3 - 06 Kasım 2016, ss.705

An investigation of proof conceptions in a high school mathematics classroom

13th International Congress on Mathematics Education, Hamburg, Almanya, 24 - 31 Temmuz 2016

The affordances of the TMSSR framework for identifying classroom differences

The Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, California, Amerika Birleşik Devletleri, 11 - 13 Nisan 2016

Single and ready to mingle?: Connecting teachers and researchers

The Annual Meeting of Association of Mathematics Teacher Educators, California, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ocak 2016

On framing teacher moves for supporting student reasoning

37th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Michigan, Amerika Birleşik Devletleri, 5 - 08 Kasım 2015, ss.10621069

Making sense of exponential growth with composite units-- Elaborations on the Construction of Quantitative and Algebraic Reasoning

The Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, Louisiana, Amerika Birleşik Devletleri, 7 - 09 Nisan 2014

Exploring students understanding of exponential growth through teaching experiment

The Annual Doctoral Research Program Conference, Wisconsin, Amerika Birleşik Devletleri, 01 Nisan 2014

Correspondence and covariation: Quantities changing together

34th Annual Meeting of the North American Chapter of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Illinois, Amerika Birleşik Devletleri, 14 - 17 Kasım 2013, ss.119-126

How experiences with linear growth influence students’xx understanding of exponential growth?

37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Kiel, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.5, ss.139

An exponential growth learning trajectory

37th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education, Kiel, Almanya, 28 Temmuz - 02 Ağustos 2013, cilt.2, ss.273-280

Understanding Exponential Growth: Three Conceptual Shifts in Creating Multiplicative Rates of Change

The Annual Meeting of American Educational Research Association, California, Amerika Birleşik Devletleri, 27 Nisan - 01 Mayıs 2013

Proof in mathematics teaching: Quantitatively-based arguments-- The Notion of Proof in Mathematics Teaching: Is it Changing?

The Annual Meeting of National Council of Teachers of Mathematics Research Presession, Pennsylvania, Amerika Birleşik Devletleri, 23 Nisan 2012

The review of undergraduate courses aimed at developing subject matter knowledge by mathematics student teachers

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2233-2238 identifier identifier

Sufficiency of undergraduate education in developing mathematical pedagogical content knowledge: Student teachers' views

2nd World Conference on Educational Sciences (WCES-2010), İstanbul, Türkiye, 4 - 08 Şubat 2010, cilt.2, ss.2222-2226 identifier identifier

Matematik öğretmen adaylarının eğitimi ve mesleki gelişimlerine yönelik değerlendirmeler

1. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006

Matematik öğretiminde görsel düzenleyicilerin kullanımı

1. Ulusal Matematik Eğitimi Öğrenci Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 4 - 06 Eylül 2006

Kitap & Kitap Bölümleri

Hedef Belirleme ve Kariyer Kararı Verme

Kariyer Yönetimi: İdeal Kariyerinizi İçin Yeni Yollar, Prof. Dr. Diğdem M. Siyez, Editör, Nobel Yayınevi, Ankara, ss.39-52, 2022

Matematiksel Modelleme ile İlgili Türkiye'de Yapılan Çalışmaların Meta-Sentezi

Matematiksel Modelleme Teoriden Uygulamaya Bütünsel Bakış, Esra Bukova Güzel,Muhammed Fatih Doğan,Aytuğ Özaltun Çelik, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.101-132, 2021

İspat ve İspatlamaya Yönelik Algılar ve İnançlar

Matematiksel İspat ve Öğretimi: Okul Yıllarında İspat Öğretimini Destekleyen Çok Yönlü Bir Bakış, Uğurel, Işıkhan, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.415-438, 2020 Sürdürülebilir Kalkınma

İspat Etkinlikleri ve Sınıf İçi Uygulamaları

Matematik Eğitiminde Etkinlikler ve Uygulamaları, Dede, Yüksel; Doğan, Muhammed Doğan; Aslan Tutak, Fatma;, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.415-438, 2020

Quantifying Exponential Growth: The case of Jactus

Quantitative Reasoning and Mathematical Modeling: A Driver for STEM Integrated Education and Teaching in Context, WISDOM e Monographs, Vol.2, Hatfield,Larry L. Mayes,Robert, Editör, University of Wyoming Press, Wyoming, ss.93-112, 2012

Metrikler

Yayın

55

Atıf (WoS)

113

H-İndeks (WoS)

5

Atıf (Scopus)

151

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (TrDizin)

2

Proje

5

Tez Danışmanlığı

1

Açık Erişim

3
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları