Yönetim Bilimleri Dergisi, cilt.16, sa.31, ss.331-353, 2018 (Hakemli Dergi)
Amaç: Bu çalışmanın temel amacı, işletmelerin yenilik performansının arttırılabilmesi için Üniversite-Sanayi İşbirliklerinin başarısında etkili olan temel faktörlerin belirlenmesi ve etkilerinin karşılaştırılmasıdır.
Yöntem: Üniversite-Sanayi İşbirliği’nin işletmelerin yenilik performansına etkilerini derinlemesine inceleyebilmek amacıyla araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden derinlemesine görüşme tekniği kullanılmıştır.
Bulgular: Üniversite-Sanayi İşbirliği ile işletmelerin proje yoğunluğu, yeni ürün sayısı ve uzmanlık kazandığı alanlar artmakta ve bu durum işletmenin yenilik performansını arttırabilmektedir. Bu başarının sağlanabilmesi ise, işletmelerde üst
yönetimin işbirliklerine yaklaşımı ile bağlantılıdır.
Sonuç ve Öneriler: İşbirliği projelerinin başarısında katılımcı bir üst yönetim anlayışının etkili olduğu görülmüştür. Bu nedenle, işbirliklerinin başarısı için üst yönetim anlayışını öncül bir başarı kriteri olarak değerlendirmek gerekmektedir. Ayrıca, işbirliği süreci ile işletmelerin değişen üst yönetim anlayışı ve örgüt kültürü üzerine daha fazla araştırmanın yapılması
önerilmektedir.
Özgün Değer: İşbirliğini başarılı bir şekilde yürütülen işletmeler ile yeterince başarı elde edememiş işletmelerin karşılaştırılması, işbirliğinin başarısında etkili olan faktörlerin farklı bir bakış açısı ile değerlendirilmesine imkan tanımıştır.
The day by day expansion of entrepreneurial ecosystem with the increasing importance of entrepreneurship, has also increased the interest in the determinants
of entrepreneurship. In this study, it is aimed to examine the mediator effect of
entrepreneurial self-efficacy in relation of innovativeness and entrepreneurial curiosity, which are important determinants of entrepreneurship. The mediator role of
entrepreneurial self-efficacy on the relationship between innovation and entrepreneurial curiosity has been investigated by using the data obtained from the questionnaire method from 245 entrepreneurs who had or having entrepreneurship training. Innovativeness has been seen to affect entrepreneurship curiosity positively
and significantly. Furthermore, according to the findings, it has been determined
that the entrepreneurial self-efficacy has a partial mediator role on the relationship between innovativeness and entrepreneurial curiosity. Various suggestions have
been made considering the compatibility of the model.