ICITS 2018 , İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.358-359
Artırılmış gerçeklik teknolojileri, gerçek hayatta ulaşılması mümkün olmayan ya da ulaşılması zor olan nesneleri, gerçekliğe yakın şekilde görmeyi mümkün kılmaktadır. Eğitim ortamlarında özellikle soyut konuların öğretiminde Artırılmış Gerçeklik (AG) teknolojileri, öğrenmeyi kolaylaştırarak öğrenenlere etkili öğrenme ortamları sunabilmektedir. Üreme Sistemleri konusu da soyut ve teorik bir konu olduğu için öğrenciler tarafından öğrenilmesi zor konulardan biridir. Bu çalışmada üreme sistemleri konusunda üniversite öğrencilerine yönelik geliştirilen artırılmış gerçeklik uygulamasının öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Dokuz Eylül Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünde öğrenim gören 3. sınıf öğrencilerinden seçmeli Cinsel Sağlık Bilgisi dersini alan 16 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında katılımcıların artırılmış gerçeklik uygulamasına yönelik tutumları uygulamadan 1 hafta sonra ve 4 hafta sonra iki kere ölçümlenmiştir. Ayrıca uygulama sonrasında öğrencilerin AG’ye yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma sonunda 2. ölçümdeki tutum puanının 1. ölçümden yüksek olduğu görülürken, ölçümler arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Yapılan görüşmelerde öğrenciler AG uygulamasını “etkileyici”, ”faydalı”, “öğretici”, “kullanışlı”, ”merak uyandırıcı” bulduklarını ifade etmişlerdir. Bu sonuç öğrencilerin AG’ye yönelik görüşlerinin olumlu yönde olduğunu göstermektedir.
Anahtar sözcükler: Artırılmış gerçeklik, üreme sistemleri, tutum
Augmented reality technologies make
it possible to see objects that are impossible or difficult to reach in real
life, close to reality. Augmented Reality (AG) technologies, especially in the
teaching of abstract subjects in educational environments, can provide
effective learning environments for learners by facilitating learning.
Human
reproductive system is an abstract and theoretical which is one of the hardest subject
to learn for students. In this study, we examined that the effect of attitudes
related to augmented reality of university students on the application about
human reproductive system. Study group of the research was consists of 16
students who took elective Sexual Health Knowledge lesson from 3rd year
students in Dokuz Eylül University, Guidance and Psychological Counseling
Education Deparment. Participants' attitudes related to augmented reality were
measured 1 and 4 week after the application about reproductive systems. In addition
to this, a semi-structured interview was conducted to determine the
participants' views on the augmented reality. At the end of the study, although
it was found that the attitude score in the 2rd measurement was higher than the
first, there was no significant difference between the measurements. In the
interview, it was determined that the students found the augmented reality
application about reproductive systems as "impressive",
"useful", "instructive", "practical" and
"intriguing". This result shows that students' views on Augmented
Reality are positive.
Keywords: augmented
reality, human reproductive system, attitude