Education
2016 - 2018
2016 - 2018Postgraduate
Dokuz Eylul University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Department of Computer Education and Instructional Technology (M.S. Degree) (with thesis), Turkey
2011 - 2016
2011 - 2016Undergraduate
Anadolu University, Faculty Of Educatıon, Department Of Computer And Educatıon Technologıes Educatıon, Turkey
Dissertations
2018
2018Postgraduate
The effect of online infertility prevention education developed based on flipped classroom model on infertility knowledge, attitudes towards infertility and lesson motivations of university students
Dokuz Eylul University, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Foreign Languages
B2 Upper Intermediate
B2 Upper IntermediateEnglish
Research Areas
Educational Sciences
Computer Education and Instructional Technology
Academic Positions
2021 - Present
2021 - PresentLecturer
Dokuz Eylul University, Rektörlük, Rektörlük
Non Academic Experience
2023 - 2023
2023 - 2023Öğretim Görevlisi
Helsinki Üniversitesi, Öğretim Görevlisi
2018 - 2019
2018 - 2019Stajyer (Öğrenci)
Studifahrten (Student Travel Agency), Stajyer (Öğrenci)
2015 - 2016
2015 - 2016Student worker (part time)
University, Anadolu University, Açıköğretim Fakültesi- Öğrenme Teknolojileri Araştırma Geliştirme (ÖTAG) Birimi, Student worker (part time)
2015 - 2016
2015 - 2016Öğrenci İşçi
Anadolu Üniversitesi, Öğrenci İşçi
2014 - 2015
2014 - 2015Destek elemanı
İyi Fikir İnteraktif Teknolojiler, Destek elemanı
Articles
All (5)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (1)
TRDizin (3)
Other Indexes (1)
2024
20241. TERSYÜZ SINIF MODELİ ÖĞRENCİLERİN MOTİVASYON, PERFORMANS VE TUTUMLARINI NASIL ETKİLER?
YACI Ş. N., BARAN B., SİYEZ D. M.
Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama
, vol.14, no.2, pp.218-243, 2024 (Peer-Reviewed Journal)
2022
20222. Design considerations of online infertility prevention training (OIPT): Development and evaluation
Baran B., Yacı Ş. N., Öcal M., Siyez D. M.
JOURNAL OF EDUCATION IN SCIENCE, ENVIRONMENT AND HEALTH
, vol.8, no.1, pp.37-54, 2022 (Peer-Reviewed Journal)
2021
20213. What Have We Learnt from Emergency Distance Education?Comparison of Student and Instructor Views
Hotar F. S. N., Özcan M. A., Baran B., Yacı Ş. N., Karagöz E.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , vol.12, no.2, pp.673-690, 2021 (Peer-Reviewed Journal)
2020
20204. Reproductive System Augmented Reality Application for Sexual Health Classes
BARAN B., Kaptanoglu Ş. N., ESEN E., SİYEZ D. M.
INTERNATIONAL JOURNAL OF SEXUAL HEALTH
, vol.32, no.4, pp.408-420, 2020 (SSCI)
2018
20185. Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri (BÖTE) öğrencilerinin Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Algılarının İncelenmesine Yönelik Ölçek Geliştirilmesi
BARAN B., Kaptanoğlu Ş. N., SİYEZ D. M.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
, vol.14, no.1, pp.137-150, 2018 (Peer-Reviewed Journal)
Papers Presented at Peer-Reviewed Scientific Conferences
2024
20241. İklim Değişikliği ve Tarihi Çevre Bilincinin Oluşturulmasında Dijital Unsurların Kullanımı: Elektronik Kitap Örneği
Akyüz Levi E. E., Baran B., Dizdaroğlu A., Güney L. Ö., Yacı Ş. N., Karagöz E.
17. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, Kastamonu, Turkey, 3 - 05 October 2024, pp.465-479, (Full Text)
2024
20242. Evaluation of “Sustainable Learning Spaces and Innovative Technologies in Education Workshop” in the Sustainable Hybrid Classroom
Baran B., Yacı Ş. N., Güney L. Ö., Akdoğan F. S.
17th International Symposium on Computer and Instructional Technologies (ICITS 2024), Kastamonu, Turkey, 3 - 05 October 2024, pp.437-448, (Full Text)
2024
20243. Formative Evaluation of Environmentally Sustainable Hybrid Classroom Model: Stakeholder Perspectives
Baran B., Yacı Ş. N., Güney L. Ö., Tokuç A.
ICITS 2024 17. ULUSLARARASI BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ SEMPOZYUMU, Kastamonu, Turkey, 3 - 05 October 2024, (Summary Text)
2024
20244. Designing Hybrid and Flexible Learning Spaces in Higher Education: A Need Analysis
Hotar F. S. N., Baran B., Yacı Ş. N., Eraslan D., Akdoğan F. S., Dizdaroğlu A.
EDEN 2024 Annual Conference, Graz, Austria, 16 - 18 June 2024, pp.124-125, (Summary Text)
2024
20245. Sustainable Meta-Class Model in Higher Education
Hotar F. S. N., Baran B., Tokuç A., Yacı Ş. N., Güney L. Ö., Apdik S. N.
EDEN 2024 Annual Conference, Graz, Austria, 16 - 18 June 2024, pp.123-124, (Summary Text)
2022
20226. Examining Tpack Levels of Trainers in Higher Education
Baran B., Güney L. Ö., Yacı Ş. N., Karagöz E., Akdoğan F. S.
DİLET 2022, Ankara, Turkey, 8 - 09 December 2022, pp.384-385, (Summary Text)
2022
20227. DigCompEdu Framework in Higher Education: Digital Competency Level of Faculty Members
Baran B., Yacı Ş. N., Karagöz E., Güney L. Ö., Akdoğan F. S.
The 4nd International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies (DILET2022), Ankara, Turkey, 8 - 09 December 2022, pp.273-279, (Full Text)
2018
20188. Artırılmış Gerçeklikle Geliştirilen Üreme Sistemleri Uygulamasının Üniversite Öğrencilerinin Artırılmış Gerçekliğe Yönelik Tutumlarına Etkisi
Baran B., Kaptanoğlu Ş. N., Öcal M., Siyez E., Siyez D. M.
ICITS 2018 , İzmir, Turkey, 2 - 04 May 2018, pp.358-359, (Summary Text)
2018
20189. “Online Infertility Prevention Education” Website: Usability Study
Baran B., Kaptanoğlu Ş. N., Öcal M., Siyez D. M.
27. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi (ICES-UEBK 2018), Antalya, Turkey, 18 - 22 April 2018, pp.155-157, (Summary Text)
2018
201810. The Design and Development of Online Infertility Prevention Education in the Frame of Mayer’s Multimedia Learning Theory
Baran B., Kaptanoğlu Ş. N., Öcal M., Kağnıcı D. Y., Esen E., Siyez E., et al.
ICBPCS 2018 : 20th International Conference on Behavioral, Psychological and Cognitive Science, Paris, France, 19 - 20 April 2018, pp.1, (Summary Text)
2017
201711. The Examination of the Views of Foreign Language Teaching Teacher Candidates about Youtube
Kaptanoğlu Ş. N., Tekalp V. J., Baran B.
5th International Instructional Technologies &Teacher Education Symposium, İzmir, Turkey, 11 - 13 October 2017, pp.445-446, (Summary Text)
Books
2024
20241. Designing Adaptive Learning Space by Integrating Technology to a Sustainable Classroom
Hotar N., Baran B., Tokuç A., Bukova Güzel E., Akdoğan F. S., Karagöz E., et al.
in: Adaptive Learning Technologies for Higher Education, Tran Minh Tung, Editor, IGI Global yayınevi, Pennsylvania, pp.126-163, 2024
Other Publications
2021
20211. Post-Pandemic Education: Hybrid and Blended Learning Models
Yacı Ş. N., Baran B., Akdoğan F. S., Karagöz E., Güney L. Ö., Eraslan D., et al.
Other, pp.6-20, 2021
Funded Projects
2023 - Present
2023 - PresentEtkin Eğitim Süreçlerinde Sürdürülebilir Meta Sınıf Model
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP Other
BARAN B. (Executive), APTİK S. N., KARAGÖZ E., BOZDAĞ Ö., TOKUÇ A., GÜNEY L. Ö., et al.
2022 - 2025
2022 - 2025
İlköğretim Öğrencilerinde İklim Değişikliği Farkındalığı Sağlamaya Yönelik Öğretim Programı ve Zenginleştirilmiş Dijital İçerik Geliştirme (11-14 yaş grubu)
Project Supported by Higher Education Institutions , BAP Guided
AKYÜZ LEVİ E. E. (Executive), TURAN E. F., ELLEZ A. M., YACI Ş. N., DİZDAROĞLU A., SUCUOĞLU H., et al.
2021 - 2025
2021 - 2025KA130-HED - Yükseköğrenim için Erasmus Akreditasyonu Hareketlilik Konsorsiyumu
Erasmus Project , Erasmus Project, European Level
Baran B., Güney L. Ö., Yacı Ş. N.
2023 - 2023
2023 - 2023
Oyunlaştırma Destekli Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının Yaygınlaştırılmasına Yönelik Bilinçlendirme ve Dijital İçerik Geliştirme Eğitimi
TUBITAK Project , 2237 - Program for Supporting Project Training Activities
(Project Abstract)
Baran B. (Executive), Çulha Özbaş B., Ünal Çoban G., Bozkurt A., Akdoğan F. S., Yacı Ş. N., et al.
2022 - 2022
2022 - 2022
Awareness Raising and Digital Content Development Training for the Dissemination of Sustainable Development Goals
TUBITAK Project , 2237 - Program for Supporting Project Training Activities
(Project Abstract)
Baran B. (Executive), Güney L. Ö., Yacı Ş. N., Çulha Özbaş B., Siyez D. M., Cantürk Günhan B., et al.
2022 - 2022
2022 - 2022Çözüm Odaklı Grupla Psikolojik Danışma: Kuramdan Uygulamaya
TUBITAK Project , 2237 - Program for Supporting Project Training Activities
Siyez D. M.(Executive), Yacı Ş. N.
2016 - 2018
2016 - 2018Üniversite Öğrencilerinin İnfertiliteye İlişkin Bilgi ve Tutumlarının İncelenmesi ve İnfertiliteyi Önleme Psiko-Eğitim Programı ile Çevrimiçi Eğitim Programının Geliştirilerek Etkililiğinin Değerlendirilmesi
TUBITAK Project , 1001 - Program for Supporting Scientific and Technological Research Projects
Siyez D. M. (Executive), Baran B., Esen E., Kağnıcı D. Y.
Peer Reviews in Scientific Publications
December 2021
December 2021The Journal of Education in Science, Environment and Health (JESEH)
Other Indexed Journal
Congress and Symposium Activities
20 December 2024 - 27 December 2024
20 December 2024 - 27 December 2024Workshop on Innovation and Efficiency in Education with Artificial Intelligence for Faculty Members
Attendee
İzmir-Turkey
03 October 2024 - 05 October 2024
03 October 2024 - 05 October 2024The 17th International Symposium on Computer and Instructional Technologies (ICITS2024)
Attendee
Kastamonu-Turkey
16 June 2024 - 18 June 2024
16 June 2024 - 18 June 2024EDEN 2024 Annual Conference
Attendee
Graz-Austria
05 May 2023 - 05 May 2023
05 May 2023 - 05 May 2023Çevrimiçi Ölçme-Değerlendirme ve Gözetimli Sınavların Geleceği Semineri
Attendee
Eskişehir-Turkey
08 December 2022 - 09 December 2022
08 December 2022 - 09 December 2022The 4th International Conference on Distance Learning and Innovative Educational Technologies
Attendee
Ankara-Turkey
02 May 2018 - 04 May 2018
02 May 2018 - 04 May 201812th International Computer & Instructional Technologies Symposium
Attendee
İzmir-Turkey
18 April 2018 - 22 April 2018
18 April 2018 - 22 April 2018
27th International Conference on Educational Sciences
Attendee
Antalya-Turkey
11 October 2017 - 13 October 2017
11 October 2017 - 13 October 2017