TERSYÜZ SINIF MODELİ ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYON, PERFORMANS VE TUTUMLARINI NASIL ETKİLER?


Yacı Ş. N., Baran B., Siyez D. M.

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, cilt.14, sa.2, ss.1, 2024 (Hakemli Dergi)

  • Yayın Türü: Makale / Tam Makale
  • Cilt numarası: 14 Sayı: 2
  • Basım Tarihi: 2024
  • Dergi Adı: Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
  • Derginin Tarandığı İndeksler: EBSCO Education Source, TR DİZİN (ULAKBİM)
  • Sayfa Sayıları: ss.1
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Harmanlanmış öğrenmenin bir türü olan tersyüz sınıf modeli, yükseköğretimde esnek ve etkili öğrenme ortamları oluşturmayı teşvik etmektedir. Literatürde harmanlanmış öğrenme üzerine yapılan deneysel araştırmaların çoğu bir uygulamayı bağımsız bir değişken olarak tanımlar ve anlamlı bir farkı keşfetmek için çoğunlukla bir kontrol grubuyla karşılaştırır. Ancak bu araştırmada sadece bir kontrol grubu kullanmak yerine çoklu ortam destekli tersyüz sınıf modeli ve teknoloji destekli yüz yüze (f2f) sınıf modelinden oluşan iki grup kullanılmıştır. Bu çalışma, iki modelin üniversite öğrencilerinin öğretim materyali motivasyonu, performansı ve konuya yönelik tutumu üzerindeki etkilerini araştırmaktadır. Çalışmada, nicel ve nitel araştırma yöntemlerini takip eden açıklayıcı sıralı karma yöntem tasarımı kullanılmıştır. Çalışmaya toplam 26 üniversite öğrencisi, dört hafta boyunca katılmıştır. Bulgular, çoklu ortam destekli tersyüz sınıf modeli grubunun öğretim materyali motivasyon puanının diğer gruptan önemli ölçüde yüksek olduğunu göstermiştir. Ayrıca, betimsel sonuçlar çoklu ortam destekli tersyüz sınıf grubunun performans ve tutum puanında artış olduğunu gösterirken, yapılan istatistiksel analizlerde bu artışın anlamlı olmadığı belirlenmiştir. Genel olarak sonuçlar, çoklu ortam destekli tersyüz sınıf modelinin öğrencilerin öğretim materyali motivasyonunu önemli ölçüde artırdığını göstermiştir. Bu modeldeki çeşitli öğretim stratejileri ve etkileşimli animasyonlar öğrencilerin daha etkili öğrenmelerine yardımcı olabilir. Bu çalışma, araştırmacılara tersyüz sınıf modeli için öğretim etkinlikleri ve etkileşimli kaynaklar tasarlama konusunda yardımcı olacak bilgiler sunmaktadır.

The flipped classroom model, a type of blended learning, has become a promising model for building flexible and effective learning environments in higher education. Much of the experimental research on blended learning characterizes a treatment as an independent variable and compares it with a control group to identify a significant difference. However, this research utilized two treatment groups-a multimedia-enhanced flipped classroom model and a technology supported face-to-face (f2f) classroom model; instead of using only a control group. The study investigates the effects of these models on university students’ instructional material motivation, performance, and attitude towards the subject. We employed an explanatory sequential mixed method design, following quantitative and qualitative research methods. 26 university students participated in two groups over four weeks. The results indicated that the instructional material motivation for the multimedia-enhanced flipped classroom model group was significantly higher than in the other group. Additionally, descriptive results showed an increase in learning performance and attitude scores for the multimedia-enhanced flipped classroom group, although these did not reveal a significant difference in favor of this model. Overall, the results indicated that the multimedia-enhanced flipped classroom model significantly improved students’ motivation for instructional materials. Various teaching strategies and interactive animations in this model may enhance student learning effectiveness. This study provides insights to aid researchers in designing teaching activities and interactive resources for the flipped classroom model.