Eğitim Bilgileri
2013 - 2019
2013 - 2019Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
2011 - 2013
2011 - 2013Yüksek Lisans
Ege Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
2003 - 2008
2003 - 2008Lisans
Hacettepe Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
2005 - 2007
2005 - 2007Ön Lisans
Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Dış Ticaret Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2019
2019Doktora
İşletmelerin yenilik performansının arttırılmasında üniversite - sanayi işbirliğinin rolü: Ar-ge veya tasarım merkezlerine sahip işletmeler üzerine bir uygulama
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)
2013
2013Yüksek Lisans
Siyasal pazarlamada siyasal kampanyaların seçmen temelli marka değerine etkisi: İzmir ili örneği
Ege Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
Yabancı Diller
B2 Orta Üstü
B2 Orta Üstüİngilizce
Verdiği Dersler
Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları
2024
2024Yüksek Lisans-Tezsiz
Kurumsal Müşteri Memnuniyeti Ölçümünün İşletmelere Pozitif ve Negatif Etkileri
Yücel E. (Danışman)
E.ÖZCAN(Öğrenci)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2024
2024Kurumsal Müşteri Memnuniyeti Ölçümünün İşletmelere Pozitif ve Negatif Etkileri
Yücel E., Özcan E.
Rahva Teknik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.11-23, 2024 (Hakemli Dergi)
2023
2023Pazarlamada Oyunlaştırma Uygulamaları: Türkiye ve Dünya’dan Oyunlaştırma Örnekleri
Yücel E.
İzmir Yönetim Dergisi
, cilt.4, sa.1, ss.20-30, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Akademik Girişimcilik Motivasyonları ve Faaliyetleri Üzerine Nitel Bir Araştırma
Yücel E., Sezgin O. B.
İZMIR JOURNAL OF ECONOMICS
, cilt.37, sa.2, ss.536-564, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Evaluation of Social Media Usage of Universities in Turkey: A Qualitative Application for Twitter Posts
Yücel E., Karataş Yücel E.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi
, cilt.24, sa.1, ss.167-185, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Müşteri İlişkileri Yönetiminin Online Alışveriş Üzerine Etkisi: Giyilebilir Teknoloji Ürünleri Üzerine Nitel Bir Araştırma
Yücel E.
Kırklareli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.1, ss.137-161, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Algılanan Çevrimiçi Müşteri Hizmetleri Ölçeğinin Doğrulanması Çalışması: E-Ticaret İşletmeleri Üzerine Bir Uygulama
Yücel E.
Biga İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.2, sa.3, ss.271-280, 2021 (Hakemli Dergi)
2021
2021Algılanan Marka Yenilikçiliği, Marka Deneyimi ve Marka Bağlılığı İlişkisinde Hedonik Duyguların Aracılık Rolü
Yücel E.
Kesit Akademi Dergisi
, cilt.7, sa.26, ss.214-239, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020İşletmelerin Yenilik Performansının Arttırılmasında Üniversite-Sanayi İşbirliğinin Rolünün Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi
Yücel E., Özgül E.
Girişimcilik ve İnovasyon Yönetimi Dergisi
, cilt.9, sa.1, ss.55-82, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020İşletmelerin Yenilik Performansının Arttırılmasında Üniversite-Sanayi İşbirliğinin Rolü
Yücel E., Özgül E.
Ekonomi, Politika & Finans Araştırmaları Dergisi
, cilt.5, sa.2, ss.404-434, 2020 (Hakemli Dergi)
2018
2018Marka Bağlılığının Yeni Ürünün Benimsenmesine Etkisi: Algılanan Riskin Aracılık Rolü
Yücel E.
International Journal of Academic Value Studies (Javstudies)
, cilt.4, sa.22, ss.852-865, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018Girişimcilik Merakı İle Yenilikçilik Arasındaki İlişkide Girişimcilik Öz-Yeterliliğinin Aracılık Rolü
Özgül E., Yücel E.
Yönetim Bilimleri Dergisi
, cilt.16, sa.31, ss.331-353, 2018 (Hakemli Dergi)
2018
2018TÜKETİCİ YENİLİKÇİLİĞİ İLE FONKSİYONEL GIDALARA YÖNELİK TUTUM ARASINDAKİ İLİŞKİ: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA
Özkan P., Karataş Yücel E., Yücel E.
Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi
, cilt.17, ss.265-280, 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017Ergen Bireyselleşme ve Ayrılmasının Tüketici Risk Algısı Üzerine Etkisi
Karataş Yücel E., Yücel E.
Girişimcilik İnovasyon ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.154-168, 2017 (Hakemli Dergi)
2015
2015PERAKENDE SEKTÖRÜNDE SATIŞ ELEMANLARININ EĞİTİMLERİNİN VE KİŞİSELNİTELİKLERİNİN SATIŞ BAŞARISI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: İZMİR ÖRNEĞİ
Candemir A., Zalluhoğlu A. E., Yücel E.
Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
, cilt.17, sa.2, ss.49-65, 2015 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
2022Metaverse Pazarlamayı Nasıl Etkiliyor? Metaverse’e Adım Atan Türk İşletmelerin Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme
Yücel E.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı II, Çanakkale, Türkiye, 4 - 05 Temmuz 2022, ss.57-67, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Tüketicilerin Gıda İsrafı Konusundaki Farkındalığının Ekolojik Bilinçli Tüketim Davranışına Etkisi
Yücel E.
Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Kongresi: Krizler, Belirsizlikler, Arayışlar, Bingöl, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2021, ss.181-191, (Tam Metin Bildiri)
2021
2021Akademik Girişimcilik Motivasyonları Ve Faaliyetleri Üzerine Nitel Bir Araştırma
Yücel E., Sezgin O. B.
20. Uluslararası İşletmecilik Kongresi, Giresun, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2021, ss.613-623, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018Tüketici Yenilikçiliği İle Fonksiyonel Gıdalara Yönelik Tutum Arasındaki İlişki: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama
Özkan P., Karataş Yücel E., Yücel E.
17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.1905-1909, (Tam Metin Bildiri)
2018
2018YENİLİK PERFORMANSI GÖSTERGELERİNİN DEMATEL TABANLI ANALİTİKAĞ SÜRECİ (DANP) YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ
Yücel E., Özgül E., Özdemir A.
17. ULUSLARARASI KATILIMLI İŞLETMECİLİK KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2024
2024Fijital Pazarlama: Tüketici Temelli Marka Değerine Yeni Bir Yaklaşım
Yücel E.
Ekin Yayınevi, Bursa, 2024
2023
2023Kurumsal Markaların Yeşil Pazarlama Uygulamalarının Sürdürülebilirlik Kapsamında Değerlendirilmesi
Yücel E.
Sosyal Bilimlerde Akademik Araştırma ve Değerlendirmeler - IV, Yusuf Bozgeyik, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.125-143, 2023
2023
2023Marka Otantikliğinin Yeniliklerin Benimsenmesine Etkisi
Yücel E., Karataş Yücel E.
Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler: Cilt 2, Altıntaş Hakan,Mete Mustafa,Bolat Bozaslan Neslihan, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.141-156, 2023
2023
2023Kurumsal Markaların Yeşil Pazarlama Uygulamalarının Sürdürülebilirlik Kapsamında Değerlendirilmesi
Yücel E.
Sosyal Bilimlerde Akademik Araştırma ve Değerlendirmeler-IV, Doç. Dr. Yusuf Bozgeyik, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.125-143, 2023
2022
2022Tüketici Pazarlarının Küreselleşmesi: Küresel Tüketici Kültürü
Yücel E.
Nobel Yayınevi, Ankara, 2022
2021
2021Dijitalde Marka Konumlandırma
Yücel E.
DİJİTAL GELECEK DİJİTAL DÖNÜŞÜM 2, Doç. Dr. İnci ERDOĞAN TARAKÇI Doç. Dr. Bora GÖKTAŞ, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.199-232, 2021
2020
2020Küresel Tüketici Kültürünün Gelişmesinde Küresel Markaların Rolü
Yücel E.
Contemporary Issues In EconomIcs & BusIness Global StudIes Vol.7, MARCEL MEČIAR,HAMZA ŞİMŞEK,İSMAİL ŞİRİNER, Editör, IJOPEC Publication, London, ss.85-105, 2020
2019
2019YEŞİL PAZARLAMA
Yücel E.
YEŞİL İŞLETMECİLİK, Dr. Öğr. Üyesi Çağatay ORÇUN,Dr. Öğr. Üyesi Oytun Boran SEZGİN, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.167-191, 2019
2016
2016Yaşam Tarzı Pazarlaması ve İletişim.
Karataş Yücel E., Yücel E.
İletişim Çalışmaları 2016, Prof. Dr. Aydın Ziya ÖZGÜRProf. Dr. Aytekin İŞMAN, Editör, TOJCAM, Sakarya, ss.69-82, 2016
Jüri Üyelikleri
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ambalaj sektöründe çalışanların ambalaj ve bilince yönelik kararlarında QR kodun etkisi - Ege Üniversitesi
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tüketim toplumunda iş profesyonellerinin kültürel olarak değeri düşük görülen köylü tüketici kimliğini geri kazanması - Ege Üniversitesi
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Doktora)
WEB İçerik Madenciliği İle Tüketici Şikâyetlerinin Analizi: Tüketici Ve İşletme Bakış Açısından Çevrimiçi Şikâyet Yönetimine Yönelik Bir Model Önerisi - Ege Üniversitesi
Temmuz-2024
Temmuz 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Vejetaryen ve vejetaryen olmayan tüketicilerin 'cruelty-free' ürün tercihlerindeki bilişsel uyumsuzluğun incelenmesi - Ege Üniversitesi
Aralık-2023
Aralık 2023