Eğitim Bilgileri
2016 - 2018
2016 - 2018Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
2011 - 2016
2011 - 2016Lisans
Anadolu Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2018
2018Yüksek Lisans
Tersyüz sınıf modeline dayalı çevrimiçi infertiliteyi önleme eğitiminin üniversite öğrencilerinin infertilite konusundaki bilgi, tutum ve ders motivasyonuna etkisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Araştırma Alanları
Eğitim Bilimleri
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2021 - Devam Ediyor
2021 - Devam EdiyorÖğretim Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Rektörlük, Rektörlük
Akademi Dışı Deneyim
2023 - 2023
2023 - 2023Öğretim Görevlisi
Helsinki Üniversitesi, Öğretim Görevlisi
2018 - 2019
2018 - 2019Stajyer (Öğrenci)
Studifahrten (Student Travel Agency), Stajyer (Öğrenci)
2015 - 2016
2015 - 2016Öğrenci işçi (part time)
Üniversite, Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi- Öğrenme Teknolojileri Araştırma Geliştirme (ÖTAG) Birimi, Öğrenci işçi (part time)
2015 - 2016
2015 - 2016Öğrenci İşçi
Anadolu Üniversitesi, Öğrenci İşçi
2014 - 2015
2014 - 2015Destek elemanı
İyi Fikir İnteraktif Teknolojiler, Destek elemanı
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2020
2020Reproductive System Augmented Reality Application for Sexual Health Classes
BARAN B., Kaptanoglu Ş. N., ESEN E., SİYEZ D. M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SEXUAL HEALTH
, cilt.32, sa.4, ss.408-420, 2020 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024TERSYÜZ SINIF MODELİ ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYON, PERFORMANS VE TUTUMLARINI NASIL ETKİLER?
YACI Ş. N., BARAN B., SİYEZ D. M.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, cilt.14, sa.2, ss.218-243, 2024 (Hakemli Dergi)
2022
2022Design considerations of online infertility prevention training (OIPT): Development and evaluation
Baran B., Yacı Ş. N., Öcal M., Siyez D. M.
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH
, cilt.8, sa.1, ss.37-54, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021What Have We Learnt from Emergency Distance Education?Comparison of Student and Instructor Views
Hotar F. S. N., Özcan M. A., Baran B., Yacı Ş. N., Karagöz E.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.12, sa.2, ss.673-690, 2021 (Hakemli Dergi)
2018
2018Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri (BÖTE) öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Algılarının İncelenmesine Yönelik Ölçek Geliştirilmesi
BARAN B., Kaptanoğlu Ş. N., SİYEZ D. M.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.14, sa.1, ss.137-150, 2018 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2024
2024İklim Değişikliği ve Tarihi Çevre Bilincinin Oluşturulmasında Dijital Unsurların Kullanımı: Elektronik Kitap Örneği
Akyüz Levi E. E., Baran B., Dizdaroğlu A., Güney L. Ö., Yacı Ş. N., Karagöz E.
17. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Kastamonu, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2024, ss.465-479, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Evaluation of “Sustainable Learning Spaces and Innovative Technologies in Education Workshop” in the Sustainable Hybrid Classroom
Baran B., Yacı Ş. N., Güney L. Ö., Akdoğan F. S.
17th International Symposium on Computer and Instructional Technologies (ICITS 2024), Kastamonu, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2024, ss.437-448, (Tam Metin Bildiri)
2024
2024Formative Evaluation of Environmentally Sustainable Hybrid Classroom Model: Stakeholder Perspectives
Baran B., Yacı Ş. N., Güney L. Ö., Tokuç A.
ICITS 2024 17. ULUSLARARASI BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Kastamonu, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2024, (Özet Bildiri)
2024
2024Designing Hybrid and Flexible Learning Spaces in Higher Education: A Need Analysis
Hotar F. S. N., Baran B., Yacı Ş. N., Eraslan D., Akdoğan F. S., Dizdaroğlu A.
EDEN 2024 Annual Conference, Graz, Avusturya, 16 - 18 Haziran 2024, ss.124-125, (Özet Bildiri)
2024
2024Sustainable Meta-Class Model in Higher Education
Hotar F. S. N., Baran B., Tokuç A., Yacı Ş. N., Güney L. Ö., Apdik S. N.
EDEN 2024 Annual Conference, Graz, Avusturya, 16 - 18 Haziran 2024, ss.123-124, (Özet Bildiri)
2022
2022Yükseköğretimde Eğitmenlerin Tpack Düzeylerinin İncelenmesi
Baran B., Güney L. Ö., Yacı Ş. N., Karagöz E., Akdoğan F. S.
DİLET 2022, Ankara, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2022, ss.384-385, (Özet Bildiri)
2022
2022DigCompEdu Framework in Higher Education: Digital Competency Level of Faculty Members
Baran B., Yacı Ş. N., Karagöz E., Güney L. Ö., Akdoğan F. S.
The 4nd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DILET2022), Ankara, Türkiye, 8 - 09 Aralık 2022, ss.273-279, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Artırılmış Gerçeklikle Geliştirilen Üreme Sistemleri Uygulamasının Üniversite Öğrencilerinin Artırılmış Gerçekliğe Yönelik Tutumlarına Etkisi
Baran B., Kaptanoğlu Ş. N., Öcal M., Siyez E., Siyez D. M.
ICITS 2018 , İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.358-359, (Özet Bildiri)
2018
2018“Çevrimiçi İnfertiliteyi Önleme Eğitimi” Sitesi: Kullanılabilirlik Çalışması
Baran B., Kaptanoğlu Ş. N., Öcal M., Siyez D. M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2018), Antalya, Türkiye, 18 - 22 Nisan 2018, ss.155-157, (Özet Bildiri)
2018
2018Mayer’in Çoklu Ortam Teorisi Çerçevesinde Çevrimiçi İnfertiliteyi Önleme Eğitiminin Tasarlanması ve Geliştirilmesi
Baran B., Kaptanoğlu Ş. N., Öcal M., Kağnıcı D. Y., Esen E., Siyez E., et al.
ICBPCS 2018 : 20th International Conference on Behavioral, Psychological and Cognitive Science, Paris, Fransa, 19 - 20 Nisan 2018, ss.1, (Özet Bildiri)
2017
2017Yabancı Dil Öğretimi Öğretmen Adaylarının Youtube ile İlgili Görüşlerinin İncelenmesi
Kaptanoğlu Ş. N., Tekalp V. J., Baran B.
5th International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, ss.445-446, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Designing Adaptive Learning Space by Integrating Technology to a Sustainable Classroom
Hotar N., Baran B., Tokuç A., Bukova Güzel E., Akdoğan F. S., Karagöz E., et al.
Adaptive Learning Technologies for Higher Education, Tran Minh Tung, Editör, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, ss.126-163, 2024
Diğer Yayınlar
2021
2021Pandemi Sonrası Eğitim: Hibrit ve Harmanlanmış Öğrenme Modelleri
Yacı Ş. N., Baran B., Akdoğan F. S., Karagöz E., Güney L. Ö., Eraslan D., et al.
Diğer, ss.6-20, 2021
Desteklenen Projeler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorEtkin Eğitim Süreçlerinde Sürdürülebilir Meta Sınıf Model
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
BARAN B. (Yürütücü), APTİK S. N., KARAGÖZ E., BOZDAĞ Ö., TOKUÇ A., GÜNEY L. Ö., et al.
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam Ediyor
İlköğretim Öğrencilerinde İklim Değişikliği Farkındalığı Sağlamaya Yönelik Öğretim Programı ve Zenginleştirilmiş Dijital İçerik Geliştirme (11-14 yaş grubu)
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
AKYÜZ LEVİ E. E. (Yürütücü), TURAN E. F., ELLEZ A. M., YACI Ş. N., DİZDAROĞLU A., SUCUOĞLU H., et al.
2021 - 2025
2021 - 2025KA130-HED - Yükseköğrenim için Erasmus Akreditasyonu Hareketlilik Konsorsiyumu
Erasmus Projesi
Baran B., Güney L. Ö., Yacı Ş. N.
2023 - 2023
2023 - 2023
Oyunlaştırma Destekli Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının Yaygınlaştırılmasına Yönelik Bilinçlendirme ve Dijital İçerik Geliştirme Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Baran B. (Yürütücü), Çulha Özbaş B., Ünal Çoban G., Bozkurt A., Akdoğan F. S., Yacı Ş. N., et al.
2022 - 2022
2022 - 2022
Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının Yaygınlaştırılmasına Yönelik Bilinçlendirme ve Dijital İçerik Geliştirme Eğitimi
TÜBİTAK Projesi
(Proje Özeti)
Baran B. (Yürütücü), Güney L. Ö., Yacı Ş. N., Çulha Özbaş B., Siyez D. M., Cantürk Günhan B., et al.
2022 - 2022
2022 - 2022Çözüm Odaklı Grupla Psikolojik Danışma: Kuramdan Uygulamaya
TÜBİTAK Projesi
Siyez D. M.(Yürütücü), Yacı Ş. N.
2016 - 2018
2016 - 2018Üniversite Öğrencilerinin İnfertiliteye İlişkin Bilgi ve Tutumlarının İncelenmesi ve İnfertiliteyi Önleme Psiko-Eğitim Programı ile Çevrimiçi Eğitim Programının Geliştirilerek Etkililiğinin Değerlendirilmesi
TÜBİTAK Projesi
Siyez D. M. (Yürütücü), Baran B., Esen E., Kağnıcı D. Y.
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Aralık 2021
Aralık 2021The Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH)
Diğer İndekslerce Taranan Dergi
Kongre ve Sempozyum Katılımı Faaliyetleri
20 Aralık 2024 - 27 Aralık 2024
20 Aralık 2024 - 27 Aralık 2024Öğretim Üyeleri için Yapay Zeka ile Eğitimde Yenilik Ve Verimlilik Çalıştayı
Katılımcı
İzmir-Türkiye
03 Ekim 2024 - 05 Ekim 2024
03 Ekim 2024 - 05 Ekim 202417. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu (ICITS)
Katılımcı
Kastamonu-Türkiye
16 Haziran 2024 - 18 Haziran 2024
16 Haziran 2024 - 18 Haziran 2024EDEN 2024 Annual Conference
Katılımcı
Graz-Avusturya
05 Mayıs 2023 - 05 Mayıs 2023
05 Mayıs 2023 - 05 Mayıs 2023Çevrimiçi Ölçme-Değerlendirme ve Gözetimli Sınavların Geleceği Semineri
Katılımcı
Eskişehir-Türkiye
08 Aralık 2022 - 09 Aralık 2022
08 Aralık 2022 - 09 Aralık 20224. Uluslararası Uzaktan Öğrenme ve Yenilikçi Eğitim Teknolojileri Konferansı – DILET2022
Katılımcı
Ankara-Türkiye
02 Mayıs 2018 - 04 Mayıs 2018
02 Mayıs 2018 - 04 Mayıs 201812. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu
Katılımcı
İzmir-Türkiye
18 Nisan 2018 - 22 Nisan 2018
18 Nisan 2018 - 22 Nisan 2018
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2018)
Katılımcı
Antalya-Türkiye
11 Ekim 2017 - 13 Ekim 2017
11 Ekim 2017 - 13 Ekim 2017