Duyurular & Dokümanlar
Tez Dosyaları
Dosya İndir
Eğitim Bilgileri
1996 - 2002
1996 - 2002Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme (Dr), Türkiye
1994 - 1996
1994 - 1996Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İşletmecilik (Yl) (Tezli), Türkiye
1990 - 1994
1990 - 1994Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, İşletme Fakültesi, İşletme Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2002
2002Doktora
Uluslararası pazar fırsat analizi ve Türkiye`deki değişik ölçekli ihracatçı firmalarda bir uygulama
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
1996
1996Yüksek Lisans
İhracat karar verme sürecinde, firma davranış analizi ve değişik ölçekli firmalar üzerinde bir uygulama
Dokuz Eylül Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Uluslararası İşletmecilik (Yl) (Tezli)
Araştırma Alanları
İşletme
Yönetimsel Görevler
2017 - Devam Ediyor
2017 - Devam EdiyorBölüm Başkan Yardımcısı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2015 - Devam Ediyor
2015 - Devam EdiyorAnabilim/Bilim Dalı Başkanı
Dokuz Eylül Üniversitesi
2011 - Devam Ediyor
2011 - Devam EdiyorFarabi Programı Kurum Koordinatörü
Dokuz Eylül Üniversitesi
Verdiği Dersler
Yönetilen Tezler
2023
2023Doktora
Covid-19 pandemisi sırasında kaçınma motivasyonu ile uçma isteği arasındaki ilişki: Algılanan seyahat riski, şiddeti ve duyarlılığının aracı rolü
İLTER B. (Danışman)
A.BURAK(Öğrenci)
2023
2023Doktora
Bir sosyal pazarlama yaklaşımı olarak davranış değiştirmede utanç duygusunu kullanmak: Kadına yönelik şiddet uygulaması
İLTER B. (Danışman)
B.YETİŞER(Öğrenci)
Makaleler
Tümü (34)
SCI-E, SSCI, AHCI (4)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (9)
ESCI (5)
Scopus (4)
TRDizin (17)
Diğer Yayınlar (12)
2023
20231. Online complaint handling: a text analytics-based classification framework
Dobrucalı Yelkenci B., Özdağoğlu G., İlter B.
Marketing Intelligence and Planning
, cilt.41, sa.5, ss.557-573, 2023 (SSCI, Scopus)
2022
20222. YEŞİL ÜRÜN SATIN ALMA NİYETİ ÖNCÜLLERİ ÜZERİNE BİR META- ANALİTİK DERLEME: GENİŞLETİLMİŞ BİR PDT YAKLAŞIMI
İPEK İ., DEMIREL B., İLTER B., KANDEMİR E. K.
Beykoz Akademi Dergisi
, cilt.10, sa.1, ss.58-77, 2022 (TRDizin)
2021
20213. The Effect of Human Images in Advertisements on Consumer Attention by Product Type and Gender: An Eye-Tracking Study
Delen E., Ilter B.
Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi , cilt.14, sa.2, ss.329-358, 2021 (TRDizin)
2021
20214. Machine Learning Applications in Social Media Analytics: A State-of-Art Analysis.
Dobrucali B., Ilter B.
Journal of Yaşar University , cilt.16, sa.61, ss.95-127, 2021 (Hakemli Dergi)
2017
20175. Impact of Islamic religiosity on materialistic values in Turkey
İlter B., Bayraktaroglu G., İpek İ.
JOURNAL OF ISLAMIC MARKETING
, cilt.8, sa.4, ss.533-557, 2017 (ESCI, Scopus)
2017
20176. Brand jealousy and willingness to pay premium: The mediating role of materialism
BIÇAKCIOĞLU PEYNİRCİ N., Ogel I. Y., İLTER B.
JOURNAL OF BRAND MANAGEMENT
, cilt.24, sa.1, ss.33-48, 2017 (SSCI, Scopus)
2017
20177. Motives Underlying Organic Food Consumption in Turkey: Impact of Health, Environment, and Consumer Values on Purchase Intentions ,
YILMAZ B. S., İLTER B.
Economics World , cilt.5, sa.4, ss.333-345, 2017 (Hakemli Dergi)
2017
20178. Social Innovation Practices in Services for Sustainable Consumption: The Case of Turkey
Atrek B., İLTER B.
PROMOTIONAL STRATEGIES AND NEW SERVICE OPPORTUNITIES IN EMERGING ECONOMIES
, ss.32-65, 2017 (SSCI)
2016
20169. RELATIONSHIP BETWEEN WEB BASED USER INNOVATION TOOLSAND FIRMS INNOVATIVENESS
ATREK B., İLTER B., ÖZDAĞOĞLU G.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.18, sa.2, ss.291-317, 2016 (TRDizin)
2016
201610. Private label usage and store loyalty: The moderating impact of shopping value
İpek İ., Askin N., İlter B.
JOURNAL OF RETAILING AND CONSUMER SERVICES
, cilt.31, ss.72-79, 2016 (SSCI, Scopus)
2016
201611. İnovasyon Faaliyetlerinde Kullanıcının Yeri ve Çevrimiçi Kullanıcı İnovasyon Araçları
İlter B., Atrek B., İpek İ.
Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.23, sa.1, ss.35-56, 2016 (TRDizin)
2016
201612. Relationship Between Web Base User Innovation Tools and Firm s Innovativeness
ATREK B., İLTER B., ÖZDAĞOĞLU G.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.18, sa.2, 2016 (TRDizin)
2016
201613. Sustainable Retailing An Exploratory Analysis of Supermarkets in Turkey
Ilter B.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi , cilt.17, sa.1, 2016 (TRDizin)
2016
201614. Understanding Determinants of Organic Food Consumption Turkey Example
İLTER B., YILMAZ B. S.
Acta Universitats Danabius Economica (AUDCE) , 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201615. How Brand Jealousy Influences the Relationship between Brand Attachment and Word of Mouth Communication
İLTER B., AŞKIN N., YARAN ÖGEL İ.
Acta Universitatis Danabius. Communicato , cilt.20, sa.1, 2016 (Hakemli Dergi)
2011
201116. Internet Banking Usage An Empirical Analysis on Turkish Consumers
İLTER B., SAATÇIOĞLU Ö. Y., KURUOĞLU KANDEMİR E.
The International Journal of Emerging and Transition Economies , cilt.4, ss.1-22, 2011 (Hakemli Dergi)
2011
201117. Internet Bankinng Usage An Empirical Analysis on Turkish Consumers
İLTER B., SAATÇIOĞLU Ö. Y., KURUOĞLU KANDEMİR E.
The International Journal of Emerging and Transition Economies, , sa.Vol.4 / 1-22 /2011, ss.41-222011, 2011 (Hakemli Dergi)
2009
200918. Attitudes towards Purchasing from Foreign Apparel Retailers The Effects of Age and Foreign Country Visits
İLTER B., AYKOL B., ÖZGEN Ö.
EGE ACADEMIC REVIEW , sa.9/1/43-60/2009, ss.2009, 2009 (ESCI, TRDizin)
2009
200919. E hizmet kalitesi müşteri memnuniyeti ve müşteri sadakati ilişkisi İşletme fakültesi öğrencileri üzerine bir araştırma
İLTER B.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.1, 2009 (TRDizin)
2009
200920. Mevduat Bankalarında İlişkisel Fayda ile Müşteri Memnuniyeti Arasındaki İlişki Üzerine Bir İnceleme: İzmir İli Örneği
İLTER B., GÖKMEN H.
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , cilt.11, sa.1, ss.1-31, 2009 (TRDizin)
2008
200821. 15 19 Yaş Grubundaki Tüketiciler Alışveriş Merkezlerini Nasıl Algılıyor İzmir İlinde Bir Uygulama
İLTER B., ÖZGEN Ö., AYKOL B.
Iktisat Isletme Ve Finans , cilt.23, sa.266, ss.51-69, 2008 (Hakemli Dergi)
2007
200722. Lise Öğrencilerinin Alışveriş Merkezi Gereksinimlerinin Kano Modeli ile Sınıflandırılması İzmir İli Uygulaması
İlter B., Özgen Ö., Aykol B.
Dokuz Eylül Üniversitesi İşletme Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.2, ss.141-162, 2007 (TRDizin)
2007
200723. Sosyal Pazarlama Engeller ve Öneriler
BAYRAKTAROĞLU A. G., İLTER B.
EGE ACADEMIC REVIEW , sa.Cilt 7 Sayı 1 Yıl 20, ss.71200, 2007 (ESCI, TRDizin)
2007
200724. Kar Amacı Gütmeyen Sosyal İçerikli Pazarlama Uygulamaları Sosyal Pazarlama
İLTER B., BAYRAKTAROĞLU A. G.
Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , sa.Sayı 28, sayfa 49-64, ss.2849-64200, 2007 (TRDizin)
2007
200725. 5W s and 1H for Shopping Malls Gender Effect and Teenagers
İLTER B., ÖZGEN Ö., AYKOL B.
D.E.Ü., Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.9/1/474-495/2007, ss.2007, 2007 (Hakemli Dergi)
2006
200626. High School Girls Shopping Mall Experiences Perceptions and Expectations A Qualitative Study
İLTER B., ÖZGEN Ö., AYKOL B.
EGE ACADEMIC REVIEW , cilt.6, sa.1, ss.107-120, 2006 (ESCI, TRDizin)
2006
200627. Marketing and Cost Dimensions of ISO 9001 Implementations of Small and Medium Sized Manufacturers: A Case Analysis
ASLANERTİK B. E., İLTER B.
EGE ACADEMIC REVIEW , cilt.6, sa.2, ss.47-58, 2006 (ESCI, TRDizin)
2005
200528. Süpermarket İmaj Kriterlerinin Değerlendirmesi İzmir İli Uygulaması
İlter B., Özgen Ö., Aykol B.
Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi , cilt.10, sa.1, ss.131-148, 2005 (Hakemli Dergi)
2005
200529. Süpermarket İmaj Kriterlerinin Değerlendirilmesi İzmir İli Uygulaması
İLTER B., ÖZGEN Ö., AYKOL B.
Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.10, sa.1, ss.131-148, 2005 (Hakemli Dergi)
2004
200430. Değişik Ölçekli Firmalarda İhracat Pazar Fırsatlarına Yönelik Yaklaşımlar
İLTER B., TANYERİ M.
Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.6/4/2004, 2004 (TRDizin)
2004
200431. Influence of Salesperson Type on Consumers Attitudes and Purchasing Decision An Application in Izmir
BAYRAKTAROĞLU A. G., İLTER B.
Gazi Üniversitesi Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.Cilt 2 sayfa 68-89 Y, ss.68-89200, 2004 (TRDizin)
2003
200332. Türkiye nin Uluslararası Pazar Fırsatlarının Belirlenmesinde SWOT Analizi Uygulaması
İLTER B.
Süleyman Demirel Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , cilt.8, sa.1, 2003 (Hakemli Dergi)
2000
200033. Problems of Different Sized Industrial Exporters Application on Firms in the Aegean Region of Turkey
İLTER B.
Yönetim ve Ekonomi: Celal Bayar Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , sa.6/2000, 2000 (TRDizin)
1999
199934. Firma İhracat Davranışı ve Etkileyen Faktörler
İLTER B.
Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , sa.14/ 2/1999, ss.1421999, 1999 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2025
20251. Dijital sağlıkta kullanıcı deneyimi: Mobil sağlık uygulamalarında beklentiler ve zorluklar.
Delen E., Ilter B.
28th National Congress of Marketing and Marketing Research Association (PPAD), Muğla, Türkiye, 8 - 11 Ekim 2025, ss.10-12, (Özet Bildiri)
2025
20252. Re-defining user behavior in mobile health applications: A model proposal
Delen E., Ilter B.
2025 AMA Summer Academic Conference, 18 - 20 Ağustos 2025, ss.5-10, (Özet Bildiri)
2015
20153. Alışveriş değerinin özel markalı ürün kullanımı ile mağaza sadakati arasındaki ilişki üzerine moderatör etkisi
İPEK İ., BIÇAKCIOĞLU N., İLTER B.
20. Ulusal Pazarlama Kongresi, Eskişehir, Türkiye, 1 - 05 Haziran 2015, (Tam Metin Bildiri)
2013
20134. Ünlü CEO ların saygınlıkları, kişilik özellikleri ve temsil ettikleri firmanın marka kişiliği ile uyumlaru
ÖZGEN Ö., İLTER B., TANYERİ M.
18. Ulusal Pazarlama Kongresi, Kars, Türkiye, 1 - 05 Haziran 2013, (Tam Metin Bildiri)
2013
20135. Perception of consumers about greenwashing: An application in İstanbul
İLTER B., UYDACI M.
20th Recent Advances in Retailing Services Science Conferance, Amerika Birleşik Devletleri, 1 Ocak - 10 Temmuz 2013, (Özet Bildiri)
2011
20116. Attitudes toward holy feast and new year celebrations and effect consumption in Turkey: Urban vs. Suburban Areas
DUMAN KURT S., ÖZGEN Ö., İLTER B.
First global marketing conferance, Birleşik Arap Emirlikleri, 1 - 05 Mart 2011, (Özet Bildiri)
2009
20097. Who uses internet banking in Turkey and why?
İLTER B., Y.saatçioglu Ö. Y., Kuruoģlu E.
6th European and Mediterranean Conference on Information Systems, EMCIS 2009, İzmir, Türkiye, 13 - 14 Temmuz 2009, (Tam Metin Bildiri)
2007
20078. Lise Öğrencilerinin Alışveriş Merkezi Gereksinimlerinin Kano Modeli İle Sınıflandırılması İzmir İli Uygulaması
İLTER B., ÖZGEN Ö., AYKOL B.
12. Ulusal Pazarlama Kongresi, Türkiye, 18 - 20 Ekim 2007, (Tam Metin Bildiri)
Kitaplar
2009
20091. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Pazarlamada Yeni Bir Paradigmaya Doğru
BAYRAKTAROĞLU A. G., İLTER B., TANYERİ M.
Literatür Yayıncılık, 2009
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 80
h-indeksi (WOS): 4
Jüri Üyelikleri
Aralık-2023
Aralık 2023Akademik Kadroya Atama-Doçentlik
- Izmir University Of Economics
Kasım-2023
Kasım 2023Doçentlik Sınavı
- Mugla Sitki Kocman University
Kasım-2023
Kasım 2023