Geleneğe Temas, Geleceğe Miras, Rize, Türkiye, 1 - 03 Kasım 2019, ss.183-211
Çalışma, söz konusu sonuçları itibariyle Fındıklı’daki turizm uygulamaları
için yol gösterici olması bakımından önem taşımaktadır. Şöyle ki, turizm
sektörünün bölgesel kalkınmada büyük bir payı olduğu bilinmektedir.
Dünyada ve Türkiye’de uzun bir müddet turizm denince akla ilk gelen
deniz-kum-güneş üçlüsü olmuş ve böylece pek çok sahil kenti kalkınmıştır.
Günümüz dünyasındaysa artık deniz-kum-güneş üçlüsünden oluşan
turizm anlayışından uzaklaşılmaya başlanmıştır. Buna mukabil doğaya
ve bölge kültürünü tanımaya yönelik seyahatler artmıştır. Bölgemizin
bu tarz bir turizm anlayışına uygun olması ise genel olarak alternatif
turizme eğilmemizi gerekli kılmaktadır. Bu açıdan hem geleneksel hem
de günümüz anlayışına uygun bir şekilde Fındıklı’da turizmi geliştirmek
için yapılabilecek çalışmaların sosyal medya aracılığıyla da tartışılması ve
duyurulması büyük önem taşımaktadır. Çünkü Teknolojinin durdurulamaz
gelişimi ile birlikte telefonlar “akıllı” etiketini alarak sadece iletişimde değil
hayatımızın her aşamasında etkin şekilde kullanılmaktadır. Günümüzde,
istediğimiz her yerde her an internete ulaşımı sağlayan telefonlar, sadece
içerik izleyen değil içerik oluşturan bireylere dönüşmemizi de sağlamıştır.
Sosyal medya kavramı ile sunulan araçlar bizi iki yönlü internet kullanıcısı
yapan en önemli enstrümanlardır. Turizmde de böyle araçların kullanımı
doğru turizm geliştirme stratejileri bakımından oldukça önemlidir.