Prof. Dr. CENK KEŞAN


Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Matematik Eğitimi Anabilim Dalı


WoS Araştırma Alanları: Matematik Uygulamalı, Matematik, Sosyal Bilimler (Soc), Eğitim Bilimsel Disiplinler, Eğitim Ve Eğitim Araştırması


Avesis Araştırma Alanları: Eğitim, İlköğretim Matematik Öğretmenliği, Öğretmen Eğitimi, Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Metrikler

Yayın

108

Yayın (WoS)

9

Yayın (Scopus)

11

Atıf (WoS)

42

H-İndeks (WoS)

4

Atıf (Scopus)

62

H-İndeks (Scopus)

6

Atıf (TrDizin)

4

H-İndeks (TrDizin)

1

Atıf (Sobiad)

516

H-İndeks (Sobiad)

9

Atıf (Diğer Toplam)

24

Proje

10

Tez Danışmanlığı

26

Açık Erişim

30
BM Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

Duyurular & Dokümanlar

Tez Dosyaları

Eğitim Bilgileri

1996 - 2001

1996 - 2001

Doktora

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr), Türkiye

1993 - 1996

1993 - 1996

Yüksek Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Yl), Türkiye

1987 - 1991

1987 - 1991

Lisans

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü, Türkiye

Yaptığı Tezler

2001

2001

Doktora

Chebyshev polynomial solutions of second order linear partial differential equations

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Matematik Öğretmenliği (Dr)

1996

1996

Yüksek Lisans

Polynomial solutions of certain differential equations

Dokuz Eylül Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik Eğitimi (Yl)

Araştırma Alanları

Eğitim

İlköğretim Matematik Öğretmenliği

Öğretmen Eğitimi

Ortaöğretim Fen ve Mat. Alanları Öğretmenliği

Akademik Ünvanlar / Görevler

2019 - Devam Ediyor

2019 - Devam Ediyor

Prof. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2003 - Devam Ediyor

2003 - Devam Ediyor

Yrd. Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2014 - 2019

2014 - 2019

Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

2003 - 2003

2003 - 2003

Yrd. Doç. Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr)

2002 - 2003

2002 - 2003

Öğretim Görevlisi Dr.

Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Matematik Öğretmenliği (Dr)

1997 - 2002

1997 - 2002

Araştırma Görevlisi

Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü

Yönetimsel Görevler

2017 - 2020

2017 - 2020

Dekan Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi

2014 - 2017

2014 - 2017

Enstitü Müdür Yardımcısı

Dokuz Eylül Üniversitesi

Yönetilen Tezler

Makaleler

Tümü (28)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (8)
ESCI (1)
Scopus (10)
TRDizin (8)
Diğer Yayınlar (10)

Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler

2021

2021

1. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretiminde Teknoloji Kullanma Deneyimlerinin Pedagojik Söylemler Bağlamında İncelenmesi

ERKUŞ Y., KEŞAN C.

2. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.146, (Özet Bildiri)

2019

2019

2. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Kaynaştırma Uygulamaları Sürecine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi

KEŞAN C., ERKUŞ Y., YOLDAŞ M.

4. Uluslararası Türk Bilgisayar ve Matematik Eğitim Sempozyumu, 26 - 28 Eylül 2019, (Özet Bildiri)

2019

2019

3. Matematiksel İnançların Yaşama Yansımaları

KEŞAN C., OKTAY E.

I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyum, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

5. Matematik Öğretmen Adaylarının Mesleğe Yönelik Tutumlarının İncelenmesi

İZGİOL D., KEŞAN C., YILMAZ B.

I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

6. Denklemler Konusunun Etkinliklerle Öğretiminin 7. Sınıf Öğrencilerinin Cebirsel Düşünme Becerilerine Etkisi

YILDIRIM K., KEŞAN C.

I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019, (Tam Metin Bildiri)

2019

2019

7. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının 3B Hologram Destekli Vektör Uzayı Öğrenimi Hakkındaki Görüşleri

İZGİOL D., KEŞAN C.

I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyum, 2 - 04 Mayıs 2019, (Özet Bildiri)

2018

2018

8. LİNEER BAĞIMSIZLIK KAVRAMINI ANLAMADÜZEYLERİNİN MATEMATİĞİ ÖĞRENMENİN ÜÇ DÜNYASIVE APOS TEORİSİ İLE İNCELENMESİ

KEŞAN C., İZGİOL D.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLERARAŞTIRMALARI KONGRESİ2018, 26 - 28 Ekim 2018, (Tam Metin Bildiri)

2018

2018

9. Matemati̇k Öğretmen Adaylarının Vektör ve Vektör Uzayı Kavramına İlişkin Kavram İmgeleri

İZGİOL D., KEŞAN C.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLERARAŞTIRMALARI KONGRESİ2018, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

10. Matemati̇k Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretmeye Hazır ̇Oluşları Hakkındaki İnançlarının İncelenmesi

İZGİOL D., KEŞAN C., YILMAZ B.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLERARAŞTIRMALARI KONGRESİ2018, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

11. Matematik Öğretmen Adaylarının Germe Kavramına İlişkin Kavram İmajlarının İncelenmesi

KEŞAN C., İZGİOL D.

ULUSLARARASI NECATİBEY EĞİTİM VE SOSYAL BİLİMLER ARAŞTIRMALARI KONGRESİ 2018, 26 - 28 Ekim 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

12. Emotional Quotient Skills of Elementary Mathematics Preservice Teachers

KEŞAN C., İZGİOL D.

2. ULUSLARARASI MESLEKİ VE TEKNİK BİLİMLER KONGRESİ, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

13. 21st Century Learner Skills of Elementary Mathematics Preservice Teachers

KEŞAN C., İZGİOL D.

2. ULUSLARARASI MESLEKİ VE TEKNİK BİLİMLER KONGRESİ, 10 - 12 Mayıs 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

17. Pedagogical Discourses of Teacher Candidates Teaching With GeoGebra

KEŞAN C., ERKUŞ Y., İZGİOL D.

27TH International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2018

2018

18. Technology Integration Practices In Pre-Service Mathematics Teacher Education

KEŞAN C., ERKUŞ Y., İZGİOL D.

27th International Conference on Educational Sciences, 18 - 22 Nisan 2018, (Özet Bildiri)

2017

2017

19. Lineer Denklem Sistemleri Kavramına İlişkin Öğrenci İmajlarının İncelenmesi

KEŞAN C., İZGİOL D., ERKUŞ Y.

Fifth International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

20. Öğretmen Adaylarının Teknoloji Destekli Etkinliklerinde KullandıklarıOrkestrasyon Türlerindeki Didaktik Performansları

KEŞAN C., ERKUŞ Y.

Fifth International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, İzmir, Türkiye, 11 - 13 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2017

2017

21. Ortaokul 8.sınıf Öğrencilerinin Matematiksel İspata Yönelimlerinin Yapay Sinir Ağı Modeli Kullanılarak İncelenmesi

KUNT A., KEŞAN C.

2. Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı, İzmir, Türkiye, 19 - 21 Ekim 2017, (Özet Bildiri)

2016

2016

23. 6 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DOĞAL SAYILARLA PROBLEM ÇÖZMEYE YÖNELİK BAŞARI DÜZEYİ İZMİR İLİ ÖRNEĞİ

KEŞAN C., KAYA D., ERKUŞ Y., COŞAR M. Ç.

VIII.International Congress Of Educational Research, Çanakkale, Türkiye, 5 - 08 Mayıs 2016, ss.1548-1556, (Özet Bildiri)

2016

2016

25. The Evaluation of Seventh Grade Mathematics Applications Textbook from Educational Language and Visual Perspective

COŞAR M. Ç., KEŞAN C., ERKUŞ Y., KAYA D.

3rd International Conference on Education Social Sciences Humanities, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

26. Determining the Concept Images of Primary School Mathematics Teacher Candidates on Triangle Concept by Using SOM

KEŞAN C., ERKUŞ Y., COŞAR M. Ç., KAYA D.

3rd International Conference on Education Social Sciences Humanities, 23 - 25 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

27. The Evaluation of Seventh Grade Mathematics Application Textbook from Educational, Language and Visual Perspective

COŞAR M. Ç., KEŞAN C., ERKUŞ Y., KAYA D.

3rd International Conference on Education Social Sciences Humanities, İstanbul, Türkiye, 23 - 25 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

28. THE RELATIONSHIP BETWEEN THE AMOUNT OF LEARNING AND TIME THE EXAMPLE OF EQUATIONS

KEŞAN C., KAYA D., OK G., ERKUŞ Y.

Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

29. CLASSIFICATION OF THE QUESTIONS IN 8TH 9TH AND 10TH GRADE MATHEMATICS TEXTBOOK WITH RESPECT TO THE COMPETENCY LEVELS OF PISA

KEŞAN C., ERKUŞ Y., COŞAR M. Ç., KAYA D.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

30. EXAMINING THE ATTITUDES ACCORDING TO VARIOUS VARIABLES TOWARDS THE TEACHING PROFESSION OF ELEMENTARY MATH TEACHER CANDIDATES

KEŞAN C., ERKUŞ Y., COŞAR M. Ç., KAYA D.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology, 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

31. THE EFFECT OF TIME ON LEARNING DIFFICULTIES THE EXAMPLE OF PROBLEM SOLVING WITH NATURAL NUMBERS

KEŞAN C., KAYA D.

International Conference on Education in Mathematics, Science & Technology (ICEMST), 19 - 22 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

32. ZAMANA BAĞLI ÖĞRENME MİKTARINI BELİRLEMEK MÜMKÜN MÜ DOĞAL SAYILARLA DÖRT İŞLEM ÖRNEĞİ

KEŞAN C., KAYA D.

VIII. International Congress of Educatıonal Research, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2016

2016

33. ZAMANA BAĞLI ÖĞRENME MİKTARI ÖĞRENMENİN GÜÇLÜĞÜ KESİRLERLE PROBLEM ÇÖZME ÖRNEĞİ

KEŞAN C., KAYA D.

VIII.International Congress Of Educational Research, 5 - 08 Mayıs 2016, (Özet Bildiri)

2015

2015

34. ORTAOKUL 5 SINIF ÖĞRENCİLERİNİN BAZI GEOMETRİK YAPILARIN İNŞASINDA KÂĞIT ÇEŞİTLERİNİ KULLANMA BECERİLERİNİN İNCELENMESİ

COŞAR M. Ç., KEŞAN C.

VII.Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, cilt.1, ss.730-744, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

35. ÇOKLU TEMSİL TEMELLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN CEBİRSEL DÜŞÜNME DÜZEYLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ

KAYA D., KEŞAN C.

VII. Uluslararası Eğitim AraştırmalarıKongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, cilt.1, ss.696-709, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

36. ÇOKLU TEMSİL TEMELLİ ÖĞRETİMİN ÖĞRENCİLERİN CEBİRSEL MUHAKEME BECERİLERİNİN GELİŞİMİNE ETKİSİ

KAYA D., KEŞAN C.

VII. Uluslararası Eğitim AraştırmalarıKongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, cilt.1, ss.710-729, (Tam Metin Bildiri)

2015

2015

37. Yetişkinlerde Problemli Sosyal Ağ Kullanımı Benlik Algısının Rolü

ARSLAN G., KEŞAN C., KAYA D.

Uluslararası Eğitimde İyi Uygulamalar ve Yenilikler Konferansı’, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

38. Kariyer Farkındalığı Belirleme Ölçeği Güvenirlik ve Geçerlik Çalışması

KEŞAN C., Kaya D., ERKUŞ Y., ARSLAN G.

International Conference on Best Practices and Innovations in Education, İzmir, Türkiye, 26 - 28 Ekim 2015, (Özet Bildiri)

2015

2015

40. İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ELEŞTİRELDÜŞÜNME EĞİLİMLERİNİN İNCELENMESİ

İZGİOL D., KEŞAN C., KAYA D.

VII. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi, Muğla, Türkiye, 28 - 31 Mayıs 2015, (Özet Bildiri)

2014

2014

42. Veri Madenciliği İle 7. Sınıf Öğrencilerinin SayılarÖğrenme Alanındaki Problem Çözme Stratejilerinin İncelenmesi

ERCİRE Y. E., NARLI S., AYDOĞDU M. Z., KEŞAN C.

International Conference onEducation in Mathematics, Science and Technology, Konya, Türkiye, 16 - 18 Mayıs 2014, (Özet Bildiri)

2005

2005

45. Bilgisayar Destekli Matematik Öğretiminin İlköğretimde Öğrenci Başarısına Etkisi

YILMAZ S., KEŞAN C., BEDİR D.

14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 28 - 30 Eylül 2005, (Tam Metin Bildiri)

2002

2002

53. İlköğretimde Fen ve Matematik Öğretmen Adaylarının Olasılık ve İstatistik Eğitimde Kullanma Düzeyleri

KEŞAN C., YILMAZ S.

11. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Lefkoşa, Kıbrıs (Kktc), 23 - 26 Ekim 2002

2000

2000

56. Zihinsel Özürlü İnsanların Eğitiminde Matematik Öğretiminin Yeri ve Önemi

KEŞAN C., KEŞAN A. S., YILMAZ S.

10. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Hatay, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2000, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

57. Görme Özürlülerin Matematik Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar

KEŞAN C., KEŞAN A. S., YILMAZ S.

10. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Türkiye, 12 - 14 Kasım 2000, (Tam Metin Bildiri)

2000

2000

58. Matematik Öğretiminde Davranış Bilimlerinin Yeri

YILMAZ S., KEŞAN C.

X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi, Türkiye, 27 - 30 Eylül 2000

2000

2000

59. The Use of Computer Technology in Seventh Grade Science Topics Which Contain Mathematics

Köroğlu H., TARHAN L., Kesercioğlu T., ÇAVAŞ B., KEŞAN C., SERİN O., et al.

Fifth International Special Education Congress, Birleşik Krallık, 24 - 26 Temmuz 2000, ss.1-8, (Tam Metin Bildiri)

Kitaplar

2016

2016

1. Lineer Cebir

KEŞAN C., İZGİOL D.

Birleşik Matbaacılık, İzmir, 2016

2016

2016

2. Ölçüler

KEŞAN C.

TEMEL MATEMATİKSEL KAVRAMLAR VE UYGULAMALARI, Aysun Nüket Elçi, Esra Bukova Güzel, Berna Cantürk Günhan, Emre Ev Çimen, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.237-252, 2016

Sanatsal Etkinlik



Atıflar

Toplam Atıf Sayısı (WOS): 44

h-indeksi (WOS): 4