Artırılmış Gerçeklikle Geliştirilen Üreme Sistemleri Uygulamasının Üniversite Öğrencilerinin Artırılmış Gerçekliğe Yönelik Tutumlarına Etkisi


Creative Commons License

Baran B., Kaptanoğlu Ş. N., Öcal M., Siyez E., Siyez D. M.

ICITS 2018 , İzmir, Türkiye, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.358-359

  • Yayın Türü: Bildiri / Özet Bildiri
  • Basıldığı Şehir: İzmir
  • Basıldığı Ülke: Türkiye
  • Sayfa Sayıları: ss.358-359
  • Dokuz Eylül Üniversitesi Adresli: Evet

Özet

Artırılmış gerçeklik teknolojileri, gerçek hayatta ulaşılması mümkün olmayan ya da ulaşılması zor olan nesneleri, gerçekliğe yakın şekilde görmeyi mümkün kılmaktadır. Eğitim ortamlarında özellikle soyut konuların öğretiminde Artırılmış Gerçeklik (AG) teknolojileri, öğrenmeyi kolaylaştırarak öğrenenlere etkili öğrenme ortamları sunabilmektedir. Üreme Sistemleri konusu da soyut ve teorik bir konu olduğu için öğrenciler tarafından öğrenilmesi zor konulardan biridir. Bu çalışmada üreme sistemleri konusunda üniversite öğrencilerine yönelik geliştirilen artırılmış gerçeklik uygulamasının öğrencilerin artırılmış gerçeklik uygulamalarına yönelik tutumlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Dokuz Eylül Üniversitesi Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık bölümünde öğrenim gören 3. sınıf öğrencilerinden seçmeli Cinsel Sağlık Bilgisi dersini alan 16 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında katılımcıların artırılmış gerçeklik uygulamasına yönelik tutumları uygulamadan 1 hafta sonra ve 4 hafta sonra iki kere ölçümlenmiştir. Ayrıca uygulama sonrasında öğrencilerin AG’ye yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Araştırma sonunda 2. ölçümdeki tutum puanının 1. ölçümden yüksek olduğu görülürken, ölçümler arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Yapılan görüşmelerde öğrenciler AG uygulamasını “etkileyici”, ”faydalı”, “öğretici”, “kullanışlı”, ”merak uyandırıcı” bulduklarını ifade etmişlerdir. Bu sonuç öğrencilerin AG’ye yönelik görüşlerinin olumlu yönde olduğunu göstermektedir.

Anahtar sözcükler: Artırılmış gerçeklik, üreme sistemleri, tutum

Augmented reality technologies make it possible to see objects that are impossible or difficult to reach in real life, close to reality. Augmented Reality (AG) technologies, especially in the teaching of abstract subjects in educational environments, can provide effective learning environments for learners by facilitating learning.

Human reproductive system is an abstract and theoretical which is one of the hardest subject to learn for students. In this study, we examined that the effect of attitudes related to augmented reality of university students on the application about human reproductive system. Study group of the research was consists of 16 students who took elective Sexual Health Knowledge lesson from 3rd year students in Dokuz Eylül University, Guidance and Psychological Counseling Education Deparment. Participants' attitudes related to augmented reality were measured 1 and 4 week after the application about reproductive systems. In addition to this, a semi-structured interview was conducted to determine the participants' views on the augmented reality. At the end of the study, although it was found that the attitude score in the 2rd measurement was higher than the first, there was no significant difference between the measurements. In the interview, it was determined that the students found the augmented reality application about reproductive systems as "impressive", "useful", "instructive", "practical" and "intriguing". This result shows that students' views on Augmented Reality are positive.

Keywords: augmented reality, human reproductive system, attitude