Oyunlaştırma Destekli Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarının Yaygınlaştırılmasına Yönelik Bilinçlendirme ve Dijital İçerik Geliştirme Eğitimi


Baran B. (Yürütücü), Çulha Özbaş B., Ünal Çoban G., Bozkurt A., Akdoğan F. S., Yacı Ş. N., et al.

TÜBİTAK Projesi, 2023 - 2023

  • Proje Türü: TÜBİTAK Projesi
  • Başlama Tarihi: Eylül 2023
  • Bitiş Tarihi: Eylül 2023

Proje Özeti

Bu etkinliğin amacı sürdürülebilir kalkınma amaçları (SKA) ve özelinde dijital okuryazarlık konusunda çalışan uzman eğitmenlerle, gelecekte farklı sektörlerde çalışacak ya da mevcut olarak çalışan lisansüstü öğrencilere yönelik, oyunlaştırma destekli araçları kullanarak, etkileşimli çevrimiçi ve yüz yüze eğitimlerle SKA konusunda bilgi ve farkındalık kazandırmaktır. Eğitim sonunda öğrencilerin bilişsel ve duyuşsal farkındalıklarını artırarak elde edecekleri dijital yetkinliklerle sürdürülebilirlikle ilgili dijital içerik üretmeleri de beklenmektedir. 



Etkinlik, çevrimiçi ve yüz yüze eğitim oturumlarından oluşmaktadır. Harmanlanmış/Hibrit olarak gerçekleştirilen etkinlikte, oyunlaştırma aracı olarak ClassDojo uygulaması kullanılmıştır. Eğitimde, derslerin teorik kısımları yer ve zaman bağımsız, eş zamanlı (senkron) olarak gerçekleştirilirken, uygulama içeren katılımcıların dijital yeterlik becerilerinin geliştirilmesini hedefleyen kısım ise yüz yüze olarak gerçekleştirilmiştir. Hem çevrimiçi hem de yüz yüze eğitim oturumlarında onlineDEU olarak tanımlanmış Sakai Öğrenme Yönetim Sistemi (ÖYS) +BBB entegrasyonu çözüm ders sürecinde kullanılmıştır. onlineDEU’daki araçlarla eğitim materyalleri katılımcılarla paylaşılmış ve eş zamanlı eğitim oturumları da bu platform üzerinden yürütülmüştür. Ayrıca, katılımcıların grup çalışmalarında ürettikleri dijital ürünler (afiş, website, video vb.) bu platform üzerinden “Ödevler” aracı yardımıyla toplanmıştır. Eğitimlerde katılımcıların eğitim konusuna ilişkin değerlendirmeleri onlineDEU’da “kısa sınav ve testler” aracı ile değerlendirilmiştir.