­

Doç. Dr. ENGİN YÜCEL


İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

Üretim Yönetimi ve Pazarlama Anabilim Dalı

Metrikler

Yayın

28

Atıf (TrDizin)

16

H-İndeks (TrDizin)

2

Atıf (Sobiad)

158

H-İndeks (Sobiad)

8

Atıf (Diğer Toplam)

54

Açık Erişim

15
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Eğitim Bilgileri

2013 - 2019

2013 - 2019

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye

2011 - 2013

2011 - 2013

Yüksek Lisans

Ege Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

2003 - 2008

2003 - 2008

Lisans

Hacettepe Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye

2005 - 2007

2005 - 2007

Ön Lisans

Anadolu Üniversitesi, Açıköğretim Fakültesi, Dış Ticaret Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2019

2019

Doktora

İşletmelerin yenilik performansının arttırılmasında üniversite - sanayi işbirliğinin rolü: Ar-ge veya tasarım merkezlerine sahip işletmeler üzerine bir uygulama

Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr)

2013

2013

Yüksek Lisans

Siyasal pazarlamada siyasal kampanyaların seçmen temelli marka değerine etkisi: İzmir ili örneği

Ege Üniversitesi, İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü

Yabancı Diller

B2 Orta Üstü

B2 Orta Üstü

İngilizce

Verdiği Dersler

Yüksek Lisans

Yüksek Lisans

Küresel Pazarlama Yönetimi

Pazarlama Yönetimi Stratejileri

Lisans

Lisans

Pazarlama

Küresel Pazarlama Yönetimi

Küresel Pazarlama Yönetimi

Reklamcılık

İşletme Bilimi I

Pazarlaması Araştırması

Reklamcılık

Müşteri İlişkileri Yönetimi

Müşteri İlişkileri Yönetimi

Pazarlama Araştırması

İşletme Bilimi II

Tezsiz Lisansüstü Danışmanlıkları

2024

2024

Yüksek Lisans-Tezsiz

Kurumsal Müşteri Memnuniyeti Ölçümünün İşletmelere Pozitif ve Negatif Etkileri

Yücel E. (Danışman)

E.ÖZCAN(Öğrenci)

Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2022

2022

Metaverse Pazarlamayı Nasıl Etkiliyor? Metaverse’e Adım Atan Türk İşletmelerin Pazarlama Uygulamaları Üzerine Bir İnceleme

Yücel E.

Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Konferansı II, Çanakkale, Türkiye, 4 - 05 Temmuz 2022, ss.57-67, (Tam Metin Bildiri)

2021

2021

Tüketicilerin Gıda İsrafı Konusundaki Farkındalığının Ekolojik Bilinçli Tüketim Davranışına Etkisi

Yücel E.

Uluslararası İktisadi ve İdari Bilimler Kongresi: Krizler, Belirsizlikler, Arayışlar, Bingöl, Türkiye, 11 - 13 Kasım 2021, ss.181-191, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2021

2021

Akademik Girişimcilik Motivasyonları Ve Faaliyetleri Üzerine Nitel Bir Araştırma

Yücel E., Sezgin O. B.

20. Uluslararası İşletmecilik Kongresi, Giresun, Türkiye, 10 - 13 Haziran 2021, ss.613-623, (Tam Metin Bildiri) Sürdürülebilir Kalkınma

2018

2018

Tüketici Yenilikçiliği İle Fonksiyonel Gıdalara Yönelik Tutum Arasındaki İlişki: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama

Özkan P., Karataş Yücel E., Yücel E.

17. Uluslararası Katılımlı İşletmecilik Kongresi, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, ss.1905-1909, (Tam Metin Bildiri) Creative Commons License

2018

2018

YENİLİK PERFORMANSI GÖSTERGELERİNİN DEMATEL TABANLI ANALİTİKAĞ SÜRECİ (DANP) YÖNTEMİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Yücel E., Özgül E., Özdemir A.

17. ULUSLARARASI KATILIMLI İŞLETMECİLİK KONGRESİ, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Nisan 2018, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2023

2023

Kurumsal Markaların Yeşil Pazarlama Uygulamalarının Sürdürülebilirlik Kapsamında Değerlendirilmesi

Yücel E.

Sosyal Bilimlerde Akademik Araştırma ve Değerlendirmeler - IV, Yusuf Bozgeyik, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.125-143, 2023

2023

2023

Marka Otantikliğinin Yeniliklerin Benimsenmesine Etkisi

Yücel E., Karataş Yücel E.

Sosyal ve Beşeri Bilimlerde Uluslararası Araştırma ve Değerlendirmeler: Cilt 2, Altıntaş Hakan,Mete Mustafa,Bolat Bozaslan Neslihan, Editör, Serüven Yayınevi, Ankara, ss.141-156, 2023 Creative Commons License

2023

2023

Kurumsal Markaların Yeşil Pazarlama Uygulamalarının Sürdürülebilirlik Kapsamında Değerlendirilmesi

Yücel E.

Sosyal Bilimlerde Akademik Araştırma ve Değerlendirmeler-IV, Doç. Dr. Yusuf Bozgeyik, Editör, Özgür Yayınları, Gaziantep, ss.125-143, 2023 Creative Commons License

2021

2021

Dijitalde Marka Konumlandırma

Yücel E.

DİJİTAL GELECEK DİJİTAL DÖNÜŞÜM 2, Doç. Dr. İnci ERDOĞAN TARAKÇI Doç. Dr. Bora GÖKTAŞ, Editör, Efe Akademi Yayınevi, İstanbul, ss.199-232, 2021 Creative Commons License

2020

2020

Küresel Tüketici Kültürünün Gelişmesinde Küresel Markaların Rolü

Yücel E.

Contemporary Issues In EconomIcs & BusIness Global StudIes Vol.7, MARCEL MEČIAR,HAMZA ŞİMŞEK,İSMAİL ŞİRİNER, Editör, IJOPEC Publication, London, ss.85-105, 2020 Creative Commons License

2019

2019

YEŞİL PAZARLAMA

Yücel E.

YEŞİL İŞLETMECİLİK, Dr. Öğr. Üyesi Çağatay ORÇUN,Dr. Öğr. Üyesi Oytun Boran SEZGİN, Editör, Ekin Yayınevi, Bursa, ss.167-191, 2019 Creative Commons License

2016

2016

Yaşam Tarzı Pazarlaması ve İletişim.

Karataş Yücel E., Yücel E.

İletişim Çalışmaları 2016, Prof. Dr. Aydın Ziya ÖZGÜRProf. Dr. Aytekin İŞMAN, Editör, TOJCAM, Sakarya, ss.69-82, 2016 Creative Commons License


Jüri Üyelikleri

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Ambalaj sektöründe çalışanların ambalaj ve bilince yönelik kararlarında QR kodun etkisi - Ege Üniversitesi

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Tüketim toplumunda iş profesyonellerinin kültürel olarak değeri düşük görülen köylü tüketici kimliğini geri kazanması - Ege Üniversitesi

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Doktora)

WEB İçerik Madenciliği İle Tüketici Şikâyetlerinin Analizi: Tüketici Ve İşletme Bakış Açısından Çevrimiçi Şikâyet Yönetimine Yönelik Bir Model Önerisi - Ege Üniversitesi

Temmuz-2024

Temmuz 2024

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Vejetaryen ve vejetaryen olmayan tüketicilerin 'cruelty-free' ürün tercihlerindeki bilişsel uyumsuzluğun incelenmesi - Ege Üniversitesi

Aralık-2023

Aralık 2023

Tez Savunma (Yüksek Lisans)

Geri dönüşüme yönelik oluşturulan farklı mesajların tüketici katılımı üzerindeki etkisi - Ege Üniversitesi