Duyurular & Dokümanlar
Eğitim Bilgileri
2005 - 2013
2005 - 2013Bütünleşik Doktora
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (Dr), Türkiye
1999 - 2003
1999 - 2003Lisans
Atatürk Üniversitesi, Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Türkiye
Yaptığı Tezler
2013
2013Bütünleşik Doktora
The lived experience of elementary school teachers implementing learning object based instruction: A phenomenological study
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü
Yabancı Diller
C1 İleri
C1 İleriİngilizce
Araştırma Alanları
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojisi Eğitimi
Akademik Unvanlar / Görevler
2022 - Devam Ediyor
2022 - Devam EdiyorDoç.Dr.
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2015 - 2022
2015 - 2022Dr.Öğr.Üyesi
Dokuz Eylül Üniversitesi, Buca Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2013 - 2015
2013 - 2015Öğretim Görevlisi Dr.
Erciyes Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
2011 - 2013
2011 - 2013Araştırma Görevlisi
The University of Alabama at Birmingham, College Of Arts & Sciences, Department Of Chemistry
2005 - 2012
2005 - 2012Araştırma Görevlisi
Orta Doğu Teknik Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar Ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Yönetilen Tezler
2021
2021Yüksek Lisans
Üniversite Eğitiminde Çevrimiçi Sınav: Öğrencilerin Görüş ve Tutumları
ARSLAN K. (Danışman)
G.YETGİN(Öğrenci)
2021
2021Yüksek Lisans
ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN SİBER ZORBALIKLA İLGİLİ FARKINDALIK DÜZEYLERİNİN VE BAŞA ÇIKMA STRATEJİLERİNİN İNCELENMESİ: BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ
ARSLAN K. (Danışman)
İ.AYDIN(Öğrenci)
SCI, SSCI ve AHCI İndekslerine Giren Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2021
2021Analyzing the effects of Arduino applications on students' opinions, attitude and self-efficacy in programming class
Arslan K., Tanel Z.
EDUCATION AND INFORMATION TECHNOLOGIES , cilt.26, sa.1, ss.1143-1163, 2021 (SSCI)
Diğer Dergilerde Yayınlanan Makaleler
2023
2023University Students’ Attitudes Towards Online Exam During the Pandemic: The Case of a State University in Türkiye
Arslan K.
Malaysian Online Journal of Educational Technology , cilt.11, sa.4, ss.277-290, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Yaratıcı Düşünme Beceri Düzeylerinin belirlenmesi ve Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
Gürel A. H., Arslan K.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.11, sa.4, ss.994-1013, 2023 (Hakemli Dergi)
2023
2023Cyberbullying: Senior Prospective Teachers’ Coping Knowledge and Strategies
Arslan K., Aydın I.
Journal of Cybersecurity Education, Research and Practice , cilt.2023, sa.7, ss.1-7, 2023 (Hakemli Dergi)
2022
2022Yeni Normal Dönemde Öğretmen Adaylarının Uzaktan Eğitime Yönelik Algıları
Tanel Z., Arslan K.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.13, sa.1 (Özel Sayı), ss.201-224, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022An investigation of students’ preferences, satisfaction and performance in online assessment amidst the COVID-19 Pandemic in Türkiye
Arslan K., Semenderoğlu A., Uyanık E.
Malaysian Online Journal of Educational Technology , cilt.10, sa.4, ss.294-305, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Coğrafya öğretmen adaylarının çevresel davranışlarının belirlenmesi: Buca Eğitim Fakültesi örneği
Semenderoğlu A., Arslan K.
International journal of geography and geography education (Online) , cilt.46, ss.1-19, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Fen Edebiyat Fakültesi Coğrafya Bölümü Öğrencilerinin Çevre Davranış Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Harran Üniversitesi Örneği
Semenderoğlu A., Arslan K.
Buca Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.53, ss.667-684, 2022 (Hakemli Dergi)
2022
2022Information technology (IT) teacher candidates’ attitudes towards and opinions on online testing during COVID-19 pandemic
Arslan K.
INTERNATIONAL ONLINE JOURNAL OF EDUCATION AND TEACHING , cilt.9, sa.1, ss.176-193, 2022 (Hakemli Dergi)
2021
2021Son sınıf öğretmen adaylarının siber zorbalık farkındalık düzeylerinin incelenmesi: Buca Eğitim Fakültesi örneği
Arslan K.
Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi (Online) , cilt.4, sa.2, ss.295-314, 2021 (Hakemli Dergi)
2020
2020Eğitimde Yapay Zeka ve Uygulamaları
Arslan K.
Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) , cilt.11, sa.1, 2020 (Hakemli Dergi)
2020
2020Çevrimiçi değerlendirme sistemlerinin eğitimde kullanımı: Bir içerik analizi
ARSLAN K., Yetgin G.
Turkish Studies - Educational Sciences , 2020 (Hakemli Dergi)
2019
2019ATTITUDES AND PERCEPTIONS OF PEDAGOGICAL FORMATION PHYSICAL EDUCATION STUDENTS ABOUT WEB 2.0 TOOLS AND FACTORS FOR SUCCESSFUL ADAPTATION OF THESE TOOLS
ARSLAN K.
European Journal of Education Studies , cilt.6, sa.6, ss.101-114, 2019 (Hakemli Dergi)
2019
2019Programlama Eğitiminde Scratch’in Kullanılması: Öğretmen Adaylarının Tutum ve Algıları
ARSLAN K., Akçelik M.
Ulusal Eğitim Akademisi Dergisi , 2019 (Hakemli Dergi)
2018
2018ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ÇEVRE DUYARLILIKLARININ ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇSISINDAN İNCELENMESİ: BUCA EĞİTİM FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ
ARSLAN K., Kızıldağ H. A.
Journal of Academic Social Sciences , 2018 (Hakemli Dergi)
2017
2017A comparison of in-service and pre-service teachers' technological pedagogical content knowledge self-confidence
Saltan F., Arslan K.
COGENT EDUCATION , cilt.4, 2017 (ESCI)
2016
2016Definition of a Learning Object from Perspectives of InService Teachers (Case of Duzce Province)
ARSLAN K., YILDIRIM İ. S.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 2016 (Hakemli Dergi)
2015
2015Development and Validation of a Computer Education Curriculum Scale CECS
ARSLAN K., SALTAN F.
Participatory Educational Research (PER) , 2015 (Scopus)
2013
2013Teachers Perception of Interactive White Boards A Case Study
SALTAN F., ARSLAN K.
Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , cilt.9, sa.2, 2013 (Hakemli Dergi)
2012
2012Elementary School Teachers’ opinions on a Learning Object Repository in Turkey
Arslan K., Yildirim I. S.
JOURNAL OF INTEGRATED DESIGN AND PROCESS SCIENCE , cilt.14, sa.2, ss.53-61, 2012 (Scopus)
Hakemli Kongre / Sempozyum Bildiri Kitaplarında Yer Alan Yayınlar
2022
2022The Evaluation of Digital Literacy Course Including Digital Learning Materials at the Level of Higher Education
Kahyaoğlu Erdoğmuş Y., Baran B., Akpınar E., Arslan K.
International Perspectives in Education Conference (IPIE), Leuven, Belçika, 08 Nisan 2022, ss.37
2022
2022Developing Learning Environments for Enhancing Digital Literacy of University Students
KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ Y., AKPINAR E., BARAN B., ARSLAN K.
4th IITEE 2022 - International Instructional Technologies in Engineering Education Symposium, İzmir, Türkiye, 07 Şubat 2022, ss.11
2021
2021PREFERRED ONLINE ASSESSMENT METHODS IN HIGHER EDUCATION IN THE COVID-19 AND STUDENTS' ATTITUDES TOWARD AND SUCCESS IN THESE METHODS
ARSLAN K., SEMENDEROĞLU A., UYANIK E.
3. INTERNATIONAL BAKU SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Baku, Azerbaycan, 15 - 17 Ekim 2021, ss.73-75
2021
2021Improving the Digital Literacy of University Students: Challenges and experiences in the ERASMUS+ Project
ARSLAN K., AKPINAR E., BARAN B., KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ Y.
INTERNATIONAL BAKU SCIENTIFIC RESEARCH CONGRESS, Baku, Azerbaycan, 15 Ekim 2021, ss.2632-2644
2021
2021Investigation of Turkish University Students' Digital Literacy in the DIGCOMP Framework
BARAN B., KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ Y., ARSLAN K., AKPINAR E.
2nd INTERNATIONAL SCIENCE, EDUCATION, ART & TECHNOLOGY SYMPOSIUM, İzmir, Türkiye, 28 - 29 Mayıs 2021, ss.258
2021
2021Üniversite Öğrencilerinin DIGCOMP Çerçevesinde Dijital Okuryazarlıklarının Belirlenmesi
BARAN B., KAHYAOĞLU ERDOĞMUŞ Y., ARSLAN K., AKPINAR E.
2. ULUSLARARASI BİLİM, EĞİTİM, SANAT ve TEKNOLOJİ SEMPOZYUMU, İzmir, Türkiye, 28 Mayıs 2021, ss.258
2020
2020Üniversite Öğrencilerinin Dijital Okuryazarlıklarının Geliştirilmesine Yönelik ERASMUS Projesi : E-DigiLit
KAHYAOĞLU Y., BARAN B., AKPINAR E., ARSLAN K.
3rd IITEE International Instructional Technologies in Engineering Education Symposium, 17 - 18 Eylül 2020
2020
2020E-DigiLit Project: An Investigation of Digital Literacy Needs of Students in the View of Stakeholders
ARSLAN K., KAHYAOĞLU Y., AKPINAR E., BARAN B., VILLAR ONRUBIA D., ARNAB S., et al.
3rd IITEE International Instructional Technologies in Engineering Education Symposium, 17 - 18 Eylül 2020
2019
2019Practitioners’ Handbook for Developing ICT Teacher Candidates’ Pedagogical Skills about Teaching Coding to Children
BARAN B., ARSLAN K., AKPINAR E., PESEK I., KERMEK D., HAJDIN G., et al.
I. Uluslararası Bilim Eğitim Sanat ve Teknoloji Sempozyumu UBEST 2019/1st International Science, Education, Art Technology Symposium UBEST 2019, 2 - 04 Mayıs 2019
2019
2019Erasmus KA203 Yüksek Öğretimde Stratejı̇k Ortaklıklar EDUCODE Projesı̇: BT/STEM Öğretmen Adaylarının Kodlama Öğretimı̇ Yeterliklerinin Geliştirilmesı
BARAN B., ARSLAN K., AKPINAR E.
4th International Symposium of Turkish Computer and Mathematics Education, 26 - 28 Eylül 2019, cilt.1, ss.1448-1457
2019
2019Tarihsel Süreçte Turizm: Fındıklıda Turizm Bakımından Bazı değerlendirmeler ve Turzim Gelişşiminde Sosyal Medyanın Önemi
Çakıcıoğlu Oban R., Uyanık E., Arslan K.
Geleneğe Temas, Geleceğe Miras, Rize, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.183-211
2019
2019Çevrimiçi Değerlendirme Sistemlerininin Eğitimde Kullanımına Yönelik Bir İçerik Analizi
ARSLAN K., Gamze Y.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019
2019
2019“Yerli” Bir Öğrenme Yönetim Sistemi: Gall’ın Geliştirilmesi ve Uygulanması
ARSLAN K.
I. Uluslararası Bilim, Eğitim, Sanat ve Teknoloji Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2019
2018
2018The Determination of the Needs of STEM or ICT teacher candidates with regards to a new curriculum related with how to teach coding: Turkey, Slovenia, Ireland, and Croatia
ARSLAN K., BARAN B., AKPINAR E., Krasna M., Pesek İ., Vesel A., et al.
EDTECH2018, Carlow, İrlanda, 31 - 01 Mayıs 2018
2018
2018BÖTE Bölümü Öğretmen Adaylarının Öğrenme Stillerinin ÇeşitliDeğişkenlerle İlişkisinin İncelenmesi
ARSLAN K., Akçelik M.
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim TeknolojileriSempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2018
2018
2018Blog Oluşturmanın Çevresel Tutum ve Davranış Üzerine Etkisi: Öğretmen Adaylarının Blog Hazırlama ve Kullanma Deneyimleri Üzerine Bir Durum
ARSLAN K., Kızıldağ H. A.
12. Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 2 - 04 Mayıs 2018, ss.279
2017
2017Bir öğrenme nesnesi olarak Arduino
ARSLAN K.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24 - 26 Mayıs 2017
2017
2017ARDUİNO İLE DİNLEYEN ÖĞRENCİLERDEN YAPAN ÖĞRENCİLERE GEÇİŞ
ARSLAN K., TANEL Z.
Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu, 24 - 26 Mayıs 2017
2017
2017Üniversite Öğrencilerinin Çevre Duyarlılıklarının İncelenmesi:İzmir İli Örneği
Kızıldağ H. A., ARSLAN K.
Fifth International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017
2017
2017Scratch Öğreniminin Öğretmen Adaylarının ProgramlamaKonusunda Fikir ve Tutumlarına Etkisi
Akçelik M., ARSLAN K.
Fifth International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017
2017
2017Alan Temelli Yazılım Kullanımının Öğretmen AdaylarınınTeknopedagojik Eğitim Yeterliklerine Etkisi
TANEL Z., ARSLAN K.
Fifth International Instructional Technologies Teacher Education Symposium, 11 - 13 Ekim 2017
2015
2015Preservice physical education students perceptions about Web 2 0
ARSLAN K.
III. International Dynamic, Explorative and Active Learning (IDEAL) Conference, 5 - 07 Kasım 2015
2013
2013APPLICATION OF MULTIMEDIA PRINCIPLES FOR SELECTION OF VIDEO TO ENHANCE STUDENT ENGAGEMENT AND LEARNING
Brande S., ARSLAN K.
Society for Design and Process Science, 27 - 31 Ekim 2013, cilt.2013
2013
2013Öğrenme Nesnelerine Dayalı Eğitimde Karşılaşılan Olası Problemler ve Fırsatlar
ARSLAN K., YILDIRIM İ. S.
ICITS, 6 - 08 Haziran 2013, cilt.2013
2012
2012DIGITAL VIDEO TECHNOLOGY IN THE SERVICE OF EDUCATION CHALLENGES OPPORTUNITIES AND EZSNIPS
Brande S., ARSLAN K.
Society for Design and Process Science, 5 - 07 Eylül 2012, cilt.2012
2010
2010Teachers acceptance of interactive white boards A case study
SALTAN F., ARSLAN K., GÖK A.
Society for Information Technology Teacher Education International Conference, 29 - 31 Mart 2010, cilt.2010
2010
2010Motivating Teachers to Use Learning Objects
ARSLAN K., GÖK A., SALTAN F.
Society for Information Technology Teacher Education International Conference, 29 - 31 Mart 2010, cilt.2010
2010
2010Evaluation of learning objects from different aspects of effectiveness Learning learning object benefit and learning object quality
ARSLAN K.
Society for Information Technology Teacher Education International Conference, 29 - 31 Mart 2010, cilt.2010
2009
2009A new teacher tool interactive white boards a meta analysis
SALTAN F., ARSLAN K.
Society for Information Technology Teacher Education International Conference, 2 - 06 Mart 2009, cilt.2009
2009
2009The Online Teacher Education Trends A Research Review Study of Recent Years
GÖK A., ARSLAN K., SALTAN F.
Society for Information Technology Teacher Education International Conference, 2 - 06 Mart 2009, cilt.2009
Kitap & Kitap Bölümleri
2024
2024Spss İle adim adim bağimsiz örneklem t testi̇ uygulama ve apa formatinda raporlama
Arslan K.
Eğitimde Güncel Araştırmalar, Figen AKÇA, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.125-138, 2024
2022
2022Development And Application Of S-GALL: An Online Examination System For Higher Education In Turkey
Arslan K., Semenderoğlu A.
Multidisciplinary Perspectives In Educational And Social Sciences, M. KAHYAOĞLU, Editör, İksad Yayınevi, Ankara, ss.95-114, 2022
2022
2022Örgün Eğitim Öğretmen Adaylarının Online Sınav Algıları
Arslan K., Semenderoğlu A.
Eğitimde Güncel Araştırmalar, O. Zahal,H. Taş, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.363-387, 2022
2020
2020TARIHSEL SÜREÇTE TURIZM, FINDIKLI’DA TURIZM BAKIMINDAN BAZI DEĞERLENDİRMELER VE TURIZM GELİŞİMİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ
UYANIK E., ÇAKICIOĞLU OBAN R., ARSLAN K.
Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Teori ve Araştırmalar, Doç. Dr. Erdem Sarıkaya, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.183-211, 2020
2020
2020Tarihsel Süreçte Turizm, Fındıklı’da Turizm Bakımından Bazı Değerlendirmeler Ve Turizm Gelişiminde Sosyal Medyanın Önemi
Uyanık E., Çakıcıoğlu Oban R., Arslan K.
Sosyal ve Beşerî Bilimlerde Teori ve Araştırmalar, Sarıkaya Erdem, Editör, Gece Kitaplığı, Ankara, ss.183-212, 2020
2019
2019Ünite 1 - Bölüm 2: BT/STEM Öğretmenleri için Kodlama Eğitimin Önemi
AKPINAR E., Oreski P., ARSLAN K., Vesel A.
EDUCODE - Öğretmen Elkitabı, Bahar Baran, Kürşat Arslan, Ercan Akpınar, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.25-38, 2019
2019
2019Ünite 2 - Bölüm 2: Kodlama Eğitimi İçin Öğretim Materyalleri ve Araçlar
ARSLAN K., Oreski P., Hoyne S.
EDUCODE - Öğretmen Elkitabı, Bahar Baran, Kürşat Arslan, Ercan Akpınar, Editör, Anı Yayıncılık, ss.57-61, 2019
2019
2019Ünite 1- Bölüm 2 BT/STEM ÖĞRETMENLERİ İÇİN KODLAMA EĞİTİMİNİN ÖNEMİ
AKPINAR E., ORESKİ P., ARSLAN K., VESEL A.
EDUCODE Ögretmen Elkitabı - Kodlamayı Etkili Şekilde Öğretme Rehberi, Bahar BARAN, Kürşat Arslan, Ercan AKPINAR, Editör, Anı Yayıncılık, Ankara, ss.25-36, 2019
2019
2019Ünite 4 - Bölüm 1: Kodlama Eğitiminin Değerlendirilmesi
Krasna M., Kermek D., ARSLAN K.
EDUCODE - Öğretmen Elkitabı, Bahar Baran, Kürşat Arslan, Ercan Akpınar, Editör, Anı Yayıncılık, ss.84-109, 2019
2019
2019Ünite 2 - Bölüm 1: Kodlama Eğitimi İçin Öğretim Materyalleri ve Araçlar
ARSLAN K., Oreski P., Hoyne S.
EDUCODE - Öğretmen Elkitabı, Bahar Baran, Kürşat Arslan, Ercan Akpınar, Editör, Anı Yayıncılık, ss.39-56, 2019
2016
2016The Lived Experienced of School Teachers: A Phenomenological Study
ARSLAN K.
LAP LAMBERT Academic Publishing, 2016
Desteklenen Projeler
2019 - 2023
2019 - 2023Diagnostik Fen Testlerinin Dikkat, Motivasyon,Yanıtlama Süresi ve Başarı Düzeylerinin Beyin Dalgalarına Göre İncelenmesi
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Arslan K., TÜRKOGUZ S. (Yürütücü)
2019 - 2022
2019 - 2022Enhancing Digital Literacy of University Students (E-DigiLit)
Erasmus Projesi
Akpınar E. (Yürütücü), Baran B., Arslan K., Kahyaoğlu Erdoğmuş Y.
2017 - 2019
2017 - 2019Arduino ile Dinleyen Öğrencilerden Yapan Öğrencilere Geçiş
Yükseköğretim Kurumları Destekli Proje
Arslan K. (Yürütücü), Tanel Z.
2017 - 2019
2017 - 2019Kodlama eğitiminde BT/STEM lisans öğrencilerinin yeterliklerinin artırılması
Erasmus Projesi
(Proje Özeti)
Baran B., Akpınar E., Arslan K.
Patent
2012
2012