Makaleler
25
Tümü (25)
SCI-E, SSCI, AHCI (7)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (12)
ESCI (5)
Scopus (10)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (4)
5. VELAYET DAVALARINDA ÇOCUKLARIN DURUŞMA SALONUNDA DİNLENMESİNE İLİŞKİN HAKİM, AVUKAT VE UZMAN GÖRÜŞLERİ
Yaşar Hukuk Dergisi
, cilt.1, sa.2, ss.248-270, 2019 (Hakemli Dergi)
12. Ana Sınıflarında Gerçekleştirilen Birlikte Kitap Okuma Etkinliklerinin Etkileşimli Kitap Okuma Bağlamında İncelenmesi Examination of Shared Book Reading Activities in Kindergartens Based on Dialogic Reading
Mersin Üniversitesi Eğtiim Fakültesi Dergisi
, cilt.11, sa.3, ss.603-619, 2015 (Hakemli Dergi)
14. A mother-child interaction intervention for mothers of toddlers with visual impairments
International Journal of Early Childhood Special Education
, cilt.7, sa.1, ss.151-169, 2015 (Scopus)
17. The Small Steps Early Intervention Course for paraprofessionals What paraprofessionals have to say
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.47, sa.1, ss.377-396, 2014 (Hakemli Dergi)
18. Eğitim fakülteleri öğretim elemanlarının öğretmen adaylarının mesleki gelişim gereksinimlerine yönelik görüşleri
Başkent University Journal of Education
, cilt.1, sa.2, ss.43-53, 2014 (Hakemli Dergi)
22. Ders Çalışma Becerileri Ölçeği ana baba öğretmen ve öğrenci formlarının psikometrik özellikleri
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi
, cilt.41, sa.2, ss.293-321, 2008 (Hakemli Dergi)
24. Ders çalışma becerileri ve özel gereksinimli öğrenciler
Ankara Üniversitesi Özel Eğitim Dergisi
, cilt.7, sa.1, ss.37-48, 2006 (Hakemli Dergi)
25. Adana’da ağır ceza mahkemesine yansıyan cinsel suçların incelenmesi
Adli Tıp Bülteni
, cilt.3, sa.3, ss.81-85, 1998 (Hakemli Dergi)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
19
2. Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı: Sınıf ve Rehberlik/Psikolojik Danışmanlık Öğretmenlerinin Deneyimleri
30. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bursa, Türkiye, 16 - 18 Ekim 2020, (Özet Bildiri)
3. Anne etkileşim stili ve erken çocuklukta gelişim: Madalyonun iki yüzü
Uluslararası IV. Çocuk Gelişimi Kongresi: 50 Yılda Çocuk Gelişiminin İz Bırakan Yolculuğu, Ankara, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2018, ss.564-565, (Özet Bildiri)
4. Anasınıfı çocuklarının sözcük bilgileri ile çalışma belleği performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
5. Okuma başarısının yordayıcıları olan çalışma belleği, hızlı isimlendirme ve sesbilgisel farkındalık becerilerinin alt SED’den gelen çocuklarda diğer SED düzeylerindeki akranları ile karşılaştırmalı olarak incelenmesi
IV. International Eurasian Educational Research Congress, 11 - 14 Mayıs 2017, (Özet Bildiri)
6. The home literacy environments of Turkish kindergarteners Does SES make a difference
International Congress on Early Childhood Intervention: Bridging Research and Practice in Early Childhood Intervention, Antalya, Türkiye, 3 - 06 Nisan 2014, ss.135, (Özet Bildiri)
7. Görme yetersizliği olan küçük çocuklarda anne çocuk etkileşimini destekleyen müdahale örneği Bir eylem araştırması
23. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Bolu, Türkiye, 30 Ekim - 01 Kasım 2013, ss.151-152, (Özet Bildiri)
8. Etkileşimli kitap okuma programının alıcı ve ifade edici dil becerilerine etkisinin incelenmesi
7. Ulusal Dil ve Konuşma Bozuklukları Kongresi, Kocaeli, Türkiye, 5 - 07 Mayıs 2013, ss.24-25, (Özet Bildiri)
9. Erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik etkileşimli kitap okumanın etkililiği
10. Eğitimde İyi Örnekler Konferansı, İstanbul, Türkiye, 13 Nisan 2013, ss.29, (Özet Bildiri)
10. Effectiveness of dialogic book reading to improve early literacy skills of kindergartners
DEC’s (The Division for Early Childhood) 28th Annual International Conference on Young Children with Special Needs Their Families, Minneapolis, Amerika Birleşik Devletleri, 28 - 30 Ekim 2012, ss.38, (Özet Bildiri)
11. Bir erken müdahale programı olarak etkileşimli kitap okuma programının etkililiğinin incelenmesi
22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Trabzon, Türkiye, 11 - 12 Ekim 2012, ss.149-150, (Özet Bildiri)
14. Teacher qualifications in the field of visual impairments in Turkey
CEC’s Annual Convention Expo, Nashville, Amerika Birleşik Devletleri, 21 - 24 Nisan 2010, ss.225, (Özet Bildiri)
15. Görme güçlüğü olan okul öncesi çocuklar ve ailelerine yönelik destek hizmetlerin aile gereksinimlerini karşılamadaki rolü
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, ss.53-54, (Özet Bildiri)
16. Kaynaştırma ve risk grubu öğrencilerinin ders çalışma becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
19. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, Muğla, Türkiye, 22 - 24 Ekim 2009, ss.88-89, (Özet Bildiri)
17. Evaluation of the home environment of young children with and without developmental disabilities
2nd International Conference on Special Education, Muğla, Türkiye, 18 - 21 Haziran 2008, ss.116-117, (Özet Bildiri)
18. Öğretim elemanlarının öğretmen adaylarının mesleki gelişim gereksinimlerine yönelik görüşlerinin incelenmesi
17. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, İzmir, Türkiye, 15 - 17 Kasım 2007, ss.61, (Özet Bildiri)
19. Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı
Eğitimde İyi Örnekler Konferansı 2005, İstanbul, Türkiye, 15 - 16 Ocak 2005, ss.3, (Özet Bildiri)
Kitaplar
14
2. Erken çocukluk özel eğitimine ilişkin politikalar ve yasal düzenlemeler
Araştırmadan uygulamaya erken çocukluk özel eğitimi el kitabı , H. Bakkaloğlu,S. Çelik & G. Tomris, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.93-115, 2022
3. Eğitimde bütünleştirme: Herkes için bir okul yaratmak
Nobel Yayıncılık, Ankara, 2021
4. Aileler olarak özel eğitimin neresindeyiz?
Özel gereksinimli çocuğu olan anne-baba el kitabı serisi, A. Emel Sardohan-Yıldırım,Müzeyyen Eldeniz Çetin, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.19-41, 2021
5. Bütünleştirme uygulamalarının temel koşulları: Bireyselleştirilmiş eğitim programı ve destek hizmetler
Eğitimde bütünleştirme: Herkes için bir okul yaratmak, SARICA Ayşe Dolunay, TANRIVERDİ Arzu, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.43-62, 2021
6. Özel eğitime ihtiyaç duyan bireylerde ruh sağlığı hizmeti
Okullarda ruh sağlığı, Semra UÇAR, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.191-210, 2021
7. Eğitimde bütünleştirme: Kuramsal ve pratik temeller
Eğitimde bütünleştirme: Herkesi için bir okul yaratmak, SARICA Ayşe Dolunay, TANRIVERDİ Arzu, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.25-41, 2021
8. Zihin yetersizliği ile ilgili temel kavramlar, sınıflandırma, nedenler görülme sıklığı
Zihin yetersizliği ve otizm spektrum bozukluğu, Ümit Şahbaz, Editör, Vize Akademik, Ankara, ss.37-61, 2019
9. Okul öncesi kaynaştırma uygulamalarında ailelerle iletişim ve işbirliği
Okul öncesinde kaynaştırma Ne ne zaman nerede neden nasıl kim, Sucuoğlu, Bülbin Bakkaloğlu, Hatice, Editör, Kök Yayıncılık, Ankara, ss.355-402, 2017
10. Etkileşimli Kitap Okuma Programı (EKOP): Kuramsal Temelleri
Dil ve erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesine yönelik Etkileşimli Kitap Okuma Programı: Kuramsal temelleri, uygulama adımları, uygulama örnekleri, Cevriye Ergül, Editör, Eğiten Kitap, Ankara, ss.1-24, 2016
11. Başlangıç noktası: Temel varsayımlar
Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri Olgular ilaveli, Kaner Sema, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.1-21, 2015
12. Şizofreni ve diğer ağır derecede bozukluklar
Duygusal ve davranışsal bozukluğu olan çocukların ve gençlerin özellikleri Olgular ilaveli, Kaner Sema, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.312-327, 2015
13. Görme yetersizliği olan çocuklar
Hasta ve yaşlı hizmetleri Özel gereksinimi olan engelli bireyler ve eğitimi, , Editör, Vize Yayıncılık, Ankara, ss.69-96, 2014
14. Erken eğitimin felsefesi
Özel gereksinimi olan küçük çocuklar Eğitimciler aileler ve hizmet verenler için bir başlangıç, Akçamete Gönül, Editör, Nobel Yayıncılık, Ankara, ss.1-49, 2011