Eğitim Bilgileri
2007 - 2013
2007 - 2013Doktora
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr), Türkiye
2004 - 2007
2004 - 2007Yüksek Lisans
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Yl) (Tezli), Türkiye
1999 - 2004
1999 - 2004Lisans
Boğaziçi Üniversitesi, Fen-Edebiyat Fakültesi, Tarih Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Doktora
Tarih Öğretiminde Merkeze Bağımlılığın Azaltılması Yolunda Bir Çözüm Önerisi: Yerel Tarih
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Dr)
2007
2007Yüksek Lisans
Yerel Tarih ve Tarih Eğitimine Katkısı
Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Tarih Öğretmenliği (Yl) (Tezli)
Yabancı Diller
C2 Ustalık
C2 Ustalıkİngilizce
Araştırma Alanları
Sosyal Bilimler Eğitimi
Akademik Ünvanlar / Görevler
2025 - Devam Ediyor
2025 - Devam EdiyorProf. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2020 - Devam Ediyor
2020 - Devam EdiyorDoç. Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2004 - 2017
2004 - 2017Araştırma Görevlisi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Yönetimsel Görevler
2021 - 2022
2021 - 2022Uygulama ve Araştırma Merkezi Yönetim Kurulu Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
2021 - 2021
2021 - 2021Uygulama ve Araştırma Merkezi Müdürü
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü
Verdiği Dersler
Yüksek Lisans
Yüksek Lisans
Tez Çalışması
Uzmanlık Alanı
Sosyal Bilgiler Eğitiminde Literatür İnceleme
Karşılaştırmalı Eğitim
Lisans
Lisans
Sosyal Bilgiler Öğretiminde Tarihsel Kanıt,Yerel ve Sözlü Tarih
Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İnceleme
Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Topluma Hizmet Uygulamaları
Okul Deneyimi
Sosyal Bilgilerde Sözlü ve Yazılı Edebiyat İncelemeleri
Yerel ve Sözlü Tarihe Dayalı Sosyal Bilgiler
Nitel Araştırma Yöntemleri
Öğretmenlik Uygulaması
Öğretim İlke ve Yöntemleri
Sosyal Proje Geliştirme
Mesleki Yabancı Dil I
Sosyal Bilgiler Ders Kitabı İncelemeleri
Mesleki Yabancı Dil II
Rehberlik
Makaleler
Tümü (23)
SCI-E, SSCI, AHCI (1)
SCI-E, SSCI, AHCI, ESCI (1)
Scopus (4)
TRDizin (12)
Diğer Yayınlar (9)
2024
20241. Effective Social Studies Teaching Through the Use of Technology
Avcı Akçalı A., Öztürk M.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.62, ss.3107-3126, 2024 (Hakemli Dergi)
2024
20242. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Okul Temelli Mesleki Gelişim Programına Yönelik Görüşleri: İzmir İli Örneği
AKÇALI A. A., ÖZLÜ A.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
, cilt.15, sa.2, ss.1929-1947, 2024 (TRDizin)
2023
20233. Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yerel Okuryazarlık Özellikleri: İzmir İli Örneği
Avcı Akçalı A., Aliakar B.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.58, ss.3250-3264, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20234. Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Eleştirel Düşünme Becerisinin Yeri
Avcı Akçalı A., Baş Ö.
Manisa Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , cilt.21, sa.3, ss.1-21, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20235. Sosyal bilgiler dersinde film kesitleri kullanımıyla empati becerisinin geliştirilmesi
Avcı Akçalı A., Karaçam B.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi Dergisi , cilt.9, sa.1, ss.91-120, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
20236. Experiencing Oral History With Prospective Social Studies Teachers
Avcı Akçalı A.
The Social Studies , sa.Online first, ss.1-18, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
20227. Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Özel Gereksinimli Bireylerle İlgili Araştırmalar
Avcı Akçalı A., Uztemur E.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.13, sa.2, ss.1244-1261, 2022 (TRDizin)
2022
20228. İngiltere’de yakın dönem tarih eğitimi gündemi: “Tarih Öğretimi” dergisi kapsamında
Avcı Akçalı A.
Uluslararası Sosyal Bilimler Eğitimi , cilt.8, sa.2, ss.1-20, 2022 (Hakemli Dergi)
2020
20209. Sosyal Bilgiler Eğitiminde Teknoloji Kullanımı Konusundaki Araştırmalar
AVCI AKÇALI A., BAŞ Ö.
The Journal of Academic Social Science Studies , cilt.13, sa.21, ss.17-30, 2020 (Hakemli Dergi)
2019
201910. Tarih Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştırması
AVCI AKÇALI A.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.27, sa.1, ss.231-246, 2019 (TRDizin)
2017
201711. Turkish Pre-service History Teachers’ Self-efficacy Beliefs and Motivations on the Teaching Profession.
AVCI AKÇALI A.
Universal Journal of Educational Research
, cilt.5, sa.4, ss.648-663, 2017 (Scopus)
2017
201712. Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi Dersiyle İlgili Görüşlerinin Değerlendirilmesi
AVCI AKÇALI A., DEMİRCİOĞLU E.
Uluslararası Avrasya Sosyal Bilimler Dergisi/International Journal of Eurasia Social Sciences
, cilt.8, sa.26, ss.1-23, 2017 (TRDizin)
2016
201613. Tarih Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterlik Algıları: Karşılaştırmalı Bir Araştırma
AVCI AKÇALI A.
Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi , cilt.5, sa.4, ss.240-249, 2016 (Hakemli Dergi)
2016
201614. Opinions of pre-service social studies teachers about using historical environment
AVCI AKÇALI A., Demircioǧlu I. H.
International Electronic Journal of Elementary Education
, cilt.9, sa.1, ss.39-58, 2016 (Scopus)
2016
201615. Tarih Öğretiminde Yerel Tarih Kullanımının Akademik Başarıya ve Tarihsel Düşünme Becerilerine Etkisi
AVCI AKÇALI A., ASLAN E.
Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi
, cilt.36, sa.2, ss.375-397, 2016 (TRDizin)
2015
201516. Perception of Outdoor History Teaching in Theory and Practice: Opinions of Teachers and Prospective Teachers
AVCI AKÇALI A.
EGITIM VE BILIM-EDUCATION AND SCIENCE
, cilt.40, sa.181, ss.117-137, 2015 (SSCI, Scopus, TRDizin)
2015
201517. Prospective Teachers' Perceptions on Interdisciplinary Instruction and Integration Between History and Geography Lessons
Avcı Akçalı A.
TURKISH ONLINE JOURNAL OF EDUCATIONAL TECHNOLOGY , cilt.2, sa.2, ss.1-20, 2015 (Hakemli Dergi)
2015
201518. Karanlık Sokağı Aydınlatan Enstitü: Aksu Köy Enstitüsü
AVCI AKÇALI A.
Turkish Studies - International Periodical for the Languages, Literature and History of Turkish or Turkic , cilt.10, sa.5, ss.27-56, 2015 (TRDizin)
2015
201519. II Abdülhamid ve II Meşrutiyet Dönemleri Eğitim Anlayışları Bağlamında Mizancı Murad ve Ahmed Refik’in (Altınay) Umûmî Tarih Ders Kitapları
AVCI AKÇALI A., ÇAM İ. D.
Milli Eğitim
, cilt.1, sa.207, ss.119-144, 2015 (Scopus, TRDizin)
2013
201320. Tarih Derslerinin Yerel Tarihe ve Kaynaklarına Dayalı Etkinlikler Aracılığıyla İşlenmesinin Öğrencilerin Derse Yönelik Tutumlarına Etkisi
AVCI AKÇALI A., ASLAN E.
Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , sa.14, ss.141-174, 2013 (TRDizin)
2012
201221. Tarih Öğretiminin İyileştirilmesi Yolunda Alternatif Bir Yöntem: Sözlü Tarih
AVCI AKÇALI A., ASLAN E.
Kastamonu Eğitim Dergisi
, cilt.20, sa.2, ss.669-688, 2012 (TRDizin)
2007
200722. Kimlik Sunumu Olarak Tarih Eğitimi
ASLAN E., AVCI AKÇALI A.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.22, ss.125-132, 2007 (TRDizin)
2007
200723. Yerel Tarih ve Tarih Öğretimindeki Rolü
AVCI AKÇALI A., ASLAN E.
Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , sa.21, ss.80-88, 2007 (TRDizin)
Hakemli Bilimsel Toplantılarda Yayımlanmış Bildiriler
2022
20221. Sosyal Bilgiler Dersinde Film Kesitleri Kullanımıyla Empati Becerisinin Geliştirilmesi
Avcı Akçalı A., Karaçam B.
The 14th International Scientific Research Congress, Ankara, Türkiye, 20 - 21 Ağustos 2022, ss.61-62, (Özet Bildiri)
2021
20212. Sosyal Bilgiler Eğitimi Alanında Özel Gereksinimli Bireylerle İlgili Araştırmaların İncelenmesi
Avcı Akçalı A., Uztemur E.
II.Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.1-2, (Özet Bildiri)
2019
20193. Sosyal bilgiler eğitimi alanında yapılan teknoloji temalı çalışmaların içerik analizi
AVCI AKÇALI A., BAŞ Ö.
International Symposium on Active Learning, 6 - 08 Eylül 2019, (Özet Bildiri)
2018
20184. Effect of the Group Works in ”Textbook Analysis in Social Studies” Course on Academic Achievement
AVCI AKÇALI A.
7. International Congress on Current Debates in Social Science, İstanbul, Türkiye, 19 - 21 Nisan 2018, ss.101, (Özet Bildiri)
2018
20185. Tarih Öğretmen AdaylarInIn Eleştirel Düşünme Becerilerinin Geliştirilmesine Yönelik Bir Eylem Araştirması
AVCI AKÇALI A.
Uluslararası Multidisipliner Akademik Çalışmalar Sempozyumu, Antalya, Türkiye, 2 - 04 Şubat 2018, ss.4-5, (Özet Bildiri)
2017
20176. Tarih Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye Yönelik Yaklaşımları/Approaches of History Teacher Candidates Towards Critical Thinking
AVCI AKÇALI A.
6. International Congress on Current Debates in Social Science, İstanbul, Türkiye, 14 - 16 Aralık 2017, ss.142, (Özet Bildiri)
2017
20177. Tarih Pedagoji Programı Öğrencilerinin Sözlü Tarih Yöntemiyle İlgili Yeterliklerinin Değerlendirilmesi
AVCI AKÇALI A., DEMİRCİOĞLU İ. H., DEMİRCİOĞLU E.
26. Uluslararası Eğitim Bilimleri Kongresi, Antalya, Türkiye, 20 - 23 Mart 2017, cilt.1, ss.3522-3523, (Özet Bildiri)
2016
20168. Tarih Öğretmen Adaylarının Mesleki Yeterlik Algıları: Karşılaştırmalı Bir Araştırma
AVCI AKÇALI A.
5th World Conference on Educational and Instructional Studies- WCEIS, Antalya, Türkiye, 27 - 29 Ekim 2016, ss.69, (Özet Bildiri)
2015
20159. Cumhuriyet Dönemi’nde Isparta Nüfusunun Sosyo Ekonomik Yapısı
GÖKÇE H. A., AVCI AKÇALI A.
I. Teke Yöresi Sempozyumu, Burdur, Türkiye, 4 - 06 Mart 2015, cilt.2, ss.1283-1295, (Tam Metin Bildiri)
2015
201510. Tanıkların Gözünden Karanlık Sokağı Aydınlatan Enstitü: Aksu Köy Enstitüsü
AVCI AKÇALI A.
I. Teke Yöresi Sempozyumu, Burdur, Türkiye, 4 - 06 Mart 2015, cilt.2, ss.1237-1245, (Tam Metin Bildiri)
2015
201511. Prospective Teachers’ Perceptions on Interdisciplinary Instruction and Integration Between History and Geography Lessons
AVCI AKÇALI A.
International Conference on New Horizons in Education, Barcelona, İspanya, 10 - 12 Haziran 2015, cilt.3, ss.249-255, (Tam Metin Bildiri)
2015
201512. Farklı Yönleriyle Köy Enstitüsü Gerçeği ve Kişisel Yansımaları
AVCI AKÇALI A.
Süleyman Demirel Üniversitesi Köy Enstitüleri Araştırma ve Uygulama Merkezi Köy Enstitülerinin 75. Yılı Kutlama Programı, Isparta, Türkiye, 17 Mart 2015
2014
201413. II Abdülhamid ve II Meşrutiyet Dönemleri Eğitim Anlayışları Bağlamında Mizancı Murad ve Ahmed Refik’in (Altınay) Umûmî Tarih Ders Kitapları
AVCI AKÇALI A., ÇAM İ. D.
III. Uluslararası Tarih Eğitimi Sempozyumu/III. International Symposium on History Education, Sakarya, Türkiye, 25 - 27 Haziran 2014, ss.173-174, (Özet Bildiri)
2013
201314. Tarih Öğretiminde Yerel Tarihe ve Kaynaklarına Dayalı Etkinlikleri Kullanmanın Akademik Başarıya Etkisi
AVCI AKÇALI A., ASLAN E.
VI. Sosyal Bilimler Eğitimi Kongresi, Trabzon, Türkiye, 3 - 05 Ekim 2013, ss.101, (Özet Bildiri)
Kitaplar
2025
20251. Yaşadığımız Yerde Bir Zamanlar: Yerel Tarihi Anlamak ve Öğretmek
Avcı Akçalı A.
Sıradan İnsanın ve Yaşamın Öyküsü Olarak Mikro Tarihi Öğrenmek ve Öğretmek, Y. Kabapınar&G. Tuncel, Editör, Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara, ss.168-180, 2025
2025
20252. Geleceğin Öğretmenleri Yanıbaşlarındaki Tarihi Araştırmayı Öğreniyor
Avcı Akçalı A., Aliakar B.
Sıradan İnsanın ve Yaşamın Öyküsü Olarak Mikro Tarihi Öğrenmek ve Öğretmek, Y. Kabapınar& G. Tuncel, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.181-197, 2025
2025
20253. Okul Dışı Tarih Öğretiminde Yerel Tarih
Avcı Akçalı A.
Okul Dışı Tarih Öğretimi Kuram ve Uygulama, A. Şimşek&S. Kaymakçı, Editör, Türk Tarih Kurumu, Ankara, ss.63-88, 2025
2019
20194. Sosyal Bilgilerde Okul Dışı Öğrenme Ortamları
Avcı Akçalı A.
Türkiye'de Sosyal Bilgiler Araştırmaları El Kitabı, İsmail Hakkı Demircioğlu,Selahattin Kaymakçı,Ebru Demircioğlu, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.453-472, 2019
2019
20195. Sosyal Bilgilerde Sınıf Dışı Öğrenme
Avcı Akçalı A.
Yeni Program ve Ders İçeriklerine Göre Sosyal Bilgiler Öğretimi I, Tekin Çelikkaya,Çağrı Öztürk Demirbaş,Tercan Yıldırım,Hamza Yakar, Editör, Pegem A Yayıncılık, Ankara, ss.247-269, 2019
2018
20186. Effects of the Group Work in ”Textbook Analysis in Social Studies” Course
AVCI AKÇALI A.
Current Debates in Education, Şenel Gerçek, Editör, IJOPEC Publication, Londrina, ss.141-149, 2018
2017
20177. Sınıf Dışı Tarih Öğretimi
AVCI AKÇALI A.
Türkiye’de Tarih Eğitimi Araştırmaları El Kitabı, İ.H.Demircioğlu, E. Demircioğlu, Editör, Pegem Akademi, Ankara, ss.29-56, 2017
2017
20178. Tarih Öğretmen Adaylarının Eleştirel Düşünmeye Yönelik Yaklaşımları
AVCI AKÇALI A.
Current Debates in Education, O. Nejat Akfırat, Donald F. Staub, Gürkan Yavaş, Editör, IJOPEC Publication, Londrina, ss.199-214, 2017
Desteklenen Projeler
2023 - 2024
2023 - 2024Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Yerel Okuryazarlık Düzeyleri: İzmir İli Örneği
TÜBİTAK Projesi , 2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı
Avcı Akçalı A., Aliakar B.(Yürütücü)
2022 - 2022
2022 - 2022Sosyal Bilgiler Dersinde Film Kesitleri Kullanımıyla Empati Becerisinin Geliştirilmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje , BAP Y.Lisans
AVCI AKÇALI A. (Yürütücü), Karaçam B.
2015 - 2018
2015 - 2018Osmanlı İstanbul'unda Çocuk Emeği: Eviçi Hizmetlerde Çalışan Çocuklar Üzerine Bir Araştırma (1800-1920)
TÜBİTAK Projesi , 1001 - Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Projelerini Destekleme Programı
Avcı Akçalı A., Araz Y.(Yürütücü)
Bilimsel Dergilerdeki Faaliyetler
2023 - Devam Ediyor
2023 - Devam EdiyorBuca Eğitim Fakültesi Dergisi
Editörler Kurulu Üyesi
Bilimsel Yayınlarda Hakemlikler
Ekim 2024
Ekim 2024Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2024
Mart 2024Türk Akademik Yayınlar Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Ekim 2023
Ekim 2023İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2021
Kasım 2021KAFKAS EĞİTİM ARAŞTIRMALARI DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Temmuz 2021
Temmuz 2021SELÇUK ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ DERGİSİ
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2019
Mart 2019TURKISH STUDIES - EDUCATIONAL SCIENCES
Hakemli Bilimsel Dergi
Mart 2018
Mart 2018TURKISH STUDIES
Hakemli Bilimsel Dergi
Kasım 2017
Kasım 2017Çağdaş Türkiye Tarihi Araştırmaları Dergisi
Hakemli Bilimsel Dergi
Bilimsel Projelerde Hakemlikler
Eylül 2021
Eylül 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye
Eylül 2021
Eylül 2021TÜBİTAK Projesi
2209-A - Üniversite Öğrencileri Araştırma Projeleri Destekleme Programı, TÜBİTAK, Türkiye
Atıflar
Toplam Atıf Sayısı (WOS): 2
h-indeksi (WOS): 1
Jüri Üyelikleri
Kasım-2024
Kasım 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Arzum Taşdelen Yüksek Lisans Tezi - Dokuz Eylül Üniversitesi
Kasım-2024
Kasım 2024Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Sedanur Giley Yüksek Lisans Tez Savunması - Dokuz Eylül Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Aylin Kılıç Yüksek Lisans Tezi - Dokuz Eylül Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
İrem Özceyhan Yüksek Lisans Tezi - Dokuz Eylül Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ezgi Uztemur Yüksek Lisans Tezi - Dokuz Eylül Üniversitesi
Ağustos-2023
Ağustos 2023Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Yaren Dirin Yüksek Lisans Tezi - Dokuz Eylül Üniversitesi
Aralık-2022
Aralık 2022Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Tuğçe Cömert Yüksek Lisans Tezi - Dokuz Eylül Üniversitesi
Ocak-2022
Ocak 2022Doktora Tez İzleme Komitesi (TİK) Üyeliği
Can Çobanoğlu Doktora Tez İzleme Komitesi - Dokuz Eylül Üniversitesi
Haziran-2021
Haziran 2021Yarışma
TÜBİTAK 2204 Ortaokul Öğrencileri Araştırma Projeleri Bölge Yarışması - Dokuz Eylül Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018Tez Savunma (Yüksek Lisans)
Ahmet Doğan Yüksek Lisans Tezi - Dokuz Eylül Üniversitesi
Haziran-2018
Haziran 2018