Makaleler
43
Tümü (43)
SCI-E, SSCI, AHCI (3)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (5)
ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (19)
Diğer Yayınlar (19)
1. ORTAOKUL 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN ÖLÇÜNLÜ DİLE YÖNELİK METAFORİK ALGILARI
INTERNATIONAL JOURNAL OF TURKISH LITERATURE CULTURE EDUCATION
, cilt.14, sa.3, ss.1026-1045, 2025 (Hakemli Dergi)
4. A COMPARISON ON THE METHODS AND PRACTICES USED BY LANGUAGE TEACHERS IN TURKEY
International Journal of Global Education (IJGE)
, cilt.9, sa.1, ss.23-40, 2024 (Hakemli Dergi)
11. The Investigation of Metacognitive Strategies Used by Gifted and Talented Students in Writing Process According to Some Variables
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.12, sa.5, ss.223-243, 2020 (Hakemli Dergi)
13. ETKİLİ İLETİŞİM ÖZYETERLİK ENVANTERİ’NİN GELİŞTİRİLMESİ:GEÇERLİK – GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI
International Journal of Current Approaches in Language, Education and Social Sciences
, cilt.2, sa.1, ss.257-275, 2020 (Hakemli Dergi)
16. Examining High School Students’ Writing Self-efficacy Perceptions
International Journal of Education Literacy Studies
, cilt.7, sa.4, ss.106-114, 2019 (Hakemli Dergi)
18. Metaphoric Perceptions of Pre-Service Teachers Studying in Language Teaching Towards Concept of Writing (Composition)
International Online Journal of Educational Sciences
, cilt.11, sa.2, ss.269-284, 2019 (Hakemli Dergi)
22. Yapılandırmacı Yaklaşıma Göre Dil Bilgisi Öğretimine Yönelik Öğretmen Görüşleri
Turkish Studies
, cilt.13, sa.27, ss.1265-1284, 2018 (SSCI)
25. KKTC’de Okutulan Türkçe Ders Kitaplarının Değerler Eğitimi Üzerinden İncelenmesi
Journal of Language Education and Research
, cilt.3, sa.3, ss.164-180, 2017 (Hakemli Dergi)
27. TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE ÖĞRENCİ TUTUMLARINA YÖNELİK YAZILAN MAKALELER ÜZERİNE META-ANALİZ ÇALIŞMASI
International Journal of Languages’xx Education and Teaching
, cilt.3, sa.6, ss.95-118, 2015 (Hakemli Dergi)
28. ÖĞRETMEN ADAYLARININ KONUSMA ÖZ YETERLİKLERİNE YÖNELİK BİR ARAŞTIRMA
International Journal of Languages’ Education and Teaching
, ss.1333-1348, 2015 (Hakemli Dergi)
31. Türkçe öğretmeni adaylarının yazılı anlatım öz yeterlik inançlarının değerlendirilmesi
International Journal of Language Academy
, cilt.2, sa.4, ss.579-598, 2014 (Hakemli Dergi)
33. Mikro Öğretim Tekniğinin Türkçe Öğretmeni Adaylarının Öğretimi Planlama Uygulama ve Değerlendirme Yeterlilik Algılarına Etkisi The Effect of Micro Teaching Technique on Turkish Teacher Candidates Perceptions of Efficacy in Lesson Planning Implementation and Evaluation
Electronic Journal of Social Sciences
, cilt.12, sa.43, ss.67-81, 2013 (Hakemli Dergi)
34. İki Dilli Türk Öğrencilerin Yazılı Anlatım Becerilerine Yönelik Bir Durum Çalışması
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
, cilt.8, sa.9, ss.657-670, 2013 (Hakemli Dergi)
35. Türkçe Ders Kitaplarında Yer Alan Metinlerin Edimsel Sınıflandırılması
Turkish Studies - International Periodical For The Languages, Literature and History of Turkish or Turkic
, cilt.8, sa.1, ss.829-841, 2013 (Hakemli Dergi)
37. Kültürel Bir Miras Olarak Atasözlerinin Kullanimi Üzerine Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri
FOLKLOR/EDEBIYAT: HALKBILIM, ETNOLOJI, ANTROPOLOJI, EDEBIYAT
, cilt.19, sa.75, ss.173-192, 2013 (Hakemli Dergi)
38. Kültürel Bir Miras Olarak Atasözlerinin Kullanımı Üzerine Türkçe Öğretmenlerinin Görüşleri
Folklor/Edebiyat
, cilt.19, sa.75, ss.173-192, 2013 (Hakemli Dergi)
40. Konuşma Eğitimine Yönelik Hazırlanan Kitaplarda Yer Alan Ses Özellikleri Konularının Değerlendirilmesi
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi
, sa.35, ss.15-32, 2013 (Hakemli Dergi)
41. Türkçe Kavramının Metaforik Algılanma Biçimleri
Folklor/Edebiyat
, cilt.17, sa.66, ss.173-187, 2011 (Hakemli Dergi)
43. Türkçe Derslerinde Ön Örgütleyicilerin Kullanımına Yönelik Değerlendirme ve Bu Çerçevede Türkçe Ders Kitaplarına Eleştirel Bir Bakış
Anadili
, sa.34, ss.18-25, 2004 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
21
6. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabında Öğretilmesi Amaçlanan Kelimelerin Sıklık Açısından İncelenmesi
ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ, Balıkesir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2018, ss.228-245, (Tam Metin Bildiri)
7. Üstbilişsel Yazma Stratejileri Farkındalık Ölçeği’nin Türkçe Öğretmeni Adayları Grubunda Kullanılabilirliğinin Belirlenmesi
Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yaklaşımlar ve Eğilimler Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 8 - 09 Kasım 2018, ss.210-215, (Tam Metin Bildiri)
8. Üstbilişsel Yazma Stratejileri Farkındalık Ölçeği’nin Kısa Formunun Oluşturulması
Uluslararası Sosyal Bilimlerde Yeni Yaklaşımlar ve Eğilimler Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 8 - 09 Kasım 2018, ss.201-209, (Tam Metin Bildiri)
9. Türkçe Öğretmeni Adaylarının Yazı (Kompozisyon) Kavramına İlişkin Metaforik Algıları
XI. ULUSLARARASI TÜRKÇENİN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİ KURULTAYI, 4 - 06 Ekim 2018, (Özet Bildiri)
10. KKTC Temel Eğitim Türkçe Ders Kitaplarıyla İlgili Öğretmen Görüşleri
10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, İstanbul, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2017, ss.83, (Özet Bildiri)
11. Zile Efsanelerinde Değişim Motifi
TARİHİ VE KÜLTÜRÜYLE III. ZİLE SEMPOZYUMU, Türkiye, 7 - 09 Ekim 2015, (Tam Metin Bildiri)
12. Yeni Türkçe Programlarında Mizah Kullanımı
19. Eğitim Bilimleri Kurultayı, Kıbrıs (Kktc), 16 Eylül 2010 - 18 Ekim 2015
13. KKTC’xxde Öğrenim Gören Yabancı Öğrencilerin Türkçeye İlişkin Algıları
15. Uluslararası Türk Dilbilim Kurultayı, Macaristan, 9 - 11 Ağustos 2010
14. Mustafa Şekip Tunç ve Gülme Üzerine
Ulusal İletişim Kongresi, Erzurum, Türkiye, 13 - 15 Mayıs 2010
15. Yazılı İronik Metinlerin Anlamlandırılması Üzerine Bir Durum Saptaması (Köşe Yazısı Örneği)
2. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 9 - 11 Aralık 2009
16. Türkçe Kavramının Metaforik Algılanma Biçimleri
2. Uluslararası Dünya Dili Türkçe Sempozyumu, Kıbrıs (Kktc), 9 - 11 Aralık 2009
17. Yeni Türkçe Programı (6-8. Sınıflar)’xxnın Dil Türlerine Bakışı
18. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, İzmir, Türkiye, 1 - 03 Ekim 2009
18. Türkçe Öğretmen Adaylarının ”Öğretmen” ve ”Öğrenci” Kavramlarına İlişkin Kullandıkları Metaforlar
2. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı, Nevşehir, Türkiye, 2 - 04 Temmuz 2009
19. A comparative study on teaching Turkish and English as a foreign language the postgraduate level
World Conference on Educational Sciences, Kıbrıs (Kktc), 4 - 07 Şubat 2009
20. Anadili Eğitiminde Halkbiliminin Yeri ve Önemi
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Sempozyumu, Türkiye, 14 - 16 Mayıs 2008
21. Türkçe Derslerinde Ön Örgütleyicilerin Kullanımına Yönelik Değerlendirme ve Bu Çerçevede Türkçe Ders Kitaplarına Eleştirel Bir Bakış
XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, Malatya, Türkiye, 6 - 09 Temmuz 2004
Kitaplar
19
1. Okuma Eğitiminde Bilişsel ve Üstbilişsel Stratejiler
Okuma ve Eğitimi, HAMZADAYI ERGÜN, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.89-111, 2024
2. Türkçe Öğretmenlerinin Anadolu Ağızlarına Yönelik Tutumları ve Ağız Kullanma Durumları
Toplumdilbilim Araştırmaları, Osman Solmaz, Ece H. Nazlı, Kadri Nazlı, Editör, Çizgi Kitabevi, İstanbul, ss.181-194, 2023
3. Yabancılara Türkçe Öğretiminde Ölçme ve Değerlendirme
100 Soruda Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi, Nevin Akkaya, Editör, Akademisyen Yayınevi, Ankara, ss.149-170, 2023
4. ÇOCUK EDEBİYATINDA FELSEFE KİTAPLARININ YERİ
Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, ALİ TÜRKEL, BEHSAT SAVAŞ, Editör, GECE KİTAPLIĞI, Ankara, ss.117-137, 2022
5. DİL BECERİLERİNİN GELİŞTİRİLMESİNDE PSİKOLOJİK ETMENLERİN ÖLÇÜLMESİ VE DEĞERLENDİRİLMESİ
TÜRKÇE EĞİTİMİ SÜRECİNDE ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME, GÖKHAN ÇETİNKAYA, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.293-330, 2022
6. YARATICI DRAMA YÖNTEMININ DIL BILGISI ÖĞRETIMINDE KULLANIMI
Türkçe Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar, ALİ TÜRKEL, BEHSAT SAVAŞ, Editör, GECE KİTAPLIĞI, Ankara, ss.59-91, 2022
7. Okumanın Değişen Doğası Bağlamında Okuryazarlık Becerisi ve PISA
PISA VE OKUMA KÜLTÜRÜ, AYDIN İBRAHİM SEÇKİN, YAHŞİ ÖMER, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.371-381, 2021
8. PISA Çerçevesinde Türkçe Ders Kitaplarında Metin Altı Sorularının PISA’yı Karşılama Durumları
PISA VE OKUMA KÜLTÜRÜ, AYDIN İBRAHİM SEÇKİN, YAHŞİ ÖMER, Editör, NOBEL YAYINCILIK, Ankara, ss.287-310, 2021
9. DİNLEME EĞİTİMİ DERSİNİN İŞLEYİŞİ
DİNLEME VE EĞİTİMİ, NİHAT BAYAT, Editör, ANI YAYINCILIK, Ankara, ss.223-237, 2021
12. Yazmanın Planlanması
Yazma ve Eğitimi, Nihat Bayat, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.91-114, 2019
13. KONUŞMA TÜRLERİ
KONUŞMA VE EĞİTİMİ, GÖKHAN ÇETİNKAYA, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.119-136, 2019
14. KONUŞMA HATALARI
KONUŞMA VE EĞİTİMİ, GÖKHAN ÇETİNKAYA, Editör, PEGEM AKADEMİ, Ankara, ss.171-187, 2019
15. Türkçe Öğretimi
ÖABT Türkçe Öğretmenliği Konu Anlatımlı, Doç. Dr. Caner KERİMOĞLU, Editör, YEDİİKLİM, ss.498-518, 2014
16. Türkçe Öğretiminde Materyal Kullanımı
Dinozor Kitabevi, İzmir, 2013
17. Sanat ve Kültür Yaşamında Elli Yıl
Kanyılmaz Matbaacılık, İzmir, 2012
18. Konuşma Hazırlama,”Yazılı ve Sözlü Anlatım”
Yazılı ve Sözlü Anlatım, , Editör, Elhan Kitap, Ankara, ss.298-317, 2012
19. Dinleme-Anlama,”Yazılı ve Sözlü Anlatım”
Yazılı ve Sözlü Anlatım, , Editör, Elhan Kitap, Ankara, ss.273-288, 2012